Forum >> 159

Piros Madaaar27-08-2013 13:03:38 // 39949
Megeshet.bar indul rendesen.akar tobb nap allas utan is.de megprobalom kicserelni,hatha.koszi
Dömpi (il dottore)27-08-2013 13:01:58 // 39948
8V vagy 16V?
Amúgy attól függ mennyire nyomod neki. Én elég sportosan megyek városban is, és nekem is 9-12 között néha 15 körül mozog a pillanatnyi.
Országúton 90-100 körüli tempónál 4,3-5,2 l/100 km, de 130-140-es tempó környékén 7,2-8,2 között ingadozik függően attól, hogy éppen milyen a gázpedálpozíció.
Ja, nekem 8V, de 19"-os kerekekkel.
vzolee27-08-2013 12:59:07 // 39947
Nekem is nagyjából ez a fogyasztás jön ki (1,9 8V).
Múlt héten voltunk szlovéniában, 6,2 litert írt ki a comp. 1666,8 km-t mentünk, az átlagsebesség 63 km/h volt (egy régi tranzittal mentünk konvojban, így nem nyomtam neki...).
Ebben kb 1000 km autópálya, a többi hegyi szerpentin. Volt olyan hely, ahol 1-esben kellett felmenni. Autópályán 4-en, csomagokkal, a szerpentineken általában 5-en ültünk a kocsiban.
Pontosan nem tudtam lemérni, mert nem tele tankkal indultunk, de nagyon max is 1-2 tized eltérés lehet a valós és a comp között.
David | Centocinquantanove27-08-2013 12:29:25 // 39946
Hát ma nagy kő esett le a szívemről munkába menet...

Elindulok egyszercsak hallom hátulről hogy dukk... kis kanyar...dukk... fékezéskor dukk... kördorgalomban dukk dukk...
Na mondom mi a rák, valami felfügesztés törött vagy micsoda... Kész ideg voltam, már kezdtem számolni a szervizköltségeket, mi mennyibe kerülhet...
Nagy izzadások közepette megérkezem, erre látom, hogy egy félig kiivott kólásüveg vándorolt hátul...

Nem automata vagyok, de hátha segít, az abszolut vegyes fogyasztásom sziklaszilárdan 6.5 l/100km... Kívül lemegy 5 környékére is ha nem nehéz a lábam, városi körülmények közt 8 magasságában járok...
Luidzsi27-08-2013 12:20:01 // 39945
Sziasztok! 159 1.9JTD-vel milyen fogyasztásokat sikerült mérnetek? Nekem automatás, városban rossz ránézni a fogyasztásmérőre, 10 felett van. Városon kívül is úgy 7 körül állok meg vele. Ez teljesen oké?
pettinke27-08-2013 11:33:28 // 39944
nem lehet, hogy halódik az akkumulátorod?
pl. indításkor lemegy 10 V alá egy pillanatra, és ettől meghülyül a számítógép.
Shadin27-08-2013 09:08:28 // 39943
Nekem fordulaton hallatszik jobban. Nemrég cseréltem összes görgőt, szíjat, az nem lehet. A kompresszor kuplungja tud ilyen hangot hallatni?
Shadin27-08-2013 07:49:21 // 39942
Nekem 58 volt szereléssel együtt a (nem Alfa emblémás) Pilkington. Casco fizette :-) Meg én voltam a beszerelő segéd, hogy minden stimmeljen. Hát elkélt a segítség.
Csabi26-08-2013 22:16:59 // 39941
Olaj nyomókörben vhol...olajhűtő?
Piritu - 1.000.00026-08-2013 22:10:51 // 39940
Szerintem a 2.0-é más. A karterbe vezető szára tuti, mert az az indítómotor mögött jön le hosszan.
Máshol hol lehetne?
Csabi26-08-2013 22:06:44 // 39939
Kétlem, h a leválasztóba kerülne az olajad, hogyan jutna fel oda....sehogy. Amúgy meg jó ha 3dl az űrtartalma.
Piros Madaaar26-08-2013 21:27:49 // 39937
Irtam,kb 2 hete hogy megorult a boardkomp.volt diagnosztikan utana mukodott most masik kulcsal inditottam es megint megzakkant. Jelek az adatok nemjonnek a fedelzetre, a biztonsagi ov ikon nem vilagit,kozben a tolatolampam is kuka pedig izzo ok.kabel szemre nincs megtorve, neha bejelez a tolatoradar.a diagszerint jelek jonnek a motortol de a fedelzetre nemjutnak el illetve onnan sem vissza.ha viszont hajtom a vasat akkor megjavul.
volt mar valakinek ilyen?otletek?
ja es az ebc sportfekbe mar van 4000km es nagyon harapos.ha kell nagyot fog.kepek az albumba vannak roluk.
Piros Madaaar26-08-2013 21:21:52 // 39936
Nemolcso:-)de volt egy jo ajanlat es csereltem.nagy kedvezmeny plusz a regit leadtam.utana egy gorgo is cserrs lett de meg mindig zakatol valami es nemtudjuk mo..mar fel eve igy jarok vele...foleg ha klima megyvalapjaraton zakatol
Erhard 242 (Pure Energy)26-08-2013 21:21:03 // 39935
35e ha nem szenzoros
GTPeti26-08-2013 21:18:05 // 39934
Szerintem max. 40e. (A 156-nál volt kb. 25)
kacsa6926-08-2013 21:13:15 // 39933
Ciao!

Meg tudnä valaki mondani hogy menyi egy uj szelvedo othon a 159 es alfahoz (munkadijjal 1ütt) Elöre is köszi
Dömpi (il dottore)26-08-2013 21:09:30 // 39932
"Sírt" a motor a hosszbordás szíj körben. Valamelyik görgő volt csapágyas. Először kicseréltük a szervószivattyút (most került vissza bele júniusban), azután a klímakompresszort, majd végül egy feszítőgörgőt. Az utolsó volt a ludas.
Dömpi (il dottore)26-08-2013 21:06:29 // 39931
Most nézem, 110 km-re vagy, másfél óra. Ha gondolod, a 7végén ráérek.
Shadin26-08-2013 21:05:54 // 39930
Köszönöm a lehetőséget, ha nem oldja meg a klímás, keresni foglak. Neked mi volt a gond?
Dömpi (il dottore)26-08-2013 20:58:16 // 39929
Nekem van egy tartalék! Tavaly kicseréltük, de nem annak volt baja. Ha gondolod próbaképp betehetnénk a tiédbe...csak hogy detektáljuk a hibát.
Shadin26-08-2013 20:54:41 // 39928
Hát nem igazán szeretnék kompresszort cserélni :-)
Dömpi (il dottore)26-08-2013 20:50:38 // 39927
Én is így szoktam. És leállításkor is! Nekem ugyanis már szállt el a kéttömegű...mostmár kímélem!
Piros Madaaar26-08-2013 20:48:18 // 39926
Nekem,ez a hang volt amikor kezdett meghalni a klimakompresszor. Csere utan megszunt de amikor bekapcsolom egy 3-5 mp hallani ilyet utana csond van.azota 3x is voltam ranezni hut rendesen kb 5fok a kijovo hideg.
Shadin26-08-2013 20:44:25 // 39925
Ahogy nézem, nem egy távolság, de jó lenne közelebb :-) De köszi!
Dömpi (il dottore)26-08-2013 20:32:29 // 39924
Pilis játszik?
Liquid26-08-2013 20:27:58 // 39923
így van, engem is így oktattak, és belém is rögzült
David | Centocinquantanove26-08-2013 20:14:32 // 39922
Ennél már csak az volt szebb amikor egy női vezető kedves simerős Opel Kadetttel behúzott kézifékkel lenyomott egy 6 km-es etapot... Érezte, hogy nem megy úgy az autó, de a kézifékre nem nézett rá... Valószínűleg kiégett a műszerfalon a felkiáltójel háttérvilágítása... :D
Shadin26-08-2013 19:46:37 // 39921
Tompítottba betettem a Osram NB+-t és közben megnéztem milyen állapotban vannak a távolságik, és konstatáltam hogy egy GE és egy Philips voltak vegyesen. Az ilyet nem bírja a lelkem.
Mellesleg inkább legyen a kuplung kinyomva mint ne, semmiképpen nem árt. Úgy is be kell nyomni előbb vagy utóbb :-)
Ezt mondtam a fiamnak is miután az ablak felhúzás az anyja kocsijában túl jól sikerült és neki önindítózta a járgányt a falnak.
Shadin26-08-2013 19:39:12 // 39920
Akkor íratlan szabály volt :-)
Piritu - 1.000.00026-08-2013 19:31:01 // 39919
Csak nagy hidegben javasolta, bár akkor a kurblit is, hogy megtörjék a motorolajat :-DD
David | Centocinquantanove26-08-2013 19:25:03 // 39918
Nem tudom 1960-ban hogyan tanították ezért használtam ezt a kifejezést! :D
.......................26-08-2013 19:24:49 // 39917
Anno azért az àsvànyi vàltóolaj besűrösödött -20 ban,
Ezért kell kuplungal inditani
Piritu - 1.000.00026-08-2013 19:22:32 // 39916
"Ma már úgy tanítják, hogy..." - Az említett 1960-as könyv is ezt írja :-DD
David | Centocinquantanove26-08-2013 19:20:18 // 39915
Ma már úgy tanítják, hogy üresben, behúzott kézifékkel indítózunk... aztán sikkesen (sebesség, irányjelző, kézifék, kuplung fel) indulunk el... Amúgy énis sebességben kiengedett kézifékkel parkolok egyenes úton... Viszont visszagondolva énis rutinból kinyomom a kuplungot Stopnál...
GTPeti26-08-2013 19:13:47 // 39914
És az önindítót is kíméled, mivel nem akaszkodik rá a váltó (egy része).
Piritu - 1.000.00026-08-2013 19:09:20 // 39913
Mínusz ezer fok persze más, ott érdemes megkönnyíteni az indítomotor/akku dolgát.
Piritu - 1.000.00026-08-2013 19:05:03 // 39912
Eddig nálam a tompított és a helyzetjelző kivételével eddig csak a rendszámtábla izzó szorult cserére. Ezek már a Párducnál is megvoltak.
(Mondjuk ettől függetlenül tavaly én is kicseréltem a Spider összes izzóját.)
Piritu - 1.000.00026-08-2013 19:02:08 // 39911
Mikor volt ez a régen?
Nekem anno nem (87), apósom 1960-as gépkocsivezető szakkönyvében szintén nincs benne. (Pedig a közvetlen befecskendezésű benzinmotort, mint technológiát már említik.)
Shadin26-08-2013 18:57:15 // 39910
Nem, csak az őszi átvizsgálást ejtem meg, merthogy télen mindig kiégnek az izzók...
Shadin26-08-2013 18:55:43 // 39909
Gyerekek! Alapszabály, hogy a kuplungot kinyomjuk indításkor. Ezt régen még tanították is.
Piritu - 1.000.00026-08-2013 18:55:00 // 39908
Kiégett az irányjelződ? :-D
Piritu - 1.000.00026-08-2013 18:54:09 // 39907
A kettőstömegű vigyáz magára.
A 156-nál se volt sose benyomva, most 200e felett van és még egy darabig nem lesz vele gondja az új gazdának.
Piritu - 1.000.00026-08-2013 18:49:17 // 39906
Most már tényleg érdekel, hogy hogyan marad benne nekem néha 1 liter olaj is?
Hogy kerül egyáltalán bele annyi? Miért nem folyik vissza?
Érdekes, hogy mindkét alkalommal akkor jött vissza, amikor újra a max. közelébe töltöttem. Persze ilyenkor meg sok lesz benne.
Shadin26-08-2013 18:45:21 // 39905
Rajtam kívül mindenki tudja milyen izzó kell a 159-be?
Philips SilverVision Index izzók előre:

Van 3 pár H1-esem is, amit mindig együtt veszem a H7-esekkel és csak most tűnt fel, hogy a távolságiba nem az kell :-(
Csabi26-08-2013 17:54:21 // 39904
Szétvágtam a kartergáz leválasztót:
Baloldalon lép be a kartergáz,
végighalad három lyuggatott kúpos tányéron, és a belépő csonk mellet meg távoznak a gázok a turbó elé. A lecsapódott olaj pedig visszafolyik a karterba...


a tányérok


Ahhoz, hogy ez tényleg eltömődjön komoly dolgoknak kell történnie. :)
mzo26-08-2013 17:45:01 // 39903
Nyugi én is használom a kéziféket. :) A kuplung használata indításkor nem csak biztonság technikai okokból tanácsos, hanem a kettős tömegű lendkeréket is óvod vele. Sőt nem csak indításkor, hanem leállításkor is jót tesz neki ha kinyomod a kuplungot. Nőveled az élettartamát. ;)
Piritu - 1.000.00026-08-2013 17:31:10 // 39902
No, ez a 360 ló már valami! :-)
Piritu - 1.000.00026-08-2013 17:18:17 // 39901
Lassan egyedül maradok, aki kéziféket használ. (Mondjuk így nem ér meglepetés a műszaki előtt, hogy nem működik.)
Piritu - 1.000.00026-08-2013 17:16:15 // 39900
Öreg tanítómat idézzem: Először sem kellet volna és akkor nem úgy rögzül :-DD
(Ő a kétütemű tulajok gázfröccseire volt nagyon mérges anno. Az egyik tanulótársam az S100-nak is ugyan úgy rugdosta, mint a Wartburgnak otthon a faterja. Neki mondta a fentieket.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.