G-MANN🍀25-01-2022 12:42:48 //
24166
😁😁 most nézem én piros Veloce-t kaptam, de dísztárcsával 😁

Na megyek is tankolni 😉
leopop325-01-2022 11:30:13 //
24165
Nagyon helyes 😁👌🍀
Nekem a GTV-m van letéve októbertől márciusig. 👌
Leugrottam az előbb a garázsba, levettem a kocsit a CTEK-ről, megigazítottam a szőnyeget Gyuri és és G.Csabi iránymutatása szerint, meg gyönyörködtem kicsit az autóban, aztán mentem is tovább dolgomra. Itthon, ahogy pakoltam ki a zsebemből a kulcsot, jutott eszembe, hogy nem zártam vissza...
Telefonon Alfa Connect app, majd zárás... Legalább erre jó :D
De majd küldök nekik hibajelentést, hogy nem találták el a piktogramon, hogy milyen felni van a kocsin :DDD

leopop325-01-2022 11:10:03 //
24162
Pedig azt hittem volna hogy a két autó kb ugyanaz
leopop325-01-2022 11:08:54 //
24161
Amúgy én is kóros akksi töltő vagyok. Mivel nálam télen alszik a Brera (max ha nagyon napos és jó idő van azaz +15 fok akkor jön ki a garázsből) ezért télen mindig töltöm. Pont reggeli előtt tettem fel én is a töltőre 😁

passz piros... más a rendszer ezek szerint
leopop325-01-2022 11:01:02 //
24159
Hogy hogy csak a Giuliajét tudják és a Stelvioét nem?
attól függ mennyit ejtek le :DDD
Hasitasi nem kér kódot.
Te is csak akkor veszel fel pénzt, ha leejted? :D
lusta voltam megnézni ... egyéb iránt nekem sincs gond vele szinte minden nap megyek vele, majd ha lesz készítem a hasitasit ...
Én a 159 Ti-vel mentem a méhtelepre, mert faterom a műhelyektől mondta, hogy jó lesz ha eltüntetem az autó alkatrészeket :D
Ott kérdezték, hogy mi bajom van, hogy ilyen autóval hordom a vasat 😂
Nemreg kérdezte, hogy mivel már nincs “kombi” így mivel tüntetem el megint :D
Mondom hát a Giulián végülis van vonóhorog 😅
De majd befogom a Fiat-ot inkabb fordulok kettőt 🤣
Amúgy ha normálisan le van takargatva minden semmi baja nem lesz egyiknek sem.
A túlterhelés más kérdés.
Egy rokonom az epitkezesre hazavitte a peugeottal az osszes burkolatot. Utana csereltunk ket hatso rugot 🤦🏻😂

nekem most ez van gyári is exide volt rajta az Alfa Romeo felirattal
De most miért ne? Ez nem polgárpukkasztás, szerintem így normális. :-)
Zselé24-01-2022 21:49:26 //
24152
Amikor az építkezésen lemaradt vagy 20db Leier tégla meg 10 ytong, és a 159-essel mentem érte, hasonlóan éreztem magam. Ott megálmodtam az igazi polgárpukkasztást: a festős szakadt nadrágomban és munkás pulóverben elmenni a boltba Maserati Ghiblivel! Végül ugye Giulia Veloce lett, de talán ezzel is meglesz a feeling ha kerti munka közben elfogy itthon a kenyér…XDDD
Akkor indít rá ha valami miatt szükség van a kraftra. pl a klímának kell indulnia mert nem tudja tartani a hőmérsékletet, de az akku is lehet.
Liquid24-01-2022 20:28:34 //
24149
Zselé24-01-2022 20:20:26 //
24148
Igen, legalábbis offosban tuti így van! Ha alacsony a fesz, inkább járatja
Feleségem Giuliettája többször csinálta már, de talán az enyém is egyszer, hogy a Start& Stop magától indította az autót. (Vasúti pirosnál álltunk) Mintha olvastam volna ,hogy ez is akku feszültséggel van kapcsolatban, erre van valakionek infója?
Akksi témához : 1 hétig állt a Giulia a garázsban, 12v-ot mért rajta a töltő. Többször volt már 1hetes állás, majd pár km-es kör és vissza. Indítás gond sosem volt vele. 2.2D
Amúgy kóros akksi töltő vagyok én is ,valamelyik autóra havonta rálógatom :)
Mikor a kormányt leszedtem 2 éve akkor áramtalitottam, emlékeim szerint 95Ah akku van benne meg AGM felirat volt...mindjárt megnézem itt van 6 m-re a garázsban 😁
denil124-01-2022 19:13:00 //
24144
Lám,lám egy sima S/S kérdésből mekkkora kommentcunami lett.
Viszont az nagyon tetszik,h ennyire rámozdultak a témára. Van aki mért, van aki olvasott van aki tapasztal..
Így gyakorlatilag 1 hét alatt kiderül, hogy:
1, Ez nem hiba ( it's not a bug it's a feature )
2, Ez az autó ilyen.
Hogy ettől most nekünk jobban kellene magunkat érezni vagy rosszabbul, az már legyen egyéni ízlés kérdése, de az tényleg jó, hogy ilyen hamar le lehetett zongorázni azt, hogy nem a rendszerrel / autóval van baj és nincs miért aggódni.
ui:
Az ilyen tervezési hibákat sosem értettem. Azokat a fogyasztókat kapcsolja télen, amit szinte CSAK TÉLEN használsz. Ügyes NA! ( work as designed )
Nyitva hagyott autó és fél óra volt az eljárás, de ettől lehet hogy még mentek fogyasztók.
Alapvetően itthon eddig egyetlen autót sem zártunk, mert minek. A Giuliát pl javasolták átadáskor, hogy huzamosabb időre ne hagyjam nyitva. Demiéééért? XD
10 év múlva esküszöm, kihúzok két km kábelt a gépből, kidobálom az össze ecu-t, kap tekerős ablakot, pár relét és egy karbis motort XD Mert a kaszni és a futómű az továbbra is zseniális. :-)
Csabi24-01-2022 17:32:58 //
24142
Nincs is fedele... :) De akkor honnan tudod, hogy 50% on van? Ha kinyitod a csomagtartót (legalábbis nálam) áram alá kerül az autó, műszerfalon megjelenik a logó, relék kattognak...persze hogy akkor alacsonyabb a feszültség. Nyitott csomagtartó és kb 15perc után van értelme mérni közvetlenül az akksin...persze ha így tetted akkor nem szóltam...:)
Az obd fedelét sem vagyok hajlandó levenni. Én ezt kellően meguntam. Autózni szeretnék, nem a műszaki rejtelmeit kitanulni. A Giulietta sem látott obd interfészt még nálam. :-)
zgi52124-01-2022 16:09:45 //
24140
már kíváncsi voltam benéztem a csomiba én is. Te hogy látod az akksi típusát, ott a feliratnál annyit látok a fél videokazettányi csatlakozóktól, hogy gyári Alfa Romeo ill. HD 12V max. ennyi. Alatta pedig "Varta" felirat és logó. Szóval nem Magnetti Marelli ám arra tippeltem volna.
Egyébként nem értem, eddig nem volt ilyen téma az akksi kérdés újkoruk óta :o
Tavaly rendeletem egy Osram 4A -os okostöltőt, akkor kipróbáltam a motortéri töltőpontokon, talán pár A kellett neki, fél óra alatt FULL -on volt.
a Giuliat ki tudják írni a Stelvioét nem...
Csabi24-01-2022 15:10:50 //
24138
"dízelek töltés menedzselése valószínűleg jobb"
Ahogy megfigyeltem ha alacsonyabb fesszel tölt akkor működik az fékenergia visszanyerés is , motorféknél pl most télen simán feltolja 16V-ra is, szóval némileg kompenzál...ha használod a motorféket, persze... :)
Csabi24-01-2022 15:04:07 //
24137
Töltés után megnézted mennyire állt be az ECU szerinti? Nálam kb 12-14 óra alatt végzett a töltéssel. (7lépés) de akkor csak 92 %on volt az IBS szerint. 24Óra múlva 96%-on...gondolom a hidegben ezt is figyeli...Aztán levettem a töltöről...
no olcsósítottak :DDD nálam a gyári AGM, az EFB nem is jó az AGM rendszerhez akkor nem csodálkozom, hogy nem bírja...
Feltettem egy visszajelzős C-tek gyorscsatlakozót, így a csomagtérben látom az akksi állapotát. Ezen három led van. A piros 12.4V alatti feszültséget jelez. Ennek a lábain multimméterrel rámértem, mert zavart, hogy egyetlen nap után a piros villog. 12.2V-ot sikerült mérni. Az is elképzelhető persze, hogy állandóan valami megy, fogyaszt, így sosem tudok valós nyugalmi kapocsfeszültséget mérni.
Ennyire nem kezdem el piszkálni, hogy levegyem az akksi sarut, aztán meg kalibrálni kell a mittudoménmit is :-)). Tegnap csak rátettem töltőre, a C-tek fél órán belül végzett a bulk töltési szakasszal téli módban, ami meg arra utal, hogy vagy nem is volt annyira lemerülve, vagy már kicsi az akksi kapacitása.
Innentől tényleg elengedtem, ha kifekszik, remélem cserélik gariban aztán ennyi.
A gyári egy Varta 96Ah 800A indítóáramú EFB akksi (tényleg nem AGM). Az enyém két hetente kap töltést ilyen hidegben, arra is figyelve, hogy napközben, plusz fokokban töltsek. A fő gond úgytűnik az, hogy papíron CO2-t spórolnak ezzel is. A töltő elektronika minimálisan tölt az akku 75%-os állapotáig, így a jól felkészített, feltöltött akkumlátorú teszt autók mérésekor alacsonyabb a Co2 kibocsájtás. Gratulálunk....
Az a 12.5V (Ao fórumosok szerint) reggel -8 fokban kb semmit nem képes tölteni. Ezért én hiába töltöm fullra, lényegében az autó lezabálja és nem tölt. És ez állítólag így "normális".
A dízelek töltés menedzselése valószínűleg jobb, ott más rondaságokkal szoktak az EU normának megfelelni. :-(
quash24-01-2022 13:22:56 //
24133
Mivel méritek ilyenkor az akksit?
Kíváncsiságból megnéztem én is ma, MES szerint 11,9V, mentem vele ~50Km-ert utána, 12,1V.
Csak otthon volt kéznél multiméter, amikor MES 12,1V-t ír, multiméter úgy hogy negatív sarút levettem, 13,3V-olt mért!
De ha már játszunk vele, rátettem töltőre, töltő elvileg jelzi a merültséget, szerinte 90%-on van az akksi!
quash24-01-2022 13:18:32 //
24132
Egy pici elektronika kell, és magától kikapcsol!
itt írtam róla: https://alfaamore.hu/tagok/quash/autok/19282/blog
nem csak a tető acél ha nem az oszlopokat összefogó keret is... nem kell ehhez olvasni sem tudni, csak egy mágnessel végigszaladsz, oszt ahol tapad, ott biz nem alumíneum :D :D :D
leopop324-01-2022 12:23:59 //
24130
Ki lehet szoftveresen Erhard kapcsolni, ahol voltal chip tuningon ők ki tudják írni a szoftveresen 😁😉
Csabi24-01-2022 12:23:27 //
24129
Szerintem arról van szó, hogy kis kapacitású akksi kerül gyárilag az autóba, holott pont a start-stop miatt a lehető legnagyobb kellene, abból is AGM...
1,5éve amikor megvettem az autót, akkor egy 1éves 80Ah EFB Banner akku volt benne, ami már nem bírta, 50% körül volt nekem is...Eladtam... Helyére bekerült egy 95Ah AGM akksi, azóta is patent. 75% alá még nem ment, pedig sokat városozok én is...viszont télen havonta kap plusz töltést...
Egy új autónál tényleg ezzel kell b@szakodni
Örülnék, ha egy új autónál csak ennyivel kéne baszakodni... :'DDDD
Kis érdekesség: a nem karbon tetejű Giuliák és Stelviók tetejével kapcsolatban volt egy kis katyvasz, hogy akkor acél vagy alumínium. A konklúzió az lett, hogy minden esetben acél.
A félreértés abból adódhatott, hogy ezek nem galvanizált, hanem
aluminizált acélok. Ezt a műszaki területen kevésbé képzett marketingesek alumíniumnak gondolhatták.
azon legalább ki lehet kapcsolni a s/s-ot, a Stelvion minden egyes indításnál ki kell rohadjon el...
Nekünk Erdélyben döglött meg az 500x gyári 5 éves mopar akksi, de úgy hogy a generátor is kapott egy torolhetetlen hibát. Akksi csere óta minden rendben, de generátorrol még mindig tárolja a hibát.
Amikor az akksi lemerülöben volt addig próbálkozott indítani szerencsétlen autó ameddig egy minimális erő is volt az akksiban. Ilyen haláltusát sosem láttam még.
Szóval nekem borsodzik a hátam ettől a start stop automata inditos dolgoktól. Persze tudom ez a jövő....
hja, szar az akku menedzsment elektronika akkor ...
Ha feltöltöm és nem megyek vele, tartja a töltést. Pont ez a gond. Ha használom, akkor kinyírja az akksit pikkpakk. Most szinte naponta megyek vele ide-oda a városban, több tíz km-t. És lényegében naponta kéne tölteni. Szerintem ez gáz. Egy új autónál tényleg ezzel kell b@szakodni, hogy figyeljem hogy holnap reggel beindul e még?
azért ez egy érdekes kérdés, ha nem megy vele az ember akkor sajna merül az akksi, nálunk a gari papíron ott van 12.6V rendben, 12.4-12.55, rendben, 11.8-12.24 lemerült tölteni kell, 11.88 alatt mélykisütött... az akkura 1 év gari van, kivéve a munka akksik, csónak, emelők, napelemes rendszer ott csak 6 hónap...
az megint egy másik kérdés ki fia-borja ez a mopár akku gondolom a legolcsóbb kivitel :(
Csak egy az Ao fórumról:
I had also battery replaced under warranty. the thing is that it must fail on FCA tester - it may be that they will just test OK, charge and you will be OK (at least for some time). Problem is common, stupid "intelligent charging" & S&S doe all to keep SoC below 65% (permanently not charged) what lower battery capacity over time, then if you do not drive mid/long distances then it is easy to drop below 50% SoC, and this is threshold Giulia BCM firmware won't swithc onn HRW/HM and heated washer nozzles (no matter LED on button is lit OK and no errors). THis is just poor design, which was never changed probably due to need of retesting/new homologation, maybe slightly(marginally) bigger CO2/fuel consumption figures.
Sajnos a modern autózás alapeszköze. Már a 159 is igényelte, egyébként az is képes volt akksi pusztító üzemmódban működni. Érdekes módon a Giulietta sokkal normálisabban kezeli az egyébként is kisebb akksiját. Csak halkan kérdem.. ha akksiról mennek majd a villanyautók, akkor konkrét akkumlátortechológiai szakemberekké kell képeznünk magunkat, hoyg télen ne egyen szívás? Vagy ez hogy lesz? Mert egyelőre ennyit sem sikerül megoldani, hogy az önindítónak legyen elég áram.
Na utánaolvastam. Az alfaowner-en nem volt nehéz rátalálni hasonló bajokra. Ott ugye felhasználói hozzáállás van, nem megy az ablakfűtés, start stop, tükörfűtés, már viszi is az emberünk a szervizbe. Nem egyedi eset, a Giulia főleg télen, felzabálja az akkut. És akkor nem működnek azok a kiegészítő dolgok, amiknek télen lenne értelme. Szerencsére az ülésfűtés 30% töltöttségig megy. De pl a hátsó ablak és a tükör már 50% alatt nem. What a logic :-S Akksi csere gariban rutin dolog a Giuliáknál, és nem oldja meg a problémát.
Volt aki alatt konkrétan menet közben leállt az autó.
Nekem egyetlen nap alatt 50%-ra zabálta. Nem töltök rá többet, nem érdekel. Ha leáll, trélerezzék el innen ahogy tudják, javítsák meg és hozzák vissza.
Nem semmi méréseket kiviteleztél :D
Tény, hogy a CTEK nagyon hasznos kütyü, én is örülök, hogy megvettem.
Csabi24-01-2022 08:37:21 //
24117
Persze, ilyenkor lényegesen több idő kell.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.