Hardy29-10-2022 15:33:16 //
26904
Pontosan. Nem azt mondtam hogy a casco fizet hanem azt hogy kell rá biztosítást kötni. 80 és 120 000 Ft között van egy évre.
Sajnálom hogy vége a 0-nál függőlegesen álló műszermutatóknak. Személy szerint értékesebbnek és szebbnek tartom az analóg műszereket, de tudom ez a trend, és a vásárlók túlnyomó többsége ezt várja el.
Nem casco xe biztosítás.Beszéltem olyan kereskedővel aki 1 de akár 3 év garival birdette az 59-et.Az mondta,hogy ezt nem ő vállalja ez egy biztosítás.Ha lerohad az autó akkor megcsináltatom és a biztosító fizet.Ennél jobban nem mentem bele a részletekbe.Az a kereskedő köt ilyet az árult autóra aki tart a szavatossági perektöl.Ez is egy kinti autó volt 11 évesen 180k kilóméterrel.
SD28-10-2022 15:25:50 //
26901
Ebben lehet valami :P Igen hidegen veretni a henger oldalát röfögő motorral...
A startstoppot az én is nyomom ki, főleg bejáratás altt nekem ne kapcsolgasson..
De akkor ezt. Dinamic-ot is végiggondoljuk..
A bicikli nekem is az ingázós járgány. Szerencsére már nem a gyereküléses, mivel a kicsi megtanult kétkeréken menni, tök jó dolog együtt reggelente a kertek alatt tekerni. Kb -2 fokig bírjuk a tapasztalat szerint, aztán csak muszáj beizzítani a négykerekűt azon a pár hidegebb napon.
Bemelegíteni N-ben? Nálam teljesen kizárt. A takeoff checklist nálam így néz ki:
Ignition - set
Brake - pressed
Engine - on
Start/Stop - off
Parking brake - release
Mode selector - Dynamic
Engine idle - wait till drops
Transmission - shift D
Brake - release
Ha ez megvan, lehet kigurulni :-)
Szerintem a lehető legrosszabb hideg olajjal alacsony fordulaton használni, nekem semmiképp sem esik jól, de szerintem a főtengelycsapágyaknak sem. Inkább 2000 körül szeretem látni a fordulatot. Picit fölötte vált, picit alá esik. Az N mód egy motorgyilkosság.
SD28-10-2022 15:11:55 //
26898
gondoltam hogy nem Mito árban lesz, azért az nem occó :P
De mennyit spórol mondjuk az 5 év alatt? Míg a gari lejár, ennyit simán megspórol nem?
Persze attól még fájdalmas kifizetni egy elég jó szett kerék árát rá..
Egy tuti nem olcsó cucc 7kiló körül van a modul :-((
SD28-10-2022 14:54:45 //
26895
Az inkább a golyós szelep lesz mint a kotyógós kávéfőzőben:))) Ott lehet feltölteni olajjal a kamrákat szerelés után ha nem akarsz 20x indítózni míg megtelik.
A korábban belinkelt videóból szedtem ki a képeket, nem lehet hogy ez a szűrő helye? A csávó is valami "olej"-t emleget...


SD28-10-2022 14:48:42 //
26893
Igen ez alatt a kevés út alatt amit megtettem vele nálam az van kialakulóban, hogy amíg melegszik akkor N aztán megy át D-be és ha valami elbaxott dúgózás vagy ilyen speciális fogyi rekord kísérlet van akkor megy A-ba hogy ne akarjon kiugrani alólam:D Illetve majd nyilván hóban:)) Elvileg az arra is lett tervezve csak a zöld buzéria miatt lett átnevezve:P
Nekem a motor karaktere teljesen arra hajaz mint amit a veterán Giulia GTV stb videókon láttam, egy lelkes pörgős őszinte motor, abszolút hozzá tesz az élményhez, ha mondanám hogy rádobom azt a pénzt ha eljutottunk odáig, és éljen soká boldogan ha 30 éve alatt 3x kell is cserélni rajta:))) Legyen:)
Zöldeket megnyugtatva az én Giuliám eleve hybrid... :) Hétközben bicikli hétvégén megy csak meg max ha szarul érzem magam és nem akarok felülni a biciklire :D
leopop328-10-2022 14:44:31 //
26892
De mi van Erhardal?
Már nincs Alfa Amore profilja?
leopop328-10-2022 14:43:43 //
26891
JTS nél is
Cseréltem is mindkettőt vezérlés csere után
Erhard szerint a szolenoidok szarnak be a rendszerben, azt elvileg külön is lehet kapni.
Kíváncsi vagyok válaszolnak e :-)
Az enyém kísérleti alany ebből a szempontból. Minden pillanatban D-ben van, sosem használom a többi módot, én is egészségtelennek érzem. Sőt Kinga amikor először vezette, neki is feltűnt, azt mondta csináljak vele valamit, vagy hol kell visszaváltani?😄
Aztán átraktam D-be, úgy van rendben.
A hőtelmelése is nagy, a 159 is ilyen volt sőt ilyenebb. Ott progi átírással csökkentettem ezt. Itt is chiptuning lesz a vége, a Squadra pl csökkenti a gyári beavatkozási vízhőfokot 110-ről 104 fokra.
A MA egyébként megéri, sokat ad hozzá a motor karakteréhez. A Giuliettánál jól összehasonlítható. Egy 120 lovasból átülsz a M.Air-be és azt érzed, hogy a sima az alul nyomatékos, a MA meg fordulaton megbolondul, nagyon jó karaktert ad a motornak, sose akar elfogyni. 6500-ig vidáman elforog, aztán még lendületből egy picit.:-) A Giulia sajna ennyire nem pörgős, de érezhetően nagyon dolgozik fordulaton is. MA nélkül egy dízelesebb benzines feeling volna.
SD28-10-2022 13:36:08 //
26887
Én még lehet meg is kockáztatnék egy levelet az alfának hogy mi a véleményük erről a MA. mikroszűrőről. Mint Alfa bolond tulajok mire készüljünk mik az írott és íratlan karbantartási szabályok.
Én inkább tankolom 100-assal és cserélem az olajat 8-10k km mint utána cseréltessek, de ha az sem segít akkor meg azért mégis végig kéne ezt rágni:P
És bocs hogy mióta itt vagyok ezzel rágom az agyatokat:D majd abbahagyom:D
Mikóóó mehetek már megint!!! :)
SD28-10-2022 13:10:39 //
26886
Azért a kép alapján a bejáratás miatti túlfogyasztás témakörét túlhaladottnak tekintem:D
A bejáratás ezen részét sikeresnek vélem:D
SD28-10-2022 13:08:14 //
26885
Érzésre nekem az hogy 1500-2000 körül forog az autó és közben 100-130 között utazol, egy 2literes autónál elég erőltetettnek tűnik. Így tud brutál jó fogyasztást.
A twinspark 1700 alatt visszaváltós volt, ez meg 1500-al megy föl a hegyre?:D
Értem én hogy turbo, de mi hajtsa?
Emlékeim szerint az a jó az alfának ha normálisan 3000 alatt van használva de néha heti legalább egyszer ki kell forgatni hogy érezze a törődést, és had járja át az olaj.
Most ami még az eszemben van ezzel hogy ezek a hülye környezetvédelmi normák, vajon milyen hőmérsékletek lehetnek ott, leállítás előtti járatás, visszahűtés... időben olajcsere..
Nekem pl meglepő milyen meleg jön ki a motortérből ha oda teszem a kezem, mikor leállítom, azért itt hőmérsékletek vannak:)
Másrészről meg ha 100k és cserélni kell a MA-t lehet mégsem éri meg az az irtózatos efficiency... inkább had forogjon had éljen... de most csak találgatunk.
Szerintem gyűjtsük az infókat és mindenki majd belátása szerint óvja a szeretett vasát:)
Ha meg sírunk együtt sírunk, de az hogy addig kúrva sokat nevetünk is az tuti:))))
Igen, ez a szűrő dolog nekem sem illik a képbe. Nagyon korrekt megoldásokkal van tele az autó, úgyhogy ez a szűrő egy nagy kérdőjel. Lehet úgy gondolták, hamarabb hengerfejesre kell hajtani a dögöt, mint hogy eldugul XD
Egyébként pont a sok tempomatos utazásra gyanakszom mint fő “userhiba”. Gondolom ilyenkor dolgozik a legtöbbet a modul a részleges vagy dupla nyitások miatt.
(Ezért is vetettem fel hogy hogy vezethették azt ami 36e alatt megmekkent)
Furcsa hogy mindig hidegen, illetve a bemelegedés során jön a rángatás és a hibaüzenet.
Az olajszűrőt azért tartom érdekesnek mert a Giuliában vannak műszaki csemegék amelyek a korrektség irányába mutatnak. (Pl. Turbóhűtés a leállítás után, korábban nem nagyon foglalkoztak ilyesmivel.) Nagyon nem illene a képbe ha ezt ennyire elqurták volna a szűrő kérdést. Főleg hogy a korábbi modellnél cserélhető volt.
Szűrő: A feleségem Minijében visszatérő hibaüzenet a nem működő okoskerék átállító rendszer. Minden esetben a szelep előtti finomszűrőt kell megpucolni. Ott is elvileg szűrt olaj megy, de mégis. Sokszor meglepődök hogy milyen kevés trutyi elég a hibaüzenethez.
Jobb olajakkal kitolható a hibaüzenet. Évente cserélek benne olajat most már sikerült elérni hogy a cseréig nem dob üzenetet. A kocsi 5-6ezret megy ezalatt.
…és még rám mondják hogy bármilyen átlagsebességgel bármilyen fogyasztást tudok produkálni :-DDD
Pontosan XD Minden gyári alkatrészt elrakok én is.
Amire még kiváncsi vagyok, hogy a Te kezed/lábad alatt (ami gondos odafigyelést és nem széthajtást jelent) meddig megy el a cserélt modul.
Fenntartom a véleményemet:
"B - részben eltömődött a szűrő, ezért nincs megfelelő olajnyomás a modulban. Ez hibás működéshez, és végül a mozgó alkatrészek kopásához vezethet. A modul csere után pont ugyanúgy el lesz dugulva a szűrő."
Az olajmágiához meg hozzá sem tudok szólni :-) Az olaj egyik funkciója az, hogy lebegtesse a részecskéket, majd a szűrőbe szállítsa. Elvileg az olajszűrő után megy fel a hengerfejbe az olaj, egyenesen a mikroszűrőbe. Nagyjából az tud rárakódni, ráégni, ami az olajszűrőn mégis átjut. És mégis átjut..
SD28-10-2022 10:00:55 //
26878

No comment:)
PHuBi megtanított arra hogy minden is rakjak el :-.)
Jó lesz az majd 10 év múlva ha otthon bütykölgetem majd Giuli-át :-DD
A hidraulikus munkahenger cserélhető volna szerintem, csak gondolom nincs rá protokoll, hogy hogy is kéne megállapítani a hibát, hogyan cserélni, bemérni, stb. Inkább kuka az egész.. szóval mindenképp tedd el a rosszat, lehet hogy egy munkahenger megkopott, a többi jó, jó lesz az még alkatrészbányának :-)
Milyen casco az ami az alkatrészcserékre fizet? :-O
zgi52128-10-2022 09:14:05 //
26874
milyen casco fizet motormeghibásodásra? nekem ez új :-)
Hardy27-10-2022 22:35:46 //
26873
Ha egy éves cascó árából kijön a művelet akkor nem nagy összeg. Bár azt nem hiszem. Amúgy kötni kell rá biztosítást ha veszélyeztetett korba kerül. Aztán fizeti a biztosító. Nekem a másik turbócserés volt. 1200000 Ft. Fizette a biztosító.
"Olajban van a trükk" - megint filózófiai a kérdés.
Ki tudja eldönteni hogy melyiknek nagyobb a hatása? Az olajnak vagy a használat módjának vagy valami teljesen másnak?
Nálam az én felhasználói profilommal, a gyári olajjal 100ezret ment el a MA.
Ha más olajat töltök az új MA-el szerelt motorba akkor azzal mennyit megy el nálam? (ettől függetlenül repül ki a gyári olaj és a TS tapasztalatok alapján másik gyártó jön)
Feltételezve hogy akinél 36ezret ment el ő is gyári olajat használt, akkor ő mit csinálhatott másként?
Vagy csak kifogott egy szarabbul sikerült darabot én meg egy közepesen sz@rt...
Mondjuk tényleg érdekelne hogy az a szűrő miért került oda?
A szervizes szerelő srác egyénként azt mondta hogy általában a hidraulikus munkahenger kopik meg és szorul meg. Ha kicserélik az enyémet akkor tuti szétszedem.
SD27-10-2022 21:53:24 //
26871
Olajban van a trükk olyan kell ami nem hagy taknyot:/ hogy a petronas lebutította a seleniat… ? Márkaszevízbe a viszek megfelelő specifikációval olajat, beleteszik?
carver27-10-2022 21:18:20 //
26870
most járt le a lízing még jó hgy újrakötöttem a cascot... Bár ha így megy 6 évesen sem lesz benne 100.000 lehet mégis inkább félre kéne tenni a casco árát abból bőven kijön a MA és a szűrő is...
SD27-10-2022 20:32:23 //
26869
Olajban van a trükk olyan kell ami nem hagy taknyot:/ hogy a petronas lebutította a seleniat… ? Márkaszevízbe a viszek megfelelő specifikációval olajat, beleteszik?
Szerintem max 10e-renként olajcsere, és ha megkotlik a MA modul, akkor hengerfej le, szűrő + modul csere és mehet tovább. Csak ezt senki nem fogja így megcsinálni, nekem is fájna. Úgyhogy inkább várom a tapasztalatokat, mire nálam feladja a harcot, már többen túllesznek ezen. Számító egy alak vagyok, tudom XD
Zselé27-10-2022 19:48:04 //
26867
Egy hónap után NIRVANA!!!
I’m so happy, ‘cause today I find… in my car myself… :DDD
SD27-10-2022 19:15:45 //
26866
Végül is ha úgy vesszük ez már tényleg Ferrari kategóriás karbantartás, de ha egy HF-et 5 évente revizióra küldesz, kokx stb, az tényleg hosszú életttartalmú lesz:)
SD27-10-2022 19:14:17 //
26865
Én úgy vélem ők arra gondolnak hogy az olajban szennyeződés nem lehet.. ez amúgy ha jó az olaj igaz is, ha mégis felkavarodik valami amit a szűrő nem fogott meg akkor még mindig ott ez a szűrő hogy ne darálja be a Multi Air..
Hmm szóval akkor 5 év mulva hengerfejezés? :P
Nem lehet ezt valahogy kivezetni?:D
Szerintem valami tisztítási trükk kell legyen ehhez, fentről belecsepegtetsz valamit...
A Mito Multiairnál is volt egy golyós szelep amivel lehetett újra tölteni meg ilyenek.
SD27-10-2022 19:10:58 //
26864
Időzített? :D
A hengerfej sem lehetne lényegesen melegebb, sőt, így közelebb van az égéstérhez. Alu a blokk, ne felejtsd el, az ott szerintem pont nem egy hűvös zóna ahova a bombát beépítették. De reménykedjünk, hogy jóvanazúgy.
A szűrő felülete nagyobbnak tűnik, úgyhogy emiatt többet kell hogy bírjon. Azért műszakilag indokolhatatlan így beépíteni egy szűrőt. Ennek az élettartama határozza meg a motor élettartamát. .
Pozitív, hogy azonos szintre hozták a kínálatot, nem lóg ki kütyük terén a Giulia/Stelvio páros, a mai világban ez kell.
A rendes mutatós műszerekért kár, de szerintem akiknek ez fontos volt, lépett időben.
Jó úgy várni ezt a fészliftet, hogy nem igazán érzem azt, hogy "elkapkodtam" és várhattam volna még egy kicsit XDDD
A szűrő formájára tesóm találóan azt mondta, hogy egy bombát rejtettek el a motorban XD
SD27-10-2022 18:06:04 //
26860
SD27-10-2022 17:17:44 //
26859
Én nagyon örülök hogy nekem még 3d-s :))))
Akkor vége az analóg óráknak az Alfánál is :-(
SD27-10-2022 16:41:05 //
26857
Mindenképp üdvözölendő hogy 3 típussal megy az Alfa tovább!!! és egységes arculattal!
Kéne még egy Villany Mito utód és kész:))) Esetleg egy roadster:)
Halesz27-10-2022 16:30:56 //
26856
https://alfaamore.hu/hirek/giulia_stelvio_my2023
Összeszedtem gyorsan az újdonságokat! Szerintem baba, és örülök, hogy nem b@szták bele a tabletet középre, mint a Tonaléban. Ez nagyon jó kompromisszum így! :)
Én a jelenlegi ledlámpákkal vagányabbnak tartom mindkét autó orrát, de azért várjuk meg, élőben milyenek! :)
Összességében mindenképpen kellett már valami ilyesmi frissítés, így technológiailag is ugyanolyan szinten lesz végre mindhárom autó, a Stelvio és a Giulia pedig továbbra is egy rohadt jó, igazi Alfa Romeo marad, hiába lett digitális a kijelzője! :)
(Azért azt sajnálom, hogy a Giulia és a Stelvio nem kapott valami más kijelző designt, mint a Tonale...)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.