Forum >> Szerelőműhely

GTPeti07-03-2012 21:09:36 // 38022
Kéne tenni egy próbát egy hasonló autóban. Ha ott működik, akkor lehet, hogy a légzsákECU van "vészüzemmódban" és egy bontott berakása lenne a megoldás. (Ezt is jelezheti a légzsáklámpa. Ha a flash-ből kiolvasott programm ellenőrzőösszege nem stimmel, akkor biztonsági elektronika lévén könnyen lehet, hogy a lámpa kigyújtása után szándékosan semmit sem csinál az ECU.)
mreni07-03-2012 21:08:00 // 38021
nekem működött/működik
Piritu - 1.000.00007-03-2012 21:06:18 // 38020
A FES oldala szerint sima ügy kéne hogy legyen...
GTPeti07-03-2012 21:03:52 // 38019
Sajnos nincs Spiderhez való eLearn-om. Abban le lenne írva, hogy mik az egyes vezetékek Nekem az a tippem, hogy a harmadik szál az egy L-line és nem biztos, hogy jó helyre megy. (Értsd.: nem a 15-ösre kéne mennie. De ez csak tipp.) Az első az utánaolvasás lenne nálam.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 20:56:34 // 38018
A három pólusúból a középső a test, az egyik az ODB 7-es lábra megy a harmadik érintkező meg az ODB 15-re. A 15 meg hozzá van kötve az elektronikához. Lehet, hogy meg kellene szakítanom ezt a szálat? A légzsák 3 pólusú csatijában mind a három érintkező be van kötve.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 20:54:24 // 38017
No mentem még egy kört.
Motorvezérlő, ABS működik, légzsák nem. Magyarul a 3 csatlakozóból 2 műxik, a harmadikon nem talál semmit a FES :-(
A összes beállítást végigellenőriztem...
GTPeti07-03-2012 20:54:18 // 38016
Life is good. :)
mreni07-03-2012 20:41:32 // 38015
gyakorlatilag is
GTPeti07-03-2012 20:41:07 // 38014
Így van, elvileg ugyanott van minden 3pólusúban a két szál. Elvileg...
mreni07-03-2012 20:36:56 // 38013
Keverem már én is.

nekem minden mókolás nélkül ment az abs is a sima vagcom-os kábellel és 3pin-es átalakítóval,mert ugye ezeknél 3 csatlakozó van abs,lufi,motor így nem kell kapcsolósra alakítgatni,rádugod és mennie kell.
GTPeti07-03-2012 20:35:43 // 38012
Azt a 300Ft-ot megéri. 5-10%-kal javulnak az esélyeid. ;)
Bella07-03-2012 20:33:58 // 38011
Köszi!
Valakinek van esetleg vadriasztóról véleménye? Mert nemrég egy őzet kaptam majdnem telibe......
GTPeti07-03-2012 20:33:43 // 38010
Ha a légzsák ECU-nak külön - három pólusú . csatlakozója van, akkor abból vszínüleg csak kettő használt. Van benne egy föld és egy K-line.

Ha jól emlékszem a legtöbb diag kábel OBD csatijában a 4-es és az 5-ös össze vannak kötve, ezek a "föld". Legegyszerűbb, ha szétszedett kábelnél ráforrasztasz ide egy vezetéket és a másik végére pl. egy ellenálláslábat forrasztasz, így be tudod dugni a 3 pólusú diag csatiba. (Oda, ahol a fekete vezeték van).

A 7-es meg ugye defaultban a K-line a diag kábelben. Innen pedig szintén egy vezetéket kéne vinni és a másik használt pontra kötni (a 3pól. csatinál). Így mennie kéne.

Persze gyújtást mindenképpen kell rá adni, de ez tuti egyértelmű volt.


(A légzsáknál SOSEM szabad Actuator Test-et csinálni, ezt is hagy jegyezzem itt is meg.)
GTPeti07-03-2012 20:14:37 // 38009
Csakis bontott!!!
mreni07-03-2012 20:10:11 // 38008
részvét,bontottat vegyél inkább,jobban jársz vele :(
Bella07-03-2012 20:00:29 // 38007
Sziasztok!

Nemrég összefutottam Tapsi Hapsival, ez lett az eredmény:




Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e autóbontóban venni lökhárítót, vagy jobb az utángyártott. Tudom, a legjobb az eredeti lenne, de annak horror az ára.
mreni07-03-2012 19:51:44 // 38006
valamit rosszul nézel szerintem,itt van a kezemben a cucc és stimmel minden
mreni07-03-2012 19:47:45 // 38005
a 15ösön semminek
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:46:48 // 38004
De az ODB-3PIN átalakítóban az ODB végén NINCS bekötve sehová a 3-as. Hiába kötöm a 16-osban a 3-as lábra, oda nem csatlakozik semmi.
Minek kellene lennie a 15-ös lábon?
mreni07-03-2012 19:40:50 // 38003
köszi,nem szoktam figyelgetni :))
mreni07-03-2012 19:40:36 // 38002
kevered,a 7es lábon a motor kommunikáció megy a 3ason a légzsáké,ez mind az obd csatin értendő
mreni07-03-2012 19:39:51 // 38001
de ne a 3 pólusú csatiban nézd a 3as lábot hanem a 16pin-esben :))
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:38:27 // 38000
Légzsákhoz elvileg a 7-est kellene a 3-asra kötni az ODB csatiban. A három pólusú ODB aljazatában a 3-as NINCS bekötve sehová :-(
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:35:39 // 37999
Gratula a k-koz! :-))
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:34:55 // 37998
Nem értem.
A 3 pólusú csatlakozója az ODB ellencsatiban a 7-es lábra van kötve. Ha átkötöm az ODB-t a 7-esről egy másik lábra, arra NEM csatlakozik a 3-as átalakító egyik lába sem, tehát lóg a levegőben a csatlakozó.
Ami viszont feltűnt, hogy a 3 lábú harmadik kontaktja a 15-ös lábra van kötve, ami elvileg az ODB-ben üres. Oda kellene kötni a 7-est?
mreni07-03-2012 19:30:01 // 37997
de stimmel,próbáld meg :))))

csináltam már párszor
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:25:25 // 37995
Ha 7-es lábon kommunikálós kellene, azt írná a FES oldala. Ráadásul a 3 pólusú csati mindig ugyan oda van kötve. Ha átkapcsolnám a 3 pólusú aljazata nem stimmelne...
mreni07-03-2012 19:17:45 // 37994
nem mert a légzsák nem a 7es lábon kommunikál mint a motor. ha nem kapcsolós az interface akkor nem fogja megtalálni a légzsákot.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:15:44 // 37993
A FES is mindkettőnél csak annyit ír ki, hogy a 3 pólusút csatlakoztassam.
"Scan" üzemmódban se találja a légzsákot.
Piritu - 1.000.00007-03-2012 19:12:58 // 37992
Most segítsen valaki kiolvasás ügyben!
Adott a Spider 3 pólusú légzsák csatlakozóval.
A FES szerint a légzsákhoz ugyan azok a kábelek kellenek (KL3 - ODBKey - 3PIN) mint a motorhoz.

A motort (M2-10-4) látom a hozzá tartozó csatin keresztül, a légzsákot a vezérlője mellett lévőről nem.
mreni07-03-2012 18:37:08 // 37991
ja,csak aki gyakrabban csinálja annak sima ügy
Azzurro07-03-2012 18:16:01 // 37990
Rengeteget kell bontani, és az elég sok idő. :-((( Egyszer kuplungoztuk, és nem volt egyszerű. Azért érdeklődtem, hozzá fogjunk e. :-)))
mreni07-03-2012 18:13:25 // 37989
pedig meg lehet :)
Azzurro07-03-2012 18:06:15 // 37988
Nem gondolnám azt hogy 4 óra alatt meg lehetne csinálni. Nagyon kevésnek tartóm. :-))
DELFIN07-03-2012 18:00:43 // 37987
EZ MI A F..Z MÁR MEGINT?? HASZNÁLT MÁR ILYET VALAKI?? http://www.greenfuel.hu/gyik#mi_tortenik_ha_sokat_tul_keveset_adagolunk
Piritu - 1.000.00007-03-2012 17:34:31 // 37986
Nem is rossz ötlet. Bontott kábel és két pár jó csipesz. Ma láttam 2600-ért egy párat :-))
Wickey07-03-2012 16:05:53 // 37985
nnna. Valami hasonló kaliberű lehet a gtv kábeles megoldásom is. :D
Wickey07-03-2012 16:04:30 // 37984
Ez amatőr. :-)
Én meg megfogtam egy gtv6 akksi főkábelt (ugye abban a csomagtartóban van az akksi), és csináltam belőle egyet. Ami kábel elég ahhoz, hogy harminc éven át a csomiból beindítsa az autót, annál jobb bikakábel nekem nem kell. :D :D :D

mondjuk nem is az a két ujjal megemelem fajta kábel lett...
Azzurro07-03-2012 14:48:22 // 37983
Rutinos szerelőnek?? A bölcsőt leszerelni a húzós. :-)))
GTPeti06-03-2012 21:38:58 // 37982
Háát... Ha már kábel akkor legyen rézből... Ha elég a 25-ös, annál jobb, mert flexibilisebb tőle. Tudom, hogy ez most nem hifi, viszont egy olyan segédeszköz, amit nem 2 évre vesz az ember. Úgyhogy legyen jó. :)
Piritu - 1.000.00006-03-2012 21:19:59 // 37980
(Még úgy se rossz, hogy az alu fajlagos ellenállása 50%-al magasabb a rézének.)
Piritu - 1.000.00006-03-2012 21:13:55 // 37979
Amit linkeltem tiszta alu, de cserébe 37,5 mm2. Ha tényleg létezik a feléért is, akkor tuti cucc :-)
GTPeti06-03-2012 20:59:09 // 37978
GTPeti06-03-2012 20:57:39 // 37977
GTPeti06-03-2012 20:55:25 // 37976
Tényleg nem rossz, de mintha ennek a feléért is meg lehetne kapni ugyanezt. (Így dereng.)

Sajnos már ezeknél is vigyázni kell arra, hogy rézből van-e a kábel, vagy "CCA" copper colored / coated aluminium...
Roll198306-03-2012 20:46:06 // 37975
Köszi a tippeket, saját kábel beszerzésnél majd hasznosítom őket. Ezt a kábelt meg szerintem én használtam először, mert tuti, hogy ezzel nem lehet autót beindítani. :)
Piritu - 1.000.00006-03-2012 20:37:41 // 37974
Találtam egy szimpatikus darabot.
GTPeti06-03-2012 20:33:26 // 37973
Így van, erről van is kép a blogom akkus posztjában.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.