Forum >> Szerelőműhely
mreni23-11-2012 16:12:19 // 41372
ha az ajánlott olajat és mennyiséget öntöd bele semmiben nem okoz zavart,lambdaszondánál meg főleg nem :)))
Gyula8223-11-2012 15:36:03 // 41371
Azért nem tudom, h a katalizátor mit szól hozzá hosszútávon. Meg azért a lambda szondán keresztül a motorelektronika figyeli a károsanyagkibocsátást is, a 2T-vel meg sztem eléggé össz lehet zavarni...
Föckös23-11-2012 15:17:57 // 41370
azért nagyon nem mindegy, hogy milyen 2t kerül bele, ha nem megfelelő, még árthat is.
Fairlane23-11-2012 14:57:10 // 41369
gecsa23-11-2012 12:18:46 // 41368
én maradtam az ajánlott márkáknál...:D
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-11-2012 10:40:35 // 41367
Egy zsír új 5.30D is luxus :) Én omv 2t rakok bele. Olcsón tudom szerezni 800ft/l . eszi nem eszi ez van :)
gecsa23-11-2012 10:29:05 // 41366
mondjuk nem szoktam centizgetni én sem, de 1tankhoz 1l az már luxus..:D fejben számolok, öntök, azt kb amennyi belemegy..:D viszont errefelé sajnos csak lm van, az sem e mindig, és az is csak 1 helyen..revenol meg a környékben sincs..:D
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-11-2012 10:24:27 // 41365
Olvastam én is a blogját. Valamikor többet rakom én is bele, Haverom Győr iparuti Omv kuton melózik, jár oda egy fószer egy 5.30D vel minden tankolásnál beballag a shopp ba 1l 2t beleönt azt teletank. Kérdezte tőle haver ez minek azt mondta a második ilyen autója az előzőt 470.000km el adta el baj nem volt vele ott is minden tankolásnál ezt csinálta. Most az új gépnél is. Szóval biztos hatásos és jó dolog ez a 2t olaj a dieselnek.
gecsa23-11-2012 10:17:09 // 41364
én 2.5el számolok...GTPeti blogjában elég terjedelmes leírás van róla...:D
WarbiRunner (Gyuri)23-11-2012 10:02:13 // 41363
Spuri is meg 2t-is? Az már luxus :-) Én a spurit leváltottam a 2t olajra, önmagában is elég hatásos. Egész másként reagál rá a motor. A spuritól tompul a hangja, a 2t olajtól tisztább kicsit keményebb hangja lesz. Mindkettőtől egyértelműen halkul menet közben, de nekem a 2t olajjal szimpatikusabb amit hallok, mégha nem is az a fülnek kellemesebb. Megfigyelhető, hogy egy-egy hosszú autópályázás után csattogósabb a motorhang (vagy nem tudom hogy írjam...) szinte minden CR dízelen. Ez egy dízel szervizes szerint jó, annak a jele, hogy tisztult a befecskendező fúvóka. A 2t olaj ezt a kicsit ércesebb hangot hozza elő, nem olyan betompultan mormog. Persze ezekre jó ha rááll az ember füle :-) De számomra az jön le a hang alapján, hogy a spuri inkábbb az égési folyamatba szólhat bele, a 2t olaj pedig inkább a porlasztók tisztításában jó. Illetve keni a szivattyút, ami talán még fontosabb.
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-11-2012 09:50:42 // 41362
Aha szeretik a kis olajkályhák a 2t-t :D Nekem egy öreg szerelő fószer mondta aki adagolókat javít Győrbe az Interdiesel kft nél, hogy 2dl 2t egy tank gázolajhoz és az adagolónak dupla élettartalom. Ámmen, tőlem ezt kapja is meg ki egészítettem a koktélt 1dl spurival. Aztán hogy használe valamit.... az én lelki ismeretem nyugodt meg tettem mindent a motor érdekében :)
gecsa23-11-2012 09:40:19 // 41361
pont attól füstölt kevésbé, és mentem párezret most nélküle, és nem jött vissza a füst..:D
de most télre veszek megint..:)
de most télre veszek megint..:)
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-11-2012 09:27:32 // 41360
Mert a 2t től süstölt? Én adom neki minden tankolásnál 2dl 2t, 1dl spuri.
gecsa23-11-2012 09:02:49 // 41359
nekem a 2t is segített füstölés ügyben...meg is jegyezték, annyira szembeötlő különbséget okozott...:D
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-11-2012 08:07:17 // 41358
Nekem is volt ilyen gondom a sassal. Mindenki azt kérdezte hogy mit csináltam a kocsival ( Chip, tuning box) hogy így kormol. Ha el tapostamneki akkor a mögöttem lévő nem látott egy darabig :) Aztán egr ledugóz, dinamikusabb lett a kocsi és már abszulut nem kormol se hidegen se melegen se hirtelen gyorsításkor.
G-Burt23-11-2012 08:02:09 // 41357
lambdaszonda+légtömegmérő, kézen fogva járnak egymással
Piritu - 1.000.00023-11-2012 07:16:45 // 41356
Valószínűleg lambda szonda lesz a ludas, de ki kellene olvasni a comp-ot.
Piritu - 1.000.00023-11-2012 07:16:02 // 41355
A 156 1,9mjet-em nem kormolt sose, amíg jó volt az egr még boxal sem. Egr csere után újra füstmentes volt.
AlfaFox23-11-2012 07:12:32 // 41354
Sziasztok!
Van egy kis problemám a géppel.AR145 1.4 TS átlag fogyasztása 10.8 ra jön ki.Miért eszik ennyit??Nem tiprom neki, normál tempóba megy!Kérlek titeket segítsetek;
Van egy kis problemám a géppel.AR145 1.4 TS átlag fogyasztása 10.8 ra jön ki.Miért eszik ennyit??Nem tiprom neki, normál tempóba megy!Kérlek titeket segítsetek;
Alfa GT-Csaba22-11-2012 23:18:06 // 41353
Olyan diesel nincs amelyiket ha alapról letaposod akkor nem kormol,kivéve ha van benne DPF
Fairlane22-11-2012 23:16:22 // 41352
Nem mindegyik DPF nélküli dízel kormol padlógázra? :S
Az enyém legalábbis igen - a múltkor meg is büntettem egy szlalomozó kivilágítatlan bringást egy felhővel :P
Az enyém legalábbis igen - a múltkor meg is büntettem egy szlalomozó kivilágítatlan bringást egy felhővel :P
Xixo22-11-2012 23:15:16 // 41351
Egy kicsit Blikkes lett a cikk címe... :)
Alfa GT-Csaba22-11-2012 23:12:32 // 41350
Nekem is szokott szarakodni a geometria a turbónál ,de akkor rögtön bedobja a hibát a műszer falra és vészüzembe áll ,turbó nem megy és a tempomat sem működik!Gyújtást leveszem és újra inditom ,a hiba lámpa marad,majd idővel törli ,de attól jól működik a gép!!De az az érdekes hogy egész nyáron semmi baja ,ilyen párás szutykos időben jön elő !Azt hiszem 0238 a hiba kód,de nem vagyok benne biztos mert 1 éve lett kiolvastatva!
G-Burt22-11-2012 23:02:38 // 41349
szerintem, ha valaki, akkor ő az, aki kideríti és megoldja, h mi a baj. kopott turbot is felírnám a listára.
Zselé22-11-2012 22:21:07 // 41348
Előéletet nem tudjuk, 2 éve van nálam, 35000-ret mentem vele. Chip nincs. Hova vigyem erre a műveletre? pl. Zé? Vagy ő csak kiszedi és turbós emberhez?
DieselManiaco(NagyVad)22-11-2012 20:19:14 // 41347
lehet letapadt geometria, ráérünk vele? én ugyan nem ennél a márkánál de láttam felfújt coolert,aminek tisztának kell lennie legyen is az... előélet? chip?
Zselé22-11-2012 19:24:04 // 41346
Na az rá fog férni.. :)
GTPeti22-11-2012 19:14:11 // 41345
Igen, ez is lehet. A turbót egy szakértő ki tudja tisztítani.
Zselé22-11-2012 19:13:00 // 41344
Köszi!
Igen, az EGR-t tegnap megbeszéltük. A MAP sensorról eszembe jutott valami: állítólag a turbó geometriája nem dolgozik megfelelően alacsony fordulaton (DCS-nél mondták kb egy éve) Közelítünk? :)
Igen, az EGR-t tegnap megbeszéltük. A MAP sensorról eszembe jutott valami: állítólag a turbó geometriája nem dolgozik megfelelően alacsony fordulaton (DCS-nél mondták kb egy éve) Közelítünk? :)
GTPeti22-11-2012 19:11:07 // 41343
A MAP szenzort és az injektorokat is felvenném a listára (a végére). Az EGR-rel kapcsolatban pedig már leírtuk az ajánlásunkat.
Zselé22-11-2012 19:09:31 // 41342
Sziasztok,
Régebben már próbáltam körbejárni ezt a kérdést, de ahányan válaszoltak annyi féle dolog vetődött fel...
A probléma: kormolás... csak padlógázra, kb. 2000 fordulatig. Felette nem. A CO, és egyéb környezetvédelmi adatok is magasabbak a megengedettnél, kb. egy V6 diesel értékeit tudja most az autó. A fogyasztás szerintem jó (város: 6,5; országút/pálya: 4,8-5,5), a motor szépen jár, semmi rendellenes működést nem tapasztalok ezen kívül (kivéve a torpanás, de az csak most jött, és előtte is kormolt).
Mi lehet a gond? Probléma gyanús alkatrészek, ahol már tudok valami féle hibáról: LMM, EGR, katalizátor. Ezek közül lehet valamelyik? Tankolni a MOL-nál szoktam, 90%-ban egy kúton, mert ezzel fogyaszt a legkevesebbet.
Régebben már próbáltam körbejárni ezt a kérdést, de ahányan válaszoltak annyi féle dolog vetődött fel...
A probléma: kormolás... csak padlógázra, kb. 2000 fordulatig. Felette nem. A CO, és egyéb környezetvédelmi adatok is magasabbak a megengedettnél, kb. egy V6 diesel értékeit tudja most az autó. A fogyasztás szerintem jó (város: 6,5; országút/pálya: 4,8-5,5), a motor szépen jár, semmi rendellenes működést nem tapasztalok ezen kívül (kivéve a torpanás, de az csak most jött, és előtte is kormolt).
Mi lehet a gond? Probléma gyanús alkatrészek, ahol már tudok valami féle hibáról: LMM, EGR, katalizátor. Ezek közül lehet valamelyik? Tankolni a MOL-nál szoktam, 90%-ban egy kúton, mert ezzel fogyaszt a legkevesebbet.
Candy8322-11-2012 17:42:38 // 41341
jajj bocsi, nem az én problémámhoz szóltál hozzá bár hasonlitott :D
Candy8322-11-2012 17:41:00 // 41340
Kedves Gyula. msot hoztam el a kocsit a szerelőtől, 2 hét múlva tudja csak vállalni, egyelőre csak meghallgatta, meghajtotta stb.szerinte is szeleppel van gond, telejsitménye a kcosinak ugyanolyan, kompresszió csak kevesebb az egyikben mint a másikban, 2 hét múlva kiderül... reménykedek a kevésbé komoly és költséges problémában :)
gecsa22-11-2012 15:21:44 // 41339
hát ezaz..de a cikk végén a 8km pályán olajnyomás nélkül a fókusszal sem rossz...az ilyeneknek nem való autó...
Liquid22-11-2012 15:12:46 // 41338
hát, ha nem tartják karban...
.......................22-11-2012 14:59:45 // 41337
nofene a Panda is rossz
multijet hiba
multijet hiba
gecsa22-11-2012 14:21:43 // 41336
gecsa22-11-2012 14:10:48 // 41335
ha nem eszi az olajat, akkor következő télre próbálkozhatsz 5w, vagy akár 0w olajjal is...de nem áttörő a különbség, meg a nagy hidegeket úgyis garázsban tölti...:)
Kareszka198422-11-2012 13:09:49 // 41334
köszönöm a válaszokat...jobb félni, mint megilyedni :D
gecsa22-11-2012 10:35:05 // 41333
ahha..:D igaz...így is lehet...valamiért én csak lefelé gondolkoztam..:)
Gyula8222-11-2012 10:08:07 // 41332
Nem feltétlenül kell ennie ahhoz az olajat, ha nincs kompresszió. Ha eszi, akkor a dugattyú gyűrűi mellett szívja fel az olajat és szökik a nyomás. Ha viszont nem eszi és nincs kompresszió, akkor lehet, h vmelyik szelep nem zár rendesen. lehet a hengerefej szelepfészke, vagy lehet a szeleptányér kormossága is...
Gyula8222-11-2012 10:00:39 // 41331
No para! Az olajad többfokozatú (azaz télen és nyáron is használható), a hidegoldali viszkozitására "10"-est írtál, ami azt jelenti, hogy az olajad szivattyúzhatósági határhőmérséklete -25 Celsius fok. Ez azt jelenti, hogy max 1-2 fordulattal jár többet a motor "felső" része olajszegény állapotban, mint melegben, nyáron, mert még -10-ekben sem lesz annyival sűrűbb az olajad, hogy sokkal több idő kelljen, hogy az olaj elérjen mindenhova (az olajnyomás visszajelzőt figyeld, elméletileg 1-2 főtengelyfordulat után el kell aludjon).
Amiben az olajod változott az a meleg oldali viszkozitása.
Én is 10-est használok és soha semmi gondom nem volt.
Ajánlott télen indítás után pár percet járatni a motort elindulás előtt.
Amiben az olajod változott az a meleg oldali viszkozitása.
Én is 10-est használok és soha semmi gondom nem volt.
Ajánlott télen indítás után pár percet járatni a motort elindulás előtt.
szeda22-11-2012 09:58:25 // 41330
Az Alaszkában van.Nálunk fele annyira sincs hideg mint náluk minden este.
Majd akkor parázz ha -30 foknál hidegebb van bár az is olyan rövid ideig van hogy felesleges miatta.Nem összetévesztendő a reggeli -30 fok azzal amikor állandóan az van.
Nálunk ilyen éghajlati viszonyok nincsenek és soha nem is lesznek.
Majd akkor parázz ha -30 foknál hidegebb van bár az is olyan rövid ideig van hogy felesleges miatta.Nem összetévesztendő a reggeli -30 fok azzal amikor állandóan az van.
Nálunk ilyen éghajlati viszonyok nincsenek és soha nem is lesznek.
gecsa22-11-2012 09:53:06 // 41329
brigéciol esetleg? vagy azt inkább ne?
mreni22-11-2012 09:34:04 // 41328
nem kell parázni,semmi baja nem lesz,szokásos 2-4 perc melegítés és mehetsz :)
mreni22-11-2012 09:32:56 // 41327
féktisztító+rongy :D
gecsa22-11-2012 08:13:57 // 41326
nem lesz vele gond...:D
Kareszka198422-11-2012 08:12:11 // 41325
halihó!
mielőtt bekösöznt a csikorgó hideg...motoromban jelenleg selénia racing 10-60 van. szinte csak munkaidőben parkolok vele kint a szabad ég alatt, otthon garázsban van (nem fűtött) csukott ajtóval (nem szigetelt).
nézek a viasat exploreren egy műsort, amiben régi vh-s gépekkel repkednek alaszkában és mindig szenvednek azzal, hogy "befagy a motor", hogy besűrűsödik az olaj annyira, hogy nem forog...és elekzdtem parázni...
eddig 10-40-es olajjal közlekedtem, nemvolt semmi gondom télen, de mivel ez sűrűbbnek mondható inkább rákérdezek.
szóval mire kell odafigyelénem indításkor? beindítás után mennyi melegítési idő ajánlott, hogy tuti megmoccanjon az olaj a rendszerben?
most reggelente úgy 2000-es fordulaton jövök munkára max második fokozatban végig, hogy tudjon melegedni a motor, de pont mire beérek, akkor éri el a 90 fokot.
mielőtt bekösöznt a csikorgó hideg...motoromban jelenleg selénia racing 10-60 van. szinte csak munkaidőben parkolok vele kint a szabad ég alatt, otthon garázsban van (nem fűtött) csukott ajtóval (nem szigetelt).
nézek a viasat exploreren egy műsort, amiben régi vh-s gépekkel repkednek alaszkában és mindig szenvednek azzal, hogy "befagy a motor", hogy besűrűsödik az olaj annyira, hogy nem forog...és elekzdtem parázni...
eddig 10-40-es olajjal közlekedtem, nemvolt semmi gondom télen, de mivel ez sűrűbbnek mondható inkább rákérdezek.
szóval mire kell odafigyelénem indításkor? beindítás után mennyi melegítési idő ajánlott, hogy tuti megmoccanjon az olaj a rendszerben?
most reggelente úgy 2000-es fordulaton jövök munkára max második fokozatban végig, hogy tudjon melegedni a motor, de pont mire beérek, akkor éri el a 90 fokot.
gecsa22-11-2012 08:12:02 // 41324
map szenzort mivel pucolni?
WarbiRunner (Gyuri)22-11-2012 00:03:50 // 41323
A visszavezetett levegőt valamennyire figyeli az ECU. Van egy levegőigény görbe. Ha ez alá megy a LMM-nél mért levegőmennyiség, akkor bezárja az EGR-t. Ha nyitva van ugyanis az egr akkor a levegő egy része nem a LMM-en keresztül áramlik, hanem a kipufogó felől, vagyis az kevesebbet mér. Jogos is, hiszen a kipuf felől oxigén nem nagyon jön. Remapnál feltolják ezt a légigény görbét az égbe, hogy sose érje el a LMM jel, így soha nem nyit az egr.
Ezek alapján torpanást az egr falazás önmagában nem okoz (nálam sincs ilyen jelenség). Körülbelül 3000-res fordulatnál amúgy mindenképp zár az egr.
1. kiolvasnám
2. kérnék egy kölcsön lmm-et és úgy próbálnám
3. kipucolnám a map szenzort (5 perc)
Ezek alapján torpanást az egr falazás önmagában nem okoz (nálam sincs ilyen jelenség). Körülbelül 3000-res fordulatnál amúgy mindenképp zár az egr.
1. kiolvasnám
2. kérnék egy kölcsön lmm-et és úgy próbálnám
3. kipucolnám a map szenzort (5 perc)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
737
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?