Forum >> Szerelőműhely
Hari20-02-2007 09:16:19 // 14573
Igy van, legalábbis teljesen egyetértek veled! Sajnos a mostani Alfákban NINCS igazi Alfa motor. Az igazi Alfa motorok, - a hagyományokat örízve - az alublokkos, dupla veztengelyes nyolcszelepes TS-ekkel bezárult. ( Na persze csak a soros négyhengeresekről beszélek.) Aztán jöttek a 16V -sek ami 1 az, hogy vezszíjas; 2 meg nem tud többet semmivelse az elödjétől; 3 meg ez már inkább FIAT mint Alfa.(:-((()
A legújabb GM motorokról meg inkább nemnyilatkozóm.
diesel-benzin ?!! (Nekem, ha még 4-5literrel kevesebbet kajál az olajkályha akkor sem kéne! Meghagyom a diesel mániásoknak. Ha CSAK a fogyasztását nézem akkor évi 100-150e Ft a külömbség. Tudodmit, ha ezen áll v. bukik akkor inkább bringázok!
András bácsi20-02-2007 08:35:50 // 14572
Igen, alapvetően más a megközelítés, ha nincs korlátozva a keretösszeg, és új autó vásárlásáról van szó. Pl. 159-ből jelenleg én is a nagyobb olajkályhát választanám.
Használtban viszont erősen elgondolkodtató a dolog: a kályhák zöme sajnos széttaposott és lepusztított. A kb. három literes fogyasztási különbség és az árkülönbség miatt nem biztos, hogy relatív kevés futás mellett a kályhát választanám. A te autód a kevés kivétel közé tartozik: a zömükben azért jócskán gyűlik a km. És az is igaz, hogy nehéz és csalóka pontosan számolni egy használt előélet realitásait: Pl. 2005-ben simán mentem 35e-t, tavaly már csak a felét, idén meg talán még kevesebbet. A sajátommal.
Viszont a 145-be nálunk egy év alatt 40 felett megy bele, mégsem gondolom, hogy pályán sokkal kedvezőbb lenne a dízel fogyasztása: az 1.6TS 7-8 között megáll 130-nál, az 1.9 JTD is kb. 6-7 között ugyanúgy használva. A fő logikátlanság meg a 156-osunk, amibe tavaly mindössze 14e km került. Ebből is a fele mondjuk az én "érdemem".
A legnagyobb bánatom viszont az, hogy a rendes benzines motorok eltűnnek az Alfa palettájától. A GM-blokkos V6 nem Alfa, és csúf is. A 2.2 gazdaságtalan, az 1.9 meg gyenge. Tehát marad a dízel. Azt sem értem, hogy a lándzsákba miért került egészen későig beépítésra a 20V TB (ami szerintem az egyik legjobb olasz motor volt), de az Alfákba miért nem tették?
farki19-02-2007 22:58:15 // 14571
Szakik!
145 1,4 boxiba keresek váltót.
Ha valakinek lenne tökvéletlenül egy a polcon, kérem ne tartsa magában!
Ajánlatokat kérném ebbe, vagy abba a topikba, az oldalamra, esetleg jöhet mélben, sömösben, hallófonon, személyesen, vagy akár fénypostán... ;-))
köszike
Dex19-02-2007 21:26:07 // 14570
Nincs benne semmi okosság. Ha valami megpusztult volna akkor folyamatosan világítania kellene a visszajelzőnek?! A motor hangján semmi változás és ugyanúgy megy ha világít a visszajelző ha nem.
kru19-02-2007 21:19:58 // 14569
Ehez csak anyít fűznék hozzá, hogy szorult volna az ........ az a h...... aki kitalálta azt a kéttömegű baromságot. "Nemtom" igazából mire jó, szerin tem sürgösen meg kell szabadulní tőle - kukába vele -!!!
Hari, ezt az ára miatt mondod vagy miért? Eddig bárkivel találkoztam, mindenki azt mondta, hogy a k#&@a anyját, meg le kell cserélni egytömegűre, stb... érdekes dolgok ezek.
kru19-02-2007 21:17:15 // 14568
A gépcsodámon 2.4 JTD kigyulladt az injector visszajelző lámpa majd 50-km után kialudt. Most rendszertelen időközönként kigyullad, majd néhány kilométer után kialszik. Mi lehet a baja a gépsárkányomnak?
Van benne valami okosság? Az szokott galibát okozni, ha a turbó túltölt, ilyesmi, és az ECU közbelép.
De ez csak ötlet, nem akarlak riogatni, el kell menni szerelőhöz.
kru19-02-2007 21:13:01 // 14567
de dízelnél ... Legalább évi 30-40e-et számolj.
Bandi, alapvetően igazad van, de azért nem teljesen. Tudom, én nem az átlagos júzer eszével gondolkodom, de mi évi 20-25ezret megyünk és nem azért vettem olajkályhát, mert az üzemanyag, hanem mert giugiaro 156 sw-ből 2 jött szóba, a 2.5v6 és a 2.4 20V. (da silva SW GTA is, de az 0% esély.)
2.5V6 közel jár a kívánalmakhoz, így boldogan beültem volna, ha forgalomban helyeztek volna akár 1-et is idehaza, főleg ha el is adják, de úgy tudom nem. eddig még soha nem láttam egyet sem (nem hogy eladót).
Szóval aláírom, hogy 90%-ban a dízeleket a nagy futásteljesítmény miatt veszik, de egy korszerű JTD Alfára ez nem feltétlenül igaz,
főleg, hogy benzines turbóst mióta nem gyártanak már...
mesa19-02-2007 16:06:01 // 14566
Sziasztok! Az milyen ikon, amin olyan fékpofa szerűség van, benne egy csúszós útra figyelmeztető tánlával ?
ABS hiba jelző ?
Ha gyújtásra teszem, felvillan, aztán kialszik, a kontroll végén, de néha úgy marad (aztán elalszik egy idő után, menet közben)
ABS-t tesztelve az működőképesnek tűnt.
Valami kontakt hiba lehet ? Hol kell megnézni a sarukat, kábrlvégződéseket ?
köszi
Bánk19-02-2007 15:35:39 // 14565
sziasztok!!
a Large auto-ról mik a tapasztalatok?
köszi...
Hari19-02-2007 12:46:31 // 14564
Az a bizonyos kis szimeringről lenni szó? Azt símán kilehet cserélni, csak egy kicsit le kell engedni a váltó végét, hogy a renzon stiftet könyebben ki lehesen ütni.
(Az új szimering berakása előt a tengelyt alapossan megvizsgálni - felületi hibák, kopás, oldal irányú lógás! - ha bibis akkor kár berakni az újat -> váltó le -> olajteknő le -> tengely ki -> javítás, v. csere!!!)
Ja a váltó hátsó pajzsában van egy kis persely azt feltétlen cserélni!!!
Ferke19-02-2007 11:47:31 // 14563
Szerintem nem úszod meg a váltó levétele nélkül. De tééleg gt mester lesz a tuti info.:) Vagy pb_ mester.:)
roberto3319-02-2007 11:44:45 // 14562
Köszi,
Megkeresem a grandturismo mestert :)
Üdv.RObi
András bácsi19-02-2007 11:40:08 // 14561
Első kérdésben keresd granturismo mestert.
Második kérdés: könnyű cserélni, egy órás mutatvány össz-vissz.
roberto3319-02-2007 11:36:59 // 14560
Sziasztok,
Két kérdésem lenne:
Az Auto '89-es 33 1.7 i.e.
1. A váltó hátsó/ alsó részén található tengely körül, ami a váltómechanikához csatlakozik csöpög, mit csöpög folyik! a váltóolajam. Ha jól sejtem van a válóházon belül lévő szimmering engedett el.
Ki lehet ezt cserélni annélül hogy a váltót le kellene venni, mondjuk az olajteknő levételével?
Milyen javaslatotok van, hogy megszüntessem / szüntettessem a szivárgást?
2. Első lengéscsillapítók cseréje mennyire szívós meló, ill. mennyibe kerülhet?
Komlpett bontott csillapító van rugókkal együtt összeszerelve, csak be kellene tenni.
ELőre is kösz :RObi
András bácsi19-02-2007 10:27:02 // 14559
Évjáratot nem írtál, de dízelnél ez a km inkább reális, mint a 100e alatti. Legalább évi 30-40e-et számolj. A futott km önmagában nem sokat számít, inkább a használat módja, és a törődés.
Nemrég pl. néztem egy 2004-es 156-ost, ami kb. 4 milla volt, 22e km körül. Viszont a futómű szétcsapva, számos apró hiba: megkockáztatom, hogy a 99-es 166-osom jobb állapotban van, mint az.
Nem tudom mennyit szántok rá, mennyit mennétek vele, az is meghatározza hol keresgess. Pl. dízelhez is kkor ragaszkodnék, ha jelentős az éves futás.
Gabriella19-02-2007 10:20:21 // 14558
Szia! CsaK Most todtam elolvasni amit írtál. Köszi szépen, olyan sokat segítettetek! Túl sok a bizonytalanság vele, elvetve! Más! Mi a véleményed, hétvégén néztem egy gyönyörű ezüst metál 156-ost 1,9-est. 145 eKm van benne, 5000 Km-el ezelőtt olajcsere után a nívópálca színte vadi új! Tiszta az egész! Nagyon ápolt volt a kocsi. Én kevesebb Km-el szeretnék venni, mert sokat kell utaznom és inkább én tenném bele a 20-30 ezer Km-et. Majd a lányom megkapná ezután az autót.
Dex18-02-2007 20:10:51 // 14557
Sziasztok,
A gépcsodámon 2.4 JTD kigyulladt az injector visszajelző lámpa majd 50-km után kialudt. Most rendszertelen időközönként kigyullad, majd néhány kilométer után kialszik. Mi lehet a baja a gépsárkányomnak?
Bazsa7218-02-2007 16:42:00 // 14556
Talán a levegő/üzemanyag keverésért-adagolásért felelős egység vmiből nem ad annyit amennyi kellene, talán:)
Buddha18-02-2007 15:52:13 // 14555
Hali!
Ha tele a tartály attól még nem biztos, hogy lejut az olaj a szivattyúhoz! Nézd meg, hogy nincs e megtörve a cső valahol, esetleg a tartály az esetleges üledéktől is eldugulhat. Ha leveszed a kupakját, járó motornál a kormányt tekergetve finom áramlásoknak kell látszódni a tartályban! Ha ez rendben akkor szinte biztos, hogy a szivattyú ment tönkre.
Üdv.
Bánk18-02-2007 13:00:26 // 14554
szaisztok mi lehet az oka annak hogy 3200as fordulat alatt döcög az autó ha odalépek neki. ezt eddig nem csinálta. most lett olaj cserélve meg termosztát és a hűtő javítva üzemanyag ellátás gyertyák lambdaszonda vagy mi?
Hari18-02-2007 09:12:10 // 14553
Ezek a tünetek tipikusan a szervószivattyúra utalnak, "de az ördög nem alszik" ezért amig a hibát teljesen meg nem szünteted, addig nagyon óvatosan még a beindítással is.
A mikró V szíj tulajdonképpen a hajtószíj, ami az összes kiegészítő berendezést üzemeltetí.
- A szíj levételének az az értelme, hogy ezáltal ezek a berendezések állnak ésigy nem is adhatnak hangot.
(A szíj alapos vizsgálata is javasolt, -> repedezetség, tulzott ill.rendellenes profil kopás.)
Karakot18-02-2007 09:00:11 // 14552
Én is fogtam a fejem, mikor a kezembe kaptam a kicserélt szervócsöveket. Milyen alu ötvözetből készülhettek, ha ennyire el tudtak korrodálódni??? Nálam az egyiken volt egy nagy lik, de a többi rész is olyan volt, mint egy szita, úgy szét volt rohadva. :( Gondoltam, hogy a pótlást megcsináltatom savállóból, de annyi hajlítás, cikk-cakk van ezeken a csöveken, hogy nem találtam senkit, aki elvállalta volna, így vettem készen. Persze az is alu. Remélem, hogyha 7 évig bírta az első garnitúra, akkor ezek már kiszolgálnak, amíg nálam van a kocsi. :)
Karakot18-02-2007 08:54:09 // 14551
A max jelig szívd le, mert a túl sok olaj káros a motornak! Bár gondolom ezt már meg is lépted. Egyébként visszamennék, hogy megkérdezzem, mikor gondolta a szűrőcserét,és hogy mi a véleménye a túl sok olaj miatt megváltozó hőviszonyok motorra kifejtett hatásáról........
Tom1218-02-2007 02:27:02 // 14550
Ja, meg mielőtt teljesen "kiköpte" az olajat /tavaly kilyukadt az egyik szervó cső/, előtte pár napig olyan hangja volt beindítás után, mint egy "villamosnak". Akkor azt hittem, hogy csak a hidegtől, mert az is télen történt, de rövidesen kiderült mi volt a fő ok. Egyébként szerintem kb. úgy szeretik az Alfák a telet, mint én - sehogy, mert ami idáig tönkrement, az 99%-ban télen dobta be a törölközőt. /Azért szerencsére nem túl hoszú a lista :-)/
Belga18-02-2007 02:17:12 // 14549
Nekem tele a tartály :-(
Tom1218-02-2007 01:54:14 // 14547
Nálam nemrég voltak hasonló tünetek. Hidegen elég volt a kormányhoz érni és "nyöszörgött" a szervó, pl. egy "hirtelen" előzés után pedig olyan hangos volt ez a hang, hogy azt hittem, a kupplunggal van gond /fordulatszám függés/, de szerencsére egy kevés szervóolaj utántöltés egycsapásra megoldotta a dolgot.:-)
Bazsa7218-02-2007 01:47:59 // 14546
Nem lehet, hogy a kormányszervó zümmög, mikor tekered a kormányt?
Olaj kellene bele, és mielött a kupakot visszatennéd, járó motorral tekergesd a kormányt, mert lehet hogy levegős maradt.
De nem biztos, hogy ez a baj.
Belga18-02-2007 01:24:13 // 14545
Ez is ilyen berregő, morgó hang. Ha a kormányon mozdítok, akkor állandó hangos berregés, ha pedig a gázpedállal játszok a kormány érintése nélkül, akkor fordulatszámfüggő.
Belga18-02-2007 01:21:59 // 14544
Nem tudod ennek a mikro V szijnak az angol nevét? A DTEn kellene valahogy megtalálnom...
Első körben szerelőhöz nem vinném, mert mikor ez a hiba jelentkezett, akkor épp egy "szerelőtől" jöttem haza, olajcseréről. Csak otthon vettem észre, hogy úgy cserélt olajat az a dilettáns barom, hogy a szűrő érintetlen maradt, az olajszint pedig 1cm-el a max szint felett van... Na ennyit a belgiumi Alfa klub által ajánlott szervizről... :-/
Belga18-02-2007 01:17:37 // 14543
Hát, megmondom őszintén nekem is alsót kellett cserélnem mikor először meghallottam ezt a hangot. De hálistennek nem napi szükséglet az autó, szal addig marad a garázsban amig rá nem bukkanok a hibára.
Karakot17-02-2007 21:51:19 // 14542
Ja, és persze a borzalmas hangon kívül volt egy másik tünet: szükségem volt mindkét erős :) bicepsemre, hogy egy-egy kanyart absolválni tudjak. :)
Karakot17-02-2007 21:47:29 // 14541
Nekem egyszer elfolyt a szervóolaj, mert kilukadt az egyik szervócső. Nálam inkább berregő hangot adott a szervómotor, de nem volt a jelenség motorfordulatszám függő...
Karakot17-02-2007 21:43:47 // 14540
Hello, Hari már megelőzött. Osztom a véleményét. Egyébként amíg nem derül ki, hogy biztosan a szervó körül van a baj, addig egy métert sem mennék a kocsival. Remélem nincs nagy gond!
Hari17-02-2007 18:40:34 // 14539
Elképzelhető, hogy tényleg a szívattyú a hunyó!
-Nézd meg van-e a tartályban olaj.
-A mikro V szíjat levéve -> motor beinndít, ha nincs hagja, akkor nagy valoszínűséggel, de ha mégsem szünt meg, akkor a vezérlés terén van gáz!!!
Belga17-02-2007 12:21:26 // 14538
Hilfe Hilfe :-)
Hangos zúgó/morgó/súrlódó hang jön a vezérműszíj környékéről (lehet h nem, de onnan hallom). Fordulatszám változásával a hang is nő vagy halkul. Ha megmozdítom a kormányt, akkor ugyanez a hangos morgó, zúgó hang jön elő. Elég minimálisan hozzáérni a kormányhoz, már ez van, akár jobbra akár balra tekerem. Mi lehet ez?? Szervószivattyú? De akkor mi köze a motor fordulathoz? Mert fenti 2 különböző módszerrel ugyanazt a tünetet produkálja. Tegnap este óta van, mikor kanyarodtam egy mellékutcába, és nyomtam egy padlógázt. Hirtelen elkezdett valami ordítani a motorházból. Még jó, hogy 50 méterre voltam a lakástól. :-(
Valakinek ötlete? Mehetek igy 1 métert is az autóval??
Fangio16-02-2007 20:46:33 // 14537
Hagyományos megoldásnál, rugók voltak a kuplung tárcsában. Valamennyi "elfordulást" engedve az agynak a tárcsához képest. A rugók most átkerültek a ledkerékbe, ide többet be lehetett rakni és nagyobb elmozdulást lehet el érni. Tehát ha felengeded a kuplung pedált a tárcsa rászorul a ledkerék egyik részére, ami a rugókon keresztül kapcsolódik a másik részhez. Így az erőátvitel fokozatosabb, a rugók csillapítják azt.
Hari16-02-2007 18:40:38 // 14536
Ehez csak anyít fűznék hozzá, hogy szorult volna az ........ az a h...... aki kitalálta azt a kéttömegű baromságot. "Nemtom" igazából mire jó, szerin tem sürgösen meg kell szabadulní tőle - kukába vele -!!!
kru16-02-2007 18:15:55 // 14535
de akkor miért használnak előszeretettel valami könnyített, egysúlyosat? mármint azon kívül, h a gyári árnál olcsóbban megvan a könnyített.
állítólag a váltást is segíti valahogy, igaz ez? (nem tudom, h működik ez az egész...)
Fangio16-02-2007 18:00:03 // 14534
Szerintem igazából nem csak a vibráció miatt van így kialakítva.Inkább a nyomaték fokozatosabb átvitele érdekében. A baj az vele igazábol nem bírja "sokáig", és a benne lévő rugók eltörnek, az a rész amin forog megkopik.
farki16-02-2007 17:29:52 // 14533
Szakik!
145 1,4 boxiba keresek váltót.
Ha valakinek lenne tökvéletlenül egy a polcon, kérem ne tartsa magában!
Ajánlatokat kérném ebbe, vagy abba a topikba, az oldalamra, esetleg jöhet mélben, sömösben, hallófonon, személyesen, vagy akár fénypostán... ;-))
köszike
András bácsi16-02-2007 16:00:55 // 14532
Ez nem az. :)
Jata16-02-2007 15:58:51 // 14531
Látom szereltek ezerrel!
András bácsi16-02-2007 15:57:40 // 14530
Fojtószelep alatt.
András bácsi16-02-2007 15:56:59 // 14529
A külső színt nem látni itt, a belső valami ír szürke (az akár lehet feketés is)
Ha rámegyek az alkatrészekre, hozza a klímát, meg valami Condiziatore verzió. Olyan, hogy executive nem a gyári felszereltségi szintmegnevezés, hanem a megjelenésre utal.
Mindegy a klímát úgy a legegyszerűbb megnézni, hogy van kompreszor, vagy nincs.
Ferke16-02-2007 15:53:28 // 14528
A hátrányát tutira tudom: mocskosul drága, ha cserélni kell!:)))
András bácsi16-02-2007 15:51:42 // 14527
Megnéztem mégegyszer, és az, amit először írtam. Legalábbis a szám alapján a gyári program ezt hozza ki.
kru16-02-2007 15:01:49 // 14526
kis elméleti kérdés, minap azt olvastam egy külföldi topicon (jtd tunerek), hogy a kétsúlyos lendkereket ki kell hajítani a francba, csak a baj van vele,
az egyik srác beidézett valami szakmai cikket a LuK-tól, valaki nyilatkozott, hogy mennyire örülnek, hogy végre az autógyárak kezdenek letenni a DMF-ről.
tudná valaki kommentálni ezt? mi az előnye a kétsúlyos lendkeréknek (vibráció csökkentés...) pontosan és miért van vele baj?
Gabriella16-02-2007 13:15:02 // 14525
Egyébként a motor és az alv.számot egy kicsit elírtam, több null van benne! AR 371012359383 és ZAR 93200000164157
Gyusza16-02-2007 13:13:53 // 14524
Az alapjárati léptetömotort merre találom ?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
506
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?