Föckös08-01-2015 15:57:57 //
49771
(ez is egy megoldás... :-)) )
nahh itt a megoldás,én ilyeneket nem szoktam fényképezni:D
meg a lényeg hogy fémtiszta legyen mire végzel...
menete? hát szépen a megfelelő sorrendben jó szerszámokkal lebontod az útban lévő dolgokat,amég el nem jutsz az EGR házáig...2.4-est még nem csináltam..
féktisztító,gázolaj,hideg zsíroldó ezekkel szoktam,meg persze drótkefe csiszolópapír stb..most volt egy olyan clio aminek a szívócsövéből csak úgy jött ki hogy negyed órán keresztül gázlámpáztam,csak annyira volt tele,hogy a 40-es belső átmérőjű csőbe nem fért bele a kisujjam a koksztól...ott muszály volt,de amég lehet csak ésszel...
Coyote08-01-2015 15:20:57 //
49765
és mi a menete a takaritasnak? mivel kell kipucolni?
hát ha nem dob rá hibát akkor az lenne a legegészségesebb...ha dob akkor csak takarítás olyan 20-30 ezrenként..
van benne ABS vagy nincs? ha van akkor DOT4 ha nincs akkor papíron elég a 3 is..mennyiség? 1 literből sztem megúszod..
Fisher08-01-2015 14:50:25 //
49762
Ja, és mennyi kell bele kuplunggal együtt?
Köszönöm!
Fisher08-01-2015 14:30:27 //
49761
Sziasztok!
'93 -as 164 -be milyen fékolaj kell? DOT3 vagy már DOT4? Márkát esetleg tudtok javasolni, vagy nincs igazán különbség?
Hogy mit? Lemezzel takarjam le és iktassam ki az EGR-t?
hát azzal ki lehet nyírni az akksit ha a dízelt tekerni kell...
nekem ugyanez a gond....csak az akksim már lassan nem bírja :) sok indítás után elindul vagy nem induul :(
akkor tedd meg én csináltam egy jetit,ami először csak sokat fordított,aztán sokadik indítózásra indult aztán nem indult.
7 év alatt még nem pucoltattam ki egyszer sem az EGR-t 😞 130000kmt mentem. Most áll 200000-nél
Nehezen indult...5-6 indítás...utána már eljutottam az akksi lemerítésig....feltöltöttem másnap 2. Indításra indult. Indítózáskor füstől is...
Zozo8507-01-2015 23:09:20 //
49754
Nehezen indul vagy nem indul egyáltalán?
lehet,volt olyan ami azért nem indult,mert megszorult. én lecsekkolnám...
Sziasztok.
Kérném a segítségeteket!!!!
Kiolvastam az autót végre és van 2 hibakódom :)
P0404 - EGR
P0704 - Kuplung jel
Lehet az,hogy az EGR miatt nem indul az autóm hidegben reggelente???
Köszi
beco07-01-2015 09:36:06 //
49750
Sziasztok!
Esetleg valaki tudja, hogyha a bajuszkapcsolók világítása "elmegy", hogy lehet meggyógyítani? (GT de a 147-ben is ua.)
Várom a tapasztalatokat, ötleteket!
Köszi.
swan06-01-2015 21:32:15 //
49749
A perion magyar volt. De ha jól tudom már nem gyartanak itthon semmit. A nevet megvette a Varta. A gyárat nem mert az már nincs meg a váci úton. Most egy-két irodaház és egy parkoló van a helyén.
Csótány06-01-2015 13:47:02 //
49748
hali 147 2.0 selespeed-hez keresek hidraulikus egységet vagy komplett váltót köszi
Bull8806-01-2015 11:36:05 //
49747
Sziasztok! 156-os 2.4 20v-ben szeretném kicserélni kompletten a kupplungot (2tlk , táracsa , stb) , a kérdésem az lenne ,hogy a váltó kifér balra a bölcső bontása nélkül vagy azt is le kell engedni ? Ha esetleg valaki jártas már ebben megköszönném ha megosztaná velem a tapasztalatát , jó tanácsait ! :) Az infóért előre is köszi , további szép napot!
Sziasztok!
A fiam, (Zozoeusz) 2.0 TS motorja megadta magát. Sikerült egy másik motort vásárolni.
Több hétig állt az autó egy helyi szerelő udvarán anélkül, hogy hozzányúlt volna egy ujjal is. Egyrészt meguntuk a várakozást, másrészt kezdtem azt gondolni, hogy a halogatás oka szakmai kérdés. Így aztán nem kis bátorságot merítve haza vittük és mi magunk nekiláttunk. Első futómű ki, motor ki, váltó ki. Szerszámok megvásárlása, blogok olvasása, szakmai leírások összekaparása, tanulmányozása volt a program két hétig. A beépítendő motor részleges bontása, új vezérlés alkatrészek. Na itt is volt egy kevés probléma, mert szinte minden jel a gyáritól minimálisan is de eltérő helyen volt. Ettől még nem akadt össze a cucc, de az alapjárat minimális ingadozását, teljesítményvesztést okozhatott. Új hűtő került a gépbe, A vízpumpa és a vezérlés összes alkatrésze újra cserélve. Minden csavar megtisztítva került a helyére, ahol kell ott a rézpaszta is felkerült.Olajteknőt leszereltük és teljesen kitakarítottuk, olajszivattyú szívórész megtisztítva ( volt benne trutyi az biztos ).Tömítések cserélve. Motor, váltó, szervó, selespeed hidraulika új folyadékokkal feltöltve.
A gépet ideiglenesen kivonattuk a forgalomból, így aztán időnk is van, mint a tenger. Nem kapkodunk el semmit, lassan elkezdtük visszaépíteni a váltót és a motort a helyére. Új hűtő is beraktuk, minden stimmel Csak a felső hűtőcső, ami a hűtő tetejéről a termosztátházba csatlakozik (34 cm) rövidnek bizonyult, valószínű, hogy eddig is az volt, de egy ügyes szerelő nem foglalkozott a problémával összefeszegette, nem érdekelte a következmény. Na mindegy gondoltam, ideiglenesen berakom, legalább addig, míg beindítjuk a gépet. Minden bekötve, feltöltve. Lássuk! Kulcs fordul, üzemanyag szivattyú zúg :) ... és láss, illetve halld a csodát! A gép röffen, olajnyomás kialszik, szépen ketyeg, egyenletesen rázkódás nélkül. Széles vigyor :)
Amire még szükségünk lenne: Felső hűtőcső 38-40 Cm hosszú, illetve az a kábelköteg, ami a hűtő fölött megy el, ez csatlakozik a ventilátorokhoz is illetve egyéb más dolgokhoz. Egy szál el van benne szakadva a soklábú csatlakozónál. Ha tud valaki ebben segíteni azt nagyon megköszönném.
u.i.: Coure sportivo! :)
Föckös06-01-2015 10:10:28 //
49745
Banner akksim 7évesen -7ben adta meg magát, természetesen bannert vettem bele, eddig jól bírja 4 éve;-)
Nem,a Periont eladták,német noname gyártó Perion néven forgalmaz
utánna nézve igen magyar,de jobb mint egy bosch:D
most csillaggarázs teszt volt az ünnepek alatt.. egy hátig kinnt volt a minuszokban,olyat fordított rajta hogy a motor majd kiesett a helyéről:D
azt nem tudom,szeptemberben vettem,egy kifejezetten csak akksikkal foglalkozó srácnál,azt mondta hogy van ilyen áron bármi,de úgy járok a legjobban ha Periont viszek,mert a többiből jelentős mennyiséget hoztak vissza..
74Ah 23eFt volt.
a bosch a jászakku a varta az felejtő,ha jót akarsz exide vagy perion,és akkorát vegyél ami fizikailag a legnagyobb ami befér,74 Ah nyugodtan mehet bele,sőt az se baj ha nagyobb...
köszönj el az akksitól...leesik a kapocsfesz,és arra bedob egy hibát az ABS.... 45 TD-nél az volt az első jel amikor kezdett meghalni az akksi,aztán amikor felvillant az abs meg minden,meg elhalványult a megtett kilométer számláló és vibrált akkor már alig hajtott...
A lenagyobbat rakd bele ami csak belefér. :)
Zsombor06-01-2015 01:08:59 //
49736
Thx. A gépházban 71Ah-s felirat van. Annál lehet nagyobbat belerakni?
Bekötöttem a PDC-t. Elvágtam a hátsó radarok betápját és a két vezetékre rákötöttem az elektronika in és out-ját.
Hát sajnos szar, mivel az áramkör nyitott és így nem kapnak áramot a fejek. :(((
A Magyar szarokat kerüld,nekem 1 évet birt ,aztán szerencsémre cserélték ,de egy év után a 3 nap -10 fokban kint állás után már indításnál elmegy a műszerfal világítás is indításkor!Lassan megint kukás lesz.
Kau05-01-2015 17:32:35 //
49733
Exide. Megbízható minőség és az ára is jó. Főleg az Auchanokban.
Zsombor05-01-2015 16:46:55 //
49732
Köszi Uraim. Akkor lassan akksi. Bárdinál kedvességgel tudok akksit. Bosch? Jász-Akku? Magyar gyártmány mivolta miatt hajlanék utóbbira. Vagy?
bpak05-01-2015 13:45:56 //
49731
sziasztok!
nekem is felvillan az abs és ebd failure felirat amikor le van dermedve a motor. illetve mielőtt az előző akksi megadta magát akkor produkálta ezt.
Ha indítózás közben villan ki, akkor az valami testelés dolog lesz. Nekem kb 4 éve így indul hidegben az öreg szekér. Indítózás közben egyszerre világít az abs és a kézifék jel. Aztán pár másodperc és elalszanak :-) A TD-nél a légzsák jel világít pár másodpercig. A tied annyival újabb technika, hogy ott már csak az abs világít :-D
Lehet, hogy csak gyengélkedik az akkumulátorod. :)
Zsombor05-01-2015 09:40:56 //
49728
Sziasztok!
(2.4 JTDM, 2007) Az utóbbi időben azzal szórakoztat a Drágám, hogy kb minden 10. indításnál kivillan valami ABS hibajelzés, ami aztán el is tűnik. Mi a franc lehet? ABS jeladó szórakozik? Ha jól sejtem, ez "csak" annyit jelent, hogy nem okvetlen van ABS fékezéskor. Hány van ebből a szarból? Kettő vagy négy? :)
Annyi kieg, hogy végül nem húztam előre kábeleket. A hátsó bizti táblánál megtaláltam mindent ami kell. A fix áramot a tábla betáp vezetékéről csapoltam. Ennek elégnek kell lennie. Kb. 5 mm2-es, de nincs benne Bose, se villanyülés (bár a biztijük és a kebelezésük bent van).

A kapcsolt szálat (gyújtás) pedig a csomagtér 12V-os aljzatára kötöttem. Ez pedig egy 1-es vezeték, 15A-es biztosítékkal. Ennek is elégnek kell lennie, bár nem tudom, hogy mit hajthanék vele, de figyelem, hogy ne fújjak matracot a csomagtartóból, amikor Laptopozok a lakókocsiba. :)
Mindkét vezeték első részébe 1-1 20A-es késes biztosítékot tettem, a gyári tábla elé, így szem előtt lesz.

Bekötöttem a vonóhorog elektronikát.
A sok utánajárás után, 5 óra pótkerék mélyedésben eltöltött kuporgást követően elkészült.
Tájkép csata előtt:


Közben:


És után:
Remélem jó is lesz! :)
A PDC-t még nem kötöttem rá. Holnap beszélek a Bosal-oskaal (bár ez szerintem reménytelen, mert az ember rendesen le akart a Bosal-ról beszélni!), illetve megpróbálok egy Márkaszervizest kifaggatni, hátha nem fogalmatlan és segít is.
Kár, hogy MES-el nem lehet hozzá csatlakozni. :(
Én a helyedbe nem foglalkoznék vele ,mert15-30 ezer között van az új ára,és lehet még 3 évet kibir
Zozo8504-01-2015 17:10:52 //
49723
Értem
Akkor nekem csak a felső van kicserelve...nemsokára megy más miatt szervizbe lehet h akkor az alsot is kicserelem nehogy h az is bírja még. :)
Köszönöm
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.