Forum >> Milyen a jó olaj?

Csöri05-04-2005 16:44:40 // 54
Hát erre nem tudok mit mondani....
Robi05-04-2005 16:01:20 // 53
Ha így tennék, akkor tegnap este lelöktem volna egy szakadékba...
Csöri05-04-2005 14:43:39 // 52
Meg kell adni a kocsinak ami jár.:))
Robi05-04-2005 13:20:50 // 51
Mondjuk veszek 8 litert, hogy legyen miből utántölteni. Az annyi, mint 12800 Ft. Ennyi pénzből más autót vesz! :) Húgomnak 10000 Ft-ért vettünk egy Skodát, érvényes műszakival! :)))
Azmo05-04-2005 13:20:13 // 50
szerintetek a P4be milyen motorolajat tegyek? a 20k for AR-t ajánlják! (persze only Selenia-ban gondolkodom)
Robi05-04-2005 13:18:45 // 49
Nem kell valakinek Aral félszintetikus olaj? Elcserélném HPX-re. :) Persze nem 1 az 1-ben. :) Jön a meleg idő, és nem ártana a gépembe valami jó sűrű olaj.
Csöri05-04-2005 13:18:02 // 48
Ha rendes gyerek vagy 1.600 körül oda adják literjét.:)
Robi05-04-2005 13:14:33 // 47
Az fasza. Az enyémbe több, mint 7 liter belemegy. :(
Csöri05-04-2005 13:13:11 // 46
A HPX ára az Elaforgnál 1.955,- pénz/ L. Ez a bruttó eladási ára, ebből van kedvezmény.
bandi7505-04-2005 12:48:45 // 45
még nem tudom pontosan mennyi a HPX, nekem a 75-be azt ajánlották, de ha van olyan olaj, ami olcsóbb, és megfelel felújítás utáni első feltöltésre, ami csak 1-2ezer kilométert menne, akkor súghatnál használható AGIP-ot. Vagy mást.
GEORGE01-04-2005 21:32:32 // 44
Van ez így azért érthető volt :-)
GEORGE01-04-2005 21:31:50 // 43
No vajon ki volt az a galád :-)))
explosive31-03-2005 22:24:40 // 42
Igen valaki hozta nekem potom 2600ft/literét:)))
Alfabu-14531-03-2005 12:08:41 // 41
Ezt aztán jólmegaszontem! :) Asszem iszom egy kvt
Csöri31-03-2005 12:08:23 // 40
Menj be a Frici boltjába, ott van mindneféle Selenia.:)
Alfabu-14531-03-2005 12:05:31 // 39
Szerintem jó az AGIP-is, nekem van egy barátom aki ott dolgozik a kenőanyagrészlegen és ő azt mondta, hogy a SINT2000-et bátran használhatjuk. Tudom Selénia az igazi, de ha tudsz olcsón akkor ezt javaslom. Szerintem. Rendszeres ellenőrzésen esik át és állítólag nagyon jó olaj! Nem reklám célzattal mondta a barátom, hanem telmondta, hogy melyiket szabad venni az AGIP-tól és melyik amit nem javasol!
GEORGE31-03-2005 11:59:40 // 38
Te is a Racinget használtad eddig :-))
GEORGE31-03-2005 10:22:41 // 37
Én is a Seléniát használon speciel a Racinget 10W60. A 3-4 dl olaj fogyasztásod az 1000km alatt az tökéletes. Böven a gyártó által megadottba beleférsz. Neked a Selénia 20K Alfa Romeo olajat tudnám ajánlani. Valamikor gyárilag is evvel volt feltöltve...
explosive25-03-2005 05:00:24 // 36
Én meg Selénia Rally 10W60-at tettem bele mindig, most kiprobáltam Selénia 10W40 20K és ezzel sincs semmi bajom. Mondjuk én 8000 és 10000km között cserélek olajat:)
tt (tt Alfa team)24-03-2005 22:57:21 // 35
Sziasztok! Kipróbáltam már a gyári olajaktól kezdve a Shell 15W40-esig szinte mindet. Tapasztalatom alapján a Sprintek és a 33-as az AGIP Sinth2000-et, és a Castrol Rs olajakat szerették, jelenleg viszont a nagyobbak (GTV, 166) Aral Basic Tronicot kaptak a nagyobb viszkozitás miatt.
Paco24-03-2005 10:10:45 // 34
Selenia 20K for AR
Atek24-03-2005 09:26:01 // 33
Az autódata a következőket írja: Motorolaj mérsékelt éghajlatra: SAE: 10W40 Synth. Teljesítmény osztály: API/ACEA: SH/A3-96 Váltóba mérsékelt éghajlatra: SAE:75W/90 Semi-Synth.
Tom1224-03-2005 08:13:11 // 32
Nekem Selénia van benne /motor/ elejétől fogva, nincs vele semmi gond szépen "elcsámcsog" rajta, meg gyárilag is ezt ajánlják - biztos nem véletlenül. /20 K SAE 10W/ Egyszer fogyogatott jobban, de az is meg volt mindig alatta, mikor valami 2 balkezes szerelő túlhúzta a leeresztőcsavart olajcsere alkalmával. Persze "akciósan" kijavították. Az olajfogyasztás vezetési stílustól függ, hivatalosan 1L-ig 1000 km-re még normális, a valóságban messze nem fogy annyi. A váltóban Tutela ZC 75 synth - SAE 75W90 van, ugyancsak a gyár ajánlásával.
Tom24-03-2005 07:47:27 // 31
Hamarosan olajat kell majd cserélnem eddig VALVOLIN olajat használtam, de azt most nem tudok olcsóbban beszerezni, akitől eddig vettem az átállt az AGIP-ra ezt az olajat viszont én nem ismerem. Ezért inkább hajlok a SELENIA irányába. A kérdésem csupán annyi lenne, hogy ebből melyiket vegyem. Ahogy nézem az autóm 10e km után, kb. 3-4dl olajat fogyaszt. Maradjak a 20K-s olajnál vagy inkább válasszam a olajfogyasztás csökkentőt? A váltóba milyen olajat válasszak?
remete06-12-2004 12:50:19 // 30
Ammá egyszer biztos! ;)
Azmo01-12-2004 09:15:13 // 29
hát szerintem minden transaxle tulaj ilyet szeretne saját ótója alatt látni:)
granturismo01-12-2004 09:10:06 // 28
Q. jó képek.
maxx01-12-2004 08:57:05 // 27
De dion:


DCS01-12-2004 07:38:04 // 26
Hoppá, működik...
Azmo30-11-2004 13:36:17 // 25
NaTo persze hogy szinkronos, egyszerüen csak tropára van menve a váltó, fel kell éleszteni! Általában a 2-es és a 3-as adja meg magát és recseg! Váltó felújítás, vagy váltó csere! Szvsz!
Alfy30-11-2004 13:20:16 // 24
Punisher26-11-2004 13:43:34 // 23
Nem vagyok képben Giuliettában, de szinte biztos, hogy szinkron váltó! A sebességváltók házán szokás elhelyezni egy számot, amiből kiderül, hogy milyen váltó. Keresd meg ezt a számot, és hasonlítsd össze a te váltódon levő számmal. Ha azonos, akkor minden rendben. Megj: Lehet, hogy egyszerűbb kicserélni a váltót, mint az egyikből a másikba pakolászni!
NaTo26-11-2004 13:21:50 // 22
Hali! Mog tudjátok mondani, hogy egy 81-es Giulietta váltója szinkronos, vagy nem szinkronos? u.I.: recseg a 3-adikom, viszont van egy 83-as váltóm, amiben nem recseg a 3-ik. Csak nem tudom, hogy a 83-asból át lehet-é pakolni a szinkrongyűrűket, (ha szinkronos) a 81-es be, amiben egyébként a többi fokozat nagyon finom még.
Saughassy16-11-2004 09:12:40 // 21
Betortek hozzam, koltoztem, ez elvitte a lovet, es meg mindig nincs adsl em. Melohelyrol meg nem tudok netezni altalaban. No nem offolok, ha mar ilyen reszletes threadek vannak :)
remete15-11-2004 09:21:44 // 20
itt van egy link, remélem él még - a barátunk egy igazi 75 rajongó, bár az anyagokat egy norvég oldalról szedte (egyszer megtaláltam azt is), ugyan nem egy gyári CD, de azért nekem sokat segített
Lobot15-11-2004 00:59:45 // 19
remete: Sajnos nekem is csak egy MANUAL TALLER ALFA 147 cd-m van, az meg nekünk nem az igazi:(
remete15-11-2004 00:02:34 // 18
Ciao mindenkinek! Csörög a pizsamám.
remete15-11-2004 00:01:12 // 17
Bocs a minőségért! Sajna csak netről húzott anyagaim vagynak... Biztos jók a gyári cédék, de most épp akkumulátorra gyűjtök :) - persze ha valaki kölcsönadná azt a CD-t vagy 10 percre.... :DDDD
Lobot14-11-2004 23:41:31 // 16
Ilyen szép képet honnan tudtál berakni? Csak nem azt akarod mondani, hogy neked van Ricambi cd-d? :-)
remete14-11-2004 23:34:03 // 15
Köszi a tippeket!
remete14-11-2004 23:30:30 // 14
remete14-11-2004 23:28:03 // 13
Bocs, hogy nem írtam eddig! Köszi a reagálásokat. Megpróbálok feltölteni ide egy képet az olajleeresztő+betöltő csavarokról. Remélem segít.
granturismo14-11-2004 22:06:01 // 12
Lobot. Végülis a nyelestengelycsapágy probléma nem annyira veszélyes, hogy azonnal be kellene avatkozni. van aki évekig is eljár így ha a hang nem zavarja. Bát az idő előrehaladtával egyre erősödik a hang. Szóval hallani kellene mennyire "szól" A másik ami eszembe jutott, hogy hazai termék ide, hazai mukahely oda sohasem jutott eszembe, hogy Mol kenőanyagot használjak bármely Alfába.
Lobot14-11-2004 20:58:56 // 11
Köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólást! Nyelestengely csapágy csere mennyire sürgető probléma? Jó lenne, ha kihúzná még pár hónapig. Sau: Igen sperres, a manualok megvannak, de ez most így hirtelen jutott eszembe, ahogy megláttam a topikot, és fel sem merült bennem, hogy megnézhetném ott is:-))) Egyébként mi van veled? Sajnos nagyon eltüntél.
granturismo14-11-2004 13:56:29 // 10
Lobot. Nyelestengely csapágy lesz az a kávédaráló. Nekem hajszálra megegyező a jelenség a boxeren. Én is a Tutela ZC 75 Synth olajat használom. Sajnos az a tapasztalatom ha egy váltóval ilyesmi gondok vannak pld. reccsenés stb.. akkor az semmilyen olaj használatával nem lehet kiküszöbölni. Viszont ha megfelelő olaj használatával el lehet érni, hogy azek a problémák ne vagy sokkal később jöjjenek csak elő. A 75-be eredetileg javasolt váltóolajat a Selenia (FL) már nem gyártja. Ennek ellenére szerintem lehet abban valami hogy esetleg az eredetileg előírt olaj jobb eredményt hozhat mint egy mai drágább kenőanyag. Érdemes lenne utánanézni, hogy eredetileg API GL-4 vagy GL-5 volt az eredeti előírás. Ha GL-4 akkor valóban jobb választás a Tutela EPYX. A GL-5 öt szerintem akkor érdemes hanyagolni. A 146 boxernél a helyzet más hiszen eredetileg is GL-5 az előírás. Az akkoriban gyártott Tutela W90/MDA GL-5 olajat már nem gyártják. Ennek egyértelmű helyettesítője a ZC75Synth.
Attie14-11-2004 12:57:20 // 9
Lobot! Az nem nyelestengely csapágy probléma lesz? Asszem annak van ilyen hibajelensége. Ha kinyomó csapágy lenne a hibás az meg pont kinyomott állapotban adna ilyen daráló hangot.
Attie14-11-2004 12:52:05 // 8
Azért mondtam, hogy szinte :) Szinkrongyűrűt is cseréltél benne? Lassan tényleg gyári állapotú lesz :) Ja és az Indexen olvastam, hogy volt még egy motorbeállítás. Gratulálok az egyre tökéletesebb járgányhoz :)
Saughassy14-11-2004 12:41:17 // 7
A gyari manualokat nem szedted meg le? Azokban pontosan benne van, ha tudsz ángliusul. Egyebkent sajna ala kell maszni, csavart kicsavarni es megnezni hogy meddig van. mondjuk ha porszaraz valszeg van benne vmi. Sperres a tied? En most vettem Tutelat, Olajos Karcsi (is) nagyon ajanlgatta de meg nem toltottem bele. Jelenleg vmi Valvoline cuccal jarok ami a hidegek bealltaval egyre hatekonyabbnak tunik. Naagyon teszi a segget :D
Saughassy14-11-2004 12:39:11 // 6
Nono csak ne altalanositsunk. Peldaul nem reccsen az Edeme, az Alie es mar az enyem sem :)
Lobot14-11-2004 12:20:24 // 5
Remete: Tudom, hogy béna kérdés, de hol tudom leellenőrizni a váltóban az olajszintet (75-nél)? A hibajelenségem az, hogy a váltómnak olyan hangja van mint egy ócska kávédarálónak. Ez megszűnik, ha kinyomom a kuplungot. Arra gondoltam, hogy esetleg nem megfelelő az olajszint a váltóban. De az is lehet, hogy teljesen rossz az elméletem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.