Forum >> Szerelőműhely

Zerobi04-03-2015 20:02:31 // 50022
És a kérdés egyébként sem az volt hogy honnan hanem hogy milyen minőség milyen gyártó milyen áron. Ezek érdekelnének ki mit javasol van e gyári esetleg jobb vagy közel azonos minőség stb stb. Vagy úgy is kérdezhetném -mik azok a márkák amit érdemes beszerelni?
hg6idn04-03-2015 19:55:43 // 50021
Sziasztok!
A JTS-nél mennyire problémás a gázpedál jeladó kopása:
200 e Km van az autómba, kis gáznál be szokott lengeni a fordulat szám. Sikerült szimulálnom, viszonylag konstans gázpedál állásnál kb 1000-1500 között 1 sec. periodussal ugrált a fordulatszám. Ez főleg parkolásnál izgi, mazsola az Alfsával ☺Még nem volt időm PC-re dugni, talán hétvégén...
Webshopban még nemtaláltam árat rá... De tudom, majd az OBD megmondja mi a baja.
Zerobi04-03-2015 19:40:02 // 50020
Ezt most nem igazán értem.
Csabo2204-03-2015 19:15:12 // 50019
Értem. ezesetben fel se tettem vna a kérdést, h pl a birth megvehető-e.
Sok sikert ;)
Zerobi04-03-2015 19:06:12 // 50018
Nagyon sok példát láttam rá saját szememmel. Nem kell unix.
Zerobi04-03-2015 18:55:39 // 50016
Értem. Unixban nem bízom sok kamu alkatrész volt már a kezemben ami szerintük gyári. És persze idő előtt annak rendje és módja szerint tönkre is ment.
Csabo2204-03-2015 18:42:52 // 50015
TRW-t kell bele rakni, az a gyári beszállitó is. annyiban különbözik a gyáritól, h az rányomja a saját kis logo-ját pluszban.
Unix-ban kapható. keress vkit akinek van kedvezménye és kész...
Zerobi04-03-2015 18:27:02 // 50014
Sziasztok! Cserélnem kell a felső lengőket. Ötlet tanács minőség ár ilyesmi? Ezt találtam elsőre Bárdinál. Vélemény?

: BIRTH Első-felső lengőkar, bal A központban van. BR1391 12.460 Ft
KLOKKERHOLM Első-felső lengőkar, bal A központban van. KK0107363 24.782 Ft
FL Első-felső lengőkar, bal A központban van. GFCA5986 21.446 Ft
FRAP Első lengőkar, bal A központban van. G2428 11.078 Ft
Kaci04-03-2015 16:24:06 // 50013
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy tudja e valaki hogyan kell frissíteni a gyári navit?
2005 GT
azzz02-03-2015 17:59:42 // 50012
Sziasztok!

SOS keresek MiTohoz 4 patentos elülső homlokfal zárhidat. Állítólag sehol sincs ilyen, több mint 3 hete áll a szervízben az autó és már csak ez hiányzik- én meg egyre jobban szívok miatta :(
Csütörtöktől nemtom konkrétan hogyan oldom meg a melómat sem már, szóval minél gyorsabban BÁRMILYEN megoldás vagy ötlet érdekelne!
Köszönet és ciao :)
alfa kutya02-03-2015 08:48:47 // 50011
Hello

A code vezérlő elektronikat hol találom 145 1.4 boxer?
Poló01-03-2015 21:31:28 // 50010
Köszi, de 10 év alfázás után már megvan a bejáratott kapcsolatom alkatrészek terén.
26-ból kijön nekem is az olaj és szűrők cseréje Selénia Racing olajjal.
Rolee4601-03-2015 21:07:07 // 50009

Sziasztok!
Sajnos meg egy hiba,mar rakerestem a googlin de nem teljesen ertem.Val valaki aki meg tudna irni!?
Erhard 242 (Pure Energy)01-03-2015 21:05:10 // 50008
köszi ez jól esett, de nem azért írtam a Cartársnak, hogy fényezzem magunkat ...
Rolee4601-03-2015 20:59:01 // 50007
Kezifeket szoktad hasznalni!?Nekem is kattan amikor lemosom a Romeot es este vagy reggelre fagy van es nem szarad ki.De szorulni nem szolulnak be mert mindig enyhe lejton megallok es elgurul.
Zozo8501-03-2015 20:21:42 // 50006
Sziasztok!

Miért van az hogy reggel mikor indulnék olyan mintha nyomnám a féket mert nem indul az autó és hirtelen nagy kattanás után megindul...mintha be lenne ragadva a fék!!!
Valaki tapasztalt már ilyet?
LeonSilver28-02-2015 23:25:57 // 50004
Az ki az? Mert 1 max 2000 Km és cserélnem kell az olajat a kis drágámban.
Inter156 (il mascalzone)28-02-2015 22:56:15 // 50003
Fogadd gratulációmat :-)
Buksi28-02-2015 18:01:04 // 50002
Gratula. :-)
Coyote28-02-2015 15:49:15 // 50001
nekem tavaly a 166-ba 26.000ft volt a komplett olaj, szűrők cseréje. és mindent Erhardt-tol vettem. Selenia olajjal. szerintem ennél nem nagyon van kedvezőbb. érdeklődj nála, biztos jó árat fog mondani. :-)
mreni28-02-2015 14:35:54 // 50000
Nem lehet
Kau28-02-2015 12:18:36 // 49999
Happy 50K! :)

Kau28-02-2015 12:18:08 // 49998
Ment a válasz a 145/146 topikba ;)
alfa kutya28-02-2015 12:02:11 // 49997
Sziasztok

Segitséget kérnék reggel inditani akartam az autot nem indult csak forgatja az inditomotort az elejen még majdnem egyszer beindult aztán hirtelen leallt , már nem tölt az ac pumpa se code kulcs világit .
Jani721228-02-2015 11:58:51 // 49996
Sziasztok, 166-ban lehet valahogy állítani a szélvédőmosó spriccelés idejét, mert nekem elég sokáig nyomja és a 10L-es tartály hamar kiürül...:(
GTPeti27-02-2015 21:29:47 // 49995
Sorry, a józan webshopok felsorolásból kihagytam az Albát, pedig ők is a jók közé tartoznak. Ofiék is, ők sem ragaszkodnak a sima listaárakhoz, ha valaki képben van.
GTPeti27-02-2015 21:27:07 // 49994
Peti ne haragudj, de az árak amiket írsz, azok olyan árak, amit csak a leglámábbak fizetnek ki. (J)TS-re való MANN W75/3 olajszűrőt kb. 4 euróért kapsz egy jobb (német) webshopban. Selénia Racinget is jóval olcsóbban. Az igen jófajta MANN 1589/3 levegőszűrő normál ára 12 euró... (Előfordul még ennél is olcsóbban.) Aki 6900-et ad érte, meg is érdemli.

A Bárdiunix árai azok kb. akkor józanok, ha levonod belőlük a 40%-os kedvezményt. Úgy kapod meg a normál kiskerárakat kb...
Ez a kedvezmény dolog egy hazai humbug. Vannak akik le is álltak vele, pl. a Zs+U, vagy a Kovács autó. Ők általában tök korrekt árakon kínálják a cuccokat, annyiért, amennyiért egy józanabb nyugati webshopban is kapod.
Erhard 242 (Pure Energy)27-02-2015 19:10:55 // 49993
Én igazat adok neked azt a pár gyári dolgot amit tudnak jó áron adják a hivatalos árhoz képest!
Pl a példádnál maradva a TS olajszűrő náluk 2216, hivatalos ára 3800ft.... UFI-ban aminek csak a doboza más 1600-tól
Vezérlés 46808398 31035ft, hivatalos ára 64000ft....amiknek csak a doboza más 22000-tól
Vezérlésmódosító 57500ft, hivatalos ára 91100ft

Igaz hogy nem sok mindenkinek van kedvezménye, de a mai világban a webshopok áraira nem is kell kedvezményt kérni "vicces" áron adják az alkatrészeket amik igen csak verseny képesek bármivel és bárkivel...
csoti 16627-02-2015 18:53:01 // 49992
Köszönöm a segítséget. Csoti!!!!!
TDI7527-02-2015 18:37:35 // 49991
És végezetül nem biztos hogy a Bárdi Selenia termékekre fog adni akkora kedvezményt mint Ofiék. A beszerzési ár alá azért nem fog menni a Bárdi.
Poló27-02-2015 16:38:54 // 49990
Selénia racing 25.483 Ft, annak a fele 12.742 Ft. Hol veszel ennyiért Selénia Racinget?
És akkor még nem számoltam le az AlfaAmore tagoknak járó kedvezményt a 25.483-ból. Ha AlfaCityben vagy a Selénia rallyn veszed, akkor még nagyobb kedvezménnyel adják.

Gyári olajszűrő a 156 2.0 TS-hez Ofiéknál 2.216 Ft. Bárdinál a MannFilter 3.620 Ft. A középmezőny 2.000 Ft körül alakul náluk is.
Levegőszűrő 3.663 Ft Elaforgnál a gyári. Bárdinál 2.800 a saját márkás, a többi mind drágább, a MannFilter 6900 Ft.

Vezérműszíj szett az Elaforgnál 31.034 Ft a gyári. Bárdinál 23.574 a Febi, az INA és a Goodyear mindkettő 25ezer körül van. Az összes többi mind drágább, mint Ofiéknál a gyári.

Nézhetsz még pár dolgot, szerintem egyáltalán nem drágák. Lehet jönni azzal, hogy de a Bárdinál, Unixnál kinek mennyi kedvezménye van. Nem mindenkinek van kedvezménye és simán teliáron kapja az alkatrészt.
Olajaknál meg lehet vigyázni kellene az olcsóbb forrásokkal. Ofiéknál nem hiszem, hogy valaha kapni fogsz hamisítványt. Korrekt cég, segítőkész csapattal. Náluk nem csak az a fontos, hogy tedd le a pénzt és vidd el amit vettél.
mreni27-02-2015 16:19:20 // 49989
Ricmabi csomagolásban lévő szűrőn is made in china felirat diszelgett,csak 2x annyiba kerül 😃
.......................27-02-2015 13:52:50 // 49988
Ha ott hagytál 300 at az a minimum,hogy visszaviszem,

Hol csinálták?
Előtte ment rendesen?
Melegen előtte milyen volt az alapjárat?
Erhard 242 (Pure Energy)27-02-2015 13:46:29 // 49987
inkább úgy fogalmaznék a gyártók felosztották ki mit csináljon ...
GTPeti27-02-2015 12:25:39 // 49986
"Lassan mindenki gyárt mindent vagy mindegyik a másikét csomagolja"
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy lassan minden alkatrészt csak egy gyártó gyárt.
Erhard 242 (Pure Energy)27-02-2015 12:14:33 // 49985
a dobozon kívül lehet, hogy nem bár az összes szűrőn az van, de a feszitő görgőn pl az van :)
Egyébként meg nem mind1 mit hol gyártanak? Nevesebb gyártókkal nincs probléma..
A múltkor azon röhögtünk a kollégámmal, hogy egy LUK szettben a tárcsára rá volt szitálva a LUK, Valeo, Sachs gyártója is a szerkezetre csak a LUK, Valeo...
Lassan mindenki gyárt mindent vagy mindegyik a másikét csomagolja
Föckös27-02-2015 10:58:59 // 49984
Csoti, vidd el kiolvastatni. Nem hibakódot kiolvastatni, mert arra kb bárki képes, hanem egy élőadatos kiolvasásra, vannak szakemberek, akik ezzel foglalkoznak.
csoti 16627-02-2015 10:40:33 // 49983
Köszi a hozászolásokat . mind irtam nincs hibakod az obdn. A hengerfelyet azért ujitoták fel mert azt monták hogy felégtek a szelepek. /300 ezer ft ba fájt/. Köszörülés, összes szelep csere,+munkadij.Atunet az volt, hogy hidegen 2 percig egyeletlen volt az alapjárat. Azota az auto tunetmentes volt. Most kezdte el ezt a turbonyomás problémát. Ha tudtok valaki jó szerelőt győr kőrnyékén azt meg köszönném. Várom a további gondolatokat, előre is köszönöm Csoti!
.......................27-02-2015 09:14:43 // 49982
Akkor rosszul rakák össze, vákumcsövek,szabályzó ,turbo ,sok minden lehet
Miért kellett a HF et felújítani?
osee_selespeed27-02-2015 08:19:56 // 49981
Írja, hogy hibakód nincs...
.......................27-02-2015 07:44:13 // 49980
Azzal kellene kezdeni h mi a hibakód az OBD ben?
csoti 16627-02-2015 07:06:20 // 49979
Sziasztok! Egy kis segitség kéne hátha járt igy már valaki. Van egy 159.2.4 jtdm autom ami mostanában ujfajta hibát kreál. autopálya 2500 ford. 1.4-1.5 a turbonyomás. aztán leesik 0.8 ra aztán megint fel.A map szenzort kitakarittotam de nem változik semmi. Hibakod nincs. Az egr ledugozva. az elektroníkábol kikapcsolva. A hengerfej és a szivocsonk 3000 km.el ez előtt lett felujjitva. Ha valakinek van valami gondolata kérem ossza meg velem. Előre is köszönöm. Csoti.
.......................27-02-2015 06:59:19 // 49978
A gyári szetten made in china feliratot még nem láttam,
Anno az ex Bravoval én is eljátszottam 30e km enként az utángyártott lomok ciceregtek,sírtak
Azóta motorba épülő alkatrész original AR ,így símán elfut egy vez szett 100ekm ert
GTPeti26-02-2015 23:49:27 // 49977
Megjött az INA vezérműszíj és balanszszíj szettem.
Ez a tartalma.
VM szett:

Feszítő: Litens - Made in China
Vezető: INA - Made in Germany
Szíj: "INA" - Made in UK (valószínűleg Gates)


Balaszszett:
Feszítő: A görgő fémrészén "Litens - Made in Canada", a görgőn "NTN"
Szíj: Dayco

Ennyit arról, hogy az INA "megízható, német márka". (A szíjakon nem lepődtem meg, a görgőkön igen.) Tudom, hogy egy Conti szett sem nézhet ki máshogy (csak ott a szíjak márkája legalább előre borítékolható).

"A csomagolás a 21. század gyártása..."
[k i z z o]25-02-2015 22:59:56 // 49976
A gyújtást nem tudod állítani ezeknél a rendszereknél, csak, ha átírod valamelyik gyújtástérképet a szoftverben. Jó lenne tudni mit néztek 8 fok hibának, honnan tudják mekkora előgyújtás érték tartozik 1000 1/min -es emelt fordulathoz? Az ide tartozó előgyújtás értéket sok mindennel le lehet korrigáltatni, ez szerintem nem lehet mérvadó.

A szivattyú hiba nem okozhat ilyen hibákat diagnosztika esetén - 13 rpm vs. 1000, nem tudom mivel olvasták és fejtették vissza, de lehet az interpretáció nem megfelelő. (Innentől a 8 fok is megint csak megkérdőjeleződik,)

Amíg ilyen hiba van, addig sokra nem lehet következtetni. (Ha 13 1/min - nek érezné a vezérlő a fordulatot, mint amit ki ad felétek amikor kérdezitek, akkor még nem is gyújtana, fecskendezne, hisz rpm>27 esetén érzi azt a vezérlő, hogy forog a motor és adja ki az elő befecskendezési parancsot indítási benzinmennyiségekkel, és a következő ciklusban gyújtja meg, így ezt kizárnám, hogy valós fordulat, mármint, hogy ECM által mért, és diag. hiba felé indulnék.)

Ha már látod a valós / hihető értékeket, akkor lépjetek tovább. Lambda hiba miatt nem csinálhat ilyet, egyik trim érték sem bír ekkora korrekcióval, hogy annyira túldúsítson, hogy dadogjon a motor. (Kérdés, hogy ez túlzott benzin miatti dadogás, gyújtás kimaradás és ez utáni dús állapot miatti dadogás, vagy valamilyen szinkron hiba pl. forgás jeladó, vagy kimaradt befecskendezés és szegény a keverék.)

Mi volt az ismeretlen hiba? Az üzemanyag szivattyú hibáját egy szállítás méréssel ki tudod mérni, akár úgy is, hogy megnézed mennyit szállít egy edénybe, olyan 175l/óra körüli lehet a szivattyúd. Ebből látnod kell, mit tud, legalább is egy kizárás erejéig, arányaiban.
timo24-02-2015 16:43:15 // 49975
Sziasztok!
2.0 T.S. motorral szerelt Alfám motorja bemelegedve dadog, dögledezik, nem veszi a fordulatot.
Diagnosztika alapján cseréltünk fordulatszám szenzort, sebesség szenzort /1000-es fordulaton tartva a diagon 13-as fordulatszámot jelzett/, továbbá lambda szondát is.
A motor biztonsági módban volt, 3000-nél letiltott. Továbbá jelzett egy ismeretlen hibát is.

Az alkatrészek cseréje után ugyanaz a hibajelenség :/ A diagon azt mondták, h a gyújtás 8 fokkal el van állítódva. Ez mit jelent pontosan? Továbbá kérdezném, h szerintetek merre induljak tovább a szereléssel?

Kaptam egy tippet, miszerint lehet, hogy az üzemanyagszivattyú hibája miatt lehet gond.

Köszönöm válaszaitokat!
Coyote24-02-2015 13:14:35 // 49974
jovannaaa. el felejtettem a linket :-P
.......................24-02-2015 12:39:16 // 49973
a Dupla áron adott olaj az jó bolt ,de nem nekem
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.