Forum >> Szerelőműhely

alfa147,Gt21-11-2012 22:43:42 // 41322
Helló.
Valaki használ ELM 327-es kábelt Szentgotthárd környékén?Az enyémmel még mindig nem jutottam düllöre.
Piritu - 1.000.00021-11-2012 20:20:27 // 41321
Elnézést a privát levelezéseteket nem olvastam :-(
GTPeti21-11-2012 19:55:32 // 41320
"Nekünk itt esetleg segíteni kellene neki, hogy hol lehet máshol az a hiba, amit az általa tapasztalt jelenség esetleg elfed"
Elkerülte a figyelmed, hogy megtettük. De ez nem is lényeges. Én szóltam Sanyinak (párszor). Nincs érdeklődés részéről a probléma további boncolgatására, hiszen EGR-rel jó az autója. Szóval öröm és boldogság van. :)
.......................21-11-2012 18:51:08 // 41319
Kívàncsian vàrjuk a fotókat
vienna21-11-2012 18:30:49 // 41318
Helló,

van valakinek tapasztalata váltóakadással? 6. sebességi fokozatot elég határozottan kell kapcsolni, a többivel semmi gond. Nem nagy probléma, de ha egyszerű javítani, akkor nem lenne rossz, ha nem kellene erőszakoskodni :)

Thx
mreni21-11-2012 11:24:54 // 41317
egyetértünk
Candy8321-11-2012 11:18:39 // 41316
köszönöm a tanácsokat, a kocsit nem hazsnáljuk, ma reggel került egy másik szererlőhöz, csak néha jobb több véleményt meghallgatni, esetlegesen ha valakivel már volt ilyen...stb.
Köszönöm
Piritu - 1.000.00021-11-2012 11:09:12 // 41315
Egyértelmű, mégis hányszor, de hányszor javasoljuk itt az Amorén, hogy mindezt meg kellene csinálni, mert nélküle nem biztos hogy a megfelelő az alkalmazott megoldás.
Jó páran vagyunk itt (pl én is), akik hasonló tanács miatt szereztünk be "kellékeket" a kiolvasáshoz. Az alapján már legalább értelmesen lehet kérdezni, ha gond van.
mreni21-11-2012 11:02:34 // 41314
át kellene nézni +egy diag is kell élőadat elemzéssel és valószínű rögtön meg lenne,hogy mi a gond.
Ezt így neten keresztül elég izgalmas megoldani,de ezt Te is tudod szerintem :)
mreni21-11-2012 11:01:06 // 41313
nem rég volt nálam egy ugyanilyen motoros 147,kopogással,diagnosztika után kiderült,hogy az egyik befecskendezővel volt gond,ultrahangos tisztítás után minden rendbejött rajta(kompressziót nem mértem,fölöslegesnek láttam)
Piritu - 1.000.00021-11-2012 11:00:04 // 41312
"Pl. azt, hogy sok tapasztalt cartárs véleményét teljesen figyelmen kívül hagyja." - Ahogy olvasom, a saját tapasztalatát írta le, nem másét.
Nekünk itt esetleg segíteni kellene neki, hogy hol lehet máshol az a hiba, amit az általa tapasztalt jelenség esetleg elfed, nem közölni vele, hogy kár, hogy nem veszi figyelembe mások véleményét, mert ott működik a dolog.
Ezért kérdeztem, hogy esetleg mit hagyhatott ki, mi az amire nem gondolt, mi az amit esetleg meg kellene néznie.
Hari21-11-2012 10:58:24 // 41311
A kopogást simán okozhatja a porlasztó is!!! (Azért nem értem ... miért nem javítja meg a porlasztót a szerelőd??? Így tuti, hogy előbb-utóbb gajra vágja azt a dugattyút!!! .... az is lehet, hogy pont a "bepisilős" porlasztó okozza a kompresszió hiányt! - a belocsolt gázolaj lemossa az olajfilmet a hengerfaláról. - következmény: - kompressziócsökkenés, túlmelegedés (a megnövekedett súrlódástól és az elnyúlt égésfolyamattól!) .. ha gondolod rakok fel ide fotókat mit eredményez egy rossz porlasztó?! - pont tegnap szedtem szét egy ilyet! :(
Csak egy jó tanács! - NE használd így az autót!!!
Szerintem is jobban jársz, ha megjavíttatod!!! ... jó állapotú (itt most értsd úgy: keveset futott, hibátlan!) JTD motort még én nem láttam!!! Igen létezik ilyen, de az egy szintén hibátlan autóban! ... azt meg ugyebár nem szedik szét! Törött autóból?! Na ja! Nekem is hoznak sok ilyet! 10-ből 2-3 esetleg ami egy szódával elmegy! És persze ezeket is szét szoktam szedni! Látatlanban semmi motort nem vagyok hajlandó beszerelni autóba!
mreni21-11-2012 10:56:11 // 41310
most akkor nem megy 1 henger? akkor azt érezned kell,nem is kicsit,valami itt sántít,keress inkább egy megbízható hozzáértő szerelőt
mreni21-11-2012 10:55:05 // 41309
a befecs miatt simán kopoghat,sőt amiatt szokott általában,viszont akkor attól még az alacsony kompressziót nem magyarázza a dolog.
Candy8321-11-2012 10:48:08 // 41308
a szerelő szerint az kizárt. szerinte az nem okozhatja, ezért vigyük el máshova ahol megcsinálják a kopogást ő aztán vállal garanciát az injektor javitásra...
gecsa21-11-2012 10:38:48 // 41307
és, ha az injektor hibája miatt kopog? :D
Candy8321-11-2012 10:30:52 // 41306
igen, az injektorokkal gond van, de azt emg addig nem csinálja meg a szerelő amig ez a kopogás nicns megcsinálva.
gecsa21-11-2012 10:23:47 // 41305
ez érdekes...én injektorra tippelnék, ha a kompresszió jó lenne, de azt nem értem, hogy miért nincs...azt majd valaki nálam okosabb fogja megmondani...:D
Candy8321-11-2012 09:26:33 // 41304
bocsánat, helyesbitek, a diagnosztikán eltérést mutat, egyben fele annyi mint a többiben. csak kopog, oaljat nem eszik, ereje ugyanúgy megy mint állat mint máskor :)
gecsa21-11-2012 09:16:03 // 41303
hmm...nincs kompresszió, de nem eszi az olajat...hmmm.....szerintem valamelyik nem jó adat...
nem lehet, hogy abban a hengerben van kompresszió, csak kevesebb, mint a többiben, és mondjuk az is még határértéken belül van?

gyenge a motor? mert, ha nincs, vagy nagyon alacsony a kompresszió, akkor érezhetően jóval gyengébbnek kellene lenni a motornak, illetve, ahogyan azt már írták, zabálnia kellene az olajat, amit ugye nem eszik...
Candy8321-11-2012 09:05:55 // 41302
csak kopogás. se nem rángat se semmi.ha elindulsz vele el is múlik. azt hogy a hegner nem megy, nicns benne kompresszió azt bemérték
.......................21-11-2012 09:04:28 // 41301
de nem is megy az a henger?
érezni hogy 3 hengeresen jár?

rezonál?
vibrációt érezni?,vagy csak a kopogás van?
Candy8321-11-2012 08:53:00 // 41300
belül nem hallani csak kint és direkt hallani hogy egy henger , hol kopog hol nem, pár percig, nem sokáig.
Fairlane21-11-2012 08:49:06 // 41299
Szerintem nincs papirozás....

Az én GT-m legalábbis motorkódos, vagyis ugyanilyen kódú motorra cserélhető a benne levő.
Az eredetvizsgáló pasas mondta :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-11-2012 08:40:06 // 41298
Meg tartósabb lesz. a generálozott motor, kevés km es bontott jtd motor nincs sajna.
.......................21-11-2012 08:38:35 // 41297
mennyire hangosan kopog?belül is hallani?

hány percig nem megy egy henger?
gecsa21-11-2012 08:24:01 // 41296
arról nem is beszélve...:) de ugye a kijövő motorból van egy kanna alkatrész...ha nem ugyanaz a gond, akkor nincs gáz..akár át is lehet fűzni, és akkor nincs gond a papírozással...
de ennek ellenére is én javíttatnám, mert olcsóbb, és szerintem egyszerűbb is...
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-11-2012 08:17:23 // 41295
Meg a bontott használt motor is zsákbamacska.
gecsa21-11-2012 08:15:14 // 41294
azon is cserélsz szíjat, olajat, meg mindent, plussz a blokk ára, szerelés, papírozás, stb....én 500+al számolnék...
Candy8321-11-2012 08:07:32 // 41293
hmm, remek.. és a motorcsere??
gecsa21-11-2012 08:00:25 // 41292
ezt én is olvastam...2X is egymás után, hogy értelmezni tudjam...:)
LacUS20-11-2012 23:12:57 // 41291
Csak egy kérdés ezzel kapcsolatban. Mi számol a pillangószelepnél, amikor a LMM bőven a visszavezetés előtt van? Azt hiszem a válasz egyértelmű. Zöldség miatt van ez az egész EGR mizéria, amit senki sem tudott 100% bebizonyítani,hogy az bizony tényleg sokkal zöldebb megoldás...
GTPeti20-11-2012 23:01:11 // 41290
"Mondjuk a visszavezetett levegő mennyiségével?" De finoman fogalmaztál! :) A koromban gazdag égéstermékre gondolsz, amit a motor egyszer már "kipufogott"?
Érdekes, a mi autóink remekül el vannak nélküle. És a szívósor is remekül elvan vastag koromréteg nélkül. :)
GTPeti20-11-2012 22:57:39 // 41289
Pl. azt, hogy sok tapasztalt cartárs véleményét teljesen figyelmen kívül hagyja. És itt most nem magamra gondolok... (Viszont beleértem azokat is akik a külföldi fórumokon is leírták EGR-es tapasztalataikat...)
Azzal tisztában vagyok, hogy téged nem pont ez fog meggyőzni, meg úgy egyáltalán semmi sem ezügyben. De ez nem gond, meg át is beszéltük már párszor.
Piritu - 1.000.00020-11-2012 22:30:17 // 41288
Laikus vagyok, de nem lehet, hogy az elektronika "számol" az egr nyitása/zárása reakciókkal? Mondjuk a visszavezetett levegő mennyiségével? (ami ugye aztán mégse megy vissza).
mreni20-11-2012 22:09:38 // 41287
passz,de a fejemet rá,hogy nem az egr ledugózása okozza a gondot.
gondoljuk bele,miért is szólna bele/változtatna meg bármit is ha le van dugózva?
Piritu - 1.000.00020-11-2012 21:55:44 // 41286
Ezek szerint a Cartárs nem a teljes történetet írta le a blogjában? Mit hagyott ki?
mreni20-11-2012 21:49:30 // 41285
pedig nem :)
Hari20-11-2012 21:18:21 // 41283
Ezt így elég nehéz megmondani! ...a hoz szét kell rámolni a motort és tüzetesen megvizsgálni az alkatrészeket, hogy mi az ami cserélendő! ,,, de csak ha az alapokat számoljuk (tömítés készlet; hf. csavar készlet; vez, szett; olaj+szűrők; dugattyú+gyűrű; esetleg főtengely és hajtókar csapágyak ... akkor is inkább 200-on túl mint kevesebb!) :(
GTPeti20-11-2012 21:03:02 // 41282
Igen, a "valami utángyártott" LMM-ek elég gyakran okoznak gondot... Nem véletlenül mondjuk mindig, hogy a Bosch a jó.
Zselé20-11-2012 21:02:00 // 41281
Akkor először kicserélem az LMM-et. Van otthon egy gyári, semmi baja, tévesen lett cserélve valami utángyártottra, lehet az okoz gondot.
GTPeti20-11-2012 20:59:38 // 41280
Nem...
Candy8320-11-2012 20:57:24 // 41279
köszi Hari. nincs hari,de igaz, nem örülök neki.mennyibe fog ez nekem fájni??? rosszabbkor nem is jöhetett volna:(
mreni20-11-2012 20:56:13 // 41278
mi? hogy ledugózta? az kizárt
Zselé20-11-2012 20:55:26 // 41277
Nem pont ez volt a baj SanyiJTD-nél? :O
GTPeti20-11-2012 20:53:00 // 41276
Nem kitisztítani kell, hanem lefalazni...
Zselé20-11-2012 20:52:15 // 41275
Nem dugóztam, két érve tervezem, h kitisztítom, tehát koszosan állok vele valószínű :))
Hari20-11-2012 20:47:49 // 41274
Az előzeteseket olvasva nagyon nem jól áll a szénája a JTD-nek!
Azt mondod :
- egy hengerben nincs - vagy kevés! - a kompresszió és még kopog is! (ezt akkor méréssel állapították meg!)
- ráadásul vizes üzemanyag került a tankba! - aminek az eredménye a porlasztók cserélye, javítása volt! (Kérdés az mennyit ment a motor rossz porlasztóval!)
- a következő - pár perc járatás után "megy" az összes henger.
Sajnos igen találkoztam hasonló tüneteket produkáló JTD-vel! (Sajnos nem is egyel!)

Nagyon nem fogsz örülni annak amit most fogok írni! :(
Meg van az esélye, hogy a Te kis autókádnak is az egyik hengerben meg van "rogyva" az egyik dugattyúja!
Ebben az esetben a tönkrement porlasztón nem megfelelően porlasztott üa. jut az égéstérbe - ami a JTD-ben a dugattyúban van kialakítva! - ezáltal a dugattyú annyira túlmelegszik, hogy szinte megolvad! A dugattyúban a gyűrű beszorul ennek eredménye, hogy hidegen 1/3-ra - 1/4-re csökken a sűrítési végnyomás és nem melegszik az égéstér a gyulladási hőmérsékletre.
Teendő: - motor szana-szét ugrik - dugattyú cseréje (bontott is lehet!) ! ... és még jó ha ennyivel megúszod!
(Mondtam én, hogy nem fog örülni!!!)
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2012 20:40:04 // 41273
nemrég blogolta SanyiJTD hogy EGR falazás után hasonló tüneteket észlelt,aztán visszakötötte az EGR-t és megjavult... EGR-el hogy állsz?:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.