Forum >> Szerelőműhely
mreni23-02-2012 12:45:56 // 37722
a blokkon sehol. vagy a váltóban van vagy ABS-ről veszi a jelet.
Hermész 8823-02-2012 12:45:23 // 37721
Ciao. Ki tudja, hogy hol talalom a km óra jeladóját a blokkon?
Béci Ɨ|ѯ23-02-2012 07:17:29 // 37720
Akkor jó, az legalább viszonylag könnyen orvosolható. :)
Public Enemy22-02-2012 20:28:33 // 37719
Az sok mindentől függ...
Ha vigyáztak rá és rendszeresen szervizelték, kifoghatsz egy-egy jobb példányt!
Nálam van egy megkímélt darab, ha érdekel! :-))
Ha vigyáztak rá és rendszeresen szervizelték, kifoghatsz egy-egy jobb példányt!
Nálam van egy megkímélt darab, ha érdekel! :-))
Robbye22-02-2012 20:27:28 // 37718
de az volt a gond :) köszi.De cserélnem kell fékpofákat is mert már nem sok van :D
Imyx22-02-2012 20:03:49 // 37717
Ja, nem tudtam :)).
mreni22-02-2012 19:38:22 // 37716
ha erre jársz ugorj be megnézzük ;) így csak tippelgetni lehet
Rolee15622-02-2012 19:34:15 // 37715
Az a baj, hogy akit a szerelőm ismert szakit itt Pécsett már meghalt... Őt mondta, hogy vele be merte volna vállalni a felújítást mert ő érti a dolgát...
Ismeretlenekre ilyen munkát pedig kár volna rábízni... Hiszen valszeg 2 hónap múlva ismét szétesne... Ezt pedig nem fogom bevállalni!
Ezért hajlok egy komplett autó felé... No de ez sem egyszerű hiszen nem igen találok elfogadhatót... 2,5 V6-ból kettő darab van csak 300 ezer alatt... Nagyjából ezt az árat tartom a felső határnak donor autóra, de már ez is régen sok! Erre még rájön a beépítés (ez nem lesz sok), plusz a papírozás (ezt pedig lehet halogatni).
A motorgenerál ennél olcsóbb lenne, de sokkal rizikósabb. Így lenne egy kipróbálható autó. amiből utána még sok mindent ki lehetne árulni akár...
Ez tűnik a legjobb döntésnek... bár egyenlőre azt sem tudom az ilyen 200akárhány ezer forintos 2,5-esek milyen állapotban lehetnek. Azokkal a motorokkal is sok baj van?
Ismeretlenekre ilyen munkát pedig kár volna rábízni... Hiszen valszeg 2 hónap múlva ismét szétesne... Ezt pedig nem fogom bevállalni!
Ezért hajlok egy komplett autó felé... No de ez sem egyszerű hiszen nem igen találok elfogadhatót... 2,5 V6-ból kettő darab van csak 300 ezer alatt... Nagyjából ezt az árat tartom a felső határnak donor autóra, de már ez is régen sok! Erre még rájön a beépítés (ez nem lesz sok), plusz a papírozás (ezt pedig lehet halogatni).
A motorgenerál ennél olcsóbb lenne, de sokkal rizikósabb. Így lenne egy kipróbálható autó. amiből utána még sok mindent ki lehetne árulni akár...
Ez tűnik a legjobb döntésnek... bár egyenlőre azt sem tudom az ilyen 200akárhány ezer forintos 2,5-esek milyen állapotban lehetnek. Azokkal a motorokkal is sok baj van?
Ferke22-02-2012 15:37:52 // 37714
Ezt így nem lehet megmondani, látni ,meg hallani kéne.
Bence22-02-2012 15:19:58 // 37713
Önindító nem lehet?...én már ilyet is hallottam, hogy azt kéni kipucoltatni/felújítani :S
Ferke22-02-2012 15:00:00 // 37712
Kéne egy olajnyomást mérni, veztengelyt ellenőrizni, ez gyanúsan hidrotőke hang.
Kareszka198422-02-2012 14:56:35 // 37711
váltó felől jön? hidegben minden nyöszörög, csikorog, nyekereg :(
Kareszka198422-02-2012 14:55:48 // 37710
amennyire én tudom 105 lovas mociban nincs vezérlésmódosító :)
Imyx22-02-2012 14:48:30 // 37709
Vezérlésmódosítóra tippelnék, de nézzük mit mondanak a többiek.
Bence22-02-2012 14:28:41 // 37708
sziasztok
a következő problémában szeretném a segítségeteket kérni:
Hideg motor indítása után kerregő hang jön a motortérből. Csak pár percig tart, amíg a motor meg nem melegszik kicsit. Ez egy aránylag ritmikusan karistoló, kerregő hang. Mi lehet vajon? A hangon kívül más rendellenes tünet nincs semmi. (147 2005 1.6TS 105le)
a következő problémában szeretném a segítségeteket kérni:
Hideg motor indítása után kerregő hang jön a motortérből. Csak pár percig tart, amíg a motor meg nem melegszik kicsit. Ez egy aránylag ritmikusan karistoló, kerregő hang. Mi lehet vajon? A hangon kívül más rendellenes tünet nincs semmi. (147 2005 1.6TS 105le)
Bilux22-02-2012 11:33:07 // 37707
Rendben, most már tiszta minden!
Ferke22-02-2012 11:25:21 // 37706
Ahogy írtam, pont azzal kell kezdj, hogy a csöveket lekötöd. 19-es kulcs kell majd hozzá, van 2 gyorscsatis cső, és két nagy, amihez a kulcs kell. Mindet le kell kösd, mert csak úgy lehet normálisan kicserélni a szűrőt a konzolon, ha az egész konzolt kiszeded, különben úszni fog minden a gázolajban.
Bilux22-02-2012 11:17:07 // 37705
A csövekre gondoltam amik mennek a szűrő be vagy azok engednek annyit, hogy nem kell hozzányúlni.
Ferke22-02-2012 10:28:42 // 37704
Csak az alján van csati, azt meg látni fogod, vagy összenyomós, vagy kell egy kis csavarhúzó hozzá, és azzal kipattintod.
Bilux22-02-2012 10:10:57 // 37703
Tehát ahogy sejtettem nem egy mérnöki munka oké :D
A csatlakozókat hogy oldom roncsolás nélkül mert ilyen gyorscsatik.
Ha jólrémlik összenyomom a fehér "füleket" és lehúzom?
A csatlakozókat hogy oldom roncsolás nélkül mert ilyen gyorscsatik.
Ha jólrémlik összenyomom a fehér "füleket" és lehúzom?
András bácsi22-02-2012 09:59:12 // 37702
Külhonban nem tartjék nyilván a motorszámot, csak kódot. Ergo van egy adásvételit/számlád a kinti motorról, ami azonos kódú, az már jó.
Ferke22-02-2012 09:21:45 // 37701
A motor már nem számít fődarabnak, tehát ha nem olvasható, akkor motorkódot írnak a forgalmiba, és kész.
De én a motorgenerál felé hajlanék, mert nem fogsz találni normális motort...mitől jobb vajon egy lutri bontott motor a mostani motorodnál? Max annyiban, hogy az még nem csapágyas, csak 2 hónap múlva lesz az, ha peched van.
Nem látsz bele, lutri.
Szerintem rakd rendbe a mostanit, kb ugyanannyira jössz ki, ehhez csak egy normális szerelő kell, és lesz egy normális autód.
mások is megcsinálták már ezt, nem Te lennél az első:))
De én a motorgenerál felé hajlanék, mert nem fogsz találni normális motort...mitől jobb vajon egy lutri bontott motor a mostani motorodnál? Max annyiban, hogy az még nem csapágyas, csak 2 hónap múlva lesz az, ha peched van.
Nem látsz bele, lutri.
Szerintem rakd rendbe a mostanit, kb ugyanannyira jössz ki, ehhez csak egy normális szerelő kell, és lesz egy normális autód.
mások is megcsinálták már ezt, nem Te lennél az első:))
Ferke22-02-2012 09:17:45 // 37700
Mi buktatója lenne egy gázolajszűrő cserének? Max hogy koszos leszel, és asszony nem örül ennek:)))
Motorburkolat le, gázolajszűrő csövei le, konzol le, alul a csati le, konzol ki, szűrő lecsavar, új szűrő kicsit feltölt (de ezt nem muszáj, de ebben az esetben fel kell tölteni a szivattyúval a végén), aztán minden vissza, gyújtás 10-15mp-ig 3x, hogy feltöltse a szűrőt a szivattyú, és indít.:)
Motorburkolat le, gázolajszűrő csövei le, konzol le, alul a csati le, konzol ki, szűrő lecsavar, új szűrő kicsit feltölt (de ezt nem muszáj, de ebben az esetben fel kell tölteni a szivattyúval a végén), aztán minden vissza, gyújtás 10-15mp-ig 3x, hogy feltöltse a szűrőt a szivattyú, és indít.:)
Bilux22-02-2012 08:24:24 // 37699
Gázolajos szakemberek. Hogyan cserélek gázolajszűrőt 156 1.9JTDm gépjárműben?!
Csak benzines autóim voltak ezért kérdezem. Mit kell lebontani, hogyan, hogy hozzáférjek és letekerhessem. Vannak e buktatók.
Csak benzines autóim voltak ezért kérdezem. Mit kell lebontani, hogyan, hogy hozzáférjek és letekerhessem. Vannak e buktatók.
Béci Ɨ|ѯ22-02-2012 07:29:33 // 37697
Nem lehet, hogy alacsony a fékolajszint és gyorsításnál már jelez?
Buksi22-02-2012 07:16:41 // 37696
Az paranormális jelenség! :-(
Robbye22-02-2012 07:10:30 // 37695
Hali!Az milyen jelenség hogy amikor nyomom a gázt a verdának pislog ill.világít a kézifék lámpa?
Dévid21-02-2012 21:00:27 // 37694
Csináltasd meg olcsón, és add el utána gyorsan. Nekem is mindenki ezt tanácsolta, de megtartottam.
Most az "új" motor is csapágyas, 10.000 km után, pedig csak Selenia ment bele 1000 km után, aztán 5000-nél, meg a motorhiba előtt 1000 km-el, pedig nem gyilkoltam, friss vezérlés, stb., stb.
Most az "új" motor is csapágyas, 10.000 km után, pedig csak Selenia ment bele 1000 km után, aztán 5000-nél, meg a motorhiba előtt 1000 km-el, pedig nem gyilkoltam, friss vezérlés, stb., stb.
mreni21-02-2012 19:42:30 // 37693
ha van róla adásvételid és forgalmi másolatod akkor elég
Dzsozy21-02-2012 19:35:33 // 37692
Akkor elég ha van donor autó, "levágom" az elejét, oszt behozom alkatrésznek? Persze úgy,hogy az külhonban már kivonták hivatalosan a forgalomból,mivel ugyan az a motor két kocsiban nem lehet.
Megjegyezném, hogy az én vasam is csapágyas lett 1-2 éve. Én is kérdeztem, pro és kontra érveket halottam, olvastam. Javítás mellett döntöttem. Első körben kompressziót mértek, ami tökéletes volt,tehát már egy költséggel kevesebb. Kapott "új" főtengelyt,csapágyakat,szimeringeket,tömítéskészlet,síkba köszörülés,ha már kint a motor kuplung csere,és azóta is pöpec,nem eszi az olajat, nem ereszti sehol,nem csörög-zörög. Persze a V6 az V6 !!! :)
Megjegyezném, hogy az én vasam is csapágyas lett 1-2 éve. Én is kérdeztem, pro és kontra érveket halottam, olvastam. Javítás mellett döntöttem. Első körben kompressziót mértek, ami tökéletes volt,tehát már egy költséggel kevesebb. Kapott "új" főtengelyt,csapágyakat,szimeringeket,tömítéskészlet,síkba köszörülés,ha már kint a motor kuplung csere,és azóta is pöpec,nem eszi az olajat, nem ereszti sehol,nem csörög-zörög. Persze a V6 az V6 !!! :)
Hermész 8821-02-2012 19:33:59 // 37691
Hahó. 2.4 jtd inditásánál néha melegen, nem alszik el a porlasztò jel ,és akkor nem is indul el. Kiveszem a reléjét visszateszem és utána indul, ha nem is elsőre. Hallottatok már ilyenről?
mreni21-02-2012 18:22:18 // 37690
ha tipusazonos 1.6 helyére 1.6 megy akkor igazából semmi dolgod nincs,mert ts-ek 90%ában nem is látszik már a motorszám,ha mégis akkor ki kell savazni :D
Műszakinál motorkódot kapsz és heló.
2.5V6-nál kell egy KPM-es szemle,forgalmi,törzskönyv és regadó különbözet aztán mehet a buli
Műszakinál motorkódot kapsz és heló.
2.5V6-nál kell egy KPM-es szemle,forgalmi,törzskönyv és regadó különbözet aztán mehet a buli
atika21-02-2012 18:18:27 // 37689
Kösz a tanácsokat!Holnap ránézek a csőre aztán meg lehet gépre is dobjuk!
Csak ez a gépre dobás nem olyan egyszerű: Keresnem kell Szolnokon valakit aki képes erre!
Egyébként mi kell egy ilyen gépre dugáshoz.Leírná valaki miket kell hozzá beszerezni?
Csak ez a gépre dobás nem olyan egyszerű: Keresnem kell Szolnokon valakit aki képes erre!
Egyébként mi kell egy ilyen gépre dugáshoz.Leírná valaki miket kell hozzá beszerezni?
mizooo21-02-2012 18:15:19 // 37688
Nekem tavalyelőtt lett hajtókarcsapágyas, generálozva lett és Szuper! De szerintem csak az összerelés minőségén lehet rontani illetve attól függ, hogy milyen komoly károsodát szenvedett a motor. Én megnézettem az olajpumpát is hátha elégtelen kenés miatt lett csapágyas, de nem, hanem a sok kilométer miatt és eléggé sok lerakódás volt a motorban. Meg kell nézetni gépműhyelben a blokkot, hogy érdemes e vele foglalkozni az én hengereim pl. elfogadható állapotban voltak így csak hónolva/gyűrűzve lett nem lett fúrva/dugócsere.
üdv
üdv
Rolee15621-02-2012 18:06:04 // 37687
Egyszer már voltam a KPM-eseknél még az astra-mal amibe egy 2.0-ás 16V motort raktunk a gyári 1.4-es helyébe. Mivel ilyen gyárilag nem létezett, meg kellett volna terveztetnem az autót egy kamarai taggal, és ha az megvan akkor átalakítási engedély kérelem, majd vizsga. ha ez meg lett volna akkor mehettem volna regadót fizetni, mert, hogy újra kell regisztrálni. Ez még mindig így van?? Mert ez nagyon fontos, hiszen a regadó biztosan lenne vagy 250.000 Ft... de lehet még több is.
Ha csak a KPM vizsgán kell átmenni az nem gond, jó szerelőm van, és természetesen mindent rendbe tennénk az autón. Az astra-t sem tákoltuk össze, teljesen biztonságos volt a hozzá való fékekkel, stb...
Ha a 2,5-est választom, egy donor autót vennék, amiből minden menne át ami csak kell!
Ez után mi várna a KPM-nél? Ez amit leírtam? Vagy a regadó nem kell?
Ha csak a KPM vizsgán kell átmenni az nem gond, jó szerelőm van, és természetesen mindent rendbe tennénk az autón. Az astra-t sem tákoltuk össze, teljesen biztonságos volt a hozzá való fékekkel, stb...
Ha a 2,5-est választom, egy donor autót vennék, amiből minden menne át ami csak kell!
Ez után mi várna a KPM-nél? Ez amit leírtam? Vagy a regadó nem kell?
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2012 17:57:20 // 37686
na jah dejzelből meg elég egy lendkerék is meg 1 porlasztó ha már itt tartunk :)
András bácsi21-02-2012 17:53:37 // 37685
Annyi a megjegyzésem, hogy a külföldi papíros is jó, feltéve, ha ven róla adásvételi. A származás eredetét kell igazolni, nem azt, hogy magyar származású. ;)
Hivatalosan nagyobb motor, vagy más kódú motor csak átalakítási engedéllyel megy, ami nem olcsó. Plusz újra kell vizsgáztatni mindenképpen.
Hivatalosan nagyobb motor, vagy más kódú motor csak átalakítási engedéllyel megy, ami nem olcsó. Plusz újra kell vizsgáztatni mindenképpen.
Dzsozy21-02-2012 17:49:57 // 37684
Szerintem lutri ez is az is! Ha "új" motort veszel abba se látsz bele! Abba is csak kellene egy tömítés szett,új szimeringek stb. Na meg nem elég megvenni a motort,kell hozzá a komplett vezetékezése, motorvezérlő rendszere. Tehát csak simán motorral nem mész semmire. Okmányirodában természetesen le kell papírozni a motorcserét,új forgalmi stb.
Közlekedési Hatóság megnézi, hogy típus azonos e motor
(itt jegyezném meg,hogy a nagyobb hengerűrtartalmú,teljesítményű motor nem típus azonos,más a motorkód)
,műszaki adatlapot adnak az átíráshoz. Ez korábban.2300,-Ft volt Okmányirodába igazolni kell a motor eredetét, így külföldi papiros nem igen játszik,kell egy komoly adás-vételi. 6000,-ft a forgalmi,meg a törzskönyv díja plusz. Meg kéne új zöldkártya, de a mostani szabályozás miatt,lehet,hogy komplett műszakira küldenének.
Ez egyéni véleményem a motorcserével kapcsolatosan természetesen! Szerintem elgondolkoznék a javításon.
Közlekedési Hatóság megnézi, hogy típus azonos e motor
(itt jegyezném meg,hogy a nagyobb hengerűrtartalmú,teljesítményű motor nem típus azonos,más a motorkód)
,műszaki adatlapot adnak az átíráshoz. Ez korábban.2300,-Ft volt Okmányirodába igazolni kell a motor eredetét, így külföldi papiros nem igen játszik,kell egy komoly adás-vételi. 6000,-ft a forgalmi,meg a törzskönyv díja plusz. Meg kéne új zöldkártya, de a mostani szabályozás miatt,lehet,hogy komplett műszakira küldenének.
Ez egyéni véleményem a motorcserével kapcsolatosan természetesen! Szerintem elgondolkoznék a javításon.
Hermész 8821-02-2012 17:49:24 // 37683
Sziasztok, a rugós feszítőt kellene cserélnem ,mert rezonál és, cicereg is.-Hogy uszhatom meg legolcsóbban?- Ötletek?
Nekem van egy Audi feszítőm ,de sajna az 2 centivel hosszabb azaz: 13cm-es.-Gondolom azt nem lehet annyira össze tolni...
Nekem van egy Audi feszítőm ,de sajna az 2 centivel hosszabb azaz: 13cm-es.-Gondolom azt nem lehet annyira össze tolni...
András bácsi21-02-2012 17:29:29 // 37682
Meg aztán hogy ráérsz. ;)
András bácsi21-02-2012 17:28:57 // 37681
Csaltál. ;)
TS-ből elég egy kuplung is, meg szerintem a veztg is kibírja, ha végig normális a kenés. ;)
TS-ből elég egy kuplung is, meg szerintem a veztg is kibírja, ha végig normális a kenés. ;)
Rolee15621-02-2012 17:22:20 // 37680
Üdv.!
Na hajtókarcsapágyas lett a gép :((((( Szóval megoldást kell találnom a problémára... a motorgenerált nem nagyon akarom erőltetni, mert nem 100 %, hogy jól sül el!
Motorcserében gondolkodom...
Ebben kérném a segítségeteket!
Ha ugyan ilyen 1.6-os TS motort akarok beletenni akkor mi van a motorszámmal? Mivel nem stimmel, mit kell tennem és kifizetnem, hogy hivatalos legyen?
A másik megoldás, hogy egy nagyobb motort kap, mert ugye így is 10 litert meg eszik... és nagyon idegesítő, hogy mellé még csak jól sem megy... 2,5-es V6-ban gondolkodom, mondjuk egy külföldi papíros autóból... na de ezt hogyan tudom hivatalosan megoldni? Kell regadót fizetnem rá? Milyen költségek lennének még?
Milyen buktatói lennének az átépítésnek műszaki szempontból, itt figyelembe vehetünk minden megoldást, még az 1.8-as, és a 2.0-ás motorokat is.
Nagyon megköszönném ha valaki tudna ezekről info-t szolgáltatni!
Üdv.: Roland
Na hajtókarcsapágyas lett a gép :((((( Szóval megoldást kell találnom a problémára... a motorgenerált nem nagyon akarom erőltetni, mert nem 100 %, hogy jól sül el!
Motorcserében gondolkodom...
Ebben kérném a segítségeteket!
Ha ugyan ilyen 1.6-os TS motort akarok beletenni akkor mi van a motorszámmal? Mivel nem stimmel, mit kell tennem és kifizetnem, hogy hivatalos legyen?
A másik megoldás, hogy egy nagyobb motort kap, mert ugye így is 10 litert meg eszik... és nagyon idegesítő, hogy mellé még csak jól sem megy... 2,5-es V6-ban gondolkodom, mondjuk egy külföldi papíros autóból... na de ezt hogyan tudom hivatalosan megoldni? Kell regadót fizetnem rá? Milyen költségek lennének még?
Milyen buktatói lennének az átépítésnek műszaki szempontból, itt figyelembe vehetünk minden megoldást, még az 1.8-as, és a 2.0-ás motorokat is.
Nagyon megköszönném ha valaki tudna ezekről info-t szolgáltatni!
Üdv.: Roland
Buksi21-02-2012 15:49:45 // 37679
Hol wazze? :-DDDD
Azért az már nem kis összeg fél év alatt! :)
Azért az már nem kis összeg fél év alatt! :)
Buksi21-02-2012 15:46:55 // 37678
Ebben mondjuk teljesen igazad van! :)
Ferke21-02-2012 13:53:00 // 37677
Intercooler cső rendben van? Ha kireped, akkor szokta ezt csinálni.
Bilux21-02-2012 13:34:26 // 37676
Így látatlanban is a turbonyomással lesz a gond. Overboost vagy mi.
Dugjátok fel gépre.
Dugjátok fel gépre.
atika21-02-2012 13:17:35 // 37675
156 1,9 jtd 140LE
Sok városi tötymörgés után kicsit meg akartam dolgoztatni a lovakat és ahogy húzattam 3300as ford. körül bedobta a Létogassa meg a szervízt dumát.Leállítás után eltűnt de újra húzatás és újra hibaüzi! Kicsit megpörgettem terhelés nélkül és a hiba eltűnt. Lehetséges, hogy valami lerakódás okozhatta a problémát?
Sok városi tötymörgés után kicsit meg akartam dolgoztatni a lovakat és ahogy húzattam 3300as ford. körül bedobta a Létogassa meg a szervízt dumát.Leállítás után eltűnt de újra húzatás és újra hibaüzi! Kicsit megpörgettem terhelés nélkül és a hiba eltűnt. Lehetséges, hogy valami lerakódás okozhatta a problémát?
Demecsab21-02-2012 13:15:29 // 37674
Sziasztok!
Tud valaki Budapesten jó autókárpitost? A vezetőülés szivacsát szeretném felújíttatni. (Alfa 156)
Köszönöm!
Tud valaki Budapesten jó autókárpitost? A vezetőülés szivacsát szeretném felújíttatni. (Alfa 156)
Köszönöm!
Bilux21-02-2012 09:57:52 // 37673
Lehet ide kellett volna írnom most már mindegy :D
156 1.9JTDm
Olajszűrő MANN
Levegőszűrő Wix
Pollenszűrő Wix szenes
Üzemanyagszűrő Fram
Ezek jónak mondhatók?
156 1.9JTDm
Olajszűrő MANN
Levegőszűrő Wix
Pollenszűrő Wix szenes
Üzemanyagszűrő Fram
Ezek jónak mondhatók?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
495
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?