Forum >> 156

berobbantam05-12-2015 15:47:12 // 149703
Az nekem 300 km.De ha más nem marad lehet elmegyek.
tuckle05-12-2015 07:12:53 // 149702
Ugyan ez a probléma nálam is! Sajnos az egyetlen hely ahol mégtudják oldani a gondunk az Pápán van? :(
berobbantam04-12-2015 18:42:33 // 149701
Hello Mindenki
Újabb stádiumba lépett a kulcs problémám.Kerítettem elemet.Az e-bay-os kulcsház elem tartója megáll a gyári kulcsban.Hogy mikor hagyom el azt viszont nem tudom.A lényeg.Ha nyomom valamelyik gombot,akkor a kulcson villog a piros led.Viszont a kocsit nem nyitja nem zárja.Azt hiszem Én itthon ennyit tudtam tenni ebben az ügyben.Ha valaki tud egy helyet a környékemen (Szolnok,Bács,Csongrád megye)ahol érdemben tudnának segíteni,az ne tartsa magában legyen szives.Egy helyet találtam neten,de az elég messze van nekem.
berobbantam01-12-2015 20:40:06 // 149700
Helló
Nekem is van némi kulcs problémám.Egy kulcsom van,amiböl mily meglepő hiányzik az elemtartó.Érdekelne milyen elem kell bele egyáltalán és hány darab.Valamint kapható emberi áron gyári kulcsház valahol?Esetleg bolt vagy kulcsmásolós a környékemen ahol meg tudják oldani a problémám?E-bay-os kulcsházon túl vagyok.Nagyon gagyi,de a nagyobb baj,hogy nem is passzol a gyárihoz.Adtam neki egy esélyt,de csak át kókányolni lehetne az elektronikát bele.
MMárk9101-12-2015 20:34:05 // 149699
szét kell szedni és megnézni mert nekem csak a mikrókapcsoló volt letörve ( 100 forintért lehet kapni) és aki kicsit tud forrasztani könnyen megcsinálja
tuckle01-12-2015 18:32:43 // 149698
Sziasztok. Tudna nekem valaki kulcs ügyben segíteni. Van egy 2 gombos bicska kulcsom amivel zárom nyitom indítom az autóm. A távirányító része meg nem működik sajnos. Kecskeméten azt mondták a kulcskirálynál hogy valami elektronikus rész hiba van de nem tudja mit kell benne cserélni mert nincs az alkatrészein feltüntetve hogy milyen fajták :(
Alfás Theo30-11-2015 08:48:15 // 149697
Dec 10-ig Mikulás napi garázskiürítést tartok saját donor 156 sw V6 alkatrészeimből. Ami még eladó:
• Komplett benzintank AC vel, (13000 ft)
• Generátorom 120 A (14000 ft)
• Önindítóm (10000 ft)
• klíma kopresszor (15000 ft)
• Első ajtókba elektromos ablakemelőm kompletten (5000 ft/db)
• zöld ajtó üvegek (2000 ft/db)
• hátsó lámpák (7500 ft/4db)
• első hátsó féktárcsák, betéttel, munkahengerrel /nem BREMBO/
• komplett kormányművem (15000 ft)
• komplett féltengelyek tengelycsonkkal (15000 ft/db)
• kormánykapcsoló (10000 ft)
• műszerfal, óracsoport (automata) (10000 ft)
• lambdaszondák, (10000 ft/db)
• hátsó csomagtartó ajtó (10000 ft)
• jobb első ajtó (10000 ft)
• normál hátsó rugók (14000 ft/2 db)
• zár szett (25000 ft) (ajtó zárbetét, csomagtartó zárbetét, gyújtás kapcsoló, tank sapka, kesztyűtartó zárbetét AIRBAG kikapcsoló 1 db rossz bicskakulcs+ 2 db sima kulcs)
• FL előtti lökhárító kis sérüléssel (10000 ft)
• belső kárpitok egyben (5000 ft)
• tiszta tetőkárpit (5000 ft)
Kisebb dolgok futárral küldhetőek előre utalás után, nehezebb nagyobb dolgokat személyesen vehetőek át Székesfehérvár - Velencei-tó - Pusztaszabolcs térségben. A vásárlás előtt a termékről e-mailben egyeztetünk, fényképet küldök róla.
erno156sw30-11-2015 05:59:31 // 149696
Úgy értettem, hogy el lehet vele járni még, főleg hogy jövő héten Úgyis megy Szatmári Gáborékhoz vezérlés cserére... :)
JulesTS29-11-2015 21:03:07 // 149695
Azért a kopott motort nem mondanám, hogy nem komoly probléma. De nem biztos, hogy megéri felújítani, ha más probléma nem jelentkezik, csak a nagy fordulaton füstölés...
JCsabi29-11-2015 20:26:23 // 149694
Én úgy tudom hogy jó.
GreenArrow29-11-2015 19:04:10 // 149693
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy 2002-es 156 SW-be jó e a 98-as hátsó lámpa?

Előre is Köszönöm!
erno156sw29-11-2015 17:48:42 // 149692
Köszi!

Olajjal nincs gond, egyáltalán nem fogy belőle... Ha nem utal komoly problémára, akkor egyenlőre marad így :) nemsoká úgyis szervíz, majd akkor ránéznek ;)
JulesTS29-11-2015 17:37:48 // 149691
Kopott dugattyu/henger/gyuru/nem tomito szelepszar szimmering okozhatja.
Ha nem zabalja az olajat, akkor en nem foglalkoznek vele. Nekem magas fordulaton valtaskor meg egy nagyobb pamacsot is kipoffentett. Az egyertelmu volt, hogy a nagyja a karter csoveken megy az egesterbe. Be is raktam egy olaj csapdat:
http://alfaamore.hu/tagok/9536/blog/4885
A fust nagy reszet meg is fogta, csak ha nagyon hajszolom, akkor latok a tukorben nemi fustot, de ez mar csak a toredeke.
erno156sw29-11-2015 15:43:33 // 149690
Sziasztok!

Van egy érdekes hibajelenségem (?): Intenzív gyorsításkor (értsd kb padlógáz) 5000 feletti fordulaton füstöl a kocsim. Nem vagyok egy streetracer, alapvetően 50/90-es tempóban kocsikázom, de ma benéztem egy előzést, és vissza kellett pakolni 3-asba 110-nél (5000-6000ig pörgött fel), hogy beférjek, ennek eredményeként hagytam magam mögött egy füstfelhőt.
Ez normális egy 2.0 JTS motornál, vagy kezdjek el parázni? Esetleg a katalizátorom halódása is közre játszhat?
Köszi :)
hg6idn29-11-2015 10:25:31 // 149689
Az én 156-om is kapott hagyományos csillapítókat+rugókat, nálam a Nivomatosból folyt az olaj. Alap helyzetben, míg jó volt a hátulja be volt ülve, kb 1-2 Km út után "pumpálja" föl magát szintbe. Legalábbis a leírása alapján. Először csak hagyományos csillapító került bele, de ahhoz kevés volt a rugó ereje, ezért rugó szett is cserére került.
erno156sw29-11-2015 09:20:45 // 149688
Az enyém alap állásban (üresen) is mélyen ült, minden egyes kátyúnál nyikorgott, az hogy megpakolva meg szinte mindenhol leért már csak hab volt a torán.
Nem vagyok nagy szaki az autókban, főleg a felfüggesztésben nem, amit tudok, hogy nekem az átépített hátsófelfüggesztésem a normál gátlókkal magasabb pozícióba hozták a kocsi üres alapállását, de komfortosabb, csendesebb lett, és nem ver le az alja megpakolva, kanyar stabilitásból érezésre nem vesztett, nem lett instabilabb az autó.
Nekem mondjuk nincs mellette másik autó, szóval ez a mindenes, melóba járástól a külföldi koncertekig (plafonig pakolt csomagtartóval (200-300 kilónyi hangszer, hangfal, erősítő, dob, vasak...), 4 személlyel) ez van. Meg az évi 50-60 ezres futásteljesítményem eredményeként gyorsan előjönnek a műszakilag gyenge pontok. Január 31-én vettem 128 ezerrel, most már 178 ezer van benne (idén még 5-6 ezer beleszalad)...
erno156sw29-11-2015 09:04:44 // 149687
Ok, ezért írtam, hogy tudtommal :) Köszönöm az információt én is :)
doki8028-11-2015 20:03:18 // 149686
Sziasztok!

A kérdés úgy merült fel bennem, hogy erno156sw blogjában olvastam, hogy elfáradt a nivomat.
Én is gondoltam, hogy a rendszert lehet tesztelni, ha megpakolja az ember, leül az autó hátulja, de lehet, hogy Ti tudtok valami más módszert.

A Lancia Kappa SW-ből mindegyik megkapta a nivomatot, de az gyakorlatilag kis szériás modell volt a maga 80 ezres darabszámával.

Köszönöm az évjáratra vonatkozó információkat is, mert több helyen azt olvastam, hogy 2005 végén álltak le a 156 gyártásával. Akitől a Scudo-t vettem árult egy 2005-ös 159-est is.
Piritu - 1.000.00028-11-2015 18:13:12 // 149685
Nem volt mindegyik nivomatos, az enyém se volt az.
(Szerintem ha rossz, akkor nem állítja a magasságot és ülni fog a hátulja.)
"Tudja valamelyikőtök, hogy meddig gyártották a 156-ost?" - 2006 végéig.Én 2007.02.02-án vettem meg az utolsó darabok egyikét.
PistaFR28-11-2015 15:43:43 // 149684
Eddig egy 2003/12 és egy 2004/12 fordult meg a kezeim közt, tudtommal egyik sem nivomatos.

"AUTOMATIC REAR
GEOMETRY CONTROL

(optional for versions/markets
where applicable)

The car is fitted with a semi-bearing hy-
dropneumatic system with built-in self-level-
ling functions (due to an active element in-
corporated in the rear shock absorbers) and
damping, applied to the rear suspensions in-
stead of conventional shock absorbers.
When the car is loaded with passengers
and luggage, the rear geometry lowers in
relation to the rigidity of the spring system
and the load. However, as soon as the car
moves off the system utilises the move-
ments induced on the wheels by the rough-
ness of the road surface to increase its bear-
ing capacity and higher the body up to a
pre-established position that will be kept un-
der any load condition.
The distance that must be covered to reach
the levelling condition is approx. 2,000 me-
tres and it may vary depending on the road
bottom."
erno156sw28-11-2015 14:19:19 // 149683
Szia!

Tudtommal minden 156 SW nivomatos volt gyárilag... Az enyém pl át lett alakítva 'normál'-ra (sima lengéscsillapítók, új rugók), mert tönkrement.
Nekem pl nagyon "ült" a hátulja, a gyári 215/45 R17 gumikkal a kerékjárat és a kerék között üresen kb 1 cm hely volt, megpakolva a gumira már rátakart a kerékdob...

Mondjuk nekem a gyári sport/ültetett/nivomatos felfüggesztésem volt, de így sokkal jobban tetszik.

Elvileg 2006-ig ment a gyártás, az enyém 2005-ös, 2006-ban lett forgalomba helyezve germániában...
doki8028-11-2015 13:03:38 // 149682
Sziasztok!

Lenne egy műszaki kérdésem:

Valamennyi 156 SW nivomatos hátsó futóművel szerelt? Az autóm 1,6-os benzines, 2006-os évjáratú.
Ha igen, honnét lehet megállapítani, hogy hibás?

Más:
Tudja valamelyikőtök, hogy meddig gyártották a 156-ost?
Tegnap raktam fel az üléshuzatot, és ezért a hátsó fejtámlát le kellett szednem. A fejtámla alsó részén találtam egy gyárinak tűnő matricát, amin 2006. 05.11-es dátum szerepel. Elképzelhető, hogy a fejtámlát és az autó ekkor gyártották, illetve szerelték össze?
Alfy27-11-2015 18:46:28 // 149681
doki8027-11-2015 18:29:51 // 149680
Sziasztok!

Ma jártam Pécsett az NS Autóházban.Egy úr azt ígérte, hogy kér információt a "központból".
Az biztos, hogy 156 FL-hez nincs magyar nyelvű útmutató PDF formátumban.

Mondtam, hogy nekem papír alapon is jó lenne.
Ha tudok valami pontos információt, közzéteszem a fórumon.

Az FL előttihez való útmutatót találtam a neten, d azért köszönöm a felajánlást!
PistaFR27-11-2015 17:04:31 // 149679
Úgy tudom én is hogy nincs magyar, nekem egy olasz meg egy francia van :)
Zsolesz27-11-2015 16:28:31 // 149678
Lejött a kézifék gombról a "króm". Ki lehet cserélni valahogy a gombot vagy komplett kézifék kar kell?
erno156sw27-11-2015 14:38:33 // 149677
FL előttihez van magyarom (igaz az enyém is FL), a sajátom nekem is német... Ha kell azt átküldhetem, de ha valakinek van FL-hez, arra én is vevő lennék :)
erno156sw27-11-2015 14:36:55 // 149676
Egyenlőre eltűnt a hiba jelenség. Nem értem. Tegnap és ma is reggel és este is rámértem az akkura hidegen, stabilan 12,3 V, a töltés 14,2 V, motor leállítás után 13,2 V körül van. Ezek teljesen korrekt értékek, megint pöccre indul, eltűnt a nehézkes indítás. Gondolom az akksinál van gond, szerintem gyorsan esik a töltöttsége, és 1-2 nap állás után leesik a feszkó 11-12 V közé és csak azért indul az elmúlt napokban, mert folyamatosan megyek vele... (Naponta 2*90km-t megyek, folyamatosan melóba meg haza). Amíg jó a feszkó és nem jelentkezik ismét az indítási probléma, addig szerintem marad, bár a karácsonyi szüntben fog állni pár napot :S
Liquid27-11-2015 11:48:05 // 149675
no akkor rosszul emlékeztem
Piritu - 1.000.00027-11-2015 11:24:22 // 149674
Nekem sincs :-((
Mo-on talan en vettem meg a legutolso 156-ot, ahhoz se tudtak adni. Le se forditottak magyarra.
doki8027-11-2015 11:22:39 // 149673
Köszi az infót, írok Neki!
Liquid27-11-2015 09:32:59 // 149672
Piritu-t kérdezd meg, ha jól emlékszem akkor sikerült szereznie
Bazijoee26-11-2015 22:57:00 // 149671
Nekem angol van pdf-ben.
doki8026-11-2015 20:58:30 // 149670
Sziasztok Alfások!

Érdeklődni szeretnék, van-e köztetek olyan, akinek 156 FL szériához magyar nyelvű használati útmutatója van? Német nyelvűt kaptam az autóhoz, annyira pedig nem beszélem a műszaki németet.

Köszönöm a segítségetek!
rain91x26-11-2015 19:36:28 // 149669
Sziasztok
2.4 JTD nagygáz első másodpercén normális ha kormol, míg nincs meg a turbónyomás?

Rossz a MAF az ecu szerint, 3 ezer fölött érezhetően gyengébb, lehúzott MAF-al jó, de mindenhogy kormol. Ez okozza? (ja, műszakin annyit mondtak, hogy ki kell füstölni hogy átmenjen, de szerintem ez hülyeség..?)

Köszönöm.
emGéza26-11-2015 14:35:45 // 149668
11V? Lassan kuka. A lemerült akku, terheletlen feszültsége 12,3V ,míg a feltöltötté 12,6-12,8V ! Ezt kb 1/2 évig tudja, az üzletek polcain... ez némi segítség lehet az új
vásárlásánál. Persze a szaküzletben rátöltenek. A gyártási időt nem kell ráírni!
A Banner betűkódos, a Jászakku napra ráírja. A többit nem ismerem.
VV626-11-2015 14:21:08 // 149667
5 éve a legolcsóbb Auchan akkut használom egy 3.0 V6-ban és még mindig jó...
VV626-11-2015 14:18:53 // 149666
Már 400-ért is nehéz eladni a jót. Saccolok: 100E a moci bele, a beépítés legyen 50E. A többit kiszámolhatod. ...és köszi, nem kell :)
Jorjie26-11-2015 13:56:20 // 149665
Kérdés: ismerősnek van egy 2000-es 2.0 TS selespeed. A kompressziók: 12, 6, 0, 13.
Mibe kerül egy bontott motor, és kinek van otthon egy a spájzban? :-)
Mennyit érhet így motorhibásan? (bőrös, navis, szervízkönyves, kutyafüles).
Így éri meg eladni, vagy megcsináltatni és úgy?
Kell-e valakinek most így? :-)
Bazijoee25-11-2015 13:53:44 // 149664
Én az exide-ra esküszöm több autó óta. Nagyobb dízelbe sok fogyasztóval a prémium.
Ár/értékben szerintem az egyik legjobb.
erno156sw25-11-2015 08:22:51 // 149663
Hopsz, nos hidegen az akksi 11 V körül van...

Az elmúlt napokban megfigyelő módban voltam: mérés minden indítás előtt, indítás után a töltést is mértem (jóféle teszkós akksi ellenőrzővel, mert a multiméter nem fér bele a zsebembe...)
Annyira még nem kritikus a szitu, indul mindig, csak nagy hidegben nehezen fordítja át a motort, 2 hét múlva vezérlés csere miatt úgyis megy Szatmári Gabiékhoz, ott úgyis kapok pontos diagnózist, csak nem szeretném, ha megállna, mint a szeg...
erno156sw25-11-2015 08:09:31 // 149662
Sziasztok!

SOS infó kellene:
Hidegben (0C alatt) elég nehezen indul a gépezetem. Rmértem az akksira, töltésre:
Töltés 14V körül van, az akksi (motor leállítás után 13,5V körül, hidegen olyan 12 V körül. Ez akksi vagy inkább generátor, szerintem az akksi halódik (ezzel vettem, valami extol, vagy mifene...), csak nem tudom meddig húzza még...
Milyen akksit ajánlanátok bele? Nekem eddig csak Bosh, Varta, meg Banner volt, mindhátommal elégedett voltam. Esegleg más márka?

Vagy hibás a diagnózisom, és generátor a ludas?
2.0 JTS 156 SW amúgy...

Köszi :)
OGLIHAWK156SW23-11-2015 13:55:01 // 149661
Elírtam 156 FL SW kulcs:)
OGLIHAWK156SW23-11-2015 13:54:20 // 149660
Sziasztok.
155 fl kulcsom elromlott csak manuálisan tudom a zárat nyitni-zárni, van viszont az fl előtti kulcsom, de a 2 kicsit más, ha az fl előttibe átrakom a belüljét , a kulcsot és az elemet is nem bassza el a programot? valakinek tapasztalat? a belsejét és a kulcsot már át raktam egyszer úgy nem indult el, az ajtó viszont nyitódott de az elemet nem mertem még átcserélni nehogy letiltson.
rain91x22-11-2015 22:52:30 // 149659
Köszi a választ, jövő hétvégén megnézem a spoiler lámpát.

Elővizsga papírra meg csak ennyit írtak fel: J+B első lengőkar alsó szilent. Ránézésre meg nem tudom sajnos eldönteni, melyik a rossz az alsó 3+3 közül sajnos :)
Hakesh21-11-2015 19:36:29 // 149658
Rendben... Köszönöm a segítséget mindenesetre! :)
indi6921-11-2015 19:02:27 // 149657
Szerintem már nem kapsz újat, a használt meg lutri. A régiből vágd ki foglalatot és valami specko ragasztóval rögzítsd. Vagy a régi csövet tekerd be bandázs szalaggal és kend be fekete szilikon alapú ragasztóval. Én így csináltam, nem szép de működik :) üdv
Hakesh21-11-2015 17:10:29 // 149656
Értem és köszönöm. Akkor olyan csövet, amiben ez benne van, már nem lehet kapni? Mert kár lenne kifúrogatni szerintem...
indi6921-11-2015 14:46:31 // 149655
helo. az a kis "pöcs" a beszívott levegő hőmérője. ez is szabályozza a keverék képzést. a te motorod még a régi alufedeles, az újban már ez az érzékelő bekerült a légtömegmérőbe. fontos szerepe van. valahogy rakd bele. üdv
Zotyy15621-11-2015 12:02:14 // 149654
Ez nagyon jó én is ezen gondolkozom,de ha eladom és az új tulaj eredetvizsgáztatja,és nem egyezik a szám,és átnézik,nincs gond,hogy más a szám? Am a gyári blokk is megvan még!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.