Először is gratula így előre is :)
A 18"-os felnik gond nélkül felmennek a Velocéra, nekem is azzal fut télen. A 2 széles guminak nem hiszem, hogy sok érezhető haszna van télen (egyébként biztos van, de nem a hétköznapi használatban, ráadásul eléggé korlátozottak a lehetőséget választék tekintetében (felni is, gumi is), arról nem is beszélve, ha véletlenül egyik kuka lesz. Esztétikailag persze jobban néz ki, ha hátul szélesebb a gumi, de szerintem engedd el. Én pl ET40 felnit vettem és alig észrevehető, hogy hátul is "csak" 225 a gumi.
Forum >> Giulia
Sporter11-01-2022 07:28:37 // 23814
Hardy11-01-2022 06:42:40 // 23813
Szia!
Itt fehérváron van egy fehér tetőablakkal. Én is most nézegetek. igaz ez 17,5 millió.
Itt fehérváron van egy fehér tetőablakkal. Én is most nézegetek. igaz ez 17,5 millió.
Zselé10-01-2022 22:32:26 // 23812
Sziasztok! Ha nem jön közbe semmi ármány, hamarosan egy gyönyörű, fehér Veloce Giuliával megyek kenyérért.. :)
Pár hete kezdtem komolyabban venni a témát, aztán megláttam az idei árakat.. Szerencsémre úgy néz ki, találtam egy megfelelő készletes autót, 2021-es, 0km. Csak a napfénytető marad le az eredeti elképzelésből… (üljön át egy másik autóba.. :D)
Viszont van is egyből egy megoldandó feladványom, amiben a segítségeteket kérem: téli kerék.
Szeretnék felnit venni, viszont a gyári 19”-nál kisebbet. 18”-ra gondoltam, (a 17-es Veloce-re felmenne egyáltalán?). Mi a helyes méret 18-ban, illetve a “hátul szélesebb” koncepciót érdemes téliben is követni?
Köszi előre is, ha vannak hírek, jelentkezem :)
Pár hete kezdtem komolyabban venni a témát, aztán megláttam az idei árakat.. Szerencsémre úgy néz ki, találtam egy megfelelő készletes autót, 2021-es, 0km. Csak a napfénytető marad le az eredeti elképzelésből… (üljön át egy másik autóba.. :D)
Viszont van is egyből egy megoldandó feladványom, amiben a segítségeteket kérem: téli kerék.
Szeretnék felnit venni, viszont a gyári 19”-nál kisebbet. 18”-ra gondoltam, (a 17-es Veloce-re felmenne egyáltalán?). Mi a helyes méret 18-ban, illetve a “hátul szélesebb” koncepciót érdemes téliben is követni?
Köszi előre is, ha vannak hírek, jelentkezem :)
Lev10-01-2022 20:11:34 // 23811
Én is úgy éreztem, hogy a Q4 többet enged
Lev10-01-2022 20:09:41 // 23810
Mióta mondom ezt :) indokolatlanu korán és meglehetősen agresszíven nyúl bele. Értem én, hogy így "biztonságos " csak azt nem,hogy miért nem lehet kikapcsolni
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2022 19:52:42 // 23809
Egyhelyben nem próbáltam :-)
sas-15910-01-2022 19:17:32 // 23808
Veloce Q4-gyel havon simán pörögtem egy helyben.
Különösebben nagy gázt sem kellett adni hozzá.
Különösebben nagy gázt sem kellett adni hozzá.
Golyszi10-01-2022 14:49:16 // 23807
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2022 13:49:21 // 23806
Áhh, nehéz ezt írásban átadni. Nem ez a szint van becélozva, csak hogy egyáltalán az én kormánymozdulatomra álljon meg a kifarolás és jöjjön vissza az autó. De ezt nem várja meg, és ami még rosszabb, nem érződik, hogy mikor csinálja. Ezzel az a baj, hogyha megerőszakolom valahogy és sikerül jól eltenni keresztbe (vizes kereszteződésben nyári gumival sikerült már XD), akkor pont hazudok magamnak, és totál rossz reflexeket gyakorlok be, mert valójában a határain túl el kell hajítani, amit esp nélkül biztosan nem fogok meg soha. Remélem átmegy a lényeg, csak gyakorolni szeretném a rwd kontrollálását, semmi magasztos cél egyelőre. De nem hagy erre elég teret, és nem mondja meg, hogy meddig a pontig csináltam én, és honnantól a számítógép.
A Giuliettánál legalább röcög az esp rendesen. Abban sem kikapcsolható, de jól fel lehet mérni, hogy mikor dobtam volna el az autót, ha nincs. Ott ügyesebben van programozva, mert kb abban a pillanatban amikor belép a "húbassz@megsoklesz" érzés, már röcög is és visszateszi. Én azt nagyon élveztem. Nyilván D módban (hogy legyen eQ2), három gyerekkel a fedélzeten játszik ilyet az ember, ők is vigyorogva szálltak ki. Egyébként összességében kevesebb vezetési tudás kell bármelyikhez, mint az abs, esp és minden nélküli 146 td-hez. :-)
Elégedetlen sem vagyok egyébként, mert Juli és Juliska is jól mozognak nagyon, egy élmény őket vezetni.
A Giuliettánál legalább röcög az esp rendesen. Abban sem kikapcsolható, de jól fel lehet mérni, hogy mikor dobtam volna el az autót, ha nincs. Ott ügyesebben van programozva, mert kb abban a pillanatban amikor belép a "húbassz@megsoklesz" érzés, már röcög is és visszateszi. Én azt nagyon élveztem. Nyilván D módban (hogy legyen eQ2), három gyerekkel a fedélzeten játszik ilyet az ember, ők is vigyorogva szálltak ki. Egyébként összességében kevesebb vezetési tudás kell bármelyikhez, mint az abs, esp és minden nélküli 146 td-hez. :-)
Elégedetlen sem vagyok egyébként, mert Juli és Juliska is jól mozognak nagyon, egy élmény őket vezetni.
leopop310-01-2022 13:34:27 // 23805
Ez a mondat hallatán eskü még jobban rákívántam a Giuliára 😁🤤😍
G-MANN🍀10-01-2022 13:33:02 // 23804
ez csak egy Q4 :-) imádom
G-MANN🍀10-01-2022 13:30:02 // 23803
és persze nem egyenesben, hiszen ez nem egy Q, hanem kanyar, vagy körforgalom :-)
G-MANN🍀10-01-2022 13:28:40 // 23802
Akkor majd viszlek egy karikát, nem tudom mit próbáltál, kb kilinccsel oldalra is lehet vele. "D" és parketta és már dobja is, szerencsére még a 2021 is. :-)
RomeoOne10-01-2022 13:03:52 // 23801
Ja, hát az más tészta. Az sztem nyilvánvaló volt, hogy bekapcsolt ESP-vel nem lesz kilinccsel előre haladás. Mondjuk sperr nélkül nem tudom mennyire fog ez menni, még ha kiiktatod is az ESP-t
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2022 12:38:02 // 23800
hát béna vagy... itt hóról volt szó és bizony a Q4-ek arrébb rakják a farukat de nekem körforgóban is pláne, ha vizes ... és nem 10 centit :D
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2022 12:22:16 // 23799
D-ben próbáltam, a manual utána jutott eszembe, hogy hátha segít. Kipróbálom majd :-)
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2022 12:11:21 // 23798
Hát lehet én vagyok akkor hülye, én menet közben próbáltam a kanyart keresztben venni.
Nem gyorsan, olyan 50-es tempónál. Eltekerem a kormányt, gázt adok, eddig szépen csinálja. Már tekerem a kormányt mint a bolond, és érzem, hogy nem kell tekerni már, plusz nem érzem a finom gázelvétel hatását, mert szerintem elveszi ő a tüzet. És egy pillanat alatt egyenesben van. Addig jutottam, hogy ide oda billegetetem a farát.. nyilván nem 30 centit, ki lehet azt billenteni, de nem marad rendesen kilinccsel előre. Mondom én, aki tényleg nem sok rwd-t vezetett :-) De baromira tudná, ez érződik, csak így venni kell egy ladát mielőtt kiiktatom az esp-t XD
Nem gyorsan, olyan 50-es tempónál. Eltekerem a kormányt, gázt adok, eddig szépen csinálja. Már tekerem a kormányt mint a bolond, és érzem, hogy nem kell tekerni már, plusz nem érzem a finom gázelvétel hatását, mert szerintem elveszi ő a tüzet. És egy pillanat alatt egyenesben van. Addig jutottam, hogy ide oda billegetetem a farát.. nyilván nem 30 centit, ki lehet azt billenteni, de nem marad rendesen kilinccsel előre. Mondom én, aki tényleg nem sok rwd-t vezetett :-) De baromira tudná, ez érződik, csak így venni kell egy ladát mielőtt kiiktatom az esp-t XD
Halesz10-01-2022 12:08:30 // 23797
Próbáld meg ugyanezt D-ben és manualban.
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2022 12:04:23 // 23796
Ez az amit semmiképp sem akartam, és továbbra sem :-) Külön autóban nekem megfelel a fronthajtás, ne kapcsolgasson semmi. Ez az én betegségem, tudom. :-) Pont elég lenne, ha az esp kapcsolna későn, hogy tudjak gyakorolni arra, amikor majd teljesen kikapcsolom.
RomeoOne10-01-2022 11:35:15 // 23795
*akkor az enyém is
"enyém" szó kimaradt
"enyém" szó kimaradt
RomeoOne10-01-2022 11:34:01 // 23794
Én vezettem Giulia Veloce-t, nem az volt a benyomásom, hogy nagyon engedné a farát. Pedig padlógázon, kitekert kormánnyal, vizes aszfalton próbáltam.
De amúgy a modern kocsik sztem ilyenek. Ha nem R-ben van (lehet ott is, csak ott még nem mertem próbálgatni), akkor az is egyenesbe teszi magát, ha elmenne a fara egy nagy gázra. Mondjuk kanyarban még nem mertem neki nagy gázt adni, de egyenesben is odébbrakja a seggét 30 cm-vel nagy gázra. De nincs szükség ellenkormányzásra, megoldja magának. De ugyanez volt az M4-gyel is, amit vezettem (G82).
De amúgy a modern kocsik sztem ilyenek. Ha nem R-ben van (lehet ott is, csak ott még nem mertem próbálgatni), akkor az is egyenesbe teszi magát, ha elmenne a fara egy nagy gázra. Mondjuk kanyarban még nem mertem neki nagy gázt adni, de egyenesben is odébbrakja a seggét 30 cm-vel nagy gázra. De nincs szükség ellenkormányzásra, megoldja magának. De ugyanez volt az M4-gyel is, amit vezettem (G82).
G-MANN🍀10-01-2022 11:28:22 // 23793
ez így van, nem is kicsit enged, imádom :-) :-)
Erhard 242 (Pure Energy)10-01-2022 10:36:09 // 23792
a 4wd többet enged, későn kapcsol a fronthajtás addig szépen tolja a seggét...
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2022 09:18:02 // 23791
Ma reggel az ovi járat után gondoltam bemelegítem inkább az autót rendesen, kerülővel jöttem vissza. A szokásos erdei út, szerencsére nem volt sózva, szép havas volt. Nos.. nem tudom, hogy az esp-t szeressem, vagy utáljam, de ezt így nem lehet érezni, hogy mi történik.
Pici kormány, gáz, lendülne, rákormányzok és mire történne bármi érdekes, egyenesben van. Gondoltam picit gyakorlok, kitapasztalom a határait, a mozgását, de így hogy konkrétan nem tudom mikor fékezi vissza, mert nincs a pedálon sem visszajelzés, ez így olyan hagyjuk kategória. Kár..Egy engedékenyebb esp nagyon kéne. Chili ebben jobb, sokkal több mókát enged. Mondjuk magabiztosabb is vagyok vele így 27 év fwd után 😅
Pici kormány, gáz, lendülne, rákormányzok és mire történne bármi érdekes, egyenesben van. Gondoltam picit gyakorlok, kitapasztalom a határait, a mozgását, de így hogy konkrétan nem tudom mikor fékezi vissza, mert nincs a pedálon sem visszajelzés, ez így olyan hagyjuk kategória. Kár..Egy engedékenyebb esp nagyon kéne. Chili ebben jobb, sokkal több mókát enged. Mondjuk magabiztosabb is vagyok vele így 27 év fwd után 😅
RomeoOne08-01-2022 16:45:03 // 23790
Ne zavard össze még jobban az embereket :D
WarbiRunner (Gyuri)08-01-2022 15:03:46 // 23789
Röviden, a spoilertől az autó lesz 'szárny'. 😆
RomeoOne08-01-2022 14:34:45 // 23788
Hát nem ennyire egyszerű a kérdés, de a szárnynak biztos, hogy van egy szárnyprofilja oldalnézetből és annak alatta és felette is áramlik a levegő. Az egyik oldala jobban meg van görbítve, így az ott áramló levegőnek nagyobb sebességgel kell haladnia, mint a másik oldalon lévőnek, a gyorsabban áramló levegőnek pedig alacsonyabb a nyomása, így lesz leszorító vagy felhajtóerő. Ha egy elemen nem így áramlik a levegő, akkor az nem szárny.
Ettől függetlenül a spoilereket is azért szokták sokszor feltenni, hogy a légáramlásokat úgy irányítsák, hogy leszorítóerőt növeljenek (vagy legalábbis ne keltsenek káros felhajtóerőt). Pl. amikor lehúzzák egy sportkocsi orrán az elemet a földig, hogy ne menjen alá annyi levegő és ne emelje meg nagy sebességnél. A hátsó spoilernek is ilyen szerepe van a Giulián. Kicsit felfelé dobja el a rácsapódó levegőt, ezzel növeli a leszorítóerőt, de attól még nem szárny, mert nem a fentebb leírt mechanizmussal generálja a leszorítóerőt.
Vagy pl. a Giulia Q aktív front splittere is egy spoiler, pedig az is leszorítóerőt generál és annak mindkét felületén áramlik a levegő. Csak az sem a szárnyprofilos mechanizmussal generálja a leszorítóerőt, hanem azzal, hogy kevesebb levegőt enged a kocsi alá, meg azzal, hogy felfele vezeti a levegőt, ami a felső felületénél megy el.
Ettől függetlenül a spoilereket is azért szokták sokszor feltenni, hogy a légáramlásokat úgy irányítsák, hogy leszorítóerőt növeljenek (vagy legalábbis ne keltsenek káros felhajtóerőt). Pl. amikor lehúzzák egy sportkocsi orrán az elemet a földig, hogy ne menjen alá annyi levegő és ne emelje meg nagy sebességnél. A hátsó spoilernek is ilyen szerepe van a Giulián. Kicsit felfelé dobja el a rácsapódó levegőt, ezzel növeli a leszorítóerőt, de attól még nem szárny, mert nem a fentebb leírt mechanizmussal generálja a leszorítóerőt.
Vagy pl. a Giulia Q aktív front splittere is egy spoiler, pedig az is leszorítóerőt generál és annak mindkét felületén áramlik a levegő. Csak az sem a szárnyprofilos mechanizmussal generálja a leszorítóerőt, hanem azzal, hogy kevesebb levegőt enged a kocsi alá, meg azzal, hogy felfele vezeti a levegőt, ami a felső felületénél megy el.
Erhard 242 (Pure Energy)08-01-2022 14:21:01 // 23787
Nem inkább ami leszorító vagy felhajtó erőt csinál az szárny, a terelő meg spoiler?
RomeoOne08-01-2022 14:15:05 // 23786
Tudom, hogy te tudod, inkább csak ilyen általános jellegű ismeretterjesztő hozzászólás volt :D
Nekem ez már csak ilyen szakmai ártalom, hogy a definíciókat pontosan használjuk :DDD
Jó nagy hülyeségek vannak néha a wikipédián is :D
Nekem ez már csak ilyen szakmai ártalom, hogy a definíciókat pontosan használjuk :DDD
Jó nagy hülyeségek vannak néha a wikipédián is :D
G-MANN🍀08-01-2022 08:36:16 // 23785
Ne lődd le a poént Bazsi😂😂
Bazsi08-01-2022 08:22:52 // 23784
Azt nem mondhatja, hogy spoilerezel… hiszen az mást jelent 😂😂😂
G-MANN🍀08-01-2022 08:20:34 // 23783
És ahogy Halápi Zsolti barátom mondaná "Csabi, Te szárnyalsz" ma reggel 😂
G-MANN🍀08-01-2022 08:14:10 // 23782
G-MANN🍀08-01-2022 08:00:37 // 23781
Vicc lett volna 🤫
G-MANN🍀08-01-2022 07:57:01 // 23780
Értem én, nagyon köszönöm a kimerítő tájékoztatást. Mehet is a Wikipédiára 😁 Azért csak leírtad Te is, hogy szárny 😂 na majd legközelebb ígérem jobban figyelek, még szerencse, hogy mindketten értjük ki miről írt 😉
RomeoOne07-01-2022 21:51:16 // 23779
A szárny attól szárny (wing), hogy szárnyprofilja van. Minden más, ami a levegőt eltéríti, a levegő útját befolyásolja, az légterelő (spoiler).
G-MANN🍀07-01-2022 21:18:21 // 23778
Mármint farok😄
G-MANN🍀07-01-2022 21:17:35 // 23777
Farikszárny😁
RomeoOne07-01-2022 18:03:26 // 23775
*Bocsánat, légterelőt, nem szárnyat :D
RomeoOne07-01-2022 18:03:04 // 23774
Végülis hátsó szárnyat könnyebb utólag felapplikálni, mnit az üvegtetőt :D
G-MANN🍀07-01-2022 16:29:48 // 23773
Én még a Giulia Veloce Ti-re is csak akkor tudtam volna hátsó kis szárnyat rendelni, ha nincs rajta üveg tető.... együtt nem lehetett rendelni🙄🙈
G-MANN🍀07-01-2022 16:26:11 // 23772
Van egy gyári új Veloce dupla kipufogó a garázsban, majd megalkudunk rá😉
berobbantam07-01-2022 15:41:20 // 23771
Mostanâban többször is elkaptam tv-be egy bosch reklámot.A jó az benne,hogy egy maszkolt giuliával reklámozzák.
theBanyai07-01-2022 15:03:02 // 23770
Köszönöm, nekem is nagyon bejön, gyárilag ilyennek kéne lennie :)
Egyetlen "negatívum" az volt vele, hogy nem volt tökéletesre polírozva a lakkozás, de ezen pont segítettem 3perc alatt. Egyébként ez 10ből 9embernek nem tűnne fel, csak nálam szakmai ártalom. :D
Valamikor egy dupla kipuffogóra benevezek, aztán akkor már elégedett leszek az esztétikával. :)
Egyetlen "negatívum" az volt vele, hogy nem volt tökéletesre polírozva a lakkozás, de ezen pont segítettem 3perc alatt. Egyébként ez 10ből 9embernek nem tűnne fel, csak nálam szakmai ártalom. :D
Valamikor egy dupla kipuffogóra benevezek, aztán akkor már elégedett leszek az esztétikával. :)
theBanyai07-01-2022 15:00:14 // 23769
Igen , maradt, ráadásul nekem még hangszigetelő lap is van a csomi ajtón ,hogy ne kongjon, mint egy rossz wartburg. Így nem mindig nyitja fel. Amúgy én azt olvastam valamelyik fórumon ,hogy van lehetőség a rugó feszítésére.
G-MANN🍀07-01-2022 14:50:04 // 23768
Ja és nagyon jól néz ki 😁 prémium!
G-MANN🍀07-01-2022 14:46:29 // 23767
Csomiajtó rugó maradt a régi? Úgy emlékszem a gyári szárnynál a rugót is cserélik erősebbre, azt is adják hozzá.
theBanyai07-01-2022 14:45:02 // 23766
Masodik kepen latszik is a gyari ketoldalu ragasztoja amit ők ragasztanak fel, szinten szépen. Ragasztás elött szilikon mentesítőztem a csomagteret es fel is melegitettem a lemezt es a ragasztót is.
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2022 14:21:25 // 23765
Tudom, ahol nem kell blokkolni, azt a kivételekhez tudod adni és nem blokkolja többet.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
482
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?