Forum >> Milyen a jó olaj?

perdix15521-03-2007 11:15:17 // 854
Ciao Üvetgtigris!!!!! INNEN E!!! Auguri:perdix155racingkeresőCartárs
Üvegtigris21-03-2007 10:11:59 // 853
Szia! A netről honnan veszed a Racinget, mert én a Selenia.hu-n 4000-ért látom literjét.
Üvegtigris21-03-2007 09:42:13 // 852
Régebbi motoroknál valóban "túl jó" a full szintetikus, de kevesebbet futott/modernebb motoroknál szinte kizárólag teljesen szintetikus olajakat használnak, hiszen így a gyártó teljes mértékben az adott igénybevételhez tudja fejleszteni az olajat és ezeknek az olajoknak alacsonyabb a hidegoldali viszkozitása amit a félszint olajokkal nem lehet elérni. (szerintem : )
bb1821-03-2007 06:26:15 // 851
itt nem csak erröl van szo. az automotor fejlesztök már szinte a végletekig elmennek, hogy minél kisebb ürtartalommal minél nagyobb teljesitményeket csikarjanak ki, ehez kisebb illesztési hézagokat , nagyobb fordulat számot, és uj üzemanyag befecskendezési/ellátási rendszereket terveznek. ezekhez a motorokhoz már nem elégségesek a rész szintetikus olajak, ezért a motorok igényeinek megfelelö uj olajakat kell tervezni, olyat amilyet a gyárto megálmodik. jo példa erre a vw pdtdi motor, ahova külön kellett olajat kreálni minden gyártonak, mert az addigiak közül egy sem tudta amit elöirtak. valo igaz, hogy a régebbi motorokba sokszor tul jo a szintetikus, föleg pl az 5w-s olaj és eszi. de ezeket az olajakat nem is a régebbi motorokba találták ki. alapvetöen minden motorhoz a gyári utasitás szerint kell olajat keresni, hacsak nem valamilyen extrém igénybevétel ( pl verseny körülmények )állnak fent. a rész vagy fél szintetikus olajak álltalánosan használhatók a legtöbb tipusban, és ezekböl is fogy a legtöbb.
Tom1220-03-2007 22:15:37 // 850
nam = nem...
Tom1220-03-2007 22:12:29 // 849
"Hordós" Castrolt, OMV-t, láttam, persze nam biztos, hogy az is van benne...:-))
Goodboy20-03-2007 20:28:39 // 848
Kenöhatás,jobban birja a nyirást!talán BB18 tett fel egy táblázatot ,vagy valahol olaj lap.hu n olvastam az rszint,és a full szin öszehasonlitását és több szempont szinte faj fej mellett és volt a részszintnek egy kimagasloan jo tulajdonsága ami a dizelnél nagyon elönyös!
Üvegtigris20-03-2007 20:13:10 // 847
Például milyen szempontból?
Goodboy20-03-2007 18:40:26 // 846
A RÉSZSZINTETIKIUS olajat jobbnak tartják sok szempontbol mint a full szintetikust!!
bb1820-03-2007 17:39:57 // 845
irtam mailt.
kru20-03-2007 17:12:10 // 844
bb18, te írtad korábban a surtech-es olajat? full szint 5W-40, ami tudja a ACEA B4 API/CF-et mennyibe kerül abból? A WRD helyett kipróbálnék valami mást... csak a hecc kedvéért. bár azt mondják, járt utat járatlanért...
bb1820-03-2007 16:47:39 // 843
idézet a Totalcar.hu olajdoktor egyik válaszából. A GM "gyári" olajról semmi megnyugtató hírem nincsen, hiszen egyrészt nem ezt töltik az első feltöltéskor az Opelekbe sem Szentgotthárdon, sem máshol a világban, másrészt nagyon ingadozó a minősége, hiszen sokan meglátták benne a marketing kínálta lehetőséget, és több mint kétes forrásokból származó, pancsolt olajok is ellepték a piacot. ugyanez igaz a ford feliratuakra is.
kru20-03-2007 16:41:48 // 842
A beszerzési ár meg elég nagy úr tud lenni. ;) Selmak, Q8 Formula Excel 5W-40-et mennyiért tudsz szerezni, ha publikus a dolog?
kru20-03-2007 16:38:21 // 841
Mondjuk apró kiegészítés, hogy a WRD részszintetikus, ha számít ez bármit. Az elvárt normákat teljesíti.
kru20-03-2007 16:25:09 // 840
Közel azonos képességüek az azonos API és ACEA szintet képviselő olajak. Ez tiszta sor, Selmak. Sajnos elszállt a Q8 vs. WRD beírásom, ezért újragépeltem, de lemaradt az első sor, hogy mindkét olaj megfelel a CR dízelek által elvárt ACEA B4-nek és API CF-nek. Az egész beírás végülis részemrpl arról szólt volna, hogy szinte tökmindegy. Ahogy szerintem bármely dízelhez adalékolt 5W-40-es fullszint tudja a B4-et és az API CF-et is. Innentől kezdve tényleg beszerzési ár kérdése az egész. Én nem tudom mennyi a WRD manapság, nemsokára kelleni fog... De valaki meg a Motulra esküszik, Valvoline, stb.
Goodboy20-03-2007 15:05:43 // 839
Ja és max 10000Km azt csere!!!!!!!BMV longlife ,stb akko csak jo az én kicsikéimbe,no meg dobtam bele egy millitec adalékot!!azt meg az U.S.A. haditengerészet helyezi elötérbe,de jo kis összehasonlitás van az oldalukon Millitec.hu!!
Goodboy20-03-2007 15:02:05 // 838
Kru!Esso ultron 5w-40Full szintetikus 1650/Kg!!jojjaz!!
Selmak20-03-2007 14:57:18 // 837
Az hogy szervíz mit rak bele az eléggé "csókos" kategória. Az megint egy másik hogy mit mutat és valójában mit rak bele.
Tom1220-03-2007 14:47:53 // 836
Ja, abba en is azt hasznaltam.:-)) Lehet, hogz felvasarolta, nem kovetem annyira azokat a dolgokat...
Selmak20-03-2007 14:44:10 // 835
Cimbim nagy waresz rajongó, Mogul 2T rak a benyába. Elmondása szerint ég és föld a MOL mocskához képest. Meg lehet hogy közbe a Mogult a PAramo felvásárolta mert újabban már Paramo néven láttam az olajaikat.
Tom1220-03-2007 14:40:22 // 834
Lehet, hogy azota javitottak a minosegen ha talpon akarnak maradni, de regebben a gyartmanyuknak meg a szine sem volt jo.:-) Lehet, hogy beszallitoja a Skodanak, de csak az 1. olajcsereig, mert aztan a szervizekben foleg Castrolt, meg OMV-t raknak belejuk./Legalabb is itt a kornyeken/
Selmak20-03-2007 14:38:52 // 833
Nyugodtan használhatod.
Selmak20-03-2007 14:38:10 // 832
Teszkóból max az étolajat szabad megvenni ha olcsó és mehet az MTZbe szántani. :D
Selmak20-03-2007 14:37:21 // 831
Viszkozitás, meg sürüség, lobbanástpont adatok a mai modern adalékok világában nem sok mindent mond az olaj kenőhatásáról. Közel azonos képességüek az azonos API és ACEA szintet képviselő olajak. A beszerzési ár meg elég nagy úr tud lenni. ;)
Selmak20-03-2007 14:28:23 // 830
De az. Kuwait Petrol. Multinak számít csak nálunk nem ismert. Néztem a 86-s F1 futamból részleteket ott vigyorgott a Q8 logo a reklámtáblán.
kru20-03-2007 12:48:46 // 829
Épp ellenkezőleg, várom, valaki tanult ember vonja le a végkövetkeztetést!!! Én magam részéről azt vontam le, hogy mindkettő teljesíti a common rail-eknél elvárt minősítési szinteket, vagyis jó az a WRD továbbra is és nem szarakodok ezzel a témával. Szerintem itt már az számít, kinek milyen beszerzési forrásai vannak.
Goodboy20-03-2007 11:53:41 // 828
akko a Q8 catt ajánliod??
kru20-03-2007 11:44:33 // 827
Na kiváncsiságból Q8 Formula Excel Diesel 5W-40 és Selenia WRD 5W-40 viszkozitás 100°C-on: Q8 13,9 WRD 14,5 sűrűség 15°C-on: Q8 852 kg/m3 WRD 0,855 kg/dm3 lobbanáspont: Q8 204 °C WRD 230 forráspont: Q8 ?? WRD 300 °C dermedéspont: Q8 -42 °C WRD -40
kru20-03-2007 10:44:12 // 826
Q8 valami szójáték nem? Kuwait szóból ferdítve?
FRC20-03-2007 10:18:56 // 824
Nincs a TESZKÓ olajnak semmi baja, csak nem szabad megvenni!
Selmak20-03-2007 10:09:52 // 823
A Mogul a www.paramo.cz terméke. A cseh nemzeti olajválalat. Skodának is beszállítója mert vannak nagyon jó olajai is.
granturismo20-03-2007 10:02:12 // 822
Selmak használ Q8-at.
Fighter20-03-2007 07:45:26 // 821
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata vagy véleménye a Q8 olajról? Köszi
Üvegtigris19-03-2007 20:26:07 // 820
Köszi, egyelőre csak érdeklődtem.
perdix15517-03-2007 21:11:56 // 819
A 20K-t Győrben Szóka Lacinál, ha kell telcsiszám akkor írj a falamra. A racinget meg a netről.....
bb1817-03-2007 06:19:54 // 818
szerintem kb ugyanez a rowe, és társai is. a jo magyar rekord meg simán felveszi a versenyt a tecso gazdaságossal...
Üvegtigris16-03-2007 21:14:14 // 817
És ezt honnan szerezed?
Tom1216-03-2007 19:28:17 // 816
Nem, Super Mogul. Valami Slovnaft-os termék volt, azt hiszem, már nem is gyártják, van helyette Madit, de azt sem tennék még fűnyíróba sem.:-)
GTPeti16-03-2007 19:20:29 // 815
Úgy érted a MOTUL rossz?
perdix15514-03-2007 20:16:09 // 814
"Míg élek csak Seleniát":-)))) igaz GEORGE? DDDDD
perdix15514-03-2007 19:49:06 // 813
Szevasz komám! Nekem 2000Ft/L a 20K!, a racing meg 2500Ft/L...
Tom1214-03-2007 12:36:03 // 812
Lehet, hogy kicsit elkapkodtam, de azért írtam, hogy "Nem csak bizonyos típusokban" - hanekm márkáknál - ez sajnos kimaradt...:-)
Tom1214-03-2007 12:30:47 // 811
Nem értettem félre, ugyanezt mondtam, nem is "kiabáltam", bocsi, ha úgy "hangzott", kicsit nehéz napom volt tegnap...:-) A lényeg az, amit Te is írtál, hogy van egy minőségi szint, amit egy olajnak el kell érni, hogy ezekben /felsoroltak/, meg más márkákban egyáltalán használni lehessen, vagyis reklamáció esetén ne mondják azt, hogy minek rakott bele ilyen szutykot, ez minden gondnak az oka. Én pl. sokféle autóban használtam már sokféle olajat, de nem vettem észre nagy külömbségeket /igaz, sosem használtam "Tesco"-s olajat:-)/ , talán csak annyit, mikor egyszer Castrolról /10W-40/ 5W-40-es Shell-re váltottam, jobban "ketyegett" a motor./nem Alfában/ ...ha meg már a "kezdetektől" ezt használják /új autók/ az Alfákban, minek kísérletezzek, csodákat úgy sem lehet várni egyik olajtól sem. Persze láttam pl. olyan motort /szétszedve/, amibe Super Mogult raktak... ...hát több volt benne az "üledék", mint egy ásatáson...:-))
Selmak14-03-2007 11:22:27 // 810
SAE csak a hideg és meleg viszokozitásra utal igazán sok köze a kenőképességhez nincs köze. Ami érdekes az API és ACEA minősítések és az esetleges gyári minősítések megléte. JTD mJTD ACEA B4-t kíván aminek megfelel a Selénia WR és számos más gyártó olaja. Én személy szerint Q8-t használok.
Goodboy13-03-2007 21:22:22 // 809
Jo ez az olaj mizéria,minél többet feszegetjük annál ink bele szaladunk a bizonytalanba!Én igy látom!!Nem tudom kinek,v melyik olajgyártonak higyjek,mindenki saját lovát dicséri!!Talán amit a gyár ajánl az kielégiti a motor igényeit,hisz sok mérnök okoskodta ki ,h mi a tuti!! a selénia minösitéseivel vannak nagy cégeknejk is olajai amik árban sokkal kedvezöbbek!!
bb1813-03-2007 19:47:20 // 808
ja és mégegy : amiket irtál azok márkák és nem tipusok. olyan nincs hogy egy márkán belül mindenbe jo, ezért vannak a márkák mellett az engedély, illetve saját szabványuk száma is. minden motorhoz megirják melyik szabvány szerint kell hogy jo legyen a bele valo kenöanyag. ezek a számok szerepelnek a dobozon. csak figyelni kell...
bb1813-03-2007 19:44:26 // 807
félre értetted. ezeknek a gyártóknak : VW, Porshe, BMW, Mercedes, GM, Volvo szinte minden olajon rajta van az engedély számuk, hiszen a világ autogyártásának nagy részét ök adják. igy minden valamire valo ( és a többi ) olajgyárto is bevizsgáltatja velük az uj termékeit. ez természetes. viszont egyik sem mondja hogy tedd bele, hane csak annyit ha akarod beleteheted. tehát egy szoval: nem ajánlják, hanem elfogadják. azt hogy a gyár eredetileg mit tesz bele ugysem tudod meg soha ! van hogy más gyártotol veszik a hajtomü és mástol a motor olajat, megint mástol a fékolajat ( bocsi : fékfolyadékot. mielött ezt is rámkiabálja valaki ) , vagy éppen a fagyállot. van olyan is hogy egyszerre ugyanabban a termékkörben több beszállitoval is szállittatnak és ez teljesen természetes. amugy persze hogy elmegy vele a maruti is. meg a ladák, meg kisteherek, meg minden, mert pont egy álltalánosan használt teljesitmény szint. de ez tulajdonképpen nem számit a jelen esetben. amugy engem pont nem érdekel, hogy milyen nemzetiségü a gyárto cég, lehet albán is ha jo.
Tom1213-03-2007 18:12:06 // 806
Nem csak bizonyos típusokban, egészen pontosan: Alfa Romeo, BMW, Lancia, Ford, GM, Mercedes, Peugeot - Citroen, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover, Saab, Volkswagen - Audi - Seat, Volvo. Kell ennél több? Szerintem még a Maruti is elmegy vele, ha jó bele a 10W-40. Én ezt /Selenia 20K/ használom az elejétől fogva, sokan le akartak már beszélni róla, de nem látom értelmét a kísérletezésnek. A lényeg, hogy időben legyen cserélve, meg külömben is minek támogassak egy angol, vagy amerikai céget, ha van olasz is....-))
bb1813-03-2007 17:50:45 // 805
George ! ne keverd. az hogy a dobozon ott vannak a gyárak minösitései nem azt jelenti hogy használják is, csak hogy ök bevizsgálták és bizonyos tippusaikba engedélyezik a használatát. specifikácio : bevizsgálták és engedték valamilyen számon nyilvántartott minösitésük szerint. megfelel még : nem vizsgálták be az autogyártók, de a gyárto szerint tudja azt a szintet.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.