Forum >> Szerelőműhely
zolee14506-04-2005 14:39:48 // 4122
a gépnek sajna most olyan nézése van mint Brittniszpírsznek:) de majd este megszakértem!
zolee14506-04-2005 14:34:42 // 4121
már lementettem az irományt is és a képeket is. Most megatnulom, és este élesben kipróbálom:)
ha jön szemben egy 145-ös repülőkereső lámpákkal akkor az azt jelenti, hogy nem sikerült a mutatvány:DDD
Robi06-04-2005 14:27:21 // 4120
Szerintem így mókásabb volt, hogy megvártad, míg Paco bepötyögi, és csak utána linkelted be. :PPP
pb_06-04-2005 14:25:51 // 4119
Gondoltam beírod, én + majd ábrával illusztrálom.
Paco06-04-2005 14:23:33 // 4118
Úgy látom pb_ nek van kreszkönyve :) Mennyivel egyszerűbb így, mint kézzel bepötyögni. :-P
zolee14506-04-2005 14:19:04 // 4117
de ez nem kicsit, és úgy láttam a hajnali "ködszerűségben" hogy a középvonal van jobbra, és a kocsi orrától úgy max 10 méterre világít. A bringásokat biztos nem csapom el.:)
Paco06-04-2005 14:14:19 // 4115
Ja, az utolsóra a válasz: bármelyik autóklubhoz bemész és úgy tudom, a fényszóróbeállítás ingyenes..... (Azért telefonon kérdezd meg előtte)
Paco06-04-2005 14:12:47 // 4114
Izéééééé... A lámpának jobbra egy kicsit KELL is világítania..... (Attól van az a törés a papírlapon) Gyakorlatilag tompított szórásképe az úton úgy néz ki, hogy a kocsi jobb oldala előtt és a padkán 40-55 méter a megvilágított terület a bal oldal előtt meg csak 25-40 méter....... Így látod előre hogy mi van előtted+a biciklist and/or gyalogost, de nem világítasz a bal oldaladon a szembejövő szemébe...
zolee14506-04-2005 14:04:52 // 4113
köszi a basztatást, meg a választ is, amúgy talán nem is a magasság a gond, hanem az hogy kiégett az utasoldali lámpa, és mégis azon az oldalon van fény az úton, szóval nem kicsit világít a vezető oldali lámpa jobbra:)))
azért pont ezt mert ennek nálam van a kulcsa, a többit meg feltörni, és beállítani elég macerás:)
(mielőtt basztatnál, izzót tudok cserélni, bár ezzel már Alfabu-nak "dicsekedtem")
köszi:)
Paco06-04-2005 13:58:36 // 4112
De azért nem tudom kihagyni: Ha a többiét nem te állítottad be akkor miért pont ezét akarod? :-P
Paco06-04-2005 13:57:40 // 4111
Tudod, műszaki meg mindeféle bizbasz. :)
De ne csak basztassalak: Beállsz vízszintes területen akár egy akár sok méterre a faltól, a lényeg hogy tudd mennyire vagy. Bekapcsolt lámpákra ráborítasz egy papírlapot, ott a fény árék egy vízszintes egy pontban megtört vonalat fog adni. Megméred hogy a töréspontok milyen távol vannak egymástól, és hogy a vízszintes milyen messze a földtől. A lámpák magasságát addig állítod amíg a két földtől való távolság ugyanaz lesz. Utána a papírt leveszed és a falon megnézed hogy a kirajzolt képen a két töréspont távolsága mennyi. Majd addig tekergeted a lámpák oldalirányú csavarjait, hogy a távolság a lámpánál mérve és a falon mérve megegyezzen. (Javasolt ellenőrizni, hogy pont előre világít-e :-P )
Utána a falon a két vízszintes vonal magasságát méred meg, ennek annyinak kell lennie, hogy 5-7%-ban a lámpa lefelé mutasson. Ha nem jó addig állítgatod mindkét! lámpát amíg jó nem lesz.
(Bár az én véleményem az, hogy rögtön amikor beleülsz el fog mászni, másrészt belülről állítható a magasságod így egyszerűbb ott aktualizálni a terhelésnem megfelelően. A lényeg, hogy a tompítottnak 40 méter távolságra még el kell világítania, de nagyon tovább már nem.)
zolee14506-04-2005 13:38:54 // 4110
A többi autóét sem én állítottam be. KRESZ....az meg micsoda???:)))))
Paco06-04-2005 13:35:58 // 4109
Vissza felé a kérdésekben:
1: Szerintem. :)
2: Nem hinném.
3: A vezérlésmódisítónak nem lehet olyan hangja mint egy csapágyas motornak. A csapágyas kopogás erős és a fordulatszám növekedésével nem csak gyorsul, de erősödik is a hang. A vezmod. pedig nem kopog, hanem kerreg, és a fordulat növekedésével elmúlik.
4: nem ismerem a TS16V árakat és nagymértékben függ szerviztől is, de én 200-400 ezer közé lőném be a javítási költséget ha főtengelycsapágyas.
HA mégis megnézitek kérdezzétek meg MITŐL lett csapágyas a motor?
Paco06-04-2005 13:19:35 // 4108
Ugyanúgy mint a többi autónál :) A KRESZ könyvedben benne van :)
Paco06-04-2005 13:18:51 // 4107
Szerintem a legbiztosabban akkor nem megy tönkre, ha hetente csak egyszer 15 percre indítod be a motort és akkor sem pörgeted ezer fölé. :-P
zolee14506-04-2005 13:16:30 // 4106
Lámpabeállítással kapcsolatban senki nem tud segíteni?
zolee14506-04-2005 13:15:29 // 4105
Majd írd le azt is mennyiért rakták bele, engem is érdekelne, kicsit dízeles a gépem. Ja meg azt is írd le hogy használt-e neki a "felújítás".
Csöri06-04-2005 13:15:27 // 4104
Gyakori olajcsere, és valamilyen motorolaj adalék.
Én 10.000 km után mindig cseréltem a TS-ben az olajat, és kapta a Metabondot is. 53.000km-el adtam el, de a vez. modosítónak hangja nem volt.
admirális06-04-2005 13:13:15 // 4103
van valakinek tanácsa, hogy hogyan lehet vigyázni a vezérlésmódosítóra?
Majom06-04-2005 12:59:36 // 4102
Az enyében cserélve volt a vezérműszíj.., nem is olyan rég! Vegyétek észre hogy az amit "irtam" az egy idézet!
Majom06-04-2005 12:57:19 // 4101
Én nem mondtam hogy müködik, csak beszúrtam egy idézetett! Egyebkent megrendeltem www.elaforg.hu-tol a felújító készletet(egy rugó és egy müanyag pöcök), meglátjuk mi lesz belőle! Majd megyek a szerelőhöz és csinálok képeket hogy megoszthassam veletek a tapasztalatokat! A gyertyákat pedig megúsztam 18700ft-ból(4db*DOR 14 LGS és 4*AOR 12 LGS)!
Nem akarok én kokányolni, csak kiváncsi voltam mit szóltok!
No: Kellemes Napot!
zolee14506-04-2005 11:57:48 // 4100
Egy kérdésem lenne, aki tud kérem válaszoljon:
145-ösnél hogyan kell beállítani a lámpát? Hallottam valamit, hogy 1m-re kell állni a faltól, és akkor ott a falon hogyan kell kinéznie a fénynek, de pontosan kellene. Előre is köszi!:)
brien06-04-2005 09:17:29 // 4099
köszi gran :)
Mr. P06-04-2005 09:15:29 // 4098
Sziasztok!
Szükségem lenne egy műszerfalra (1992, 33-as)
mivel az enyémbe a km/h nem megy. A szaki azt mondta hiába szedte szét többször is. Na mindegy ha valaki tud segíteni azt megköszönném!
pedram@freemail.hu
Ciao!
granturismo06-04-2005 09:08:46 // 4097
1073 Kertész u.38-43 Ny H-P 8-17.
321-0555, 413-728
0630 975-5609
Autovillamossági szerviz.
brien06-04-2005 09:01:39 // 4096
hmm...akkor még1x...semmilyen alfaszerelőt nem ismerek, szal' kicsit bővebben ha lehet :)
granturismo06-04-2005 08:57:13 // 4095
Kertész utca.
brien06-04-2005 08:56:07 // 4094
Na sziasztok.
Tegnap este meghalt az önindítóm...tudna nekem valaki segíteni kihez forduljak, aki meg is csinálná nekem péntekig?
145 1.6 boxer '96-os
köszi
GEORGE06-04-2005 08:29:08 // 4093
Szeva!
A rugó maszek alakitgatása helyett ajánlanám a gyári javítószettet!!!!!
1'200Ft körüli áron kapható tartalma: 1 rugó, 1 müanyag alátét.
Sok vez.modósítoba nem a rugó törik hanem ez a müanyag kenödik el benne.
Nekem most lett cserélve a vez.modósítomba ez a szett.
A szíj cserékről meg annyit helyedben nem lennék olyan nyugott, hogy nem szakad el a szíj.
Sajnos mostanában egyre több társunk autójában szakad el a szíj 50'000km-es tartományban.
Én a helyedben nem mennék vele plusz kilométereket akkor sem ha gyári újnak látszik a szíj. De majd ha elszakad neked, (sose éld át) akkor megtudod miért mondtam :-)
pb_06-04-2005 08:23:14 // 4092
"ha odafigyelsz az összerakásnál semmi gondod nem lesz vele."
Ezt a gondolat menetet kicsit bővebben kifejtenéd?
A számot köszi, fék- és kuplung főhengert én se újítottam fel.
Paco06-04-2005 08:17:35 // 4091
Ja, egyébként az én autóm is gázadás nélkül megy a málygarázsból kifelé akár kettesben is, mivel az ECU nem engedi a fordulatszámot alapjárat alá csökkenni, és inkább nyitja az alapjárati motort meg benzint ad még hozzá.
Szal ez "Not bug! Feature!" :-P
Paco06-04-2005 08:15:17 // 4090
Erre pl jó bizonyíték a szövegben található ellentmondás is....
Ő azt mondta, hogy megoldható, 15k. lesz a módosító (mint később kiderült, a szalonból származó, egy cserésből jött ki, és az lett meghúzva) + 5k.ért beszerelik. Művelet megtörtént, azóta sincs semmi baja, ez volt kb. majd egy éve. A vezérműszij cseréje elő van irva, de ha nincs elkopva nem szükséges cserélni, mivel ez egy "forgó" alkatrész, hozzá van kopva a többihez, és ha azokat nem cseréljük (feszitők, "fogaskerekek"), ezt sem kell. Pl. az enyémen sem lett lecserélve kb. 40e. km.-rel ezelőtt, de semmi gáz nincs vele...
Tehát igy lehet egy vez. modositó cserét megoldani kb. 10e. Ft-ból. Lehet hogy kicsit "iparian" hangzik, de ha utánakérdeztek igy van...
Ha jól tudom igy vannak a dolgok... "
15+5=20 10 :)
Paco06-04-2005 08:13:18 // 4089
Vagy csak mostanra kopott annyit a fék, hogy a munkahenger kitolódása miatti térfogatnövekedésre a féknyeregben bejelezzen, és amikor felmelegedett a folyadék akkor a hőtágulás kicsit visszatolta a szintet ezért aludt el.
granturismo06-04-2005 07:28:49 // 4088
T. Majom!
Ha a "hernyákolók" enciklopédiáját megírnák ezen a hozzászólásodat nyugodtan, változtatás nélkül bekopizhatnák az egyik fejezetbe.:-)
granturismo06-04-2005 07:20:38 // 4087
Gabesz
A fékfolyadék szinted valamiért lecsökkent. Szerintem szétment valamelyik munkahenger.
Lacika05-04-2005 23:35:32 // 4085
Nekem 33asom van.Van egy olyan bajom hogy 15 litert is bevág,néha még többet is.Az előző motorja meg 20at evett kereken.Mi lehet a baj.Ez testvérek között is túl sok.Szerintem a karbi.Valaki azt mondta,hogy az úszószint nagyon befolyásolja a fogyasztást.Lehet azt állítani?Én úgy tudom igen.Ha túl magas olyankor zabál.Tud erről valaki valamit?
Ha valaki nagyon ért hozzá részletesen leírhatná hogy kell beállítani mire vigyázzak,meg a beállítási adatokat.Állítólag az úszó felső síkjától mérik és milliméterben mérik.Kössz!
Lacika05-04-2005 23:29:12 // 4084
Helló!Nem vagyok nagyon otthon még az autószerelésben,de tanulgatok.Szóval mi az a vezérlésmódosító?33asoknál nics ilyen ugye?
Majom05-04-2005 22:45:35 // 4083
Ezt a neten találtam:
"VEZÉRLÉSMÓDOSITÓ!!!
Mivel látom sokan küzdetek a verérlésmódosító problémával gondoltam leirom a tapasztalataim. Tehát: a vezérlésmódosító lelke gyakorlatilag egy spirálrugó. A vezérlésmódosító "meghibásodása" abból adódik, hogy egy bizonyos idő után (néhány 7000 RPM :))) a rugó elgyengül, mert elég gyenge minőségű anyagból csinálták. Igy azért lesz "dizelhangú" a szeretett járművünk, mert a ugó elgyengüléséből adódóan alapjárati fordulaton (ekkor van legjobban kitágulva a rugó) nem tudja kifejteni azt az erőt, ami a vezérlés megfelelő állapotához szükséges lenne. Igy lesz "dizel". Mivel magasabb fordulatokon már összébb van nyomva a rugó, ott már minden rendben. Tehát a vezérlésmódosítót lehet "javitani" is, ami abból áll, hogy az ember egyszerűen "meghúzatja" a rugót. (esetleg az elszántabbak meg is edzhettetik, és akkor tuti lesz kb. 20 évig...). Ez egy bevált recept, teljesen jól működik. Apum miután sokallta a beavatkozás költségét megkérdezte egy alfa szervizes szerelőtől, hogy ugyan nem jönne-e ki olcsóbban a dolog... Ő azt mondta, hogy megoldható, 15k. lesz a módosító (mint később kiderült, a szalonból származó, egy cserésből jött ki, és az lett meghúzva) + 5k.ért beszerelik. Művelet megtörtént, azóta sincs semmi baja, ez volt kb. majd egy éve. A vezérműszij cseréje elő van irva, de ha nincs elkopva nem szükséges cserélni, mivel ez egy "forgó" alkatrész, hozzá van kopva a többihez, és ha azokat nem cseréljük (feszitők, "fogaskerekek"), ezt sem kell. Pl. az enyémen sem lett lecserélve kb. 40e. km.-rel ezelőtt, de semmi gáz nincs vele...
Tehát igy lehet egy vez. modositó cserét megoldani kb. 10e. Ft-ból. Lehet hogy kicsit "iparian" hangzik, de ha utánakérdeztek igy van...
Ha jól tudom igy vannak a dolgok... "
Mit szóltok hozzá?
Gabesz05-04-2005 22:21:38 // 4082
Helló mindenkinek! Tegnap volt egy olyan problémám a 146-al,hogy mikor beindítottam gázadás nélkül ment(a ház alatti garázsból felfelé) és a kuplungja nagyon furcsa volt (be buborékosodhatott?) miután mentem így vele pár (1-2) km-t ismét normálisan működött. Mi lehet a baj? Mellette a kézifék visszajelzője is elkezdett világítani folyamatosan. Hozzáteszem hogy egy hétig nem volt beindítva az autó. (biztosan megsértődött:-)
Majom05-04-2005 18:34:03 // 4081
Ket gyertya kell:
NGK PFR6B vastag, helyette jo: Brisk DR15YS, DR15YPP, DOR14LGS
NGK PMR7A vekony: ez milyennel helyettesitheto?
bb1805-04-2005 16:26:30 // 4080
ha jól nézte ez első-hátsó garnitura. biztos hogy van hozzá.
bb1805-04-2005 16:24:51 // 4079
létezik felujitókészlet utángyártottban, ha odafigyelsz az összerakásnál semmi gondod nem lesz vele. filtercentrum autosbolt 256-5621 biztos tud segiteni, ha jol tudom az UNIX forgalmazza. munkahengerekben ( fék és kuplung ) sokat használtam, de spec én főfékhengert nem vagyok hajlando felujitani.
pb_05-04-2005 12:18:27 // 4078
Nem tudom, jobb ötletem nincs =re. Újat nagyon nem szeretnék venni.
granturismo05-04-2005 12:12:40 // 4077
Hát ezt nem tudom én még ilyen készletet nem vettem úgyhogy nem tudom mi van benne.
mit kéne szerezni egy csúszka készletet. Pár nap.
pb_05-04-2005 12:02:00 // 4076
Aha, akkor tulképp 1 gumigyűrűről lenne szó? Mert a másik a porvédő. Mennyi idő +szerezni 1 ilyet?
granturismo05-04-2005 11:53:19 // 4075
Hát a karmantyúk azok a gumitömítések amelyek a dugattyún vannak.
pb_05-04-2005 11:46:02 // 4074
Majom05-04-2005 11:13:39 // 4073
Hi!
Igen, volt vérműszíj csere 60.000km-nél, 48.000km-el vettem, most 78.000 van bent, a probléma a megvételtől megvan. Volta a kanizsai szervízben, azt mondtak 60ezer pénz, a vezérlésmódosító csere, a lambda szondát kicserelétettem de a megtorpanás nem szünt meg! Lehet még légmennyiségmérő, habár a számítógép szerint jó. Koszi a címet (www.elaforg.hu) az alkatrész keresőjük sajnos nem müködik, felhivom őket!
SN kolegát megérdeklődöm!
Köszke válaszokat!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
514
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?