Forum >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.00026-02-2012 14:27:04 // 37822
A Spider-ből így jött ki.
Robbye26-02-2012 13:41:51 // 37821
Hát ezért nem működött az ablakemelő motor :( kukába landolt :)
GTPeti26-02-2012 13:06:15 // 37820
Nekem is az van. Ma már berakás előtt tuti lefújnám (vékonyan) matt fekete spray-vel. Ez persze nem olyan jó bevonat, mint a gyárilag ráégetett festék, vagy az eloxálás, de több, mint a semmi. Félek, hogy a téli sózás hamar megeszi a natúr alumíniumot. (Lehet, hogy tavasszal egy alapos külső mosás után meg is lépem ezt.)
GTPeti26-02-2012 11:50:38 // 37819
A lökhárítót nem kell leszedni, csak a lenti vízszintes rácsot. A klímahűtő elölről van pár 8-as hatlapfejű csavarral a sima hűtőhöz fogatva.

(Feltételezem, hogy az eLearn-ba már belepillantottál. ;)
Bilux26-02-2012 11:47:54 // 37818
A hűtő valószínű erhardtól lesz Nissens.
Bilux26-02-2012 11:46:37 // 37817
Egy részletesebb leírást tudnál eszközölni?
Mert elég elnyagyolt lett :) Alul azt a kereszttartót lecsavarozom az addig tiszta sor.
De a klímahűtőt hogy szedem le a vízhűtőről az nem. Lököst nem kell leszedni?
GTPeti26-02-2012 11:20:51 // 37816
Ha gondolod, olvasd el a blogom témábavágó posztját. ;)

Elöljáróban annyit, hogy:
- lefelé lehet a legegyszerűbben kivenni, a képen látható vízszintes elem le csavarozása után
- nem kell szétbontani hozzá a klímát

- legjobb lenne egy feketére eloxált hűtőt venni, ezek tartósabbak (ha még találsz)
Bilux26-02-2012 10:29:12 // 37815
Új fejlemény, a hűtő jobb alsó sarka "átizzad" még nem folyik, de elég ramaty...
Tehát hűtő cserét kell majd végeznem rajta. Ha jól sejtem csak lefelé lehet ezt véghez vinni. Mit kell szétbontani az autón, hogy le tudjam venni. Remélem a klímát nem kell szétbontani hozzá, mert előtte van a klímahűtő.
Bárdin néztem árakat valeo kb 64.000Ft.
Bárdis hűtő meg 34.000Ft.
Na már most mint tudjuk a bárdi nem gyárt hűtőt ki dolgozhat be nekik? Mert nem mindegy mennyit dobok ki az ablakon. Ami most bent van annál még egy szar kínai darabb is jobb lenne. Tehát hűtőben mindegy milyet veszek?
Átok79146TD26-02-2012 09:55:15 // 37813
keresel 1 chippest-diagnosztikást aki birja neked azt amit akarsz
Azzurro26-02-2012 08:27:50 // 37812
És mit lehet vele csinálni, hogy ne változón?
Liquid25-02-2012 23:49:32 // 37811
nemtudom, én benzinesre gondoltam alapból...
Piritu - 1.000.00025-02-2012 22:16:30 // 37810
Hát igen, a budapesti létnek is megvannak az előnyei.
Bár érdekes, hogy a kímélő autópályázás a hátsót elintézte :-((
Ferke25-02-2012 22:14:14 // 37809
8v és 16v között sincs különbség, tökugyanúgy cserélendő mindegyikben...
GTPeti25-02-2012 22:13:14 // 37808
Részvétem. Mikor Pesten autózom, mindig megállapítom, hogy oda az Uno való a faék egyszerűségű futóművével. ;)

(A futómű két talpas kivételével full gyári. Persze a talpasok már megint eseményszámba mennek. S ezúttal lengőkarostól fognak kikerülni.)
Ferke25-02-2012 22:12:34 // 37807
Enyémben most van 120ezer.Síri csend:-)Szintén 17-esekkel.
Az árakat nem kommentálom, még mindig sokkallom:-)
Ferke25-02-2012 22:06:53 // 37806
Csináld meg egymás után 3x, utána már könnyen megy:-)
Reléket pattintsd csak le a konzolról, húzd félre teljesen a sárvédőig, így kijön a vízcső mellett.:-)
Wickey25-02-2012 21:52:33 // 37805
most első körben mondanám, hogy szerintem kukksemmiben nem különbözik egy MY2002-es 16V jtd meg az FL 16V jtd, több különbség van a 8V és a 16V között, de igazából ehhez látnom kéne a motorterét egy FL-nek, mert így fejből szombat este élő ember nincs aki megmondja. De sztem nagy sok variálás nincs, ugyanott van kábé rajta minden.
Wickey25-02-2012 21:48:57 // 37804
az nem ér, te csalsz, végig autópályán csörtéztél. Ott nekem se fogyna a futóművem. :-P
Napi 100km+ Budapest, na, az becsókol. Pláne, hogy percig nem gondolkodok hogy a sok félfaszt akik az Árpád fejedelem útján ácsorognak a Komjádinál jobbra lecsapva a Frankel - Török útvonalon kikerüljem a versenytempómból természetesen mit se engedve. :-)
Wickey25-02-2012 21:45:07 // 37803
lekapod a relécsoport műanyag fedelét, ha meg hideg és sötét van, akkor a reléket egyesével is ki lehet akasztgatni nulla erőfeszítéssel. Én inkább a légszűrőház fedélcsavarok miatt szoktam idegeskedni, lusta is voltam 2 hete légszűrőt cserélni ebben a kikúrt hidegben (de tényleg, mínusz 15-ben az udvaron bőven elég volt az olajjal szívni). Most hogy itt a jóidő, bepótolom. Mondjuk holnap. 1500-2000km ide vagy oda nem számít légszűrőnél.
Wickey25-02-2012 21:41:46 // 37802
A 140-et (még egyszer és utoljára) az DMF + KUPLUNG combora értettem. Nem a lendkerékre VAGY a kuplungra. A kettőre együtt. Az meg elég sonderpreis még mindig véleményem szerint.
5-6 évre oszlik el az 5-600k? Na ne viccelj. Maximum a dísztárgyaknál.
Ennyibe kis túlzással csak az olaj + vezérléscserék kerülnek. Kétévente egy vezérléscsere (mennyi is az kábé? 50 rugó? 60? vízpumpával együtt), meg négy olajcsere, nevezzük kisszervíznek 20-25k/db áron nem is horror ugye, az annyi alsóhangon is, mint 130-160k jómagyarhuf. Az pedig évi 65-80ezer. Na, ez a teljesen normális, hihi. Sajnos. :-(
Ez van bazzeg, aki gyalul, az takarítsa a forgácsot, és ne sírjon a villanyszámla miatt.

Amúgy helyes. Szerezz nekem egy embert, aki ... ááá, úr vagyok, nem kell a100k, hanem elég, ha csak 60k km-ig garantálja a futóművem. Cserébe azt cserél ki, amire csak rámutat, és arra, amit csak mond. Nekem ugyanis legkésőbb 35k km után elkezd oszlani, és olyan 60-75ezerig bírom idegekkel, akkor szoktam olajcseréhez igazgatva szétkapni.
Ja, de oszt nincs ugatás a közlekedési stílusom, az általában rövid fékútjaim, meg a 8.5x17-es felnik és a 225/45R17es gumik miatt... :-)))) Nekem a téli méret is 205/55R16. Kisebb nem fér el. :-)
Bilux25-02-2012 20:43:43 // 37801
Mert különbözik a FL-estől az original 156 jtd?
Liquid25-02-2012 20:38:17 // 37800
elnézést kivánok, nem néztem meg kellően milyen 156-ról van szó
Liquid25-02-2012 20:36:55 // 37799
ha lekötöd az LMM-nél a szívócsövet , akkor ki lehet ügyeskedni a relécsomag leszerelése nélkül is, legalábbis úgy emléxem megmegy
Piritu - 1.000.00025-02-2012 18:52:21 // 37798
Nincs :-(
Az ftp-n volt egy ideig egy beszkennelt, 120 MB, az van meg, de még facelift előttié. A faceliftes nem lett magyarra lefordítva. Elvileg anno adtam a kocsihoz egy német nyelvű faceliftest és egy magyar régi leírást. Nincs már meg?
Bilux25-02-2012 18:46:41 // 37797
Van online használatid? Megnézném...
Hermész 8825-02-2012 18:45:58 // 37796
Hello. Téten a Németh szervizbe mehetsz bizalommal. A Tibi be is szerzi. Szia.
Piritu - 1.000.00025-02-2012 18:35:14 // 37795
A használati 164-165 oldala szerint csak a relécsoportot kell félretolni és kijön.
Rolcho25-02-2012 18:34:58 // 37794
Erre való a szakember. :-)
mreni25-02-2012 18:32:15 // 37793
jtd-nél nehézkesebb művelet
Rolcho25-02-2012 18:30:35 // 37792
Nálam (1.6 TS) elég volt leszedni a relécsoportot. Lehet annyi neked is elég lesz.
mreni25-02-2012 18:24:39 // 37791
nem kell szétszedni,felülről cserélhető egy kis ügyességgel
Bilux25-02-2012 18:18:15 // 37790
Alfa 156 légszűrő csere....
Hogy a retkesbe kell szakszerüen könnyen kicserélni?
Mert hogy nem forog az ágyában az a marha mérnök aki kitalálta ezt a módszert a légszűrő elhelyezésében.
A hűtővízcső útban van az akksi elötti relécsoport útban van két csatlakozó oldalt a lámpa mögött útban van. szét kellett szednem a fél autót hogy kicseréljem azt a tetves légszűrőt. Most rettentő dühös vagyok.
Ferke25-02-2012 16:00:14 // 37789
Hàt nem:-)
Azzurro25-02-2012 15:12:37 // 37787
Olyan kérdésem volna, ha kicserélem a kilométeróra konzolt, akkor meg marad e az eredeti kilométerállás?:-)))
Ferke25-02-2012 14:10:00 // 37786
A140-re írtam,hogy sok, de nyilván nem 77,azért annál több.
Naja, évente kb 4-5x esik be hozzánk is olyan 156-os,amin egyszerre minden cserés,van ilyen is, de elég ritka.
A nagy átlagban a helyzet általában olyan,mint ami a blogomban olvasható,5-6 évre oszlik el egy ilyen összeg.Az meg teljesen normális.
A másik téma is eléggé összefügg ezzel: össze lehet rakni a 156-os futóművet úgy,hogy elmenjen 100ezret, csak ennek megvan a módja, olyan szerelő kell,aki ezt gariban vállalja (vannak ilyenek!), és máris nem megy el kétévente 100ezer....és ez csak 1 példa.
Wickey25-02-2012 11:07:23 // 37785
ezt magyarázom én is. Ha összejönnek a dolgok nem sok az a fél misi. Erre mondtam azt mindig is, hogy a 156 bizony egy relatíve drága játékszer, közel se tartható fent fillérekből úgy, mint mondjuk egy 145/146. Ámbár azokból a TS-ek azért tudnak ugyanúgy meglepetést okozni.
Wickey25-02-2012 11:04:16 // 37784
örülök. És gratulálok. Akkor a tied múzeumi darab lesz, merthogy ezzel egyedül lehetsz.
Az én autómban közel 350ezer km van, és vallásos tisztelettel cserélgetem őket legalább kétévente, sőt, az is csoda, ha kibírnak 70ezret. A budapesti utakat meg hadd ne mutassam be, a közlekedési stílusomról meg hadd ne nyilatkozzak. Maradjunk annyiban, hogy még úton lennék valahol a világban, ha a nagykönyv szerint mászkálnék mindenfele.
Wickey25-02-2012 11:01:04 // 37783
a 88 meg a 77 valóban nem 140 ezer. Én ugyanis a kéttömegű + kuplung szett árára gondoltam, ha eddig nem lett volna gyanús. :)
Mellesleg EGYBEN nem költöttem rá 600k-t az autóra. De mondjuk egy év alatt kb. igen, ami erősen egybennek számít. Szerintem.
Van, amikor összejönnek a dolgok. Kezdődött azzal, hogy elfosta magát a valeo kuplungszett kiemelőcsapágya. Kuplungszettcsere. Akkor -ha már piszkáljuk az elejét- alsó-felső lengőkarok, stabrúdszilentek, stabrúdpálcák, kormányösszekötő (külső-belső), gumiharangok kormányműre és féltengelyre (ha lúd, kövér alapon). Főtengelyszimmering, ha már kuplungozunk. Esedékes volt a nagyszervíz, vezérléscsere, vízpumpástól mindenestől. Négy fék, elöl-hátul ugye. Hátsórugó, és két hátsógátló. Előre pedig kellett két új kerékagy és kerékcsapágy, ettől szűnt meg végleg a féktárcsafelhullámosodási problémám. Jó, vonjuk ki az egyenletből a négydugós fékeket és a 305ös tárcsákat előre, elvégre az tyúning, a 16os felni felújítást és a négy vadi új goodyear UG8-ast, mert hát azért ezt is lehetett volna "okosabban" intézni pl. leszarni a karcos és padkázott felnit oszt rádobni "99%-os" használt gumit féláron, és akkor máris nem mittudomén 5-600k hanem csak 350-400, de az se kevés.
.......................25-02-2012 10:42:45 // 37782
Biztos tud valaki itt segíteni,milyen vonóhorog szerelhetö most a törvény szerint,
Györ környékén tudtok valakit aki nem vág át?
Piritu - 1.000.00025-02-2012 10:12:08 // 37781
Kösz a tippet. csapágylehúzót tudok szerezni, a forrasztás meg nem probléma :-)
Ferke25-02-2012 09:42:53 // 37780
Tényleg nem nagy ügy, a legnehezebb része maximum az, hogy a csapágyakat le kell húzni (ehhez kell spc szerszám), meg hogy a régi hidat le kell forrasztani, az újat meg rá. (ehhez jó ha van egy minőségibb forrasztód).
Én konkrétan a pár utcával odébb lévő autovill. kisboltban szoktam lerendelni, vagy a budaörsi kelle-nél (kelle.hu) de szerintem bármelyik boltban lerendelhető, akár neten is, mert szépen összegyűjtik a generátor száma alapján a hozzávalókat.
Piritu - 1.000.00025-02-2012 09:19:24 // 37779
Az enyém anno pont fordítva volt. Mínuszban nem mutatott semmit, aztán ahogy felmelegedett beindult.
Piritu - 1.000.00025-02-2012 09:17:30 // 37778
Hol van ez a bárhol? A Spider generátorának felújításán gondolkodom. Ha otthon is meg tudom csinálni elszöszmötölnék vele. Télen van idő ilyesmire.
pb_25-02-2012 00:01:09 // 37777
A hobbi mondjuk az, hogy kipingálod fosződre, + nem szpoatod + magad a horganyzott csavarral. De ez , % mondjuk 25, 30%. Ettől még mondjuk a fesszabot, a csapágyat, szénkefét, csúszógyűrűt, nem úszod +. Már persze, ha tiszességel magad mögöd akarod tudni a dolgot.) Naja ha lehet tegnap Lőttre kéne, és lehetőleg 10 HUFból legyen benne 1 makulátlan motor, ami termeli a benzint. Na persze, + faxom.D
Ferke24-02-2012 23:19:52 // 37776
Na ja,de az a más az nálad is inkább hobbi. A hobbira költést össze se akarom számolni. Lehet,hogy mától a lentebbi árakon kéne vállalni, csak a vicc az,hogy itt ezt mindenki normális árnak gondolja,amikor meg begurul az autó,hirtelen a 25 is sok,meg jó lesz bele az utángyártott is,mert az 3ezerrel kevesebb...meg csúszógyűrűt ne is,mert az még bírja...ki a fene érti ezt,ami itt van!?:-)))
Rizzo24-02-2012 22:57:00 // 37775
Hello
Lehet hogy tévedek de én akárhány ilyen kijelzőt láttam mind ezt produkálta.
Az enyém is pixeles lesz melegben és gondolom a 18 ezres is.



"Tisztelet Alfás társaim!
Nem tudtok segíteni abban hogy hol tudok olcsóbban kijelzőt kapni vagy megcsináltatni a kijelzőm? 2002-es alfa 156 2.0 JTS középen ami mutatja a fogyasztást, dátumot és miegyéb információt. hidegen hibátlan, de mikor bemelegszik már nem látni semmit csak pirosan világít. Eddig bontóban 18.000-ért ajánlottak nekem."
pb_24-02-2012 22:56:42 // 37774
Naja, ez nagyon nézőpötty kérdése.) + ez az egész mennyit költöttem rá dolog, sztem relatív. Én pl a generátorra 12300 HUFot költöttem, amiben új csapágyak, szénkefék(tartóval), feszszab, csúszógyűrű, csavarok, + némi Xtra is van.)



Viszont másra + Lbaxtam már Nnek a többxörösét is.)
Ferke24-02-2012 22:25:51 // 37773
A tuti az lenne,ha egy járó motorú autóból tudnád megvenni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.