Forum >> Szerelőműhely
Ferke04-08-2013 22:42:02 // 45671
Teny, hogy azert nem egy fekbetet-vsgy lengokarcseres bohockodas, de tulmisztifikalni sem keene....plane ugy nem,ha esetleg a kollega tenyleg komolyan gondolja...pont ennek kapcsan beszelgettem minap egy uj alfas kollegaval,olyan jol megfogalmazta: amoren csak celiranyosan kerdez,es csak attol,aki konkretan tudja,csinalta;-) (kiderult, vele is szetszedettek a levelfogot a feszliftes 56-oson).
pb_04-08-2013 22:27:58 // 45670
Yah, ez fel sem ötlött bennem.D
G-Burt04-08-2013 22:24:28 // 45669
egy kényelmes fotelből nézve nincs olyan, h kis meló, onnan csak olyan van amit nemlehetmegcsinálni...:D
Ferke04-08-2013 22:22:52 // 45668
En kerek elnezest..:-D
Ferke04-08-2013 22:13:20 // 45667
Azert aki ebben benne van,maskepp latja kicsit:-) Egy atlag motorcserehez kepest nem jentos a tobbletmelo...persze aki pl eddig meg nem cserelt sk motort,az nyilvan tob melot lat moge,mert leirva durvabban hangzik.
Sajatomon most csrreltem motort,es s letezo osszes kabelkoteget es elektronikat....na ennel pl egyszerubb lett volna egy ts-t beepiteni...:-D
Sajatomon most csrreltem motort,es s letezo osszes kabelkoteget es elektronikat....na ennel pl egyszerubb lett volna egy ts-t beepiteni...:-D
pb_04-08-2013 22:10:58 // 45666
Ha azt mondyák, hogy nem így van, akkor nem így van.)))
Ferke04-08-2013 22:08:16 // 45665
Nem biztos, hogy vitaba bonyolodnek,de latom amit laitok...a jelenlegi kinalatban levo vasakon csak a padlo lakatolasa tobb melo...egy 146-ra most megy ra 250k,ebbe nincd motor es lakatolas...a jtd motornak nincs ara, plane egy 105le-snek...max egy szazas..a helyzet tehat az,hogy ha a valosag neha megforditja a logikat:-)
Rolee15604-08-2013 21:21:53 // 45664
Sziasztok!
156-os Alfához kéne nekem pár alkatrész, és azt szeretném kérdezni, honnan lenne a legildomosabb megrendelni ezeket?
Autó adatai:
1.6 TS, Motorkód: AR676010894221, Alvázszám: ZAR93200000040844, Évjárat: 1998. Forgalomba helyezés időpontja: 1998.06.23.
1. A légszűrő és a fojtószelep közti műanyag/gumi levegőcső (harmónikás), 3 db jeladós.
2. Balos-jobbos felső lengőkarok, TRW.
3. Szelepfedél tömítés.
4. Első stabilizátor rúd szilent (azt hiszem 4 db szilent van rajta).
5. Olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrű szett (Selenia).
6. Mind a két oldalra kéne küszöb, tisztában vagyok vele, hogy újonnan nem kapni, ezért jó állapotú használt is érdekelne.
A segítséget előre is köszönöm! :)
Üdv.: Roland
156-os Alfához kéne nekem pár alkatrész, és azt szeretném kérdezni, honnan lenne a legildomosabb megrendelni ezeket?
Autó adatai:
1.6 TS, Motorkód: AR676010894221, Alvázszám: ZAR93200000040844, Évjárat: 1998. Forgalomba helyezés időpontja: 1998.06.23.
1. A légszűrő és a fojtószelep közti műanyag/gumi levegőcső (harmónikás), 3 db jeladós.
2. Balos-jobbos felső lengőkarok, TRW.
3. Szelepfedél tömítés.
4. Első stabilizátor rúd szilent (azt hiszem 4 db szilent van rajta).
5. Olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrű szett (Selenia).
6. Mind a két oldalra kéne küszöb, tisztában vagyok vele, hogy újonnan nem kapni, ezért jó állapotú használt is érdekelne.
A segítséget előre is köszönöm! :)
Üdv.: Roland
DieselManiaco(NagyVad)04-08-2013 20:49:51 // 45663
minden megoldható,kellő felszereléssel,és idővel.
gecsa04-08-2013 20:38:15 // 45662
abban viszont Ferkének van igaza, hogy kivitelezhető, csak meg kell látni benne a kihívást..:D
mreni04-08-2013 20:37:38 // 45661
lehet,csak pl ha van egy kivül belül tipp topp rozsdamentes 1.8 56od és mondjuk külföldi meló miatt dízelre kell váltanod,akkor simán megérheti a motorcsere,3hónapja csináltunk egy ilyen projektet, 3nap volt az egész.
Papírozás miatt 2szer kellett miskolcra mennem és meg is lett.
Vett a srác egy donort 140ért plusz 240 volt még az egyéb költsége...
Papírozás miatt 2szer kellett miskolcra mennem és meg is lett.
Vett a srác egy donort 140ért plusz 240 volt még az egyéb költsége...
Liquid04-08-2013 20:28:29 // 45660
nehezen tudom elképzelni hogy megérje pénzügyileg, már csak azért is mert a munkadíj árában már lehet kapni egy lowend érvényes papíros komplett autót
Piritu - 1.000.00004-08-2013 20:23:43 // 45659
Mi maradhatna a motortérben a benzinesből? Az akku, a lámpák?
Üzemanyag szivattyú maradhatna?
Gondolom a comp-ot is cserélni kellene kábelkötegestől, még a műszerfalat is.
Nem kis meló lenne.
Üzemanyag szivattyú maradhatna?
Gondolom a comp-ot is cserélni kellene kábelkötegestől, még a műszerfalat is.
Nem kis meló lenne.
Alfa GT-Csaba04-08-2013 20:21:51 // 45658
meg kell melegiteni az anyát ,csodákra képes!
gecsa04-08-2013 20:09:28 // 45657
a papírmunka, meg a sok utánjárás miatt egyszerűbb autóstól cserélni.. :)
Ferke04-08-2013 19:52:34 // 45656
Azert csinaltunk mar ilyet, azon tul hogy nem sok az ertelme, nem kell hasra esni,nem sokkal veszesebb egy normal motorcserenel..egy makulatlan (45/46/56) kaszni eseten szerintem lassan siman eletszeru egy jtd-t bepattintani:-)
Piritu - 1.000.00004-08-2013 19:42:43 // 45655
Hirtelen végiggondolva nem túl sok minden maradhatna a kocsiban :-)
Piritu - 1.000.00004-08-2013 19:41:23 // 45654
A Spiderét egyedül tekertem le, de méteres zártszelvény volt a toldás, és így is kellett a száz kilóm :-)
Piritu - 1.000.00004-08-2013 19:39:35 // 45653
Az autód eladási árát a vevőddel kell kialkudnod, a másik vételárát meg annak az eladójával. Pontosan a kettő különbsége lesz. Ezt így előre megmondani elég nehéz :-)
gecsa04-08-2013 19:37:02 // 45652
valami ilyesmi..:) nekem az első a múltkor méteressel simán engedett.. ;)
Ferke04-08-2013 19:23:55 // 45651
Nagyobb kar...tobb gyuuras...ilyesmik:-)
Le kell jonnie...
Le kell jonnie...
Jozso5304-08-2013 19:15:09 // 45650
Sziasztok!
van valakinek ötlete hogy jön le az alfa 156-os hátsó csapágytartó anyája mert ketten húztuk a 36-os anyát kb félméteres karral de meg sem mozdúlt.
válaszaitokat előre is köszönöm.
van valakinek ötlete hogy jön le az alfa 156-os hátsó csapágytartó anyája mert ketten húztuk a 36-os anyát kb félméteres karral de meg sem mozdúlt.
válaszaitokat előre is köszönöm.
GTPeti04-08-2013 19:12:03 // 45649
Annyi, hogy eladod a mostani autód és veszel egy másikat. Mert egy ilyen motorcserét sosem fogsz tudni legalizálni... (Sem elvben sem anyagilag.)
sanyi1304-08-2013 19:08:37 // 45648
De mennyi pénz?
Piritu - 1.000.00004-08-2013 19:03:22 // 45647
Amennyi a benzines autó eladási és a diesel autó vételi ára közti különbség :-)
sanyi1304-08-2013 18:58:00 // 45646
Sziasztok ! Tud valaki segíteni mennyibe kerülne egy motor csere benzinről dízelre?
GTPeti04-08-2013 16:25:39 // 45645
Az is fontos, hogy a CTEK klónok sajnos csak papíron tudják ugyanazt. Gondolok itt az ALDI-s és LIDL-es (kínai) töltőkre. (Tapasztalat.)
theBanyai04-08-2013 15:13:55 // 45644
Ha ennyire vágod, akkor minek kérdezed? :)
Nem mellesleg mindenki CTEK-et mondott ahogy észrevehetted!
Nem mellesleg mindenki CTEK-et mondott ahogy észrevehetted!
sty04-08-2013 14:51:32 // 45643
Hali valahogy lehet segíteni az indexen ,ha lassan tekerem vissza a kormányt akkor nem kapcsol ki,vagy csak a csere segít rajta?
GTPeti04-08-2013 14:46:35 // 45642
1 hónapig? Az Uno-n folyamatosan rajta van. :)
(Igaz, most már időkapcsolóval heti 2x2 órát tölti, de folyamatosan sem lenne semmi baja, sőt... a régi akku a 8 évét többek között ennek köszönheti.)
A CTEK max. annyira melegszik fel, mint egy notebooktáp. Ha csak szinten tart, akkor még annyira sem. Egyébként a Mercedes, Aston, stb. gyári opc. tartozéka.
Mikor az Alfa Mo-n van, akkor azon is rajta van pár hetet, ezzel csak jót teszek az akkunak. (Szulfátlanítás.)
(Igaz, most már időkapcsolóval heti 2x2 órát tölti, de folyamatosan sem lenne semmi baja, sőt... a régi akku a 8 évét többek között ennek köszönheti.)
A CTEK max. annyira melegszik fel, mint egy notebooktáp. Ha csak szinten tart, akkor még annyira sem. Egyébként a Mercedes, Aston, stb. gyári opc. tartozéka.
Mikor az Alfa Mo-n van, akkor azon is rajta van pár hetet, ezzel csak jót teszek az akkunak. (Szulfátlanítás.)
Piritu - 1.000.00003-08-2013 23:50:21 // 45641
Nekem télen folyamatosan rajta van a CTEK valamelyik akkun. (Spider, OFF-os, fűnyírótrakesz) Már három tél ment el így, sose volt gond. Cserébe már több akksit visszahozott a halálból...és már használtan vettem, nem mai gyerek.
.......................03-08-2013 22:00:03 // 45640
És te rajta mernéd hagyni a CTEK et egy hónapig?
Van egy automata töltőm ,olyan gagyi könnyű az egész,ha tölti melegszik is,
A CTEK melegszik mikor tölt?
Szoval én félek rajta hagyni,mivan va kigyullad a kis kapcsolo üzemű tàp?
Van egy automata töltőm ,olyan gagyi könnyű az egész,ha tölti melegszik is,
A CTEK melegszik mikor tölt?
Szoval én félek rajta hagyni,mivan va kigyullad a kis kapcsolo üzemű tàp?
GTPeti03-08-2013 21:14:35 // 45639
Ja... az indítás-rásegítésen kívül MINDENBEN jobb a CTEK. Lévén utóbbi egy intelligens töltő. Segítségével még a szulfátosodás is visszafordítható, ez tény.
A hagyományos (trafó-dióda) töltők emellett nem túl "elektronika barátak"... Én ilyet 2013-ban már nem nagyon használnék. (Pedig nekem is van Absaar-om.)
A hagyományos (trafó-dióda) töltők emellett nem túl "elektronika barátak"... Én ilyet 2013-ban már nem nagyon használnék. (Pedig nekem is van Absaar-om.)
.......................03-08-2013 20:38:00 // 45638
A CTEK ugyanannyi mint egy nagy ABSAAR 22 es,ami kb 10 szer nagyobb,
És indítàssegítős is,
És indítàssegítős is,
theBanyai03-08-2013 20:26:07 // 45637
Ha teheted CTEK, autohifisek is ezt használják!
.......................03-08-2013 20:07:47 // 45636
milyen akkutöltőt vegyek szerintetek?
80ah às olom akkuhoz
Van egy automata kapcs üzemű,de elég gagyinak tűnik
80ah às olom akkuhoz
Van egy automata kapcs üzemű,de elég gagyinak tűnik
forrasr03-08-2013 17:51:15 // 45635
Nem olyan nagy mutatvány, meg kell emelni az elejét, célszerű egyszerre a két oldalt, stab pálcát, gátló alsó bekötését, lengőkar gömbfejét meg fent a torony csavarjait el kell szabadítani, és akkor már le is jön fentről az alu konzol, kiszerelve könnyen át lehet tenni a lengőkart. Talán nem hagytam ki semmit. Gömbfej kiszabadításához célszerű célszerszám(villa vagy gömbfej lehúzó), akkor kisebb eséllyel okoz kárt az ember, meg kevesebb meló.
Dzsozy03-08-2013 16:16:24 // 45634
Köszi a segítséget, akkor marad, hogy csak a rosszat cserélem. A másik árán meg kap valami mást, úgy is elfáradt, kiszakadt a ball első ajtóba a hangszóró membránja.
Amúgy mennyire macere a lengőkar csere?
Amúgy mennyire macere a lengőkar csere?
Jorjie03-08-2013 15:11:44 // 45633
"Én is csak a rosszat cserélem."
Dettó.
Dettó.
Liquid03-08-2013 14:49:10 // 45632
sztem csak a hibásat kell cserélni, a 156-on cseréltem 1 db felsőt, majd 30e km múlva eladtam és addig se volt baja
WarbiRunner (Gyuri)03-08-2013 11:03:30 // 45631
Nálam is 20e km-rel túlélte a baloldali a jobbot. Én is csak a rosszat cserélem, független a két oldal, nincs emiatt plusz szerelés.
Dzsozy03-08-2013 10:11:47 // 45630
Nem annyira a pénztárca a mérvadó, mivel van unixos ismerősöm, így van 35-40% kedvezményem, és házhoz hozza, tehát még "posta" költség sincsen.
Kb 25000 km van mind a kettőben, ill. a gömbcsuklóiban. A ball első felső meg tavaly újra lett szilentezve, mivel rohadtul ropogott, Csak nem akarnék kétszer szerelőhöz futkozni, mivel ilyet még nem szereltem.
Kb 25000 km van mind a kettőben, ill. a gömbcsuklóiban. A ball első felső meg tavaly újra lett szilentezve, mivel rohadtul ropogott, Csak nem akarnék kétszer szerelőhöz futkozni, mivel ilyet még nem szereltem.
mizooo03-08-2013 09:49:43 // 45629
Nem biztos, hogy érdemes :) általában az utak széle rosszabb minőségű. Nekem az 56-on vételkor cserélve lett mindkét felső, de 2 évre rá ismét tönkrement de csak a jobb oldali, azt cseréltem. A bal oldalihoz nem kellett hozzányúlni asszony még mindig azzal használja amit vétel után raktunk bele.
Imyx03-08-2013 09:41:40 // 45628
Én mindkettőt cserélném, szerintem párban illik, utána nem kell vacakolni, hogy a másik is elkezdett kopogni.. spórolás miatt viszont egyre többen csak a a hibásat cserélik. Döntse el a pénztárcád! :-)
Dzsozy03-08-2013 09:36:17 // 45627
Szép napot Mkinek!
Elő műszakin volt a vas, egy első felső lengőkart kell cserélnem,mert kopog. Kérdezném, hogy elég akkor a hibásat cserélni, vagy illik mind a kettőt egyszerre?
Elő műszakin volt a vas, egy első felső lengőkart kell cserélnem,mert kopog. Kérdezném, hogy elég akkor a hibásat cserélni, vagy illik mind a kettőt egyszerre?
[k i z z o]02-08-2013 15:58:25 // 45626
Hi,
mérd meg vannak e kint tápok a csatiban: (5V, 12V GND -hez képest). Ezek kellenek a szenzornak a működéshez, hogy legyen kimenőjele. ha ez megvan és még sincs jeled diagnosztika alatt, akkor pl. nem ér el a szenzor jele a motorvezérlőig. A szenzor kimenetét is megmérheted közvetlen, csak ki kell bontani a köteget. Ha elér a jel, akkor belül halálozott el valami.

mérd meg vannak e kint tápok a csatiban: (5V, 12V GND -hez képest). Ezek kellenek a szenzornak a működéshez, hogy legyen kimenőjele. ha ez megvan és még sincs jeled diagnosztika alatt, akkor pl. nem ér el a szenzor jele a motorvezérlőig. A szenzor kimenetét is megmérheted közvetlen, csak ki kell bontani a köteget. Ha elér a jel, akkor belül halálozott el valami.

Kucsi0802-08-2013 15:32:21 // 45625
Sziasztok!
Kérdéssel fordulnék hozzátok. Egy 156-os 1.8TS gépem van és egy érdekes de főleg bosszantó anomáliát produkál az autó.
Ott kezdődött az egész, hogy 3000-es fordulat felett elgyengült, alatta erősebb lett a gép és nem volt hibajelzés. Kicsit utána jártam a dolognak és gyanúba keveredett az LMM szonda, amit ki is tisztítottam, de miután visszatettem az autóba még rosszabb lett és hibajelzés is előkerült. Azt hittem a szonda purcant ki, de vettem egy újat és azzal sem oldódott meg a probléma. következő húzás a FES volt amely rendszeresen P0100 és P1173 kódot dobott, ami egyértelműen LMM.... Figyeltem az értékeket és állandó 0.0 kg/h értéket mutatott, régi és új szondával is, csatlakozót megnéztem, nem kontaktos és nem is reagál annak mozgatására. Hibakód törölgetés közben egyszer-kétszer nem jött vissza rögtön a jelzés, de olyankor nem is maradt meg az alapjárat hanem leállt az egész. FES-ben a többi érték látszólag rendben, csak az LMM nulla.
Kérdésem lenne, valaki találkozott-e már ilyesmivel, ill. mi lehet a probléma oka és annak megoldása?
A segítséget előre is köszönöm!
üdv.:Kucsi
Kérdéssel fordulnék hozzátok. Egy 156-os 1.8TS gépem van és egy érdekes de főleg bosszantó anomáliát produkál az autó.
Ott kezdődött az egész, hogy 3000-es fordulat felett elgyengült, alatta erősebb lett a gép és nem volt hibajelzés. Kicsit utána jártam a dolognak és gyanúba keveredett az LMM szonda, amit ki is tisztítottam, de miután visszatettem az autóba még rosszabb lett és hibajelzés is előkerült. Azt hittem a szonda purcant ki, de vettem egy újat és azzal sem oldódott meg a probléma. következő húzás a FES volt amely rendszeresen P0100 és P1173 kódot dobott, ami egyértelműen LMM.... Figyeltem az értékeket és állandó 0.0 kg/h értéket mutatott, régi és új szondával is, csatlakozót megnéztem, nem kontaktos és nem is reagál annak mozgatására. Hibakód törölgetés közben egyszer-kétszer nem jött vissza rögtön a jelzés, de olyankor nem is maradt meg az alapjárat hanem leállt az egész. FES-ben a többi érték látszólag rendben, csak az LMM nulla.
Kérdésem lenne, valaki találkozott-e már ilyesmivel, ill. mi lehet a probléma oka és annak megoldása?
A segítséget előre is köszönöm!
üdv.:Kucsi
gecsa02-08-2013 07:53:20 // 45624
szabó pisti a siklósi úti interspar mögött..
oroszone01-08-2013 23:45:13 // 45623
Üdv. Most vettem egy Alfa 156 2.4 jtd-t.
Szeretnék olajat, szűröket, vezérműszíjat cserélni, megnézetni mert elég furcsa hangja van.
Kit ajánlotok Pécsen?
Kihez vigyem az autót?
Előre is köszönöm.:)
Szeretnék olajat, szűröket, vezérműszíjat cserélni, megnézetni mert elég furcsa hangja van.
Kit ajánlotok Pécsen?
Kihez vigyem az autót?
Előre is köszönöm.:)
pb_01-08-2013 22:03:48 // 45622
Nagy bölTSességek ezek kérem xépen.DD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
801
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?