Forum >> Szerelőműhely

Squeky06-03-2013 20:59:41 // 43322
Köszi, így azért jobban átlátom :) Ami biztos, hogy jövő héten kicserélem a módosítót és kiderül minden. Hatalmas köszönet Buddhának, aki telefonos segítséget nyújtott és mindenki másnak is, aki valamilyen formában próbált segíteni :) Ha megvolt csere írom egyből a fejleményeket ;) Mindenesetre a tank tele, hátha végre nyugodtan kitudom belőle autózni :D
Máté
mreni06-03-2013 20:19:51 // 43321
mondjuk kat nélkül ne is csodálkozz rajta :)
Dzsozy06-03-2013 20:15:44 // 43320
Végre Valaki aki ért is hozzá! :)))))
Csöri06-03-2013 20:01:09 // 43319
Elvileg nincs különbség. Az 1.6-nál van 2 féle vezérműszíj méret.
Dzsozy06-03-2013 19:05:18 // 43318
Szét kéne,hogy ugorjon magától a benne lévő rugó erejétől! Fogd be a "házat" satuba, a tengelyt meg ütögesd meg körbe, vagy tekerj rá egy anyát, aztán egy pajszerral feszítsd meg. Csak tipp, de talán műxik! :) De fölé azért ne hajolj!!!!!!
admirális06-03-2013 18:51:09 // 43317
Hogy kell az ilyet szétszedni? Most akadt a kezembe egy, amelyikből évekkel ez előtt szedtem ki a seeget gyűrűt, de sehogy nem jön szét még mindig. Satuval meg kell nyomni vagy mi a módja?
Dzsozy06-03-2013 18:39:18 // 43316
azért én közben szétkaptam a vez.módot, hogy átlásd a dolgot.
Hát nem tudom, gondolok a következő feltevésedre, a 2.0 TS az 2.0 TS. Az "én" 2.0 TS (166-os) mocimba Spider 2.0 TS főtengely van. Az meg azért nem vezérmű szíj.
Buddha06-03-2013 18:07:35 // 43315
Délelőtt nem tudtalak hívni, de ma este nyolc körül megcsörgetlek! :-D
A feszítőről is tudnál ilyen szép képet csinálni? :-)
süsnye06-03-2013 17:01:52 // 43314
jah, bocs.. ha biztos, h motorcserés volt, akkor ezzel nem jutsz előrébb.. :)
süsnye06-03-2013 17:00:15 // 43313
eper-ben le tudod ellenőrizni.. az alvázszám utolsó 8 számjegye kell és megmondja a motorkódot, azt meg összeveted az autóban lévő motorkóddal..
Squeky06-03-2013 16:41:20 // 43312
Unix viszont ugyanazt hozza. Kanizsán megnézek egy "gyárit". Ha van bármi különbség felteszem és megpróbálom azt. Mást ötlet nincs. Bocs mindenkitől hogy teleírtam a falat :)
Squeky06-03-2013 16:09:54 // 43311
Egyenlőre háttérbe szorult a módosító: ma kiderült, hogy nagy valószínűséggel 156os motorja került a 147be (Tudtam, hogy motorcserés volt)
A rendszer az én alvázszámomhoz más szíjat ír, mint a bennlévő motorhoz tartozó. Előfordulhat, hogy a 156-147 2.0TS nem teljesen egyezik a szíjban?
A képen ott a szíj. 400km futás után szerintem nem így kéne kinézni :/
Squeky06-03-2013 16:08:23 // 43310
Egyenlőre háttérbe szorult a módosító: ma kiderült, hogy nagy valószínűséggel 156os motorja került a 147be (Tudtam, hogy motorcserés volt)
A rendszer az én alvázszámomhoz más szíjat ír, mint a bennlévő motorhoz tartozó. Előfordulhat, hogy a 156-147 2.0TS nem teljesen egyezik a szíjban?
A képen ott a szíj. 400km futás után szerintem nem így kéne kinézni :/
Béci Ɨ|ѯ06-03-2013 13:11:20 // 43309
:) :) :) :) :) :)
Forsberg06-03-2013 13:10:29 // 43308
Még nem vettem meg, csak tapasztalatokat gyűjtök. :)
Ferke06-03-2013 13:08:39 // 43307
Kezdőődik:D
Piritu - 1.000.00006-03-2013 12:41:38 // 43306
Az esetlegesen korán elhalálozó LMM-el azért kalkulálj. (Nemrégiben csináltunk egy gyors felmérést, és kb 80% esély van, hogy LMM csere lesz.)
Forsberg06-03-2013 11:56:44 // 43305
Köszi, azt tudtam, hogy K&N nagyon jó, de én erre lennék kíváncsi. Mert feltűnően olcsó.
Béci Ɨ|ѯ06-03-2013 11:47:00 // 43304
Én K&N-t használok ilyenből. Picivel több erőt ad alsó tartományban, de alig érezhető. Cserébe pucolni kell, amit én 5000 km-enként szoktam megtenni. Negatívumot nem tapasztaltam vele kapcsolatban.
Forsberg06-03-2013 11:40:10 // 43303
Használ, vagy használt közületek valaki ilyet? Esetleg valami vélemény?
Bilux06-03-2013 10:51:15 // 43302
Új határoló megoldja a problémád.
Szerintem szedd szét majd meglátod hogy hol van eltörve és miért kattog.
Kareszka198406-03-2013 09:55:31 // 43301
halihó
baloldali ajtóhatárolóm kegyetlenül kopog. nézegettem fotókat neten és mindegyiknél úgy volt, hogy a csuklós réséznél mintha egy műanyag betét lenne. az kophatott ki ennyire? ahogy lestem ott ugrál és onnan jön a kattogó hang. mennyire érdemes foglalkozni vele? gondolom másik betétet esztergálni műanyagból, vagy ilyesmi?
.......................06-03-2013 09:25:48 // 43300
ùgy néz ki lyukas a hütö a Mito ban ,szerintetek milyen típust vegyek?

Nissens?
van Wezel ?
Hella ?
Valeo?

az ára ebben a sorrendben emelkedik
Coyote06-03-2013 09:15:45 // 43299
sziasztok, lenne egy kis OFF kérdésem.
van egy céges olasz furgonom Iveco. központ zárás bicska kulcso van hozzá, da valamiért a kulcs elfelejtette a dolgát. csereltem elemet de az se oldotta meg a gondot. voltam szervízbe hogy újra kodoljak a kulcsot, de nemtudtak megcsinálni mert nem volt programjuk hozzá. nincs esetleg köztünk valaki aki ért ehez vagy tudná ajánlani egy helyet ahol megcsinalnak nekem?

köszönöm

ON
Dzsozy05-03-2013 21:19:56 // 43298
Azért én azt ajánlom, hogy kérdezd meg Erhardot vez.mód "árilag", nehéz űberelni az árait. :) Nem eladni akartam Neked a módot, csak próbára. :) Nincs abba a módosítóba semmi! Szedd szét! Van rajta egy zéger gyűrű, ha azt kikapod, akkor szét kell ugornia a benne lévő erős rugó hatására. A "ház" is fogazott, meg a benne lévő "tengely" is! Nincs benne semmi kütyü. Sajna nem tudom a meghúzási nyomatékokat, csak van egy ismerősöm a helyi Riegler ( Alfa) szalonba, srác csinálta már többször a vasat, és ott lehet lenni a műhelybe, végig lehet nézni a folyamatot. Én csak olyan hobbi alfa szerelő vagyok, mint oly sokan. :)
Squeky05-03-2013 20:26:33 // 43297
Buddhának visszírtam az előbb a mai fejleményekkel ;) Egyre valószínűbb az elméletem, de az csak jövő héten lesz biztos. A "felajánlást" köszönöm, de Nagykanizsán az Autotorinónál kaptam ajánaltot: 41e Ft az új, egyenesen Olaszból. A cseréről esetleg tudnál valamit mondani? Konkrétan a nyomaték érdekelne és hogy mekkora macera. A legnagyobb gondom, hogy a veztengely lefogatóm dolomitból van, nemtudom mennyire bírja/ bírná :/ A tengelyt nem szeretném kivenni mindenáron.
Máté
Squeky05-03-2013 20:20:04 // 43296
Üdv!
Először is Köszönöm a hívást, csak tanfolyamon voltam, de akkor már tudom ki hívott:) Gondolom amikor visszahívtalak Neked nem volt alkalmas. Megmondom őszintén ez az első TS vezérlésem, de nem egy autót tudhatok már a hátam mögött. A feszítők mind jelen futnak és a "feszítőkatikolás" csak néha és alapjáraton jelentkezik. Egyre valószínűbb a vezmód hiba: már gyanús volt a vezérléscserénél, hogy a szívó oldalon a tengelyen kb 3 fogat tudtam fordítani oda-vissza párszor és utána kattant be. Az oké hogy eltolja a nyitás idejét, de szerintem az enyém utána nem áll vissza alaphelyzetbe. A vezmódban lehet egy retesz, ami nálam nem mindig akad be, és ezmiatt visszafele néha fellazíthatja a szíjat. Legalábbis ez az elképzelés. Főleg a mai után: csak 3500ig forgattam és nem jelentkezett a hiba, nem nyitott a módosító és ezért a retesz is nyugalomban volt. Ha tévedek javíts ki :) Sajnos más ötlet nincs, de jövő héten mindenképp cserélem.
Máté
gecsa05-03-2013 19:30:22 // 43295
lehet bepróbálkozok vele, mert csereérett lett a cucc..:(
betéteket majd meglátjuk...:)

köszi az infókat... :)
Liquid05-03-2013 18:34:02 // 43294
Bő fél évet használtam a 156-on Brembo betétekkel, nekem bejött, fogott rendesen.
Imyx05-03-2013 17:59:35 // 43293
Én használtam, melegen iszonyatosan jól fogott. hidegen vigyázni kellett vele. Ferrodo betétekkel használtam, más betéteket kell választani hozzá, igy idő után nyikorgott, nyekeregett rendesen :-))).
gecsa05-03-2013 17:23:55 // 43292
brembo max féktárcsákkal van valakinek tapasztalata?
Kareszka198405-03-2013 14:44:07 // 43291
régi szondámnál hiányztak a fűtőszálak, akkor ezt dobta hibának. majd kaptam egy bontottat, azt raktuk bele (belevaló) és most ezt csinálja. demajd kimérem azért :)
természetesen 1x lesz új is benne, csakmost nincs rá keret...
Buddha05-03-2013 14:40:54 // 43290
Szia!
Bocsi, hogy belekotyogok! :-)
A vez.szíj nem lazulhat fel semmilyen esetben ha előírásszerűen van telepítve! Automata a feszítője, ami azzal jár, hogy bőséges tartalékkal rendelkezik a terhelés kompenzálására. Ha úgy érzed, hogy lazul a szíj akkor a feszítő működése akadályoztatott, vagy nincs rendesen előfeszítve.
A kollégák jól írták már, a vez.mód.-nak nincs szerepe a feszítésben, csak a nyitás idejét tolja (hangolja) el!
Találkoztam már rosszul telepített vez.szettel, amikor nem volt jelre előfeszítve a görgő, így hangosan zakatolt mivel végállásában ütközőre koppant vissza a motor járása közben!
Ne sértődj meg a kérdésemen: van tapasztalatod ilyen vezérlés telepítésében? ;-)
hg6idn05-03-2013 14:39:33 // 43289
Lambda hibát írt vagy katalizátort? , egyébként beleszól ez is a 2. körös keverékképzésbe.
Feszültség ugrásost szerencsére viszonylag könnyű mérni, habár még nem találtam korrekt infót, hogy katalizátor után milyen feszültség adatot kellene produkálnia... Mármint ha előtte minden OK
Kareszka198405-03-2013 14:27:20 // 43288
ezt olvastam én is :) bár most bontott szonda lett berakva, ami 70ezret futott és 2 napig bírta :) 1x már ütöttük ki a hibáját és ugyanúgy 2 nap után kakk. szerencsére második soznda, így nem kócolja a fogyasztást, csak hibát dobja...
hg6idn05-03-2013 13:51:42 // 43287
Okosok szerint kb 150-180eKm ( forrás: injektor.hu, sok tanulságos írás található itt) utána várható az öregedés..
.......................05-03-2013 13:32:32 // 43286
A lengőkarokon vannak elöl is hàtul is ,valamelyik oldalon
Külön eper szàma van a xenonos lengőkarnak
Fotón nem làtszik
Jan van Hofe05-03-2013 12:44:54 // 43284
hello mindenki!
Tudna valaki egy kepet feltenni ,vagy valami infot arrol, hogy hol helyezkednek el az alfa mito xenon szint szabalyzo senzorai az elso es a hatso tengelyen? Thx
Kareszka198405-03-2013 12:28:00 // 43283
mennyit bírn egy lambdaszonda? mennyi km-t?
Dzsozy04-03-2013 21:45:18 // 43282
Hát én még mindig szkeptikus vagyok. A szíjtárcsát a vez.módhoz csavar fogja,nyomaték kulccsal meghúzva. A vez tengelybe meg bele van csavarva a vez.mód. A vez.mód belseje tengely irányba elmozdul a megnövekedett olajnyomás hatására. A vez.tengelyt eltolja, jobban nyitja a szelepeket. Ha szar a vezmód nem akkor nyitnak-zárnak a szelepek mikor kellene,dízeles lenne a vas. Nem vonom kétségbe amit mondasz, csak én vizuális típus vagyok, és nem értem a dolgot. Amúgy nekem van egy 2.0 való tökéletes módosítóm, el van rakva a biztonság kedvéért. Nem tudom a tiédbe passzolna? Ha gondolod? :)
zee04-03-2013 16:59:33 // 43281
Akkor az kb így festhetett: :)

villanyszerelők ...
Trombozis04-03-2013 16:46:21 // 43280
Sziasztok!

Egy nagy hatalmas kérdés, de nem azért teszem fel, hogy azt kapjam, hogy okoshoz kell elvinni stb. Csak nagy az érdeklődési köröm és mindenről szeretnék tudni. :-P

1.6-ban, ha cserélik a szívó oldali vezérműtengelyt 1.8-2.0-ra, akkor az simán bemegy vagy el szokták fokolni. Egy sima csere esetében ehhez írnak valamit még vagy minden OK. Éééés az a cserélt darab mivel nyújt többet a kisebb testvérében? Kérdés kérdést szül...köszönöm előre a sok választ, amiből lehet tanulni. :-D
Zabbancs04-03-2013 16:20:13 // 43279
Sziasztok! Lehet, hogy hülye kérdés, de a lengőkaroknál a "Kónusz emelkedés" mi az istent jelent? :) Köszi!
Kareszka198404-03-2013 08:20:06 // 43278
mellesleg mennyi km-er bírnak a lambdák? mennyi a csere intyervallumuk?
Fairlane03-03-2013 22:37:22 // 43277
Egyszer megúsztad, másodszorra már necces :)

Szombathelyen Falco cartárs esetleg?
[k i z z o]03-03-2013 22:30:00 // 43276
Amikor a VVT dolgozik, abból semmit nem vesz észre a vezérlés futása, mert a hajtott kerékhez képest mozog a vezérműtengely. Kívülről egy stabil rendszer, amelynek semmilyen hatása nincs a feszességre.
Squeky03-03-2013 22:10:02 // 43275
Nem mindig laza a szíj. Dzsozynak írt válaszomban kifejtettem mi a helyzet ;)
A szíjelugrásról egyenlőre jók a tapasztalataim: 3 napja volt nálam az autó, amikor elszakadt a balansztengely szíja ami "befutott" a veszérműszíj alá és elugrott a vezérlés. Szerencsére megúsztam a jelrerakással, pedig már röpködtek a deákferik a szemem előtt :)
Squeky03-03-2013 22:05:58 // 43274
Köszönöm a választ, de sajnos nem ilyen egyszerű a helyzet, a szíj nem laza, csak néha lazul fel. Görgőkből, feszítőkből ez már a második garnitúra. A Gates szett 700kmert bírt (feszítőcsapágy szétment) most Dayco van rajt. 300kmert mentem, utána kezdte ezt, de mivel nem mindig szól a feszítő ezért a vezmódosítóra gondolok. Alaphelyzetben jelre feszítve fut a feszítő, csak néha lazul meg gázfröccsről alapjáratra visszaállva. A felújítószettről tudom, hogy nem az igazi csak ötlet volt, de sajnos már nem jut eszembe semmi más. Ha teljesen fixen lenne a tengely a vezérműkerékhez képest, akkor nem tudna állítani rajt. Viszont ha eltolja a vezérlést és nem áll vissza alaphelyzetbe (szóval haldoklik a vezmód) akkor visszalazíthtja a szíjat elméletben. Zalaegerszegi vagyok, itt nincs kifejezetten erre szakosodott műhely, ezért jobb híján én csinálom és próbálom megfejteni a dolgokat.
Kareszka198403-03-2013 20:45:57 // 43273
:-/ pedig arban eleg csabito...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.