Forum >> Szerelőműhely
G-Burt10-12-2013 20:38:23 // 46832
de ha pontos szeretnék lenni, akkor csak félig az
G-Burt10-12-2013 20:35:03 // 46831
egy fotelből minden sokkal egyszerűbb:)
G-Burt10-12-2013 20:22:44 // 46830
az első pár darab nem az, az sw-től volt can-bus :)
DieselManiaco(NagyVad)10-12-2013 20:01:09 // 46829
attól egy kicsit nagyobb az áramfelvétel mintha a saját motorját indítaná...:)
DieselManiaco(NagyVad)10-12-2013 20:00:18 // 46828
Tönkremehet.De eddig felénk ilyen nem történt szóval bízunk a szerencsénkben.
GTPeti10-12-2013 19:43:13 // 46827
...a gyújtást azért le kellett volna venni. Még akkor is, ha elméletileg egy pontosan egy olyan feszültségingadozás az elektronikák számára, mintha a "saját" autót indította volna be.
GTPeti10-12-2013 19:40:07 // 46826
Igen, előfordul olyan, hogy egy induktív jeladó megszakad és csak néha működik. (Rezgésre v. hőmérsékletre érzékeny ilyenkor.)
GTPeti10-12-2013 19:36:22 // 46825
Jobb, mintha járt volna. Ugyanis a generátort nem arra tervezték, hogy egy indítómotor áramát biztosítani tudja. (120A vs 500A)
Ha járó motornál bikázol, akkor tönkremehet a fesszabályozó vagy a diódahíd.
Ha járó motornál bikázol, akkor tönkremehet a fesszabályozó vagy a diódahíd.
aranytl10-12-2013 19:00:24 // 46824
Ugyan kicsit off, de sajnos nincs Lancia fórum, ezért itt kérdezem.
Az alany Lancia Ypsilon 2004-es. Pár hónapja szívat egy visszatérő hiba az ABS-szel.
A MES az írja jobb első kerék szenzor hibás jelet ad, nem állandó hiba, így persze amikor nézem a grafikonon, mindig kb egyforma a 4 kerékszenzor jele.
Írja, miket ellenőrizzek: kontakt, vezetékek, ellenállás, test, kerékcsapágy kiképzése (na ezt az egyet nem tudom megnézni.)
Létezik, hogy tényleg a szenzor rossz néha? Kiszedni sajnos esélytelen épségben, begyógyult a helyére.
Vagy szedjem szét a kerékagyat?
Az alany Lancia Ypsilon 2004-es. Pár hónapja szívat egy visszatérő hiba az ABS-szel.
A MES az írja jobb első kerék szenzor hibás jelet ad, nem állandó hiba, így persze amikor nézem a grafikonon, mindig kb egyforma a 4 kerékszenzor jele.
Írja, miket ellenőrizzek: kontakt, vezetékek, ellenállás, test, kerékcsapágy kiképzése (na ezt az egyet nem tudom megnézni.)
Létezik, hogy tényleg a szenzor rossz néha? Kiszedni sajnos esélytelen épségben, begyógyult a helyére.
Vagy szedjem szét a kerékagyat?
mreni10-12-2013 18:27:29 // 46823
az igaz, de az 56 nem can bus-os.. :)
G-Burt10-12-2013 17:52:45 // 46822
meg úgy a can-bus alapból odavan érte :D
DieselManiaco(NagyVad)10-12-2013 17:25:24 // 46821
ebben az a jó hogy az ECU szereti az agresszív áramingadozást:D
mex8610-12-2013 16:41:39 // 46820
ennek én se értem a logikäjät :D
DieselManiaco(NagyVad)10-12-2013 16:22:28 // 46819
mondjuk az nem rossz hogy úgy bikáztatok hogy gyújtáson volt,de nem járt....:D
gecsa10-12-2013 14:14:45 // 46818
én is szívok vele... mire jó lett a kulcsom, a többi halt be.. :D
padand10-12-2013 13:09:06 // 46816
Több hónap szerencsétlenkedés után, végre újra működik az alfámon (156) a távírányítós központi zár !!! :)
A történet röviden: bebikáztunk egy autót az enyémről (az enyém nem járt, de gyújtáson volt...) akkor szünt meg működni.
Ezután az autóvillamossági azt mondta, kell hozzá a kódkártya, ami nekem nem volt a kocsihoz.. Lekértem, 15.000 Huf. Elmentem egy alfa szalonba, ott azt mondták, hogy kevés szám van a kártyámon, azzal nem tudják betanítani. Ahol vettem a kódkártyát, szerintük a kártya (papír) jó, de a valami a kocsimmal nem stimmel...majd ajánlotta innen valaki a pápai kulcsmásolót, lementem, ott kiderült, hogy a kulcsomat nem lehet újratanítani, a vevő az jó. Ezután vettem 2 bontott kulcsot (8.000), azt leküldtem, felprogramozták, visszaküldték (10.000), ezután már csak át kellett cserélnem a kulcsomba az elektronikát és láss csodát, működik :) azért igy tél közeledtével jól fog jönni....
A történet röviden: bebikáztunk egy autót az enyémről (az enyém nem járt, de gyújtáson volt...) akkor szünt meg működni.
Ezután az autóvillamossági azt mondta, kell hozzá a kódkártya, ami nekem nem volt a kocsihoz.. Lekértem, 15.000 Huf. Elmentem egy alfa szalonba, ott azt mondták, hogy kevés szám van a kártyámon, azzal nem tudják betanítani. Ahol vettem a kódkártyát, szerintük a kártya (papír) jó, de a valami a kocsimmal nem stimmel...majd ajánlotta innen valaki a pápai kulcsmásolót, lementem, ott kiderült, hogy a kulcsomat nem lehet újratanítani, a vevő az jó. Ezután vettem 2 bontott kulcsot (8.000), azt leküldtem, felprogramozták, visszaküldték (10.000), ezután már csak át kellett cserélnem a kulcsomba az elektronikát és láss csodát, működik :) azért igy tél közeledtével jól fog jönni....
gecsa10-12-2013 09:10:41 // 46815
én most pl a legolcsóbbat tettem bele.. igaz, még csak 1600km-t mentek... kíváncsi leszek, hogy mennyit mennek el.. 20ezerrel már elégedett leszek,..
WarbiRunner (Gyuri)09-12-2013 09:34:27 // 46814
jaja..annyit mint a gyári egyik sem fog bírni, ez valószínű. Unixosat biztos hogy ne tegyél bele, az hamar megfekszik.
Nálam az egyik szalonból rendelt gyári, a márik Lemförder, megy az összehasonlító teszt . Remélem konklúziót csak évek múlva tudok mondani, a gyáriban még csak huszonpárezer km van, a Lemförderben annyi se :-) A gyári nagyon drága, nem biztos hogy megéri, a Lemfördert viszont nekem többen ajánlották.
Nálam az egyik szalonból rendelt gyári, a márik Lemförder, megy az összehasonlító teszt . Remélem konklúziót csak évek múlva tudok mondani, a gyáriban még csak huszonpárezer km van, a Lemförderben annyi se :-) A gyári nagyon drága, nem biztos hogy megéri, a Lemfördert viszont nekem többen ajánlották.
DieselManiaco(NagyVad)09-12-2013 08:21:21 // 46813
hát igen ahhoz egy ösmerős esztergányos kell,meg "dinamit" :D
pb_08-12-2013 23:57:01 // 46812
Nem xar az, TSak kibaxott drága, töredéke áron lehet gyártatni hasonlót, vagy ugyanolyat.)
G-Burt08-12-2013 23:41:30 // 46811
Moog elég jó minőséget gyárt, de bármi közép áras megteszi szerintem. Powerflex felejtős, drága és szar.
.......................08-12-2013 23:31:00 // 46810
a ladások esküsznek a Bilstein futóművekre ,hogy azok bírják
.......................08-12-2013 23:24:51 // 46809
a legtartósabb a gyári (neked is kibirta sokáig)
én mást nem ajánlok,anno a Bravoban cseréltem utángyártottra ,kibirt vagy 30e km ert,
ja és nem a szilent megy tönkre ,hanem a gömbfej lógott
én mást nem ajánlok,anno a Bravoban cseréltem utángyártottra ,kibirt vagy 30e km ert,
ja és nem a szilent megy tönkre ,hanem a gömbfej lógott
marci9108-12-2013 20:07:39 // 46808
Az autóban 110E km van és a jobb oldali lengőkar már sokszor kottyan kátyúknál, hamarosan cserés lesz. Tudnátok ajánlani nekem olyan gyártót, akik tartós szilenteket használnak és amivel az autó is többet kibír? Gondolkodtam a powerflex szilenteken, de rettenetesen drágák
DieselManiaco(NagyVad)07-12-2013 10:38:24 // 46807
jahh és hogy ha fékbefogás van,akkor utána a betéteket durva papírral meg kell csiszolni..
Les07-12-2013 10:33:23 // 46806
Nagyon köszönöm a részletes választ!
Valamelyik hétvégén nekiugrunk a szerelő haverommal és a végére járunk ennek!
Valamelyik hétvégén nekiugrunk a szerelő haverommal és a végére járunk ennek!
gecsa07-12-2013 09:38:26 // 46805
nekem volt úgy offon aluval, hogy az ólom érte el a nyerget, ami a felni belső felén volt... igaz, az nem nyikorgott, hanem ciripelt.. hővédő lemezzel is szívtam már, nekem nem egyengetni kellett, hanem kilazult az egyik csavar.. :)
DieselManiaco(NagyVad)07-12-2013 09:05:10 // 46804
ha a betét nem mozog a kengyelben akkor a kengyelt meg kell csiszolni ahol a betétek felfekszenek,aztán rezes zsírral bekenni,valamint az utángyártott betétekkel van olyan probléma hogy nem méretpontosak,illetve túl vastagon vannak festve,le kell köszörülni róla általában legalább a festéket,ott ahol a kengyelbe fekszik.
ha a nyereg nem mozog a csúszkákon akkor ki kell venni a kengyelből a csúszkákat,ha tele van retekkel kipucolni,aztán rezes zsírral összerakni,(nekem volt olyan hogy elgörbült a csúszka az cserés!!)
Aztán lehet még egy olyan verzió hogy minden mozog,de mégis befog,az pedig karmantyú cserés,akkor szét kell szedni a nyerget felújítókészletet megvenni,összerakni,ha nincs a készletben dugó akkor a régi nagyon finom papírral megcsiszolni fogod rajta látni hogy hol "korrodált"
ha a nyereg nem mozog a csúszkákon akkor ki kell venni a kengyelből a csúszkákat,ha tele van retekkel kipucolni,aztán rezes zsírral összerakni,(nekem volt olyan hogy elgörbült a csúszka az cserés!!)
Aztán lehet még egy olyan verzió hogy minden mozog,de mégis befog,az pedig karmantyú cserés,akkor szét kell szedni a nyerget felújítókészletet megvenni,összerakni,ha nincs a készletben dugó akkor a régi nagyon finom papírral megcsiszolni fogod rajta látni hogy hol "korrodált"
Les07-12-2013 08:15:55 // 46803
A betétek és a tárcsa is eléggé be volt feszülve a helyére. Egyébként ez még a csere előtt kezdődött és reménykedtem, hogy ettől majd elmúlik.Ha valóban ez a helyzet mivel lehet orvosolni? Köszi!
Azzurro06-12-2013 19:24:39 // 46802
Tudna valaki segiteni valaki hol talalom 166 2.4 jtd 135le-nel az egr szelepet? K:-)
DieselManiaco(NagyVad)06-12-2013 15:33:37 // 46801
betétek könnyen mozogtak a kengyelben mikor összeraktad? nyereg csúszkákon könnyen mozog a nyereg? ez gyanúsan az a helyzet amikor a kelleténél jobban súrlódik a betét és a tárcsa.
G-Burt06-12-2013 14:33:17 // 46800
nagyon el sem fordulna a kerék, vagy fel sem menne a helyére:)
Roll198306-12-2013 14:32:00 // 46799
Mi ez a csésze, ami eltört és mire szolgál?
.......................06-12-2013 14:27:35 // 46798
a 2. tippünk a szelephézag Volt :)
Roll198306-12-2013 14:22:58 // 46797
Ugye emlékeztek a múlt héten belinkelt videómra? Fura zörgő hangja volt hidegen a motornak.
A hiba megvan és meg fogom úszni olcsón a dolgot. Megmondom őszintén nem pont ezekkel a szavakkal adta át a szerelő a dolgot, de én ennyit jegyeztem meg a dologból:
Leszedte a szelepfedelet és ott van valami 4 csésze, ezek közül az egyik el volt törve az adta a hangot.
A rossz hír meg az volt, hogy valami vákumbizbaszhoz valami nyamvadt tömítés csak gyáriba létezik és jövőhét péntekre fog megérkezni, hát a mosolyom nem volt őszinte. :(
A hiba megvan és meg fogom úszni olcsón a dolgot. Megmondom őszintén nem pont ezekkel a szavakkal adta át a szerelő a dolgot, de én ennyit jegyeztem meg a dologból:
Leszedte a szelepfedelet és ott van valami 4 csésze, ezek közül az egyik el volt törve az adta a hangot.
A rossz hír meg az volt, hogy valami vákumbizbaszhoz valami nyamvadt tömítés csak gyáriba létezik és jövőhét péntekre fog megérkezni, hát a mosolyom nem volt őszinte. :(
Les06-12-2013 14:14:54 // 46796
Köszi. ezt is megnézem, csak az a furcsa, hogy nem egyből jelentkezik elindulás után.
G-Burt06-12-2013 13:05:52 // 46795
Nem szokott látszani rajta semmi, csak bosszantó ha hozzá ér :D
Les06-12-2013 13:03:40 // 46794
Köszi! Örülnék ha csak ennyi lenne. Amikor cseréltük a tárcsát ez a lemez úgy tűnt , jó helyen van, de arrébbfeszegetem és meglátjuk!
G-Burt06-12-2013 12:35:49 // 46793
van egy hovedo lemez a fektarcsa alatt a gombfejnel, az szokott hozzaerni a fektarcsahoz, csavarhuzoval benyulsz es arrebfeszited:)
gecsa06-12-2013 12:30:54 // 46792
beleér a felnibe a féknyereg?
Les06-12-2013 11:56:08 // 46791
Sziasztok,
2002. Alfa 147 1.6 TS autóm van - km: 130800 . A problémám a következő:
Hosszabb állás után, pl. reggel elindulás után 4-5 perc múlva egy fémes nyikorgás jelentkezik az első futómű irányából, ami folyamatos és mintha a kerék forgásával lenne egy ütemben, utána sajnos állandósul. Ez a hang megállás után elinduláskor nagyon erős, hangos - mindenki felkapja rá a fejét az utcán..:), főleg hajnalban kellemes :).
Érdekes , hogy ha a fékpedált kicsit lenyomom, megszűnik. Illetve akkor is elhallgat, ha a kormányt kicsit eltekerem jobbra vagy balra.
Fékbetéteket / tárcsákat időközben lecseréltem, mert erre gyanakodtam és egyébként is esedékes volt.
Találkozott már valaki hasonló problémával? Szerviz előtt szeretnék erről tájékozódni, hogy nagyjából tudjam mire számítsak.
Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget.
Laci
2002. Alfa 147 1.6 TS autóm van - km: 130800 . A problémám a következő:
Hosszabb állás után, pl. reggel elindulás után 4-5 perc múlva egy fémes nyikorgás jelentkezik az első futómű irányából, ami folyamatos és mintha a kerék forgásával lenne egy ütemben, utána sajnos állandósul. Ez a hang megállás után elinduláskor nagyon erős, hangos - mindenki felkapja rá a fejét az utcán..:), főleg hajnalban kellemes :).
Érdekes , hogy ha a fékpedált kicsit lenyomom, megszűnik. Illetve akkor is elhallgat, ha a kormányt kicsit eltekerem jobbra vagy balra.
Fékbetéteket / tárcsákat időközben lecseréltem, mert erre gyanakodtam és egyébként is esedékes volt.
Találkozott már valaki hasonló problémával? Szerviz előtt szeretnék erről tájékozódni, hogy nagyjából tudjam mire számítsak.
Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget.
Laci
Roll198306-12-2013 11:38:58 // 46790
Igen, elő szokott fordulni.
atesssz06-12-2013 11:33:33 // 46789
az kevés, hogy szerintük az kopog/lóg.
Egyértelműen meg lehet állapítani azt, hogy az adott esetben a kormánymű rudazatának van-e lógása, vagy a többi komponens részei vannak elhasználódva.
Egyértelműen meg lehet állapítani azt, hogy az adott esetben a kormánymű rudazatának van-e lógása, vagy a többi komponens részei vannak elhasználódva.
padand06-12-2013 10:52:18 // 46788
Üdv,
156 első futómű felújítás után ( összes lengőkar új, stabpálcák újak, stabrúd szilentek jók ), de azóta is maradt valami kopogás, amire azt mondták a szervizben, hogy szerintük maga a kormánymű kopog (mármint nem a körmányösszekötő gömbfejek..) Lengéscsillapítók mérés szerint jók
Ez elő szokott fordulni ? amúgy 250.000 km van a kocsiban.
Köszi
156 első futómű felújítás után ( összes lengőkar új, stabpálcák újak, stabrúd szilentek jók ), de azóta is maradt valami kopogás, amire azt mondták a szervizben, hogy szerintük maga a kormánymű kopog (mármint nem a körmányösszekötő gömbfejek..) Lengéscsillapítók mérés szerint jók
Ez elő szokott fordulni ? amúgy 250.000 km van a kocsiban.
Köszi
Rizzo05-12-2013 23:08:22 // 46787
Az enyém gyertyacsere után produkált ilyet. Megbolygattam a régi gyertyakábeleket ezzel annyi is lett nekik. Nézz bele járó motornál sötétben a motortérbe, ha ez a gond szépen látszik a fényjáték és megúszod gyertyakábelcserével.
dev16604-12-2013 22:50:53 // 46786
Köszi az infókat. Talpra szeretnék rántani egy 164 QV-t, ami másfél éve áll. Nem reménytelen eset, de lesz meló vele bőven.
Quick04-12-2013 22:46:13 // 46785
Sziasztok! Valakinek van ötlete a problémámra? 164td Super! Ha bekapcsolom a fűtést-akár kompresszor nélkül, akár azzal- akkor el kezd villogni a ködlámpám, a ködzáróm, meg a hátsó ablak fűtés is! Ki be kapcsolgatnak! Ha kikapcsolom a fűtést, akkor minden normálisan működik! Töltésem, és akksim is jó! mást nem befolyásol a dolog! Ha fűtés nélkül kacsolom a másik hármat együtt, akkor is minden ok! Szerintetek? Az első ködlámpa relét cseréltem, semmi baja sincs.....
swan04-12-2013 22:38:15 // 46784
Nekem jó a véleméynem róluk. Nem tudom mit kell csinálnia tiéden és h mekkora meló, de ha holnap bejelentekzel náluk akkor általában jövőhét elejére tudnak mondani napot mikor vidd.
Fairlane04-12-2013 22:32:24 // 46783
Ügyesek, bővebb infó róluk.
Voltam én is ott többször, meg ismerősök is...
Voltam én is ott többször, meg ismerősök is...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
574
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8