Forum >> Szerelőműhely

Selmak25-09-2007 14:56:45 // 17573
A Unix honlapján 146 JTD hez a kettős tömegű Valeo-t hozza. Valeo úgy tudom gyárt 156hoz szimpla lendkerekes készletet.
Ferke25-09-2007 14:51:48 // 17572
Hol van utángyártott a kettős tömegűből??
És ki cserélte le a kettőstömegűt szimplára? A 156-osban nem lehet variálni, mert más a főtengelynél a felfogatása is a kettőstömegűnek, illetve a simának.
Ferke25-09-2007 14:49:26 // 17571
Na most itt valami kavarodás van. A 146-on, ha nem kettős tömegű lendkerék van, akkor minek kellett cserélni??? Merthogy akkor az egy darab vas, kb annyira megy tönkre, mint egy vasgolyó. Max a fogaskoszorú tud kikopni, az meg párszázas tétel.
Szerintem Nekd a kulpungszerkezetet/szettet cserélték a 46-on, nem??
Mogyoró25-09-2007 11:18:28 // 17570
Szevasztok cartársak!
156 JTD-ben van egy olyan jelenség, hogy lassú városi éles kanyarokban (körforgalom) kigyullad az UDC hibakód (ASR egyben). Teljesen rendszertelenül de mindíg lassú kanyarban. A számítógépes tesztelés nem mutatott semmi valós meghibásodást. Újraindítás után elalszik. Írjatok ha van valami jó tippetek!
Köszi!
Selmak24-09-2007 21:29:19 // 17569
Röhely hogy utángyártotban VAN kettős tömegű lendekerék csak tudnám minek? Inkább a kettős tömegüt cseréli a jónép szimplára.
Cgo24-09-2007 21:21:15 // 17568


igazatok van, abban csak sima lendkerek van!
Cgo24-09-2007 21:09:13 // 17567
huha, en azt nem tudom, milyen van benne, csak azt tudom, hogy a Szamosi cserelte es a gyarira 300000-es javitast mondott a markaszerviz. konnyen lehet, hogy nem kettos....
Ferke24-09-2007 17:28:56 // 17566
Én is csodálkozom ezen. Úgy tudtam, hogy a 105le-s 156-osban is sima lendkerék van. De Giovanniéknál ki tudja?!:))
Selmak24-09-2007 17:11:27 // 17565
Kizárt dolog.
Cgo24-09-2007 16:20:00 // 17564
igen, az is JTD...
Ferke24-09-2007 16:17:56 // 17563
A 146-on is kettőstömegű van???
Cgo24-09-2007 16:15:57 // 17562
az duhit leginkabb, hogy nemreg ezt csereltuk a 146-on, most meg ezen is kell :/
Ferke24-09-2007 16:07:21 // 17561
Nem vagyok benne már egyáltalán annyira biztos, hogy megéri ez a dízelmánia.:(
Ha rövidül a táv a melóhely-otthon között, akkor biztos, hogy benyás lesz a köveetkező.
Ferke24-09-2007 16:03:49 // 17560
Az, hogy nem olcsó, nem kifejezés..:(((
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2007 15:59:21 // 17559
őszintén...nem örülök neki...mert nem olcsó játék :(
Ferke24-09-2007 15:57:07 // 17558
Bakker, ez mindenkinél beindult, mint klímaváltozásnál a szülés...:)
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2007 15:56:27 // 17557
elküldtem a mailt...
Ferke24-09-2007 15:53:33 // 17556
Jaja, ez az. A gyári valeo.
Ferke24-09-2007 15:53:08 // 17555
A képen az 1-es (kuplungszerkezet) van rácsavarozva a lendkerékre (ami nincs a képen), tehát a lendkerék és a kplgszerkezet között van a kuplungtárcsa (2-es)
Cgo24-09-2007 15:52:36 // 17554


megvan, ez az... 250000 Ft a gyari...
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2007 15:48:34 // 17553
mailban elküldöm neked...
Cgo24-09-2007 15:47:09 // 17551
milyet ajanlasz?
Cgo24-09-2007 15:46:39 // 17550
akkor hol ez a lendkerek?
Cgo24-09-2007 15:46:05 // 17549
most nezem, hogy a tiedbe 135.000 Ft + munkadij, ez nem keves :(((
ugy nez ki, 1 honapos pihenesre megy a 156 es megint marad a jo oreg Punto.
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2007 15:45:39 // 17548
nem kell gyárit venni az horror áron van...
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2007 15:45:12 // 17547
az 1es a szerkezet...
Cgo24-09-2007 15:42:56 // 17546


az 1-es szamu lenne az?
Cgo24-09-2007 15:39:19 // 17545
mennyi penz ez a lendkerek? gyarit kell venni vagy van utangyartott is? koszi
Erhard 242 (Pure Energy)24-09-2007 15:38:24 // 17544
sajnos a kettős tömegűeknek ez a sorsa..:(
Ferke24-09-2007 15:27:06 // 17543
Ez sajnos 1000%, hogy lendkerék, és nem csak simán a kuplung. :(
Ferke24-09-2007 15:26:03 // 17542
Váááá, neeemár! Akkor ez most népbetegség lett??:)
Az enyém pont emiatt működésképtelen most .
András bácsi24-09-2007 15:23:23 // 17541
Ismerős. Múlt héten cseréltem apámén.
Cgo24-09-2007 15:14:39 // 17540
azt ismerem, az jo draga :(((

ma mar fokozodik a dolog, pirosnal allva, elkezdett tancolni az auto, mintha harman szexeltek volna a hatso ulesen, az egesz auto tancolt fel-le-fel-le, ennek nem lesz jo vege :(((
András bácsi24-09-2007 09:32:53 // 17539
Kuplung-lendkerék valamelyike.
Cgo24-09-2007 09:17:38 // 17538
sziasztok, indulasnal mindig berezonal az egesz auto, mintha keves lenne a fordulat... ez valami hiba, vagy az MJet-el csak nagy gazzal lehet indulni?
Sanya7622-09-2007 22:02:35 // 17537
Oké meg fogom nézni ezt a csőlehúzásos dolgot.
Dzsozy22-09-2007 16:04:11 // 17536
A kispályás focibalynokságom után voltam tegnap este az autó.vill "szerelőmnél". Első körben azt mondta, hogy nincs olyan, hogy "rejtett" hiba, max ha repedt a blokk, meg ilyenek. De ez a hiba így első hallásra számára úgy tűnik, hogy a keverék aránnyal (levegő-benzin) lehet a hiba. Ha cserélted a lambdaszondát, akkor azt kéne beméretni, mivel álltalában 2-3 év garanci van rá.A szonda mért adatai alapján alakul ki a benzin-levegő keverék aránya. Oszt lehet ki kéne próbállni a régi LMM-el. Említettem továbbá, hogy kipucoltad a pillangó szelepet, ill. hogy szétkaptad az alapjárati mocit. Szerinte a tisztítással nem lehet ártani, de az alapjárati mocinál figyelni kell az illesztésre, ill. lehet, hogy szorulhat a benne lévő pici villanymotor, és nem tud időben visszalassulni. Lehet, hogy a pillangő szelep tisztítása után megkapja a megfelelő levegő mennyiséget, mivel elmondása szerint a pillangószelepet ha fény felé fordítjuk, akkor a ház és a szelep között át kell szürődni a fénynek, ami az alapjárathoz elég kell, hogy legyen. Azt mondta, hogy meg kéne nézni ugy az alapjáratot, hogy nincs rajta az a "széles" levegő cső,hogy hogyan nyit a pillangó szelep. De így nehéz bármit is mondani. Tanácsolná, hogy vidd el, egy rendes autó.vill. szerelőhöz, kinek van számítógépe motordiagnosztikához. Rádugná, nézné a keverési arányokat, miközben menne vele pár kört.
csocsi22-09-2007 14:43:16 // 17535
Igen, én sem hittem el először. Aztán próbára kaptam egyet és láss csodát a hidegen levő problémák megszüntek. Nekem a menetteljesítményel nem volt gondom.
Hari22-09-2007 14:12:43 // 17534
Grandonak se jelezte a diagnosztika az LMM -et hibásnak, még a lamdaszondát se! Nuku hibakód! De 5000-es fordulaton tartva a motort szépen belassult a szonda jele, na akkor az biztos csere! Kicseréltem ...... még mindíg nem vólt tökéletes. Ujabb viszgálodás ..... semmi! Proba, hátha LMM. Csere: Grando kiment kiprobální. Jön vissza és látom fülig és a szája. " ....hú bameg ez nagyon állat ! .......ez Q...va jó! " :-)))
Szóval ezek a fránya LMM -ek már csak ilyenek.
csocsi22-09-2007 05:16:20 // 17533
Nekem sem jelezte a diagnosztika a rossz LMM-t, mégis gondom volt hidegen amotorral. Csere után azonnal megszünt a problémám.
Sanya7622-09-2007 04:48:40 // 17532
Ha gondolod megkérdezheted, megköszönném.
Dzsozy21-09-2007 18:00:47 // 17531
Hát ez elég érdekes, mivel az alapjárati motornak nem szabadna felpörgetni a motort. Többen vagyunk itt, akik az ingadozó alapjáratot (alapjárati motor) kitisztításával oldja meg, mivel elég húzós ára van egy újnak. Én ezt a "cselekedetet" fél évente beiktatom,az olajpára kipucolásával együtt. Egy profi autó vill. szerelő ugyanezzel a problémával orvosolta a gépemet, az ő tanácsára pucolgatom. Próbálok józan paraszti ésszel gondolkozni: Ha az alapjáraton a vas felpörgeti magát, az alapjárati moci a nyitja a pillangó szelepet. Levegőt kap így a gép. Miért nyitja a pillangó szelepet? A pillangó szelepnek mi a lényege? Lehet, hogy hülyén gondolkozom vagy nem jó az okfejtésem, de szerintem azért nyit a a pill.szelep, mert kevés levegőt "érez" a gép, vagy az LMM rossz értéket közöl. Denekem az is érdekes, hogy a diagnosztikán a sz.gép nem mutat semmit, és vas sem jelez hibát. Tudomásom szerint akkor nem jelez hibát a kocsi, ha a lambdaszonda rossz,és csak egy szonda van benne. Az újabb kocsikban már két szonda van, mert az egyik figyeli a másikat. A diagnosztikáról csak annyit, hogy vannak gyári adatok. Ha járó motornál ezek az adatok nem stimmelnek a szerelőnek tudnia kellene, mi a bibi. Az enyémnél is igy derült ki a hiba, a monitor olyan volt, mint ha (kis túlzással) telemetriai adatok, diagrammok voltak rajta. Ránézett és tudta mi a hiba. Ha esetleg azzal segíthetek, hogy elugrok hozzá és felvázolom a problémádat, talán így is tud segíteni, akkor már megyek is, mert nem szeretném, hogy esetleg miattam kerülnél nagyobb sz.arba.
TIbor21-09-2007 11:47:08 // 17530
Szaiasztok!

Nem tudjátok vletlenül,hogy milyen elven működik a vízhőmérséklet mérő óra ?
Addig ok, hogy kap egy 12V-ot gyújtás esetén meg egy testet a jeladó egyik lábáról !
Az órának azonban három lába van és nem tom mi a harmadik. A nyákon az bekavar a beültetések meg az IC-k közé !
Két tekercs dolgozik az órában, s szerintem az egyik felfelé mozdítja a mutatót, a másik meg ellentétesen hat csak kisebb erővel, és így beáll a muti a megfelelő helyre !
Ha csak egy 12V-ot, meg egy testet kap az óra lassan megy vissza a mutató, míg ha a helyén van a műszerfalban, sokkal gyorsabban! (ebből gondolom, hogy van egy visszafelé ható erő )
Nem tom ,hogy maga az óra rossz, vagy az egész áramköre annak a résznek !

Segítsssséééééég !
Sanya7620-09-2007 22:35:43 // 17529
De mikor összenyomtam a motorfedél alá bemenő véknyabb gumicsövet akkor leált a gép, úgyhogy nem szív farsot.
Hari20-09-2007 22:33:32 // 17528
Valoszínű valamit nemjól raktál össze! Szerintem! (Egy kis farslevegő tud ilyen gebaszt csinálni.)
Sanya7620-09-2007 18:38:51 // 17527
Hello!

Ismét itt vagyok. Dzsozy tanácsára szétszedtem a pillangószelepet, és a rajta lévő alapjárati motort. Az alapjárati motor olyan mintha új lenne azt vissza is pattintottam a házába, de a szelepház elég rendesen olajlerakódásos volt, azon volt mit pucolni, de a Brigéciol faszán levitte. Összeraktam de még szarabb lett. Most hidegen alig indul be, kb csak 6-8-adszorra, utánna is össze-vissza jár. Az alapjárat meg egyre feljebb megy ahogy melegszik. Meleg motornál már 2800!!! Előtte csak 800 körül volt. Elvittem motordiagnosztikára a gyerek nem talált semmi hibát, amit a gép kijelez, azt mondta, hogy, valami rejtett hiba.
Tudna valaki segíteni nekem??????
pb_20-09-2007 12:13:37 // 17526
A lyukas kipuf nagyon + tudja vadítani a mért értékeket. A HC érték, hogy alakult?
Mondjuk, ha sűrgősen kell az autó, akkor jobb levelező tagozaton csináltatni.)
Jata20-09-2007 12:02:33 // 17525
Halo Cartársak! A héten javítottam egy 1,6 TS-t ,vagyis javitottak csak ma engem keresett meg a csávo.Az a lényeg ha 1-esbe és 2-esbe eléri a 3000-3500 fordszámot elkezd rángatni a vas de kegyetlenül.Benyomom a kuplungot és abbahagyja. De ha üresen felpörgetem 5000ig akor meg semmi. Találkozott már vmelyikötök ijennel?
iAntenna20-09-2007 10:51:09 // 17524
minden megoldás érdekel :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.