Forum >> Szerelőműhely

gecsa24-04-2013 14:29:53 // 44222
életében egyszer mindenki eljátsza..:)
frusciante24-04-2013 13:35:51 // 44221
Ezt 1x én is eljátszottam... :DDD Nemsokkal miután megvettem a vasat a jobb hátsó keréktől "sikító" hang jött... jöttem haza melóból 75 km előszőr csak kanyarba aztán úgy 50 kmre otthontól már egyenesben is egyfolytába ha megálltam vártam vele elmúlt azt hittem vmi csapágy téma(mondja vater fogjam meg a csapágynál a tárcsa elött az összes kereket hátha melegszik a jobb hátscsapágyam.. megfogom az összeset ugyanolyan hideg hát gondoltam ez biztos nem gáz megfogtam hát a tárcsát.... életembe nem felejtem el amit akkor éreztem... újlenyomat mínusz :D), már majdnem hazaértem erre az utcánk elött van egy nagyobb leejtő kivettem üresbe a kocsi meg nem hogy gyorsult volna, hanem majdnem megállt... na szerelő fékmunkahenger szétszed kipucc összerak és minden jó. Az előző tulaj nem mondta, hogy állt vagy fél évet a kocsi...
Kareszka198424-04-2013 13:24:34 // 44220
tárcsa azért szépen betud melegedni egy tempósabb haladás közbeni satuféktől :) énis kétlem, hogy ettől menne tönkre egy csapágy
gecsa24-04-2013 13:23:05 // 44219
én úgy gondolom, hogy a fék közelsége miatt azért eléggé hőálló cucc kellene, hogy legyen. biztos nem olvad ki a zsír a csapágyból 60-70 fokon....
de a kérdés jó..

én szerintem olyan 200-250 fokra azért tenném az olvadáspontját.. de ez csak tipp..
Kareszka198424-04-2013 13:10:21 // 44218
tavaly nyáron infrás hőmérővel "mentem át" a kerékagyakon úgy 30km-nyi tempós út után és mindegyik egyforma hőmérsékletű volt, pár tized eltérés volt csak. mekkora az az érték amúgy, ami már aggodalomra adhat okot? ismét méritsgélni akarok
Kareszka198424-04-2013 13:08:20 // 44217
ok, én hazaérkezve rögtön úgy 30 méternyi fékezés után nyúlkáltam :D magam sem értem mi vezetett rá, puszta kíváncsiság, vagy meggondolatlanság, nemtudom :D mindenesetre megtanultam, hogy féktárcsát nem fogdossuk fékezés után! már nem érzem, hogy fájna, de akkor nagyon gyorsan kikaptam a kullők közül akezem :D
gecsa24-04-2013 12:57:39 // 44216
kicsit fog a fékem is, de kézzel tekerhető a kerék, csak kicsit karistol..
Kareszka198424-04-2013 12:53:19 // 44215
féktől is lehet a melegség, nem? én hülye tegnap körbefogdostam a kerékagyakat, majd benyúltam aféktárcsához és elég szépen megsütötte az ujjam :D :D :D
gecsa24-04-2013 12:49:19 // 44214
tegnap kíváncsiságból megfogtam egy tempósabb 20 km után a kerékagyakat, nálam is melegebb az új.. bár nekem már van gondom a féltengellyel is sajnos..:(
gecsa24-04-2013 08:30:34 // 44213
na, majd körbenézem....
GTPeti23-04-2013 23:39:20 // 44212
Földelési hiba van. Pl. a lámpák környékén.
[k i z z o]23-04-2013 23:29:14 // 44211
A csapágy be nem járódik, max. valami a helyére kopott a csapágyon kívül:(
gecsa23-04-2013 20:22:32 // 44210
a fék lenyomásával, illetve jobbra indexeléskor is világít, illetve villog a sárga kis fény, csak azt nem értem, hogy minden izzó jó, és működik. indexeléskor az irányjelzővel együtt villog, viszont mindhárom izzó jó, és teszi is a dolgát. akkor ilyenkor most mi van?
Piritu - 1.000.00023-04-2013 18:46:46 // 44209
Lehet, hogy csak be kellett járódnia a csapágynak?
Piritu - 1.000.00023-04-2013 18:46:16 // 44208
Felemeltem a kocsit. Az új csapágy sokkal "lazábban" forog, mit a másik. A kereket kézzel forgatva 4-5-öt fordul lendületből, a fék nem is súrol. (A másik 3-at, mert ott mintha egy kicsit súrolna a fék.)
Holnap délután megyek még egy próbakört és újra megnézem a melegedést...
RoliQ423-04-2013 16:19:22 // 44207
viszont legalább hátráltat...:) egyébként van erre speciális eszköz...
Stef23-04-2013 13:18:04 // 44206
Üdv.
A múltkori hifibeszerelés utózöngéseként egy újabb hibát találtam az autómon... :(
Egyrészt a külső hőmérsékletet nem mutatja, hiába nyomom a gombot, másrészt indításkor villog a klímagomb ledje. Kb 7-8 villanás után kialszik és kapcsolható is, de annak ellenére, hogy bekapcsol a klímakompresszor (ennek a kattanását hallom, és az alapjárat is meginog egy pillanatra) nem fúj hideget.
Feltételezem hogy ezek a hibák összefüggenek egymással és hogy a jobb első tükörben levő jeladó adta meg magát. Ez cserélhető külön, vagy csak a külső tükörrel együtt? Valaki csinált már ilyet? Hogy lehet ezt a bütyköt kiszedni a tükörházból?
gecsa23-04-2013 12:53:09 // 44205
volt ott minden, 2 órát játszottam vele.. megoldottam úgy, hogy a helyén maradt.. :D
Robi6423-04-2013 11:55:17 // 44204
Egykulcsos az Alfám, igazodva a magyar adótörvényekhez... Ajánljatok már használható alternatívát második kulcsra és valóban csak az immot tudja kezelni a betanított kulcs, zárat nem, illetve csak manuálisan? Van valami trükk rapszodikusan nyitó/záró központi zárra minél kisebb bontással(a probléma jelentkezik manuális és távnyitó esetén is) ?
Ferke23-04-2013 09:33:23 // 44203
Nagykalapács:)
Ferke23-04-2013 09:33:02 // 44202
A gömbfej leszedésnél a wd40 nem sokat segít.
Kareszka198423-04-2013 08:34:32 // 44201
+soksok WD40 :)
gecsa23-04-2013 07:53:21 // 44200
na...nekem a múltkor nem vált be...:(
Alfa GT-Csaba23-04-2013 07:29:21 // 44199
Emeld fel ,vedd le a kereket ,a gömbfejről az anyát és a csonkállványt ütögesd meg a gömbfej tengelyénél és elvileg kipattan de ha nem ,akkor a gömbfej tengelyét támasz alá és engedd rá a kocsi súlyát és úgy üsd meg .Én nekem mindig bevállik!
droberto22-04-2013 23:53:30 // 44198
A Grandéből könnyen kijött,

de ez szenvedős lesz. :(
droberto22-04-2013 23:06:40 // 44197
2.: Hogyan szedjem/préseljem ki a gömbcsuklólat a csonkállványból?
Gyárthatnék egy eszközt lemezből hegesztéssel...
droberto22-04-2013 23:05:24 // 44196
Abban kérném segítségeteket, hogy, hogy szedjem ki az ABS jeladót a csonkállványból?
gecsa22-04-2013 21:37:41 // 44195
Még most is tartom a véleményem,hogy nem a meghúzási nyomatékkal van a gond.
A belső héj szorul össze az anya meghúzásával,aminek illeszkedni is kell egymáshoz,mert ha lötyög az ne nagyon tesz jót neki. Gondolom az a belső nem alu,vagy műanyag,így elég konkrét erőt kellene kifejteni hozzá,ha csak egy kis mértékben is össze akarnád préselni. Ezáltal a csapágy geometriája nem sérül,és a puhább fémből készülő anya jóval előbb beadná a derekát. A porvédő rész már sérülékenyebb,az okozhat meglepetést ilyen helyzetben,de ugye az is ki van zárva.
Megpróbálhatsz lazítani rajta,de szerintem mindegy,hogy mennyire szorítja az anya,lényeg,hogy stabilan illeszkedjen,és ne tudjon elmozdulni.
A meghúzási nyomaték szetintem anyánkét más,és szerintem inkább hozzá mérik.
De ez csak az én véleményem..:-)
fisch22-04-2013 20:41:47 // 44194
Sziasztok,

Folyamatosan forgó hűtőventire van esetleg tippetek? Volt ma egy kis kalandunk, mert el sem indult a gép és immo hibát dobott. Aztán a testkábel és a negatív saruk csatlakozásának megcsiszolgatása és visszarögzítése után beindult. A hiba elhárítása előtt viszont eszeveszettül kattogott az egyik relé a motortérben. Most jó, hazajöttünk vele, de sajnos folyamatosan megy a venti. Még jó, hogy lesétáltunk a boltba és észrevettük...Egyelőre lehúztam róla a csatit, amíg megpróbálom kideríteni a nyűgjét.

Előre is köszi a segítséget!
Piritu - 1.000.00022-04-2013 20:36:29 // 44193
Így:

A fehér műanyag fogja össze a szállításhoz a két belső részt, különben az első képen lévő rész kiesik.
Andrewxy22-04-2013 20:31:46 // 44192
Sziasztok,

valaki tudna abban segíteni (akinek gyári v6tb gtv-je van :), lefényképezné a motorteret a kábelek hogyan mennek, hová vannak felfogatva a csatlakozók. A hűtő előtti rész érdekelne, illetve a motortól balra lévő rész a vezérlés felett.

köszi.
GTVili22-04-2013 19:39:54 // 44191
Na akkor újra......
Ma reggel már nehezen indult.....és 1500 körül erősen fullad....hidegen és melegen egyaránt.
Mi a fene lehet....? Utána már semmi baja....illetve,ha kis fordulatról gyorsítanék akkor néha csinálja....
Mintha valami dugulás lenne...
[k i z z o]22-04-2013 19:05:49 // 44190
Ezek nem kúpos csapágyak.
Kareszka198422-04-2013 18:53:10 // 44189
egy gyors kerdes...mugyanta alapu festeknel szukseges az alapozo festek? dobozzan nincs errol informacio :( az uj elso kutyacsontokat szandekozom lefesteni
6UR2022-04-2013 17:10:49 // 44187
Sziasztok.
Lehet vezérlésmódosító hiba az h az autó alacsony fordulaton jól megy (3-4000 fordulatig) nyomatékos utána meg, nem torpan meg leforog szépen ameddig kell de mintha csak "ordítana" nem érzem azt a bizonyos pluszt amit elvileg kéne ilyenkor illetve úgy tudom h ezek a motork fordulaton mennek jobban de nekem ez nem nagyon jön át...haverom 1.6-os fókusza simán jobban megy érzésre pedig az nehezebb meg csak 100 ló.... Légtömegmérő lamda szonda elvileg jó és nincs is semmi ezekre utaló hiba (torpanás tulfogyasztás stb) fogyasztásom hidegebb időkben 90% városban 9 liter volt.
Piritu - 1.000.00022-04-2013 16:47:34 // 44186
Nem olyan a szerkezete, a 44123-as hsz-ban tettem be képet róla. A belső gyűrű két félből van.
Piritu - 1.000.00022-04-2013 16:45:03 // 44185
Hozzá nem ér semmi, legalábbis a háta mögött a lemez miliméterekre van, elöl meg csak az alátét és a csavar. Az alátét alatt nincs is porvédője a csapágynak, látni a zsírozott golyókat. A furcsa az, hogy felemelve a kereket szépen forog.
Piritu - 1.000.00022-04-2013 16:38:24 // 44184
Azt is ugyanígy szereltem be három éve...
gecsa22-04-2013 16:07:27 // 44183
jaja...
nem azért melegedett az előző csapágy, mert tönkre ment, hanem azért ment tönkre, mert melegedett..
a különbség kézzel fogható..
ha ugyanolyan felépítésű az a cspágy, mint az 56 első, akkor előbb adja meg magát az anyán a menet, minthogy a belső héj összepréselődne oly mértékben, hogy a két golyósor összeérjen.illetve ugye nem tud összeérni, mert van egy kis elválasztófal közöttük, ha jól láttam az én kiszerelt darabom tanulmányozása közben.

a deformált tengely szerintem észrevehető menet közben, a kis mértékű deformáció meg nem hinném, hogy annyi hőt termel, hogy sütni lehessen a kerékagyon..

a fék elméletileg jól működik, akkor mi marad még, ami hőt tudna termelni?
Ferke22-04-2013 15:35:45 // 44182
A korábbi is melegedett??? Hát akkor ez így már elég egyértelmű, ez esetben nem hinném, hogy a csapágy a problémás. Esetleg a tengely deformált...de tuti, hogy nem a csapágy....szerintem.
Buddha22-04-2013 15:14:52 // 44181
Olyan csapágynál ahol a feszítéssel állítod be a játékot a meghúzási nyomaték kb. 5Nm! Nem százak meg tízek, néha még az 5Nm-ből is megadott fokokat vissza kell engedni! Ezt a csapágyat fix-re kell húzni és ennyi, nem szorulhat meg hiszen így van kitalálva. Meghúzáskor nem a csapágyat szorítod össze, csak a két belső héjat illeszted egymáshoz, a csapágy játéka akkor lesz jó. Szerintem valami hozzáér a csapágyhoz nálad aminek nem kellene és az csinál hőt. Az anya az alátéttel nem érinti a porvédőt a csapágyban? Egyáltalán van alátét az anya alatt? Mert emlékeim szerint nincs csak az anya ami szorítja a belső héjat.
gecsa22-04-2013 14:41:45 // 44180
56-ban elöl is dupla van, de ha jól láttam, nincs lehetőség az összenyomására..

de ha az előző csapágy is melegedett, akkor nem lehet, hogy valami más miatt van ez a melegedés?
Grando22-04-2013 14:11:12 // 44179
Köszi! ;)))
GabCsi22-04-2013 14:07:43 // 44178
Autodata :)
Grando22-04-2013 14:07:20 // 44177
Hadd kérdezzem meg, hogy honnan fényképezted ki? ;)
GabCsi22-04-2013 14:02:30 // 44176
Oda nincs megjegyzés, csak a 266-294Nm-t írja.
Piritu - 1.000.00022-04-2013 13:15:32 // 44175
Ezzel semmi baj, így írja a Spider manuálja is, a hátsó fobban érdekelne, ha jól látom alatta van.
Bilux22-04-2013 13:13:04 // 44174


A keresett bölcső csavar, ha valakinek van szóljon.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.