Forum >> Szerelőműhely
dev16616-06-2014 21:17:13 // 48737
	FES/MES egyik verziója sem olvassa be a desired boost pressure jelet, az értéke konstans 0, miközben a mért boost pressure változó olvasható. én sem találkoztam még ilyennel. lehet, hogy az ECU is 0 desired boost pressure-rel számol? nem hinném.
	
DieselManiaco(NagyVad)16-06-2014 21:00:33 // 48736
	EGR-t le kell vakolni,fes-mes-el ki kéne tudnod olvasni,vagy esetleg manuális mérés..
	
dev16616-06-2014 19:38:39 // 48735
	Sziasztok!
Van valakinek tippje, hogy miért fogyaszthat a kelleténél többet egy EURO2-es 2.4 JTD? LMM új, EGR (vákumos, egyszerű fajta) teszi a dolgát, szívósor nem túl koszos, injektorok tűrhető állapotban, fékek nem szorulnak.
Sajnos a turbónyomást nem tudom kiolvasni egyetlen szoftverrel sem, de mintha túl magas fordulaton (2000 felett) jönne csak meg az ereje, úgyhogy a turbóra gyanakszom. Magas fordulaton enyhén kormol, egyébként nagyon civilizált.
városban 9-10, hosszú úton 7-8l-t kér, szóval valami baja biztos van, na de mi?
Előre is kössz.
	
Van valakinek tippje, hogy miért fogyaszthat a kelleténél többet egy EURO2-es 2.4 JTD? LMM új, EGR (vákumos, egyszerű fajta) teszi a dolgát, szívósor nem túl koszos, injektorok tűrhető állapotban, fékek nem szorulnak.
Sajnos a turbónyomást nem tudom kiolvasni egyetlen szoftverrel sem, de mintha túl magas fordulaton (2000 felett) jönne csak meg az ereje, úgyhogy a turbóra gyanakszom. Magas fordulaton enyhén kormol, egyébként nagyon civilizált.
városban 9-10, hosszú úton 7-8l-t kér, szóval valami baja biztos van, na de mi?
Előre is kössz.
gecsa16-06-2014 13:09:29 // 48734
	jól tudom, hogy a self adaptation reset nem tartalmazza a tps resetet, hanem azt külön meg kell csinálni?
	
Blaise16-06-2014 12:18:30 // 48733
	Sziasztok!
145 boxeren vezérműszíjat cserélnék, ehhez kérnék segítséget, hogy mire figyeljek - hogy lehet fixálni a vezérműtengelyeket, stb...
Előre is köszönöm!
	
145 boxeren vezérműszíjat cserélnék, ehhez kérnék segítséget, hogy mire figyeljek - hogy lehet fixálni a vezérműtengelyeket, stb...
Előre is köszönöm!
Blaise16-06-2014 12:18:25 // 48732
	Sziasztok!
145 boxeren vezérműszíjat cserélnék, ehhez kérnék segítséget, hogy mire figyeljek - hogy lehet fixálni a vezérműtengelyeket, stb...
Előre is köszönöm!
	
145 boxeren vezérműszíjat cserélnék, ehhez kérnék segítséget, hogy mire figyeljek - hogy lehet fixálni a vezérműtengelyeket, stb...
Előre is köszönöm!
Béci Ɨ|ѯ16-06-2014 10:37:37 // 48731
	A változó szelepvezérlés nem száll csak úgy el. A vezérlésmódosító lehet rossz - az okozza a dieseles hangot. Vagy ki kell cserélni a vez.módot, vagy esetleg felújíttatni.
	
biroatt15-06-2014 22:28:30 // 48730
	Üdv! Megtudnátok mondani, hogy miből lehet rájönni  ha elszállt a váltakozó vezérlés?
(valahol olvastam hogy dízel hangja lesz és erőtlenebb is lesz na nálam mind a kettő jelen van :S)
	
(valahol olvastam hogy dízel hangja lesz és erőtlenebb is lesz na nálam mind a kettő jelen van :S)
dev16615-06-2014 21:21:07 // 48729
	hibakódolvasás. ha nincs tárolt hibakód, akkor a beszívott levegő jeleket (intake air quantity, desired -||-) nézném meg alapjáraton, mennyire fedik egymást. hátha nem jó LMM került bele (pl hamis bosch termék, nem ritka), vagy egy másik szenzor jele kavar be.
	
Kicsi515-06-2014 18:49:17 // 48728
	én csináltam de erre gondoltam én is már ellenőriztem de nemjutottam előrébb.
	
dev16615-06-2014 17:56:49 // 48727
	én arra tippelnék, h falsot szív valahol (és ez a levegő nem megy át az LMM-en), pl amikor az LMM-et cserélték megtört és kilyukadt a szívócső, vagy egy bilincset lefelejtettek. ez csak tipp, de én ezzel kezdeném.
	
Kicsi515-06-2014 14:36:43 // 48726
	Sziasztok
hatalmas problémám most kapott az autó új vezérlést,vezérlésmódosítót, légtömegmérőt (bosch) de ha fordulat után elengedem a gázt az autó leáll elég sokszor (annyira leesik a fordulat) illetve mikor beindítom gondolkodik h hol az alapjárat. ez 156 1.8 ts 98-as évjárat.
valakinek tipp hogy mi a baja?
	
hatalmas problémám most kapott az autó új vezérlést,vezérlésmódosítót, légtömegmérőt (bosch) de ha fordulat után elengedem a gázt az autó leáll elég sokszor (annyira leesik a fordulat) illetve mikor beindítom gondolkodik h hol az alapjárat. ez 156 1.8 ts 98-as évjárat.
valakinek tipp hogy mi a baja?
Gonosztevő14-06-2014 14:56:59 // 48725
	Sziasztok! Segítség kellene!
Motor kivétel,felújítás és visszaszerelés után a 166-osom nem ismeri fel a kulcsot! Nem a code ikon,hanem a kulcs ikon jelenik meg! halottam róla,h.manuálisan be lehet adni neki a codot! code kártyákat talált a szerelő srác! valaki tudna segíteni,hogy kell ezt a beadást elvégezni ilyenkor? elég sürgős lenne! köszi!
	
Motor kivétel,felújítás és visszaszerelés után a 166-osom nem ismeri fel a kulcsot! Nem a code ikon,hanem a kulcs ikon jelenik meg! halottam róla,h.manuálisan be lehet adni neki a codot! code kártyákat talált a szerelő srác! valaki tudna segíteni,hogy kell ezt a beadást elvégezni ilyenkor? elég sürgős lenne! köszi!
GTPeti14-06-2014 00:11:48 // 48724
	Bevallom pont ezt akartam kérdezni. :))
	
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 22:33:14 // 48723
	(az még csak hagyján ezzel szoktam szelephézagot mérni is:D)
	
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 22:32:24 // 48722
	ne mondd te is hogy neked sincs:D
	
WarbiRunner (Gyuri)13-06-2014 22:20:41 // 48721
	Aztaaaa .....de cool :-)
	
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 21:12:03 // 48720
	hát hogy a viharba ne,és nem félek használni:D
	
GTPeti13-06-2014 21:06:50 // 48719
	Gondolom te rendelkezel ilyen precíz mérőalkalmatossággal. :)
	
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 21:01:29 // 48718
	naugye mondtam én:D
	
GTPeti13-06-2014 21:00:48 // 48717
	Már érdemes volt benézni. :)
	
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 20:57:49 // 48716
	simán meg lehet mérni,csak egy olyan igazi asztalos "collostock" kell hozzá ami annyira ki van kopva hogy kinyitva O betűt lehet belőle hajtani lapjára,valamint a 0-3cm-ig skála sréhan le van csapva róla kávás fűrésszel,namost ha van egy ilyened,annál pontosabb adatot, a rugótányér tényleges pozíciójára, előállítani semmivel sem tudsz 
:D :P
	
:D :P
Mr. Z13-06-2014 17:50:25 // 48715
	4-5 mm  a rugó tányér eltérés is szóval nehéz lesz néhány mm eltérést kimérni
	
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 17:48:33 // 48714
	hát akkor nézzél szét benne hogy minden a helyén van-e benne,valamint hogy nem görbe-e benne valami..
	
Mr. Z13-06-2014 17:30:58 // 48713
	tudjátok mi jutott eszembe mikor megvettem pont azon az oldalon volt a kerékjárat meggyűrve ahol most a rugótányér karcolja a gumit . Lehet megütötte a kereket is és elment ott valami?
	
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 17:26:37 // 48712
	legalábbis két éve annyi volt:) egy év garanciával
	
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 17:25:41 // 48711
	7500Ft
	
Mr. Z13-06-2014 17:24:12 // 48710
	miért jobb az olajos? mennyi felújítani?
	
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 17:22:23 // 48709
	olcsó és nem ráz,nem tudom,nincs vele tapasztalat,gondolom valami gázos..én kerítenék két szar olajosat,és azt újíttatnám fel...(van két szárvágott Lindorom,ami elfosta magát) ha erre jársz odaadom:D
	
Mr. Z13-06-2014 17:16:38 // 48708
	azt megnéztem hogy mind a kettő LIP, az jó?
	
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 17:15:38 // 48707
	bármi lehet,az a tuti ha megméred alul a csonkállvány felső csavar és a tányér közötti távolságot
	
Mr. Z13-06-2014 17:12:52 // 48706
	azt mondjátok vegyek két új fasza gólyalábat  az a biztos? létezik hogy eltérő a rugótányér távolsága pl típusonként? Melyiket érdemes venni amúgy? Monroe jó?
	
Mr. Z13-06-2014 17:10:41 // 48705
	csal a kép de azért lemérem otthon, köszi. A nyomtáv szélesítőt elvetettem amúgy ET 35 borbet van alatta
	
WarbiRunner (Gyuri)13-06-2014 16:04:32 // 48704
	Jóideje hogy erről már volt egy vita, akkor épp más állt bele a témába. :-) Ez nem túl mérnökösködés, tök egyszerű dolog. És mint írtam, pont ezt tettem, kipróbáltam, az ET49 helyett most ET 41.8 van fenn. 
A gyári felnim is és a most felújított is azonos gumimérettel, nyári mintázattal fut. A szezont a gyári felnis konfiggal kezdtem, aztán cseréltem a mostanira. Szerintem bőven érezhető a különbség, főleg kamionok járta utakon és körforgalomban forszírozva.
Egyébként ilyen tanácsot nem biztos hogy okos dolog nyilvánosan adni, hogy rakd alá és kiderül milyen érzés, meg hogy nincs defekt manapság úgysem.
Ha te így gondolod, tégy úgy, de ettől a leírt veszélyek fennál(hat)nak. Az hogy milyen szélesítésnél mennyire, azt nyilván te sem tudod, én sem tudom, ahhoz minden méretét tudni kéne a futóműnek.
Szóval ahogy mondod, rakd alá, próbáld ki, DE légy tudatában annak, hogy lehet biztonsági kockázata.
	
A gyári felnim is és a most felújított is azonos gumimérettel, nyári mintázattal fut. A szezont a gyári felnis konfiggal kezdtem, aztán cseréltem a mostanira. Szerintem bőven érezhető a különbség, főleg kamionok járta utakon és körforgalomban forszírozva.
Egyébként ilyen tanácsot nem biztos hogy okos dolog nyilvánosan adni, hogy rakd alá és kiderül milyen érzés, meg hogy nincs defekt manapság úgysem.
Ha te így gondolod, tégy úgy, de ettől a leírt veszélyek fennál(hat)nak. Az hogy milyen szélesítésnél mennyire, azt nyilván te sem tudod, én sem tudom, ahhoz minden méretét tudni kéne a futóműnek.
Szóval ahogy mondod, rakd alá, próbáld ki, DE légy tudatában annak, hogy lehet biztonsági kockázata.
Piritu - 1.000.00013-06-2014 15:53:36 // 48703
	Jól tippeltél. 
Most gondolkodom, hogy a Spiderből kidobom a pótkereket is. Túl sok helyet foglal a 110 literes csomagtartóban :-)
	
Most gondolkodom, hogy a Spiderből kidobom a pótkereket is. Túl sok helyet foglal a 110 literes csomagtartóban :-)
Piritu - 1.000.00013-06-2014 15:52:26 // 48702
	A Spideren a mostani felnijeim ET-je 10-el más, mint a gyári. Jól lehetett érezni kanyarban a különbséget. Aztán kerültek fel 16-os pogácsák hátra, a körforgalomban durván lehetett érezni a javulást. Előre 20-lett (mert az volt éppen), azzal valahogy furcsa lett a kormány, úgyhogy 15-ös lett belőle. Azzal normalizálódott a helyzet. Most gyakorlatilag 4-5 mm szélesítés van csak.
	
.......................13-06-2014 15:34:56 // 48701
	szép ez az elmélet a  kormánylegördülési sugár ról
de gyakorlatilag defekt manapság nem létezik
(kérdezd meg Piritut a Milla kilométer alatt hány dfektje Volt,szrintem egyse)
nem is raknak pótkereket szinte semmibe
a fék meg ha rendesen meg van csinálva mindíg egyenletesen fog
	
de gyakorlatilag defekt manapság nem létezik
(kérdezd meg Piritut a Milla kilométer alatt hány dfektje Volt,szrintem egyse)
nem is raknak pótkereket szinte semmibe
a fék meg ha rendesen meg van csinálva mindíg egyenletesen fog
.......................13-06-2014 15:25:07 // 48700
	10 éve járok ,ültetett nyomávszélesített kocsikkal
Et 30 oldalaként Volt a bravon
a Miton 20 mm er szélsebb
semmi külöbség,
pedig sokszor kerültem határhelyzebe,felúszott ,csúszott télen
nem kell ezt túl mérnökösködni,
rakd alá és kiderül milyen érzés lesz
	
Et 30 oldalaként Volt a bravon
a Miton 20 mm er szélsebb
semmi külöbség,
pedig sokszor kerültem határhelyzebe,felúszott ,csúszott télen
nem kell ezt túl mérnökösködni,
rakd alá és kiderül milyen érzés lesz
WarbiRunner (Gyuri)13-06-2014 14:47:43 // 48699
	Néztem az oldaladon, van egy kép az autóról szemből. Szerintem jobbra dől kicsit, de lehet csak a fotó olyan. Szerintem nézz rá a gólyalábakra, az nem normális ha különbözik a rugótányér magassága. Amúgy nekem a jtd-nél gyári gumiméretnél (195/55r15) több mint 2cm hely van a rugótányérig! A 155 nem sokban tér el szerintem.
Egyébként ITT a nevezett legördülési sugaras témás iromány :-)
A 2 centis pogácsa lehet sok lesz, sőt biztos.
Nézd meg mennyi a felnid ET-je. Ha jól rémlik az ET40-es Speedline felnik alatt még gyárilag 5mm-es pogácsa van a 155 QV-n, szóval annyit el kéne bírnia.
Egyébként a 146 gyári alufelnije ET49, ehhez képest ami fent van Et 41.8. Brutális a különbség. És a mostani a jobb olyan szempontból, hogy nem vezetgeti a nyomvályú. Viszont a kormányvisszatérítő erő is kisebb, így picit túlszervózott az érzés. Viszont precíz és nem rángatja a kormányt a kezemből. Vagyis egyértelműen érezhető, hogy kisebb az a bizonyos legördülési sugár (erőkar). Picit kevesebb birkózással, és gyorsabban lehet vele kanyarodni :-)
	
Egyébként ITT a nevezett legördülési sugaras témás iromány :-)
A 2 centis pogácsa lehet sok lesz, sőt biztos.
Nézd meg mennyi a felnid ET-je. Ha jól rémlik az ET40-es Speedline felnik alatt még gyárilag 5mm-es pogácsa van a 155 QV-n, szóval annyit el kéne bírnia.
Egyébként a 146 gyári alufelnije ET49, ehhez képest ami fent van Et 41.8. Brutális a különbség. És a mostani a jobb olyan szempontból, hogy nem vezetgeti a nyomvályú. Viszont a kormányvisszatérítő erő is kisebb, így picit túlszervózott az érzés. Viszont precíz és nem rángatja a kormányt a kezemből. Vagyis egyértelműen érezhető, hogy kisebb az a bizonyos legördülési sugár (erőkar). Picit kevesebb birkózással, és gyorsabban lehet vele kanyarodni :-)
mreni13-06-2014 13:44:02 // 48698
	én is erre gondolok.
	
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 07:50:35 // 48697
	annak szerintem az lehet a hátránya,hogy a kerékcsapágyak nem fogják szeretni,meg érzékenyebb lesz a nyomvályús utakra,de ha megkérdezed warbit akkor ő elmond neked mindent a kormánylegördülési sugárról és minden ilyesmiről...:)
	
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 07:49:10 // 48696
	az a helyzet hogy ezen nem tudsz állítani csak összetartást,annak meg ehhez nincs köze...lehet olyan hogy nem egyforma a két gátló? és ezért van különbség a rugótányér pozíciójában?
	
Mr. Z13-06-2014 07:01:22 // 48695
	lehet egy 2cm-es nyomtáv szélesítővel megoldom :) azon amúgy is gondolkodtam, csak nem tudom annak mi a hátránya
	
Mr. Z13-06-2014 06:50:55 // 48694
	de én azt nem értem hogy bal oldalt szellős simán elfér a vaci új gumi profilja, de jobb oldalt meg súrolja .
meg mintha jobbra húzna is az autó, lehet csak be kéne állíttatnom a futóművet?
	
meg mintha jobbra húzna is az autó, lehet csak be kéne állíttatnom a futóművet?
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 06:27:09 // 48693
	nekem sem az,de én lefelé csaltam:D 195/50 r15:D
	
Mr. Z13-06-2014 06:17:45 // 48692
	jó az amíg nem éri el :) váltóméret ugyan már :)
	
Buksi13-06-2014 02:47:36 // 48691
	:-DDD
Inkább lefekszem aludni. :-D
	
Inkább lefekszem aludni. :-D
Haro13-06-2014 02:45:10 // 48690
	Te inkább tanulj meg parkolni:)
	
Buksi13-06-2014 02:38:27 // 48689
	Nekem az előbb azt mondtad, hogy megoldható. Akkó' minek kérdezed? :-DD
	
Haro13-06-2014 01:24:02 // 48688
	Sziasztok!Olyan kerdesem lenne hogy adott egy 147 1.9 JTD 105 lovas alfa es a kettostomegu meghalt megoldhato hogy helyette sima lendkereket rakjunk be? Csinalt mar valaki ilyet??? Elore is koszonom ha tud valaki segiteni :)
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
1
		Guests1
402
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?