Forum >> Szerelőműhely
Tentacle27-11-2012 10:54:33 // 41422
Akkor vegyél egy buszt :)
gecsa27-11-2012 10:37:02 // 41421
tanulság: turbót csak nagy köbcentivel...:D
droberto27-11-2012 10:01:12 // 41420
gecsa27-11-2012 08:04:38 // 41419
és, ha valami szakadás van benne?
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2012 15:57:06 // 41418
A dolgok összefüggnek...ragad a turbo geometria, nem kap levegőt alacsony fordulaton. Erre nyilván kormolással reagál. Eredmény? Telenyomja az EGR-t, a visszavezetésen keresztül a MAP szenzort korommal, plusz eldugítja a katalizátorodat. A lekormolódott egr-től még kevesebb oxigénje lesz a motornak, az eldugult kat pedig még le is fojtja, és máris visszeértünk a turbohoz, ami a fojtás miatt mégúgy sem tud felpörögni.
Kb ezt tippelném, és a turbo geometria ellenőrzésével, pucolásával kezdeném. Ezután egr tisztítás és kiiktatás és MAp szenzor pucolás (5 perc, ha semmi baja is érdemes ránézni). Ha ez mind stimmel és csökkent is a korom, akkor egy 50km autópályát beiktatnék egyenletes 130-140 körüli tempón, hogy a kat-ból is égjen ki a korom. Pár padlós gyorsítás közben szépen kilöki belőle a cuccot.
Kb ezt tippelném, és a turbo geometria ellenőrzésével, pucolásával kezdeném. Ezután egr tisztítás és kiiktatás és MAp szenzor pucolás (5 perc, ha semmi baja is érdemes ránézni). Ha ez mind stimmel és csökkent is a korom, akkor egy 50km autópályát beiktatnék egyenletes 130-140 körüli tempón, hogy a kat-ból is égjen ki a korom. Pár padlós gyorsítás közben szépen kilöki belőle a cuccot.
süsnye26-11-2012 15:47:21 // 41417
s telefonszáémot tud vki, aki már vásárolt náluk? mert az oldalon nem találok.. egy email cím van csak, amiről küldték a rendelés visszaigazolást..
Tentacle26-11-2012 15:27:33 // 41416
Valami más gebasz volt, mert nem kellene meghalnia. A kábleben lévő usb-soros ftdi chip az USB 5V tápfeszét használja ha jól rémlik, a kocsi 12V-jára nincs is szükség ebben az esetben.
süsnye26-11-2012 15:16:31 // 41415
és a OBD csatis tápfesz mit hajt meg? Mert, amikor csak a laptopra volt rádugva az interfész, akkor világított rajta a kis piros LED, valamint fel is ismerte az eszközt a FES.. gondolom ehhez is kell neki vmennyi tápfesz (?), amit ilyenkor csak az USBről kaphat..
Tentacle26-11-2012 15:11:08 // 41414
Az OBD csatin mindig van tápfesz, akkor is ha nem adod rá a gyújtást.
Ricoe15626-11-2012 15:11:04 // 41413
Én úgy tudom (láttam) kábel-kocsi-laptop összedug,FES elindít majd gyújtás és csatlakozás :)
süsnye26-11-2012 15:00:58 // 41412
most, így utánaolvastam az USB specifikációnak, azon gondolkozom, hogy lehet, hogy amikor rádugtam az OBD csatira, úgy hogy nem adtam még rá gyújtást, lehet, h vmi fogyasztó terhelte be az USB-n keresztül a laptopot..(?)
Én nem láttam előírást erre, de lehet, h akkor szabad csak rádugni, ha már rajta van a gyújtás? Ti hogy használtátok?
Én nem láttam előírást erre, de lehet, h akkor szabad csak rádugni, ha már rajta van a gyújtás? Ti hogy használtátok?
Ricoe15626-11-2012 14:59:31 // 41411
Azt már áttanulmányoztam. Én a süsnye féle "kábeltesztelésre" gondolok. Ha véletlenül neki se a laptop füstölt volna, hanem a kocsi... bár reméljük ez nem következik be.
gecsa26-11-2012 14:57:35 // 41410
valami akkor nem volt kósar, vagy a kábellel, vagy a géppel..másik csatlakozónál is produkálta? vagy ez így egyből elsőre?
cseréltesd a kábelt, meg nézesd meg az usb csatit...
cseréltesd a kábelt, meg nézesd meg az usb csatit...
Arno16626-11-2012 14:57:18 // 41409
Urak, 2.0TS (Spider 96) motornal a balansztengelyeknek hogy illik állni, avagy hogyan kell beállítani? Jelölést megtaláltam, de sok logika nincs bene ahogy most áll...
Köszi!
Köszi!
süsnye26-11-2012 14:53:21 // 41408
nem viccelek, tényleg füstölt.. le is zsibbadtam, h remélem az ECU-ban nem tett kárt, mert akkor vkinek levágom vmelyik végtagját.. :)
most annyi, h a laptop nem ismer fel minden USB-s eszközt.. :(
most annyi, h a laptop nem ismer fel minden USB-s eszközt.. :(
gecsa26-11-2012 14:52:21 // 41407
légzsáknál ne nyomj a tesztre, mert kirobban!!!
nem robbanhat, hanem robban!
először olvass, aztán használd...blogokban sokmindent megtalálsz...használd a keresőt (diagnosztika...stb..)
nem robbanhat, hanem robban!
először olvass, aztán használd...blogokban sokmindent megtalálsz...használd a keresőt (diagnosztika...stb..)
Ricoe15626-11-2012 14:30:25 // 41406
Jut eszembe. Nekem is megjött a kábelem. Ha véletlenül rossz a kábel, kárt okozhat a kocsiban? Tudja valaki?
gecsa26-11-2012 14:09:16 // 41405
hehh....füstöl, mi??:D:D:D
nekem nem kapcsolós van, mocit simán olvasom vele...nekem csak ez volt a lényeg, azért nem is kergettem a többi fajtát..:D
nekem nem kapcsolós van, mocit simán olvasom vele...nekem csak ez volt a lényeg, azért nem is kergettem a többi fajtát..:D
atis_166jtd26-11-2012 14:03:44 // 41404
Valószínű kábel hiba, mert nekem is innen van. Nyugottan reklamálj.
süsnye26-11-2012 13:53:09 // 41403
OK, csak tudni akartam, h másnak van-e pont ilyen és műxik-e.. köszi mindenkinek :)
szeda26-11-2012 13:43:39 // 41402
Nekem is ilyen van és innen vettem.Tök jól működik.
JCsabi26-11-2012 13:30:07 // 41401
Lehet hibás a kábel
süsnye26-11-2012 13:21:36 // 41400
hát a kérdésem az lenne, hogy mikor összedugtam a laptoppal, miért kezdett el füstölni a laptop USB csatija? :)
Letöltöttem a multiecuscan ingyenes változatát, elolvastam mit, hogyan kell beállítani, valamint feltelpítettem azt az FTDI-s drivert. Beállítottam a COM portot Windowsba, valamint a kapcsolatot az ecuscan-be, meg is találta az interfészt.. majd ekkor rádugtam az autóra és ekkor elhalványult a képernyő és elkezdett füstölni az USB csati a laptopon..
Letöltöttem a multiecuscan ingyenes változatát, elolvastam mit, hogyan kell beállítani, valamint feltelpítettem azt az FTDI-s drivert. Beállítottam a COM portot Windowsba, valamint a kapcsolatot az ecuscan-be, meg is találta az interfészt.. majd ekkor rádugtam az autóra és ekkor elhalványult a képernyő és elkezdett füstölni az USB csati a laptopon..
gecsa26-11-2012 12:16:27 // 41399
blogomban van néhány sor...mi a kérdés?
JCsabi26-11-2012 12:12:20 // 41398
Nekem ilyen van, én is onnan rendeltem.
Tökéletesen működik. Minden ki tudok olvastatni vele.
Tökéletesen működik. Minden ki tudok olvastatni vele.
süsnye26-11-2012 12:01:07 // 41397
van valakinek tapasztalata konkrétan ezzel az autódiagnosztikai interfésszel?
ALFA75td25-11-2012 16:58:17 // 41395
Sziasztok a 156 osom ban meghalt a riasztó a kulcs nyitja zárja az ajtót de a riasztó nem kapcsol be. Ha valakinek van ötlete hogy mit érdemes megnézni hátha csere nélkül meguszom
LacUS23-11-2012 23:28:09 // 41394
Nekem volt Panda 1.3 Jtd-m, 125e km-rel vettem, 150enél cseréltettem a vezérműláncot, és akkor mondták,hogy még sosem volt bontva a motorom, 198e km-rel cseréltem le az omegára (bővült a család nem fértünk el) de azóta is megnézem a pandákat,szerintem zseniális városi verda.És ami a lényeg soha nem hagyott ott sehol.
pb_23-11-2012 23:01:49 // 41393
Pöcs tudja, mert amúgy a csókat jókat xokott írni. Lehet most ez nem úgy jött öxxe.)
Ferke23-11-2012 22:53:37 // 41392
Jah. Viszont kíváncsi lennék, hogy miért kellett azt az 1,3 mjetit 60 ezer előtt megborítani. Ráadásul ahogy látom az a kisebbik 1,3-as, ami még láncot se nyúzza, szóval én nem egy ilyen egyeden keresném a "fiat beépített gyári hibáit", az is ziher...ergo sztem hatásvadász a cikk egy picit.
Ferke23-11-2012 22:51:15 // 41391
Az más. A dugattyú mérete tud változni, de az se másfél millit. Ami normális anyagból van az nem görbül (mi is látunk elég sokat, naponta)
Ferke23-11-2012 22:49:17 // 41390
Nem a mostani fószvágen és ford divat-ekóturbó 1.0-ból indulok ki, hanem az mjetből. Hidd el, hogy kurvára nem görbül el, azt hiszem eleget láttam már belőlük ahhoz, hogy jó statisztikát rakjak össze, nem görbül az.:)
pb_23-11-2012 22:29:46 // 41389
Pedig én több olyan Pldányt is láttam, ami se nem görbült, se nem zsugordott.
atis_166jtd23-11-2012 22:10:20 // 41388
Hidd el görbül. Nem anyagfüggő. Láttam már jópárat. Volt olyan is ami nem görbült hanem mint a zsigulit szokták zsugorodott.
pb_23-11-2012 22:07:04 // 41387
Ami anyagból van, az nem görbül L.)
pb_23-11-2012 22:05:45 // 41386
Lehet, hogy úgy van baja az egész verdának, ahogy van, de a mai fogpixkáló hajtórudak simán Lgörbülhetnek 1 kis víztől. Ezek már nem azok a technikák, amiket hfejesen kiló60nal hajtva a pályaán sem lesz különösebb bajuk.)
hg6idn23-11-2012 21:54:29 // 41385
Ettől görbébb hajtókart láttam volt cégem Focus talán TDCi motoros autójánál. Váci Megyeri sarkánál a kollégám egy nyári extra zivatar után átment egy kicsit nagyobb vízen, majd a kiérkező szerelő még járatta kicsit a kalimpáló motort :)
atis_166jtd23-11-2012 21:51:15 // 41384
Szerintem ne próbáld ki. Hidd el elöbb görbül a hajtókar mint hogy nyit a szelep.
Ferke23-11-2012 21:28:54 // 41383
Fura, de van egy momentum a cikkben, ami miatt nem tudok feltétlen 100%-ban hinni a szakinak: leírja, hogy a motor 60ezer km ellenére bontva volt...és hogy 1,5mm különbség van holtponton két dugattyú között...egyrészt ha tényleg bontva volt, akkor nem csak ez a a vízösszenyomásos sztori sántít nagyon, hanem az egész autó úgy komplett gyanús, ezer oka lehet a tapasztalt hibának, másrészt meg a hajtókar mire meg tudna görbülni, addigra rég nyit a kipufogószelep, szóval ez az egész cikk egy kicsit nagyotmondós....szvsz.
mreni23-11-2012 20:03:51 // 41382
ez így van,de valóban van mikor a cooler a leggyengébb láncszem
Alfa GT-Csaba23-11-2012 20:00:02 // 41381
Annak nagyon minimális a lehetősége hogy az intelcooler felfújódjon,előbb rugja le a nyomás a gumi csövet ,vagy lyukad ki egy gyengébb pontján ahol már az olaj kikezdte
DieselManiaco(NagyVad)23-11-2012 19:39:35 // 41380
addig örülj még ez így van,én más offos autónál láttam, olyan geometriát ami overbooston ragadt le,és egy idő után az intercooler feladta,és felfújódott...
atika23-11-2012 18:54:46 // 41379
Köszönöm! Alkalmazni fogom!
GTPeti23-11-2012 18:01:48 // 41378
Csak volt. Sajnos az amorés írások a nyílvánosság számára is elérhetőek. Márpedig ezt a tippet én anno csak a közösségnek szántam. (Nem véletlenül.)
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-11-2012 18:00:48 // 41377
Amit használok OMV olajat annak ezek az ajánlásai, API TC, ISO-L-EGD, JASO FC, TISI Sajna szulfáthamu infó nincs rajta. De majd utána nézek.
Wickey23-11-2012 17:58:03 // 41376
ne felejtsük el, hogy akkortájt még a kenőanyagok is VH-s szintet képviseltek. Konkrétan mostanában hamarabb fog a gázolajad kockára fagyni, minthogy a gyárilag ajánlott olajjal kenési elégtelenség miatt baja lenne a motornak indításkor.
Wickey23-11-2012 17:54:14 // 41375
lambda szondán keresztül elég kevés mindent figyel az elektronika, a "károsanyag kibocsátást" az például elég erős kifejezés az O2 tartalomra. :D
A lambda szonda nem károsanyagot keres, hanem zokszigént. Ha van, azt jelenti, hogy akkor még nem elég a károsanyagból, oszt ad még neki kakajót. :P
A lambda szonda nem károsanyagot keres, hanem zokszigént. Ha van, azt jelenti, hogy akkor még nem elég a károsanyagból, oszt ad még neki kakajót. :P
mreni23-11-2012 17:03:12 // 41374
JASO FC és API TC ajánlásai legyenek mindenképp,illetve alacsony szulfáthamu tartalma legyen(0.03%)
Ajánlott márka a Ravenol és a Liqui Molly,ezek már bizonyítottak.
Adagolás, egy tankhoz 2-2.5dl
Ajánlott márka a Ravenol és a Liqui Molly,ezek már bizonyítottak.
Adagolás, egy tankhoz 2-2.5dl
atika23-11-2012 16:47:18 // 41373
Akkor mi is az ajánlott márka és mennyiség?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
535
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?