Forum >> Szerelőműhely
Imyx27-06-2013 18:23:39 // 45221
Csak kíváncsiságból kérdezem, milyen eset(ek)ben van az, hogy az olajba üzemanyag kerülhet? Felhígul, veszít a viszkozitásából, olvasni. Thanks :)
Robert 14727-06-2013 16:45:07 // 45220
köszi!
Robert 14727-06-2013 16:44:44 // 45219
neki is állok és megnézem!
mreni27-06-2013 14:28:07 // 45218
az lehet,de eddig csak pozitívak a tapasztalatok
Alfa GT-Csaba27-06-2013 14:27:10 // 45217
Húzd le a gyertyákrol a pipákat ,húzz egy kábelt az aksi + rol és sorba érintsd hozzá a gyertyák végeihez.Amelyik nem szikrázik amikor hozzá érsz az a kuka!
159 Indigo Gray 2.4 Monster27-06-2013 09:33:23 // 45216
Akkor csere. Én febiket vettem bele 3eft volt darabja. Bár rafkós dolgok ezek nekem is izzító gyertya hibát jelzett cseréltem mind utána is maradt a hiba cseréltem izzító relét is még mindig nem és végül az gyertyakábel szett csere oldotta meg a gondot. Aksi tőltővel le tudod tesztelgetni a gyertyákat. vagy a motortérben is.
Robert 14726-06-2013 22:55:43 // 45215
Valami olyasmi. amikor ráadom a gyújtást akkor sípol és kiírja a izzítógyertyát.
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-06-2013 22:24:40 // 45214
Lehet Egr ed szivat
147jtd26-06-2013 22:19:45 // 45213
nem semmi, csak nem húzott.
Ofi26-06-2013 22:03:36 // 45212
Jelenleg egyetlen a Fiat csoport egyetlen motorjába sem javasolt a 0W-s olaj, ez még a jövő.
Dzsozy26-06-2013 22:02:01 // 45211
Nyugodtan leszerelheted a szívócsőről. Kézzel el is fordíthatod a pillangó szelepet, nem okoz gondot semminek. Az alaposabb tisztítás miatt ki is veheted az egészet, még kényelmesebb is. Ha bowdenes, akkor azt kiakasztod, a pillangó szelep állásszög jeladóról lehúzod a csatiját, és kikapod, kipucolod és vissza. Csak bátran. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-06-2013 21:46:40 // 45210
Hibát dobott? Ha igen akkor vészüzembe kapcsolt. ki kell olvasni.
147jtd26-06-2013 21:43:46 // 45209
nem nagyon volt még turbó problémám, de ma 3x is volt olxan hogy nem volt erő a kocsiban. az első 2 re nem emléxem, de a 3. az ugy történt hogy gurultam, majd mikor 100 ra lassultam betettem 5. be de semmi nem történt, nem ment 2000 fölé a fordulatszám.
ez mitől lehet?
ez mitől lehet?
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-06-2013 21:28:14 // 45208
Szaktudást nem igényel, szerencsédre a 16v mocikon jó helyen is vannak. Előtte érdemes valami csavarlazítóval be fújni, ne erőltesd nagyon ha nem akar kijönni. Hajlamosak bele szakadni, az viszont nagy cumi. Gépre nem kell rakni. Egyébként miért akarod cserélni? Villog az izzítás visszajelződ?
aranytl26-06-2013 20:58:47 // 45207
Sziasztok!
A pillangószelep tisztítását szeretném elvégezni. A kérdésem az, hogy leszerelhetem a szívócsőről, vagy nem érdemes megpiszkálni? Továbbá kézzel szabad mozgatni a csappantyút, nem rontom el a motorját vagy valamit?
A pillangószelep tisztítását szeretném elvégezni. A kérdésem az, hogy leszerelhetem a szívócsőről, vagy nem érdemes megpiszkálni? Továbbá kézzel szabad mozgatni a csappantyút, nem rontom el a motorját vagy valamit?
Robert 14726-06-2013 15:33:36 // 45206
Sziasztok.
Szeretném kicserélni az izzító gyertyákat a 147-emben. a kérdésem az hogy menyire igényel szaktudást? Illetve kell-e rögtön számítógépre dugni?
Szeretném kicserélni az izzító gyertyákat a 147-emben. a kérdésem az hogy menyire igényel szaktudást? Illetve kell-e rögtön számítógépre dugni?
---26-06-2013 09:58:31 // 45205
Nos, elfogadtam a javaslatokat, és nem játszottam a hűtő tisztításával, meg termosztát cserélgetéssel, kicseréltettem a hűtőt. Sajnos a szervizből úgy kaptam vissza az autót, hogy a kulcs távirányítója nem nyitja/zárja az autót. :-(
A távirányító működik (világít gombnyomásra) csak az autó nem veszi a jelet. Állítólag az aksi lehúzása miatt felejtette el a párosítást. A gondom csak az, hogy egyetlen kulcs van hozzá, és nincs kódkártya sem. Tud valaki megoldást arra, hogy újra működésre bírjam?
A távirányító működik (világít gombnyomásra) csak az autó nem veszi a jelet. Állítólag az aksi lehúzása miatt felejtette el a párosítást. A gondom csak az, hogy egyetlen kulcs van hozzá, és nincs kódkártya sem. Tud valaki megoldást arra, hogy újra működésre bírjam?
Bomi26-06-2013 09:50:12 // 45204
Persze 5W-40 -et rakok bele mindig...csak nem értem hogy a gyári ajánlás miért (motorháztatő alatt a gyári piros matricán) Selenia 10W-40 Turbo Diesel.
aranytl26-06-2013 08:19:39 // 45203
A keresztlengőkarok belső csavarjai excenteresek. Azzal lehet állítani.
Benz25-06-2013 20:34:37 // 45202
Sziasztok !
Nemtudja valaki hogy mitől csinàlja azt az autóm hogy melegen az alapjàratom megszűnik létezni...??,azaz 500 és 1500 között ugràl és többször le is àll... és igazàból szerintem nem is megy rendesen fordulaton. kicsit aggódom mert eddig nem nagyon volt ilyen problémàm
Nemtudja valaki hogy mitől csinàlja azt az autóm hogy melegen az alapjàratom megszűnik létezni...??,azaz 500 és 1500 között ugràl és többször le is àll... és igazàból szerintem nem is megy rendesen fordulaton. kicsit aggódom mert eddig nem nagyon volt ilyen problémàm
GTPeti25-06-2013 20:32:25 // 45201
(Annyit azért hozzá teszek, hogy ha a másik gyári olaj, a Turbo Diesel az alternatíva, akkor annál messze jobb a WRD. Ezen kívül vannak más jó olajok, pl. a Liqui Moly 4200-ese, stb. stb.)
GTPeti25-06-2013 20:30:58 // 45200
WR Diesel 5W40. EZ való bele.
Pont néhány napja írtam le, hogy miért. Nem ismétlem önmagam.
Pont néhány napja írtam le, hogy miért. Nem ismétlem önmagam.
Szatyi25-06-2013 19:27:36 // 45199
Sok vakitásnak ne ülj fel.. A gyár álltal javasolt olajat használd,ugy nem lessz semilyen olajjal kapcsolatos gondod,problémád.
mreni25-06-2013 19:13:10 // 45198
5w vagy 0w a javasolt olaj bele,ír 10w-t is a gyár de én nem használnám
Sityu25-06-2013 15:29:58 // 45197
Immo problémával kihez fordulhatok? Sajna vidéken kellett hagynom a batmobile-t :( (156 1.6)
Bomi25-06-2013 14:25:45 // 45196
Sziasztok,
1,9 JTD-be (1999-es Alfa 156) a gyár 10W-40 Selenia-t javasol.
Nekem 5W-40 van benne mert ezek jobb minőségű olajak , szintetikus ...a 10W-40 olajak meg általában ásványi vagy félszintetikusak.
Szerintetek inkább hagyatkozzunk a gyári előírásra tehát a 10W-40-es olajra?
Amúgy nekem szerenécsre nem eszi az olajat...pedig már 200 ezernél több van benne.
10 000 km alatt 2 deci fogy el kb.
Üdv Tomi
1,9 JTD-be (1999-es Alfa 156) a gyár 10W-40 Selenia-t javasol.
Nekem 5W-40 van benne mert ezek jobb minőségű olajak , szintetikus ...a 10W-40 olajak meg általában ásványi vagy félszintetikusak.
Szerintetek inkább hagyatkozzunk a gyári előírásra tehát a 10W-40-es olajra?
Amúgy nekem szerenécsre nem eszi az olajat...pedig már 200 ezernél több van benne.
10 000 km alatt 2 deci fogy el kb.
Üdv Tomi
Kicsu25-06-2013 13:32:27 // 45195
Jól emlékszek,hogy a 156 hátsó kerékdőlés állitható? Ha igen azt pontosan hol?
NEM,nem akarok mókolni csak zavar a tudatlanságom.
NEM,nem akarok mókolni csak zavar a tudatlanságom.
gekki25-06-2013 12:18:18 // 45194
SOS!!!
sziasztok!
kérlek benneteket, ha valaki tud eladó olajteknőt 2001 év végi 1,6-os benzines 156-os alfához írjon a falamra... előny a jó ár...
köszönettel:
gekki
sziasztok!
kérlek benneteket, ha valaki tud eladó olajteknőt 2001 év végi 1,6-os benzines 156-os alfához írjon a falamra... előny a jó ár...
köszönettel:
gekki
Tuningman25-06-2013 01:54:29 // 45193
Neked lehet és a motorodnak?:D
pb_24-06-2013 22:49:25 // 45192
Ez nem annyira biztos.
Dévid24-06-2013 22:41:54 // 45191
Ez is mutatja, hogy ha jó kezekben van egy autó, akkor egész magas futásteljesítménynél is autó marad. Ennek sajnos az ellenkezője is igaz.
pb_24-06-2013 22:11:36 // 45190
Én pedig ARt tudok, amibe több mint 250 van, és világ életében 10W-40est kapott.
pb_24-06-2013 22:06:03 // 45189
Olvasni kell a sorok között.)))
Dévid24-06-2013 22:04:18 // 45188
Offosnál 230.000 kmnél is ugyanazt teszem bele, mint mikor vettem.
pb_24-06-2013 22:01:55 // 45187
"Ezek attól összetettebb hibák, hogy egy olajváltás megszüntesse őket. De mitől is fogyasztaná melegen ugyanazt a 0W40 vagy 5W40, 10W40 felső oldali olajat? "
Ott a pont.)
Ott a pont.)
pb_24-06-2013 21:52:56 // 45185
Lófaxot, ez csak 1 hülye berögződés.)
pb_24-06-2013 21:51:41 // 45184
Érdekes történetek keringenek, a világban.)
Peti156Sw24-06-2013 20:52:40 // 45183
Sziasztok! Egy röpke kérdésem lenne, faceliftes 156-os indexreléje, és az egész panel amin van, vezetékekkel, nem egyezik meg a 147-esével?
GTPeti24-06-2013 20:29:49 // 45182
Ez érdekes infó.
A MOL olajokról ezen a 15W40-en kívül mi a véleményed? Pls odaát válaszolj. Thx!!
A MOL olajokról ezen a 15W40-en kívül mi a véleményed? Pls odaát válaszolj. Thx!!
[k i z z o]24-06-2013 20:26:36 // 45181
A bejárató olajok magyarul nem detergens olajok, illően egy fokozatúak pl. SAE30 -ak, magas a ZDDP tartalmuk, amely az SF utáni olajokból kivonásra került (az utolsó itthon a MOL 15W40 MSE pl. 0.9 - 1.0 Tömeg% körüli úgy emlékszem), védik a kopó alkatrészeket amíg nyersek, segítik a gyűrűk "beilleszkedését", a hónolási éleket nem engedik polírozódni stb. E nélkül pl. egy stroker VW BUG motor nem bír összejáratódni anélkül, hogy valaki ne fáradna el. Tipikusan USA alul vezérelt motorokhoz lett kitalálva, de mindenki használja. Adalékként is nagyon jó - a ZDDP az egyik legjobb kenőanyag ami olajban valaha lakott.
Sajna itthon nem lehet kapni.
http://www.lucasoil.com/products/display_products.sd?iid=341&catid=21&loc=show
Vagy adalék: (Ebből elvettek a reptéren egyszer 3 -at, mer rá volt írva flammable, azóta kólásüvegben utazik:))
http://www.lucasoil.com/products/display_products.sd?iid=82&catid=9&loc=show
Sajna itthon nem lehet kapni.
http://www.lucasoil.com/products/display_products.sd?iid=341&catid=21&loc=show
Vagy adalék: (Ebből elvettek a reptéren egyszer 3 -at, mer rá volt írva flammable, azóta kólásüvegben utazik:))
http://www.lucasoil.com/products/display_products.sd?iid=82&catid=9&loc=show
GTPeti24-06-2013 20:04:29 // 45180
Első kérdés: Mitől bejárató egy bejárató olaj?
Második: Nem megyünk át az Olajtopicba?
Második: Nem megyünk át az Olajtopicba?
GTPeti24-06-2013 19:48:29 // 45179
"olajfogyasztása sajnos nem az olaj minősége miatt indul meg" Megtennéd, hogy leírod, akkor mitől? Tuti sokunkat érdekelne.
mreni24-06-2013 19:42:42 // 45178
nekem pl a jtd ette,nem is akárhogy,castrol volt benne az előző tulaj állítása szerint 10ezres periódussal,mikor elhoztam max-on volt a nivo 2e km múlva már kért 1 liter,aztán mentem még vele 1500at és akkor is már csak félig volt a nivo-n az olaj,hidegen "szelephang"+brutál keményen járt,most xado-t kapott,első csere után kb 1500km kellett hogy eltűnjenek ezek a tünetek,azóta sem tapasztalom egyiket sem.
Most kb egy 10e periódus alatt 4-5decit fogyaszt el.
Illetve pár TS-es kollega is hasonlókat tapasztalt,Nekem mindegy ki mit önt bele,de ez (nekem) bevált,van aki már több mint 100e km-t tekert bele 0w-vel és semmi baja a TS-nek.
Most kb egy 10e periódus alatt 4-5decit fogyaszt el.
Illetve pár TS-es kollega is hasonlókat tapasztalt,Nekem mindegy ki mit önt bele,de ez (nekem) bevált,van aki már több mint 100e km-t tekert bele 0w-vel és semmi baja a TS-nek.
[k i z z o]24-06-2013 19:35:34 // 45177
A bejárató olaj Royal Purple. Elnézést, este már keverem a színeket:)
[k i z z o]24-06-2013 19:33:30 // 45176
Én a 20W60 Motul 300V előtt használtam HPX 20W50 -et, kicsit finomabban kell vele menni hűvösben. (Télre inkább 10W40,50.)
Jó lehet még a 20W50 VR1 Valvoline is (ezzel nagyon sokan mennek, odakint nincs HPX, VR1 -el megy Paul Spruell, 20W50 Royal Purple -el pl. Richard Jemison, nekem is ők ajánlották anno). A VR1 -ben az új irányzatok ellenére maradt bőven ZDDP.
De jelenleg Jim Kartalamakis is 20W50 Valvoline VR1 -el megy, múlt héten beszéltem vele, egy 75 1.8turbo -ban használja, 350LE, ez lesz az új könyv:)
Jó lehet még a 20W50 VR1 Valvoline is (ezzel nagyon sokan mennek, odakint nincs HPX, VR1 -el megy Paul Spruell, 20W50 Royal Purple -el pl. Richard Jemison, nekem is ők ajánlották anno). A VR1 -ben az új irányzatok ellenére maradt bőven ZDDP.
De jelenleg Jim Kartalamakis is 20W50 Valvoline VR1 -el megy, múlt héten beszéltem vele, egy 75 1.8turbo -ban használja, 350LE, ez lesz az új könyv:)
atis_166jtd24-06-2013 19:30:10 // 45175
Azaz igazság hogy a egyet értek veled. Én is csak csodálkozom, hogy itt sokan ajánlják a 0W olajat amit a nagy motorgyártók is csak egy bizonyos kilóméterig ajánlják. Nekem volt ismerős akinek a 0W-t ajánlottak egy kopott motorba és utánna cseréltünk négy hajtókart plusz egy főtengelyt. A gépműhelyes emberem is csak csodálkozott rajta meg azon hogy kibirt két olajcserét.
Sajna ez nem okoskodás ez tapasztalat volt.
Sajna ez nem okoskodás ez tapasztalat volt.
[k i z z o]24-06-2013 19:17:51 // 45174
A MOL 15W40 -től semmi baja nem lehetett, az egyik legjobb kenőképességű olaj a határain belül (a W40-es felső oldali határt tekintve, azaz átlagos használat esetén hibátlan). Motorokat mindig ezzel járatok be, ha nincs itthon Brad Penn vagy Royal Blue bejárató olajam. A MOL mellé még ZDDP sem nagyon kell, de az sosem árthat.
A TS a Selenia 10W40 el tökéletes kell legyen, olajfogyasztása sajnos nem az olaj minősége miatt indul meg. Hasonlóan a sor4 Nord / TS sem az olaj minősége miatt eszi az olajat:(
Ezek attól összetettebb hibák, hogy egy olajváltás megszüntesse őket. De mitől is fogyasztaná melegen ugyanazt a 0W40 vagy 5W40, 10W40 felső oldali olajat? Szívesen találkoznék eszmecserére ilyen emberekkel akiknek csökkent így az olajfogyasztása, ha ezt tudom én is átváltok ilyenre és nem szedem szét többször a motort, köszörültetek dugókat, gyűrűzök, szóróm a pénzt, mérek, agyalok hosszasan, analizálok. (Ami nem baj, mert ez a mániám, de mindennek van határa...)
Tegyük hozzá, hogy ezek nem szélsőséges körülmények között használt motorok, ennek ellenére kialakul az az állapot amely miatt fogyasztják az olajat. (Egy alfabb -s felmérés alapján 84% fogyasztja, az átlag 0.65L / 1000km, tapasztalatom szerint nagyon sokan be sem vallják...). Egy olajfogyasztó TS / sor4 ezért lesz pillanatok alatt csapágyas, ha a gazdája belefeledkezik, hogy megnézze mennyi olaja van hátra, illetve intenzíven forgatja pl. egy hosszú út során.
0W - s olajak ezekbe a motorokba nem valók, hacsak nem akartok intenzív felső oldali kopásokat. Az 5W is csak akkor, ha indokolt a nagy hideg miatt.
Sajnos olajfogyasztás sem mérséklődött még olaj váltásával, esetleg tünetileg, de ugyanúgy fogy egy idő után.
A TS a Selenia 10W40 el tökéletes kell legyen, olajfogyasztása sajnos nem az olaj minősége miatt indul meg. Hasonlóan a sor4 Nord / TS sem az olaj minősége miatt eszi az olajat:(
Ezek attól összetettebb hibák, hogy egy olajváltás megszüntesse őket. De mitől is fogyasztaná melegen ugyanazt a 0W40 vagy 5W40, 10W40 felső oldali olajat? Szívesen találkoznék eszmecserére ilyen emberekkel akiknek csökkent így az olajfogyasztása, ha ezt tudom én is átváltok ilyenre és nem szedem szét többször a motort, köszörültetek dugókat, gyűrűzök, szóróm a pénzt, mérek, agyalok hosszasan, analizálok. (Ami nem baj, mert ez a mániám, de mindennek van határa...)
Tegyük hozzá, hogy ezek nem szélsőséges körülmények között használt motorok, ennek ellenére kialakul az az állapot amely miatt fogyasztják az olajat. (Egy alfabb -s felmérés alapján 84% fogyasztja, az átlag 0.65L / 1000km, tapasztalatom szerint nagyon sokan be sem vallják...). Egy olajfogyasztó TS / sor4 ezért lesz pillanatok alatt csapágyas, ha a gazdája belefeledkezik, hogy megnézze mennyi olaja van hátra, illetve intenzíven forgatja pl. egy hosszú út során.
0W - s olajak ezekbe a motorokba nem valók, hacsak nem akartok intenzív felső oldali kopásokat. Az 5W is csak akkor, ha indokolt a nagy hideg miatt.
Sajnos olajfogyasztás sem mérséklődött még olaj váltásával, esetleg tünetileg, de ugyanúgy fogy egy idő után.
[k i z z o]24-06-2013 19:09:05 // 45173
A dízel nagyon ritkán eszi, "akármi" is van benne.
Imyx24-06-2013 19:08:48 // 45172
Az a fura, ha fogyasztja a 10w-t, az 5w-t jobban kellene fogyasztania, mert vékonyabb, kopott gyűrűknél jobban el tud szökni :).
Én a 20w50-en (Selenia HPX) gondolkodom egyébként :))). Kiváncsi lennék, mennyivel fogyasztana kevesebbet, mint a 10w60-ból. Nem tudom, télen mennyire lenne gond? :). Számottevően nagyobb lenne a motor kopása, mivelhogy több idő kell ennek az olajnak, amíg átmegy az olaj járatokon, -10 fokban? Gondolom az olajpumpa azért túlélné ;)) csak tudná szivattyúzni. A motort azért féltem egy picit...
Na még ezzel az olajjal nincs tapasztalatom! :))
Vélemény?
Többiek?
Én a 20w50-en (Selenia HPX) gondolkodom egyébként :))). Kiváncsi lennék, mennyivel fogyasztana kevesebbet, mint a 10w60-ból. Nem tudom, télen mennyire lenne gond? :). Számottevően nagyobb lenne a motor kopása, mivelhogy több idő kell ennek az olajnak, amíg átmegy az olaj járatokon, -10 fokban? Gondolom az olajpumpa azért túlélné ;)) csak tudná szivattyúzni. A motort azért féltem egy picit...
Na még ezzel az olajjal nincs tapasztalatom! :))
Vélemény?
Többiek?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
534
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?