Forum >> Szerelőműhely
atis_166jtd05-07-2013 15:57:45 // 45272
Mi történt? Fékolaj van benne?
mreni05-07-2013 15:21:03 // 45271
akkor jól sikerült a csere
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-07-2013 13:48:32 // 45270
Szép az idő Balatonalmádin, kár hogy trlélerre kell várni. 70 km két nagyobb fékezés és nincs semmi fék az autón. öröm az élet!
Zoli198004-07-2013 22:00:13 // 45269
Nemtom, ezért voltam bizonytalan. :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster04-07-2013 21:46:59 // 45268
Hali na sikerült olyan kemény lett a fékem mint a Tarzan sarka :) Nagyon sok levegő volt benne annak ellenére hogy ma egyszer légtelenítettük a hátsó keréknél szusszant akkorát mint egy sörös doboz :) Barátnőmnek izomláza lesz a combjában de sikerült a mutatvány. Viszont hogy ne legyen felhőtlen az öröm a bal első keréknél, miután le vettem a kereket észre vettem hogy az a kúpos csavar ami a féktárcsát fogja le van törve és persze bele is. Beszéltem egy szerelő cimbivel azt mondta nem olyan hatalmas gond de majd meg csináljuk, a lényeg hogy ne mozduljon el és lukon legyen a tárcsa. így is lett és ok minden kop kop. :)
Bento04-07-2013 20:42:07 // 45267
Köszi a tippet!
PistaFR04-07-2013 19:56:27 // 45266
Valószínűleg eltömődött a kifolyócső. Ha fel tudod annyira emelni hogy alámássz, a tűzfalon keresd a kifolyót valahol középtájon. Nincs típusismeretem, de nem szokták messzire elvezetni a kondenzvizet. Ha megtalálod akkor valami pálcával óvatosan meg tudod szüntetni a dugulást.
atis_166jtd04-07-2013 18:44:47 // 45265
Igen az még mindig az. Járó motornál probáld mert nekem is igy sikerült. Hátsókat nyugodtan addig amig majdnem kifogy a tartály és ugye azt ne is mondjam egyedül ne nagyon álj neki de gondolom nem egyedül csinálod.
Bento04-07-2013 18:28:06 // 45264
Sziasztok,
147 jtd 2001-es digitklímás verdánál száraz időben a klíma bekapcsolása után az anyós oldalán a műszerfal mögül enyhén csepeg a víz, 100 km alatt kb 1 deci lehet a lötty mennyisége. Érik lassan a pollenszűrő csere, lehet összefüggés a szűrő eltömődöttsége és a csepegés között? Amennyiben nem, úgy merre érdemes elindulni javítás címszó alatt?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv.
B.
147 jtd 2001-es digitklímás verdánál száraz időben a klíma bekapcsolása után az anyós oldalán a műszerfal mögül enyhén csepeg a víz, 100 km alatt kb 1 deci lehet a lötty mennyisége. Érik lassan a pollenszűrő csere, lehet összefüggés a szűrő eltömődöttsége és a csepegés között? Amennyiben nem, úgy merre érdemes elindulni javítás címszó alatt?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv.
B.
159 Indigo Gray 2.4 Monster04-07-2013 14:11:24 // 45263
Azt mondták hogy a főfékhenger a legfelső pont ezért nem kell légteleníteni összerakom és az olajtartályon ki bugyborékolja magát. Nem így lett. Most körbe légtelenítettem az összes keréknél a két elsőnél nagyon bugyborékolva jött az olaj, a hátsók nem voltak vészesek. Most ott tartunk hogy már álló helyzetbe pumpálva faszán fel keményedig a pedál, de ha megy az autó pumpálva fog csak a fék. Lehet még mindig levegős? már kezd nagyon fel idegasíteni.
zee04-07-2013 13:21:02 // 45262
Bocs,hogy ide is bedobom:
"Sziasztok
2.4 JTD 10V ha alapjárat környékén motorfék üzemben (főleg 1. 2. fokozatban) kis gázadásra rángat azt ha jól gondolom porlasztó okozhatja? Illetve van némi alapjárat ingadozásom is hidegen."
"Sziasztok
2.4 JTD 10V ha alapjárat környékén motorfék üzemben (főleg 1. 2. fokozatban) kis gázadásra rángat azt ha jól gondolom porlasztó okozhatja? Illetve van némi alapjárat ingadozásom is hidegen."
zee04-07-2013 13:19:55 // 45261
Olyan lehet mint az 156 1.4 TS 16V. :) Bár ha jól emlékszem vkinek sikerült bevásárolnia egy ilyen példányt...
10V volt az a 8V. :)
10V volt az a 8V. :)
András bácsi04-07-2013 13:08:34 // 45260
Milyen 166-ban van 8 szelepes motor? ;)
.......................04-07-2013 12:42:59 // 45259
hogyne kéne légteleniteni,
ha megbontottad a féket
ha megbontottad a féket
159 Indigo Gray 2.4 Monster04-07-2013 12:18:07 // 45258
Sziasztok, főfékmunkahengert cseréltem a kocsin, kérdés ilyenkor kell légteleníteni? ha igen akkor a féknyergeknél? álló és járó motornál sem keményedik fe a fékem úgy be tudom nyomni mint a kupungot. Elég sűrgős lenne előre is köszi.
Goodboy03-07-2013 22:19:04 // 45257
cseréltem mindkettöt de semmi.......
Zoli198003-07-2013 22:01:40 // 45256
Pedig az holtponti jeladó lesz. Hibaüzenet ugyanez volt, néha az istenér nem indult. Az alsó holtponti lett cserélve, és megszünt a jelenség. Igaz asszem nekem a 8V volt a 66-ban, de nem hinném, hogy más a szisztéma. :-)
Goodboy03-07-2013 21:39:57 // 45255
sziasztok. segitségetek kérném! jelenség egy 56 2.4 jtd 10v nál okoz fejtörést. hibaüzenet: veztengely szinkron nem jo! cseréltem veztengely jeladot és fötengely jeladot is de nem szünt meg a hiba ami abban nyilánul meg h egyszer indul egyszer pedig nem indul a lelkem.
ha vmelyikötök tud segiteni nagyon megköszönném ,mert müszakira menne a vas és igy nem merem elvinni ,hogy ne mondják rá azt na SZAR OLASZ!
ha vmelyikötök tud segiteni nagyon megköszönném ,mert müszakira menne a vas és igy nem merem elvinni ,hogy ne mondják rá azt na SZAR OLASZ!
Zoli198003-07-2013 20:55:58 // 45254
Ma az utastér szellőzőventillátor biztosítékja, ill a foglalata végleg beadta a kulcsot. Szétolvadt a bizti, és a foglalat is oly módon károsodott, hogy már lötyög benne az új bizti.
Akinek volt ilyen gondja, ill cserélve lett:
1 Milyenre kell cserélni hogy tartós legyen?
2 Hogy kell kiszedni a gyárit, ill elég-e csak azt az 1 foglalatot cserélni, vagy az összeset kell mellette?
3 Elvégezhető otthol, vagy mindenképp szerelő kell?
A válaszokat köszönöm előre is, gyors segítség kellene, mert MELEG VAN!! :))
Akinek volt ilyen gondja, ill cserélve lett:
1 Milyenre kell cserélni hogy tartós legyen?
2 Hogy kell kiszedni a gyárit, ill elég-e csak azt az 1 foglalatot cserélni, vagy az összeset kell mellette?
3 Elvégezhető otthol, vagy mindenképp szerelő kell?
A válaszokat köszönöm előre is, gyors segítség kellene, mert MELEG VAN!! :))
szeda03-07-2013 12:19:29 // 45253
Olyan gondom lenne hogy sok állás után ma mentem a kocsival és a belső levegőkeringető motor elég furán működött.Bekapcsolatam a klímát, először jó volt AUTO fokozatba rendesen elkezdett hűteni, jött a hideg, majd kis idő után kikapcsolt a keringetés.klíma ment rendesen tovább.aztán kis idő múlva megint bekapcsolt a keringető motor aztán megint ki.Áttekertem 2-es fokozatra de utána el sem indul a keringetés.Amikor hazaértem egyszer csak megint minden jó lett de kb 2 percre megint.Biztosítékokat megnéztem de mind jó.
Volna még egy olyan kérdésem hogy a +akkusarunál lévő nagy biztosítékoknál milyen értékű biztosítékok valók (mondjuk jobbról balra sorrendben) az egyik elég avétos és nincs rajta a műanyag burkolat így nem látni hogy hány Amperes.
Írtam tegnap 156 topicba de semmi válasz.... a gép egy 2000-es 156 selespeed
Volna még egy olyan kérdésem hogy a +akkusarunál lévő nagy biztosítékoknál milyen értékű biztosítékok valók (mondjuk jobbról balra sorrendben) az egyik elég avétos és nincs rajta a műanyag burkolat így nem látni hogy hány Amperes.
Írtam tegnap 156 topicba de semmi válasz.... a gép egy 2000-es 156 selespeed
szeda03-07-2013 12:08:30 // 45252
dobd fel a karbikat a bogarhatu.hu forumba ott tuti elkel
R.Krisztián03-07-2013 11:49:17 // 45251
Sziasztok,
159-esem első négy lengőkarát szeretném felújíttatni, kit ajánlanátok?
159-esem első négy lengőkarát szeretném felújíttatni, kit ajánlanátok?
Godi03-07-2013 08:27:40 // 45250
Sziasztok,
Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a probléma:
GTV V6TB, hidegen indítás után alig van alapjárat, ha nyomok neki gázt akkor felpörög,de ugyanúgy elég alacsony az alapjárat, aztán hidegen menet közbe gyorsításkor dadog, nagy ritkán durran is egyet amikor már a turbó tartományban van a fordulat.
Üzemi hőfokon használva pár perc után nincs semmi baja, rendesen tölt a turbó, szépen megy.
Előre is köszi.
Üdv,
Gábor
Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a probléma:
GTV V6TB, hidegen indítás után alig van alapjárat, ha nyomok neki gázt akkor felpörög,de ugyanúgy elég alacsony az alapjárat, aztán hidegen menet közbe gyorsításkor dadog, nagy ritkán durran is egyet amikor már a turbó tartományban van a fordulat.
Üzemi hőfokon használva pár perc után nincs semmi baja, rendesen tölt a turbó, szépen megy.
Előre is köszi.
Üdv,
Gábor
flyerz02-07-2013 15:12:24 // 45249
Nem tudom hogy ez a triviális megoldás, miért nem jutott eszembe..:D
Nade beszéltem velük, azt mondják, hogy a kocsi távirányítójával lesz a gond, nem az ő cuccukkal. (ami részben hihető is, mert az ajtók sem nyílnak ilyenkor)
Nade beszéltem velük, azt mondják, hogy a kocsi távirányítójával lesz a gond, nem az ő cuccukkal. (ami részben hihető is, mert az ajtók sem nyílnak ilyenkor)
Ofi01-07-2013 22:55:08 // 45248
A legjobb ha felhívod a Métásokat, valószínűleg tudnak rá valamit.
flyerz01-07-2013 22:04:50 // 45247
hello!
Volt már másnak is olyan, hogy egyszercsak nem nyitott a központizár? (és veleegyütt a riasztó sem)
2 hónapja van meg, egyszer eljátszotta, gondoltam elem. Kicseréltem, erre most megint ugyanez.
A jelenség, hogy nem nyílik. Kulccsal nyitom, sípol a riasztó, tokennel deaktiválom az első ciklus után, becsukom az ajtót, működik a távirányító. Elem csere nem kell, mozgatás, simogatás nem kell, semmi. Csak simán nem nyit a távirányítóra.
Kulccsal nyitás, utána meg működik megint. Csak eközben meredten bámul minden szomszéd, hogy miért lopom a saját autóm. Itthon még oké, de ha máshol jön elő, az gáz.:(
147 és (utólag beszerelt) meta riasztóról van szó.
bármi ötletet szívesen fogadok..:)
üdv
Volt már másnak is olyan, hogy egyszercsak nem nyitott a központizár? (és veleegyütt a riasztó sem)
2 hónapja van meg, egyszer eljátszotta, gondoltam elem. Kicseréltem, erre most megint ugyanez.
A jelenség, hogy nem nyílik. Kulccsal nyitom, sípol a riasztó, tokennel deaktiválom az első ciklus után, becsukom az ajtót, működik a távirányító. Elem csere nem kell, mozgatás, simogatás nem kell, semmi. Csak simán nem nyit a távirányítóra.
Kulccsal nyitás, utána meg működik megint. Csak eközben meredten bámul minden szomszéd, hogy miért lopom a saját autóm. Itthon még oké, de ha máshol jön elő, az gáz.:(
147 és (utólag beszerelt) meta riasztóról van szó.
bármi ötletet szívesen fogadok..:)
üdv
Imyx30-06-2013 10:18:06 // 45246
De tanulja meg elektromosan is! :DD
aranytl30-06-2013 09:41:06 // 45245
A teljes nyitást már megtanulta :D
Imyx30-06-2013 09:11:30 // 45244
1es, 2-est forgasd le, ebből megtanulja, hogy mikor kell teljesen kinyitnia a szelepet, tehát tud mihez mérten kalibrálni. Sok idő kell, amíg betanul, ezt nyomon lehet követni a MES-ben. Ha nem lesz jó betanulás után se, cserélni kell, a bontot 10-15 e körül van.
aranytl30-06-2013 00:23:11 // 45243
Gondoltam arra is, de nem azt hajtottuk végre. A FES-ből adtuk ki a resetet. Az e-learn is felhívta a figyelmet erre a szelep le és felszerelése esetén.
De most elolvastam újra, talán nem tartottunk be minden 30 másodperces várakozást.
De most elolvastam újra, talán nem tartottunk be minden 30 másodperces várakozást.
aranytl30-06-2013 00:10:44 // 45242
A FES-ben van egy self adaptive reset, azt hajtottuk végre. Most újra kell tanulnia a beállításokat pl.: a gyújtásgörbét (először be lehetett csörgetni, azután visszavett az előgyújtásból). Gondolom ezzel a pillangószelep paramétereit is újra hangolja.
Az enyémen nincs alapjárati motor külön, teljesen elektromos.
Előtte utána képek:


Az lehet látni, hogy alaphelyzetben nyitva van kissé a szelep. Ugye mikor koszos volt, akkor szűkítette a keresztmetszetet. Most, hogy tiszta, ugyanakkora nyitásnál több levegő mehet be. Azt gondolom ez az oka az indulás utáni felpörgésnek és a rázkódó leállásnak.
Offos autó esetében olvastam, hogy beletelik pár napba amíg megtanulja a helyes pozíciót az elektromos pillangószelep. Nem tudom mennyire igaz ez. Még csak 70km-t mentem a tisztítás óta. 5 indításból 4x még mindig felpörög 1500-ig, a leállítás már nem olyan dízelesen kaszniberázós.
Az enyémen nincs alapjárati motor külön, teljesen elektromos.
Előtte utána képek:




Az lehet látni, hogy alaphelyzetben nyitva van kissé a szelep. Ugye mikor koszos volt, akkor szűkítette a keresztmetszetet. Most, hogy tiszta, ugyanakkora nyitásnál több levegő mehet be. Azt gondolom ez az oka az indulás utáni felpörgésnek és a rázkódó leállásnak.
Offos autó esetében olvastam, hogy beletelik pár napba amíg megtanulja a helyes pozíciót az elektromos pillangószelep. Nem tudom mennyire igaz ez. Még csak 70km-t mentem a tisztítás óta. 5 indításból 4x még mindig felpörög 1500-ig, a leállítás már nem olyan dízelesen kaszniberázós.
Tuningman29-06-2013 23:44:02 // 45241
Budapesten az Alig utcában van egy öreg műszerész, Ő meg tudja csinálni.
GTVili29-06-2013 22:39:00 // 45240
Gyömrői út-Gyula utca sarok....
atis_166jtd29-06-2013 21:45:10 // 45239
Köszi megkeresem és megkérdezem öket. Köszi!!
GTVili29-06-2013 21:29:23 // 45238
A Gyömrői úton,a Flextronics gyár mellett van egy műhely.....csak régi VW és Porsche áll az udvaron....
atis_166jtd29-06-2013 21:21:43 // 45237
Srácok esetleg van valakinek ismeröse aki régi porcshe-kat újjít fel vagy akit érdekelne 911-es karburátor szett? Bocs hogy ezt ide írtam de hátha mert nem akarom kidobni
Jack29-06-2013 18:15:23 // 45236
Lehet és asszem olyan 25e körül akarták hozni kedvezménnyel(2.0 JTS-hez)... Talán nincs árban nagy különbség az 1.8/2.0 között:)
Csancsi29-06-2013 17:16:12 // 45235
Köszönöm a segítséget !
GTPeti29-06-2013 17:11:15 // 45234
Valószínűleg tekerték az órát és nem jött össze... A legegyszerűbb megoldás az óracsere, vagy egy profi tekerővel helyretetetni... Gondolom a Google-el találsz elég céget "műszerfaljavítás" címszó alatt. (Bár az előbbi jó eséllyel olcsóbb.)
A Homasitában kapsz rizsszemizzót, ami belevaló. Most hirtelen nem tudom hány wattos.
A Homasitában kapsz rizsszemizzót, ami belevaló. Most hirtelen nem tudom hány wattos.
Csancsi29-06-2013 17:07:16 // 45233
Még egy kérdésem lenne , nem írja ki hány km van benne csak ------ a napi számláló viszont megy . Valami megoldás van erre ? A másik pedig a középkonzolba hány vattos égő való ?
GTPeti29-06-2013 17:01:18 // 45232
Ez így van, bár a Racing nagyon nagy valószínűséggel jobban védi a TS motort, mint egy mezei 10W40. Több a tartaléka. (A hátrány, enyhén nagyobb ellenállása, így emelkedő fogyasztás nem kérdés.)
Csancsi29-06-2013 16:54:30 // 45231
Ezt hogy érted?
Ferke29-06-2013 16:51:33 // 45230
Attól még, hogy drágább az olaj, nem biztos, hogy jót teszel vele az autódnak....
Csancsi29-06-2013 16:47:57 // 45229
Sziasztok! Egy kérdésem lenne , a 146 1,6 ts 10w 40-es olaj kell tölteni de szokott valaki 10w 60 seleniat? most esett át a motor dugattyú gyűrű csapágy cserén és komplett hengerfej felújításon ., és szerintem meg érdemelné a verseny olajat . Szerintetek ?
atis_166jtd29-06-2013 15:39:53 // 45228
Sőt tartsd rajta egy 10-15 másodpercig mert van úgy hogy mikor melegszik egy kicsit akkor mutat csak szakadást. Vagyis hibás állapotot.
GTPeti29-06-2013 15:34:35 // 45227
Szerintem azt a 15+ perces procedúrát, ami itt-ott a neten ismertetve lett. Pontosan nem emlékszem már a menetére, de az biztos, hogy van benne, egy "indítsd be a motort és hagyd ketyegni 15 percig" rész. (A google-vel pl. erre keresnék rá: "ECU v. Steuergerät zurückstellen".) Én még sosem csináltam, az sem 100%, hogy működik a dolog, de lehet.
Liquid29-06-2013 15:20:44 // 45226
ecu reset alatt mit értesz? A computerben resetelted az alapjárati motor paramétereit, vagy csak lehúztad az akkusarut?
Kka28-06-2013 00:33:13 // 45225
Sziasztok!
Sebességváltóhoz szinkron gyűrűket lehet külön venni? (1.8 TS)
Ha igen, kb mennyibe kerülhet?
Sebességváltóhoz szinkron gyűrűket lehet külön venni? (1.8 TS)
Ha igen, kb mennyibe kerülhet?
aranytl27-06-2013 19:51:29 // 45224
A kezdetben hibátlannak tűnő pillangószelep tisztítási műveletem elvérezni látszik.
Az ecu reset után is megmaradt 2 talán 3 kellemetlen dolog:
1. Indításkor a motor felpörög 1400-1500-as fordulatig (utána beáll a 850-es alapjárat)
2. Leállításkor nem áll le azonnal és beremegteti az egész műszerfalat, mint valami öreg dízel mercedes
3. Fordulatról lassan esik vissza alapjáratra.
Szóval vsz elkúrtam a pillangószelep motorját, nem zár le teljesen. Olyan mintha az alaphelyzete eltolódott volna és kissé nyitva van álló motornál.
Ezzel lehet vmit tenni vagy kuka? Kérem valaki hozzáértő segítségét, mit lehet tenni?
Egyébként jól megy, nem rángat, csak a fenti 3 kellemetlen dolog jelzi, hogy nem ok.
Az ecu reset után is megmaradt 2 talán 3 kellemetlen dolog:
1. Indításkor a motor felpörög 1400-1500-as fordulatig (utána beáll a 850-es alapjárat)
2. Leállításkor nem áll le azonnal és beremegteti az egész műszerfalat, mint valami öreg dízel mercedes
3. Fordulatról lassan esik vissza alapjáratra.
Szóval vsz elkúrtam a pillangószelep motorját, nem zár le teljesen. Olyan mintha az alaphelyzete eltolódott volna és kissé nyitva van álló motornál.
Ezzel lehet vmit tenni vagy kuka? Kérem valaki hozzáértő segítségét, mit lehet tenni?
Egyébként jól megy, nem rángat, csak a fenti 3 kellemetlen dolog jelzi, hogy nem ok.
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-06-2013 19:43:58 // 45223
akkor az kukás. érdemes lenne cserélni mindet, de nem muszály :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
588
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?