Forum >> Milyen a jó olaj?

RoliQ407-02-2007 19:07:53 // 754
és a boltolást hogy gondoltad? én nem akarok senkin se keresni főleg nem alfáson! :) szóval odaadom a 20% om bárkinek...! ezen ne múljon!:)
RoliQ407-02-2007 19:05:38 // 753
milyen olaj kéne? vagyis pontosan mi még?
uaz146ti (kispali kisebbik fia)07-02-2007 18:54:00 // 752
és nem tudnánk valamit boltolni?
RoliQ407-02-2007 17:40:05 // 751
wilker....! A XIIIker béke úton! Ott van selenia! És szerintem nem drága! Mondjuk nekem van kedvezményem:)
uaz146ti (kispali kisebbik fia)07-02-2007 17:24:03 // 750
Szevasztok! Kérdésem lenne!: Nem tud itt valaki occsóér selénia olajakat? szűrőket, hasonlókat? Érdekelne a dolog, mert esedékes lenne... Előre is kösz
Wickey06-02-2007 19:45:09 // 749
Oksa. Megtennéd hogy odafülelsz? Szerintem lennénk páran akik szívesen visszaülnénk az iskolapadba egy órácskára :)
bb1806-02-2007 17:40:11 // 748
még nem tudni biztosat, valaki proffal ( mint kiderült régebbenis ismerték már egymást ) beszéltek, és felvetödött a dolog, hogy meg kivánják hivni. valszeg még egyeztetni kell a dolgot. merthogy a prof-nak is udott ujakat mondani. :-))
Goodboy03-02-2007 22:00:01 // 747
Hogy ,hol és mikor az engem is felettébb érdekel Balázs!!!
Rumi02-02-2007 13:27:59 // 746
a dátum engem is érdekel!
Wickey02-02-2007 12:56:38 // 745
BME? Jó lenne tudni hogy mikor és hova. Ha egyetemi órát tart, akkor a műegyetem előadásai nyilvánosak, oda bárki bármikor beülhet. Mondjuk mi, vén faszok is. Ha meg valami ilyen konferencia vagy mindenttudásegyeteme vagy ilyesmi, akkor oda is csak becigánykodjuk magunkat.
bb1802-02-2007 12:40:56 // 744
hát éppen ez az. az olaj minösége amit kér erösen függ a motor tervezési adottságaitol is, a vizkozitási indexmeb azt adja meg, hogy hány fokozato az olaj, azaz milyen hömérsékletü környezetben birja a kenési feltételeket teljesiteni. az also érték lefelé, a felsö meg felelé tolja a határt. a 10-40 egy álltalános aolaj, hidegebb környezetben akr 0-30, vagy 5-60 is lhet. mindemellett befolyásolja a motor élettartamát, alapvetöen mindig gyári elöirás az irány, mert ök tudják hgy az asztalon mit találtak ki. ha összejön a meeting akkor ilyeneket is lehet kérdezni, amugy az embert most hivták a müegyetemre elöadást tartani a témában.
Lobot01-02-2007 23:42:50 // 743
Militec-et hol veszed? Mennyibe kerül? Az oldalukon ha jól emlékszem azt olvastam, hogy váltóba is mehet adalékként. Ezt esetleg próbálta már valaki?
Goodboy01-02-2007 23:11:07 // 742
Kis érdekesség!Gyerekkoromban Édesapám moskvic 412 es 1.5 benzin nem tul gyakori oil csere ciklus 30-50 ezer km ként egyszer rávettem egy olajcserére!Megkapta a jo kis orosz csillag az uj olajat kornak megfelelö 15w-40 Mol t ,és azonnal csapágyas lett a motor ugy ,h elötte ugy járt a motor mint egy doxa!Miért???? amit leengedtünk olajat ,vagy mit ,az olaj volt mint a szürok sürü fekete trutyi,és ez fogta a motrot ,és kizöltötte a hézagokat ,mig az uj olaj ....?Talán ez lehetett!
Goodboy01-02-2007 23:04:11 // 741
BB18 intézett egy kérés a Baltáshoz",h hivjunk meg egy szakit aki utat mutat nekünk az oil buisness ben!Majd meglátjük össze jön e?!!Én maradok az 5w-40 full syn olajnál ,bár nem indokolja semmi azt ,h -35 fok celsiust tudjon az olaj hisz a mi térségünkben ,ritka ezen hömérs m,de full syn csak ebben van!Na meg az adalék(Militec)azt 10000km és csere!!!!!!!
kru01-02-2007 17:04:52 // 740
az okosok. :-)) amit megtudtam, nem mindegy mikori a motor, mennyire kopott, milyen precíz, stb. régebbi túrós benzines szereti 10W-60-at, de ellenben ugyanebbe egy király mai 5W-30 vagy 0W-30 nem lenne jó, túl híg lenne. de kérdés, hogy az 5W-30 miért ó a moder turbós autóknak, miért nem "szakad" el az olaj melegen hajtva, mikor régen az volt a mondás, hogy kell a 10W-60, mert izzik a turbó (benzines), stb. nem tom.
Goodboy01-02-2007 16:58:20 // 739
Kru mint már oly sokszor ,a felvetés jo!Na de ki adja meg a válasz????????
kru01-02-2007 16:03:54 // 738
szagemberek, régi témát melegítenék fel itt jó kis olajon pirítva. szóval olaj. mi az, hogy vékony egy olaj, miért mondja mindenki alapból, hogy a 10W-60 vékony, amikor nekem régen turbós benyás autób csak Castrol RS Racing 10W-60-at engedett tölteni a szerelő és szerette is, nem ette, nem fogyott, stb. egyáltlán mennyiben függ a 10W-60 vagy más hideg-meleg oldali viszkozitást kiejtésétől a vékonyság, mint olyan? továbbmegyek, most hogy hidegoldalon 0W meg 5W fut, nem azokat szeretik jobban az új motorok? nem azok vékonyabbak? és még tovább megyek a két szám közötti "távolságból" pl. 5W-30 vagy 10W-60 között eltérő a különbség, érdemes valami következtetést levonni? vagy az adalékok, az SAE stb. besorolás, mittudom mind számít...
bb1829-01-2007 19:47:13 // 737
ez konstrokcio függö. álltalában a fullsyn-böl többet eszik, és akkor meglepödnek hogy mi is van.
Goodboy29-01-2007 19:36:15 // 736
Én azt olvastam,h a td be jobb a részszintetik oil ,mint a full syn!!
Goodboy29-01-2007 19:35:03 // 735
Oké ,eröszakoljuk a baltást ,h ugorjon rá a dologra ez mindenki érdeke,még dobnék rá pénzt is a szakinak ,mert okit minket!!!
bb1829-01-2007 19:34:09 // 734
bocsi a legjobb helyett legolcsobat akartam irni, igy pont az ellenkezöjét jelenti.
bb1829-01-2007 19:32:50 // 733
az a baj, hogy sokan azt teszik bele ami a legjobb mert hát rá van irva akkor mi lehet a baj ? csak manapság az alapolaj már önmagában semmit sem ér. mindent az adalékolás dönt el. ezt sokkal jobban el tudják mondani a hozzáértők, ezért dobtam fel a meeting témát. ha a baltás ráugrik, megszervezhetjük.
Goodboy29-01-2007 19:31:20 // 732
ezt most én is aláirom ,menjünk egy laborba!!!!!!!!!!
bb1829-01-2007 19:31:02 // 731
a mol-nál minden további nélkül bevizsgálnak mindent amit eléjük teszel. néhány 10 ezer az ára vizsgálatonként. a cimborám megcsinálta és az lett a vége, hogy a németeknél és itthon töltött palackban nem ugyanaz van, pedig azt irják. amint megvan a német vizsgálati anyag, felteszem csemegézni. és ezt aztán támadhatja aki akarja mert akreditált laborban csináták.
GTPeti29-01-2007 19:22:38 // 730
Én meg ha lenne rá lehetőség simán vennék min 5 féle olajat, hogy aztán kézenfogva elmenjünk egy olajbevizsgáló laborba, ahol megmondanák a tutit. Halesz, szervezhetnél egy ilyen látogatást. Ha érdekesebb nem is, de hasznosabb lenne még Paksnál is.
Goodboy29-01-2007 17:20:16 // 729
Ez a mondás jo,én is ismerem ,csak én eme formába!Nincs elég pénzem ahoz,hogy olcso termékeket vegyek!Tehát az olcso a drága ,mert nem azt kapod amt szerettél volna és csak bosszuságot okoz!!!
Goodboy29-01-2007 17:16:29 // 728
Balázs jo srác vagy ,és én nem a te megbizhatoságodat ,szavadat kérdöjelezem meg ,hanem azt mondom,h jo markeetingel a mai világban a xart is el lehet adni!És ezt biza alkalmazzák is ,mi meg azok alapján probálunk dönteni amit elénk tesznek(minösitések/Ár) !És vannak olajak amik épphogy teljesitik ,és amik tul teljesitik azokat,de ezt sosem tudjuk meg!!Én szivesen meghalgatnék egy fejtágitot a kenöanyagok világárol!!
bb1829-01-2007 14:56:20 // 727
ebben teljesen igazad van, én is álltalában azt dicsérem, amt használok. kb 10 évig használtam Walvoline olajakat, ajánlgattam is itt a forumon eleget. csak éppen a kezembe került ez az addinol, és ha már ugyis cserélni kellet az olajt hát kiprobáltam. ezek után még tettem több autoba is ( subaru libero 2 db, mercedes atego, peugeot boxer 2 db ) és mindenhonnan azt mondták, hogy jabban érzi magát a motor töle. hozzáteszem, hogy eddig is én szevizeltem mindet, és nem mind tudta, hogy mit kap. alapbol megbiznak bennem, és elhiszik hogy amit beleteszek nekik az oda jo. nekem is az volt a tapasztalatom, hogy csendesebben jár a motor, és valahogy finomabb az egész. biztosan éreztetek már olyat, hogy nem tudom mitöl, de valahogy jobb... erre csak az tette fel a sapeszt, hogy megkerestem egy régi kollégát akivel anno együtt dolgoztunk, és ö is megerösitett ebben, tölem függetlenül. most hogy megtudta miben utazgatok, már rendelt is az olajokbol. sok nagy igazságot lehet mondani az árakrol. pl. a régi angol mondás: nem vagyunk olyan gazdagok, hogy olcson vásároljunk. én azt szoktam mondani, hogy nekem az autom holnap és holnapután is kell, és akkor a legdrágáb amikor éppen nem megy. az ADDINOL-rol csak egy néhány érdekesség : -a nagy multi oljgyártok után ö volt az elsö aki megkapta a wv pddti motorkhoz valo minösitést. -az uj surftech technologia ( amit itt is kérdeztetek hogy mitöl jobb a többinél ) jelenleg semmihez sem hasonlithato, ugyanis világszabadalom védi mint saját fejlesztésüket. -most van hivatalos forditás alatt a Müncheni müszaki egyetem ( ha jol értettem a nevét ) vizsgálati anyaga ami szerint a hömérséklet és terhelés növelésével minden olajnak csökken a kenöképessége, csak a surftech technologiás olajnak nö. ez igen érdekes, és semmi más kenöanyag nem tudja. -a surftech adalék hatásmechanizmusa semmilyen eddig ismert adalékhoz nem hasonlithato, csak annyiban, hogy 4-600 km megtétele után kezd érezhetövé válni a változás. nem épül bele a fémbe, nem épül rá a fémre, hanem azzal a nagy nyomás és terhelés hatására kémiai rekcioba lép, és mintegy kisimitja a kiállo részecskéket ( itt mikronokrol van szo !! ) mitha a homokozoban elhuznád a felületet egy spaklival. -ha van olyan idiota kivánságod amit nem tudnak polcrol kiszolgálni, már 200l mennyiségtöl egyediben elkészitik !!!! ezt senki más nem teszi meg ! a jövö héten megyek egy fejtágitóra, utána talán jobban el tudom magyarázni. ha esetleg igény volna rá, megbeszélhetjük valamikor, hogy egy kiselöadás keretében elhozom a magyar importört ( ö vérprofi a kenéstechnikában ) és lehet kérdezgetni töle. ki kéne találni kit érdekel és hogy tudjuk összehozni.
Goodboy29-01-2007 09:46:12 // 726
BALÁZS,BASSZUS most azt jol beigazoltad amit gondoltam az ár /érték ,minöségről,mindig is kételkedtem az olcson kaphato csucs olajokban ill abban ,h miért tudják ilyen olcso pézé adni az olajakat!De mi akkor a garancia ebben aszájbasexuált világban,miben bizzhatunk, mi végfelhasználok?Minden czigány saját lovát dicséri ,!!!!!!!!!
GTPeti29-01-2007 09:34:52 // 725
Értem. Meg gondolom olcsóbb is a gyártónak, ha csak egy fajtát gyárt.
bb1828-01-2007 16:52:41 // 724
ja és még egy : anno a dieselolajban lévö kén égése során keletkezö savasito hatás miatt kellett külön a diesel motorolaj, de ennek egyre kisebb a jelentösége, pláne az uj környezetvédelmi besorolások miatt is.
bb1828-01-2007 16:51:14 // 723
ma már a kisebb teljesitményü motorok ( ez lehet akár 200 le-is ) olajainál ritka az ami külön diesel vagy benzines. álltalában egy csoportot képvisel a személy/kisteher, ide értve a diesel, turbos, benzines, katalizátoros, és benzin-gáz vegyes üzemüeket is. ezeket az olajokat ugy fejlesztik, hogy vegyes jármüparkot is le lehessen fedni egy tipussal. vannak külön diesel olajok, és külön gázmotor olajok is a palettán, de azok általában az autogyártok külön igényei szerint kerülnek fejlesztésre kimondottan a nagy teljesitményü teherautokhoz ill. kamionokhoz, vagy stabil vagy munka gépekhez. ezeket mindig a gyárto specifikácioja szerint is kell választani, hiába azonos a teljesitményszintjük !
bb1828-01-2007 16:45:08 // 722
én probáltam anno ( más márkával ) az 5, és 10w közti különbséget, de szerintem az csak nagyon hidegben jön elö. sokkal jobban észreveszed pl a váltonál a hideget.
GTPeti28-01-2007 16:45:00 // 721
Apropó, az említett olajoknak nincs kifejezetten diesel változata? Azt mondják az okosok, hogy az univ. (benzin/diesel) sosem olyan jó, mint a specializált.
bb1828-01-2007 16:41:58 // 720
rákérdezek, igy fejböl nem tudom, de mivel nagyon uj ( fél éves fejlesztés ) nem sok ellenele lehet a piacon.
bb1828-01-2007 16:40:56 // 719
valamennyi mindig fogy. ez szükségszerü. olajcserénként a magam részéröl azt szoktam mondani : ha nem megy minimum alá az jo. amugy meg kéne kérdezni akik jobban ismerik a fajtát, hogy ez mitöl lehet, illetve mennyire jellemzö a tipusra. álltalában pl a boxik jobban eszik, de ez sem mindig igaz. lehet pl ha 5W-40-et használsz és áttérsz 10w-40 re akkor nem fogja enni. ha kopottság miatt eszi akkor ezt kell tenni.
GTPeti28-01-2007 16:40:33 // 718
Én az 5W-set preferálom. Főleg télen. Mik az eco-val azonos tulajdonságú olajok? A WR Diesel pl. nem?
bb1828-01-2007 16:37:29 // 717
neked is elég a 10W-40 aminek kimondottan jo az ára, de ha nem az eco sorozatot választod, akkor az 5W-40 is jo árban van. az eco sorozatban nem csak a teljesitményt kell nézni, mert ott már hosszabb távon kell tervezni. az azonos tudásu olajokkal az ára is simán felveszi a versenyt. 10W-40 olajat tudok venni 5-600ft/l-ért is de inkább meg sem nézem...
gsx-r28-01-2007 16:36:29 // 716
166 TS az nem tudom miért eszi de eszi az tuti,nem nagyon de ha ennyire se enné azt nem bánnám
GTPeti28-01-2007 16:33:18 // 715
Sziasztok! bb, kár, hogy ilyen húzós ezeknek az ára. Én ha már vennék, akkor 5w-s eco-t vennék. De a 4e/liter nem túl baráti. :((
bb1828-01-2007 16:31:54 // 714
az eco-synt teljesen uj fejlesztés, sokkal kisebb pl a párolgási vesztesége mint a régebbi olajoknak, valamint az alapul szolgálo olaj hosszabb szénláncokbol épül fel. a 35% természetesen nem mindig él, de pl a WV PDTDI esetében a többi olajhoz képest jelentös a javulás ( itt gyárilag 3-4 l/olajcsere fogyásra azt mondják hogy természetes...). ez erösen konstrukcio függö. a csendesebb, finomabb futás szinte minden amugy jo egészségi állapotban lévö motornál érezhetö. ha kopás miatt eszi az olajat akkor nem várhato el ilyen mértékü javulás.
bb1828-01-2007 16:26:49 // 713
neked is az alábbiakat tudom ajánlani : premium star 10w-40 2160 ft, eco star 10w-40 3100ft. 5w-40 3340Ft , eco 5w-40 4260 Ft, literenkénti árak, az árakbol lejön a 10%. a 10W-40 premium star szinte mindig van itthon 4 literes ( néha 5 ) kiszerelésben, de fogok hozatni literest is. valszeg a jövö hét után érkezik egy kisebb mintakollekcio(kb fél raklapnyi) és akkor polcrol tudok adni minden járatos terméket.
gsx-r28-01-2007 16:15:10 // 712
ez nagyon jól néz ki 35%olajfogyasztás csökkenés?azt hogy értik vajon?
bb1828-01-2007 16:03:26 // 711
a militech-et nem tudom honnan lehet venni, nálam keresik rendszeresen mert még fent vagyok a lapon, de már régen nem foglalkozom vele. ha leirod milyen olaj kellene vagy pontosan milyen tipusba akkor irok árakat.
WenczMiki28-01-2007 12:46:29 // 710
Cső bb18! Ezek az olajok mennyibe kerülnek? Most közeledek az olajcseréhez és kíváncsivá tettél. A Militec-es dolgokhoz lenne kérdésem: honnan lehet beszerezni (a www.militec.hu 2000-ben frissített honlap, élnek még?) és mennyibe kerül.
bb1828-01-2007 07:16:02 // 709


ez a legujabb fejlesztésü olajuk.
bb1827-01-2007 17:30:51 // 708
a militech az más dolog, elvileg nem befolyásolja az olaj minöségét, hanem a felületbe beépülve nemesiti azt ( tömiti a kristályközöket ) , és igy csökkenti a surlodást. valamikor forgalmaztam is, elég sokat eladtam. itt az olajok minösége a márkák közt alapvetöen abban különbözik, hogy alapnak milyen minöségü olajat használnak, illetve hogy azt milyen modon kezelik, adalékolják, valamint mekkora az idenen-anyag tartalma ( viz, egyép olajszármazékok ), azaz mennyire tiszta. van olaj amire rá van irva ugyanaz a teljesitményszint, de a probán akár még hallhato különbség is van, de laborban tisztán kimutathatoak az eltérések, és akárhogy is de ez mindenképpen a motoron elöbb vagy utobb meglátszik. van pl opel feliratu olaj ( vagy éppen ford ) amire 10w-40 van irva és 5-600 ft/l áron meg tudnám venni. szerinted abban mi van ennyiért ? a Walvoline olaj amit a tecsoban vehetsz nagyon alacsony áron, az pl a gyár kinálatában nem is létezik. ( ugyanugy mint a diesel-turbo nevü ) csak a tecsonak keverteti az importör.( a nagykerben nem is lehet megvenni !! ) aztán vannak olajok amiket ha itthon veszel, egészen más van a flakonban, mintha németo.ban vennéd meg. ezek nagyon érdekes dolgok, de sajna igazak, és a nép bedöl nekik. :-((
Goodboy27-01-2007 13:39:09 // 707
Köszi Balázs a választ ,meglátjuk ,a következö cserénél lehet,h kiprobálom ,bár én használom a militecet is,és tényleg nagyon jonak tünik!
bb1827-01-2007 12:22:21 // 706
ja és még egy: sokan tudják, hogy eddig a Valwoline-t használtam, de az Addinolt kiprobálva érezhetöen finomabban megy a motor, a mercimben és a subaruimban is. ez nem reklám, másoktol is visszahallottam aki már vett belöle. és még 1 : pdtdi ( VW ) motorokban csökken az olajfogyasztás a különleges gyártástechnologia miatt ( hosszabb szénmolekulákbol indul az alap ), mint más olajoknál. ez akár 1-3 liter is lehet cserénként. és itt az ár miatt már tényleg nem mindegy.
bb1827-01-2007 12:17:27 // 705
a b3 minösités egy normál személy és kisteher kategoriás motorolaj normál csereperiodussal, turbos, katalizátoros, benzines és diesel motorokhoz, katalziátorral vagy nélkül. vegyes jármüparkhoz jo választás. ( pl premium star 10w-40-et használok én is a legtöbb autoba ami nem kér külön minöséget, subaru, merci, pego, stb. ) a b4 már egy emelt szintü olaj direkt befecskendezös, hdi, egyéb motorokhoz. ( pdti kivételével, ahoz külön van 2 féle szintü olaj is jo áron ) Alfa jtd-k hez 20 ezer km-es csereperiodussal ajánlja a 10w-40-et ( elég a b3 is ), vagy ha valakinek kell, az 5w-40 et. 1l: premium star 10w-40 2160 ft, eco star 10w-40 3100ft. 5w-40 3340Ft , eco 5w-40 4260 Ft, az árakbol lejön a 10%. 5 l-es kiszerelésben valamivel ( pár 10ft-tal ) olcsobb literje. elég a 2160ft.os premium star, ez is böven teljesiti a követelményt. az eco sorozat a legujabb fejlesztés, minden tekintetben tulteljesiti a sima premium sorozat tudását, érezhetöen jobb futás teljesitményt ad, csöndesebb motor, kevesebb olajfogyasztás mellett. és ez nem csak a reklám helye.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.