Forum >> 156

Hardy08-11-2014 18:21:13 // 147153
Nekem egy kicsit lejebb áll vele, de tudom mennyit csal mert a regi jeladot kellett visszarakni. Ami volt az uj termosztaton az koszono viszonyba sincsen a csatlakozoval. 86-88 fokos stabilan.
Kristyon08-11-2014 16:51:54 // 147152
Hali!

lassan egy éve, hogy bent van a vernet termosztát a kocsiban. Azért majd kiváncsi leszek rá, hogy meddig fogja bírni..
most így áll be a mutató, de legalább stabil :)
Hardy08-11-2014 14:07:47 // 147151
Igazad volt mint mindig:-) de hogy 1 év után mar haldokoljon. Ráadásul nem is a lég olcsóbb kategória.
GTPeti08-11-2014 13:35:24 // 147150
Mindig is mondtam, hogy a max 4 évesen menetrendszerűen tönkremenő Behr egy csere alkalmával nem jó választás.
Hardy08-11-2014 13:14:46 // 147149
Multkor nagyon raertem es letszteltem a hofokmerot hitelesitett muszerrel. Igy
Most megint cserelni kellett mert nem birt ki hosszú időt : Most szepen beáll
Pisti130008-11-2014 07:07:39 // 147148
Ha a hogombara gondolsz akkor az is cserelve lett. Es mindketto tesztelve is. 1-2fokot csal a valoshoz kepest.
Legtelenitest ki higy csinalja?
Vannak olyan olasz csodak hol hiaba van 3 legtelenito akkor is csak ugy mukodik ha az elejet jol megemeled:)
Pisti130008-11-2014 07:05:03 // 147147
Pedig nagyon ugy nez ki, es logikus is.
Mivel van egy kis res, a melegedo viz pedig tagul es a pumpa is rasegit igy atjut a hutobe ahol ha kint hideg van es meg a sebesseg is adott akkor lehul.

Az eladott FIATomban a termosztat mellett volt furva egy kis megkerulo lyuk aminek az volt a szerepe hogy a hutobe is jusson a hideg vizbol, megsem melegedett lassan.

Rovidre zarva a dolgot: ki milyen termoszatatot ajanl es honnan?

Az elozo kerdesemben az alapjarat gondra valakinek valami?:)
Piritu - 1.000.00007-11-2014 22:05:06 // 147146
A TS-emben is 83 fokos a termosztát. Szépen ott is áll a mutató az első komolyabb terhelésig :-))
GTPeti07-11-2014 21:15:26 // 147145
Szeritem ha nem zár 100%-osan és van egy minimális rés, az nem okoz ilyen problémát.
Pisti130007-11-2014 21:13:54 // 147144
Diag szerint 70fok koruli a viz. Azt olvastam es tapasztalatam mig jo volt hogy a 90 es vonal elott kell allnia 1-2mmel. Atneztem mindent igy nem gyanakszom semmire:) bar lehet hogy kene:)
5perc melegites utan a mutato meg sem mozdul. 1-1,5 km lassu tempo utan megmozdul. Aztan fouton max70-el (mert nem meleg elegge) addigra eleri a 70-75 fokot. Varosban beall oda ahova kene, sot dugoban meg az 1es fokozat is beindul:)
Ez nekem nagyon termosztat gondnak tunik, es volt olyan uj ami a kezemben is atfujhato volt.
Rizzo07-11-2014 21:10:34 // 147143
Az enyémben (JTD 115Le)is szar volt. Nagy nehezen érte csak el az 50 és 90 közötti vonalat, alapjáraton pedig visszament az 50-es vonalhoz. Eps-Facet-et vettem bele.Azóta a a 90-es vonal előtt és után 5mm-el mozog már 3éve.
GTPeti07-11-2014 21:08:26 // 147142
Hogy zajlik a légtelenítés? Nálam is lassan jön a fagyállócsere (BASF lére).
MEO07-11-2014 21:05:20 // 147141
A légtelenítést elvégezted ? Ha igen akkor én úgy emlékszem -igaz TS nél-van ott valami érzékelő is aminek egyes tipusoknál 3 másoknál 4 "lába" van. A nevét sajnos már nem tudom, lehet, ott van a hiba.
GTPeti07-11-2014 21:03:16 // 147140
Nem csodálkoznék nagyon, ha lenne benne valami tudatosság, ha a JTS-eknél a lájtos menetnél csak 80 fokos lenne a víz. Majd ha lesz rá energiám notebookkal megyek egy 50km-t pályán, jól megloggolom.
GTPeti07-11-2014 21:01:40 // 147139
Bocs, de ha 6 termosztát volt benne, akkor én erősen gyanakodnék a helyedben...

Az enyémben zsír új gyári van és pontosan ott a vonal, ahol előtte. :) Ha lájtosan megyek, akkor bizony nem áll 1-2mm-rel a 90-es osztás előtt. Ha viszont kicsit jobban nyomom, beáll oda. De majd pontosan megfigyelem és infrás hőmérővel kiderítem a hőfokot.
Piritu - 1.000.00007-11-2014 20:38:57 // 147138
"vizhofok kb 70-75fok" - ez azt jelenti, hogy nem éri el a 90 előtti vonalat se? Mert a vonal 80 foknak felel meg.
Pisti130007-11-2014 20:35:00 // 147137
Sziasztok!

Most lett tele a t.kom...
A 6. Termosztatot teszem a jts-be de ez sem jo.
A gyari behr italia volt benne, elcseszodott. Vettem starlinet, gatest es meg sorolhatnam, vagy tul koran nyitott vagy tul keson zart. Lenyeg hogy a vizhofok kb 70-75fok volt 20km utan... Most az Alfadepotol vettem bontottat (a lelkukre kotottem hogy ha mas nem csak fujjanak bele teszt keppen) 2 nap utan megjott es ez is szar. Atenged... Pedig behr italia.
Valakinek valami olyan forrasa ami lehet hogy mukodik?:)

Mas:
Szarakodott az alapjaratom. Eloszor az egyes majd miutan cserelve lett a 4es gyujtotrafora panaszkodott. Mindezek elott lett benne legtomegmero cserelve, de meg mindig egyenetlen. 840-950kozott ugral. A 4 lambda jonak tunik bar a 2hatso kozott van 10% elteres de az ecu ezert nem panaszkodik.
Mi lehet a hiba???
Rizzo06-11-2014 22:16:08 // 147136
Még csak 17000-et mentem azóta.
Stringwalker06-11-2014 18:28:36 // 147135
Nekem ez a 30. autóm. A legszemetebb valami egy 316-os bömös volt. ... akkor most ?
Úgy is vettem, hogy szar az egész. Tudtam, hogy vacak, de arra volt pénz :) Azután jött egy igazi szép ugyan abból a típusból. Hibátlan volt :) Tanulság, nem kell vackot venni .
kerekesim06-11-2014 16:52:14 // 147134
Ez egy idióta
Bomi06-11-2014 16:39:47 // 147133
...szánalmas ez a cikk vagyis a hirdetés! Miért kell így lejáratni eg márkát azért mert neki nem volt szerencséje??? (nyilván ennek is meg van az oka)
Most legalább a sok németautópárti küldözgetheti egymásnak a linket kárörömködve.

Nem tudom megérteni az ilyen embereket...
AdiArsenal06-11-2014 14:17:12 // 147132
http://garazsmenet.postr.hu/nem-is-eladni-akarja-hanem-kalapaccsal-szetverni?utm_source=origo-nyito&utm_medium=sec-p&utm_campaign=sec
Ricoe15606-11-2014 14:14:20 // 147131
Hát inkább városban használjuk. Lehet maradok a 16-os kerekeknél...Csak a keret (80k) akkor a Barumot P3-at engedi meg :-/
Rolee4606-11-2014 14:14:03 // 147130
De ha gepre csatlakoztatjak az kiirja talan a hibat.
Rolee4606-11-2014 14:10:24 // 147129
Hello.Vedd le a motorvezerlorol a csatikat es nezd meg nincs-e eloxidalodva.Nekem pont a mult heten volt ilyen problema igaz,hogy az inditasgatlo lampa se aludt el.Hatha ott lesz a gond!?
JulesTS06-11-2014 08:53:59 // 147128
A vékonyabb a szűz hóban jobb. Gondolj arra, hogy hányszor lesz szükséged szűz hóban autózni...
Ha szinte csak városban használod, nem kell letakarítatlan országúton sokat járkálni, akkor a szélesebbet választanám.
Inkább a 15..16..17 collos felni ami meggondolandó, hogy milyen magas gumi nyeli el majd a felfagyott utak ütéseit...
156_eswé06-11-2014 08:37:43 // 147127
Sziasztok!

Mostanában menet közben kigyulladnak ezek a lámpák.( egyszerre )
Hol keresgéljek? Azt tudom, hogy a VDC System-hez van valami köze...
speer06-11-2014 07:29:05 // 147126
Kössz szépen.
159 Indigo Gray 2.4 Monster06-11-2014 07:03:03 // 147125
Ha a futóműben található lengőkarokra gondolsz, akkor igen megegyezik mind. Összes benzin-diesel-156-147-gt
pepegino06-11-2014 06:41:53 // 147124
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne,hogy 156 os lengővilla azonos e mindegyik modellnél és motortípusnál? Gondolok itt 1.9 jtd vagy 2.4 jtd re vagy benzines típusokra.
Hardy06-11-2014 06:00:38 // 147123
Mennyit mentel vele azota. En is akartam a felsonel cserelni a masik automon de azt mondták az Alfisti- nel hogy igaz maga ellen beszél de vegyek csak lengokart. Ne csereljem ki csak a felsoket mert tonkre fogja tenni az alsokat rovid idon belűl. En viszonylag sokat megyek vele 40-50 ezer per év.
Rizzo05-11-2014 23:40:06 // 147122
Engem ez a cikk győzött meg .Totalcar
Egy vizsgán már voltam ott nem szóltak semmit.
Bár nem is voltak nagyon alaposak. A stab szilent meg nem is látszik.De én nem akarom rád eröltetni.
Dante05-11-2014 23:19:48 // 147121
A poliuretánnal viszont az nekem a para, hogy nálunk azokat nem szivesen látják műszaki vizsgán. Megkérdeztem az autóklubot, azoknál azonnal kidobják a vizsgáról az autókat, szimplán mert "tuning alkatrész". Honda márkaszervízben is kérdeztem (ismerős révén), hát ott is nagyon húzták a szájukat rá. Szóval én maradnék a gyári megoldásnál, és lehet inkább egy komplett új stabrúd lesz akkor belőle.
Rizzo05-11-2014 22:43:48 // 147120
Az első tengelynél csak a felső lengőkarokhoz ,a hátsó tengelynél mindenhova strongflex szilentet raktam. Egyszer újra kellett zsíroznom a felső lengőkart, de semmi kopás nem látszott rajta.Hátul semmi gondom sincs.Szóval nekem bevált.
Dante05-11-2014 22:31:45 // 147119
Köszi!
S Neked azóta jól bírják a szilentek a használatot?
Rizzo05-11-2014 22:19:44 // 147118
Nem egy hanem két éve cseréltem a szilentet.Leírtam a blogomba a csere menetét hátha segít, (eléggé szívatós meló).
Rizzo05-11-2014 22:11:24 // 147117
Szia
Aranyti-nak igaza van, én is csak szilentet cseréltem egy évvel ezelőtt,
de már kopog ismét.De most se fogok komplettet venni inkább megpróbálom a poliuretán szilentet.Azok már beváltak a felső lengőkaroknál.
poliuretán szilent
Ricoe15605-11-2014 20:12:16 // 147116
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat :)
kerekesim05-11-2014 20:05:14 // 147115
Hardy kolléga jóvoltából hozzájutottam a 156 kezelési útmutatójához, melyből csináltam jó pár darab nyomtatott, lefűzött példányt. Ha valakit ilyen formában érdekelne, jelezze. El tudom postázni, esetleg el is lehet jönni érte térítés mentesen.
Liquid05-11-2014 19:39:58 // 147114
Miután megvettem a 156-ot, vettem hozzá acélfelnit meg 185/65R15 téligumit, mert mindenki azt mondta télen keskeny gumi köll. Viszont baromira nem volt jó közlekedni velük. Oldalszélben nagyon instabil volt, meg úgy általában kóválygós, nyúlós. 2 Évad után úgy döntöttem hogy lecserélem. 205/60R15 lett, és visszatért a királyság télen is :)
Nagyon sokat számít.
Szóval ha belefér az árkülönbség akkor inkább a 16-os, vagy esetleg 15-ös 205-ös, bár az se olcsó. Ellenben nem fogod érzékelni a váltást.
Az én véleményem az hogy ha nem jársz hegyekben akkor többet találkozol télen sónedves, vagy simán száraz aszfalttal, mint tökig érő hóval, így nagyon nem éri meg a "'szívás". Ha meg lerottyan a hó, hát kicsit óvatosabb vagy oszt jóvan.
Dante05-11-2014 19:15:06 // 147113
A 205ös gumik azért több tapadást és stabilitást nyújtanak, ezért biztosan előnyösebb. Ennek a "télre jobb a keskeny gumi" hiedelemnek tudtommal nincs sok valós igazságtartalma, ennek ellenére én is most a 185/65 R15 mellett döntöttem. A 205/60 R15 szerintem mindenkinek alapból felejtős mert rettenetesen drága (majdnem 2x annyiba kerül mint a 185ös). De inkább úgy voltam vele, hogy megveszem ebben a méretben talán az egyik legjobb márkát (új Pirelli Snowcontrol 3-masokra esett a választás 17.000 / db áron), minthogy valami ratyibb márkájút csak azért mert szélesebb. Plusz nekem megvolt kötve a kezem mert adott a 15"os felni télire...
Ricoe15605-11-2014 18:34:07 // 147112
Ha minden igaz Mesa tulajdona (volt).
speer05-11-2014 18:32:03 // 147111
sziasztok , tud valaki valami infót erről? http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_2.0_16v_t._spark_selespeed-8382607
Ricoe15605-11-2014 18:32:00 // 147110
Sziasztok.
A téli gumit vásárolván rájöttem hogy a gyári méret (185/65 R15) jobban megfelelne a pénztárcámnak. Ellenben R16-os tartalék kerekeim vannak ami nem lenne probléma, mert eladható. Erre 205/55 R16 az ajánlott.Néztem is ebben a méretben gumikat (Barum P3,nokian wr D3,Verd Snowtrack 5) majd 6ezer forint a különbség....

Kérdésem az lenne, hogy pusztán használhatóság,biztonság tekintetében melyik lenne az előnyösebb? Olvastam ezt is, azt is. Vékony kerék vs. széles kerék... Van valakinek tapasztalata a két mérettel?
Köszönöm.
kerekesim05-11-2014 12:38:33 // 147109
Valóban több méretben van hozzá szilent, és van amelyikben csak pár tized mm a különbség, tehát nagyon pontosan kell megvenned a csere alkatrészt.
Nem olyan nagy meló kicserélni a szilenteket, de tényleg csak ideiglenes megoldás. A komplett csere a biztos, úgy valóban megelőzöd a későbbi plusz kiadást.
Dante05-11-2014 11:01:50 // 147108
Szia!
Köszi az infót, szerintem megpróbálkozunk vele azért, hátha több szerencsém lesz. Tudom, hogy nagy munka kicserélni, de ketten szerelő jóbarátommal megoldjuk majd az aknájában. :)
aranytl05-11-2014 10:25:10 // 147107
Szia, elsőnél akarsz cserélni? Mert a szilent csere sajnos időleges megoldás, ha teheted inkább kompletten cseréld a stabililzátort.
Tavaly májusban cserélték ki, már akkor látszott, hogy a régi megkoptatta kicsit a rudat, de adtunk egy esélyt. Mára annyira hangosan kopog a legkisebb egyenetlenségnél is, hogy komolyan elgondolkodtam egy komplett cserén. 30eFt + munkadíj, nem olcsó :(
Amúgy a Birth B340 számú szilentje az gyári szilent, Bárdinál van.
Skodra05-11-2014 09:50:37 // 147106
Szia! Igen, több féle mérettel szerelték! legjobb ha megméred a stabrudat,én is így tettem...!
zalan04-11-2014 22:07:15 // 147105
lemaradt..
zalan04-11-2014 22:06:37 // 147104
Hi! Már sajnos nem emlékszem melyik cartárstól lett véve: kayaba gátló mind a 4 és gyári sport rugók kerültek be (1,5-2,0mm) az elsejével semmi bajom de a hátulja :O szerintetek ez így okés ??
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.