Forum >> 156

Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2011 11:30:02 // 118304
jah ez így működik? 530d meg az 59TI között van kb 6milla különbség :P az 59 a 3-as kategóriája...
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2011 11:28:43 // 118303
nem tudom mire számítasz ha veszel egy használt 59-et 200e km-rel vissza pörgetve 80-ra akkor ne csodálkozz ha kezd a futómű oda lenni....az enyémben 131e km van és jó az összes lengőkar sőt aki ismerősömnek van azoknak is mind jó, sőt az autónepperek akik behozzák 150-180e km-rel azoknak is jók...nekem is világított az izzítás vissza jelző ki lett cserélve a gyertya és azóta nem világít....vagy mik az elvárásaid hogy 300e km-nél kelljen cseréli izzítót? :)
Cgo02-03-2011 11:23:07 // 118301
miert is ne? ha felkinaltak neki, hogy valaszthat autot es jatszott az 530d es a 159 ti, akkor egy kalap alatt voltak...
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2011 11:22:15 // 118299
neked teljesen mind1 milyen lesz akkor is fogunk találkozni :)
Cgo02-03-2011 11:21:50 // 118298
en nagyon szeretnek ujra Alfat. de nem tudom milyet. Uj 159? Hasznalt 159? Varom Piritu, SKrisz, Imi es par barat tapasztalatat, aztan meglatjuk. Minden esetre ma mar megint van egy 159-es blog kontakthibaval meg futomu gonddal...
Dévid02-03-2011 11:17:44 // 118297
Ahogy így olvasgatom a kommenteket, azon gondolkodom, hogy ha kifizettem a kocsim részleteit, utána a következő autóm már nem alfa lesz. A formája hiányozni fog.
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2011 10:45:21 // 118296
ne fogadj a vízműnek csak fordjai vannak mögöttem szervizelik fogy az alkatrész rendesen ...
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2011 10:42:21 // 118295
bmw 5-öt azért ne vedd egy kalap alá az 59-cel....árban, kategóriában kicsit más...
Ferke02-03-2011 10:41:45 // 118294
Hát ez érdekes:) Épp ellenkező dolgokat hallottam:) Az Általad említett egyik cég kapott +10 autót a flottához, hogy a kieső, szervizben álló gépek helyett legyen másik:)
Érdemes belenézni egy ilyen maggis ford szerizkönyvébe. A futómű elnyűhetetlen?? Nem bír ki 10ezret egy szett lengéscsillapító:))) És ez nem 1-1 autó, hanem bármelyik....röhej.:)
Tom1202-03-2011 10:41:14 // 118293
"150e km utan bizony szamolni kell emelkedett szamu halott alkatresszel es magasabb fenntartasi koltseggel, mert az auto tudatosan vagy veletlenul, de 150e korul par dolgot ledob magarol."
Ez így van, de bármilyen használt autónál. Kicsit utánanéztem, pl. EGR.
Nem én találtam ki, nem a szomszéd mondta, hanem egy olyan szakember, akinek a keze alatt megfordul "pár autó" naponta:
"Tapasztalatom szerint legtöbbször ez a hiba az OPEL gépjárműveknél fordul elő legsűrűbben. A gyártmányon belül az ASTRA-G és CORSA-C típusoknál (Z14XE, Z16SE, stb. motorkód)"

Egyébként nálam ez a "ledobós" időszak kb. 170 és 200e km körül jött el, amint már lejjebb írtam valahol. Akkor rábíztam egy megbízható /kipróbált/ szakemberre, aki amit kellett cserélt, azóta semmi gond, de tényleg, miért titkolnám?
Ja, egyszer fagyott be a vezető oldali kilincs gombja, most télen, mikor a hólé lefolyott és éjjel megfagyott.:-) /belülről ki lehetett nyitni/ Ami a "nagyszervizben" volt: első, hátsó komplett futómű felújítás /lengőkar cserék, stb/, valami jeladó csere, kuplung, gyertyák + pár apróság. Nálam pl. a csomagtérfedél teleszkópjai adták meg magukat. Azóta tényleg semmi gond vele - lassan már szégyellem leírni /:-))/, de így van. Most itt tartunk:


Egyébként 1x volt LMM csere, féktárcsák, ablaktörlő lapátok és 1x termosztát a kopó alkatrészeken kívül /pl. fékbetétek/
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2011 10:40:53 // 118292
pontosan erről van szó van olyan márka mint az edényes Goodboy árul a Zepter csak a kutyának sem kő fazék 3 kilóért ami sosem megy tönkre ...neki most ezért nem telik kúpcserépre :P
ALFI15602-03-2011 10:21:38 // 118291
Hát igen.A 18-as kerék biztos odavágott.És ő különösebben nem is kímélte.De mondjuk nem is Pesti autóként használt volt.
prat00202-03-2011 10:18:46 // 118290
Az első négy lengőkart cseréltettem. De nem éreztem különösen rossznak őket, kopogás, nyüsszögés egyáltalán nem volt. A szerelőm szerint valamelyik lógott, emiatt nem tudták beállítani a futóművet. Azt mondta, hogy kettő még bírná, de 4-es szettben volt akciós, ezért gondoltam, megelőzöm a bajt, és cseréltem mindet. Amúgy még lengőkar csere előtt, miután megvettem a járgányt, lenyomtam vele egy 2000 km-es romániai túrát, na az már önmagában felért egy futóműgyilkolással... Na meg Pisti 18-as kerekei... Szóval ha ALFI nem cserélt benne, akkor nagyon szépen bírták a kiképzést...
ALFI15602-03-2011 10:12:40 // 118289
Fiesta...........
A maggisoktól a nestléig,nescafe mindenhol ford a flottás kocsi.Elnyűhetetlen igénytelen,paraszt futómű.Az enyémbe 150.000 van.Ez idő alatt 20ezrenként volt olaj meg az összes szűrő csere,egyszer komplett fék.Tárcsa,betét azt ennyi.Vezérlést is majd 200-nál.
Cgo02-03-2011 10:11:38 // 118288
mikor az 1.6TS-be a szerviz "veletlenul" nem gyari olajat rakott, akkor kezdte el zabalni az olajat...
Poló02-03-2011 10:10:27 // 118287
Az olasz rendőrség elég nagy flotta? :)
Goodboy02-03-2011 10:10:16 // 118286
valvolin tudomásom szerint ujrahsznositott olaj,lehet h sutyukiba volt elötte:-(
ALFI15602-03-2011 10:09:36 // 118285
Szia!
Szerintem csak is a belevaló seléniát tedd bele.
Ferke02-03-2011 10:08:29 // 118284
Én a gyáritól nem térnék el...
admirális02-03-2011 10:08:03 // 118283
A gyári a 10W40 Selénia, de tudom ajánlani a 10W40 Valvoline-t is, a sötét kék dobozosat, az minőségibb mint a sima fekete dobozos.
deportivo02-03-2011 10:01:44 // 118282
sziasztok
1.6 TS-hez milyen motorolajat tudtok ajánlani? Még elég új vagyok, ezért érdeklődöm mindenről.
Ferke02-03-2011 10:01:34 // 118281
Én kimondom, nem vagyok szemellenzős: 220ezer óra szerint...valójában kb 350e. Blogomban minden:)))
Ferke02-03-2011 09:59:46 // 118280
Na figyi. Kaptam egy új arcot a cégnél, kb 6 éve. Kellett egy cégautó neki. Ragaszkodott a Fordhoz, és épp szerződést kötöttünk 2 fiesztára abban az évben, így gondoltuk ok, legyen ford. Kapott egy vadiúj focus dízelt.
60ezer km alatt 4x volt lengéscsillapító cserélve, behalt a nagynyomású szivattyúja, és a turboja.
A két fieszta felváltva van szervizben: turbonyomás hiba, gázedál elektronika hiba, generátor csere, önindítócsere. Együtt a kettőben nincs 100e.
Ok, megcsinálják gariban, de minden ilyen művelet másfél, vagy 2 hét szerviz, és addig a srácok az én autómmal járnak, ami Alfa.....
Na erre írhatnál valamit, igaz ez csak 3 autó, de flotta.:))
Most bővültünk még egy fiesta van-nal, egy transittal, meg egy mondeoval. Ezekben még nincs 5e km, de várom a fejleményeket:))
Ferke02-03-2011 09:54:41 // 118279
156-ost már nyilván nem fognak venni. A 159 meg marhára nem flottaautó kategória, legalábbis az árát tekintve nem.:)
Cgo02-03-2011 09:53:07 // 118278
> Cgo, figyi, én nem értelek...
mit is konkretan? hogy szeretnek picit tovabb hibatlan autot, mint jelenleg?

Te is tudod, hogy ezeket az autókat nem úgy gyártják, hogy 10 évesen hibátlanul fussanak.
tudom, de nem akarom elfogadni. a 17 osszeirt hiba nagy resze 3 ev utan volt, ami messze nem 10 ev

Persze sok minden befolyásol, mint pl a használat, a kímélés, a vezetési mód, a rendszeres átnézés...
a 17 osszeirt hiba kozott nincs fek, kuplung, ... pattogo festek, szeteso huto annal inkabb

de az is biztos, hogy az oktavia motorja viszont hamarabb áll meg, mint egy jtd.
ez erdekelne bizonyitva

Én sosem számolgattam, hogy mi, mennyibe kerül, se időm, se idegrendszerem nincs erre...amit összeírni tudnék, azt max a blogomból tudom.
erre szoktam irtni, hogy szemellenzos hozzaallas. nem mondom, hogy baj, en is igy vagyok sokszor par dologgal. csak en szeretem ezeket a dolgokat kimondani.
ALFI15602-03-2011 09:50:55 // 118277
Ki az a hülye cég most őszintén.Inkább vesznek focusokat a vezetőknek meg mondeokat.Annyit azért kibír az alfa futóműve is.A kék 2.4-be minden a gyári volt mikor eladtam 130.000km.És szerintem még most is az.De meg lehet kérdezni prat002-őt.Nálla van.
Ferke02-03-2011 09:48:27 // 118276
Mert átvettük a germánoktól ezt is:) Mint ahogy a gumitrutyival bekent ajtó kapaszkodót is, ami egyrészt mállik, és ocsmány, másrészt ragad, mint a takony....remek ötlet volt:))
ALFI15602-03-2011 09:47:47 // 118275
Pirituéknál többnyire bmw-k futnak.Neki belementek mert régi motoros.Skrisznek se volt egyszerű.Én pedig azzal tisztába vagyok ha az alfa kerül mindennapi használatba azonnal csere.Nem bírná.
Cgo02-03-2011 09:47:42 // 118274
cegauto nem egyenlo flottaauto, engem az erdekelne, hogy egy ceg vesz-e pl. 50 db. 156-ot es kesobb a pozitiv tapasztalatok alapjan vesz-e 50 darab 159-et. Egy fecske nem csinal nyarat, mert az lehet az en peldam, de Admiralis peldaja is.

A felhivasomra se jelentkezett multkor senki, hogy fizetek akkora osszeget, amekkorat csak mondanak, de csinaljanak olyan futomuvet az autom ala, hogy kibirjon 100e km-t :)
Ferke02-03-2011 09:45:16 // 118273
Cgo, figyi, én nem értelek...Te is tudod, hogy ezeket az autókat nem úgy gyártják, hogy 10 évesen hibátlanul fussanak.
Persze sok minden befolyásol, mint pl a használat, a kímélés, a vezetési mód, a rendszeres átnézés...de a 10 év az 10 év, a 150ezer az 150ezer, és minden típusnál megvan a lista, hogy mikor mi megy szét. Az alfánál és az oktáviánál is.
Elképzelhető, hogy az Alfa lengőkara hamarabb hal le, mint az oktáviájé, de az is biztos, hogy az oktavia motorja viszont hamarabb áll meg, mint egy jtd.

Én sosem számolgattam, hogy mi, mennyibe kerül, se időm, se idegrendszerem nincs erre...amit összeírni tudnék, azt max a blogomból tudom.
Az is tény, hogy egy jócskán visszatekert autót vettem, de nem ez érdekelt, hanem a külső állapota (törés, fényezés, stb).
Ennek köszönhetően szerintem többet költöttem rá, mintha reális km-rel vettem volna, mert pl a kuplung azonnal szétesett, de mint tudjuk, kvára nem 104ezernél, amit az óra mutatott, inkább 204ezer volt az.
Ez csak 1 autóm a sok közül, kb mindegyiknél ugyanazt a statisztikát tudom felállítani...ami nem egy toyota-statisztika, de nem is annyira xar, hogy ezért egy kommersz, csúnya toyotára váltsak, hát még nem egy oktáviára:)
Egyébként, ahogy korábban is írtam, naponta látok szívni embereket a germán jószággal is, amiben pedig akár reális km is lehet, nem úgy, mint egy Alfában, amiből összesen hoz 6db-ot a hasznaltauto, és abból 6 van visszatekerve:)
admirális02-03-2011 09:44:28 // 118272
Új korában úgyis olyan hogy nem hiszed el róla, hogy abban bármi elromolna! Ez a félrevezető.
Poló02-03-2011 09:38:16 // 118271
Piritué cégautó volt, a TS is és az mjet is és most a 159 is. SKrisz is mostanában kap cégautónak 159-et.
Cgo02-03-2011 09:34:36 // 118270
meg elfejeltettem egyet:

17. a kormanyvezerles gombjai 3 ev / 90e km utan rondan elkoptak. Nem ertem, mennyivel lett volna dragabb anyagaban szinezett gombokat hasznalni.
Goodboy02-03-2011 09:31:00 // 118269
ÍGyerekek! nyugodjatok meg ,megváltozott a gyártástech. ,nem nem tudnak,hanem nem akarnak 20 évre gyártani alkatrészeket !! vedd meg használld dobd el! miböl élne meg Erhard szerintetek ,Mibü Lenne KUPCSERÉPRE ???
Cgo02-03-2011 09:20:12 // 118268
aha, foleg a turbocsovek, amik nincsenek benzines autoban meg a hatso ablaktorlok ;)

de a viccet felre teve, erdekelne, van-e valahol flottaauto 156 vagy 159 es fel tudja-e venni a harcot mas markakkal. vannak ismeros cegek, ahol az Alfa kulon le van tiltva mint cegauto (mazda 6 - passat - bmw 5 vonal).

ugy veszem eszre, hogy a keves gonddal kuszkodok inkabb azok, akik evente 10e km alatt futnak, ezert is irtam, hogy probalom nem omlesztve nezve a 3.5 ev / 17e € osszeget, hanem 1 km-re vetitve. Ez nalam (az auto megveteli arat leszamitva) most 18 cent / 1 km, vagyis 50 forint.
Cgo02-03-2011 09:15:39 // 118267
nem tudom elhinni, hogy egy autorol van szo, a futomure mindenki panaszkodik 2-3 embert kiveve. De ha egyedi gond is lenne, az elso csere megoldana a problemat, nemde? Ha egesz futomu cserelve van es kizarjuk, hogy leteznek elatkozott autok, akkor ket lehetoseg van: ugy jarok a katyukon keresztul, mint az allat, vagy Te jarsz selyemszonyegen ;) Amugy meg mar nem vagyok annyira ovatos vele, mert minek...

Keserusegrol nalam szo sem lehet, ha igy lenne, inkabb szolgalati autot hasznalnek. Azert van atmenet a tokeletesseg es a keseruseg kozott - szerencsere :)
admirális02-03-2011 09:03:29 // 118266
Nem tudom, mit kéne még a témához hozzátenni. Ha én leírom, hogy a legtöbb bosszúságodat hírből sem ismerem, és olyan autót használok napi szinten, amibe örömmel ülök be és nem keserűséggel, akkor jönnek a cinikus, ironikus megjegyzések. Legközelebb talán le sem írom.
Szoktam írni, hogy azért nagyon vigyázok az autóra, mert azt tudom hogy érzékeny, de erre azt szoktad válaszolni, hogy te is a lehető legóvatosabb vagy vele.

Ezekből az következik, hogy nekem pontosan ugyanolyan érthetetlen, hogy miért bajlódsz ennyit az autóddal, mint ahogy neked érthetetlen, hogy egyeseknek miért nincs problémája vele.

Azt is írtam már, hogy valószínűleg ahogy teltek az évek, a beszállítók rosszabb anyagminőségeket használnak, de legalábbis bizonyos évjáratok között lehet ilyen különbség, azt is cáfoljátok. Pedig más magyarázatot nem találok erre.
Poló02-03-2011 08:57:24 // 118265
Azért ha megnézed Cgo írását, elég sok dolog tönkrement az ő autójában 117K km előtt, ami nálam és még sok más tagnál nem.
Példaként mindig Bg. 2.0 TS-ét tudom felhozni, 250K km körül adta el, bírta az autó. Vagy ott van Admirális autója, 1,6 TS és abban is van km bőven, mégsem költi rá a gatyáját, viszont az autó szép állapotban van és vigyáz rá, hogy ez így is maradjon.
Cgo02-03-2011 08:55:44 // 118264
latod a motorolaj csipegetes nalam olyan gond, ami miatt a 146-ot eladtam... De orulok, hogy vegre valaki be meri vallani, hogy valami zavarja az autojaban :)
Cgo02-03-2011 08:51:16 // 118263
ha van valahol ilyen topic, megdumalhatjuk.
Cgo02-03-2011 08:48:20 // 118262
szerintem meg nem, sot. Nem tudom, olvastad-e, de szerinted normalis 100e km alatt 2500€-t (a gyengebbek kedveert 700e forintot) kolteni futomure? Ez nem versenysport, hanem napi ingazas a munkahelyre.

minden esetre eljutottunk oda, hogy az altalam kijelentett 150e km-es tervezes mar igaz, csak eppen el kell fogadni, mert tul nagyok az elvarasok? ilyen hozzaallassal nem is csoda, ha Orban az isten ;)

az elvarasnak mindig magasnak kell lenni, attol elvaras ;) persze ha emiatt visz el a gyomorrak, akkor inkabb ne legyen nagy az elvaras, de amig a szavakkal jatszunk, addig engedtessek meg.

az en elvarasom, hogy a lentebb osszefoglalt pontokat 200e km / 10 ev utan kelljen oldani, mert szamomra igy jon ki, hogy 30 cent / km alatt autozzak. Szerintem ugyanis 30 cent egy kilometerre nagyon sok, meg ha ilyen karakteru autorol es egyeb kepzelt pozitivummal felruhazott autorol van is szo. Nemreg olvastam egy 3 eves tesztet kia ceed nevu rettenetrol, amit sajnos autonak hivnak ma. Ez a szartalicska 16 cent / km korul vegez, ami azt jelenti, hogy a 156 ennek csaknem duplaja. A kerdest feltehetnem ugy is, hogy az 156 jobb-e ketszer, mint a kia. Talan. De mennyivel szebb lenne, ha 16 cent versus 20 cent lenne? Es ehhez nem kell nagyon sok, csak picit jobban odafigyelni. sokaig remeltem, hogy a 159 ezt nyujtja majd, de a forumot olvasva, az is messze van a tokeletessegtol (egr, futomu, reszecskeszuro, ...).

az autozas nagyon sok penzt kivesz az autos zsebebol. A 3 ev alatt lenyelem az 1300 € biztositast, a 6000€ gazolajat, a mosast, 2000€ -t a gumikra, 1000€-t az olajra, ezert a maradek 6500€ a szervizre meg a tobbire 200000 km alatt szerintem tul sok es az elvarasom az, hogy 6 eves autonal meg ne kelljen ennyit fizetni. Aki ezt elfogadja, az hajtja elore a rendszert abba az iranyba, hogy az autok 3 ev utan menjenek nyugdijba. Es ez szerintem nincs rendben, also hangon is 7-8 evet ki kellene az autonak birnia, de inkabb 10et es ugyanennyinek kene lenni a garancianak.
Liquid02-03-2011 08:44:04 // 118261
nem vagyok jó vitapartner, mert keveset használom az autót:
185e km (comp. szerint 205e), 40e-t mentem vele 4,5 év alatt

1. az enyém se tökéletes de 13 évesen megbocsátom
2. nincs olyanom
3. 1db felső lengőkar és stabrúd egyszer zsírozva, szerintem nemrossz
4. hűtőcsere előtt szivárgott kicsit, azóta tökéletes
5. nincs vele gond
6. nincs vele gond
7. nincs vele gond
8. nincs vele gond
9. nincs vele gond
10. 1db bal hátsó volt cserélve kb. 15-20e-rel ezelőtt
11. 1x cseréltem
12. nincs olyanom
13. hibátlan, nem is értem mitől fáradhatna el
14. nincs olyanom
15. sajna kellett lakatolni a küszöböt és még majd kell is, mert ugyanazon az oldalon elöl is elkezdett rohadni, azonkívül az alját is kellett lakatolni, de 10 év felett volt már
16. elvben az eredeti volt benne, kb. 15e-rel ezelőtt cserélni kellett, mert kezdett szétmállani
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2011 08:34:42 // 118260
akkor csinálj forradalmat :)
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2011 08:33:45 // 118259
még jó hogy 117e km-nél csak ennyi a gondod :) az lenne a gond ha nem ennyi lenne...
Poló02-03-2011 08:32:06 // 118258
1. Eddig 11 évet bírtak az enyémen a tükörnyaka. Esetleg a B oszlopokon lévő borítást tudom említeni, hogy kissé mattultak.
2. Enyémen nincs hátsó ablaktörlő, de az elsőt se sokat használom, mégis jók.
3. Két első felső lengőkar és két hátsó lengőkar, 11 év és 117.500 km, Ft-ra átszámolva 60-70 ezer Ft.
4. Ilyen problémám nincs, helyette a motorolaj fogyogat, ez a dolog zavar.
5. Ezzel nem volt gondom.
6. Ezzel sem.
7. Termosztátot cseréltem 2x, az első csere nem oldotta meg a problémát, ugyanúgy 70 fokos volt vele a víz, utána került bele gyári, azóta no problem, ennek 3,5 éve és 35.000 km.
8. Ezzel sem volt gond.
9. Ezzel sem.
10. 11 év és 117.500 km, gyáriak a kerékcsapágyak.
11. Kézifékkötelet egyszer cseréltettem.
12. Nincs turbócsövem.
13. Talán mintha már kicsit gyengébbek lennének a motorháztető tartó teleszkópok, mint régen, de még mindig megtartják a motorháztetőt.
14. No EGR, no szívás :)
15. Egy alvázvédelem lassan ráfér az autóra, de lakatolni nem kell.
16. Hűtővel nincs gond.
Cgo02-03-2011 08:31:33 // 118257
ki mondta, hogy csipem a demokraciat? ha rajtam mulna, mar nem lenne ;)
Liquid02-03-2011 08:29:48 // 118256
kicsit túl magasak az elvárásaid....
egyébként meg NINCS olyan autó amire ne kéne 8-10éves korától felfelé költeni, maximum a legtöbben elhallgatják, már nem a 70-es évekbeli 200D mercik korában élünk
mutass egy 12 éves 2literes benzines 156-hoz hasonló karakterű autót, amihez nem kell abszolut hozzányúlni
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2011 08:21:36 // 118255
nekem nem kell magyaráznod :) mivel ez egy sportosabb autó mint a konkurencia többi kínálata ennek meg van az ára, több lengőkar, több hiba lehetőség de jobb az útfekvése...sajnos a mai világban kompromisszumokat kell kötni :P
Ne hidd hogy pl a Skodri vagy VW konszern 12 lengőkaros csodája tovább bírná vagy jobb lenne...hidd el máshol is vannak problémák csak nem szeretik elmondani pl ügyfelem 320d-je aminél 170e km-nél turbó csere, 4db porlasztó csere igaz a futómű egyenlőre jó vagy a pásszátos ügyfél akinek már harmadszor esik szét a 4 éves autóján a klíma szabadon futója stb, stb....
Sajnos aki abban a hitben él hogy egy autót arra terveznek hogy 200e km-ig ne kelljen rá költeni semmit az rossz úton jár főleg a 4-9 millás kategóriában mivel ebből fogy a legtöbb itt lehet az alkatrész cserén keresni ez egyszerű matek :)
Lehet magadat csapkodni a járdához is mérgedben de attól jó lesz az autód? :P Az emberek demokrácijjját akartak aminek a gazdasági rugója a fogyasztói társadalom mit lázadsz? :DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.