Forum >> 156

Piritu - 1.000.00012-10-2010 21:36:37 // 112904
ezért írtam, hogy meg kell nézni a szervíz nyilvántartásában. A számlákat, munkalapokat meg miegymást már macerásabb egyformán összehozni. Arról nem is beszélve, hogy a szerelők - ha mindig oda volt hordva - már ismerik a kocsit. Tőlük is meg lehet kérdezni, hogy mi a helyzet.
Liquid12-10-2010 21:35:21 // 112903
a búra asszem egy gyári xenonos lámpáról való, a bólintást meg egy kis "okosság" csinálja :) gyakorlatilag azt szimulálja mintha letekernéd a lámpaállítót majd vissza
GTPeti12-10-2010 21:33:46 // 112902
Sok sikert, Sherlock. :) Mi manapság egy pecsét a szervízkönyvben? Magyarországon.
Piritu - 1.000.00012-10-2010 21:31:57 // 112901
ezért kell utána járni, hogy igaz-e.
GTPeti12-10-2010 21:30:29 // 112900
"ha minden igaz 120-nál volt cserélve."

És ha nem, akkor holnap szakad a szíj és a szelepek körmérkőzést játszanak majd a bennmaradásért.
Piritu - 1.000.00012-10-2010 21:29:11 // 112899
Ha jól értem most 160e van a kocsiban, ha minden igaz 120-nál volt cserélve. (A szerviz nyilvántartásában meg tudják nézni.) Ha ez igaz, akkor még ráérsz. A hivatalos csereperiódus a kocsihoz adott könyv alapján 120.000 km. Óvatosságból ezt a benzineseknél 60-nál szokták javasolni (a szerviznek írt a gyár, hogy felezi a csereperiódust). Ha nagyon óvatos vagy a dejzelnél is meg lehet csinálni a felezést, de nem 40ezer után. Hacsak nem tellt el sok év, mert ugye a szíj anyaga elöreghet.
szasza(SW)12-10-2010 21:29:02 // 112898
Kérj egy ajánlatot Csöritől.Jobb helyeken olcsóbb az alkatrész,ha a szerelő veszi,persze,ha tovább adja a kedvezményt.Nálunk hál isten így van:)
szasza(SW)12-10-2010 21:24:39 // 112897
Így van.Én eleve a szerelőmmel vettem és mindjárt bontotta is.Így nem is kell aggódnom:)
B@rney12-10-2010 21:22:49 // 112896
miben fáj ez nekem skacok? Cseréltetem ha kell.....bár ellesem:)
Piritu - 1.000.00012-10-2010 21:21:58 // 112895
ráadásul a "hozzáértő" személy át is tudná nézni a kocsit, hogy ne legyenek meglepetések.
szasza(SW)12-10-2010 21:19:35 // 112894
Én nem nyúlnák hozzá,ha nem értek hozzá:)Vezérlés csinálja szerelő.A hosszbordást azt bárki ki tudja cserélni,a vezérlést szakszerűen már szerelők közt se mindegyik:)
Piritu - 1.000.00012-10-2010 21:19:26 // 112893
Csöri Várpalota, én is oda járok :-)
Zsolesz12-10-2010 21:17:09 // 112892
Milyen búrád van? És ezt a bólintást hogy oldottad meg? Nem kéne, hogy most hogy végre látok ezzel baszkolódjanak... Nem kevés szopás volt meg idő mire lencsés xenonom lett.
Liquid12-10-2010 21:15:57 // 112891
akkor csak vezérlés, mindenesetre jól nézzetek körül mert a pénzes hölgy tulaj nem feltétlenül a legjobb gazdi :)
a vezérlés cseréjéhez kell egyszer egy vezértengely lefogó sablon meg egy valamilyen mérőórás cucc (nemröhög, nemtom mi a neve, csak láttam), szóval nem lehet a jelölgetős módszerel megcsinálni
B@rney12-10-2010 21:15:55 // 112890
Hol cseréltessem óccsóért?
B@rney12-10-2010 21:14:53 // 112889
sablon? Mond csak tovább... :)
Piritu - 1.000.00012-10-2010 21:14:38 // 112888
A vezérlés rögzítéséhez kell egy sablon, különben elmegy a beállítás.
szasza(SW)12-10-2010 21:13:54 // 112887
sablon a vezérléshez elsőnek:)
Piritu - 1.000.00012-10-2010 21:13:30 // 112886
majd amit Csöri Doktor feltesz, az lesz rajt :-))
B@rney12-10-2010 21:11:56 // 112885
Az f.sza!
120.000.nél vettem a gépet, végig szervizelve volt elvileg mert a győri eto női kézis csapat kapus csajszié volt a kocsi....nos ott volt zseton, de mivel kaptak az auditól (minden játékos) TT cupe-t meg ilyen apróbb autókat így nem volt rá szüksége. Jah persze reklám célból azzal is kellett járniuk... :) Na mind1.
Célszerszám? Ha a vezérmű szíjat cserélem csak ahhoz mi a fene kell? Hosszboráson görgőstől feszítőstől már túl vagyok....
GTPeti12-10-2010 21:07:07 // 112884
A hosszbordást pont a kora miatt illene cserélni. Az a 2-3eFt asszem még vállalható. (Az új szíj egyáltalán nem nyiszorog szükségszerűen. Dayco-t vegyél.)
Piritu - 1.000.00012-10-2010 21:05:42 // 112883
ezen filozofálok én is, 2007, augusztusban volt a Pókon minden cserélve. Tavasszal tervezem, hogy pusztán a kora miatt cserélem a vezérműszíjat. (45e km lesz benne) A hosszbordást meg a balanszszíjat a görgőikkel egyetemben egyenlőre hagynám, de csak ha nem látszik rajta repedés.
GTPeti12-10-2010 21:02:10 // 112882
Pénzkidobásnak éppen nem nevezném. Ha a pályán szakad el (mondjuk mert beáll egy görgő), az minimum belekerül ennyibe...
Liquid12-10-2010 21:01:19 // 112881
asz új cucc meg nem fog nyikorogni, mert gyári :)
Liquid12-10-2010 21:00:26 // 112880
csak annyi köze van, hogy annak is megvan a maga csereperiódusa és ha elszakad tud adott esetben csúnya dolgokat művelni, nem ismerem az ügy hátterét, de ha nem tiszta hogy mikor volt cserélve akkor én biza kicserélném
dfg (Tanárúr)12-10-2010 20:58:04 // 112879
a hosszbordásnak mi köze van a vezérléshez? felesleges 25-30 pénzkidobás, ha feleslegesen azt is cseréled, és esetleg az új cucc nyikorogni is fog ;)
dfg (Tanárúr)12-10-2010 20:52:53 // 112878
vagy vedd le a hoszbordás szíjat, hogy tényleg onnan jön-e. lehet a hang bentebb is.
Liquid12-10-2010 20:51:33 // 112877
Jól mondja a CarTárs, a szettben csak a szíj és a görgők vannak benne, kell még egy vízpumpa, aztán ilyenkor illik cserélni a hosszbordást és annak görgőit is, ha nem volt cserélve a közelmútban, aztán hogy fokozzuk a jókedvet, ha kellően régi a hűtővized akkor azt is cseréld ki ha már eccer le kell ereszteni a vízpumpa miatt
szerintem is "jó" helyen vedd meg az alkatrészt,
hol fogják kicserélni? van célszerszámuk?
dfg (Tanárúr)12-10-2010 20:50:10 // 112876
vagy vedd le a hoszbordás szíjat, hogy tényleg onnan jön-e. lehet a hang bentebb is.
GTPeti12-10-2010 20:48:43 // 112875
Szerintem ennyi pont elég lesz. Esetleg még barátságos tekintet és "őrnagy úr" megszólítás. ;)
Liquid12-10-2010 20:47:22 // 112874
nálam is hallja az egész utca ha jövög de nem a csikorgás miatt, kop-kop :) bocs, de ez kellett :))
Liquid12-10-2010 20:45:53 // 112873
ha a buran megvannak a "betük", gyűjtőlencsés, van mosó és felkapcsoláskor bólint vagy legalábbis mozdul akkor nincs gáz? vagy még alkotnom kell valamit? :)
GTPeti12-10-2010 20:23:16 // 112872
Nem, abban jó eséllyel nincs benne a vízpumpa. Én amúgy nem ott venném, hanem olyan helyen, ahol van tapasztalatuk a klf. görgőkkel. (Pl. Erhardnál.) A gyári ezesetben nem feltétlenül a legjobb.
B@rney12-10-2010 20:20:48 // 112871
cseréljem komplett..hmm......bárdinál van komplett szett, abban benne van a vízpumpa hajtás is ugye? (arról fogalmam nincs volt e már cserélve valaha is a cuccos :( )
NGC12-10-2010 20:12:46 // 112870
erre nem is gondoltam :)
viszont reggel adok neki hintőport, aztán majd meglátom mit szól hozzá. Gondolom ártani nem árt :)
GTPeti12-10-2010 20:10:37 // 112869
Akkor tuning szíjat kaptál Erhardtól!!! :)
GTPeti12-10-2010 20:10:03 // 112868
160.000km-nél? Reméljük volt már cserélve.

Amúgy kompletten cseréld. Görgőstől és vízpumpástól.
szasza(SW)12-10-2010 20:09:15 // 112867
Ha folyamatosan locsolod akkor is elhallgat,de ha abbahagyod akkor kezdi igazán:))
B@rney12-10-2010 20:09:03 // 112866
Hali mindenkinek.
Az lenne a kérdésem, hogy 160.000.km-nél vezérmű szíjat elég ha cserélek, vagy kompletten kell-e cserélni görgőstől stb.?
Please sürgős lenne a válasz....
Köszi előre is aki tud segíteni ebben a kérdésben........
Erhard 242 (Pure Energy)12-10-2010 20:06:14 // 112865
Zsepi vett először Gates-et nyikorgott, kapott Dayco-t nyikorgott, kapott bármit nyikorgott :P
NGC12-10-2010 20:00:33 // 112864
a vicces az egészben az, hogy amíg hideg, álltalában addig hangos, és az emberek azt hihetik, hogy valami tuning, mert olyankor csak akkor szól, ha váltok :)
GTPeti12-10-2010 19:57:55 // 112863
A Gates-ces évek alatt az én szomszédaim is hallgathatták a csicsergést. :)
NGC12-10-2010 19:56:34 // 112862
teljesen jól gondolod :))
reggel megpróbálom a hintőporos dolgot, bár valami jó érzés mindig elfog, hogy a környék egy 156-os "hangjára" ébredhet, korán reggel :)
GTPeti12-10-2010 19:51:36 // 112861
"a csikorgás már a csere előtt is volt."
Ez mondjuk nem lep meg, mert gondolom ez közrejátszott a cserbéen. :))

Egyet mindenképpen próbálj meg: Járó - és hideg - motornál (tehát amikor éppen nyikorog) érzéssel szórj egy kis hintőport a hosszbordás bordázott felületére. Nálam egyből elhallgatott (anno a Gates).
A Dayco pedig hintőpor nélkül sem csinálja.
NGC12-10-2010 19:47:38 // 112860
Jó kérdés, Erhard koma biztos tudja, de gyári a cucc, és a csikorgás már a csere előtt is volt.
GTPeti12-10-2010 19:43:25 // 112859
Egy kérdésem van: Milyen márkájú hosszbordás-szíjat tettetek fel?
NGC12-10-2010 19:39:49 // 112858
ahogy láttam nem kacsázik, viszont a klíma is csapágyas kicsit... passzolok, van itt minden.
szasza(SW)12-10-2010 19:30:33 // 112857
Esetleg főtengely tárcsa.Nézd meg nem-e kacsázik kicsit.A klíma kompal kicsit lehet korrigálni a futáson.Végig játszottam én is a 146-on.Hiába cseréltem mindent(generátor,szervószivattyú,vezető,feszítő csapágyat,szíjat,még főtengely tárcsát is)csak csinálta.Fellazítottam a klímakompot mozgattam erre-arra aztán egyszer csönd lett.Szívtam én is sokáig vele:)
Kócosw12-10-2010 18:19:24 // 112856
folia gondolom az elsö ablakra vonatkozik :)
Hardy12-10-2010 16:13:50 // 112855
Sziasztok!
Szolok, hogy aki Fehervar fele jar es foliazva van vagy xenon az inkabb ne tegye! Kaptunk par muszert amivel lehet merni a foliat es 65 szazalek alatt a forgalmi a helyszinen marad, illetve az NKH csak a mai nap folyaman kb. 10 autonak azonnal a hekyszinen ervenytelenitette a muszaki vizsgajat es rendelte be soron kivul hozzajuk es szabott ki 100000 forintot engedely nelkuli atalakitas miatt a xenon miatt. Ha a buraban nincs ˝D˝ akkor nem erdekli oket se moso se semmi. Csak ovatosan!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.