Forum >> Szerelőműhely

Pisti130022-06-2014 07:09:50 // 48771
Sziasztok!

Legyszi segitsetek!
Valaki csinaljon nekem egy selespeed hidraulikus kor nyomas diagrammot beinditva alapjaraton.
Koszi!
Piritu - 1.000.00021-06-2014 21:48:47 // 48770
Hát ez a macsek meg hogy került a rugóba?
Pisti130020-06-2014 22:24:15 // 48769
Kitakaritottam, de ami feltunt hogy a pillangoszelep minden allasban remeg egy kicsit. Gondolom ez nem termeszetes...
dev16620-06-2014 15:56:53 // 48768
fojtószelep körül minden rendben? alapjárati motor?
Pisti130020-06-2014 15:49:25 // 48767
Mivel tovabbra is ingadozik az alapjaratom ezert nem stabil a jel. Vagy mit nevezunk stabilnak? 5kg/h ugral ahogy az alapjarat is ingadozik.
Mitol ingadozhat meg ? Falsot nem sziv, gyertyak jok, hibat nem dob, lmm ha minden igaz jo, a lambdak is jonak tunnek.
Meg az elozo lmm-el mikor lehuztam rola az lmm csatit akkor kozel egyenletes lett. Most is kozel egyenletes az elozohoz kepest de kb csodat vartam:)
dev16620-06-2014 11:49:39 // 48766
bocsesz, most látom, h JTS. amúgy meg köszi az infót!
WarbiRunner (Gyuri)20-06-2014 11:15:53 // 48765
A szívó benzinesnél nem biztos hogy lesz desired intake air q, mert minek :-)
NIncs elvárt érték, egyszerűen a LMM által mérthez adagolja a benzint megfelelő arányban.
A dízelnél sem elvárt érték valójában! A desired air q funkciója az EGR szabályzás.
Az EGR addig nyithat, amíg a desired értéket el nem éri a levegőmennyiség. Ha ez alá esik, bezár az egr. Mivel fordulatszámtól, gázolaj mennyiségtől is függ, nem fogja követni a beszívott érték az "elvártat".
Pl 3000 fölött az elvárt érték 1300mg/i-re ugrik és ott is marad. Sokáig én is aggódtam, hogy ha ennyi az elvárt levegő, akkor nekem miért csak 950mg/i a valós? Egyszerű a megoldás. Jó nagy elvárt érték van beprogramozva az ECU-ba 3000 felett, így biztosítja, hogy ott már semmilyen körülmények között se nyisson az egr. Hiszen nem tud 1300mg/i fölé kerülni a valós levegő sehogyan sem.
dev16620-06-2014 10:39:43 // 48764
intake air quantity és desired intake air quantity neveken futnak. ha csak a mért értéket találod, akkor alapjáraton nézd meg, h stabil-e a jel.
Pisti130020-06-2014 07:23:15 // 48763
Csak mért értéket találok Kg/h-ban, vártat nem.
gagaracer20-06-2014 06:37:28 // 48762
Üdv!Tudna nekem valaki 1.4 Twinspark vezérlés lefogató sablonról egy műszaki rajzot küldeni? Le szeretném gyártatni ezért kellenének a méretek
dev16619-06-2014 22:52:56 // 48761
FES/MES, hasonlítsd össze a mért és várt beszívott levegőmennyiség (intake air quantity) időfüggvényeit alapjáraton és fordulaton is. ha a két görbe fedi egymást kis hibával, akkor majdnem biztos, h jól mér az LMM.

Az alapjárati ingadozáshoz valószínűleg nincs köze az LMM-nek.
Zsombor19-06-2014 22:48:19 // 48760
Ilyet láttatok már közelről? Az OK, hogy drága, de jó is valamire? :)
http://www.homasita.hu/product/8001498
Pisti130019-06-2014 06:23:15 // 48759
Honnan lehet tudni hogy egy legtomegmero jo vagy sem?
Eddig egy noname valami volt benne amire hibakat is dobott neha es hihetetlen ertekeket mutatott. Most vettem bele egy bosch-t ami ha minden igaz belevalo de az alapjarati ingadozas nem szunt meg. De ha lehuzom a legtomegmerot akkor majdnem teljesen kismul. Ugy kb 20 rpm ingadozas van benne...
Pisti130019-06-2014 06:19:50 // 48758
Sziasztok!

Selespeednel uresben alapjaraton jaratva ez a hidraulikus kor nyomas normalis?


Es a motor alapjaratanak ennel simabbnak kene lennie ugy gondolom:
9Pitta919-06-2014 00:06:48 // 48757
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám. Mikor kicsit lendületesebben indulok vagy erősebben fékezek erős koppanó hangot hallok bal elölről (néha jobbról is). Lengő karra gyanakodok vagy torony csapágyra. Voltam vele szerelőnél, megrángatta a futóművet de nem tudta megmondani mi a probléma, mert azzal érvelt hogy nagyon feszes a futómű. A stabilizátorrúd szilentjei már csere érettek, de annak nem ilyen hangja van. A szerelő azt mondta a stabpálcák és a kormány gömbfejek még jók.
Esetleg valakinek ötlet?????
Előre is köszi.
swan18-06-2014 22:29:32 // 48756
Továbbra is a féltengellyel kűzdök! Ma volt kis időm és nekiestem.Pontosabban estem volna de a féltengely végén az anyához nem jó a dugókulcs :( Szereztem 36-os dugókulcsot most már a második van nálam. De egyszerűen nem akar felmenni. Olyan mintha a külső átmérője nagyobb lenne. Most jut eszembe hogy tolómérővel nem mértem rá de mi más oka lehet???
milyen fejjel lehet hozzáférni? kb jó ha 1-2mm-t rácsúszi. Kalapálni nem nagyon mertem mert nem enyém a szerszám
Lali7518-06-2014 18:34:11 // 48755
Üdv!Valaki találkozott már lambda integrátor hibával?Gyakorlatias része érdekelne!
gagaracer18-06-2014 18:32:27 // 48754
Hali!Vezérléscseréhez szükséges alkatrészekhez(vezérlésmódosítóval együtt) hol lehet legjobb áron hozzájutni?145 1.4 TS-hez kellene ,más téma..Becsöröghet amiatt a motor kis fordulaton ,ha gyengélkedik a vez.módosítóm? Vagy mi lehet az oka ? pár hónapja kezdte,de egyre könnyebben becsörög közepes terhelésen is már :S
dev16617-06-2014 22:27:45 // 48753
Találkozott már valaki olyannal, hogy a FES/MES a desired boost pressure változót konstans 0-nak olvassa be, miközben a mért boost pressure változó hihető értékeket vesz fel?
swan17-06-2014 21:40:03 // 48752
köszönöm
swan17-06-2014 21:39:34 // 48751
Ha jól melékszem a lábadnál lévő biztosítéktáblán F13-as. De lehet kapcsoló is. meg még más is
forrasr17-06-2014 21:33:22 // 48750
Sziasztok!
Van valaki aki tud esetleg infóval szolgálni 166-os automata lámpaállító kapcsán? (gyári xenon) A gondom, hogy a vezérlője nem kommunikál az ecuscsannal 7-es pin-t a 12-esre kötve. Megfelelő kapcsolással ABS, Légzsák, ECU minden megy ahogy kell kivéve a lámpaállítás. Van külön biztosítékja esetlegesen? elearnben nem találtam, kezelésiben szintén nem.
Ferke17-06-2014 19:42:31 // 48749
Normál menetes, igen.
Csekesz17-06-2014 18:35:18 // 48748
Sziasztok!

Valaki szerelt már be 156 fl-belsősbe 159 diesel óraegységet? (természetesen a turbónyomás érdekelne)
piski17-06-2014 17:23:29 // 48747
Hali ! tegnap este felkapcsoltam a tompítottat és mind a 2 lámpa nagyon le világít és hiába állítom nem mozdul le és fel.Mi lehet a baj? Meghalt volna egyszere a fényszóró állító motor? Vagy van ennek valahol bizosítéka lehet az ment ki? alfa 147
gecsa17-06-2014 12:50:48 // 48746
ne is mondd! még az 56-ot vittem futóművet beállítattni pécsen az egyik legnagyobb gumiszervízbe, és nem tudták beállítani.. azt mondja a srác, hogy kiveszik a lengőkart (kereszt), ami egyébként új volt, és kivágnak belőle egy darabot, majd összehegesztik, és szépen eldolgozzák, hogy nem is fogom látni.. és ezt nem viccnek szánták.....
swan17-06-2014 12:21:21 // 48745
Egyébként a féltengely végén az anya jobb és bal oldalon is jobb menetes? Csak nehogy rossz irányba küzdjek vele :)
Ferke17-06-2014 12:00:49 // 48744
Az is jo...vagy ketteflexeled a feltengelyt, a vegen meg osszehegeszted:)
Bilux17-06-2014 09:02:31 // 48743
Alfa GT-ben kézifék kötél komplett cseréje mennyire szopó?
Mit kell bontani hozzá? Van e buktató.

Köszi.
swan17-06-2014 08:38:39 // 48742
Szóval szinte mindent szét kell bontani :) Nagyon jó :) Köszönöm
gecsa17-06-2014 08:20:26 // 48741
vagy kiszeded a kerékcsapágyat, akkor is kifér, de azt nehéz lesz már visszarakni.. :D
Ferke16-06-2014 22:53:22 // 48740
Jelolve van minden, fixalni nemigen tudod de felesleges is.azert ha eloszor csinalod,akkor egy kalappal!;))
Ferke16-06-2014 22:49:58 // 48739
Majdnem eleg:) +lekotod a stabot,kormanyosszekotot,a felso lengokart es a gatlo villajat az also lengokarrol...a csonkallvany a lz also gombfejen logjon,uj kijon belole a feltengrly csuklo...
swan16-06-2014 22:33:01 // 48738
Sziasztok! 147 jobb oldali féltengely kiszerelésének a mente a következő?
-lecsavarom pirossal jelölt 36os anyát
-kicsavaroma zöld imbuszokat.
-utána ha kereket elfordítom kicsúsztatható, vagy még elötte le kell akasztani alsó lengőkart?
így kijön? Vag ymás módja van?
dev16616-06-2014 21:17:13 // 48737
FES/MES egyik verziója sem olvassa be a desired boost pressure jelet, az értéke konstans 0, miközben a mért boost pressure változó olvasható. én sem találkoztam még ilyennel. lehet, hogy az ECU is 0 desired boost pressure-rel számol? nem hinném.
DieselManiaco(NagyVad)16-06-2014 21:00:33 // 48736
EGR-t le kell vakolni,fes-mes-el ki kéne tudnod olvasni,vagy esetleg manuális mérés..
dev16616-06-2014 19:38:39 // 48735
Sziasztok!

Van valakinek tippje, hogy miért fogyaszthat a kelleténél többet egy EURO2-es 2.4 JTD? LMM új, EGR (vákumos, egyszerű fajta) teszi a dolgát, szívósor nem túl koszos, injektorok tűrhető állapotban, fékek nem szorulnak.

Sajnos a turbónyomást nem tudom kiolvasni egyetlen szoftverrel sem, de mintha túl magas fordulaton (2000 felett) jönne csak meg az ereje, úgyhogy a turbóra gyanakszom. Magas fordulaton enyhén kormol, egyébként nagyon civilizált.

városban 9-10, hosszú úton 7-8l-t kér, szóval valami baja biztos van, na de mi?

Előre is kössz.
gecsa16-06-2014 13:09:29 // 48734
jól tudom, hogy a self adaptation reset nem tartalmazza a tps resetet, hanem azt külön meg kell csinálni?
Blaise16-06-2014 12:18:30 // 48733
Sziasztok!
145 boxeren vezérműszíjat cserélnék, ehhez kérnék segítséget, hogy mire figyeljek - hogy lehet fixálni a vezérműtengelyeket, stb...
Előre is köszönöm!
Blaise16-06-2014 12:18:25 // 48732
Sziasztok!
145 boxeren vezérműszíjat cserélnék, ehhez kérnék segítséget, hogy mire figyeljek - hogy lehet fixálni a vezérműtengelyeket, stb...
Előre is köszönöm!
Béci Ɨ|ѯ16-06-2014 10:37:37 // 48731
A változó szelepvezérlés nem száll csak úgy el. A vezérlésmódosító lehet rossz - az okozza a dieseles hangot. Vagy ki kell cserélni a vez.módot, vagy esetleg felújíttatni.
biroatt15-06-2014 22:28:30 // 48730
Üdv! Megtudnátok mondani, hogy miből lehet rájönni ha elszállt a váltakozó vezérlés?
(valahol olvastam hogy dízel hangja lesz és erőtlenebb is lesz na nálam mind a kettő jelen van :S)
dev16615-06-2014 21:21:07 // 48729
hibakódolvasás. ha nincs tárolt hibakód, akkor a beszívott levegő jeleket (intake air quantity, desired -||-) nézném meg alapjáraton, mennyire fedik egymást. hátha nem jó LMM került bele (pl hamis bosch termék, nem ritka), vagy egy másik szenzor jele kavar be.
Kicsi515-06-2014 18:49:17 // 48728
én csináltam de erre gondoltam én is már ellenőriztem de nemjutottam előrébb.
dev16615-06-2014 17:56:49 // 48727
én arra tippelnék, h falsot szív valahol (és ez a levegő nem megy át az LMM-en), pl amikor az LMM-et cserélték megtört és kilyukadt a szívócső, vagy egy bilincset lefelejtettek. ez csak tipp, de én ezzel kezdeném.
Kicsi515-06-2014 14:36:43 // 48726
Sziasztok

hatalmas problémám most kapott az autó új vezérlést,vezérlésmódosítót, légtömegmérőt (bosch) de ha fordulat után elengedem a gázt az autó leáll elég sokszor (annyira leesik a fordulat) illetve mikor beindítom gondolkodik h hol az alapjárat. ez 156 1.8 ts 98-as évjárat.
valakinek tipp hogy mi a baja?
Gonosztevő14-06-2014 14:56:59 // 48725
Sziasztok! Segítség kellene!
Motor kivétel,felújítás és visszaszerelés után a 166-osom nem ismeri fel a kulcsot! Nem a code ikon,hanem a kulcs ikon jelenik meg! halottam róla,h.manuálisan be lehet adni neki a codot! code kártyákat talált a szerelő srác! valaki tudna segíteni,hogy kell ezt a beadást elvégezni ilyenkor? elég sürgős lenne! köszi!
GTPeti14-06-2014 00:11:48 // 48724
Bevallom pont ezt akartam kérdezni. :))
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 22:33:14 // 48723
(az még csak hagyján ezzel szoktam szelephézagot mérni is:D)
DieselManiaco(NagyVad)13-06-2014 22:32:24 // 48722
ne mondd te is hogy neked sincs:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.