Sziasztok!
147 2l tspark biztonsági öve hátul középen nem jön ki, csak befele húzódik. Találkozott már valaki ilyen jelenséggel, esetleg tud gyors és egyszerű megoldást?
Forum >> Szerelőműhely
traktorizmus07-07-2014 08:49:32 // 48821
Tomi14506-07-2014 17:39:03 // 48820
Sziasztok!
Erősen gondolkozok hogy az öreg kis boxert lecserélem egy 147 jtd-re. Kérdésem az lenne hogy mit kell megnézni egy jtd-nél? mik a gyengéi amit meg kell vizsgálni vétel előtt? sose volt még dízel autom XD.
Erősen gondolkozok hogy az öreg kis boxert lecserélem egy 147 jtd-re. Kérdésem az lenne hogy mit kell megnézni egy jtd-nél? mik a gyengéi amit meg kell vizsgálni vétel előtt? sose volt még dízel autom XD.
marci9106-07-2014 17:12:42 // 48819
Ezt tudja a Fiat ECUScan?
Tomi14506-07-2014 17:10:15 // 48818
akkor lehet a hőmérséklet szenzor mert mikor megtakarítottam akkor jo volt de ezek szerint cserés lesz :)
Ferke06-07-2014 17:02:22 // 48817
hőmérséklet szenzor, lambda, kábelköteg, szelepzárás-probléma (motorkopás). Nagyjából ez a sorrend...
Tomi14506-07-2014 15:16:36 // 48816
Sziasztok!
A messzi távolból szeretnék egy kis segítséget kérni. 1.6 boxer néha furán jár, olyan mintha kihagyna néha és egyenletlenül jár. Szerintetek mi okozhatja, vagy merre keresgéljek?
köszi
A messzi távolból szeretnék egy kis segítséget kérni. 1.6 boxer néha furán jár, olyan mintha kihagyna néha és egyenletlenül jár. Szerintetek mi okozhatja, vagy merre keresgéljek?
köszi
GTPeti06-07-2014 14:45:13 // 48815
Jaja, csak lehet, hogy volt/van valahol egy kontakthiba már akkor is és az váltott ki egy vész-módot.
3Szék-ej06-07-2014 14:41:47 // 48814
Bocsika. Úgy értettem az összehasonlítást a fabia fényével, mikor még helyén volt a poti.
Kösz a segítséget, akkor jobb lesz ha nem matatok hozzá
Kösz a segítséget, akkor jobb lesz ha nem matatok hozzá
GTPeti06-07-2014 14:26:03 // 48813
Egy rögzített görbe sokkal többet mondana! (Lambda feszültség üzemmeleg motornál.)
marci9106-07-2014 14:24:35 // 48812
GTPeti06-07-2014 14:24:18 // 48811
Ez a letört poti miatt van. Valószínűleg olyan értéket küldött a lámpáknak, amire azok letiltottak. Még jó, hogy veri bármelyik autó.
Erre NEM a csavaros állítás a megoldás, hanem a poticsere után egy szoftveres reset.
Erre NEM a csavaros állítás a megoldás, hanem a poticsere után egy szoftveres reset.
3Szék-ej06-07-2014 14:21:27 // 48810
Az a helyzet hogy most le van törve az első futóműről a xenon magassáagszabályzó szenzor (csütörtökön kapom meg az új rögzítő, tartó lemezt)És miután visszatesszük, gondoltam hogy emelnék a fénycsóva szintjén, mert rövidnek tűnt, gyengén láttam vele.
Arra gondoltam ,hogy csak érzéssel egy picit emelnék rajta ,persze arányosan.
Az előző autóm- Skoda fabia- banális rövidfénye verte a 156-os gyári xenonját ! ez egy picit furcsa, ezért gondoltam állítással hátha segíthetek rajta
Arra gondoltam ,hogy csak érzéssel egy picit emelnék rajta ,persze arányosan.
Az előző autóm- Skoda fabia- banális rövidfénye verte a 156-os gyári xenonját ! ez egy picit furcsa, ezért gondoltam állítással hátha segíthetek rajta
GTPeti06-07-2014 13:58:58 // 48809
A kacsacsőr miatt lemaradt a hsz. második fele.
...mert "kis távon" (kisebb, mint 50m) eltalálni a vízszintest nem könnyű. Márpedig ha nem így van, akkor vagy csak közelre fog világítani, vagy vakítani fogod a szembejövőket, mert az elektronika azt hiszi, vízszintesben van.
Ezért szokás a lámpákat egy beállító gép segítségével állítani.
A csavar tekerésének irányához: A falon látod, hogy melyik irány, mit eredményez. Azt, hogy mennyit tekertél pedig a kulcs elforgatásából láthatod, így kb. reverzibilis a dolog.
De szeretném hangsúlyozni, sokkal egyszerűbb aszimmetrikusra és helytelenre belőni, mint tökéletesre!
...mert "kis távon" (kisebb, mint 50m) eltalálni a vízszintest nem könnyű. Márpedig ha nem így van, akkor vagy csak közelre fog világítani, vagy vakítani fogod a szembejövőket, mert az elektronika azt hiszi, vízszintesben van.
Ezért szokás a lámpákat egy beállító gép segítségével állítani.
A csavar tekerésének irányához: A falon látod, hogy melyik irány, mit eredményez. Azt, hogy mennyit tekertél pedig a kulcs elforgatásából láthatod, így kb. reverzibilis a dolog.
De szeretném hangsúlyozni, sokkal egyszerűbb aszimmetrikusra és helytelenre belőni, mint tökéletesre!
GTPeti06-07-2014 13:58:08 // 48808
Nehogy elállítsd? Pedig épp arra készülsz. :)
Szóval ezt a problémát most nem értem. :)))
Nem tudom, hogy akartál nekifogni, de természetesen a legcélravezetőbb sötétben egy fallal szemben állva, hogy lásd a fény határvonalát. De nem olyan triviális és egyszerű dolog beállítani a lámpákat, mert "kis távon" (
Szóval ezt a problémát most nem értem. :)))
Nem tudom, hogy akartál nekifogni, de természetesen a legcélravezetőbb sötétben egy fallal szemben állva, hogy lásd a fény határvonalát. De nem olyan triviális és egyszerű dolog beállítani a lámpákat, mert "kis távon" (
3Szék-ej06-07-2014 11:48:12 // 48807
Gyári xenonom van. Úgy láttam hogy az automatikus szintállítás mellett a lámpánál van kézi állítási lehetőség is.
A kérdésema következő : a lámpa hátulján lévő kis menetes kart melyik irányba kell csavarni hogy emeljek szinten.
Nem akarok hozzámatatni amíg nem tudom, nehogy elállítsam
A kérdésema következő : a lámpa hátulján lévő kis menetes kart melyik irányba kell csavarni hogy emeljek szinten.
Nem akarok hozzámatatni amíg nem tudom, nehogy elállítsam
Alejandro04-07-2014 18:33:17 // 48806
köszi a választ!
az akksival együtt a generátort is mértem, 13.2-14.5 V-on tölt, a műszer szerint rendben van.
az akksival együtt a generátort is mértem, 13.2-14.5 V-on tölt, a műszer szerint rendben van.
Bilux04-07-2014 17:05:30 // 48805
nyugodtan vedd meg
Peti156Sw04-07-2014 16:40:09 // 48804
Sziasztok! Mi a véleményetek a Gates vezérműszíj szettekről, vízpumpával? Vagy egyéb vélemények, tapasztalatok?
W.04-07-2014 09:06:48 // 48803
Generátort nézd meg! Nekem nem olyan rég a 166-nál jött elő ilyen (lásd: blog).
Liquid04-07-2014 08:07:41 // 48802
Érdekes parajelenség. Ha gyenge az aksi az okozhat ilyen dolgokat, de csak indítózáskor amikor hirtelen leesik a feszültség. Menet közben a generátor adja az energiát, azzal minden rendben van?
Alejandro04-07-2014 06:31:21 // 48801
Hölgyek-Urak!
Egy kis segítségre lenne szükségem 159-es Alfámhoz!
Hibajelenség:
országúti világítást felkapcsolva néhány percen belül "Hillholder unavailable, consult handbook' felirat jelenik meg a kijelzőn + egy erre utaló kis ábra + az ASR hibajelző pikotogram is világítani kezd. Ha a világítást lekapcsolom, a hibajelzések is "lekapcsolnak"...
Természetesen utánaolvastam a fórumon itt és külföldin is, de ebben a kombinációban nem olvastam erről a hibajelenségről. Az akksit megnéztem, feszültséget mértem, 2013-as Magnetti Marelli, teljesen jó. A kuplungpedál kapcsolót is megmozgattam, az érzékelő rugós pöckét is kihúztam, megforgattam, de nem segített.
Félek, hogy esetleg követi a VDC, ABS kiesése is, pedig most nagy szükslgem van az autóra, nem eshet ki a héten alólam...:(
Van ötletetek?
Köszönöm!
Egy kis segítségre lenne szükségem 159-es Alfámhoz!
Hibajelenség:
országúti világítást felkapcsolva néhány percen belül "Hillholder unavailable, consult handbook' felirat jelenik meg a kijelzőn + egy erre utaló kis ábra + az ASR hibajelző pikotogram is világítani kezd. Ha a világítást lekapcsolom, a hibajelzések is "lekapcsolnak"...
Természetesen utánaolvastam a fórumon itt és külföldin is, de ebben a kombinációban nem olvastam erről a hibajelenségről. Az akksit megnéztem, feszültséget mértem, 2013-as Magnetti Marelli, teljesen jó. A kuplungpedál kapcsolót is megmozgattam, az érzékelő rugós pöckét is kihúztam, megforgattam, de nem segített.
Félek, hogy esetleg követi a VDC, ABS kiesése is, pedig most nagy szükslgem van az autóra, nem eshet ki a héten alólam...:(
Van ötletetek?
Köszönöm!
NGC03-07-2014 12:11:15 // 48800
új, gyári, odavaló rugó van benne. plusz új munkahenger.
Coyote03-07-2014 11:32:13 // 48799
vagyel egy rendes rugot :-P
NGC03-07-2014 10:57:39 // 48798
Üdv!
Kuplung pedál téma. A pedál alatt van egy rugó, ami teljesen felnyomja a pedált. Ezt a rugót tavaly cseréltem ki, mert eltört. Azóta nem jön fel teljesen, mert ez a remek rugó/műanyag kombó mindig kibicsaklik a helyzetéből. Van valakinek valami ötlete egy alternatív megoldásra, hogy ne kelljen lábbal felhúzni a pedált minden váltás után?
156-os, 99'.
Köszi!
Kuplung pedál téma. A pedál alatt van egy rugó, ami teljesen felnyomja a pedált. Ezt a rugót tavaly cseréltem ki, mert eltört. Azóta nem jön fel teljesen, mert ez a remek rugó/műanyag kombó mindig kibicsaklik a helyzetéből. Van valakinek valami ötlete egy alternatív megoldásra, hogy ne kelljen lábbal felhúzni a pedált minden váltás után?
156-os, 99'.
Köszi!
Kau02-07-2014 18:31:52 // 48797
Próbáld ki széthúzott állapotban! Menj vele úgy, és nézd meg, hogy úgy is torpan, lomha-e?
Ha úgy jó, járhatsz vele úgy, amíg nem veszel bele másikat. Ha ugyanolyan, akkor más baja van...
Ha úgy jó, járhatsz vele úgy, amíg nem veszel bele másikat. Ha ugyanolyan, akkor más baja van...
Deniel02-07-2014 18:14:00 // 48796
Sziasztok! Segítségeteket kérném! Olyan problémám van (156 sw 2.0-es motorral), hogy 2000 fordulatszámnál megtorpan, lomha szegény nagyon. Légtömegmérőre gyanakodom, ki is lett tisztítva de nem nagyon segitett sajnos. Légtömegmérő csere lesz belőle vagy esetleg más is lehet az oka? válaszokat és a segítséget előre is köszönöm:)
Gtaati02-07-2014 15:36:50 // 48795
Helló Mindenki! Korábban írtam már ide is de nem igazán kaptam a problémámra választ és most újra megkérdezném hátha valakinek van még ötlete:
A gt-m kilometer oraja nem mutat, tobben tanacsoltatok,hogy generator problematol lehet, es igaz gond volt a generatorral, most meg lett csinalva csapagy csere, fesz. Szabalyzo csere stb. Most mar normalisan tolt:14,3v-t, de a km ora nem mutata!!A napit és a totálist is számolja! Tehát a jeladó jó! Felraktam gépre és diagnosztikai kábelen keresztül és a Multiecuscan-el lehet diagnosztizálni a műszerfalat is . Ott van lehetőség kimeneti tesztre és le tudtam tesztelni az órát és tesztben működik mutat mutató! Többen itt generátor probléma miatt ugyanígy járták, és generátor felújítás/csere után a problémájuk megoldódott. Nálam is gond volt a generátorral de fel lett újítva és tökéletesen működik 14, 3v-t a töltés mindig! De ezek után sem működik az óra. Olyan mintha valami tiltaná a jelet és nem adja ki az órának! Biztosítékok minden jó!, aksi is új. A motorvezérlő ecu is látja a sebességet illetve ott is jó a töltés. Body computer lehet benne, az tilthat ilyet? Nincs több ötletem...
A gt-m kilometer oraja nem mutat, tobben tanacsoltatok,hogy generator problematol lehet, es igaz gond volt a generatorral, most meg lett csinalva csapagy csere, fesz. Szabalyzo csere stb. Most mar normalisan tolt:14,3v-t, de a km ora nem mutata!!A napit és a totálist is számolja! Tehát a jeladó jó! Felraktam gépre és diagnosztikai kábelen keresztül és a Multiecuscan-el lehet diagnosztizálni a műszerfalat is . Ott van lehetőség kimeneti tesztre és le tudtam tesztelni az órát és tesztben működik mutat mutató! Többen itt generátor probléma miatt ugyanígy járták, és generátor felújítás/csere után a problémájuk megoldódott. Nálam is gond volt a generátorral de fel lett újítva és tökéletesen működik 14, 3v-t a töltés mindig! De ezek után sem működik az óra. Olyan mintha valami tiltaná a jelet és nem adja ki az órának! Biztosítékok minden jó!, aksi is új. A motorvezérlő ecu is látja a sebességet illetve ott is jó a töltés. Body computer lehet benne, az tilthat ilyet? Nincs több ötletem...
Zoli8501-07-2014 19:29:52 // 48794
Sziasztok!
Korabban mar irtam, hogy egyik ismerosomnek furcsa zorges hallatszik 1400-1700 rpm-nel. Hetvegen aknara alltunk es megneztuk. A kipufogoval volt problema az elso traktusban. Az elso reszt egy kb 3-4 mm-t meg kellett emelni es a hang mar meg is szunt. Akinek hasonlo furcs csorgo zorgo hangjelenseg van errefele keresse a problemat. Ideiglenesen gyorskotozovel teszteltuk, mukodott igy bilinccsel fixaltuk a helyzetet. Brkacsmegoldas kicsit de mukodik es 200 ftbol megvolt. Ilyen mutatvanyert szerintem egy szerviz egy 15-20 ezret eakaszt, de ne legyen igazam. A flexibilis cso utan kozvetlenul kell emelni kicsit a kipufogon.
Korabban mar irtam, hogy egyik ismerosomnek furcsa zorges hallatszik 1400-1700 rpm-nel. Hetvegen aknara alltunk es megneztuk. A kipufogoval volt problema az elso traktusban. Az elso reszt egy kb 3-4 mm-t meg kellett emelni es a hang mar meg is szunt. Akinek hasonlo furcs csorgo zorgo hangjelenseg van errefele keresse a problemat. Ideiglenesen gyorskotozovel teszteltuk, mukodott igy bilinccsel fixaltuk a helyzetet. Brkacsmegoldas kicsit de mukodik es 200 ftbol megvolt. Ilyen mutatvanyert szerintem egy szerviz egy 15-20 ezret eakaszt, de ne legyen igazam. A flexibilis cso utan kozvetlenul kell emelni kicsit a kipufogon.
Piritu - 1.000.00030-06-2014 20:02:12 // 48793
CTEK
Keoma30-06-2014 19:52:09 // 48792
Sziasztok! 156-os 1.6 16V Alfában milyen méretű flexicső kell? Köszönöm!
frusciante30-06-2014 19:20:43 // 48791
nekem a katalizátor halála okozta ezt, indítástól amíg a szivató le nem állt utána meg néha ha úgy adagoltam a gázt akkor nagyon kicsit lehetett hallani, hogy vmi "kopog" a kipuban. Aláfekvéses katalizátor megrázás elárulhatja.. .D
dev16630-06-2014 14:18:40 // 48790
Tudnátok egy jó ár/érték arányú szabályozott akkutöltőt ajánlani?
Piritu - 1.000.00029-06-2014 17:06:57 // 48789
Ki kell venni MONO üzemből a gomb megnyomásával :-))
Iron(F)Man29-06-2014 08:39:06 // 48788
Sziasztok! 156-os Alfában a dupla klíma egyik tekerőjére nem reagál. Mit lehet tenni vele? Köszönöm!
Alejandro28-06-2014 20:21:02 // 48787
sziasztok!
159-es bal hátsó ablakemelőnél a következő helyzet állt elő:
lefelé rendben megy az ablak, de nem megy fel, meg sem moccan.
ha a képen látható csatlakozót (becsípődésgátló) széthúzom, akkor az ablak felemelhető, de csak szakaszosan, kb. ~5 cm-t húzódik fel egyszerre, úgyhogy 4-5-ször kell emelni az ablakot, hogy teljesen bezáródjon.
mi lehet a probléma? hiszen az ablakemelő motor megy, a mechanika jónak tűnik.
van valakinek ötlete mihez kezdjek?

159-es bal hátsó ablakemelőnél a következő helyzet állt elő:
lefelé rendben megy az ablak, de nem megy fel, meg sem moccan.
ha a képen látható csatlakozót (becsípődésgátló) széthúzom, akkor az ablak felemelhető, de csak szakaszosan, kb. ~5 cm-t húzódik fel egyszerre, úgyhogy 4-5-ször kell emelni az ablakot, hogy teljesen bezáródjon.
mi lehet a probléma? hiszen az ablakemelő motor megy, a mechanika jónak tűnik.
van valakinek ötlete mihez kezdjek?

Peti156Sw27-06-2014 22:59:21 // 48786
A holtjáték után kezdődik a recsegő hang, viszont teljesen benyomva nem recseg, csak ciceg. A főtengely szíjtárcsának nincs hangja (még) . Remélem csak a kinyomó csapágy lesz az, és megúszom egy kuplung szettel. Ha nem muszáj, nem vennék lendkereket. Amúgy csak kuplunggal, gáz nélkül normálisan elindul, csak recseg.
Csekesz27-06-2014 12:44:59 // 48785
Nagyon szépen köszönöm, Sikerült vennem egyet, kicsit ereszt a szervóm, és elég drága a felújítás+ki be szerelés...
Fairlane27-06-2014 10:56:25 // 48784
A ciccegés vagy a reccsenés a kérdés? :D
Ha benyomod a pedált elhallgat?
Talán a kinyomócsapágy a kuplungban...
Nekem a főtengely végi gumibetétes szíjtárcsa ciccegett így, de annak nemsok köze van a kuplungnyomkodáshoz.
Ha benyomod a pedált elhallgat?
Talán a kinyomócsapágy a kuplungban...
Nekem a főtengely végi gumibetétes szíjtárcsa ciccegett így, de annak nemsok köze van a kuplungnyomkodáshoz.
Peti156Sw27-06-2014 02:40:46 // 48783
Jó ez a táblázat, már csak azért is, mert jó páran nem hitték el nekem még annó, hogy a 2.4-be 3,1L hajtóműolaj megy! :)
Peti156Sw27-06-2014 01:33:16 // 48782
Peti156Sw27-06-2014 01:26:45 // 48781
Valkainek volt hasonló gondja? https://www.youtube.com/watch?v=rlfji0rm9Ws
Kuplung, vagy kettős tömegű lendkerék?
Kuplung, vagy kettős tömegű lendkerék?
GTPeti26-06-2014 14:57:48 // 48780
Így megy ez: Lásd harmadik link. ;)
GTPeti26-06-2014 14:54:15 // 48779
Dexron II-es, vagy pontosabban Tutela GI/A.
Tessék itt egy táblázat, minden adattal.
(Ismétlem magam, de egy ilyen adatot tényleg nagyon egyszerű a neten megtalálni. No mind1.)
Tessék itt egy táblázat, minden adattal.
(Ismétlem magam, de egy ilyen adatot tényleg nagyon egyszerű a neten megtalálni. No mind1.)
Csekesz26-06-2014 14:35:57 // 48778
Sziasztok!
Milyen szervóolaj kell a kocsikámba? 2002-es 2.4JTD 156-os :)
Milyen szervóolaj kell a kocsikámba? 2002-es 2.4JTD 156-os :)
Zoli8525-06-2014 22:34:19 // 48777
Koszi a valaszt! Arra a hovedo lemezre gondolsz ami lenn van a kipufogonal a kocsi alatt. Mondjuk ebbe a csorgesbe az a fura hogy kb 1 km mulva elmulik.
Donald25-06-2014 20:13:21 // 48776
nezzetek meg azt a vacak hövedö lemezt a kipufogonal. Nalam a 147 nel az volt...
Zoli8525-06-2014 18:38:26 // 48775
Hali! Egyik ismerosomnek 156 1.6 tsparkja van. A problema a kovetkezo. Ha beinditja a kocsit hidegen semmi csorges nem hallhato. Amikor viszont elindul alacsony fordulaton csorgo hang hallhato, zorges jellegu hang. Mi a fene lehet. A kocsi motorjaban mar mindent kicsereltek vezerles tokek stb. Ja es a legfontisabb ha megy egy km-t akkor ez a hang megszunik. Mr rengeteget neztuk hallgattuk mi lehet.
A jelenleg csak 1400 es 1700 rpm kozott jelentkezik.
En a katalizatorra gondolok.
A jelenleg csak 1400 es 1700 rpm kozott jelentkezik.
En a katalizatorra gondolok.
swan22-06-2014 22:44:16 // 48774
GTVili22-06-2014 09:04:36 // 48773
Próbáld meg nála....
http://www.novothauto.hu/
http://www.novothauto.hu/
Pisti130022-06-2014 07:33:43 // 48772
Ha jol gondolom akkor kb ilyennek kell lennie: 
De az enyem ilyen:
Mi lehet a gond?
-szivattyu es motor cserelve
-olaj cserelve es kiprobalva dex3-al is (tutellaval a kuplungcsusztatas szarakodik, dex3-al a nyomas esik mindig 30bar ala)
-selespeed rendszer kitakaritva es kontaktjavitva
-nyomastarto ujra cserelve
Hibaleiras:
DEX3: tokeletesen mukodik de mar meleg olajnal (60fok felett) neha elveszti a nyomast, ilyenkor megy a szivattyu de hiaba dolgozik a nyomas leesik. Ilyenkor ha leallitom a motort es torlok egy hibat ujra mukodik a rendszer egy darabig. Van hogy par ezer kilometerig hibatlan van hogy percenkent megall. (30bar alatt letilt a vezerles es torolni kell a hibat higy ujra induljon a rendszer)
TUTELLA: szinten tokeletesen mukodik a rendszer valameddig. Itt nem tapasztaltam hogy koze lenne az olajhomersekletnek a mukodeshez. A hiba annyi hogy ha olyanja van (teljesen veletlenszeruen) akkor elfelejti benyomni a kuplungot vagy eppen kiengedni. Ez kinos tud lenni mert vagy lefullad a kocsi vagy hiaba van egyesbe nem indul el csak a motor porog. Van hogy ezt kombinalja es hogy viszonylag normalisan indul csak mint valami tanulovezeto aki ugral a kuplungon.
Valakinek van barmi hasznalhato otlete? Vagy esetleg segit megjavitani?
Vagy valakinek komplett elado selespeed egysege?
Most ugy erzem hogy vagy eladom az egesz kocsit mert 2honap alatt kb2000km-t mentem vele. K... Sok idom es penzem rament...
Es a legjobb: minel tobbet megyek vele annal tobb hibat produkal:
-legtomegmero (ha lehuztam tokeletes volt az alapjarat, vettem bele ujat most jobb az alapjarat mint volt de nem az igazi)
-lambdaszondak (parszor dobott hiabkodot rajuk, de az utobbi idoben semmi)
-gyujtaskimaradas fokent hidegen ( valoszinuleg a tps szarakodasa miatt van)
-tps es gazpedalpotmeter (ingadozik az alapjarat mert remeg a pillangoszelep es diaggal latszik hogy a 2 gazpedalpoti nincs szinkronban. Est a tps reset valamelyest tudja kompenzalni de nam az igazi. Most vagy a pillangoszelep cserejevel kezdem vagy a gazpedal potival vagy mind a 2vel...
-melegedes: azt hallottam hogy kb 90fokosnak kell lennie a motornak uzemmelegen. Nalam ez ora szerint 95, ecu szerint 93. Van hogy 97 es visszahut 87ig. Ezzel meg nincs bajom de a venti egyes fokozaton nem akar menni, hanem egybol 2en indul. Egy kulfoldi forumon olvastam hogy a klimas jtseknel az elso fokozatot a klima hasznalja. Szoval ez sem tunik nagy gondnak.
Kb ennyi jut eszembe:)
Segitsetek:)))

De az enyem ilyen:

Mi lehet a gond?
-szivattyu es motor cserelve
-olaj cserelve es kiprobalva dex3-al is (tutellaval a kuplungcsusztatas szarakodik, dex3-al a nyomas esik mindig 30bar ala)
-selespeed rendszer kitakaritva es kontaktjavitva
-nyomastarto ujra cserelve
Hibaleiras:
DEX3: tokeletesen mukodik de mar meleg olajnal (60fok felett) neha elveszti a nyomast, ilyenkor megy a szivattyu de hiaba dolgozik a nyomas leesik. Ilyenkor ha leallitom a motort es torlok egy hibat ujra mukodik a rendszer egy darabig. Van hogy par ezer kilometerig hibatlan van hogy percenkent megall. (30bar alatt letilt a vezerles es torolni kell a hibat higy ujra induljon a rendszer)
TUTELLA: szinten tokeletesen mukodik a rendszer valameddig. Itt nem tapasztaltam hogy koze lenne az olajhomersekletnek a mukodeshez. A hiba annyi hogy ha olyanja van (teljesen veletlenszeruen) akkor elfelejti benyomni a kuplungot vagy eppen kiengedni. Ez kinos tud lenni mert vagy lefullad a kocsi vagy hiaba van egyesbe nem indul el csak a motor porog. Van hogy ezt kombinalja es hogy viszonylag normalisan indul csak mint valami tanulovezeto aki ugral a kuplungon.
Valakinek van barmi hasznalhato otlete? Vagy esetleg segit megjavitani?
Vagy valakinek komplett elado selespeed egysege?
Most ugy erzem hogy vagy eladom az egesz kocsit mert 2honap alatt kb2000km-t mentem vele. K... Sok idom es penzem rament...
Es a legjobb: minel tobbet megyek vele annal tobb hibat produkal:
-legtomegmero (ha lehuztam tokeletes volt az alapjarat, vettem bele ujat most jobb az alapjarat mint volt de nem az igazi)
-lambdaszondak (parszor dobott hiabkodot rajuk, de az utobbi idoben semmi)
-gyujtaskimaradas fokent hidegen ( valoszinuleg a tps szarakodasa miatt van)
-tps es gazpedalpotmeter (ingadozik az alapjarat mert remeg a pillangoszelep es diaggal latszik hogy a 2 gazpedalpoti nincs szinkronban. Est a tps reset valamelyest tudja kompenzalni de nam az igazi. Most vagy a pillangoszelep cserejevel kezdem vagy a gazpedal potival vagy mind a 2vel...
-melegedes: azt hallottam hogy kb 90fokosnak kell lennie a motornak uzemmelegen. Nalam ez ora szerint 95, ecu szerint 93. Van hogy 97 es visszahut 87ig. Ezzel meg nincs bajom de a venti egyes fokozaton nem akar menni, hanem egybol 2en indul. Egy kulfoldi forumon olvastam hogy a klimas jtseknel az elso fokozatot a klima hasznalja. Szoval ez sem tunik nagy gondnak.
Kb ennyi jut eszembe:)
Segitsetek:)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
543
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?