Forum >> Giulia

RomeoOne02-02-2025 12:23:12 // 38382
Annyi csak az értelme, hogy intenzívebben gyorsít fel a megadott sebességig, mint egyébként. De semmi extra.
Piritu - 1.000.00002-02-2025 11:37:50 // 38381
Csak így értelmetlen külön leírni, nem hoz semmi extrát :-(
Ha nincs előtted autó (márpedig ha átmész a másik sávba akkor nincsen) akkor visszaáll az eredeti tempóra. Ha lekanyarodik előled a kocsi akkor is, meg akkor is ha az felgyorsít és elhúz.
Shadin02-02-2025 11:21:48 // 38380
Így már valóban van értelme, és így működik is :-)
RomeoOne02-02-2025 11:01:55 // 38378
Oké, elolvastam angolul, így már van értelme. Ez csak azt írja, hogy ha indexelsz és áttérsz a másik sávba, akkor felgyorsít addig, amennyire állítva van a tempomat. Tehát 130-ra van állítva, de utolértél valakit, aki 110-el megy, akkor ha indexelsz, majd átteszed a másik sávba, elkezd visszagyorsítani 130-ig. Hát ez nem egy nagy wasistdas.
RomeoOne02-02-2025 10:56:13 // 38377
Nekem fura ez az egész. A fékezés alapvetően egy biztonság irányába ható manőver, a gyorsítás nagyon nem. Nem tudom mi pontosan a jogi szabályozása, de ezek az előírások elég szigorúak szoktak lenni. Ahhoz, hogy magától gyorsítson egy autó, ahhoz biztos, hogy az kell, hogy sokkal több dolgot fel tudjon maga körül ismerni, mint egyszerűen a tereptárgyak meg más autók.
Pl. ha 90-el mész és utolérsz valakit, akkor felgyorsít sebességhatár fölé? Persze, az ember ezt csinálja, de egy gépet nem programozhatnak erre legálisan. Tehát minimum a vezetésrásegítő extrák, táblafelismerő, ilyesmi kell, hogy legyen benne. Bár sztem ez sem elég. Ehhez komoly önvezetési képesség kell, mint amilyet pl. egy Tesla tud.

Rákerestem egyébként Google-ben erre az adaptív tempomatos előzési gyorsításra, nem adott találatot.
Piritu - 1.000.00002-02-2025 10:32:01 // 38376
Az enyémben is megkerestem, ott az áll hogy csak 70 felett csinálja. Tegnap 100+-nál se tűnt fel az autópályán...
"GYORSÍTÁS ELŐZÉSKOR
134)
Ha úgy vezetünk, hogy a készülék be
van állítva, és egy járművet követünk,
a készülék további gyorsítást
biztosít az előzés lehetővé tételére,
70 km/h fölött haladva, és a baloldali
irányjelzőt aktiválva (vagy a jobboldalit
jobbkormányos verzióknál).
Balkormányos járműveknél az
előzéssegítés csak akkor aktív, ha a bal
oldali sávban előzzük az előttünk haladó
járművet (jobbkormányos járműveket
használó piacoknál az aktiválási logika
pont a fordítottja). "
Piritu - 1.000.00002-02-2025 09:16:23 // 38375
Ahol lehet hasznalom, még faluban is. De egy biciklist se lehet kikerülni vele, mert beáll mögé….
Shadin02-02-2025 08:57:39 // 38374
Nem vettem észre h a lassítás előtt, ha előzésre utaló magatartást tanúsítok akkor rálépne kicsit mint előzés segéd. Ekkor ugye a beállított sebességgel megyek. Ha fékez már és kiteszem az indexet, akkor kellene ignorálnia az utolérő távolságot és nem kéne lassítania, vagy csak később, ha úgy itéli meg, hogy mégsem fogok előzni és belemegyek az előttem menőbe.
Nem bírom értelmezni a leírást. Angolul is pont így írja le.
Shadin02-02-2025 08:53:02 // 38373
Néha akkorát fékez ok nélkül egy kamion mögött :-)
Egyébként szoktam használni hosszú nyugis úton.
RomeoOne01-02-2025 22:15:28 // 38372
Nem szoktam használni, de nem lehet, hogy akkor működik csak, ha már a lassítás előtt elkezded az indexelést? Lehet, hogy ha már elkezd lassítani, akkor már késő kitenni az irányjelzőt.
RomeoOne01-02-2025 22:14:36 // 38371
Ez valószínűleg nem jó adatokat tartalmaz. Az eLUM lesz a pontos.
Piritu - 1.000.00001-02-2025 18:39:10 // 38370
Amit leírsz az a távolságtartó tempomat működése. Ezért is utálom...
Shadin01-02-2025 18:28:47 // 38369
Nagyobb Smoothing-gal szebb a görbe :-)
Shadin01-02-2025 18:26:21 // 38368
Találtam egy ilyet a kézikönyvben:



Jól értem, hogy arról van szó, hogy amikor pl. pályán utolérek valamit és kiteszem az indexet pl. balra akkor gyorsulnia kellene már a megkezdett előzésnél amikor még kvázi a sábomban vagyok?
Mert nálam ez a gyorsítás kizárólag akkor következik be, amikor már kiértem az előzősávaba.
Amikor utolérek valakit pályán, érzem már h elkezd lassítani, de még messze vagyok a kocsitól, kiteszem az indexet, hogy meg fogom előzni, de tobább fékez addig, amíg át nem érek a felezősávon majdnem teljesen. Számomra ez nem ugyan az a működés amit a kezelési ír.
Shadin01-02-2025 17:14:45 // 38367
Ezek el sem pörögnek 6500-ig. 6200 a max. MES-ben, ráadásul mindegyik valahol 5500-nál elhal.
Shadin01-02-2025 17:12:47 // 38366
Bár nyilván téved, mert az eLUM oldalán MY19-es nyilván:
Shadin01-02-2025 17:08:04 // 38365
2019-es az enyém, de az alkatrészkatalógus szerint csak MY17.
Viszont E6D, ill. biztosan GPF-es, mert valahol megtaláltam motorkód alapján, ill. nincs első-alsó kipufogódobom.

WarbiRunner (Gyuri)01-02-2025 14:09:37 // 38364
Egyébként jobban jársz ha vezetsz minél több évjáratot és az alapján döntessz majd. Van egy csomó apró, nagyobb különbség az évjáratok között ami totál ízlés kérdése. Nem az a pár lóerő fog számítani. Annyira, hogy 200 lovasan sem ég a seggem hogy tuningolni kéne.
RomeoOne01-02-2025 14:05:02 // 38363
Szóval 2018 első feléig gyártottat. Abban nincs. Cserébe öregebb, meg még közelebb van a bétateszt állapothoz (első kiadás), szóval lehet sokkal több gondod lesz vele, mint amennyit pluszt a 20 lóerő jelent 6500-on.
RomeoOne01-02-2025 14:03:20 // 38362
Igen, 2018 második fele már MY19, onnantól már van GPF a 2.0T-ben. A Q-nál csak MY20-tól. A nyári leállás után kezdődik a következő modellév, minden ősztől gyártott autó már a következő modellév szokott lenni. Mármint, ha haladnak rendesen a gyártással és nincs folyton gubanc, kényszerleállás meg kínlódás, mint ahogy az utóbbi években és most egyre inkább is van a döglődő autóiparban.
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2025 13:58:53 // 38361
2018 második felétől már GPF-esek voltak. A 2018 ősz már MY19-nek számit valamiért.
A tiéd akkor nem gpf-es? Elvesztettem a fonalat.
Shadin01-02-2025 12:35:28 // 38360
2019
De ki tudja, elvileg az enyém MY17-es, de a GPF a MY19-től van.
leopop301-02-2025 11:26:12 // 38359
Így értem, tiszta. Melyik évjárattól lett részecskeszűrős a 2.0T?
Csak hogy biztos ne olyat vegyek majd 😅
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2025 20:21:06 // 38358
Már ezen túl vagyok, csak bent maradt a kanyarkövető hiba, és nem vette be az új proxi setupot. Másodjára nem álltam neki.. Azóta van sgw kábel hosszabbítóm, de igazából tényleg nem érzem annyira szükségét a race módnak. Tudom, hogy kikapcsolnám akkor is amikor nem feltétlenül kéne. Így most nekem jó a gázpedál, és tuti nem esünk le az útról.
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2025 20:18:19 // 38357
A turbó legenda Stephan állításából ered, senki nem tudja valójában..
Az összes cikkszám USA/EU ugyanahhoz a Garrett Gt2056ksz turbóhoz vezet. Ettől függetlenül lehet hogy vannak kisebb különbségek. Nagyok biztos nem. A gpf-es autók nagyobb nyomáson mennek ugyanakkora teljesítményért, a gpf fojtás miatt.
Erről Giuliaforumson van thread. Ott az is kiderül, hogy fordulaton nem a nyomás kevés, nem a turbó limitálja a teljesítményt. Lehetne neki odaírni még üzemanyagot és levegőt, de mégsem jönnek a lóerők. Az előgyújtással lehet némi lóerőt összekaparni.

A gpf sokat fojt a motoron. Egy de-gpf, decat, downpipe chip nélkül is brutál sokat hozna. Ahogy az 1.4-nél is. Az a durva, hogy a kis 1.4 decat, downpipe után kétszáz (!) ló gyári programmal. 😆

99% biztos vagyok abban is, hogy a tunerek azért akadnak el a nagy fordulati nyomatékka, mert nem turbónyomást és előgyújtást kéne vegletekig hegyezni, hanem... a multiairt megírni. Na ilyen tunert nem találsz 😄
Shadin31-01-2025 19:19:44 // 38356
Az SGW bypass macerásabb mint átírni a PROXY-t,5 perc kb. ez utóbbi.

Viszont levették a "gombócot" az N és D pedáltérkép elejéről alacsony fordulaton, hát végre isteni lett.
Shadin31-01-2025 19:17:22 // 38355
E autója nem részecskeszűrős volt, azok többet tudnak, MY19+ már más turbóval van állítólag. Ez egy telefonos app, ugyan jónak tartom, de a paraméterekben tévedhettem, 15-én megy vissza padra, kiderül mennyit tud.
Én a gyári Veloce teljesítményét kértem, és ahogy néztem mind a görbe stílusában, mint az értékekben kb. hasonló a gyári 2019-es utáni mérésekkel.

Ha valaki unatkozik esetleg, van itt némi brainstorming:

Album...
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2025 19:17:17 // 38354
A 6 éves gyerekmnek megemlítettem, hogy fel kéne programozni a hétvégén a race módot.
A reakciója megért volna egy videót. A gyerek ilyen kéz a kormányon pozícióban hangutánozva "leforgatta, dadog, dadog, BAMM.. francba, a bicikliút korlátja 🤣
Van realitás érzéke 😅
leopop331-01-2025 18:41:38 // 38353
Hogy hogy csak ennyi ló lett?
La chipnél Erhardnak 300-310 lóra írták.
Shadin31-01-2025 12:34:36 // 38352
Ami mérés mellesleg hibahatáron belül többször is megegyezett korábban a dyno-s mérésekkel.
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2025 12:25:19 // 38351
Akkor az ábrázolás sem arányos, én szemre néztem kb. De mindegy, egy olcsó eszköz egy nagyságrendi mérésre, ennyit tud.
RomeoOne31-01-2025 11:21:38 // 38350
Ha megnyitod Shadin linkjét, akkor az ábrára téve a kurzort, mutatja minden adatpontnál a pontos értéket. Ott van a 400 Nm, ahol behúztam, picivel csak a 225 lóerőt jelző osztás felett.
Shadin31-01-2025 10:42:35 // 38349
Hát ez zavart a legkevésbé, de átérzem :-)
WarbiRunner (Gyuri)31-01-2025 10:19:46 // 38348
Szerintem föntebb van kicsit a 400Nm. Kicsit kevesebb mint egy osztásnyival (41Nm) a nyomatékcsúcs alatt. De igen, sajna vannak ilyen béna skálázások. Azért nem rebben a szemem sem ilyesmire már, mert pl a spektrofotométerem gyári app-ja is képtelen normális skálázásra XD Mondjuk legalább vonalra teszi, csak épp a komőlett görbe nem látszik a képernyőn a skála miatt XD
Sajna a programozásban is látom, amit minden műszaki területen, hogy a technológia rakétaként lő ki, az igényesség a háttérben pedig omladozik. Hót kókány dolgok kerülnek release-be.
RomeoOne31-01-2025 09:09:25 // 38347
Erre mondom, hogy kicsit buta app. Amikor egy ábrán ábrázolsz két függvényt, akkor ugyanazokat az osztásokat kéne használnia. A nyomaték osztásai teljesen máshol vannak, mint a behúzottak. Igazából a számokkal pont szemben, csak nincsenek behúzva. Behúztam a 400 Nm-t a képen:

Shadin30-01-2025 21:28:27 // 38346
Akkor korrekt a mérés, remélem a pad is igazolja majd.
WarbiRunner (Gyuri)30-01-2025 21:16:44 // 38345
Végülis ha a sebességet pontosan tudod, akkor az összes áttételt ki tudod számolni a fordulatszámból.
Az 1.72/3.15 amit találok én is mindenhol.
Shadin30-01-2025 21:04:40 // 38344
kb. ez lett volna a cél, jön a második felvonás 15-én
Shadin30-01-2025 21:02:50 // 38343
WarbiRunner (Gyuri)30-01-2025 20:58:36 // 38342
Pont nem, a dízelek szoktak ilyen 2000 körüli púpról visszaesni. Mindkét dízel tuningomban magamnak vasaltam laposra a nyomatékgörbét, amennyire lehetett, inkább beáldozva pár 10 Nm max nyomatékot.
A 400-at pont azért lőttem be kb itt a görbén, mert pont levágja a púpot, pont benzinesebb lesz a karakter. Persze jó lenne 5500-tól még fölhúzni a görbe végét 😄
Shadin30-01-2025 20:57:11 // 38341
Egyik talált végáttétel sem stimmel a mért fordulatszám per sebességgel. A 3.12 a legközelebbi. Azzal ~271 LE
WarbiRunner (Gyuri)30-01-2025 20:53:46 // 38339
A maximumból saccoltam én is, hogy kb 400-nál lenne érdemes "lelapítani" a görbét.
RomeoOne30-01-2025 20:23:19 // 38337
Mondjuk a nyomaték skálával kapcsolatban azért felmerül néhány kérdés bennem. Az értékek a bal oldalon nem igazán követik a beosztást. Akkor most hol van a 400 Nm?
WarbiRunner (Gyuri)30-01-2025 20:15:00 // 38336
A saját hülye mániám szerint én ezt a tuningot 400Nm maximummal kérném, 2300-4500-ig. 😄
Egyébként úgy tűnik, hogy kb megvannak a pacik ezek szerint.
WarbiRunner (Gyuri)30-01-2025 20:10:44 // 38335
Na, lett hsz. Pedig annyira azt hittem, hogy pontot tettem a Giulia topic végére 🤣

Amúgy változott, igen. A My21 áttételezéae hosszabb. Erről találtam is anno doksit, amit most nem találok. Talán az alfaromeousa oldalon is lehet találni ilyen adatokat.
Shadin30-01-2025 17:54:30 // 38334


Tudja esetleg valaki hogy változott generációk alatt az automata Giulia végáttétele?
WarbiRunner (Gyuri)29-01-2025 21:34:48 // 38333
.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.