Forum >> Szerelőműhely

Sanyi28-05-2014 19:49:46 // 48621
Sziasztok

Ismét kérdésem lenne. Alfa 147 JTD...
Tankolok, alig megy bele valami, jön vissza a csövön a gázolaj.
Egy kis járatás után tanksapka levesz, és könyékig beterít a nafta...

Mi lehet a gebasz?
Bilux28-05-2014 10:08:53 // 48620
Üdv az uraknak!

Nappali menetfényt szeretnék a kocsira. (Alfa 156)
Egy kérdésem lenne, merre találom a KL15 pontot ami elvileg a gyújtás kapcsoló ON állása? Ugyanis azt kell megcsapolni. Vagy mire érdemes kötni?
Köszi előre is.
Pisti130028-05-2014 08:04:13 // 48619
Jts pillangoszelep mennyire szetszedheto/szerelheto?
Gondolok itt az elektromos reszere, mert mint nemreg emlitettem minden allasnal remeg egy kicsit.
Blaise27-05-2014 23:33:34 // 48618
Sziasztok! 145 klímás 1.6 boxerem országúton 100-as tempónál nagy melegben épphogy 100 fok alatt üzemel klíma működtetés nélkül (rossz), ez normális? Köszi!
GTPeti27-05-2014 21:46:04 // 48617
Én már láttam olyan potit, aminek a kontaktspray adta meg az utolsó döfést. A pálya maradványai is eltűntek. :(
Abban viszont igazad van, hogy vagy segít, vagy nem. :))
Pisti130027-05-2014 21:11:07 // 48616
Gazpedal vagy pillangoszelep poti?! Kontakt spary:) vagy segit vagy nem.

156 sw hatso rugoja megereszkedett. Nem veszes. Szerintetek az elejet tegyem lejebb vagy a hatuljat gyari magassagba?
Bento27-05-2014 16:05:27 // 48615
Köszi mindenkinek a segítséget, remélem hamarosan kiderül hogy mi a bánata a rendszernek! :)
Keoma27-05-2014 10:47:19 // 48614
Hello!Szerintetek mi okozhatja még az alapjárat ingadozást(156 1,6 16V),ha az LMM és a lambda is ki lett cserélve?
---27-05-2014 07:59:41 // 48613
Nem volt mostanában szétszedve? Az enyémben az utasoldali úgy néz ki, hogy két kis műanyag pöcök "továbbítja" a parancsot a nyomógombtól a mikrokapcsolóig. Márpedig ezek a pöckök hajlamosak kiesni egy-egy szerelés alkalmával.
Pisti130026-05-2014 20:42:06 // 48612
Sziasztok!

Van egy kis gondom.
A 156 JTS-emen kötelező szervíz (vezérlés, olaj, szűrők, stb… csere) után néhény kilóméterrel az eddig is meglévő gyenge alapjárat ingadozás felerősödött. Ez azt jelenti, hogy kb 700-1100 RPM között ingadozik.
A motortérben lévő csatik nagy részét széthúztam és kontaktsprayvel kezeltem:)
Ez sem segített. Ekkor a pillangószelep resetet csináltam meg de a helyzet változatlan.

FES-es a motor gyári beállításait szeretném visszaállítani de nem megy (Self adaptive parameters). A FES azt irja hogy a klima vezérlőt nyomjam 1 percig és legyen a kocsin gyújtás. Próbáloktam de igy sem megy.
Valaki leírná a folyamatot pontosan? Előre is köszönöm!

Jah, és még egy kérdés:
Szívócső és pillangószelep tisztítás közben észrevettem hogy bármelyik gázpedál-pillangószelep állásban remeg a pillangószelep és nagyon érdekes hangja van. Ez természetes?
GTPeti25-05-2014 13:43:50 // 48610
Akkor most már tudjuk honnan a nicked. :)
hg6idn25-05-2014 13:27:24 // 48609
Egy ellenállás/szakadás mérővel kitudod mérni a kapcsoló működését. Én régebben szedtem szét Fiat kapcsolókat, javítás céljából, volt amikor sikerült javítani:)
Hozzá teszem rádióamatőr múltam, szakmám előnnyel járt a beavatkozáshoz.
András bácsi25-05-2014 13:22:10 // 48608
Ez sajnos nem ilyen már. Egybeintegrált szerkezet, nem lehet átrakni.
szasza(SW)25-05-2014 12:57:20 // 48607
Én kivenném a balost megpróbálnám azzal.Ha avval se működik, akkor nem a kapcsoló a hibás.Ergo nem kell venni,ha működik akkor vehetsz másikat.
Bento25-05-2014 12:02:00 // 48606
Sziasztok,

A 147-esemben az utasoldali ablakot csak a bal oldali ablakemelő panelen található kapcsolóval tudom működtetni, a jobb oldali kapcsolóval se fel, se le nem mozdul az ablak. A csatlakozón jelen van +12 volt. Ha jól sejtem a kapcsoló (amely mechanikailag jónak tűnik) lehet kukás...
Szerintetek próbáljam megjavítani, vagy irány a bontó? Vagy másutt keresgéljem a hibát?
Előre is köszönöm az ötleteket, válaszokat!
Gonosztevő24-05-2014 17:37:57 // 48605
Köszi a választ!
dev16624-05-2014 16:18:55 // 48604
Az ePER szerint nem ugyanaz:

166 V6 TB: cikkszám 60607750

164 V6 TB: 60513721 / C1113 / MHI TEL6308653
vagy 60596462 / D1113 / MHI TEL6308653

ettől persze még lehet, hogy csereszabatosak, de erre semmi garancia.
dev16624-05-2014 16:09:28 // 48603
pont ez a furcsa, h nem mindegyik ugráltatja a sapkát melegen sem. néztem olyan JTD-t, ami meleg motornál abszolút nem produkált légáramlást (így a nyílás fölé helyezett sapka egyáltalán nem ugrált), cserébe viszont párállt rendesen, de olyan is volt, ami már hidegen össze vissza dobálta a sapkát, erősen fújt, de párát nem lehetett látni. Az előbbi 5 hengeres, az utóbbi 4 hengeres JTD volt. sztem lehetne ebből következtetéseket levonni, de csak akkor ha lenne több ugyanolyan motor, amit össze lehet hasonlítani. pl lehet, h a 2.4-es és 1.9-es azért produkál más jelenséget, mert máshol van az olajbeöntő helye, de az is lehet, h azért, mert a kettő közül valamelyik kopott motor volt.
Gonosztevő24-05-2014 14:55:10 // 48602
Sziasztok! a 164 2.0 V6TB turbója,ugyanaz mint a 166 2.0 V6TB turbója?
DieselManiaco(NagyVad)23-05-2014 12:47:09 // 48600
sokkal jobban jársz ha meghallgatod hogy csattog-e,van-e valami rendellenes fémes hangja,és minden gázpedálpozíciónál figyeled a kipuffogót,meg indításnál ha ebből nem derül ki semmi számodra akkor kár lehúzni azt a csövet,szerintem,de mindenki másként csinálja...
DieselManiaco(NagyVad)23-05-2014 12:45:03 // 48599
az első nem meleg,mert a slagról megy a vízköre..
a második normális is lehet ha fordulaton elmúlik,meg a big block is... a merci egy kicsit soknak néz ki,de ki tudja...
ennek szerintem semmi értelme... és akkor most ugráltatja a sapkát,de nagy dolog minden motor ugráltatja..nem hiszem hogy van olyan még akár új is aminek nincs egy pici vesztesége...a pára meg egy olyan dolog hogy ami meleg vagyis forró az szokott párologni,szerintem ezzel kár is az időt pazarolni,semmire nem jó,főleg ha életedben először látod azt a motort és nincs mihez viszonyítani mert még nem láttál olyat
Tackry23-05-2014 11:08:07 // 48597
Hol tudom én megnézni?
Fairlane23-05-2014 10:53:13 // 48596
Csak találgatok, de az elearnben nem írnak róla?
Most sajna nincs kéznél, nem tudom megnézni :(
Tackry23-05-2014 10:40:02 // 48595
Sziasztok!

156 SW JTD (2002 év végi, új műszerfalas, de régi kasztnis) gyári riasztójához valakinek bárminemű leírása, kapcsolási rajza, akármije? S.O.S.! Sürgős! Előre is köszi!
DieselManiaco(NagyVad)22-05-2014 23:04:45 // 48594
ez is egy érdekes dolog,mert ugye hidegen nagyobb a gyűrűhézag,mivel melegedés hatására tágulnak a dolgok,szóval elviekben akkor kéne a legnagyobb füstnek illetve nyomásnak lennie.. illetve füstnek lehet hogy nem mert az nem füst hanem pára és az csak melegen van.szóval ezzel a módszerrel sokra nem mész. de szerintem mindenhol ahol lentről jön a kartergáz cső és alapjáraton párásan dohog, és fordulaton abbamarad,az jó lehet mert ugye a fordulaton nincs ideje elszokni a kis gyűrűhézagnál,még ha kopott akkor egyre több pára jönne...elvileg de minden más.
nem lehet egyértelműen megállapítani mint ahogy azt sem hogy a régi TD-nél hogy rosszul beállított előtöltés miatt kékes,vagy olaj miatt,mert aki nem ért hozzá annak kékes és szúrós szagú....pedig nem mindegy...
dev16622-05-2014 19:09:39 // 48593
mondjuk csak teljesen üzemmeleg motornál érdemes nézni, hidegen sosincs füst.
dev16622-05-2014 19:02:52 // 48592
látható füst (akár egészen enyhe) távozik az olajbeöntőn vagy van érezhető lüktetés, ha odateszed a kezed?
.......................22-05-2014 18:19:55 // 48591
mire vagy kíváncsi?
a Brera 2,4 175 ezres futásnél(nem Volt kímélve)
kihúzom az olajpálcát és nem pipál
nem eszi az olajat

többet nem tudok

énnek igy semmi értelme,kopresszíót kell mérni aztán a kapott számokat lehet hasonlítani
dev16622-05-2014 18:17:39 // 48590
pont ezek miatt lenne jó, ha páran megnéznénk és néhány megfigyelésből (minél több, annál jobb) már közelítőleg kirajzolódna, h mi a normális és mi nem az. más lehetőség úgysincs.
.......................22-05-2014 17:55:37 // 48589
ezaz ,szinte senki nem tud kopressziót mérni jtd kben
mert nincs adaptere az M9 es izz gyertyához
DieselManiaco(NagyVad)22-05-2014 15:39:42 // 48588
hát mást nem tudsz,minthogy letörlöd a nívópálcáról az olajat és azt megszagolod,megszagolod a kartergáz,valaki figyeli a kipufogót,nagyjából ennyit tudsz megtenni a vásárlás helyszínén,vagy igenis szakműhely...
dev16622-05-2014 13:25:08 // 48587
a profi mérésekkel az a gond, hogy egy mai dízelnél nem szívesen végzi el egyiket sem senki, hacsak nincs alapos gyanú arra, h generál kell.
vagy az injektorokat kell kivenni vagy az izzítógyertyákat + letiltani a befecskendezést. főleg az első nem kockázatmentes mutatvány.

a szétszedésről nem is nyilatkozom :))
.......................22-05-2014 12:33:37 // 48586
a kartergáz mérés csak közelítö
kompresszió´mérés már jobb
veszteségmérés me´gjobb

szétszeded,és mikrométer méricske az a legjobb
dev16622-05-2014 12:21:31 // 48585
köszi az infót. igen, ez a fő gond: mind más.

ott van pl. a 164 3.0 V6 QV-m, óra szerint bőven 200ekm futott (valójában ki tudja mennyit). Azt várná az ember, hogy a motor azért valamelyest már kopott lesz, beleértve a gyűrűket, hengerfalat, de sem látható, sem érezhető kartergáza nincs a motornak és iszonyatos ereje van. Tegyük hozzá, h valószínűleg kímélve se nagyon volt soha.

Az olajszint vizsgálata sem sokat ér, mert ha kopottak a gyűrűk, akkor az üzemanyag behígítja az olajat és nem lesz észrevehető olajfogyasztás. szóval nehéz itt okosat mondani, de továbbra is érdekelne, h kinél mi a helyzet.
DieselManiaco(NagyVad)22-05-2014 07:57:36 // 48584
hát ez a semleges lenne a normális,ha túl erős gázolajos vagy benzines akkor kopott mert le tud jutni a gyűrű mellett az üzemanyag.
nekem a TD 313 ezer km olyan kartergázt produkál hogy ha elegen alapjáraton lehúzod akkor látod a párát és hogy dohogva nyomja kifelé,ha elkezded pörgetni fordulaton nem látsz semmit,se párát se füstöt,és a nyomása is lejjebb esik,ezek szerint nem kopott,ami így is van mechanikai bontásnál(hengerfej levétel) tapasztaltam hogy alig van válla a hengereknek...szóval ez ilyen,és mind más:D
dev16621-05-2014 22:40:25 // 48583
milyen szag a normális? én mindegyiknél egy jellegzetes, nem kellemetlen, fáradt olajra, üzemanyagra és kipuf gázra sem hasonlító szagot éreztem.

hasznos, ha van egy gyors teszt, mert a veszteségmérést sem otthon, sem használt autó vétel közben nem tudjuk elvégezni.
DieselManiaco(NagyVad)21-05-2014 21:36:25 // 48582
én lehet inkább arra figyelnék a mennyiség meg a nyomás helyett hogy milyen a szaga,benzines gázolajos. a tökéletes módszer úgy is a veszteség mérés...
dev16621-05-2014 20:58:50 // 48581
Sziasztok! Kartergáz témában gyűjtök tapasztalatokat, mert sok tévhit és félinformáció kering ezzel kapcsolatban, de érdekel a téma.

A kopottság tesztelésének, vannak egyszerű és precízebb módszerei. Bevett tesztmódszer a kartergáz mennyiségét meleg járó motornál az olajbeöntő nyíláson, nívópálca csövében vagy a kartergáz visszavezető cső levételével vizsgálni. Ezek az egyszerű és gyors módszerek a kérdés, hogy mennyire jók. A légáramlás erejét kézzel vagy a nyílás felett lebegtetett zsepivel lehet megfigyelni, a füst sűrűségét pedig szintén zsepivel vagy fehér textillel, amit rá kell feszíteni a nyílásra, h megszűrje és felfogja a füstöt. Az nem gond, ha fröcsög az olaj (Ez típusfüggő, attól függ hol van a nyílás szelepekhez képest).

A következő esetekkel találkoztam eddig a legkülönfélébb dízelek esetében (olajbeöntő nyílás):
- erős, kifújó, lüktető légáramlás, látható kartergáz nem távozik
- abszolút nem érezhető légáramlás, ellenben látható füst távozik folyamatosan
- enyhe füst, enyhe légáramlás

A kérdés, h melyik motor gyűrűi a legkopottabbak és jelent-e egyáltalán bármelyik eset rosszat? Mielőtt bárki rávágná, hogy agyonkopott motorok, nézzétek meg sajátotokat is. Csak úgy tudjuk kideríteni a választ, ha van mivel összehasonlítani fenti megfigyeléseket. Nálatok mi a helyzet?
Tuningman19-05-2014 23:42:11 // 48580
Ha csak a leömlőre kell akkor max 3 méterből megvan.
De ne a karkusnál vegyed, hanem inkább itt.
Sok gagyi bandázs van a piacon amik nem sokat érnek.
Mielőtt belekezdesz, tanulmányozd picit, hogyan is kell csinálni, van technikája:)
Donald19-05-2014 16:07:50 // 48579
hm... ;-)
gecsa19-05-2014 15:23:12 // 48578
le kell mérni. :) szerintem nem sokan csináltak ilyet..
Donald19-05-2014 15:20:30 // 48577
erre gondoltam, csak mennyit vegyek a 147 1,6TS-hez?
Donald19-05-2014 13:59:59 // 48575
Tudna valaki segiteni h 147 1,6TS-hez hany méter azbeszt szallagot vegyek a leömlöre. Cafatokban áll az alu hövedö lemez es helyette gondoltam
Alfa GT-Csaba18-05-2014 10:16:43 // 48573
kukás valamelyik izzitó gyertyád
Yoco9018-05-2014 10:00:30 // 48572
Sziasztok!

Van egy 156 1.9 jtd.m A gyújtás ráadása után elkezd villogni az izzítás jelző.
Mi lehet a hiba? Egyébként semmit nem venni észre rajta.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.