Forum >> Szerelőműhely

Jani721217-02-2015 19:38:02 // 49922
egyelőre teljesen elméleti a dolog, mert még nem tudom, hogy hogyan fog kinézni rajta a 18-as felni. Kicsit le szeretném ültetni aztán gondoltam, hogy kicsit kiraknám a kerekeket a peremhez közelebb. Viszont lehet, hogy a 225/40-es gumi már elég mutatós lesz önmagában is! Kicsit várnom kell még a látványra, mert előbb még valahogy le kell szerveznem a színterezést is...
vm17-02-2015 19:13:10 // 49921
Amekkorával a garázsajtón még beférsz, de mit akarsz szélesíteni egy 166-on???
Mr. Z17-02-2015 19:11:06 // 49920
a csapágyterhelés a kerékdőlés szög tizedfokra vannak belőve egy 2cm-es nyomtávval az egész megy a kukába, az egy dolog, hogy hogy fog a kocsi teljesíteni pályán, mert gondolom nem versenyzel vele, de a kerékcsapágy olyan plusz terhelést kap amitől hamarabb tönkremegy.
A 166hoz ( nekem is az van ) az SKF kerékcsapágy előre 40+ ezer jó Magyar forint. Szerintem ennyit nem ér hogy jobban nézzen ki. Ha pl nagyfék miatt kéne nyomtáv, akkor az ET számot utána kell számolni , hogy a kerék felfekvő felületének középpontja ugyan oda essen.
Mr. Z17-02-2015 19:05:03 // 49919
de miért akarsz nyomtávszélesítőt?
http://mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch02.html
kezdj el egy kis futómű kinematika alapokat tanulmányozni.
Nekem a BME-n volt erről egy könyvem, minden mm amivel eltolod az alátámasztást ( kerék) az komoly terhelést jelent a futóműre. Ezért kell az ET számra is ügyelni. A mechanika tanárom szerint max 5mm alkalmazható futómű átalakítás nélkül. Olyan bonyolult ( és drága ) futóműnél mint a 166, kár próbálkozni és szétkúrni egy rendszert , amit mérnökök tucatjai fejlesztettek neked. De ez magánvélemény futómű specialistától is kérj tanácsot.
Jani721217-02-2015 18:39:22 // 49918
Nyomtávszélesítő kérdésem lenne! :) Mekkora a max szélesítési lehetőség 166-oson 18as 8"széles felnivel? Válaszokat köszönöm!
Barni14717-02-2015 15:48:43 // 49917
Kapsz + 1-2 LE-t, + szétrázódik a motorod. A balasztengely a másodlagos tömegerőket hivatott kiegyensúlyozni, míg a sonkák a főtengelyen az elsődleges tömegerőkért felelnek.
Liquid17-02-2015 15:05:48 // 49916
nem hallotam olyat eddig ami ezt alátámasztaná. Ez végülis nem egy emissziós nromák miatt miatt belerakott hátráltató eszköz mint mondjuk az EGR.
szakosmate17-02-2015 13:45:45 // 49915
Sziasztok, csak kiváncsiság képpen kérdem, ha kiveszem a balansztengelyt akkor tényleg jobb lesz az olajnyomás, több lóerő, jobban pörög a motor?
Piritu - 1.000.00016-02-2015 20:51:30 // 49914
Ez két különböző jeladó. Neked az kell, amelyik szakadt az autódban. Szerintem a felső.
Hangsúlyoznám ez csak tipp, előtte azért meg kellene mérni vagy egy "igazi" szakival megnézetni. Fehérvári vagy, csak egy ugrás Erhard vagy Csöri...
GTVZoli16-02-2015 20:19:17 // 49913
Sziasztok!

Fém fékcsöveket cserélnék a GTV-n (megette őket a rozsda). Tud valaki ajánlani olyan műhely/céget, ahol legyártják a kért darabokat, jó minőségben?

Előre is köszi a segítséget!
Piritu - 1.000.00016-02-2015 19:04:53 // 49911
"P0335 - RPM sensor" - gugli találat és fordítás: Klatty
Ricoe15616-02-2015 19:03:28 // 49910
így már értem....
Köszönöm a segítsééged. :)
Ricoe15616-02-2015 19:00:15 // 49909
És a hibakódok? Nem ezt irta ki :)
Piritu - 1.000.00016-02-2015 18:57:38 // 49908
Klasszikus főtengely jeladó hiba. Melegen megáll, kicsit hűlve elindul. Csere.
Ricoe15616-02-2015 18:54:25 // 49907
Sziasztok.
Az alábbi ügyben kérnék tanácsot.
Megálltam tankolni,majd indulni szerettem volna de csak az önindító tekert. Engine lámpa.
2 percre rá elindult.
Rádugtam gépre az alábbi hiba fogadott.

Vízhőfok, ahogy kell 80°C felett kicsivel volt. Soha nem volt vele gond az indítással.

Vigyem szervízbe?
redlbalazs12-02-2015 17:52:12 // 49906
Sziasztok
Tud valaki segiteni Porlasztócsúcs ügyben? Felújított vagy olyan ember aki felújít és megbízható???a 2 hengembe csak pisilget a nafta...😡 Segítsetek!!!
Kispaksi11-02-2015 16:59:47 // 49904
Sziasztok!
Ma vettem egy LM1003 as légtömegmérőt. Alfa 156 ba szerettem volna beépíteni, de a csatlakozó nem egyezik. A kocsiban 5 lábas csati van az LMM pedig csak 4 lábas. Ha szerzek hozzá csatit bele lehet ácsolni valahogy vagy felejtős a téma?
Föckös11-02-2015 13:36:00 // 49903
áztat, teker, áztat,teker, áztat, teker.
sok pici sokra megy alapon, sok idő alatt kijön majd.
aztán majd te is úgy fogsz gondolkodni, mint én, hogy nem baj ha kétrongyos xar van benne, mert legalább lehet kétévente cserélni, és nem tud emiatt megszorulni...
kitartás
Bati11-02-2015 13:03:54 // 49902
Sziasztok
2.4 10V Izzító gyertyák!!! 5 böl 3 szar de nem akarnak kijönni
ki tud valami jó módszert, hogyan lehetne kiszedni őket
Bushmaster10-02-2015 20:58:08 // 49901
Szuper :(
Köszönöm az infót.
Alfa GT-Csaba10-02-2015 15:35:52 // 49900
Akkor vezérlőt kell cserélned,sajnos
Bushmaster10-02-2015 15:33:40 // 49899
Hát az ablakot nem akarja tanulni viszont a nullazas az ment
Bushmaster10-02-2015 15:06:03 // 49898
Ezt már nyáron is csinálta úgyhogy biztos nem a hideggel van baja azért köszönöm.
Bushmaster10-02-2015 15:04:29 // 49897
Köszönöm a gyors segítséget,megyek ki is próbálom.
Akkor a kuplung probléma megoldása még várat magára.
Próbálok esetleg egy légtelenitést hátha levegős bár nem tartom valószínűnek.
ASR1610-02-2015 14:29:23 // 49896
Az ablakhoz egy kis kiegészítés: az előző 147-esen nekem is volt hasonló, a bal első ablakemelő motor hidegben csak nyöszörgött, pár centit emelt aztán kifulladt.. ahogy leálltam a teremgarázsba, gyönyörűen működött.. fázott, na.. bolzano-t kivéve arrafelé nincs túl gyakran minusz :)
Alfa GT-Csaba10-02-2015 12:38:17 // 49895
Az ablakot tanitani lehet ,felhúzod mint a 2-t és felhúzva tartod a gombokat 10mp-ig aztán leengeded mind a 2-t és lefele nyomod a 2 gombot 10mp-ig elvileg megjavúl.Kuplungot nem lehet állitani ! A nullázás az ablaktörlő kar végén lévő gomb hosszan nyomásával tudod megoldani
Mirko8610-02-2015 12:11:46 // 49894
Sziasztok!
Olyan probléma van a gépemmel (159 2.4 20v 200LE), hogy az automata váltó tiptronic funkciója egyáltalán nem üzemel, valamint ha P-be rakom a váltókart akkor a műszerfalon jelzi, hogy P-ben van, a váltó is helyesen működik, de leállítás után csipogva "kéri", hogy rakjam P-be és ezzel egyidejűleg nem engedi kivenni a kulcsot. Csak manuálisan oldva tudom kivenni a kulcstestet a helyéről.
A legfrissebb jelenség, hogy induláskor ha D-be rakom a váltókart akkor esetenként a műszerfalon 1-es fokozatot jelez és ennek megfelelően is működik a váltó viszont a tiptronic "hiánya" miatt nem tudok váltani és normál gyorsításkor pörgetné az egekbe a fordulatszámot, de nem nyomom neki, hanem várok egy kicsit és magától megtalálja a D-t. Utána tökéletes! A tiptronic hiányától eltekintve.
Az egyik szerelőm azt mondta lehet, hogy elég csak megtisztítani a mikrokapcsolókat.
A véleményétől függetlenül hogy tudom levenni a váltókar körül lévő műanyag keretet?

Valaki tudna segíteni, hogy mi lehet a probléma forrása, és adott esetben mi lehet a megoldás?
Előre is köszönöm!
Bushmaster09-02-2015 20:58:08 // 49893
Sziasztok!
Egy-két apróságra lennék kíváncsi 147 -el kapcsolatban.
1,
A bal egyes ablakom csak kb.:2 cm-t megy fel minden gombnyomásra(lefelé működik tökéletesen) lehet e valamit kezdeni házilag ,vagy csak szaki tud ártani neki?
2,
Kuplungnak lehet e holtjátékot állítani(ha lehet akkor nagyjából merre keressem mert a motor térben felülről nem igen láttam,alatta még nem voltam),ugyan is most ebben a hidegben nem tudok hátramenetet kapcsolni.De csak míg hideg a motor,melegen már megy bár úgy se tökéletes de úgy határozottan jobb.Nem csúszik nem recseg a többi fokozatban,ezért gondolom, hogy elkopva talán még nincs. Vagy esetleg lehet ,hogy levegős lenne a rendszer vagy olaj csere kéne a váltóba?
3,
Hogyan lehet nullázni a computert? (megtett távolságot A-B)nem a napi számlálóra gondolok. Valamint az adott üzemanyaggal megtehető távolság csak 50km-ig mutat alatta már nem.
Előre is köszönöm a segítséget!
Andrea14709-02-2015 20:08:24 // 49892
Sziasztok! Van aki talalkozott mar olyannal, hogy leallitas utan az uzemanyag tankbol bugyborekolast hallott? Nem minden leallitas utan csinalja es van amikor nagyon hangos van amikor szinte alig hallani. A szerelom aztmondta hogy normalis mert forgatja az uzemanyagot, de errol a szerelorol mar kiderult hogy nemsok koze van az alfakhoz csak elvallalja.

Koszonom :)
[k i z z o]08-02-2015 15:36:15 // 49891
Alulról és felülről is kap olajat. Az utóbbit egyszerűbb megoldani.
vm08-02-2015 14:55:01 // 49890
Ugyan Dunakeszi, de a Héfal Kft elég profi.
zoligt08-02-2015 14:24:46 // 49889
Szia, megköszönöm, ha megírod, hogy mi lett az eredmény, de elég valószínű, hogy kettőstömegű nálam is.
Remélem megoldódik nálad is :-)
Üdv Zoli
Piritu - 1.000.00008-02-2015 12:22:57 // 49888
Hibaolvasás és megmondja, hogy mi a gond. Az üzenet el van tárolva. Erős a gyanú, hogy valahol kontakthiba lesz. (vagy eltörhetett az ABS jeladó vezetéke is)
süsnye08-02-2015 12:18:16 // 49887
Valaki nem tud esetleg Bp-n olyan helyet, ahol lehet venni/csináltatni különböző alakú, méreű szervó gumicsövet?
süsnye08-02-2015 12:16:19 // 49886
nem lehet, hogy kívülről, a szelepfedél tömítéstől is folyik oda olaj?
Fisher08-02-2015 10:42:39 // 49885
Sziasztok!
Íme a 6 -os henger 160km után...

A gyertyán kívül hogy??? Ötlet, vélemény?
B@rney06-02-2015 20:08:54 // 49884
kis érdekesség:
nincs abs vdc stb hiba, viszont teli csomagtartó és hátul 3-fő.
ez már második ilyen eset, amikor " ha le van terhelve a kocsi hátulja, nincs go to dealer...
Valakinek valami 5let?
Bomi05-02-2015 13:57:29 // 49881
Hali,
Nekem is ugyanez a jelenség mint nálad plusz még annyi ,hogy most már a kuplung is elcsúszik 4. és 5. fokozatban...hétfőn lesz kicserélve a kuplung + kettőstömegű lendkerék szóval pár nap múlva kiderül hogy mi okozta a vibrácót gyorsításkor, majd megírom a tapasztalatokat!
Amúgy nekem 10-ből 9-en a lendkereket mondták.
Coyote05-02-2015 13:44:32 // 49880
ha jól tudom 5 liter kell hozzá, legalábbis a max feltöltése annyi.
AngeloDivina05-02-2015 12:52:31 // 49879
Sziasztok! 1.4 Ts-hez elég a 4L-es olaj az olajcseréhez? Köszi!
WarbiRunner (Gyuri)04-02-2015 09:12:08 // 49878
Szia! Nagyon valószínű, hogy kettőstömegű. Nekem ugyanezt csinálta, lendkerék+kuplung cserével megoldódott. Felújított lendkerék volt az autómban, aminek a felületét felszabályozhatták, így nem volt meg a szorítóerő. Szétszedéskor ezen sem látszott semmi, jobb állapotúnak tűnt mint amit beraktunk helyette. Ha nem idegesít nagyon, akkor el lehet használni így is jó darabig, csak meg kell szokni, hogy ne lépj oda neki alacsony fordulaton. Én 100k-t mentem így.
A bakokra nem tippelnék, ha azoknak baja van, chipelés előtt is jelentkezett volna. Mellesleg ha kicseréled valami utángyártottra őket, sose lesz olyan halk az autó mint gyárilag (tapasztalat). Szóval ha mégis bak csere, próbálj gyárit szerezni mindenképp.
A féltengelyt is biztos ami biztos megnézhetitek, az végülis csak egy aknára állás.
VMate03-02-2015 22:26:19 // 49877
Féltengely belső csukló(csillag/ház) is lehet, főleg ha valamelyik oldalról jobban érzed a rázkodást, de nem feltétlen kell érezni rázhatja simán az egész kasztnit is, egy jó szerelő hamar kideríti ezt ;)
Alfa GT-Csaba03-02-2015 21:55:53 // 49876
Kettős tömegű szitál be azért rázkódik a kaszni!Ha chippelés tervbe volt véve ,nagy kár volt azt nem kicserélni egy újra !!
zoligt03-02-2015 21:32:33 // 49875
Sziasztok! Alfa Gt 1.9 JTD, nél tapasztalom a következőt. Megchippeltük, baromi jó lett viszont azóta 5. és 6. sebességben, ha teljes gázt adok, akkor beremeg a kaszni, főleg 1800 és 2300 között, de fellsőbb tartományban is, de nem annyira. Ha csak fél gáz van akkor minden ok. Egyik szerelő azt mondta, hogy motor tartó bakok, ami lehet igaz, mert gázadásnál megmozdul a váltókar, a másik meg azt, hogy lehet kettőstömegű akár, viszont 15000 km-vel ezelőtt cseréltünk kuplungot, és akkor azt mondták, hogy jó még a kettőstömegű. Pályán használom, tehát nem váltogatok halálra.
Szerintetek? Láttatok már hasonlót?
Nagyon megköszönöm válaszaitokat.
Üdv Zoli
Piritu - 1.000.00003-02-2015 21:32:12 // 49874
A gyertyáknak van "élettartama"?
A TS-ben a héten lesznek 7 évesek a gyertyák, igaz "csak" 65 ezret mentek. Nem lenne célszerű cserélni őket?
GTPeti01-02-2015 20:39:00 // 49873
Mélykisülés. Szegény akksinak minimum maradandó károsodása lesz, de az is lehet, hogy életének köv. lépcsője az újrahasznosításban fog manifesztálódni. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.