Forum >> Szerelőműhely

Kareszka198430-01-2013 09:45:07 // 42472
+mikor ajánlatos váltóolajat cserélni, hány km után? kell egyáltalán időnként cserélni?
Kimis11130-01-2013 09:43:36 // 42471
Barátom,akkor ott vagy gyújtás probláma van,vagy pedig felhordja az olajat és össze mocskolja a gyertyát. Kompressziót mérj!!!
Gabesz30-01-2013 09:15:00 // 42470
igen, kiveséztük, csak most ezzel a szerrel kapcsolatban tettem fel a kérdést. A gyújtást egy elektromos szakival nézessem meg?
Gabesz30-01-2013 09:12:54 // 42469
persze, 2 hete voltak kicserélve, és az új gyertyákkal is ugyan ez van
.......................30-01-2013 09:00:02 // 42468
Kamu hogy a downsizing miatt keveset fogyaszt agép
Kareszka198430-01-2013 08:42:03 // 42467
pedig szeretném...idén szeretném cseréltetni...biztosítva van :)
gecsa30-01-2013 08:36:40 // 42466
szerintem te azt nem akarod tudni..:):)
Kareszka198430-01-2013 08:29:15 // 42465
helo
mennyibe fáj egy új (nem bontott) hátsó ablaküveg 2001-es 147-hez?
Kimis11130-01-2013 08:11:45 // 42464
Kivetted már a gyertyákat megnézni? Szerintem gyújtás hiba miatt koszolódik el. De mérj kompressziót,nézd meg a gyertyákat. Olaj nem fogy?
gecsa30-01-2013 08:11:38 // 42463
így van..nem rég lett végigzongorázva.. ;)
159 Indigo Gray 2.4 Monster30-01-2013 07:59:42 // 42462
De ha meg van fordítva a csavar akkor az anyacsavar van a doblemez felöl akkor ki lehet húzni. De meg próbálom úgy ahogy te mondod. köszi
mreni30-01-2013 07:56:00 // 42461
Szerintem ezt már egyszer kiveséztük,majdnem biztos hogy a gyújtásoddal van baj,ha tippelni kellene a trafót mondanám így elsőre.
Nem öntögess bele semmit,nézesd át,olyannal aki ért is hozzá.... szerintem
Kimis11130-01-2013 07:36:34 // 42460
Mértél már kompressziót azokban a hengerekben? Szerintem nem a szelep ragad le.
Ferke29-01-2013 22:30:42 // 42459
Nem csak alfán van így...már csak ha a globalizációba belegondol az ember, akkor is gyanút foghat, hogy ritkán jár egy gyártó saját egyedüli ösvényen...ez elképesztő.,..tényleg ilyen helyre jársz??:)
Gabesz29-01-2013 22:24:54 // 42458
Gyújtáskimaradás a 2 és 3 hengerben a számítógép szerint. Ezt okozhatja leragadt szelep is nem? 1 éve volt szétszedve, gyűrűzve, akkor le lettek pucolva a szelepek is. A hiba menet közben is érezhető, gyenge az autó, és hallásra sem jár az összes henger, de nem folyamatos hibajelenség, hanem valamikor jó, valamikor nem, ilyenkor villog a check engine lámpa, amikor pedig megy az összes henger, akkor visszajön az erő és a lámpa nem villog.
Néha hideg motornál nagyon nehezen indul be, és néha menet közben le is áll, mikor pl kinyomom a kuplungot, és visszaállna alapjáratba a motor.
Vagy leragadtak a szelepek, vagy valamilyen elektromos hiba, nem lehet, hogy főtengely jeladó? mert hasonló hibákat csinált a jeladó egy ismerősöm b vectráján is.
Az érdekes az, hogy nemrég vettem szelep tisztító adalékot, azt beleöntöttem, és kb 100km múlva megjavult az autó olyan 40 km megtételéig, amikor is tankoltam a megszokott kúton (olcsó,magán benzinkút, ahol tuti nem tesznek semmi adalékot a benzinbe) és kb 2km-en belül ismét villogott a lámpa.
theBanyai29-01-2013 21:35:31 // 42457
Akkor csatlakozom a zörgő láncú elit klubba :))
Misi16629-01-2013 21:34:08 // 42456
Nem tudom,biztos így van!:)
Misi16629-01-2013 21:32:54 // 42455
Azért cseréljük mert melegen csörög-zörög a lánc!Én azt hiszem 20E-ért vettem bontottat!
mreni29-01-2013 21:31:56 // 42454
érdekes :D
nem csak alfán van így,nagyon sokan használják
Misi16629-01-2013 21:30:48 // 42453
Igazából ott akadt el a dolog,hogy mint kiderült bal menetes a csavar,és nem akarta szét barmolni!Gondolt rá,hogy balos csak az ő elmondása szerint olyan autót még nem csinált amin balos lenne!Ez valószínűleg csak alfán van így!Nem tudom!De gondoltam segítek inkább megkérdem!Köszönöm a válaszokat!
theBanyai29-01-2013 21:07:29 // 42452
Oldalamra is jöhet!
theBanyai29-01-2013 21:07:15 // 42451
Esetleg valami felvilágosítást írnál róla? Aztán a szerelőm dolga lesz a további... Meg kicsit olajos azon a területen, van oda valami tömítő?
Ferke29-01-2013 20:59:41 // 42450
Én csak ilyet tudok, én még nem cseréltem egyiken sem szivattyút...
Kimis11129-01-2013 20:50:41 // 42449
Ez így igaz.
VMate29-01-2013 20:49:19 // 42448
Nem akarok hülyeséget mondani, de igazából a lánc nem is kellene rá, a főtengely hajtja magát a szivattyút, a lánc pedig egy fogaskereket, a fogaskerék pedig azt a fogaskereket hajtja ami a balance tengely hajtását adja, cáfoljon meg valaki ha nem így van.
Kimis11129-01-2013 20:42:15 // 42447
Nem is a pumpának van baja....hanem a láncnak. De külön nincs. Ha meg cseréled,akkor így logikus hogy egyben,ugyanis a pumpa-lánc-dekli egy egész egységet képez. Ezenkívül van rajta egy műanyag csúszka. Nos az nem egy egyszerű darab...Tehát ha bontva veszed,akkor is egyben van minden,ha újonnan akkor is....
Bonyolultabb a láncot leszedni,mint egybe kicserélni.Majd teszek fel képeket.
theBanyai29-01-2013 20:40:35 // 42446
Tudni valami kollégáról aki nem cserélt komplett szivattyút ,csak azt a bizonyos alkatrészt?
Ferke29-01-2013 20:35:57 // 42445
Nem kéne kicserélni a pumpát, mert ahogy előttem írták, nem annak van baja...azért ez, meg az, hogy egy csavar leszedésével kapcsolatban innen kell segítség neki, eléggé jellemzi a kollegát....nem bántásból, de őszintén....nincs igazam? Ha egy főt. csavarral nem boldogul, miért szerelő???
mreni29-01-2013 20:35:15 // 42444
Leragadt szelep??
Ezt ki állapította meg?
Mi a jelenség?
Gabesz29-01-2013 20:33:28 // 42443
Sziasztok! Leragadt szelephez ajánlották a wepp intenzív szeleptisztítót, amiről a következő leirást találtam:
"WEPP TERMÉK - INTENZÍV SZELEPTISZTÍTÓ Szeleptisztítás az optimális motor teljesítményért. Tisztít a szívó, és fújó szelepek bejáratainál és az égési térben járó motornál. Eltávolítja a lerakódásokat a szívó szelepről és a szelepeknél, ezáltal pontos szelepműködést és egyenletes kompresszió-nyomást biztosít.

Használata:
A motort üzemmeleg állapotában egy alkalmas helyen a vákum vezetéket eltávolítani és a szondát bevezetni."

Hallott már erről valaki, esetleg használtátok már?
Alfa GT-Csaba29-01-2013 20:22:34 // 42442
Ez hülyeség!!A fölső csavart a helyszinen nem tudod kihúzni mert bele ér a doblemezbe!És se szoktam az egész gólyalábat kiszedni a fölső lengőkar cseréért ,csak az alsó villa átmenő csavart szedem ki hogy le tudjam engedni a lengéscsilapitót ,kiütöm a fölső lengökar gömbfejét,és egybe leemelem az aluminium rész a felső lengőkarral és a satuba átcserélem.1,5 óra a 2 oldal cseréje házilag is ,levegő kulcs nélkül.
VMate29-01-2013 20:18:53 // 42441
Egyébként nem a balance tengely miatt nyúlik meg rajta a lánc ?? egy barátom is cserélt szivattyút majd kb 1000km mulva úgyanúgy szólt, utána ki lett iktatva a balance tengely és utána megszűnt a hang is, nekem benzines 20 v turbo mocim van ami koppig ugyanugy néz ki mint a jtd motor, nekem sincs már bennt balance tengely, ugyanis kettértört, alul kicsit nyomatékszegényebb lett de amugy semmien más hatást nem érzek a hiánya miatt.
159 Indigo Gray 2.4 Monster29-01-2013 20:17:22 // 42440
Aha akkor ezt meg csinálom. Azt mondták nekem hogy ha egyszer megcsinálom ezt a mutatványt akkor a felső lengőkar csavarját fordítva tegyem vissza, mert a következő zsírzásnál nem kell széttbombázni megint mindent azért hogy le legyen szedve a felső lengőkar.
Kimis11129-01-2013 20:16:42 // 42439
Megkérdeztem. Láncot magában nem forgalmaznak.CSAK KOMPLETT OLAJSZIVATTYÚT.....
A következő projektem az lesz,hogy gyártatok láncot.....
VMate29-01-2013 20:10:39 // 42438
bal menetes !
forrasr29-01-2013 20:05:42 // 42437
Nem lehet,hogy csak a lancot kellene cserelni ami a pumpat hajtja?ahogy az eddigieket olvastam az szokott szolni,mikor megnyult-mert nincs kiegyenlitese ami lekovetne a nyulasat,nem a szivattyu.
Alfa GT-Csaba29-01-2013 20:02:54 // 42436
Nem kell azt ütni!Befogod a a satuba ,a szilentbe bele nyúlsz valamivel és ide oda feszegetve szépen kijön,bezsírozva kézzel helyére lehet nyomni könnyedén!Én amikor a teljesen ujjat szedtem ki mielőtt beépítettem volna ,már akkor nyekergett,megzsíroztam és úgy raktam össze !Lehet hideg vagy meleg, semmi hangja pedig én naponta 100 gödörbe bele megyek mert olyan jó helyen lakok!
mreni29-01-2013 19:02:23 // 42435
Holnap szedem is ki,legkésőbb csütörtök reggel jöhetsz érte :)
mreni29-01-2013 19:01:50 // 42434
nekem telefonon simán megy a mini bluetooth-os interface-el,nem egy fes,de elég jól használható
Kimis11129-01-2013 18:44:53 // 42433
Így van,zörög mikor bemelegszik. Bontottra cserélem,meghallgattam és az jó.
Az újat ma kérdeztem,114 000 ft. Jó bontott 20-25 e Ft
theBanyai29-01-2013 18:42:01 // 42432
Miért cserélitek? Mikor melegszik a motor annak van hangja? Mintha zörögne onnan valami ,vagy nem is tudom. Meg egy picit folyat, lehet nekem is azt kéne. Bontott darabra cserélitek? Milyen áron dobálóznak vele? Kicsit sok a kérdés ... :D
Kimis11129-01-2013 18:10:40 // 42431
Kérdezd Alfás Viktort,ő most cserélte. Saját kezűleg. Én is ma beszéltem vele,mert én csütörtökön cserélem. Segített sokat
Misi16629-01-2013 18:01:54 // 42430
Tuti,hogy bal menetes?
admirális29-01-2013 17:54:16 // 42429
Meg hát az balmenetes legjobb tudomásom szerint.
.......................29-01-2013 17:51:24 // 42428
most kezte a szerelöd?
vágópisztoly,ütökulcs,flex,nagy kulcs Qrva nagy hajtókarral,
ezek szoktak segíteni
Misi16629-01-2013 17:44:18 // 42427
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
A szerelőm épp cserélné az olajpumpámat,de nem tudja leszedni a főtengely csavart,2.4jtd 99-es évjárat!
Valakinek esetleg valami ötlete,tippje??
Köszi előre is!
159 Indigo Gray 2.4 Monster29-01-2013 17:40:14 // 42426
könnyü azt onnan ki ütni? Gondolom valami géppel van bele sajtolva. Nekem is ezt kéne csinálnom mert nagyon nyikorog.
Kimis11129-01-2013 17:10:02 // 42425
A 2,4 JTD-m alatt 40mm-es majdnem új ültető rugók vannak.Valaki kicserélheti magának gyárira....
Andree14529-01-2013 17:00:04 // 42424
Tud valaki segíteni?
166 2.4JTD 2005-ös. Meghalt a fűtőventilátor, vettem egy újat, de az sem akar pörögni. A számítógépes vizsgálat fűtőmotor vezérlést ír, hol keressem azt? Remélem nem az egész ICS-t kell kicserélni.
Alfa GT-Csaba29-01-2013 16:54:22 // 42423
gondolom a felső lengő szilentek nyikorognak!!Azok azért nyekeregnek mert tapadnak az aluminium lengőkarhoz és ahogy mozog azért jön a hülye hang és ezért is kopik ki könnyen!!A legjobb megoldás ha kiveszed a lengőkart,satuba kifeszited a szilentet ,vastagon megkened gépzsírral és vissza nyomod a helyére!Garantáltan soha többet nem szólal meg!Én már az ujjat is így tettem be több mint fél éve és semmi hangja!!Kivülröl hiába kenegeted!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.