SD13-03-2025 11:35:05 //
38640
2017 egy Honda Civiccel érkeztem megboldogult alfás emlékeim helyszínére:
Szorított a Veloce ülés, pedig kisebb volt. a hasam:D
Teltek az évek érett a gondolat, meneteltek a hangyák:D
Három gyerekkel később a karácsonyi céges party-ra már mivel érkezek?:)
Ma reggel nálam volt egy céges transit.. a fentebb látható csaj, fenhangon, apa ez milyen autó mindek van ez itt:D Hol a mi autónk?:D De a mai napig, most már a pirossal menjünk:D
SD13-03-2025 11:23:47 //
38639
Én valójában egyre több Giuliát látom Bp-en, most kezdenek bejönni a 10 év körüli nyugati importok. Elég szépek mind:) Remélem sokáig lesz benne örömük és sosem fog a rúgom neki fél lámpa kiégve lóg a lökös szintre jutni :/
SD13-03-2025 11:22:18 //
38638
400 lónál, simán:D
SD13-03-2025 11:21:21 //
38637
Gratula:) Az alfának egy színe van:D A többi csak árnyalat :D:D:D
Miért, te nem használsz AdBlocker-t? Amellett csak annak jönnek ilyenek szembe ilyenek, akik kimondottan autós tartalmakra vannak feliratkozva. Az meg nem feltétlenül (sőt legtöbbször nem) azok, akiknek van pénzük autóra. A TV előtt meg végig kell nézned. Én is akkor látok reklámokat, mikor a Forma 1-et nézem az M1-en.
Halesz12-03-2025 21:40:52 //
38635
Gratula hozzá :)
Számomra megdöbbentő, hogy még mindig mennyire számít, hogy van valaminek TV-reklámja. Budaörsi CarNetnél mesélték, hogy kifejezetten a tévéreklám hatására mentek be megnézni a Juniort. Én nem értem, ezek az emberek nem interneteznek, nem jön velük szembe egyetlen autós hír sem?...
Gyönyörű ebben a színben (is), gratula!
Kazes☻12-03-2025 20:50:12 //
38633
Sok boldog km-t! :)
Na gratula, így kell ezt. Max egy valamit fogsz bánni. Hogy nem vetted meg már hamarabb :D
B3WiN12-03-2025 19:35:07 //
38631
Szerencsére a februári eladásokat +1-gyel növeltem a Giulia számára. :D Azért pár hónapja lehetett ezt már sejteni, így decemberben megmakacsoltam magam, mondom itt az utolsó esély és bementem a Pappas-hoz és lefoglalóztam egy Tributo-t. Majd most februárban át is vettem. Érdekes, hogy Bársony Úr pár héttel ezelőtt még úgy nyilatkozott, hogy az Intensa miatt év végéig rendelhető lesz a Giulia, szóval nem gondoltam volna, hogy a benzineseket ilyen gyorsan lelövik.
Próbálgattam a Juniort, de engem valahogy nem fogott meg, az biztos, hogy az elkövetkező modellekkel részemről elvesztettek egy vásárlót. Ezzel ellentétben a Giuliáról szerintem mindent elmond az első kép.
Meg amúgy mit várunk akkor, ha most kaptak észbe és a Junior-t kezdik el orrba-szájba reklámozni... Miután hazahoztam és meglátta a szomszédom, akié a helyi Renault szalon, meglepődve mondja, hogy nem is tudta, hogy van ilyen Alfa. Így nem csodálkozok, ha senkinek se kell, ha nem is tudnak róla.
Oké végre elkezdték reklámozni a Juniort, szerintem ez az eladásokon is meglátszik, de ez a marketing, amit a Juniorba ölnek közvetetten a többi modelt is reklámozná. Pl. aki a Junior hatására bemegy a szalonba és látja, hogy a Junior mellett még ott van 2-3 vagy akár több másik modell is (amiről lehet addig nem is hallott), lehet hogy a Junior helyett azt választja, vagy vesz egy másikat a Junior mellé stb. De ha megint az lesz, hogy lesz összvissz 1-2 modell akkor ez megint nem fog működni.
Elméletileg nincs akkora időbeli különbség mint a 159-nél de azt azért tegyük, hozzá, hogy ezek a határidők ritkán szoktak igazak lenni, illetve nem igazán lesz a Giuliának utódja, legalábbis, ha tényleg egy CrossOver lesz a jövőben.

"Biztos vagyok benne, hogy ki van ez számolva rendesen, "
Jó neked, mert én nem. :-/
Egyébként igen, ez nem akkora űr, mint a 159 után, de azért ne felejtsük, hogy idén még csak a Stelvio utódját mutatják be, a Giu-t csak jövőre, szóval az leghamarabb szerintem 2027-ben jön az utakra.
Halesz12-03-2025 17:48:52 //
38629
Igen, más márkáknál ez úgy néz ki, hogy kijön a facelift és egy ideig még gyártsában van a régi is... Ott erre van pénz... itt úgy tűnik nincs, vagy kiszámolták, hogy annyit már nem hoz ez az egész, hogy megérje :(
Biztos vagyok benne, hogy ki van ez számolva rendesen, hogy meddig éri még meg fenntartani a gyártósort egy kifutó modellre...
Szerintem még ezen tuti tolni fognak pár hónapot... de valahol érthető, nem tudom hogy állnak most a gyártások, de vannak csúszások is... szóval simán lehet, hogy a március végén megrendelt Q-t majd ősszel gyártják csak (kis túlzással...), ott meg már indul az új Stelvio gyártása is... amihez lassan már rendelik a beszállítóktól a különböző részegységeket.
Azért ez sokkal összetettebb folyamat, mint mi gondoljuk.
A 159-esnél sokkal nagyobbat hibáztak, ott évekig volt egy űr, mikor megszűnt.
Az a baj, hogy az Alfának megint nem lesz 1,5-2 évig középkategóriás, sportos szedánja. Mint ahogy nem volt sokáig a 159-es leállítása után sem. Egyszerűen nem fog tudni hosszú távon értelmes példányszámokat elérni, ha teljesen ad-hoc módon gyárt ilyen-olyan modelleket, ahogy éppen sikerül.
Halesz12-03-2025 17:34:52 //
38627
nem tudom mennyire olvasgatjátok a híreket itt az Amorén, de azért az okok között ott van az is, hogy elértek a modellciklusuk végére ezek az autók, és már alig vásárolják őket :( Giulia 10 év, Stelvio 8 év, bárhogy számolod...
Át kell állítani a gyártósokat az új platformra, én azt gondolom, egyszerre kell leállítani a mostani két modellt, hiszen azok is azonos platformra épültek...
És hogy valami beszédes is legyen... A januári eladások Európában:
Junior 2,924
Tonale 1,058
Stelvio 549
Giulia 272 (!)
Lássuk be, nem sok embernek kell már ez a Giulia.... 🙁
Eközben a hármas BMW-ből eladtak januárban 5,059 darabot...
Visszakerestem a 2015-ös hozzászólásomat pár nappal a bemutató után :-)

1.8-as nem lett, de a célt szerintem jól kijelöltem és tartottam :-) 6 év és 1 hónapra rá elhoztam az autómat. Ami ha nem is fehér bőrbelsős, de a fehér betétek csak odakeveredtek.
A súlyeloszlás meg.. ha a Giulia Forums-on írtak igazak, QV 52%-48%, 2.0 RWD 49.8%-50.2%. XDD
Zselé12-03-2025 12:16:02 //
38625
Ne is mond, az enyém is most volt 3 éves január végén.. 91.xxx km van már benne.
Én 2016-ban mikor megláttam, megmondom őszintén annyira nem nyűgözött le a 159 után a design... de aztán 2017-18 körül mehettem egy barátom 2.2 díeselével. Na, ott már beleszerettem! Mondtam is, majd egyszer veszek egy pár éves dieselt...
Ebből lett 2022-ben a benzines Veloce. Minden nap öröm vele!
Autó terén nem gondolkodok a jövőn, mert nincs is min... :DDD...:I...:(
Még emlékszem, mikor először láttam 2016-ban az Alfacity-n a Q-t. Még közös képünk is van az akkori csajommal. Azóta eltelt pár év (meg pár barátnő xDDD ). Akkor azt gondoltam, sosem lehet majd ilyenem. Aztán '21-ben csak meglett, idén már 4 éves lesz. Én meg esküvőre készülök :D
Csak úgy repül az idő, ha jól mulat az ember (:
Logika az nincs, egész sokáig húzta. 9 éve mutatták be. Hamar eltelt..
Liquid12-03-2025 10:32:09 //
38622
sose volt sajnos :(
Kócosw12-03-2025 09:00:48 //
38621
En mar nem keresek náluk egy ideje logikat...sztem nincs is..
Szomorú. Mondjuk azt nem értem, ha még nincs utód akkor miért, de talán az Alfánál tudják. De inkább valószínáleg nem.
B3WiN11-03-2025 21:48:09 //
38619
Sajnos ez is elérkezett :'(

G-MANN🍀11-03-2025 12:37:43 //
38618
Megérett, ahogy nézem.
Mit kapott ez a fék? Ez úgy néz ki, hogy túlmelegedett. Hátul bírta?
Shadin10-03-2025 21:40:49 //
38615
Lehet h lesz megoldás az eredeti pedáltérképek visszaállítására RACE módban 😎
Shadin10-03-2025 21:39:10 //
38614
Ez még a gyári kisfék. A vadi új ATE tárcsákkal és betétekkel.
Nem úgy néz ki. :-( Ez már a nagy fék? Belül is ilyen?
Shadin10-03-2025 19:51:00 //
38612
Szerintetek ez normális?

Shadin10-03-2025 17:54:33 //
38611
Most, hogy taknyon csúszkáltam, D-ben két kerékkel sepert kifelé kanyarban, ugyan úgy RACE-ben, de "kockult" N-ben, A-ban még azt sem...
Az ESC funkciója, hogyha megcsúszik az autó, a kerekek fékezésével próbál ellenkező irányú forgatónyomatékot létrehozni, így visszatéríti az autót egyenesbe. Szóval ott válik szét, hogy az ESC akkor lép be, ha már megcsúszott az autó.
A két funkció váltásban működik. Kanyarodj ki nagy gázzal egy kereszteződésben úgy, hogy kanyar közben belelépsz a gázba. Az első funkció mindig az eLSD. Emiatt nem nagyon tapasztalsz olyat, hogy az ív belső kerék kipörög, és nem gyorsul az autó. A kipörgés miatt az asr el is venné a nyomtékot, és nem tudnál kilőni rendesen.
Amit tapasztalni fogsz, hogy amint beleépsz a kanyar közepén a gázba, instant eldobja a farát. Ez az eLSD.
Ami következik, ha nem voltál nagyon nagyon gyors a kormánnyal, hogy elveszi a gázt az ecu. Ezt még nevezzük kipörgésgátló funkciónak. Ekkor érzed, hogy bekockul, és ennek a határát nehéz nagyon eltalálni. Ha elég bátran rúgtad le a gázt, vagy jobban csúszik mint számítottad, akkor hiába veszi el a gázt, ESC beavatkozási határon túl lendül az autó. Ekkor kapcsol be az ESC, amit onnan ismersz fel, hogy egy kerék megáll, és oldalra radíroz az aszfalton, kellemetlenül rezeg is a kaszni ha ezt szárazon csinálod.
Kb ennyi.
Versenypályán is egyértelmű. Kanyar kijáraton gázra eLSD, elmegy keresztbe. Ha túlságosan elmegy keresztbe, az ECU a gázt elveszi de még nincs ESC. Szűk kanyarban szintén eLSD "húzza be a farát. Ott ha túlfordul a fara, azonnal ESC, ilyenkor billen egyet az autó visszafelé, de megúszod :-)
Shadin10-03-2025 14:45:09 //
38609
Az eLSD és az ESC hol válik el tesztelésnél?
Baccable project dolgozik többek között a standard EU kulccsal történő remote start :-)
Na ez a fék dolog hasznos infó, köszi! Kicsit rá vagyok erre fókuszálva én is, még majd próbálgatom N-ben, csak nehéz magam rávenni, hogy értékes kilométereket pazaroljak el abban a borzalmas módban XD
Az eLSD-t két helyen tudod kitapasztalni, verenypályán és városban XD Elinduláskor mindig aktív szerintem, illetve bármely olyan szituban ahol gázt adsz és egy kerék pörögne, közbelép és azonnal slide van. Ilyenkor igazából a virtuális hegesztett difi effektet lehet csak érezni. Pályán viszont nagyon ott van az az érzés, hogy "valami" fordítja az autót a kanyarokban.
Ez a canable projekted nagyon tetszik, követem a történéseket :-)
Shadin09-03-2025 14:56:13 //
38607
Amit biztosan tudok/érzek, nincs eltérő teljesítmény N D és RACE módok között, ezek mindegyike meg lett mérve. RACE mód előfeltétel mellett a bajuszkapcsolóval ki-bekapcsolható ESC-nek nem sok értelme van. RACE mód nélkül is tudja gombnyomásra a Dyno módot, jelentsen az bármit is. A fékreakció szerintem nem túl tudományosan a pedál megnyomásának sebességén múlik, nagyon rámentem erre a D-ben előfeszített a fék témára, sem ezt nem éreztem, sem változást az érzékenységben a RACE után. eLSD-t nem érzem túlságosan, nem tudom hogy viselkedik, de az ESC biztosan szeparált.
Ami érdekes még, hogy a rablásgátló így sokkal olcsóbb és egyszerűbb,
az S/S disable is és nem gombot emulál, hanem CAN parancsot ad,
továbbá a dashboard-ra küldött paraméterek, még ha nem is egyszerű használni, jó dolog.
Ua formában működik mint a Squadra Performance Logger, csak ez is sokkal olcsóbb, még ha több canable is kell hozzá.
Ugye a C1, C2 és BH CAN BUS-onként kell egy-egy canable :-(
Azaz ha minden funkciót ki akarsz használni, akkor három kütyüt kell megoldanod.
Nekem elég lesz a RACE mellett csak két CAN ami lefedi az igényeim.
Van egy srác Gianluca, aki nem tom melyik buszon és milyen formában, de adatot küld telefonra a Torque programnak és nem a show on dashboard-ot használja...
További ötletek is vannak a srácoknál...
Akkor viszont sok előnye már nincs ennyire belenyúlni, bár kétségtelenül izgalmas projekt :-)
Nekem a fő bajom, hogy race-ben senki semmit nem tud biztosan, hogy milyen módban működik.
Illetve Race proxyval D-ben sem. A pedáltérkép tőlem lehet N-ben, hozzá lehet szokni. De a fék reakció milyen módban lesz? D, vagy N? Vesztek e lóerőket az örök N ECU map-el? Az eLSD agresszív, vagy normál módban működik?
Tudom 5 perc átírni, de ezek miatt igazából motivációt vesztettem. Jóvanazúgy ahogy van.
Shadin09-03-2025 13:37:04 //
38605
Sajnos RACE konfig kell az ESC Off-hoz :-(
Nekem így a RACE fullos, én nem bánom az N-es pedáltérképet, még finomítottam is rajta,
valóban volt egy "gombóc" az elején kis fordulatszámon, azóta nem idegbeteg.
Huhh, gratulálok! Nem semmi, hamar összeraktad.😄
Egy kérdésem van. Ha jól értem Race mód nélkül ez sem képes az ESC Off-ra?
Shadin08-03-2025 12:48:34 //
38603
Shadin08-03-2025 12:47:58 //
38602
Shadin08-03-2025 12:46:56 //
38601
Shadin08-03-2025 12:13:09 //
38600
farki07-03-2025 21:44:59 //
38599
Lehet, hogy csak a folyadékot kellene kicserélned…🤷🏼

SD07-03-2025 21:14:01 //
38598
Én arra is gondolok hogy belever az index a kertelgázba:/
Zselé07-03-2025 19:06:17 //
38597
Lefőtt a kávé… multiair… vagy kezdődő dugattyútörés :(
Shadin07-03-2025 16:16:54 //
38596
Kuka :-(
SD07-03-2025 14:56:18 //
38595
Többször tapasztaltam hogy hidegen elindulva van egy kis szelep hangja az autónak.
Nálam az indulás nem 15 másodpercel-beinítás után van, hanem inkább olyan 1-2 perc mert mire kiállok, meg eleve is megváírom míg visszaejti a fordulatot.
De mégis első pár méteren óvatosan indulva többször hallottam mintha kicsit kerepelne.
33k km
Vége lefutotta?:)
Kócosw03-03-2025 20:44:08 //
38594
Előttem halado hirtelen savvaltasa miatt nekem is kellett És hát ugye a két kerék esőben nem 4...
Kócosw03-03-2025 20:42:44 //
38593
En 125 ös obogóval pereceltemegy kb 50 el Münchenben meloba menet esőben.Senki meg nem allt mindegyik értetlenül nézett, sőt hatul meg dudaltak is,.En szedtem össze a robogót nyustoltem at a fuves elválasztósavon,a sok bolond meg nezte ahogy küzdök ott egy par pörgés es x meter csuszas után,de segíteni egyiknek sem jutott eszébe pedig jól esett volna...Tudom mire gondolsz,ennis alltam mar meg segíteni...
SD03-03-2025 18:00:00 //
38592
na szóval kiköpöm a fogalmazásgátlót.. megrázott a sztori :(
SD03-03-2025 17:05:06 //
38591
Ha könnyebb biztos mindannyiunknak volt már hogy, utólag gondoltunk bele hogy de jó hogy megállt a másik autó. És hányszor állok meg én is olyanoknak akik nem tudnának.
Ez most nem adta ki, bárkivel előfordulhat az a nagy igazság :(
Racevét!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.