Forum >> Szerelőműhely

Liquid08-02-2007 19:48:38 // 14432
Éreztem, hogy valaki rárepül :DD Nem igazán tudom hogy sikerült...:)
imi15608-02-2007 18:44:37 // 14431
A cuccokat szerintem bármelyik"normálisabb"autósboltban megrendelheted,biztos,hogy be tudják szerezni. A szerelést nem tudom,hogy vállalná-e a srác,mert nagyon elfoglalt.Nekem is sokszor heteket kell várnom,hogy bejussak a műhelybe:((!De meg fogom kérdezni tőle!
imi15608-02-2007 18:32:50 // 14430
Csak a két belső lett kicserélve mindkét lengőkarban mert csak azok voltak rossz állapotban! A "műtétnél" nem voltam jelen sajnos,de nem mondta a srác,hogy problémás lett volna,igaz a hidraulikus prés kellett hozzá.Olyan meg minden valamirevaló gépműhelyben van.Anélkül nem ment volna a mutatvány!Itt is inkább az volt nagy meló amíg kiszerelte a lengőkarokat! Még annyit,hogy ha zörög az első futómű szerintem először a stabbekötőket kell megnézni,mert ha kicsit is meg vannak kopva,égtelen zörgést bírnak művelni az apró útegyenletlenségeken!Annak a cseréje nagyon egyszerű és viszonylag filléres dolog:)!Érdemes olyant vásárolni ami fém betétes,mert a műanyag betétesek pár ezer kilóméter után újra megszólalnak ezeken a nagyszerű magyar utakon:)! Remélem tudtam segíteni!
GTPeti08-02-2007 16:37:24 // 14429
Nekem 5x100-as van fent, ha ez megnyugtat. Spec csavarokkal persze.
GTPeti08-02-2007 16:36:37 // 14428
Érdekes, én nem vagyok képes a nyitókar meghúzásával egyidejűleg visszacsukni a betöltőnyílás ajtaját. Tudom, korlátozottak a képességeim. :) Liquid, te viszont a gyors tankolás nagymestere vagy. :))
Ferke08-02-2007 16:27:14 // 14427
Imi! a lengőkaron mindegyik szilentet cserélted? tehát a két belsőt (első, hátsó) és azt is, amelyik középen van, a gömbfej mellett? A kiszedés volt csak gáz? Mert én úgy hallottam, hogy a visszarakás a nagy szívás.
Selmak08-02-2007 16:00:28 // 14426
Akkor nincs mese csere. Ha jól néztem, ha tévednék majd kijavítanak. A szervoszivattyúnál lelehet a magasnyomású gumicsövekről a bilincset és le tudod engedni az egész rendszerből az elfáradt matériát. 1.2 L dextron III kell bele.
Liquid08-02-2007 15:53:25 // 14425
barnásfekete
Selmak08-02-2007 15:52:26 // 14424
Rátölthetsz a szervora nyugodtan ha még rózsaszín, ha megbarnult vagy elkoszolódott akkor csere.
Liquid08-02-2007 15:39:36 // 14423
háát, megoldható spec. csavarokkal, de sztem egyszerűbb ha keresel inkább 4*98-ast
FRC08-02-2007 15:28:35 // 14422
4x98 helyett 4x100 at fellehet szerelni ???? vagy inkább hanyagoljam az ötletet?
Morphin08-02-2007 15:13:13 // 14421
Éppen én is ezt szerettem volna megkérdezni. :-)))
GTPeti08-02-2007 14:59:32 // 14420
imi, két kérdésem van: az egyik, hogy hol lehet beszerezni a szüks. cuccokat? A másik, hogy a szerelő barátod vállalja-e másnak is a műveletet? (Asszem lennének jelentkezők...)
Liquid08-02-2007 14:57:19 // 14419
:DD Na megoldottam, kv-zás közben leugrottam a parkolóba... Az az okosság, hogy ha valaki húzza kart miközben csukod be, vagy izomból csukod be, akkor nem kattan be a kis lyukba a zár nyelve, hanem kicsit beljebb csukódik az ajtó és megakad a zár. Húztam a madzagot és közben a kiskanál nyelével óvatosan kimozdítottam. Asszem ragasztok belülre egy pár mm-es műanyagdarabot, hogy le lehessen a kelleténél jobban becsukni.
FRC08-02-2007 14:46:28 // 14418
Lementél a térképröl???? eddig kint álltam a kapuban :-)
Liquid08-02-2007 14:01:35 // 14417
Oké elugrok hozzád, 10 perc és ottvagyok :))
FRC08-02-2007 13:49:58 // 14416
Sikerül biztos, de ha mégsem gyere el és kinyitom neked... konzervnyitóval- ha másképp nem akar :-)))
Liquid08-02-2007 13:37:22 // 14415
multiszerszám? kalapács? :)
Liquid08-02-2007 13:36:17 // 14414
oké, köszi! én is valami ilyen megoldásra gondoltam...amint hazaértem megpróbálom
András bácsi08-02-2007 13:33:44 // 14413
Ha ez sem segít, jöhet a multiszerszám orosz módra :)
FRC08-02-2007 13:24:47 // 14412
te húzd a madzagot, valaki meg egy csavarhúzóval pöckölje ki a sapkát..... de rakj alá azért egy rongy darabot, márcsak a festék megvédése céljábol
Liquid08-02-2007 13:12:31 // 14411
Legalább már tudom mire való az a madzag :)) De sajna nem oldotta meg a problémát, ugyanúgy kattan, mint amikor karral nyitom, de továbbra sem mozdul :(
FRC08-02-2007 13:00:47 // 14410
akkor kézenfekvő a megoldás! :D Shok serencsét....
csocsi08-02-2007 12:59:45 // 14409
Most hogy írod a 156-ban is van ilyen.
FRC08-02-2007 12:58:02 // 14408
164 ben van egy madzsag amivel a csomagtartóbol is ki lehet nyitni, nézd meg, lehet a kárpit mögött van
Liquid08-02-2007 12:40:39 // 14407
SOS segítségre lenne szükségem. Ma vettem észre hogy kiakadt a tanksapka-nyitó. Ahogy huzigálom a kart kattan a fedél mögött, de nem nyílik, és kicsit be van esve a fedél. Találkozott már valaki ilyen problémával? Merre induljak? Köszi előre is!
Marek07-02-2007 23:11:43 // 14406
Naja a szenya! Hallom sportosítottad a verdád üléseit! :)))))))))))))))))))
Tommaso 15907-02-2007 16:51:26 // 14405
Köszi! Így elég elrettentően hangzik:-((((( HGa valaki bevállalná ezt,akkor viszon tnyilván én is ezzel a módszerrel orvosoltatnám a problémát:-)
imi15607-02-2007 16:45:31 // 14404
A lengőkarral tényleg több a macera,mert abból csak hidraulikus préssel sikerült kinyomatni a szilenteket(azzal viszont nagyon könnyen ment)! A stab rúdhoz viszont nem kell ilyesmi.Ott inkább a kiszerelés a szívás. Le kell engedni az egész motortartó bölcsőtés csak utána lehet hozzáférni a rúdhoz.Viszont ha már kint van egyszerű a dolog:le lehet fúrni róla a fém kengyeleket(vagy minek hívjam:))) és ki is jön a szilent. Az újakat a helyükre és már mehet is össze!Ez a művelet három órát vett összesen igénybe,de elég jól felszerelt műhelyben csináltuk(légkulcs,akna stb.,na meg az ügyes szerelő barátom:)) Igaz egyszerűbb volna komplett lengőkarokat,stabrudat cserélni,de azok tényleg horror áron vannak.A rúd hatvan ezer körül lett volna,a lengőkarok pedig szintén:(! Ezért választottam inkább ezt a megoldást.Így kb.tizenöt ezerbe fájt a mutatvány:)!Azért nem mindegy:D!
Seriff07-02-2007 16:10:34 // 14403
Majd Áki örömködhet vele;)
imi15607-02-2007 15:35:15 // 14402
Sajna konkrét árakkal nem tudok szolgálni,mert egy autósboltos barátomnak köszönhetően mindenhez erősen"akciós"áron jutottam hozzá,sőt a csere is az ő műhelyében történt,úgyhogy munkadíj sem volt! Egyébként ezek a szilentek ilyen párezer forintos holmik,úgyhogy nem egy nagy érvágás:)! Ráadásul sok rémhírrel ellentétben lehet külön is cserélni őket,nem csak rúddal,vagy lengőkarral együtt!Úgy már durvábbak lettek volna az árak:(!
Marek06-02-2007 23:01:05 // 14401
Képzeljéte Robi ma este rakta össze a volt Temprám 1.9TDI (vezműszíj szakadt volt plussz a HF kuka lett), és a próbakörön nem hittem az érzékszerveimnek! Mintha egy kétszer akkor turbót tett volna föl rá , ha nem tudnám,hogy nem így van azt gondolnám 2.4-es mocijáról áldozta be a KKk-t, pedig NEM! Naszoval verda jobb mint újkorába, kár , hogy eladtam... :( Azért Robi még1xköszi nagy voltál! :)
Buksi06-02-2007 21:10:56 // 14400
Meg engem is! :-)))
Wickey06-02-2007 21:00:04 // 14399
jajóvan, megvan. Köcce.
GTPeti06-02-2007 13:30:54 // 14398
Ezek közül mindegyik átlagos, vagyis Bárdi, Unix helyeken kapható alkatrész, vagy pl. a szilenteket macerás beszerezni? Megtennéd, hogy írsz árakat?
GTPeti06-02-2007 13:29:43 // 14397
Wickey, "A LED-es izzóhoz való index"reléket" hol lehet beszerezni?" Tessék csak kicsit visszaolvasni!! ;)
Seriff06-02-2007 11:31:20 // 14396
Help:) Hogy kell kiszerelni a 145 első üléseit? Dziękuję bardzo!
Tommaso 15906-02-2007 10:47:21 // 14395
Ez engem is érdekel!
Poló05-02-2007 21:06:58 // 14394
És mennyibe fájt ez a csendes futómű?
imi15605-02-2007 20:46:44 // 14393
Végre nem zörög a futóművem:)! Lengőkar-szilentek,stabrúd szilentek,stabbekötők kicserélve,de most legalább csend van:)! Nem is gondoltam volna,hogy ilyen csendes tud lenni az Alfa futómű:D!
Tommaso 15905-02-2007 13:14:53 // 14392
A stab,és lengőkar szilenteket szerintetetk ki lehet cserélni bronz szilentekre???
Wickey04-02-2007 20:04:57 // 14391
Stimmel. Csak azt nem értem mire jó ez az egész. Én arra használnám mondjuk a gtv6nál, hogy az öreg, viseletes kábelezésen ne döngessenek amperek, menjen csak nyugdíjba a kiszolgált drót, 0.5-1A-t röhögve elvisel komolyabb feszültségesés nélkül. Viszont így pont nem működik pl. az index. A LED-es izzóhoz való index"reléket" hol lehet beszerezni?
GTPeti04-02-2007 19:25:21 // 14390
Az izzó ellenállása kb. 7-8 ohm (21 Watt/12 Volt). Ha két 15 ohmos ellenállást párhuzamosan kötök, akkor kb. ennyi lesz az eredő. (Azért 15 ohmos, mert az szabványos érték.)
Liquid04-02-2007 00:45:12 // 14389
nem sorosan inkább, a párhuzamos tovább csökkenti az ellenállást nem?
Wickey03-02-2007 23:36:10 // 14388
Párhuzamosan?
GTPeti03-02-2007 20:49:43 // 14387
Valóban ellenállást kell bekötni párhuzamosan. Oldalanként pl. két-két 15 ohmos 5, vagy méginkább 10 wattos ellenállást párhuzamosan. Van amúgy egy sokkal szebb megoldás is: Ki kell cserélni a villogtatóelektronikát. Nem tudom a te autódban pontosan milyen van, de a Hella sokfélét gyárt és nagy az esély, hogy teljesen kompatibilis típust is találsz. Ennél csak annyi a különbség, hogy jóval kisebb terhelésnél kezd csak el gyorsan villogni. Vagy nincs is ilyen (figyelmeztető) funkciója. A Hella Magyarországnál amúgy tudnak segíteni. (Én vettem a másik autómba ilyen villogtató relét, az ő infojuk alapján. Vmi BMW-ben használt típust. Az ára kb. 5eFt.)
mesa03-02-2007 19:32:10 // 14386
Valakinek van ötlete, hogy miért nem szól a hangkürtöm a hatvannégyben ? Eddig működött, most meg nem szól.:( Biztosítéktáblát elkezdtem átnézni, de olyan sok van, megijedtem! :)) Szóval, kürt ikont nem találok a panelon. Milyen ikonnal szokták jelezni azt a biztosítékot, ami a dudáért felelős ? Melyiket nézzem a sok közül ? :)) köszi
mesa03-02-2007 19:29:34 // 14385
Ellenállás.
NGAR14603-02-2007 18:33:40 // 14384
Hali!!! Van itt valaki,aki ért egy kicsit az autóelektronikához?.vettem egy ledes indexet,és gyorsabban villog mint kéne.azt mondták,hogy valamit be kell forrasztani elé hogy meg legyen a terhelés vagy ellenállás.
Hari03-02-2007 17:28:11 // 14383
Mindenképpen nsárgán kell villognia, aztán ezt te hogy oldod meg az mind1. Egyébként van un. crom izzó aminek nagyon szép sötét narancs szine van. (......javaslom ezt bele.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.