Forum >> Milyen a jó olaj?

boyci22-06-2007 06:34:56 // 1004
szasztok!
már több ucccai véleményt hallgattam meg h végülis milyen olajat töltikézzek az ótomba...gondoltam benézek ide is segítségért, h vmi hozzáértő is véleményt tudjon mondani...
szal milyen olajat kell v érdemes vennem? (mert kicsit fura hangokat hallat most a kis gépem, ami nem igen tecccik, viszont közölték h azmiatt van!)
GEORGE21-06-2007 17:08:44 // 1003
Szerintem lényegesen jobbak az Olasz "rozsdaboglyák" a pdtdi technika úgy szar ahogy van. Ezt nem azért mondom mert Alfám van.
Don Gombóc21-06-2007 09:26:25 // 1002
Azt ne tudd meg hogy amikor kirándultunk akkor egyszer ő ment elől és mi kormot benyeltünk mögötte. :)) Az biztos hogy a WAG csoport kocsijai füstölnek a legjobban, mármint dízelt tekintve. Kormol az Alfa is meg a Ford is például de nem ennyire. De szerintem ez a közösnyomócsöves befecskendező rendszernek köszönhető.
Don Gombóc21-06-2007 09:20:58 // 1001
Mert nekünk jó az a szar olasz rozsdabogja amink van. :) Mondjuk az egyszerű agyammal azt a gyári előírt 5w30 as olajat sem értem egy dízelnél, de megmagyarázzák úgy is. Itt lép képbe az olajlobbi szerintem mert a hígabból többet eszik, és úgyis az ügyfél fizeti, akkor miért ne kaszálnának. :)
Selmak21-06-2007 09:20:27 // 1000
Tudod keverékenésű mint a Trabant.
GEORGE21-06-2007 09:14:59 // 999
Nem is értem miért nem akarok egy ilyen gépet magamnak :-) :-D
Don Gombóc21-06-2007 09:12:23 // 998
Mondjuk ezt sem értettem mert vetem át zsír új FH 12-es Volvót kamcsis koromban, és a mikor lesz olajcsere és milyen olajjal kérdésre a válasz az volt hogy 30.000 liter gázolaj elégetése után. Ami átlagolva a fogyasztást 90-100 ezer kilométert tett ki. Nos sikerült nagy anyázások után lecseréltetni 60 ezernél, de addig öt kanna ment bele utántöltésre ami 25 liter volt. Ott a minimum maximum közötti nívó különbség 5 liter. Ja és ásványi olajat írtak elő. Az igaz hogy a fordulatszám max 1500-1600 kihuzatáskor, és a tartós üzemi fordulat 1000-1200, de akkor is baromság ez a százezres periódus pont az adalékvesztés miatt. Ráadásul ezekben az új nagyvasakban már centrifugál szűrő sincs amit még a személyautókból is hiányolok mert egy nagyon jó kis dolog volt.
Don Gombóc21-06-2007 09:03:10 // 997
Ez így van. A cimbim szolgálati 1,9 pdtdi passatja Horvát körútunk alatt ami 2200 km volt 3,5 liter olajat evett meg. A szervízben adták neki az 5w30 as olajat hogy bátran töltögesse bele mert ez a normális. Pedig csak 17 ezer volt a verdában.
Liquid20-06-2007 19:04:17 // 996
Viszont baromira nem mindegy a használat módja. Pl. egy alacsony fordulatszámú, erőgép dieselnél egész mások az elvárások/körülmények mint mondjuk egy TS-nél.
Amit írtam azt benzinmotorra értettem.
bb1820-06-2007 18:31:09 // 995
Vigyázz ! A modern olajok birnák akár 100 ezer km-ig is, nem a kenöképességgel van a baj, hanem a különbözö adalékok fáradnak el, amik a belsö korroziot, stb gátolják. Van auto aminek 80 ezer a gyári periodusa, kamionoknál nem ritka a 100-130 ezres periodus is !
bb1820-06-2007 18:28:27 // 994
hali.
nem kötözködöm, de a PDTDI tudtommal max 30 ezer csereperiodussal megy. a max 50 ezres periodust dieseleknél adja meg ( kivéve T4 TDI : max 30000, Passat V6 tdi max 35000 ) Forrás : Dekra
Ahogy irtad, ez függ a használat körülményeitöl, mert a computer határozza meg a csere idejét, és szükségességét.

A PDTDI-knek nem néhány darabja hanem mindegyike eszi az olajat, konstrukcios sajátosság ( probléma ) általában az üzemeltetési körülményektöl függöen 7500-10000 km-enként megeszi majdnem a teljes olajmennyiséget. Van ügyfelem akinek 15-20 ezrenként megeszi a teljes mennyiséget, de nem tölt rá, inkább 7500-anként otthon cseréli.
GEORGE18-06-2007 21:20:03 // 993
A saját céges személyautóikba hozhatnának csak......
Selmak18-06-2007 09:41:09 // 992
Ja és kinti forgalmazónak nem túnik fel hogy személyautóba való olajakat árul a partnere? Erőgépek olaja köszönő viszonyaban sincs a személyautókéval.
GEORGE17-06-2007 22:43:50 // 991
Csak kiváncsi voltam a dologra :-))))))))))))))))

én nyugis vagyok :-)))
perdix15517-06-2007 22:41:56 // 990
Jaj ne rágodjál már ezen GEORGE koma:-)))))))
Ahogy te szoktad mondani: szussssza van már...na-)))))))
GEORGE17-06-2007 21:00:26 // 989
Ha nem tudod, hogy mi lenne a reális haszon és egyébb költségek, akkor miért írod hogy megfizette a hasznot a cartárs????
Ez egy kicsit yisszatetsző és rossz színben tünteti fel azt az illetőt akire hivatkozol.
Te nem így gondolod?
perdix15517-06-2007 20:08:45 // 988
fogalmam sincs:-))) nem tudom mrgmondani, ezt azok tudják akik ezzel foglalkoznak.
GEORGE17-06-2007 18:59:12 // 987
Azért nem árulhatja mert így van az egyezség a kinti gyárral.
De hát magyarok vagyunk és szarunk a dolgokra.....
SzJ17-06-2007 18:58:18 // 986
Tőlem is megkérdezte az eladó, hogy milyen mezőgazdasági gépbe lesz. Mondtam, hogy személyautóba lesz, mert ez a gyári ajánlás.

Miért nem árulhatja, van valamelyik cégnek kizárólagos joga a Magyarországi forgalmazásra?
GEORGE17-06-2007 18:52:41 // 985
Te is félre érted a kérdést.
Én úgy szeretném ha csak egy 1000-es lenne csak.


Na szóval ha 2000Ft-ért adnak egy oljat akkor azon mekkora hasznot tudnátok elkébzelni ami reális???
De azt is gondold bele hogy haza is kell szállitani és vannak egyébb költségek is.
Én nem a Karcsiék ellen dumálok és nem is akarom azt írni, hogy márpedig mindenki ott vegye meg!
Mindenki döntse el maga.

Én tuti nem veszem meg az IKR-nél hanem a Karcsiéknál.
Ez nálam egy fajta barátság is, inkább tolom az ismerős barátok szekerét mint vad idegenét.
GEORGE17-06-2007 18:49:35 // 984
A gond az hogy én úgy hallottam, hogy az IKR nem árulhatja a Selénia olat, csak a saját használatú gépkocsiaiba hozhatná.
De hát mindenhol vannak szabályszegők.....
SzJ17-06-2007 18:33:37 // 983
IKR Bábolna ZRt. Hajdúnánási telephelyén.
Liquid16-06-2007 16:24:16 // 982
Hol vetted?
ALFI15616-06-2007 16:19:36 // 981
Én most vettem.Nekem a WR diesel 5W40 2L-es kiszerelésekbe.2300ft-ra jött ki.
Selmak16-06-2007 15:39:04 // 980
Eh, féleérttem a kérdést. A WR dieselért mint végfogyasztói árat gondoltam a 2000Ft/l t
Wickey16-06-2007 15:36:58 // 979
azt én is csipáznám ha 2000 forint hasznom lenne a 2000 forintos terméken.
Ez sajna viszont az orgazdasággal összekötött lopás minősített esete :D
Selmak16-06-2007 09:57:29 // 978
2000 Ft max a WR dieselért.
GEORGE16-06-2007 08:20:57 // 977
Még1 kérdés komám :-)))

Pl 1L olaj kerül mondjuk 2000Ft-ba.

Te mennyi hasznot tudnál rajta elfogadhatónak tartani??
GEORGE16-06-2007 07:59:18 // 976
IKR-t akartam írni.
GEORGE16-06-2007 07:55:03 // 975
Ne má Perdix!!!
Mi az hogy megfizeti a hasznot is????????????

Az Elaforgosok haljanak éhen és adják neked oda annyiért amennyiért megveszik kint az Olaszoknál az olajat???
Szállitás és egyébb költség????

Te is ingyen adod a sapkákat??????
Igen???

Azért úgye azt vágod, hogy ha bármit is veszel, kenyér, tej, stb stb azon mind van haszna az adott kereskedőnek???????
GEORGE16-06-2007 07:51:22 // 974
A KIR nem öleli fel a Selénia teljes kinálatát.
Ők hoznak egy egy raklap oljat és azt oda tudják adni önköltségi áron.
Egyébbként én úgy tudom, hogy nem árulhatná csak belső használatra..
Amúgy ez olyan mint a sapka. én is tudok 990Ft olyant ami neked van :-)
Esetleg te is válhatnál beszállitót és akkor tudnád olcsóbban adni.
De te még is a drágább helyről szerzed be.
Nos vagyunk így páran az olajjal is.
Meg aztán én úgy vagyok vele hogy inkább Az Alfás barátom szekerét tolom és nem másét. Ezért még ha valamennyivel drágább is tőle veszem meg!

Érted vagy mondjak még rá példát?? :-D
SzJ14-06-2007 10:26:04 // 973
Tegnap vettem sima 20K-t, 1742 Ft/l áron.
Selmak13-06-2007 20:18:36 // 972
Létezik csak nem személyautóban.
Liquid13-06-2007 17:18:45 // 971
Aztán megjelent később a hírdetés: ..megkímélt, hölgy tulajdonos, keveset futott... :)
Poló13-06-2007 17:15:46 // 970
Arra az autóra még a garanciát is meghagyták :)
Liquid13-06-2007 17:11:40 // 969
Én is hallottam ilyeneket, simán elmehet addig, nem is azzal van gond. Viszont hogy milyen motoralkatrészeket mennyire visel meg a nem megfelelő kenés, azt nehéz kisakkozni. Szal jobb a békesség. Mivel hosszútávra kell a kocsi, inkább megadom neki azt ami kell.
Poló13-06-2007 17:02:19 // 968
Pár évvel ezelőtt az egyik hazai autós újságban olvastam egy cikket. Emberke megvett egy vadi új Jaguart. Aztán szépen elfelejtett vele kötelező szervizekre járni. Ha jól emlékszek 80 akárhányezernél megállt az autója, valami kis ici-pici hiba miatt. Bevitte a szervizbe, hogy csinálják meg (még garanciális volt az autó). Akkor látták, hogy még a gyári olaj van a motorban.
Liquid13-06-2007 16:51:10 // 967
oké hogy a szűrő engedné a 100k-s periódust , de nem létezik olyan olaj ami ennyit bírna.
Selmak13-06-2007 15:56:47 // 966
Kenőképességet nem igazán lehet ránézésre megítélni, főleg ha diesel, mert az már pár száz km alatt fekete lesz. Aranyszabály hogy a gyári olajcsere pariódust nem szabad még előírtnál jobb olajokkal se túllépni, mert motor konstrukciója eleve megszabja a cserepriódust. A gyárinál előírásoknál jobb olajat belerakni és rövidebbb csereperiódust alkalmazni lehet és bizonyos esetben kell is. Dieseleknél létezik olyan disklamellás szűrő ami megfelelő motorkonstrukció és olaj esetén 100-150K km csereperiódust tesz lehetővé.
Liquid13-06-2007 15:45:37 // 965
Miután láttam már 10e km-t futott olajat, semmiképpen nem hagynám benne 15e km-nél többet. Akármilyen überkirály olaj is lehet, teljesen kizárt hogy több 10e km után is kifogástalanul kenjen. A fizikát nem lehet meghágni még pédétédí-vel sem.
Selmak13-06-2007 15:34:12 // 964
UPto 50K. Olyan motor is kell hozzá ahol akár 50ezer km ig benne maradhatson. Tipikusan VW PDTDI és társai kérhetők rugalmas szervízciklussal, ahol a computer a teheléstől függően engedi hogy akár 50ezret is megtegyen speciálisan ahhoz amotorohoz kifejlesztett olajjal. A dolog szépséghibája hogy PDTDI némelyike az 50 ezres ciklus alatt képes a teljes olajtöltet töbszörösét felzabálni. LOL.

OMV benyás minősítése API szerint SM ami a mai legmodernebb minősítésnek felel meg. Azt mondom elképzelhető hogy bizonyos motorokban megengedhető az UP 50K de egy 10 éves twin sparkban semmi féle képpen.
Peti bá'13-06-2007 15:19:30 // 963
Sziasztok!

Néhány tapasztalat a Selénia olajról:

A SELÉNIA 20K félszintetikus olaj,ami inkább hajlik a szintetikus felé.
Az ára is ezt tükrözi, tehát elfogadható, barátságos. (2500 ft / liter )
Futásteljesítménye 20 ezer km.
(Az osztrák érdekeltségű szintetikus olaj ára literenként 7500 ft, futásteljesítménye "akár" 50 ezer km - így reklámozzák.)

Szóval: inkább megyek 15 ezer km-t 20 ezer helyett Seléniával biztonságosan, mint a 7500 ft-os olajjal 50 ezer km helyett 45 ezer km-t...
Ezt kell tudni eldönteni!

A dél-olaszországi és szicíliai tapasztalataim évekre visszamenőleg azt mutatják, hogy a Selénia 20K olaj a 46 fokos hőségben és 170-es tempónál 110 fokos olajhőmérséklettel is jól vizsgázik.
GT Ɨ|ѯ13-06-2007 13:04:52 // 962
1-et értek:-))

ennyi.

UFF!:-)
Poló11-06-2007 21:17:54 // 960
Neked most már azt hiszem tök mindegy, hogy hol :)))))))
Ofi11-06-2007 21:14:08 // 959
A Selenia Digitech a VW, BMW és a Mercédes motorokhoz lett kifejlesztve. Olasz autóhoz gyári javaslatot nem is adnak. De ha ezekután mégis ki akarod probálni oda tudom adni ezt nagyker áron.
perdix15511-06-2007 07:30:35 // 958
Akkor had legyen, költse mindenki a legdrágább helyen:-)))))))
Láttam a rieglerben récinget 4500Ft/L-ért meg 20K-t 2700FT/L-ért........vegyétek ott!!!!DDDDDD
Wickey11-06-2007 00:59:04 // 957
Ja. Meg van patent ásványi is 15W50-es API CC/SF-es, 541 forintért literje.
(V6-os 75be és gtv-be ideális.)
És?
Hadd költse már el mindenki ott a pénzét, ahol akarja :-))))
GEORGE10-06-2007 23:49:26 // 956
A récingnek 2500 a liteje??
Hol?
perdix15510-06-2007 23:28:55 // 955
van 2500-ért is..sok tag rendelt már ennyiért:-)))))) nagyon sokan......
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.