Forum >> Giulia

Piritu - 1.000.00005-12-2024 12:16:17 // 37967
Automata kézifék, hillholder funkció?
Shadin05-12-2024 08:57:45 // 37966
Nagy a csönd, így megint kérdeznék :-)

Mitől lehet olyan szitu, hogy hátramenetbe kapcsolva féket elengedve nem kezd el kúszni az autó ~5mp-ig? Hideg, meleg mindegy neki, előre elindul rendesen és a szerviz óta tapasztalom.
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2024 14:32:18 // 37965
Akkor ezekszerint normális XD Hogy villog e bármi, fogalmam sincs egyik autónál sem. A Chili az pörög mint a bolond, simán hagyja kanyarban is a tapadásvesztést is nagy gázzal, aztán elég csak lelépni a gázról és dobja a seggét. Forog pörgő kerekekkel 5-6e-ig, simán, és vidáman, mintha ez így teljesen normális dolog lenne. Szóval prakitukan ASR not present XD
Nyilván rwd-nél más a rizikó, azért sokkal könnyebb eldobni. A Giulia az nem tud kipörögni különösebben.
RomeoOne02-12-2024 13:56:38 // 37964
A Bravo villogtatja az ESP-t, ha pörög a kerék, de beavatkozás annyira nem érződik, csak villog a sebességmérőben a piktogram.
Lehet a Giulia is, de annak nem merek a műszerfalára nézni, ha már tapadáshatár közeli állapotban van, az nem bocsátja meg a bámészkodást akció közben :D
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2024 13:01:06 // 37963
Amúgy a Giuliettánál nem kéne a kipörgésgátlónak dolgozni? Hogy lehet az, hogy hármasban pörgő kerékkel gyorsít masodperceken keresztül, miközben lelkesen csúszkál az orra jobbra-balra? 😄 Az esp-t már éreztem dolgozni pár éve hóban, de a kipörgésgátló az valahogy mintha nem lenne. Kanyarban orrtolást is kiharcoltam nála, ott is egyértelműen beavatkozott ív külső első keréken fékkel, ropogott is a talpam alatt. Ha viszont gázzal veszít tapadást, szarik rája.. Mondjuk nem baj 😁
WarbiRunner (Gyuri)02-12-2024 12:46:07 // 37962
Szerintem valami adalék távozik az évek alatt, hiába hibátlan a minta a gumin. Tavaly még a télivel jó volt a Giulia oldaltartása. Most az Eagle F1-nél nem éreztem jobbnak semmivel. Sőt, jobban eldobja magát amikor a tapadás határt eléri. 5e km lehet a téli szettben kb..
G-MANN🍀02-12-2024 11:52:37 // 37961
De szépen írtad! 😊 +1
(télinél a kontrollálható csúszás fontosabb szempont mint a maximális tapadás)
Egyetértek.
Istenhegyi-Németvölgyi kanyar mindig nagy mosollyal!😁
carver02-12-2024 11:15:13 // 37960
A páralecsapódás rosszabb mint a vizes út meg a hó. Itt a környékünkön is van egy-két olyan szakasz (G-Mann is ismeri, pl Istenhegyiről Németvölgyire bekanyarodva) ahol akár nyáron is páralecsapódásnál, szitálásnál minden alkalommal megmozdul a fara 20-nál is ha nem figyelek (naná hogy nem figyelek :D ).

Az utóbbi pár posztodból következtetve meg (és nagyon adom) simán el is fogyhat 3-4 év alatt az a gumi :)

Nekem is Vredestein van, én sokkal jobban szeretem mint az Eagle F1-et, sokkal jobb, kiszámíthatóbb az oldatartása szerintem, alig várom hogy lekopjon végre a nyári és jöhet a kétszéles. De nem is azt várom el a télitől mint a nyáritól. Megyek télen is rendszeresen, síelni is eljutunk néha, hóban is tudok menni néha hála Istennek, nálam a télinél a kontrollálható csúszás fontosabb szempont mint a maximális tapadás (De még szárazon is jobban szeretem a Vredesteint mint a Bridgestonet).
carver02-12-2024 10:48:03 // 37959
Olvastátok hogy Tavares lapátra került?
SD02-12-2024 07:49:59 // 37958
mondjuk akkor annyit mondtam hogy az összes tapad kivéve mikor nem, és amikor nem megfelelő van fent?:D
SD02-12-2024 07:35:17 // 37957
Én a bridgestone télivel teljesen meg vagyok elégedve, jól fog.
A Pzerot 0 fok nyálkában már inkább móka volt, mint bármi más:D
De jó móka volt:)))

A Conti nyári amúgy jó, ha megtapad, ha nem akkor meg mindegy is:D

A másik gépen Hankook van és amúgy az is jól tapad.
Illetve a Téli sotto zero, az egy kicsit öreg, de én azt mondom egész jó.
Nyilván azt nem kell hergelni.. de amúgy irányítható.
G-MANN🍀02-12-2024 06:49:38 // 37956
Érdekes amit írsz, mert itt a mi környékünkön is többször tapasztaltunk ilyet. Giuliaval is, de jobban érezhető feleségem Abarthjával, azon Vredestein téli van😉
G-MANN🍀01-12-2024 23:01:09 // 37955
Én azt írtam, hogy merész lenne Q-val nyárigumival télen. 😉
Jó, hogy le tudod rakni. 👌

Viszont találkoztam egy-két vadabb géppel, ők nyárival használják egész télen. Gondolom ők nem akarnak "banánra" költeni. Furcsa...
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2024 18:19:24 // 37954
Nem tudom, vagy az utakkal van valami, vagy mindkét autón a Vredestein télivel. 3-4 év és km függetlenül elvesztené a tapadást? Ma a Giuliettával jöttem haza, hármasban olyan őszintén forgott el alóla a kerék, hogy el se vettem a gázt, akkor legyen rally a feeling 😄 Érdekes módon a kis 1.4 hagyja, nem szabályoz le, addig pörög, ordít szuszog, amíg taposom.. mondjuk kérdés hogy ez így vajon gyári e 😅
RomeoOne01-12-2024 09:02:05 // 37953
Itt is vannak olyan útszakaszok, olyan simára van kopva az aszfalt, hogy tükröződik rajta napsütésben az autó... Rosszabb, mint a fehér aszfalt, ideális körülmények között is csúszik, mint a fene.
RomeoOne01-12-2024 08:59:57 // 37952
Nem azt mondtam, hogy télen nyári gumival kell menni, hanem hogy a téli nem tudja azt télen, amit a nyári nyáron. Ezért, ha nem muszáj használni a gépet télen, akkor inkább lerakom és nem költök rá egy csomó pénzt azért, hogy úgyse nyújtsa azt az élményt. De ma gurulok vele kicsit, hogy megmozduljon. lesz 10+ °C és már vagy 3 hete mozdítottam meg utoljára. Gyuri litániája után végül mégsem mentem vele, mert ránéztem az időjárásra és láttam, hogy még hétvégén is jó lesz :D
G-MANN🍀30-11-2024 21:14:23 // 37951
Merész lenne Q-val télen nyári gumival. Inkább csak tavasszal használd legközelebb 😁 és akkor tényleg felesleges a téli gumi👍
Nyári gumi most kb mint egy darab kemény műanyag. Sztm életveszélyes. (főleg a sportosabb gumik)
Az igaz, hogy a nedves nyálkában mostanában tényleg nem volt komfortos a téli sem, de nem azért mert téli, hanem azért mert ezen az útburkolaton minden is csúszik. Contidential téli egyébként sztm zseniális. Tudom ajánlani.
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2024 21:08:01 // 37950
Még este mennem kellett egy kört a városban. Ugyanott, ahol nem bírtam elindulni, egy Opel majdnem beforgott, úgy keresztbe fordult kanyarodás közben. 5 fok volt, semmi csapadék, inkább lecsapódott nedvességnek tűnt ami ott volt. Váratlanul csúszós volt.
RomeoOne30-11-2024 18:24:48 // 37949
Én ezért sem költök téli garnitúra. Minek 700 ezerért felgumizni, mikor úgyis szar lesz a nyári teljesítményhez képest.
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2024 18:04:30 // 37948
Fent a téli kerék.. az van, hogy ez így sem tapad 😅 Képtelen letenni a nyomatékot. Most szinte azt érzem, hogy jobb volt a nyári. Túl hamar betilt. Egy 206-os bírt fogni 80-ig 🤣
Shadin29-11-2024 12:34:24 // 37947
Pontosan! Itt tudom manage-elni rendesen a "rángatásom"
Piritu - 1.000.00029-11-2024 12:31:34 // 37946
Hamarabb is vált vissza, nem erőlteti annyira az alacsony fordulatszámot
Piritu - 1.000.00029-11-2024 12:31:34 // 37945
Hamarabb is vált vissza, nem erőlteti annyira az alacsony fordulatszámot
Shadin29-11-2024 11:47:40 // 37944
Pesten tötymörögni jobb A-ban szerintem, csak azt mondom, hogy van létjogosultsága.
Liquid29-11-2024 10:08:35 // 37943
az A Selénia Rally-n tökéletes, úgyis mindig túl gyorsak vagyunk :)
SD29-11-2024 07:06:48 // 37942
Nekem amióta a sportkipuff rajta van sokkal vadorzóbban indul D-ben, másban meg nem használom. Olyan mintha nyomatékhegyek lennének elrjtve a kipu-ban.

Ami amúgy lehetséges mert ahogy néztem a részecskeszűrő után straight pipe, a végén egy perforált cső nem túl nagy dobbal:D

Még a magasabb fordulat tartományt kell megtámogatni egy csipszel, és gumi legyen a talpán:D

Gyári kipuval sokszor volt hogy letapostam és semmi... ezzel meg csak rápöcccintek és hörög mint a vaddisznó:D

Bár továbbra is mondom hogy szerintem a radarról is szed jeleket, és ha lát valamit az útban nem ad gázt:D
G-MANN🍀29-11-2024 07:01:42 // 37941
MY19-nél ez lehet normális 😁 (bár én azt is csak egyszer raktam A-ba, hóban, kipróbálni)
zümi16628-11-2024 19:09:55 // 37940
Kár hogy a másik fül nem teszi hátramenetbe...🙂
RomeoOne28-11-2024 16:10:41 // 37939
Ez majd nekem is eszembe jut. Nálam még hasonlóbb az élmény, mert az indítógomb és az öv is piros :DDD
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2024 16:08:56 // 37938
Akkor ezen is sokat változtattak, nekem nem ilyen. N-ben pláne nem. D-ben azért kell a vezetős cipőm és a reggeli kávé, hogy szépen mozogjon az az autó a kanyaríven, ne kockán. :-) Az elindulással nekem végképp nincs gondom, a Giuliettával sokkal nehezebb abszolválni egy normális elindulást vizes úton. És az sem a gázedál hibája :-)
WarbiRunner (Gyuri)28-11-2024 16:00:58 // 37937
Na akkor mostantól minden indulásnál jusson eszedbe mondjuk EZ... XDDD
Shadin28-11-2024 15:29:53 // 37936
Így "télen" egyre többször használom az A-t, sokkal finomabb a gázpedálkezelés. Vagy én öregszem, vagy megpöckölték a pedált már, de néha az N-ben történő indulás is túl digitális, vagy tojásgázozom és majd lesz valami, ha nem alsuok el míg elindul, vagy rálépek és akkor meg kontrollálatlanul indul mit az állat :-(
Shadin28-11-2024 15:26:03 // 37935
Egyébként a váltópöcköt nem pöcögtetném, de a fülek zseniálisak.
quash28-11-2024 15:16:42 // 37934
Pont ez miatt kb. csak hátramenethez kell a váltókar!
Persze ilyenkor télen néha jó lenne egy fűtőt váltófül! :D
Shadin28-11-2024 15:05:06 // 37933
A jobb váltófül D mint előre fokozatba teszi a váltót, ha a kettőt egyszerre húzod akkor N mint üresbe, de nem vált DNA üzemmódok között.
SD28-11-2024 14:23:46 // 37932
Kreatív matekból jó vagyok nem gond:D
Az olyan mint a politika, nem jött ki az eredmény akkor megváltoztatjuk az egyenletet:D
Zselé28-11-2024 14:11:10 // 37931
Jogos teljesen! D-zek itt össze-vissza... kaptam is elég karót matekból anno!

Az első bekezdésben a D a DNA - D-je, a másodikban a váltó D-je...

Történelemből is jó vagyok, úgyhogy ha egyszer végre eljutok a normandiai partokat megtekinteni, akkor D-ben megyek végig, D-ben lesz a váltó, úgy nézem meg a D-Day helyszíneit!

Így ok? :D
RomeoOne28-11-2024 14:01:36 // 37930
Ha P-ben van, állsz a féken és felváltasz a füllel, akkor átteszi D-be.
SD28-11-2024 13:57:07 // 37929
Ahha akkor ez az a D ami a dinamic, meg a Drive..
Ami nem az ami az A mint Allweather ami már Advanced Afficiency

és mégis nagyontakarékosban ment fel a hegyloldalon jégen nyárigumival whatever:D

Tud ilyet hogyhúzok egyet a karon és elindul P-ből?
RomeoOne28-11-2024 13:26:08 // 37928
A nyugalom megzavarására adhat okot, hogy a "D" jelölést két különböző dologra is használta. Matematikából csúnya osztályzatot érne :D
SD28-11-2024 12:59:49 // 37927
Hogymi?
SD28-11-2024 12:59:41 // 37926
Tutibizotos:D
Zselé28-11-2024 10:34:24 // 37925
Én is N ben használom alapbeállításban. Egy-egy útszakasz/hangulat/időjárási viszonyok együtt állása viszi a kezem a DNA kapcsoló felé, hogy tegyem D-be :)

Az viszont megmondom őszintén, nekem új volt, hogy a váltófül is D-be tudja tenni indulásnál. Ma már így közlekedtem :D
Shadin27-11-2024 22:50:14 // 37924
jobb lett, lehet h ha 40 percig csinálom még jobb lett volna?
Peti16V27-11-2024 22:26:32 // 37923
Múlt héten mentem egy Prága oda-visszát, egy rohanás volt az út az amúgy is stresszes napjaimban, de arra a 2x 6 órára kikapcsoltam, egyedül voltam én és a gép, és elkapott a gondolat, hogy mennyire csodálatos ez az Autó, és mekkora szerencsém van, hogy nap mint nap átélhetem ezt az élményt.
Peti16V27-11-2024 22:19:45 // 37922
Nagyon jól leírtad, hogy többnyire miért nem D-ben használom 😀
SD27-11-2024 19:19:44 // 37921
de jó sem lett:)
Shadin27-11-2024 17:46:51 // 37920
Nem volt két perc összesen.
Shadin27-11-2024 17:46:28 // 37919
Kalibráltam a fékpedálerőszimulátort (!) meg még valami főfékmunkahenger ABS csatorna nevezetűt is, határozottan jobb lehet, de lehet még nekiállok egy kerekenkénti légtelenítésnek is...
Zselé27-11-2024 12:18:01 // 37918
Valahogy bennem is pont tegnap merültek fel ilyen gondolatok :) Picit beleszürkültem a fenejó dolgomba így lassan 3 év alatt, mivel minden nap használom a kocsit.

Cammogunk a dugóban, sietünk reggel a gyerekekkel, meg végtelen autópályákon telefonálok végig többszáz kilométereket és csak utazom...

De tegnap kicsit elmerengtem, hogy álljunk már meg! Micsoda remekmű ez! És hogy tényleg soha többet nem lesz ilyen autóm, ha ez egyszer elfogy...

Tehát el kéne tenni? Még amíg relatíve keveset futott, megóvni, megőrizni? Mert akkor majd konzerválva öreg napjaimon is ad magából egy kicsit - nomeg majd "eccer sokatér'.."?

A lóf@szt! :D A bonbont meg a jó italokat sem tudtam sose beosztani, eltenni későbbre...

Megyünk, míg ki nem rohad... élvezzük a dugót is, el lehet romantikázni egy-egy íven, anyagválasztáson. Az iparművészeten. Aztán ha meg tisztul a sáv... akkor lehet egy picit szakszerűen használni :) Kedden is, szerdán is, hétvégén is.

A TAS-588 nekem készült. Nem adok belőle senkinek! :P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.