Forum >> Szerelőműhely
csocsi07-11-2006 08:29:25 // 13273
Pedig azt mondják, hogy csak az alfát kel javítani. Akkor most egy germán géppel is lehetnek problémák? :)))
swan07-11-2006 08:25:11 // 13272
Kérdséem a következő lenne! Az elektromos ac-nak változik a fordulatszáma? Vagy nem kell magasabb foruldaton nagyobb üzemanyag mennyiség???
kertecs06-11-2006 09:56:25 // 13271
Nem-nem... ha még hozna egy raklap sört, talán! De mivel most hideg van, ez sem működhet : ))
Balage06-11-2006 09:53:14 // 13270
Épp itt az idő, hogy a 155-ösön megszerzett tudást továbbfejleszd! Tökéletes alany egy fűnyírómotoros 146! :P
kertecs06-11-2006 09:50:45 // 13269
Most per pillanat úgy gondolom nem. Ez a rajz is, azt mondja hogy mind a két féle létezik... azt hiszem egy bizonyos alvázszámtól váltottak.
Szerintem granturismo tudja a titkot ez ügyben is!
Mindig tanul valamit az ember, pláne én csak a 155-ömet piszkálom, a többi még inkább csak műkedvelés : )
kertecs06-11-2006 09:45:42 // 13268
Jó hogy figyelsz! Tényleg... de bowdenes! : ) Most hogy megnézem, tényleg jobban hasonlít a részlet az egykori 33-mam aljához.
Végigpörgettem a 145-146 manual-omat akkor sem találtam egyértlemű leírásokat erre az 1,6-osra, ahogy kiveszem a 2.0-ra csillagozza a tartalom, de az rudazatos...
Mindenestre találtam még egy oldalt, ahol foglalkozik ezzel, ezúttal egy 1.4 TS asszem : )

Majd a Balage szerelője megfejti : ))
Végigpörgettem a 145-146 manual-omat akkor sem találtam egyértlemű leírásokat erre az 1,6-osra, ahogy kiveszem a 2.0-ra csillagozza a tartalom, de az rudazatos...
Mindenestre találtam még egy oldalt, ahol foglalkozik ezzel, ezúttal egy 1.4 TS asszem : )

Majd a Balage szerelője megfejti : ))
Ferke06-11-2006 09:44:28 // 13267
Ezek szerint nem mind bovdenes a 146-ban?? Én úgy tudtam, hogy mind, és csak a 33-sud-sprint esetén van rudazat-persely megoldás.
kertecs06-11-2006 09:30:17 // 13266
Nehogy azt hidd! : )) Én csak abból tudtam tutira, hogy bowdenes mert már láttam élőben korábban.
És a "mellékelt ábra" mutatja, nem az első bowdenes, amit meglátsz a manualban... : ))
Charlie 16605-11-2006 19:00:11 // 13265
Szia
Piors lámpa.!! gyorsan megnézetni, mert valamelyikkel gond van. szerencsés vagy ha csak a kontrollámpa/szenor rossz.
Egyserű ellenőrizni. Ha a motor 90 fokon van, és ég a lámpa, nézz be a motortérbe a kiegyenlítőtartályba. Na nem nyomja túl, akkor a kontrolall lesz gond. Le van légtelenítve rendesen ?
Az olaj a levegőcsőben nem kis problémát jelez, a turbónyomás ha megjön, azt simán észre lehet ebbi, ha az 1,8-as asztrád jobban ment, akkor nem kicsi a gond.
nem akarok okoskodni, Ollahot vagy Gombócot / Bandit kérdezd, ők a turbómájerek.
jah, és egy kis segítség. Az autód márkája nem Alfa Romeo 2,0 V6 TB hanem, ALfa Romeo Gtv 2,0 V6 TB :):):
Kuba05-11-2006 18:45:46 // 13264
Üdv.
Légyszi nézzétek meg a honlapomat és ha tudtok válaszoljatok a kérdéseimre.
Ha van egy kis olaj a levegőcsőben akkor mennyit veszít a teljesítményéből a turbó? Kevésnek érezhetem az autót? Mekkorát nyom ez a turbó ami benne van?
Előre is Kössz!
Charlie 16605-11-2006 18:16:04 // 13263
Itt hidrotőke hang nincs, kék füst sem..
A rosseb a labanc gépeibe..
Charlie 16605-11-2006 18:10:08 // 13262
Na igen, én is vmi ilyemsire gondolok, innetől jöna babramunka.
Pedig megy a kicsike mint a veszedelem . Csak bassza a csőröm, nehogymá kifogjon rajtam
Rumi05-11-2006 18:09:51 // 13261
nekem pont ugyanez volt, van a boxer alfámon. 2000 kilométeres a motor. tehát frissen összerakva. hidegen zakarol, melegen semmi. illetve néha (szintén csak hidegen) hidrotőke hang. még az is stimmel hogy a szerviz előtt töltött éjszaka után nem csinálta :D
nálam az elsődleges problem az volt, hogy a két hengersor nem egyszerre szivott, nem egyszerre nyitottak a pillangó szelepek, ezt a gáz rudazatával könnyen lehetett orvosolni. soros motornál gondolom ezzel nem lehet gond :)
másik, nekem kéken füstölt is, és ette az olajat. gyertyák megnéz. a kettes hengernél egyértelmüen gond van. gyertyára égett olaj. összes többi no problem.
szóval most szét lesz szedve mégegyszer, és akkor látjuk hgoy mi a gond. addig is a tipp. szelepszárszimering, vagy hajtókar repedt, esetleg dugattyú probléma.
pontos infó hét végére várható
Jata05-11-2006 18:01:42 // 13260
Sztem vmelyik szenzorral,érzékelövel lesz a gond a vez.tengelynél.Volt munkahejemen találkoztunk egy ijesmi hibával csak az 93as 405ös pözsó volt.Nemtudtuk megcsinálni azota is csak áll a kereskedésbe.Persze a hátsó sorban.
A gyujtáshibáról: sztem a vez.tengelyröl is veszi a jelet a gyujtás.Elöfordulhat hogy e két dolog összefüggésben van.De Charlie ez a saját véleményem! Én ezekkel a dolgokkal kezdeném.
Charlie 16605-11-2006 17:52:10 // 13259
Uraim,
Ha van szakértő, akkor kis segítséget kérnék.
Egy barátom autójáról volna szó, sajna nem Alfa hanem BMW, nemrégiben vette.
(Tudom tudom, most jön az hogy mér nem Alfa meg stb, próbáltam győzködni, de mániákus, amúgy jó srác és nem hurkanyakú:):) )
Szal a sztori a köv:
2002-es 320 I BMW. soros 6-os motorral.
Vsásrlás után 2 hétig no problem, de azóta indításnál zakatok a motor, mintha nem menne 1-2 henger.
Ha hideg motornál egyből indít, akkor zakatol, 3-4 gzfröccs után helyrejön.
Ha először ráadja a gyújtást, megvárja amíg a kis elekrtomotor hanga elhallgat , akkor simábban jár, 2-3 gázfröccs után beáll és no problem.
Ha éjjel garázsban áll akkor hamrabb, ha udvaron hidegben akkor nehezebben áll helyre.Már néztünk mindent, gyertyák OK, lambda ok..stb.
Elvittük szervízbe kiütötték a hibakódokat. Akkor 1 napig no problem, aztán megint.2 hátig megint csinálta.
Visszavittük a szervízbe, éjjel jegeltük, és mintha megérezte vonla hogy szervíz előtt áll, reggel pöccre indult.
Rátettük a teszterre.
A hibakódok:
EOBD:
- P1347; Vezérműtengely 2. hengersor második forgásszögszenzor szinkronizációs hiba
- P1348 gyújtásvezérlő primer kör nyitott áramkör
OBD
- 3,4,5, henger gyújtás hiba, szívótorok nyomásmérő hűtés aktiválá.
Mi a bánat lehet ez ? Mi lehet a gond ?
granturismo04-11-2006 19:47:17 // 13258
Hát sajnos vannak rendkívül rossz minőségű utángyártott kuplungok. Az olasz GST-ről pld. sok rosszat hallottam és saját szememmel láttam 3 hónapot élt QH kinyomócsapágyat pont boxerhez valót. A Valeo, Sachs, LUK, Borg&Beck négyes alkatrészei jó(bb) minőségűek.
Illetve arra is van precedens, hogy a szerviz a teljes cserét számítja fel, de valójában csak az olcsó tárcsafelújítást végzi el. Azt is a legolcsóbb helyen gagyi ferodollal....
Paco04-11-2006 19:02:55 // 13257
Fogtechnikai cégek?
gerrard2904-11-2006 19:00:10 // 13256
értem.köszönöm.
kb 1 éve volt kuplung csere,állítólag nem valami jó minőségű..de így sem értem.
kb 30000 km mentem vele.ja és a 33-ról beszélek.
ha tudsz valamilyen olcsó lehetőséget légyszíves jelezz.
előre is köszi.
szia
granturismo04-11-2006 16:32:39 // 13255
Erre csak szétszedés után lehet pontos választ adni. Elvileg előforduhat hogy csak a kuplungtárcsádat kell megferodoloztatni ami 5-10eft-os munka.
Dehát a váltó levétele nagyon nagy munka így a kuplungjavítás költségében jelentős a munkadíj. Ha esetleg csak a tácsa lesz javítva és a jav. után teszem azt 5ekm-el a szerkezet döglik meg annál nincsen nagyobb méreg!
Úgyhogy általában az a javallt, hogy ilyenkor a komplett kuplungot érdemes kicserélni. Tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy. Ha ez megvan a kuplungot 80-100-150ekm-re nyugodtan el lehet felejteni. A gyártók is ezt javallják ezért árulják javítószettben ezt a 3 alkatrészt amely így olcsóbb mintha külön-külön vennéd meg a hármat. No persze így sem olcsó dolog, de érdemes egyszer beruházni a gondtalan autózás érdekében.
gerrard2904-11-2006 16:23:06 // 13254
Sziasztok.
Csúszik a kuplung de nagyon.javítvató vagy csere? ha tudja valaki akkor írjon.
köszi előre is
Face04-11-2006 14:23:39 // 13253
Beírom ide is, hátha tud valaki mondani valamit! :))
Olyan műhelyt-céget keresek Budapesten, ahol végeznek ultrahangos tisztítást! A tél folyamán felújítok két Dell'Ort karbit és ezeket szeretném majd tökéletesen átpucoltatni.Külföldön, tudom h ez bevett technika és ez nyújtja a legtökéletesebb végeredményt, de nem ismerem a magyar viszonylatokat, hol kéne ilyen céget keresni...
Előre köszi mindenkinek aki esteleg tud vmi címet mondani! :))
URBAN03-11-2006 23:18:26 // 13252
Helló kartársak!
Kérdésem, hogy mióta bejött a hideg nyikorgást hallok minden futómű felől a 147-esemen,ez gond, vagy csak a gumialkatrészek nyöszörögnek! Remélem semmi komoly! Most vinném szervízbe nézessem meg??? üdv
Fighter03-11-2006 17:16:15 // 13251
Sziasztok! Szerintetek nagy gond, hogy a nívópálca mellett a hengerfejtömítésnél olajnedves egy kicsit? Olajcsepp nincs a kocsi alatt soha. Elképzelhető, hogy csak a tömítés adta meg magát? Jó lenne ha kibírná tavaszig. Köszi.
Balage03-11-2006 16:54:14 // 13250
Az biztos, hogy nem. Garázsban áll az autó, és tegnap is üzemmelegen jelentkezett a rüki-hiány....
Na mind1. Jövő héten ránéz a szerelő.
Köszi még 1× mindenkinek!
András bácsi03-11-2006 16:01:42 // 13248
Szarabb motor, egyetértek.
Balage03-11-2006 15:59:24 // 13247
Köszi mindkettőtöknek!
Viszont a viszonylagos jó hír, hogy most hazafelé minden rendben volt! Na erre kössetek csomót! :-D
granturismo03-11-2006 15:57:51 // 13246
Hát az igaz, ha nincs olaj akkor az életbe nem fordul át.:-)
:-)
Azért a régi ts motor ha valami miatt (kopás, olajpumpa hiba stb) nem volt megfelelő olajnyomás akkor nem váltott át a variátor nem hagyta gyilkolni a motort. A Fiat TS az nem törődik ezzel...
András bácsi03-11-2006 15:46:25 // 13245
Igaz. Vagy van olaj, vagy nincs olaj.
granturismo03-11-2006 15:41:42 // 13244
Hát ez igaz, de a Fiat TS-en az olajnyomás és a variátor átkapcsolása között nincsen összefüggés ezt elfogadod ugye?:-)
Ami a variátorban van rugó az annyira gyenge, hogy ha a mágnesszelepet külön villannyal meghúzatod alapjárati olajnyomáson is át tudná fordítani a tengelyt.
granturismo03-11-2006 15:29:17 // 13243
Azért onnan messze vagyunk, hogy ilyen előjelek után egyből váltócserére kell gyúrni! Először a működtetést (bowdenek) beállítását kellene megnézni, utána a váltó külső kart. Ha ezek rendben vannak csak akkor a váltót, de azt sem egyből cserélni hanem ellenőrizni a kapcsolóvillák rögzítéseit nem-e lazult le esetleg.
András bácsi03-11-2006 15:24:55 // 13242
Így nézve a dolgot igazad van. Bár az olajnak van nyomása. :)
granturismo03-11-2006 15:19:52 // 13241
Bandikám.
Én az nem mondtam, hogy nem az olaj működteti.
Én azt mondtam, hogy nem az OLAJNYOMÁS működteti.
És ezt fenn is tartom.
András bácsi03-11-2006 15:18:55 // 13240
Látatlanban nem tudok válaszolni. Küld alá a Viktort. :))
András bácsi03-11-2006 15:18:20 // 13239
Kétezrest igen.
Balage03-11-2006 15:14:01 // 13238
Bandi, GT!
Az én gondomra tudtok megoldást? Esetleg váltót, ha ne adj isten úgy alakul?
előre is köszi
Ferke03-11-2006 15:12:07 // 13237
Akkor onnan volt olyan ismerős nekem az a váltó! :))
András bácsi03-11-2006 15:04:18 // 13236
Lehetséges elméletileg.
Longman03-11-2006 15:02:54 // 13235
Magyarul tehát elképzelhető hogy -x fok alatt a hideg, ezáltal sűrűbb olaj miatt bekussol. :)
András bácsi03-11-2006 14:59:06 // 13234
Áttételesen lehet, de ténylegesen az olaj működteti.
granturismo03-11-2006 14:54:18 // 13233
Kertecs
Amit beilleszettél az egy boxer váltó, nem a TS-é.
Selmak
A Fiat-alapú TS motoroknál a variátort a vezérlő számítógép állítja.
A régi Nord motorokon viszont valóban az olajnyomás állítja a variátort.
Ferke03-11-2006 14:51:13 // 13232
Köszi! Írtam az oldaladra!
Selmak03-11-2006 14:39:44 // 13231
Lehet, mert ha nem tévedek az vezmodot az olajnyomás működteti.
theo03-11-2006 14:27:08 // 13230
Most olvasom jobb alsórol van szó abbol természetesen csak egy:)
theo03-11-2006 14:25:04 // 13229
Hy.
Nekem egy-két hét múlva lesz 3db ha minden igaz.
Ferke03-11-2006 14:23:01 // 13228
Fiúk (lányok)! 156/147 jobb alsó lengőkart keresek, kukásat! Esetleg ha valaki cserélt, és nem dobta ki, érdekelne nagyon!
Ferke03-11-2006 14:16:45 // 13227
Áh, igazad van! Hülle vagyok, elfelejtettem, hogy ez már bowdenes! Bocsi!:)
kertecs03-11-2006 12:14:34 // 13226
Kicsit beleugatok, hátha valakinek ettől jön meg az ihlet : )
A szóban forgó 146-ban, ha jól láttam bowdenes a váltó, ez van a manualban egyébként:

Esetleg a bowdwnt biztosító "clip"-ek adták volna fel a poziciójukat?
Megvan a hátramenet (este épp ott voltam Balage autójánál), csak nem a megszokott helyén, hanem valahol a 4 felé... szar berakni
A szóban forgó 146-ban, ha jól láttam bowdenes a váltó, ez van a manualban egyébként:

Esetleg a bowdwnt biztosító "clip"-ek adták volna fel a poziciójukat?
Megvan a hátramenet (este épp ott voltam Balage autójánál), csak nem a megszokott helyén, hanem valahol a 4 felé... szar berakni
Ferke03-11-2006 10:45:05 // 13225
Szerintem a váltórudazat perselyei csinálják, de alá kéne menni megnézni.
Longman03-11-2006 09:00:55 // 13224
Sziasztok!
Vezérlésmódosító guruk!
Már megrendeltem az új módosítót, mert produkálja a tüneteket. Legalábbis azt hiszem, kerregő hang a vezérlés felől (néha megszűnik), + motordiagnosztika jelzi a hibát a vezérlésben.
Viszont most csinált egy olyat ma reggel -7 fokban hogy beindítás után teljesen csendesen duruzsolt a motor. Bemelegedés után azonban már hallható volt a hang. 10W60-as olaj van most benne, Castrol RS. Lehetséges az hogy az olaj miatt ilyen hidegben amíg a motor nem melegszik be nem produkálja a hibát? Hallottatok már ilyenről, most úgy elbizonytalanodtam ezügyben...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
560
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?