Forum >> 156

Bilux28-05-2014 10:46:34 // 145553
Minél kisebb bontást szeretnék.
Megpróbálok ezen az útvonalon mozogni, köszönöm.
De ha van valakinek konkrét képe vagy helye a motortérben pl. az ne tartsa vissza :)
Hardy28-05-2014 10:22:31 // 145552
A gyujtáskapcsoló után a kormányburkolat alatt.. De főleg ha ledes kötheted ezer meg 1 helyre. Mérj rá a biztosíték táblán mi az ami gyújtáson kap csak áramot. Mondjuk helyzetjelző,szivargyújtó, irányjelző, ablakemelők ülésfűtés...és a biztosítéktábla hátsó oldalán lehet még üres helyet is találsz így nem kell csapolnod a vezetéket.
Nekem pl. az első parkolószenzor a szivargyújtóra van rákötve a biztosítéktábla hátulján.
Bilux28-05-2014 10:07:56 // 145551
Üdv az uraknak!

Nappali menetfényt szeretnék a kocsira.
Egy kérdésem lenne, merre találom a KL15 pontot ami elvileg a gyújtás kapcsoló ON állása? Ugyanis azt kell megcsapolni. Vagy mire érdemes kötni?
Köszi előre is.
Abarai28-05-2014 09:31:55 // 145550
Hát... nincs mit. :)
Közben beugrott, hogy talán a Lukoilnál is van. Ebben mondjuk nem vagyok egészen biztos.
T.a.m.a.s.28-05-2014 08:33:41 // 145549
Szevasztok!

Munkatársam keres 156 küszöb spoilert! Ha valakinek van, szóljon!

Köszönöm!
Liquid28-05-2014 08:28:13 // 145548
Ennyi olajfogyás simán belefér. A TS-ek egy része szereti csipegetni, sokaknak még normál közlekedés mellett is fogy az olaj, de ha tartósan kergetve van akkor szinte mindegyiknél fogy valamennyi. A korom okát nem tudom megmondani, de szerintem nincs semmi gond.
Egy TS simán bírja hosszútávon is a pörgetést. Bár őszintén szólva ekkora utakat nem tettem meg az enyémmel.
aranytl28-05-2014 08:16:59 // 145547
Ez az első eset, hogy tartósan ilyen tempóval közlekedtem.
Persze ez nem állandó 5000-es fordulatot jelent, sokszor volt fennakadás, útjavítás, sebességkorlátozás (120, 100).
Szóval szerintem egy ilyen igénybevételt bírnia kellene.
4000-es fordulat óra szerint kb 137, gps szerint 132. Itthon ez szokott a maximum lenni tartósan.
Az óra szerinti 180 az gps szerint 173 és kb 5200-as fordulat. Ilyen tempót a német autópályán tudtam kevésbé tartósan.
Odaérkezéskor 2,5 dl olajat öntöttem utána, visszaérkezéskor meg 1,5 dl-t.
A szerelőm mondta, hogy számítsak olajfogyasztásra, ha magas fordulaton használom a motort, így nem ért váratlanul (eddig jellemzően egy csereperiódus alatt evett meg ennyi olajat), csak a korom volt szokatlan. Most már értem.
Valóban jobb lenne nagy utazásokhoz egy nagyobb motor, de ez van.
GTPeti27-05-2014 23:44:46 // 145546
Köszi a tippet a (J)TS tulajok nevében!
GTPeti27-05-2014 22:40:40 // 145545
Jaaa, azt lehet igen!
3Szék-ej27-05-2014 22:34:30 // 145544
Ugy gondoltam, hogy a csatlakozóját tisztítsam. de ha a hibajelzés ilyen gyakori tartok tőle hogy csere lesz
GTPeti27-05-2014 21:34:35 // 145543
Igen, pontosan. A gázpedál környékén keresd szerintem. ;)

De egy potit tisztítani? Hát nem tudom. Egy elvékonyodott pályáról max. további rétegeket tudsz levinni. Kétlem, hogy ne lenne öntisztuló, tekintve ide-oda megy rajta a "kanál".
3Szék-ej27-05-2014 20:34:04 // 145542
És ha még nincsenek konkrétan érezhető működési problémák még meddig mehetek így, és milyen meglepetés történhet.
Persze ezt csak addig amig eljutok a cseréig, mert ez még jó pár nap, hetek
3Szék-ej27-05-2014 20:28:50 // 145541
A tegnap töröltem a hibakódot, de ma már megint előjött a már tegnap közölt fojtószelep potenciométer probléma.
ha ennyire gyakori akkor vajon tényleg cserére erett?
Dévid27-05-2014 20:12:45 // 145540
Itt a város szélén a kúton. Megnéztem, annyi.
Dante27-05-2014 20:03:23 // 145539
Hol tankoltál 418ért 98ast itt a környéken?? Én is oda megyek ezentúl tankolni bakker :))
Dévid27-05-2014 19:31:22 // 145538
Nem tudom, lehet csak képzelem, de a 95-össel úgy érzem lomhább.
Ma tankoltam pár liter 98-ast, már az is 418 forint literenként.
dev16627-05-2014 15:30:59 // 145537
az a 4dl olaj a ludas koromügyben, de ez egy TS-nél simán belefér. Azért evett kicsit több olajat, mint szokott, mert ez a forszírozott tempó, tartós magas fordulat egy 1.6 TS-nek nem fekszik. igazából semmilyen motornak nem jó, ha tartósan ilyen magas fordulaton jár.
Zoli8527-05-2014 15:25:30 // 145536
Nekem is hasonló szokott lenni. A régi Seat Cordobánknak is ugyanilyen jelenség volt tapasztalható.
aranytl27-05-2014 14:56:19 // 145535
Az elmúlt hetekben kirándultunk a családdal Párizsba (2 felnőtt, 1 gyerek, csomagtartó tele), ez számokban:
megtett út 3800 km,
átlagfogyasztás 7,7 l/100km,
olajfogyasztás kb. 4 dl,
Jórészt autópályán 4000-5200 fordulat tartományban 130-180 km/h sebességgel haladtunk.

Az autó hiba nélkül teljesítette a távot, kmóra állás hazaérkezéskor 178407 km.

Egy dolog viszont feltűnt: a kipufogódob csöve belül eddig tiszta volt, mikor megérkeztünk Párizsba, akkorra kormos lett. Nem tudom jelent-e ez valamit.
iguigu27-05-2014 11:50:52 // 145534
köszi
Zoli8527-05-2014 08:35:06 // 145533
Úgy tudom, hogy az anyós ülés előtt a motortérben. A levélrács alatt azt kell kiszedni.
iguigu27-05-2014 07:37:22 // 145532
99-es 1.9 jtd-be hol van a pollenszűrő?

köszi
Abarai27-05-2014 06:35:46 // 145531
Agip és Auchan kutaknál még van.
Tuningman26-05-2014 23:18:43 // 145530
" A 95-öt nem tolerálja ez a motor."
Akkor ott valami nem kerek. 95-el jár a V6-om, hibátlanul :)
Dévid26-05-2014 22:48:09 // 145529
Egyszer összeáll az enyém is. :)
3Szék-ej26-05-2014 22:31:45 // 145528
Úgy ertsem hogy a fojtószeleppoti az elektromos gázpedálnak a vezérlője ?(persze a lábamon kívül)
És hol találom hogy megtisztíthassam ?
Pisti130026-05-2014 22:04:14 // 145527
Ugy tunik meg is van. Lehuztam az lmmet es igy szinte tokeletes. 40rpm et ingadozik azt viszont a selespeed szivattyu bekapcsolasa utemeben. Holnap megprobalom kitakaritani. Valami pro-tipp?:)
GTPeti26-05-2014 22:01:22 // 145526
Remélem egyszer lesz szerencsém a V6-hoz... B)
Dévid26-05-2014 21:48:22 // 145525
Általában 100+-ot kap a vas egy másik kútról, a végső eset a 98, ha nincs kedvem 20 km-t autózni egy tankolásért. A 95-öt nem tolerálja ez a motor.
GTPeti26-05-2014 21:36:37 // 145524
"És néha jó" Az f@sza. :))
Dévid26-05-2014 21:35:01 // 145523
Meg fogsz lepődni, a benzinkúton.
Maszek kút a város szélén. 95, 98 és gázolaj van náluk, elég olcsók, és néha jó az anyag is, ki kell fogni.
GTPeti26-05-2014 21:34:24 // 145522
Ez kérlekszépen azt jelenti, hogy vagy kontaktos a poti, vagy kopott.

Egyben el is érkeztünk ahhoz a találós kérdéshez, hogy melyik az egyetlen redundáns alkatrész a mai autókban. (A hidr+mech féken kívül.)

Mert ez pont a kétpályás gázpedálpotméter (más szóval fojtószeleppoti, mert régen ott volt).

Ha az egyik pálya kopott, akkor tényleg nincs más hátra, csak a csere. Persze előbb tisztítsd meg a csatit.
3Szék-ej26-05-2014 21:31:54 // 145521
Üdvözlet Alfa-hímek. Segítségetekre lenne szükségem.

Ma kijelzett a "go to dealer". Nagyon örültem az üdvözletnek,főleg hogy kb. 2 hete tartottam neki " agymosást".
A hibakódok a következők:
P0120 - fojtószelep potenciométer
P1122 - fojtószelep 2. pálya

Leírnátok nekem ,hogy azt mi okozhatja és mit jelent. Főleg ez a "2.pálya" kifejezés érdekes. És mi lenne pontosan a fojtószelep, mi küldetése és szerepe? És emiatt esetleg még milyen rendellenességekre számíthatok? Mennyire sulyos ez a hiba.

A paramétereknél sasoltam a dolgokat ,ilyenek vannak mint fojtószelep fok, folytószelep tanulás..., de sajnos ez nekem mind kínai
GTPeti26-05-2014 21:28:06 // 145520
Adódik a kérdés: Hol?
Dévid26-05-2014 21:27:26 // 145519
Én szoktam tankolni itthon is 98-ast. :)
GTPeti26-05-2014 21:14:31 // 145518
Próbáld majd ki egyszer 98-as benzinnel. Tudom, hogy Mo-n már nem kapható...

Mert én 95-ös BP ultimate-t tankoltam egy darabig és SOKKAL rosszabb volt az alapjárat, meg minden, mint a "noname" 98-assal.

Amúgy az alapjárat az enyémnél sem teljesen sima. Néha picit meging, aztán megint jó. De állítólag ez a közvetlen befecskendezésesek "hibája". Ezért van a Lexusokban hengerenként még egy "nem közvetlen" injektor.
3Szék-ej26-05-2014 21:06:28 // 145517
Én is a JTS nyavalyákkal küzdöm. Nálam is megvan az enyhe alapjárati dadogás, még nem jöttünk rá az okára. Néha gyujtáskimaradás hibát tárol a rendszer hol eggyik hol másik hengeren. Ha majd kideríted az alapjárati hiba okát, kérlek jelezz nekem is hátha nálam is segít
Pisti130026-05-2014 20:44:12 // 145516
Sziasztok!

Van egy kis gondom, a szakmai topikban fel is tettem a kérdést. Aki tud segítsen légyszi. Előre is köszi!
Laca6226-05-2014 17:57:56 // 145515
Üdv Mindenkinek !
Segítsetek..
Búgó hangot hallok a hátsó ülések környékén.Gondolom az üzemanyagszivattyúnak lehet ilyen hangja,mert más ötletem nincs.
Ha szerintetek is ez a baj,hogyan férek hozzá,lehet esetleg javítani vagy csak a csere segít ? Kérném a segítségeteket mert 1 hét múlva hosszabb útra indulnék,de nem szeretnék az út mellett állni egy ilyen hiba miatt.
De ha nem ez okozza a búgást akkor viszont mi lehet az ?
Előre is köszönöm !!
Bull8826-05-2014 17:45:35 // 145514
A hangszórók fejegységről szólnak vagy erőről ha erőről akkor hogyan oldottad meg a kábelezést? Thx !
Zselé26-05-2014 17:44:45 // 145513
Én "kígyóbőrbe" húztam a kábeleket, végig vittem a klíma csövek mentén, majd jobb oldalon alul a lábtérben találtam egy nagy gumi dugót a tűzfal felől a szőnyeg alatt, azon jöttem be ;)
Bull8826-05-2014 17:43:43 // 145512
Köszönöm! Megyek meg is keresem:D
theBanyai26-05-2014 17:30:41 // 145511
Szemből nézve jobb oldalon megy be, kiveszed a "levélrácsot" ,és ott be tudod vezetni. nekem 25mm2 simán bement.
Bull8826-05-2014 17:22:06 // 145510
Hali! Van olyan aki rakott már be komolyabb zenét? ?? A tápkábelnek tem talalok helyat ahol be tudom húzni és copok ..
byfx24-05-2014 09:42:55 // 145509
azert igy mindjart konnyebb a lelkemnek, nagyon koszonom a valaszt!!
Zoli8524-05-2014 08:10:14 // 145508
A stabilizator rudakat kb tizezer kmel ez elott csereltek. Na mostmegy majd szerelohiz megmondom neki nezze meg.
Tuningman23-05-2014 23:20:54 // 145507
Megszokott a jelenség, szokott a nívó tömítésénél szivárogni az olaj.
Kihúzod a csövet, keresel vagy gyártasz a régi helyére egy új gumikarikát, bekened tömítőmasszával és visszarakod :)
Alfa GT-Csaba23-05-2014 22:37:04 // 145506
stabilizátor rúd szilent és stabilizátor pálcák
byfx23-05-2014 22:13:26 // 145505
Valszeg kidobtam 5eFt-t.
Megint.
Vettem szelepdekni tomitest de volt dorko-m vagy mi az a tapasz-azt hasznaltam a regi ala. Egy csavar menete banta. A lenyeg: inditom,vigyorgas, majd siras. Megint csopog a motorolaj.
Jobban megfigyelve azonban nem a szelepdekni alol, hanem -es ez a kerdesem- ahol az olajnivo csove a blokkal talalkozik!
Volt mar valakinek hasonlo baja? Van ott egy fekete bizbasz, annal enged?
Letezo dolog, hogy ott olajfurdoben van ez a szint es enged?
Holnap leszedem a kipuff torok hovedo lemezet, talan betakar valami es sarkanyt lattam.
Koszi a segitseget!
Zoli8523-05-2014 11:21:53 // 145504
Szevasztok!

Futóműves kérdésem lenne. Amikor a kocsit ahogy engedem rá pl.: egy fekvőrendőrre olyan zaj jön a futóműből mintha eltörne valami!? Lengőkarok trw zsír újak, szinte minden ki van cserélve már kivéve az amit alul írtam.
Szerintetek?

Azt tudom, hogy még egy külső valamit cserélni kell benne!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.