Forum >> Szerelőműhely

forrasr15-03-2016 19:14:32 // 51472
Ez csak a gyári immochipre igaz, a központizár távirányító tanítható tudomásom szerint, immochip meg kapható ugy-ban, ami szintén feltanítható. www.kulcsmasolas.com
berobbantam15-03-2016 19:11:49 // 51471
Én utánajártam kicsit ennek a dolognak.Amire eddig jutottam:Programozni csak gyári új kulcsot lehet az autóhoz.Ez kb 50 ropi.Na itt feladtam.Keresem még a lehetőségeket ami anyagilag barátibb.
sty15-03-2016 17:56:54 // 51470
Sajna egyszer repült egyet a nyák lapon a központi zár potinál az egyik forrasztás megadta magát sikerült meg forrasztani de már akkor szóltak hogy nem lesz hosszú életű és még egyszer valószínű nem lehet megforrasztani.Na eddig bírta,a csomagteret nyissa de mást nem.akkor mondták ha szerzek egy ugyanilyen nyák lapot akkor elvileg ha át forraszuk róla l az én dolgaimat elvileg jó lehet,de időközben aki ezt csinálta kiment dolgozni.Sajnos programozással itt senki nem foglalkozik félnek az Alfától
atis_166jtd15-03-2016 17:29:36 // 51469
Vagy kell egy új kulcs és programozni kell hozzá. Mi a baja a kulcsodnak?
sty15-03-2016 11:19:14 // 51468
Esetleg tudnátok ajánlani Pest környékén olyan műszerészt aki Alfában otthon van?Thx
sty15-03-2016 09:48:12 // 51467
Na hátha tud nekem itt segíteni valaki.Olyan kérdésem volna hogy 156-nál a központi zár és a csomagtér nyitónak az az érzékelője vevője ugyanaz? Azt hiszem RF vevőnek nevezik ami a csomagtérben a jobb oldalt található a burkolat alatt. Konkrétan a problémám a bicskakulcsban az elektronikának a nyák lapja kuka.Volta aki azt javasolta hogy rakjak bele egy másik kulcs elektronikát meg cseréljem ki ezt az RF vevőt és jó lesz,ez tényleg igy van?
bb_14515-03-2016 08:30:00 // 51466
Ha ilyen van rajta, akkor csak el kell fordítani.

Buksi14-03-2016 22:14:44 // 51465
Szedett már szét valaki 155 vagy 156-os hátsó féknyerget (vagy bármilyet) teljesen? Mondjuk felújításkor. Engem a belseje érdekeln, hogyan működik. Mármint tudom hogyan működik, csak vizuális típus vagyok. 😉 Képek kellenének. Remélem csinált már ilyet valaki. 😊
rain91x14-03-2016 20:24:53 // 51464
Sziasztok

2 kérdésem lenne, 2.4 JTD 10V 156.

A hosszbordás szíjnak a feszítőjének a rögzítő csavarját ki kell lazítani, hogy le tudjuk venni a szíjat?

A másik: ugyan ennek a szíjnak a vezetőjét hogyan lehet levenni? Mert olyan kicsi a hely, hogy csak villás kulcs fér be, és kezd elnyalódni a csavar, ha tovább fordítom baj lesz. Hogy szokták levenni?
eldiablo15614-03-2016 12:23:52 // 51463
:D sose jutott volna eszembe. köszi
atis_166jtd14-03-2016 09:27:47 // 51462
Lehet, nekem a 166 nem marad úgy, egyből lekapcsol.
atis_166jtd14-03-2016 09:26:51 // 51461
Gombostűt szurj a vezetékbe, sokkal barátságosabb.
berobbantam13-03-2016 20:53:50 // 51460
Én első körben kitakarítanám az ablak sínjeit.Lehet szorul már kicsit.Ha ez nem segít akkor valószínű az áram határoló.Már ha tényleg van benne ilyen:)De lehet kopott a motor szénkeféje is.Akkor is nagyobb áramot vesz fel.Érdekesség,hogy a 156-ban amennyire én tudom álltalában a jobb hátsó ablak adja be az unalmast.
eldiablo15613-03-2016 20:50:36 // 51459
akkor felcsatlakoztatott állapotban blankoljam meg picit a kábeleket és ugy?
turkish13-03-2016 20:47:44 // 51457
Nekem is csak "kézrátételles" segítséggel megy fel teljesen a jobb hátsó ablak. Mi lehet a ludas első körben?
berobbantam13-03-2016 19:52:55 // 51456
Amennyire én tudom áram limites.Ha egy bizonyos szint fölé megy az áram csak akkor old le.Ha mondjuk felér az ablak a motor megáll megnő a felvett árama.Így szokott álltalában működni.Az izzó viszont a kontakt hibák kiszűrésére is jó.Én már jártam úgy,hogy multival mérve megvolt a fesz az 50w-os izzó viszont meg se villant.Volt némi oxidáció a test szálon.
atis_166jtd13-03-2016 19:36:20 // 51455
Viszont arra vigyázz, ha terhelés függő a relé akkor ha lehúzod a motorról csak egy pillanatig lesz fesz rajta, mert leold az elektronika.A másik, hogy nem biztos hogy szabadon kellene feszt mérni ugyanis multiméternek nincs akkora terhelése mint a motornak. Felcsatlakoztatott állapotban mérd meg, vagy köss rá ety min 20wattos izzót.
eldiablo15613-03-2016 18:02:46 // 51454
Akkor remélem megvan a hiba forrása, most jutott eszembe hogy hosszú hétvége van ( az én munkám miatt nekem nincsenek ilyenek) így szerdán lesz leghamarabb csere relém. a csere egy hátul is elektromos ablakosbol lesz, de remélhetőleg a relé ugyanaz.
yani🍀13-03-2016 17:46:35 // 51453
De igen.A motorhoz két vezeték megy, ezen attól függően, hogy fel vagy le mozog az ablak, változik a polaritás. Ezt a relé kapcsolja. Nem ismerem a 126-ot, de abban a dobozban amit relének hívsz, legalább két váltóérintkezőnek kell lenni ablakonként.
Ezek közül bármelyik lehet hibás. Ha szét tudod szedni, meglátni, hogy hibás-e vagy sem.
berobbantam13-03-2016 17:45:01 // 51452
Szia
Én sem értek hozzá,de szerintem igen.Elég összetett az a relé.A föl-le húzást polaritás váltással csinálja.És ha jól sejtem van benne egy terhelés kapcsoló,ami leold ha fel vagy koppig le ért az ablak.Szerintem az adta be az unalmast.
eldiablo15613-03-2016 17:35:05 // 51451
egy nagy relé van, amiben van két nagyobb csatlakozó ugyanolyan, de nem ugyanazokkal a lábkiosztásokkal, viszont, most lementem a kocsihoz és megmérte, a motor csatlakozóját, két érintkezője van a csatinak és ennyi, rámértem úgy hogy közbe nyomtam a kapcsolót, amikor kattan egy pillanatra felment 9-12 voltig és ennyi, hiába tartottam nyomva a kapcsolót.
Mint laikus kérdezem, nem addig kéne benne lennie áramnak amíg nyomom a kapcsolót ?
yani🍀13-03-2016 17:28:22 // 51450
A motortól visszafelé kell haladni, Először a motor kapcsain kell feszültséget mérni, ha ott nincs, akkor a a legközelebbi csatlakozón, majd tovább a reléig. Ha a relé kimenő lábán sincs fesz, akkor zárd rövidre. Gondolom két relé van, külön a bal és külön a jobb oldalnak. Ha kicseréled és a hiba átmegy a másik oldalra, akkor biztosan az a rossz.
eldiablo15613-03-2016 16:32:20 // 51449
más hangja van a relének amikor a jobb oldali ablakot akarom kapcsoloval felhuzni, nem nagyon tudom leirni hogy pontosan milyen, de más.
Holnap fogok tudni szerezni egy relét próbára.
Illetve van multiméterem, csak egyelőre, nem tudom hol mérjek rá.
yani🍀13-03-2016 16:18:16 // 51448
Azért mert a relé kattan, még nem biztos, hogy az érintkezői is zárnak. Ha nincs feszültségmérőd, akkor próbáld meg rövidre zárni a relé kontaktusait. Ha működik az ablakemelő motorja, akkor a relé a hibás. Az is jó, ha kicseréled a relét egy másikra és úgy próbálod ki.
eldiablo15613-03-2016 16:13:39 // 51447
ciao! Segítsen már nekem valaki mielőtt megőrülök! két nappal ezelőtt, menet közben félállásba megállt a jobb első elektromos ablakom és azóta nem müködik.
Ami eddig történt :
az ablakemelő motort akksiról felhúztam, így gondolom én a motornak baja nincs.
Az ajtó ban lévő és az én oldalamnál lévő A. emelő kapcsolót ha nyomom, kattan a relé, az én oldalamon müködik az ablak a jobb oldalinál csak a relé kattan.
Az ajtóban minden más elektronika működik(központizár,h.szoro, elektr,tükör)
összes biztosíték végignézve.

Szétszedtem az ajtó csatlakozót,az egyik tű elkorrodálódott és beletört a csatlakozóba, (valószínűleg azért mert belefolyt a víz a csatlakozóba és bent megállt), gondoltam ez lehet a baja, menet közben biztos a rázkódástól eddig birta. bontóbol szereztem tűt, kicseréltem. SEMMI.
összekötöttem úgy is hogy a tűt kiiktattam, hogy biztosan csatlakozzon. Semmi!
Közben végigvezetve a kábelt rájöttem hogy ami eltört annak nincs köze az elektromos ablakhoz, inkább a központi zárhoz. a többi tűnek nincs baja.

Kiszedtem a kesztyűtartót is, mert amögött van az az egy relé ami vezérli a két ablakot tudtommal ,de semmi különöset nem láttam rajta.

valakinek valami ötlet hogy mit nézzek még át?
WarbiRunner (Gyuri)13-03-2016 13:39:18 // 51446
Levenném az a burkolatot újra, ez nagyon vez.tengely jeladó gyanús. Lehet, hogy a vezetéke becsípődött, vagy hasonló. Van ott csatlakozója is hátul, azt is ellenőrizzétek.
mzo13-03-2016 12:34:38 // 51445
Sziasztok! Nem Alfarol hanem egy Offos autorol lenne szo.
Szeretnenk allitani az ajton, mert rossz uton picit nyoszorog - mozog. Gondoltam a zar utkozot kicsit beljebb allitom es kesz problema megoldva. De hiaba tekerem ki a ket torx csavart belole ugyan ugy all a helyen mint Katiban a gyerek. Aztan ahogy nezegettem valszeg azert mert ebben az utkozoben van egy tuske ami a csavarokon kivul is rogziti az utkozo helyzetet. Na ebben az esetben mit lehet csinalni? Hogyan lehet allitani az ajton?
Elore is koszi a valaszokat!
hornyak211-03-2016 17:06:39 // 51444
Sziasztok!

Van egy 147 1.9 JTD-m (2001-es). A szerelőm vezérlés csere után annak burkolata nélkül beindította, szépen járt 5 percig. Leállította, hogy a burkolatot visszategye, onnantól kezdve az autó beindul de azonnal le is áll. Hibának írja, hogy nincs szinkron a főtengely és vezérmű között. Jeladó a vezérlésnél már cserélve, vezérlés jó helyen. Valakinek van ötlete, hogy mi lehet a hiba?
turkish10-03-2016 10:25:27 // 51443
Egyszer sem értem el a kormányig.... :)
Lackó156TS10-03-2016 10:17:12 // 51442
le lefulladhat, de menni jobban vagy rosszabbul ment?
turkish10-03-2016 08:44:48 // 51441
Kipróbáltam, hogy lehúzom a légtömegmérő csatlakozót, hátha jobban menne az ótó. /kicsit lomhának érzem, a fogyasztás meg az egekben van/ Háromszor próbáltam /meleg motornál/, mindig lefulladt... Ez mit jelent? :( Utána mindig égve maradt a kis fúvóka lámpa, a következő indításig.
Shaolinzoli06-03-2016 16:15:48 // 51439
Sziasztok! 156 1.8 Ts. Két hiba jelenségem is van. Lehet össze is függnek. 1. Termosztát csere után a vízhőfok 90 és 75 fok között vándorol. 2. A kiegyenlítő tartályban fehér lerakódás képződik és nem is fogy a víz. Az olajba úgy tűnik nem jut víz. Szép tiszta (bár lehet még nagyon kicsi a baj és nem észrevehető) Bármilyen ötlet érdekel milyen irányba induljak. Vagy ha járt így valaki akkor megosztaná velem a tapasztalatait. Előre is köszi szépen :)
atis_166jtd06-03-2016 08:18:48 // 51438
Megméred a szelephézagot, megnézed mennyivel kissebb vagy nagyobb az előirtnál. Utánna kiveszed a korongot megméred azt is ha nincs rajta és annyival kell nagyobb vagy kissebb mint a külömbség a mért és a megadott között.
Éva4706-03-2016 07:33:56 // 51437
Jó reggelt!
147-esem 1500-1700 fordulatnál (csak ebben a tartományban)
torpan(ránt egyet-kettőt) .Teljesítményben nincs változás.Tavaly már tapasztaltam ezt,
majd miután az akksicsere megtörtént ez megszűnt.
Sajnos ez most megint előjött és állandósulni látszik.. 😔
Kedden viszem szervízbe,de addig is szeretnék érdeklődni,
hogy tapasztalt-e már valaki hasonlót és mi volt a problèma forrása??
alfaszikszó05-03-2016 22:34:20 // 51436
csao cartársak!Valaki lenne olyan kedves és leírná nekem a szelep emelőknek a korongozását.Mi ennek a folyamata?alfa 33 1.5
Köszi
berobbantam05-03-2016 20:12:09 // 51435
Jah lehet a termosztátod sem nyit ki.Ezt is csekkold le.A kupak egy ezres.Utána beindítod és melegíted míg üzemmeleg nem lesz.A termó nyitásakor a hűtőbe menő vízcső szinte pillanatok alatt forró kell legyen.Ha ezek megvannak és a hiba ugyanaz Én csak akkor keresném a kötelet.
berobbantam05-03-2016 20:08:19 // 51434
Szia
És a kiegyenlítő tartály kupakját is cseréld ki.Én ezzel kezdeném.
Bobber05-03-2016 17:55:21 // 51433
Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem egy hiba behatárolásához. Az alany egy GT, 1.9JTD (CF4).
Hideg motornál ütemes kopogó, "kuppogó" hang hallatszik. A kuplung pedált alig pár mm-t benyomva is erősödik a hang. Ha üzemmeleg a motor, akkor jóval halkabb a kopogás, de akkor is hallható. A kuplung pedálon is érzem a kopogás ütemében a "lökéseket". Ha nincs csalás, akkor a kuplung, lendkerék és kinyomó csapágy nagyjából 12.000km-el ez előtt cserélve volt. Nekem ez még is lendkerék gyanús. Létezik, hogy ennyi idő alatt elfeküdt a lendkerék? Vagy átverték az előző tulajt? (számlát mutatott a cserékről) Esetleg más bajt jelezhet a jelenség?

Köszi a segítséget. Tudom, vigyem szerelőhöz, a baj csak az, hogy itt (Salgótarján) nincs olyan, akihez el merem vinni...
Peti156Sw05-03-2016 16:44:15 // 51432
nincs 2 éves, csak nem...
Skodra05-03-2016 16:25:09 // 51431
Szia! Hengerfejtömítés kuka!!
Peti156Sw05-03-2016 13:28:46 // 51430
Sziasztok! Mitől van hogy forr a vizem hosszú távon, és már 40 km után kő kemények a vízcsövek. Ha a kiegyenlítő tartályt kinyitom, rengeteg levegő kijön és visszaáll a vízszint a tartályban. Ilyenkor még az Egr környékéről füstöl is. Víz folyást nem találtam, városi használatban nem fogy a vizem sem feltűnően. 2 éve hengerfej felújítás volt, 2 hónapja termosztát csere. 156 2.4 jtd 20 szelep.
Attika0104-03-2016 19:31:55 // 51429
Köszönöm mindenkinek a válaszokat. :) FTDI volt a gond...... ;)
mizooo04-03-2016 19:24:36 // 51428
Sziasztok, tud valaki megbízható szerelőt XI és II kerület környékén?
Haver OFF-ja lerohadt és kellene egy megbízható szerelő esetleg trélerrel ellátva.

köszi!
Forsberg03-03-2016 16:02:08 // 51427
Szia!

Nekem évek óta hibátlanul működik, sok autónál használtam gond nélkül.
Én azt mondom, nyugodtan használd.
hornyak203-03-2016 15:45:43 // 51426
Sziasztok!

Kicsit más téma, de tulajdonképpen diagnosztika ez is. Nemrég rendeltem kínából egy bluetooth-os elm327-et. Mivel filléres összeg volt, tisztában vagyok vele, hogy koppincs. A kérdésem az lenne, hogy ennek ellenére merjem-e használni, vagy inkább tegyem el jó mélyre. (147 1.9 JTD - 2001) Előre is köszi!
WarbiRunner (Gyuri)03-03-2016 12:56:39 // 51425
Jaja. Az advanced port setttings alatt a latency timert 1-re kell tenni.
atis_166jtd03-03-2016 08:24:46 // 51424
Beállítotad az időt a portnak?
krass03-03-2016 08:20:39 // 51423
Szia!

Nekem kínai kábelem van és egy időben a hivatalos FTDI driver (aminek a koppintása a kínai kábelben lévő usb-s chip) egyszerűen törölte a kábel belső azonosítóját, ezután már nem ismeri fel a windows. Ha ilyen lenne akkor két dolgot tehetsz: visszaírod egy kis bűvészkedéssel az azonosítót bele, vagy kézzel telepíted a drivert.
Egyszerűen ellenőrizheted, hogy ez-e a hiba: ha be van dugva a kábel, akkor az eszközkezelőben két eszköznek kell megjelennie, a nevüket most pontosan nem tudom, nem vagyok otthon.
Azért ez elég nagy felháborodást keltett, mert nem a készítőket, hanem a vevőket büntette, úgyhogy az utána következő driverben már kiszedték ezt. Ettől függetlenül nálam a windows alapértelmezettben ezt telepítette, nem volt egy boldog délutánom amíg rájöttem hogyan lehet visszacsinálni....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.