Sziasztok!
A fiam, (Zozoeusz) 2.0 TS motorja megadta magát. Sikerült egy másik motort vásárolni.
Több hétig állt az autó egy helyi szerelő udvarán anélkül, hogy hozzányúlt volna egy ujjal is. Egyrészt meguntuk a várakozást, másrészt kezdtem azt gondolni, hogy a halogatás oka szakmai kérdés. Így aztán nem kis bátorságot merítve haza vittük és mi magunk nekiláttunk. Első futómű ki, motor ki, váltó ki. Szerszámok megvásárlása, blogok olvasása, szakmai leírások összekaparása, tanulmányozása volt a program két hétig. A beépítendő motor részleges bontása, új vezérlés alkatrészek. Na itt is volt egy kevés probléma, mert szinte minden jel a gyáritól minimálisan is de eltérő helyen volt. Ettől még nem akadt össze a cucc, de az alapjárat minimális ingadozását, teljesítményvesztést okozhatott. Új hűtő került a gépbe, A vízpumpa és a vezérlés összes alkatrésze újra cserélve. Minden csavar megtisztítva került a helyére, ahol kell ott a rézpaszta is felkerült.Olajteknőt leszereltük és teljesen kitakarítottuk, olajszivattyú szívórész megtisztítva ( volt benne trutyi az biztos ).Tömítések cserélve. Motor, váltó, szervó, selespeed hidraulika új folyadékokkal feltöltve.
A gépet ideiglenesen kivonattuk a forgalomból, így aztán időnk is van, mint a tenger. Nem kapkodunk el semmit, lassan elkezdtük visszaépíteni a váltót és a motort a helyére. Új hűtő is beraktuk, minden stimmel Csak a felső hűtőcső, ami a hűtő tetejéről a termosztátházba csatlakozik (34 cm) rövidnek bizonyult, valószínű, hogy eddig is az volt, de egy ügyes szerelő nem foglalkozott a problémával összefeszegette, nem érdekelte a következmény. Na mindegy gondoltam, ideiglenesen berakom, legalább addig, míg beindítjuk a gépet. Minden bekötve, feltöltve. Lássuk! Kulcs fordul, üzemanyag szivattyú zúg :) ... és láss, illetve halld a csodát! A gép röffen, olajnyomás kialszik, szépen ketyeg, egyenletesen rázkódás nélkül. Széles vigyor :)
Amire még szükségünk lenne: Felső hűtőcső 38-40 Cm hosszú, illetve az a kábelköteg, ami a hűtő fölött megy el, ez csatlakozik a ventilátorokhoz is illetve egyéb más dolgokhoz. Egy szál el van benne szakadva a soklábú csatlakozónál. Ha tud valaki ebben segíteni azt nagyon megköszönném.
u.i.: Coure sportivo! :)
Forum >> Szerelőműhely
Stringwalker06-01-2015 10:51:02 // 49746
Föckös06-01-2015 10:10:28 // 49745
Banner akksim 7évesen -7ben adta meg magát, természetesen bannert vettem bele, eddig jól bírja 4 éve;-)
.......................06-01-2015 09:05:58 // 49744
Nem,a Periont eladták,német noname gyártó Perion néven forgalmaz
DieselManiaco(NagyVad)06-01-2015 09:03:35 // 49743
utánna nézve igen magyar,de jobb mint egy bosch:D
DieselManiaco(NagyVad)06-01-2015 09:01:42 // 49742
most csillaggarázs teszt volt az ünnepek alatt.. egy hátig kinnt volt a minuszokban,olyat fordított rajta hogy a motor majd kiesett a helyéről:D
DieselManiaco(NagyVad)06-01-2015 09:00:45 // 49741
azt nem tudom,szeptemberben vettem,egy kifejezetten csak akksikkal foglalkozó srácnál,azt mondta hogy van ilyen áron bármi,de úgy járok a legjobban ha Periont viszek,mert a többiből jelentős mennyiséget hoztak vissza..
74Ah 23eFt volt.
74Ah 23eFt volt.
Alfa GT-Csaba06-01-2015 08:52:16 // 49740
Perion nem magyar!?
DieselManiaco(NagyVad)06-01-2015 07:30:19 // 49739
a bosch a jászakku a varta az felejtő,ha jót akarsz exide vagy perion,és akkorát vegyél ami fizikailag a legnagyobb ami befér,74 Ah nyugodtan mehet bele,sőt az se baj ha nagyobb...
DieselManiaco(NagyVad)06-01-2015 07:28:45 // 49738
köszönj el az akksitól...leesik a kapocsfesz,és arra bedob egy hibát az ABS.... 45 TD-nél az volt az első jel amikor kezdett meghalni az akksi,aztán amikor felvillant az abs meg minden,meg elhalványult a megtett kilométer számláló és vibrált akkor már alig hajtott...
droberto06-01-2015 05:28:54 // 49737
A lenagyobbat rakd bele ami csak belefér. :)
Zsombor06-01-2015 01:08:59 // 49736
Thx. A gépházban 71Ah-s felirat van. Annál lehet nagyobbat belerakni?
droberto05-01-2015 20:12:36 // 49735
Bekötöttem a PDC-t. Elvágtam a hátsó radarok betápját és a két vezetékre rákötöttem az elektronika in és out-ját.
Hát sajnos szar, mivel az áramkör nyitott és így nem kapnak áramot a fejek. :(((
Hát sajnos szar, mivel az áramkör nyitott és így nem kapnak áramot a fejek. :(((
Alfa GT-Csaba05-01-2015 18:28:31 // 49734
A Magyar szarokat kerüld,nekem 1 évet birt ,aztán szerencsémre cserélték ,de egy év után a 3 nap -10 fokban kint állás után már indításnál elmegy a műszerfal világítás is indításkor!Lassan megint kukás lesz.
Kau05-01-2015 17:32:35 // 49733
Exide. Megbízható minőség és az ára is jó. Főleg az Auchanokban.
Zsombor05-01-2015 16:46:55 // 49732
Köszi Uraim. Akkor lassan akksi. Bárdinál kedvességgel tudok akksit. Bosch? Jász-Akku? Magyar gyártmány mivolta miatt hajlanék utóbbira. Vagy?
bpak05-01-2015 13:45:56 // 49731
sziasztok!
nekem is felvillan az abs és ebd failure felirat amikor le van dermedve a motor. illetve mielőtt az előző akksi megadta magát akkor produkálta ezt.
nekem is felvillan az abs és ebd failure felirat amikor le van dermedve a motor. illetve mielőtt az előző akksi megadta magát akkor produkálta ezt.
WarbiRunner (Gyuri)05-01-2015 11:46:32 // 49730
Ha indítózás közben villan ki, akkor az valami testelés dolog lesz. Nekem kb 4 éve így indul hidegben az öreg szekér. Indítózás közben egyszerre világít az abs és a kézifék jel. Aztán pár másodperc és elalszanak :-) A TD-nél a légzsák jel világít pár másodpercig. A tied annyival újabb technika, hogy ott már csak az abs világít :-D
droberto05-01-2015 10:02:03 // 49729
Lehet, hogy csak gyengélkedik az akkumulátorod. :)
Zsombor05-01-2015 09:40:56 // 49728
Sziasztok!
(2.4 JTDM, 2007) Az utóbbi időben azzal szórakoztat a Drágám, hogy kb minden 10. indításnál kivillan valami ABS hibajelzés, ami aztán el is tűnik. Mi a franc lehet? ABS jeladó szórakozik? Ha jól sejtem, ez "csak" annyit jelent, hogy nem okvetlen van ABS fékezéskor. Hány van ebből a szarból? Kettő vagy négy? :)
(2.4 JTDM, 2007) Az utóbbi időben azzal szórakoztat a Drágám, hogy kb minden 10. indításnál kivillan valami ABS hibajelzés, ami aztán el is tűnik. Mi a franc lehet? ABS jeladó szórakozik? Ha jól sejtem, ez "csak" annyit jelent, hogy nem okvetlen van ABS fékezéskor. Hány van ebből a szarból? Kettő vagy négy? :)
droberto05-01-2015 08:10:51 // 49727
Annyi kieg, hogy végül nem húztam előre kábeleket. A hátsó bizti táblánál megtaláltam mindent ami kell. A fix áramot a tábla betáp vezetékéről csapoltam. Ennek elégnek kell lennie. Kb. 5 mm2-es, de nincs benne Bose, se villanyülés (bár a biztijük és a kebelezésük bent van).

A kapcsolt szálat (gyújtás) pedig a csomagtér 12V-os aljzatára kötöttem. Ez pedig egy 1-es vezeték, 15A-es biztosítékkal. Ennek is elégnek kell lennie, bár nem tudom, hogy mit hajthanék vele, de figyelem, hogy ne fújjak matracot a csomagtartóból, amikor Laptopozok a lakókocsiba. :)
Mindkét vezeték első részébe 1-1 20A-es késes biztosítékot tettem, a gyári tábla elé, így szem előtt lesz.


A kapcsolt szálat (gyújtás) pedig a csomagtér 12V-os aljzatára kötöttem. Ez pedig egy 1-es vezeték, 15A-es biztosítékkal. Ennek is elégnek kell lennie, bár nem tudom, hogy mit hajthanék vele, de figyelem, hogy ne fújjak matracot a csomagtartóból, amikor Laptopozok a lakókocsiba. :)
Mindkét vezeték első részébe 1-1 20A-es késes biztosítékot tettem, a gyári tábla elé, így szem előtt lesz.

droberto04-01-2015 22:25:11 // 49726
Bekötöttem a vonóhorog elektronikát.
A sok utánajárás után, 5 óra pótkerék mélyedésben eltöltött kuporgást követően elkészült.
Tájkép csata előtt:


Közben:


És után:

Remélem jó is lesz! :)
A PDC-t még nem kötöttem rá. Holnap beszélek a Bosal-oskaal (bár ez szerintem reménytelen, mert az ember rendesen le akart a Bosal-ról beszélni!), illetve megpróbálok egy Márkaszervizest kifaggatni, hátha nem fogalmatlan és segít is.
Kár, hogy MES-el nem lehet hozzá csatlakozni. :(
A sok utánajárás után, 5 óra pótkerék mélyedésben eltöltött kuporgást követően elkészült.
Tájkép csata előtt:


Közben:


És után:

Remélem jó is lesz! :)
A PDC-t még nem kötöttem rá. Holnap beszélek a Bosal-oskaal (bár ez szerintem reménytelen, mert az ember rendesen le akart a Bosal-ról beszélni!), illetve megpróbálok egy Márkaszervizest kifaggatni, hátha nem fogalmatlan és segít is.
Kár, hogy MES-el nem lehet hozzá csatlakozni. :(
droberto04-01-2015 22:14:47 // 49725
Köszi Szabolcs. :)
Alfa GT-Csaba04-01-2015 20:51:38 // 49724
Én a helyedbe nem foglalkoznék vele ,mert15-30 ezer között van az új ára,és lehet még 3 évet kibir
Zozo8504-01-2015 17:10:52 // 49723
Értem
Akkor nekem csak a felső van kicserelve...nemsokára megy más miatt szervizbe lehet h akkor az alsot is kicserelem nehogy h az is bírja még. :)
Köszönöm
Akkor nekem csak a felső van kicserelve...nemsokára megy más miatt szervizbe lehet h akkor az alsot is kicserelem nehogy h az is bírja még. :)
Köszönöm
Alfa GT-Csaba04-01-2015 16:25:28 // 49722
2db van benne ,az alsó ami a turbót köti össze a coolerral és a felső ami a coolert köti össze a pillangó szeleppel !Sajnos az olajos levegő puhítja meg a gumi csövet és a nyomás meg szétnyomja idővel!Megelőzni és elkerülni csak úgy lehet ha a kocsit se használod ,másképp nem !Bontottat nem szabad venni ,legjobb megoldás fémből legyártatni és a 2 végét gumi karikával összekötni a rezgés miatt!Örökös lesz!!
0Balazs04-01-2015 16:00:44 // 49721
Sziasztok!
A 147-esen hátsó teleszkóp csere előtt állok. Az alsó rész egyértelmű a szerelésnél, de a felső részt még nem látom. Valaki tudna a csere menetéről pár sort írni? Nem szeretnék meglepődni nagyon.
Előre is köszi!
A 147-esen hátsó teleszkóp csere előtt állok. Az alsó rész egyértelmű a szerelésnél, de a felső részt még nem látom. Valaki tudna a csere menetéről pár sort írni? Nem szeretnék meglepődni nagyon.
Előre is köszi!
159 Indigo Gray 2.4 Monster04-01-2015 12:42:21 // 49720
Ezt nem tudod megelőzni, eldurranni nem fog csak ki repedni. Akkor meg csere.
Zozo8504-01-2015 10:41:36 // 49719
Sziasztok
Ha szeretném megelőzni hogy a turbócsövem eldurranjon vagy kiszakadjon akkor azt hány helyen lehet cserélni a motorban?
Azért kérdezem mert az előző tulaj számláin cserélve lett a "Turbócső felső átkötő" szeptemberben!!!
Ha szeretném megelőzni hogy a turbócsövem eldurranjon vagy kiszakadjon akkor azt hány helyen lehet cserélni a motorban?
Azért kérdezem mert az előző tulaj számláin cserélve lett a "Turbócső felső átkötő" szeptemberben!!!
redlbalazs03-01-2015 19:14:03 // 49718
rendesen mutat persze nyáron volt egy termosztát csere is
.......................03-01-2015 19:02:50 // 49717
Mit mutat a vízhőfokjelző?
Rendesen mutat?
Rendesen mutat?
redlbalazs03-01-2015 18:38:16 // 49716
rendeltem kábelt tegnap....kiolvasom hátha...
.......................03-01-2015 18:36:10 // 49715
Meg kellene nézni ampermérővel az izz áramot,lehet a vezérlő rossz
És kopressziót is mérni kellene
És kopressziót is mérni kellene
redlbalazs03-01-2015 18:30:47 // 49714
nem elszomorítás képpen, de nekem is így kezdődött...
Zozo8503-01-2015 18:17:49 // 49713
Nekem is hasonló a problémám...ma reggel is kb 5-6 mp volt mire elkapta pedig +5fok volt....!!!!
Félek idővel eljutok erre a pontra mint Te, szóval kéne megoldás!!!
Félek idővel eljutok erre a pontra mint Te, szóval kéne megoldás!!!
redlbalazs03-01-2015 17:57:59 // 49712
Amikor jöttek ezek a gondok akkor cseréltettem ki mind az 5 öt...de jók voltak a régiek is....tehát a réginél is és az újnál is csinálta! Meleg motornál pöccre indul...sőt ha megyek vele 5 km-t utána is pöccre....csak hideg indításnál szarozik....azaz már el sem indul mert kinnt áll :( most akksit töltök mert lemerült addig próbálkoztam 3 napig...
.......................03-01-2015 17:48:07 // 49711
Hogy indult izz gyertya csere előtt?
Milyen típusú izz gyertya került bele?
Milyen típusú izz gyertya került bele?
.......................03-01-2015 16:41:16 // 49710
Fes ben kikapcsolod és Ok
redlbalazs03-01-2015 16:39:59 // 49709
Hello Amore!
Lenne egy igen bosszantó problémám. Kérném a segítségeteket.
Üzemanyagszűrő és izzítógyertya csere volt ősszel, most ahogy jöttek a hidegebb idők 1-2 fok 4-5 indítózás után indult csak el, -2 fok 8x indítózás, -4-5 fok semmi 12 indítás. Garázsba tologatás 1 nap állás 6 fok bennt 1x indítás :) autó kitol...reggel -6 fok semmi....már nagyon bosszant...az új akku (3 hónapos) lemerítve :((((Már nem tudom mire gyanakodja.... az üzemanyag csövek már kaptak új bilincseket mert lötyögtek...hátha falsot szív valahol, vagy vissszaejti az üzemanyagot???passz. Valakinek akinek esetleg volt már ilyen gondja???? A motordiagnosztika jel is elalszik :(( Köszi a váaszokat előre is. 2,4 JTD 110KW
Lenne egy igen bosszantó problémám. Kérném a segítségeteket.
Üzemanyagszűrő és izzítógyertya csere volt ősszel, most ahogy jöttek a hidegebb idők 1-2 fok 4-5 indítózás után indult csak el, -2 fok 8x indítózás, -4-5 fok semmi 12 indítás. Garázsba tologatás 1 nap állás 6 fok bennt 1x indítás :) autó kitol...reggel -6 fok semmi....már nagyon bosszant...az új akku (3 hónapos) lemerítve :((((Már nem tudom mire gyanakodja.... az üzemanyag csövek már kaptak új bilincseket mert lötyögtek...hátha falsot szív valahol, vagy vissszaejti az üzemanyagot???passz. Valakinek akinek esetleg volt már ilyen gondja???? A motordiagnosztika jel is elalszik :(( Köszi a váaszokat előre is. 2,4 JTD 110KW
droberto03-01-2015 16:39:37 // 49708
Na erre nem jöttem, rá, hogy mit jelent. (Meg a 15+)
.......................03-01-2015 16:39:20 // 49707
Igen jól gondolod a
Lila 30+ ra direkt az akku + ra
A narancs a gyújtásra
Lila 30+ ra direkt az akku + ra
A narancs a gyújtásra
droberto03-01-2015 16:38:27 // 49706
Nem azért vettem meg a legdrágábbat, hogy csipogjon egyfolytában, ha tolatok és fent vannak a bringák. :)
.......................03-01-2015 16:36:30 // 49705
Ott van a rajzon ,h 30+ ra kell kötni
.......................03-01-2015 16:33:42 // 49704
Nem kell a tolatóradart elvágni,
FES ben van vonóhorog funkció be ki kapcsolható
Nekem is bekapcsolva van ,és nem zavar be
FES ben van vonóhorog funkció be ki kapcsolható
Nekem is bekapcsolva van ,és nem zavar be
droberto03-01-2015 16:09:50 // 49703
Ja, és mindkét késes biztosíték (amit adtak hozzá) 20 A-es. :
droberto03-01-2015 16:00:35 // 49702
Autóvillamossággal kapcsolatban kérem segítségeteket.
Vonóhorog elektronika (Bosal Smart Connect 022-808) bekötésében elakadtam.
Két kérdésem van:
1., Van két tápvezeték (lila és narancs) és nem derül ki hogy hova kell kötni őket. A narancsot talán gyújtásra (a piktogramm kulcsa talán ezt jelzi), a lilát pedig direktbe?


Viszont erről sehol semmi egyéb utalást nem találtam. Sem a könyvében, sem a web-en. :(
2., A parkolóradar betáp vezetékét elvben meg kell szakítani, hogy ne csipogjon a utánfutóval való tolatáskor. A kérdésem az, hogy hol, melyiket? A parkoló radar comp betápját szakítsam meg, vagy elég a hátsó érzékelőkét (így az elsők működhetnének)? Nem szeretném, ha folyton hibaüzenetet írna ki. Elvileg MES-el is lehet/kell aktiválni a modulban a vonóhorgot.

Köszönöm előre is a segítséget.
Vonóhorog elektronika (Bosal Smart Connect 022-808) bekötésében elakadtam.
Két kérdésem van:
1., Van két tápvezeték (lila és narancs) és nem derül ki hogy hova kell kötni őket. A narancsot talán gyújtásra (a piktogramm kulcsa talán ezt jelzi), a lilát pedig direktbe?


Viszont erről sehol semmi egyéb utalást nem találtam. Sem a könyvében, sem a web-en. :(
2., A parkolóradar betáp vezetékét elvben meg kell szakítani, hogy ne csipogjon a utánfutóval való tolatáskor. A kérdésem az, hogy hol, melyiket? A parkoló radar comp betápját szakítsam meg, vagy elég a hátsó érzékelőkét (így az elsők működhetnének)? Nem szeretném, ha folyton hibaüzenetet írna ki. Elvileg MES-el is lehet/kell aktiválni a modulban a vonóhorgot.

Köszönöm előre is a segítséget.
0Balazs03-01-2015 09:51:46 // 49701
Szia. Nezd at az izzokat (csomagtarto, kesztyutarto). Nekem 146ban a motorter ajtonal levo kapcsolo miatt egett bent a lampa. Kicsi az esely, de hatha :)
Fisher02-01-2015 18:43:22 // 49700
Sziasztok!
Ha valakit érdekel Új évi akcióban pici pénzért eladó a 164! Minden infó a blogjában, árat a falamon levő e-mailre irtok válaszban küldöm!
Ha valakit érdekel Új évi akcióban pici pénzért eladó a 164! Minden infó a blogjában, árat a falamon levő e-mailre irtok válaszban küldöm!
roberto3302-01-2015 09:02:16 // 49699
Sziasztok,
A két belső féltengely gumiharangom ki van repedve sajnos :( ( 156 2.0 TS '98 )
Melyik oldalról könnyebb ill. javasolt hozzáférni, a váltó felől vagy a kerék felől?
Jól gondolom, ha az akksimon reggeli első indítózáskor 8 V-ra esik le a feszültség akkor itt az ideje a cserének?
Köszi: Roberto
A két belső féltengely gumiharangom ki van repedve sajnos :( ( 156 2.0 TS '98 )
Melyik oldalról könnyebb ill. javasolt hozzáférni, a váltó felől vagy a kerék felől?
Jól gondolom, ha az akksimon reggeli első indítózáskor 8 V-ra esik le a feszültség akkor itt az ideje a cserének?
Köszi: Roberto
DieselManiaco(NagyVad)01-01-2015 18:39:45 // 49698
Boldog Új Évet! Nincs tippetek arra hogy mi lehet az ami estéről reggelre lemeríti az akksit? 156 1,9JTD-ben? Nincs valami tipikus hiba,ami a leggyakoribb?
0Balazs31-12-2014 22:17:27 // 49697
Akkor jól láttam. Köszönöm szépen. Boldog Új Évet mindenkinek :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
507
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?