Forum >> 156
gecsa21-10-2013 16:05:55 // 141753
fehér/fekete/ezüst.. valamelyik a háromból..
Roll198321-10-2013 15:52:07 // 141752
Én fehérre festeném a betűket.
Dani21-10-2013 15:43:07 // 141751

B.László21-10-2013 14:29:00 // 141750
Sziasztok! Tud valaki eladó normál állapotban lévő grigio africa met. 650/A színű első gyári lökost 99 es 56 ra ?
gecsa21-10-2013 10:56:44 // 141749
lehet csak valami szemét esett bele összeszereléskor..
mizooo20-10-2013 08:36:03 // 141748
Szét kellene szedni mégegyszer, hogy úgy elfordul e a kulcs benne.
ystuc20-10-2013 08:09:45 // 141747
Pedig de. :-)
boli11120-10-2013 00:35:23 // 141746
:) És hogy tudom helyrehozni?
(Ugye nem úgy, hogy megjavítom a zárat? :) )
(Ugye nem úgy, hogy megjavítom a zárat? :) )
Zsolesz19-10-2013 21:19:17 // 141745
A zárat? :D
GPti(V6)19-10-2013 15:42:19 // 141744

Márciusban komplett kuplung csere volt, kb 4000km-et mentem vele.
Érdeklődni a gubikpeter@freemail.hu vagy telefonon.
Ár: 150.000,-Ft
A felnik külön 50.000,-Ft
06204062747
boli11119-10-2013 02:08:54 // 141743
Kitakarítottam a zárakat. Tökéletesen csukódnak.
De most nem tudom zárni a kocsit. Mit rontottam el? :(
De most nem tudom zárni a kocsit. Mit rontottam el? :(
mreni18-10-2013 22:31:36 // 141742
valószínű
159 Indigo Gray 2.4 Monster18-10-2013 21:59:28 // 141741
akkor lehet így jött ki a gyárból és nem mókoltak vele?
Dante18-10-2013 21:21:14 // 141740
Akkor most már tudom kihez kell fordulni ha meghibásodna :)
Piritu - 1.000.00018-10-2013 21:17:19 // 141739
A te Alfádban is a mi termékünk van. A középkonzol pici rácsa mögött megbújó pinduri ventilátort változatait gyártjuk 91-óta :-)
tipoatti18-10-2013 21:08:58 // 141738
Ize... azert azt igy nem mondanam, de minden szempontbol halasabb. Remelem, sales-aspektusbol is. ;)
Dante18-10-2013 20:58:41 // 141737
Látom te is minőségellenőrzésben dolgozol vagy dolgoztál :)
Pontosan ezért nincs az autógyáraknál minősgellenőrzés. De ez a magyarázat amit adsz csak félig igaz, mert egy adott alkatrészen nem kell az összes fizikai méretre alkalmassági indexet bemutatni. Azon méret ami pedig nem spc-s az a rajzon meghatározott vagy az adott szabvány által engedélyezett toleranciákon belül szabadon szórhat, sőt, sok beszállító ezeket a méreteket szériában nem is ellenőrzi...
De inkább hanyagljuk ezt a témát, nem akarunk untatni másokat :)
Pontosan ezért nincs az autógyáraknál minősgellenőrzés. De ez a magyarázat amit adsz csak félig igaz, mert egy adott alkatrészen nem kell az összes fizikai méretre alkalmassági indexet bemutatni. Azon méret ami pedig nem spc-s az a rajzon meghatározott vagy az adott szabvány által engedélyezett toleranciákon belül szabadon szórhat, sőt, sok beszállító ezeket a méreteket szériában nem is ellenőrzi...
De inkább hanyagljuk ezt a témát, nem akarunk untatni másokat :)
Piritu - 1.000.00018-10-2013 20:49:56 // 141736
A dolog ennél komplikáltabb...
A gyár nem csak méreteket, hanem a méretekhez tartozó szórást is meghatározza az ún. alkalmassági indexen keresztül (cpk). Sőt, ezek teljesülését is ellenőrzi rendszeresen, akár a helyszínen is. Magyarul a gyártási technológiát tartja kézben. Bármi változást a technológiában is engedélyezni kell a gyárral (mondjuk egy munkaasztalt 90 fokkal elfordítok a helyén). Az így gyártott alkatrészeket nem is kell ellenőrizni beépítés előtt, mert a szükséges mértékben egyformák. Mindegy melyik beszállítótól jön.
Aki nem így, vagy ennyire szabályozott körülmények között gyárt, az nem lehet gyári beszállító, a saját neve alatt viszont oda adja el a cuccot, ahová akarja. Ebbe sajnos az is belefér, hogy a régi, kopott, a vevő által már letiltott, már nem kellő szórású (alkalmassági indexű) gépsor közvetlenül a piacra gyárt.
A gyár nem csak méreteket, hanem a méretekhez tartozó szórást is meghatározza az ún. alkalmassági indexen keresztül (cpk). Sőt, ezek teljesülését is ellenőrzi rendszeresen, akár a helyszínen is. Magyarul a gyártási technológiát tartja kézben. Bármi változást a technológiában is engedélyezni kell a gyárral (mondjuk egy munkaasztalt 90 fokkal elfordítok a helyén). Az így gyártott alkatrészeket nem is kell ellenőrizni beépítés előtt, mert a szükséges mértékben egyformák. Mindegy melyik beszállítótól jön.
Aki nem így, vagy ennyire szabályozott körülmények között gyárt, az nem lehet gyári beszállító, a saját neve alatt viszont oda adja el a cuccot, ahová akarja. Ebbe sajnos az is belefér, hogy a régi, kopott, a vevő által már letiltott, már nem kellő szórású (alkalmassági indexű) gépsor közvetlenül a piacra gyárt.
Dante18-10-2013 20:12:23 // 141735
"Én olyat hallottam, hogy a gyári és a gyári beszállítói között annyi a különbség minőségben, hogy a gyári átmegy egy gyári minőség ellenőrzésen is"
Sajnos ez a gondolatmenet nem egészen így van. Az autógyáraknál nincs már minőségellenőrzés. Őhozzájuk pontos darabszám, pontos időben szerződésnek megfelelően érkezik. Kikerül az alkatrész a gyártósorra és ott összeszerelésre kerül. Szimplán olyan szerződéseket kötnek a beszállítókkal amely megszabja, hogy statisztikailag hány selejtes alkatrész lehet 1 millió alkatrészből (parts per million). Minden hiba ami becsúszik a gépezetbe a beszállító hibája.
Valószínűbb, hogy az adott beszállító, legyen ez most pusztán példaként a TRW, a lengőkarok alkatrészeit is több beszállítótól szerzi. Nyilvánvaló hogy egy cég sem tud két teljesen egyforma méretpontos alkatrészt gyártani (itt század / ezred mm pontosságra gondolok), de 2 v. több beszállító ugyanarra az alkatrészre mégnagyobb szórást eredményez, így a drágább, de jobb alkatrészekből felépített komplett késztermék (a komplett lengőkar maga) megkapja az autógyártó hivatalos matricáját, az olcsóbb alkatrészekből gyártott pedig megy a többi felvásárlóhoz.
Sajnos ez a gondolatmenet nem egészen így van. Az autógyáraknál nincs már minőségellenőrzés. Őhozzájuk pontos darabszám, pontos időben szerződésnek megfelelően érkezik. Kikerül az alkatrész a gyártósorra és ott összeszerelésre kerül. Szimplán olyan szerződéseket kötnek a beszállítókkal amely megszabja, hogy statisztikailag hány selejtes alkatrész lehet 1 millió alkatrészből (parts per million). Minden hiba ami becsúszik a gépezetbe a beszállító hibája.
Valószínűbb, hogy az adott beszállító, legyen ez most pusztán példaként a TRW, a lengőkarok alkatrészeit is több beszállítótól szerzi. Nyilvánvaló hogy egy cég sem tud két teljesen egyforma méretpontos alkatrészt gyártani (itt század / ezred mm pontosságra gondolok), de 2 v. több beszállító ugyanarra az alkatrészre mégnagyobb szórást eredményez, így a drágább, de jobb alkatrészekből felépített komplett késztermék (a komplett lengőkar maga) megkapja az autógyártó hivatalos matricáját, az olcsóbb alkatrészekből gyártott pedig megy a többi felvásárlóhoz.
GTPeti18-10-2013 19:31:13 // 141734
Én azon a véleményen vagyok, hogy egy TRW-nek nem éri meg lejáratni a saját nevét gyengébb minőségű darabokkal.
Zsolesz18-10-2013 18:22:47 // 141733
Ha valaki tud egy lámpamosó relét akkor ne tartsa magában! :)
mreni18-10-2013 17:32:13 // 141732
elég sok félével szerelték
Poló18-10-2013 16:27:36 // 141731
Az autógyárban nem gyártanak alkatrészeket. Azok a beszállítóktól jönnek.
Vannak saját gyártott alkatrészek, de ezek a fődarabok (kasztni és a motor fődarabjai). A többi jön a beszállítóktól. Tehát a lengőkart végig a TRW gyártotta, az Alfa 1 darabot sem csinált, hanem vette a TRW-től fillérekért.
A cartárs úgy értette, hogy TRW megveszi a gépsort, elkezdi gyártani az autógyárnak a lengőkart. A gépsor elöregszik, vesznek másik gépsort és azon gyártják tovább az autógyárnak az alkatrészeket. A régit viszont nem akarja kidobni, azon meg csinálják az alkatrész kereskedőknek a darabokat.
Én olyat hallottam, hogy a gyári és a gyári beszállítói között annyi a különbség minőségben, hogy a gyári átmegy egy gyári minőség ellenőrzésen is. Ezt el is tudom képzelni. Ezeket az autógyár munkatársai csomagolhatják át, ott legalább egy ember megfogja őket és szemrevételezéssel ellenőrzi, ahogy csomagolja át a gyári logós dobozba.
Vannak saját gyártott alkatrészek, de ezek a fődarabok (kasztni és a motor fődarabjai). A többi jön a beszállítóktól. Tehát a lengőkart végig a TRW gyártotta, az Alfa 1 darabot sem csinált, hanem vette a TRW-től fillérekért.
A cartárs úgy értette, hogy TRW megveszi a gépsort, elkezdi gyártani az autógyárnak a lengőkart. A gépsor elöregszik, vesznek másik gépsort és azon gyártják tovább az autógyárnak az alkatrészeket. A régit viszont nem akarja kidobni, azon meg csinálják az alkatrész kereskedőknek a darabokat.
Én olyat hallottam, hogy a gyári és a gyári beszállítói között annyi a különbség minőségben, hogy a gyári átmegy egy gyári minőség ellenőrzésen is. Ezt el is tudom képzelni. Ezeket az autógyár munkatársai csomagolhatják át, ott legalább egy ember megfogja őket és szemrevételezéssel ellenőrzi, ahogy csomagolja át a gyári logós dobozba.
Roll198318-10-2013 15:34:12 // 141730
Ráadásul sokkal jobban is néz ki így.
Ricoe15618-10-2013 14:39:30 // 141729
Mikor még a 18-as kerekek voltak fent akkor majdnem megkérdeztem, hogy ha a kerekek maradnak mennyit kellene ráfizetnem csere esetén :)
gecsa18-10-2013 12:30:40 // 141728
hirtelen már nem is olyan rosszak az utak, mi? :D
gecsa18-10-2013 12:29:38 // 141727
nem, somogyban nőttem fel, most baranyában élek.. :)
jellemző még a nem tányért, hanem tányérat.. :D többek között.. :)
ON
jellemző még a nem tányért, hanem tányérat.. :D többek között.. :)
ON
159 Indigo Gray 2.4 Monster18-10-2013 12:29:35 // 141726
Közbe ki nyomoztam hogy az 1,9 jtd stilot szerelték ilyen generátorral. Akkor nem nagy gányolás tőrtént. Most először nem Bosch alkatrész hiba van :( :)
tipoatti18-10-2013 11:49:13 // 141725
18" után 16". Mintha új autóm lenne. :)
Hakesh18-10-2013 11:36:33 // 141724
OFF téma, de gecsa, te nem Vas megyei vagy? Mert errefelé mondják a rajta helyett, hogy "rajt" van. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster18-10-2013 11:28:27 // 141723
A sárvédő betéteket pláne :)
gecsa18-10-2013 11:25:28 // 141722
akkor nem árt levenni a kereket sem.. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster18-10-2013 11:01:06 // 141721
Faceliftnél is így van.
gecsa18-10-2013 10:59:00 // 141720
a szervízcd-n rajt van.. :) fl előttinél csavarhúzó, meg torx kell hozzá, szerintem nem variálták azt meg.. alul-felül, meg 2 oldalt vannak csavarok..
159 Indigo Gray 2.4 Monster18-10-2013 10:58:32 // 141719
Újab meglepit okozott a "patkány" Generátor felújítás hogy öröm legyen az élet, Barátnőm kerestapja generátor felújításokat csinál maszekba, mondta hogy anyagárba meg csinálja csak kell neki az alkatrész beszerzéshez a generátor Bosch száma. Ok megyek meg nézem hát itt jött a meglepi, nem Bosch hanem Denso van benn. Most akkor mi van? Szerelték mind két márkával vagy valami sufnituning?
Skodra18-10-2013 10:55:31 // 141718
Sziasztok! Valaki tudna nekem rajzot,vagy leírást adni hogyan kell leszerelni az első lököst a faceliftes 156-ról?Köszönöm!
gecsa18-10-2013 10:43:35 // 141717
"A boltoknak szállított alkatrészek olyan szerszámgépeken készülnek, amik az öregedés, kopás, oxidáció miatt már nem tudják teljesíteni a követelményeket (elhasználódtak a fő gyártás közben), viszont kidobni azért kár volna őket, így egy darabig használja maga a gyártó pótalkatrészgyártásra, később pedig továbbadja l. egy utángyártónak."
tehát gyártanak egy típust tegyük fel 10 évig, és a gyártó még kb 3 évig pótalkatrészeket. 13 év alatt nem kopik egy cseppet sem a gépsor, majd átkerül a beszállítóhoz, hirtelen az összes kopás, és rozsda rázúdul 1-2 év alatt.. természetesen a kopóalkatrészek cseréjéről, és a karbantartásról, meg a minőségellenőrzésről senki sem hallott.. :)
miért vinnének egy gépsort a gyárba, majd vissza a gyártóhoz? szerintem csak a kész terméket szállítják oda, lehet ezért "beszállítók"?
de, ha maradunk szigorúan a 156 lengőkar témánál, az ok, hogy csak 2005ig gyártották, de a 147et 2009ig, a gt-t pedig 2010ig, tehát a gyártó az 1997 óta gyártja a soron rendületlenül a lengőkarokat.. és csak valamikor most állnak majd le vele, és adják át a beszállítónak..
szerintem ez így teljesen nem életszerű... pl, 2003ban a trw nem gyárthatott lengőkart az alfákhoz, mert a gépsor az alfa gyárban volt, és csak majd az elhasznált rozsdás gépen kezdhetik meg a gyártást, ha visszakapták? az utolsó szériás autók alkatrészei mind a minőségi szint alatt vannak, mert addigra is már kopott a gyártósor?
ilyen, és hasonlók kérdések merültek csak fel bennem.. :)
tehát gyártanak egy típust tegyük fel 10 évig, és a gyártó még kb 3 évig pótalkatrészeket. 13 év alatt nem kopik egy cseppet sem a gépsor, majd átkerül a beszállítóhoz, hirtelen az összes kopás, és rozsda rázúdul 1-2 év alatt.. természetesen a kopóalkatrészek cseréjéről, és a karbantartásról, meg a minőségellenőrzésről senki sem hallott.. :)
miért vinnének egy gépsort a gyárba, majd vissza a gyártóhoz? szerintem csak a kész terméket szállítják oda, lehet ezért "beszállítók"?
de, ha maradunk szigorúan a 156 lengőkar témánál, az ok, hogy csak 2005ig gyártották, de a 147et 2009ig, a gt-t pedig 2010ig, tehát a gyártó az 1997 óta gyártja a soron rendületlenül a lengőkarokat.. és csak valamikor most állnak majd le vele, és adják át a beszállítónak..
szerintem ez így teljesen nem életszerű... pl, 2003ban a trw nem gyárthatott lengőkart az alfákhoz, mert a gépsor az alfa gyárban volt, és csak majd az elhasznált rozsdás gépen kezdhetik meg a gyártást, ha visszakapták? az utolsó szériás autók alkatrészei mind a minőségi szint alatt vannak, mert addigra is már kopott a gyártósor?
ilyen, és hasonlók kérdések merültek csak fel bennem.. :)
Otto18-10-2013 09:06:44 // 141716
TRW-vel nincs gond, mint látod a felső karok is azok gyáriba.
Störtebeker18-10-2013 00:04:10 // 141715
Koszi,de ez egy ipari gep billentyuzete es fingom sincs,h hol kellene beallitani:D
GTPeti17-10-2013 23:55:02 // 141714
OFF Nem a billentyűzet szitázásától függ, hogy tudsz-e ékezeteket írni, hanem a beállított kiosztástól. ;) Az én tasztatúrám pl. deutsch, oszt mégis jön az ő és az ű. B) ON
Störtebeker17-10-2013 23:26:31 // 141713
Jo lenne,en is gondoltam ra,de a kornyeken nem igazan tudom,h kinek van hozza olvasoja....
dev16617-10-2013 23:17:41 // 141712
Olvasd ki, van-e tárolt hibakód.
Störtebeker17-10-2013 23:06:40 // 141711
Udv markatarsak!(Nincs ekezet a billentyuzetemen,azert ilyen a szoveg:)A problemam a kovetkezo:tegnap reggel,egesz estes kint azast kovetoen,kigyulladt a tengeralattjaro visszajelzo pirosan es kiirta a "motor control system failure" hibat....Aztan magatol elaludt es nem is tert vissza eddig...Nem valtozott semmi,ugyan ugy jart a motor,ma sem adta semmi jelet...Otlet?
Attika0117-10-2013 22:22:26 // 141710
40 000-km megyek évente, TRW lengőkarokat cseréltem 3-éve és még bírják. Alsókat újíttatom kíváncsiságból. Mi a baj a TRW-vel? Munkaterületre járok vele,nem csak aszfalton. Ja, és a hajdúbihar, borsodi utak minősége = kalap kaki. Vigyázni kell rá...........
Otto17-10-2013 21:10:32 // 141709
Lengőkarokat elvileg leeresztett autónál, alaphelyzetben kellene meghúzni nem?
Lehet hülyeség... :)
Lehet hülyeség... :)
GTPeti17-10-2013 21:07:52 // 141708
Az enyémbe is ilyenek vannak, matrica nélkül. B)
mreni17-10-2013 18:27:23 // 141707
pedig de,pl öcskösnek több mint 1 éve egyáltalán nem nyúltam az 56hoz és az ülésfűtés gyengélkedésén kívül semmi baja nincs,pedig napi használatban van 8centi ültetéssel
Jack17-10-2013 14:59:48 // 141706
A Febi nevű felső lengőkar viszont 30e km bírt ki a jobb oldalon. Az utolsó 5e km már nagyon rossz volt rajta. Az igazsághoz tartozik, hogy ezt mind (95%) Budapesten tette meg és ültetett futóművel.
gecsa17-10-2013 14:59:34 // 141705
:D :D :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster17-10-2013 14:54:30 // 141704
inkább hazudtál volna :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
477
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?