Forum >> 156

GEORGE04-03-2011 22:13:47 // 118404
Amikor az én 156-om eladó lesz, többet fogok érte kérni, mert az enyém messze nem produkál ilyen szerviz költséget!
És az írásod- írásaitok alapján nem ez a természetes :-)

Szóval megbízható 156-os lesz majd eladó :-)
Speed04-03-2011 22:04:04 // 118403
A 2.0 TS-el simán nekivágtam. Persze fullos biztosítással. Ami a hazaszállítást is tartalmazta.
Ferke04-03-2011 21:51:02 // 118402
A stab. szilentjeid nyikorognak, és/vagy ha volt olyan ügyes a szerelőd, és csak úgy, kezeletlenül rakta be a "halfaroknak" nevezett felső lengőkarokat, akkor már egész korán az is tud nyikorogni.
Nem dől az be, csak úgy érzed:) Vezérlést meg mindenképp cserélj, én nem indulnék el így, elég xar 4000 km-re megállni az éjszakában elkaszált szelepekkel:)
Szervoolaj gondolom akkor volt cserélve a szervoval együtt, de nem ártott volna fékolajat is, meg a gumi fékcsöveket cserélni.
Poló04-03-2011 21:50:16 // 118401
A dízelpártiak mondanák:
"TS? Akkor minden km egy ajándék."

A vezérlést mindenképp cseréltesd.
Frank156Rosso04-03-2011 21:38:27 // 118400
Cartársak! Kezdjek félni? :)
A paripában 182e km van napi használat mellett.
Cserélve voltak a fékek, a halfarok alakú szilentek, termosztát és szervó, most szépen megy, ha leszámítom, hogy a fekvőrendőrön, gázadásnál és fékezésnél kicsit szerintem jobban bedől a kelleténél és valami nyikorgás is van minden éktájból. Jó pörgős a motor, mindig elsőre indul, nem fullad le, jó az alapjárat is, az úttartás-kanyarodás kiváló.
Kicsit aggaszt a fent említett nyikorgás és a motortérben található címke, miszerint vezérműszíjat utoljára 95ezres km állásnál cseréltek...Téligumi,olaj és a többi folyadék rendben van a jelek szerint.
Most egy 4000 km-es túrára készülök Európában, igen, ezzel a kocsival :)
Szerintetek a vezérműszíj cserén kívül cseréljek valamit vagy még az sem kell, bátran neki lehet indulni? :)

További nyugodalmas jó éjszakát és Alfás álmokat kívánok! :)

Frank156Rosso
kando.04-03-2011 21:36:24 // 118399
Egyszer mindegyik elkezdi a hisztit :) :)
Ferke04-03-2011 21:29:54 // 118398
Nem, erről biztos nem meséltem, mert ezt most kezdte el...még csak nem is idegesítene a dolog, ha nem lenne olyan ocsmány nehéz kivenni a generátort:)
kando.04-03-2011 21:26:49 // 118397
Túlzó (.eq. csicsa) dolog lenne ha pl. generátor-feszültségmérőt vagy akkufeszültség-mérőt kitennék valahova a műszerfalra? Mondjuk inkább analóg kijelzésűt (,,mutatós'' vagyis Depréz), de akár egy 3,5 digites egységet.. (Mondjuk azon azért filózok régóta, hogy valami mérésadatgyűjtő-egység esetleg kéne.. Kéne? :D )
GTPeti04-03-2011 21:25:04 // 118396
Érdekesség: Egy félig kisült akku töltésekor alig több, mint 1 óráig mardhat a töltőáram 5 Amper felett. Egyszerűen nem folyik több, ennyi adódik a feszültségkülönbségből. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy az ultra bika töltőknek egy személyautóakksi esetén egyszerűen nincs értelme, mert sosincsenek kihasználva.

Pontosan ez a magyarázat arra is, hogy hiába 100A-s a generátor, alig pár amperrel töltődik egy átlagos töltöttségű akksi...
kando.04-03-2011 21:23:23 // 118395
Ez még az, amiről múltkor meséltél?
GTPeti04-03-2011 21:21:36 // 118394
Ha már témánál vagyunk... :)

A suszter és cipőjének tipikus esete... egyszerűen nem jutok hozzá, vagy elfelejtem, hogy lemérjem a generátorom feszültségét. Az autórádióm ugyan kijelzi, 13,8V körül szokott lenni. (Ám ez az érték erősen tájékoztató jellegű.)

Ugye az optimális töltőfeszültség a külső hőmérsékleten kívül attól is függ, hgoy az ember milyen hosszú utakat tesz meg. (Pontosabban az indítások és az út időtartamának arányától.) Mivel én idekint max 30km-t megyek egy huzamban, lehet, hogy kevés ez a töltőfesz, ahhoz hogy a megtett hétvégi utak alatt kompenzálódjon az önkisülés, stb. okozta veszteség. Ezért gondoltam már arra, hogy be kéne tenni egy kicsit nagyobb, mondjuk 14,2V-os fesszabályozót. (Ha létezik ilyen csereszabatosban.)

(Sorry, nem állom meg: szabályozó, helyesen. Ezt belénkverték a főiskola automatizálás óráin. :)
Ferke04-03-2011 21:15:02 // 118393
Ne izgulj,nekem is van x-aktám:) fel lett újítva a generátorom, amiről aztán kiderült, hogy nem abba való, hanem a fészliftbe....feéújított generátor kivesz, bele egy belevaló. Ez 2 hétig jó volt, most pályán 160-nál, ha elveszem a gázt, bepislákol...de csak motorféken:)))
Gondolom fesszabályzó.:)
dfg (Tanárúr)04-03-2011 21:06:21 // 118392
13,8on már nem szabadna világítani a lámpicseknek.
Trombozis04-03-2011 20:13:10 // 118391
:-D
Ja, nézek bele a napba. :-D

Nem tudom mi legyen. Szét kell borítani megint. Tuti. :-) Még előtte mérek...valami inni valót. :-)
szasza(SW)04-03-2011 20:08:59 // 118390
Nézd a tájat mint én:))
Trombozis04-03-2011 20:00:46 // 118389
...és, ha nekem ugyanezeket fogja produkálni, akkor mi tévő legyek? :-) Nem tetszik az a piros lámpicsek.
szasza(SW)04-03-2011 18:46:35 // 118388
Akkor megint a szokásos disco fény effektus:)Még megmérem az izzító gyertyákat is, hátha azoknak sincs baja:)))
GTPeti04-03-2011 18:36:21 // 118387
Ezek a számok teljesen rendben vannak.
deportivo04-03-2011 18:15:24 // 118386
sziasztok
nem tud valaki digitális formátumban új belsejű 156-hoz JAVÍTÁSI kézikönyvet elkűldeni, vayg egy linket ahonna letölthető?
szasza(SW)04-03-2011 18:03:35 // 118385
Mit kell (érték) mérni?Nálam hidegbe indítás után néha világit az aksi ikon 15-20 másodpercig.Az aksin áll motornál 12,4V-ot mértem.Alapjáraton szintén aksin 13,8V az jó?Mérjek máshol?:)
Gabesz04-03-2011 17:35:52 // 118384
Helló!
Én is ugyan úgy tettem, mint te, kicseréltem. Ha megkérdezhetem, mennyiért szereztél másik kijelzőt bele?
A régi javitása elég macerás, ahogy utánaolvasgattam... Valószinű, hogy az lehet a hiba, hogy egybe van épitve a szellőzővel, és ha a fűtés megy, túlmelegszik. Meg lehet próbálni szétszedni, és le "hőszigetelni", lehet ez megoldaná, de szerintem nem sok értelme van. Nekem is jobban tetszett a nagy kijelző, de az újabb is ugyan azt mutatja.
Speed04-03-2011 16:49:35 // 118383
Nem használtam az ftp-t.
Moderátor04-03-2011 16:12:45 // 118382
Az ftp nem erre van, kérlek benneteket, mellőzzétek az ilyen jellegű használatát.
Ahogy látom találtatok is más megoldást.
Speed04-03-2011 15:45:44 // 118381
Ez orosz:
http://www.sendspace.com/pro/dl/fgiq69
A másik ment e-mail-ben
Speed04-03-2011 15:31:07 // 118380
Ha most elkezdem sorolni hogy az én két 156-osomom mit kellett cserélni, hogy ez mibe kerűlt...... 176 ezer van bennük, és minden szervíz meg lett csináltatva. De azért kétszer komplett ablaktörlő (motor és mechanika,eredeti gyárira), futómű szinte az utolsó csavarig, egyszer spontán kigyulladt a motorborítás alatt, kézifék köteg kétszer, 7 évesen a szélvédő mindkét sarkánál kirohadt kb. pillanatok alatt. A tükrökről simán jön le a festék. Gyújtáskapcsoló,( ezt tudja mindenki hogy mivel jár) és még vagy száz apróság.
Inkább cseréltem volna ki a 155-ön a váltót, és tartottam vola azt meg. Az még jobban is ment.
Zsolt8504-03-2011 15:19:30 // 118379
Sziasztok !
Van egy ELM 327-es interfészem, de meg hozzá egy tucat diagnosztikai program, de szinte mindegyik demo, amivel sokra nem megyek. Nem tudna valaki ajánlani egy oldalt vagy, bármilyen linket adni, torrent isjó ahonnan egy jó, nem demo progit lehet leszedni.
Esetleg ftp-re nem tudna valaki feldobni egyet, mert akkor gyorsba le is szedném, és nem kellene ott tárolni. ja 2003-as 1.9(115) jtd-m van.

Kösz !
Trombozis04-03-2011 14:56:40 // 118378
:-)))))))) Hát lehet fog kelleni.
Trombozis04-03-2011 14:56:23 // 118377
Ezt mondta haver is. A szerelő azt mondta ez is megvolt. De majd megnézem a szememmel én is.
Poló04-03-2011 14:24:42 // 118376
Szerintem mérjed ki, hogy mennyit tölt a generátor alapjáraton és mennyit fordulaton.
Sityu04-03-2011 14:15:16 // 118375
Hefigyumá :D Még megvan a hűtőm ;)
Trombozis04-03-2011 14:03:53 // 118374
Nem nem! :-)
Tudta, ő mondta, hogy nem tudja mit csináljon. Szóval így adta át.

Tudom váltsak szerelőt, de akkor már végigjárnám az országot. Ajánlottak ezt ajánlottak azt, de azt kell hogy mondjam egyik se jó. Hiába olaszokat szerel meg alfákat én egyikkel se vagyok megelégedve....
admirális04-03-2011 14:00:09 // 118373
De hogy nem veszi ezt észre egy szerelő átadás előtt?
Trombozis04-03-2011 13:53:23 // 118372
Olasz autó buzernyák, amúgy. Meg nem az enyém az első, amit csinált. De most csak pislog. :-/
Trombozis04-03-2011 13:45:53 // 118371
Áh nem kapom ezt, mert tudja a srác. :-)
El akarja kerülni, hogy megint szétszedje. :-D De ha ezt kell, akkor muszáj lesz. :-)


Ja, csöpög a hűtőm. :-D Tök jó! :-) Meg szeretnék a szelepfedelemhez tartozó olajsapit, mert ott meg fújja az olajat.
Trombozis04-03-2011 13:43:33 // 118370
Azt mondta a szerelő, hogy minden kábelt ellenőrzött.
admirális04-03-2011 13:40:09 // 118369
Menj vissza, mondd el a panaszt.

Szerintem a következő válaszra számíts: "De hát ez jó lesz így, igazából így van ez kitalálva, mert a hülye olaszok nem tudják ezt jobban kitalálni Milanoban, de hidd el, ennél jobban nem fogja senki megcsinálni. Attól még tölt. Jó az! Úgyis fordulaton használod, nem? Akkor pedig elalszik. Javaslom, hogy ha zavar a lámpa pislákolása, akkor kössük ki a visszajelzőt, úgyis minden vadonat új, a generátor körül, arra a lámpára már nem lesz szükség!
Volt egy régi Alfám, az ugyan ezt csinálta, 15 évig így használtam, aztán kapott egy durrdefektet, és összetört, de még ma is működne a generátor, erre mérget vehetsz."
Totti04-03-2011 13:37:32 // 118368
Kábelek rendben vannak ami a generátortól mennek az aksihoz?
Trombozis04-03-2011 13:34:23 // 118367
Írhatom le megint, mert kitörlődött...

Lehet olvassa, mert nem kellett fizetni a kocsiért. Visszakaptam ma. Tök jó. Öröm lenne, ha jó lenne. De sajnos a szerelő nem jutott semmire.
Indítás után csak, akkor alszik el a töltésvisszajelző,ha gázt adok. Gáz elvételnél, pedig halványan pilácsol. Mindenen garancia van (meló, generátor). Generátor fel lett teljesen újítva.
Szerintetek? Vetessem le megint és ellenőrizzék ismét le a generátort, vagy van valami alapvető hiba?
Ami történt vele: klímacső nincs fent, hosszbordás szíj cserélve, generátor felújítva. Most nincs rajta az erősítőhöz vezető pozitív kábel.
Trombozis04-03-2011 13:26:04 // 118366
De várom már a következő hónapot....előre tuti nem fizetem ki. :-)
deportivo04-03-2011 13:20:05 // 118365
Sziasztok.

Kicseréltem /156/ a computer kijelzőt, egy újabb tipusra, ami kisebb de jól működik.
Arra lennék kiváncsi, hogy vajon a régit milyen módon lehet orvosolni, hogy jól működjön.
Ha lehet egyáltalán.
Minden reggel nagyon szépen működött, de rövid idő után mindig eltüntek, részben pedig elmosodottá váltak a karakterek.
Ötletek?
Cgo04-03-2011 12:46:20 // 118364
ezek szerint szuletesnapi ajandek volt? :)
Trombozis04-03-2011 10:18:28 // 118363
Hát, ha olvassák, akkor jól teszik. :-D
Vili04-03-2011 10:02:36 // 118362
Grat:-)A szerelők nem olvassák a topikot?
Trombozis04-03-2011 09:56:28 // 118361
35+5 (casco) :-)
Köszi!
Sityu04-03-2011 09:54:47 // 118360
Gratu! Mennyivel lesz több a fizetésed, ha megkérdezhetem? :)
Trombozis04-03-2011 09:16:45 // 118359
:-D Héj héj mindenkinek elmondom! :-D

Ma fizettem ki az utolsó előtti részletét a kocsinak! Örülök!


Csak kocsim meg nincs, mert a ........... szerelő nem halad. Hihetetlen, hogy elviszem egy másikhoz, mert az egyik lassú fhasz és ez is ugyanezt csinálja. Vicc. Vagy ez egy ilyen környék, hogy tetűk élnek? :-) Kezdem elveszíteni a türelmem!
Kristyon03-03-2011 18:56:33 // 118358
Azt vettem észre ha van kedve akkor felgyullad, ha nincs, akkor nem...
Először én is arra gyanakszom, hogy szét csúszott mert a főfékmunkahengert cserélték, csak miután láttam hogy néha felgyullad a lámpa, így a válaszod után arra gondolok, hogy akkor szálszakadás lesz...
Piritu - 1.000.00003-03-2011 18:40:07 // 118357
Ha a belső gyűrűt kapcsolgatod 0 és 1 állásba, a zöld lámpának fel kell gyulladnia, ill. ki kell aludnia. Ha ez nem így van, akkor vagy a kapcsoló romlott el, vagy a burkolat alatti csatlakozó csúszott szét, vagy kábelszakadás, vagy ???
Kristyon03-03-2011 18:18:22 // 118356
Üdv urak!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a tempomatot egyszerűen nem tudom életre kelteni. Néha mikor beindítom és melegítem az autót akkor világít a lámpája, hogy be van kapcsolva, de azon kívül semmi reakció, sőt egy idő után ki is alszik a lámpája, és később hiába is kapcsolgatom nem is világít a lámpája sem. Próbálom, ahogy írja a könyve de semmi.
Van-e valami extra kapcsoló, vagy akármi amit meg lehetne nézni, hogy rendesen működjön???
Kristyon03-03-2011 18:18:58 // 118355
Üdv urak!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a tempomatot egyszerűen nem tudom életre kelteni. Néha mikor beindítom és melegítem az autót akkor világít a lámpája, hogy be van kapcsolva, de azon kívül semmi reakció, sőt egy idő után ki is alszik a lámpája, és később hiába is kapcsolgatom nem is világít a lámpája sem. Próbálom, ahogy írja a könyve de semmi.
Van-e valami extra kapcsoló, vagy akármi amit meg lehetne nézni, hogy rendesen működjön???
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.