Forum >> Szerelőműhely

Ferke01-10-2007 12:03:07 // 17623
Bakker.:( Na ezért nem árt, ha hozzáértő csinálja, az alfa TS vezérlése elég spec.
Dévid01-10-2007 00:26:45 // 17622
Ma kiderült a szerelőmnél, hogy el volt cseszve a vezérlésem, és agyonkókányolták a légmennyiségmérőm... azért egy szeleptisztító-injektortisztító nem fog ártani :DDD
Bazsa7230-09-2007 22:40:40 // 17621
Köszi:)
falcokc30-09-2007 22:32:43 // 17620
valószinű!
Bazsa7230-09-2007 22:31:28 // 17619
Szép estét!
Remélem nem veszitek zaklatásnak, de feltenném mégegyzer a kérdésem, hát ha van valakinek egy jó ötlete:
Tegnap, mikor gyertyát akartam cserélni, mert egy kicsit furán járt (hidegen rángatott és néha durrogott). Mikor levettem a gyertyáról a csonkokat, ahogy szemben álsz a motorral, balról az első négyben ált az olaj? :(
Tudja valaki, hogy mitől került az oda????
Szelepfedél tömítés?
Ha valaki tudja, esetleg járt már így, segítsen.
Köszi előre is.
GEORGE30-09-2007 18:18:46 // 17618
Fiat 1,9 TD vez. tengely eladó!
160D1000 motorkódú motorból.
5000 Ft írjatok az oldalamra ha valakinek kell.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 15:58:28 // 17617
Lehet hogy igazad van,de mig nem csináltam ezt addig folyamatosan beporosodott,és többször gondjaim voltak emiatt.Azóta semmi bajom.
Face30-09-2007 15:46:32 // 17616
A csatik és a relék havonta szét illetve ki huzogatásával csak azt éred el hogy előbb utóbb 100% h kontaktosak lesznek!.... Totál felesleges.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 15:20:51 // 17615
Leirom én mit csinálok.Havonta átnézem a kábeleket,gyergyákat,kitisztitom kontaktsprayvel átfujogatom,szilikonnal átkenem,a reléket kiveszem ugyan csak átfujom mindet,ellenörzöm a féltengelyeket,silenteket,áthuzom az összes csavart amit elérek,leveszem a légtömegméröt,kipucolom a pillangoszelepet,brigécioval a rugot megtisztitom ami a pillangoszelepet mozgatja,a bowdent zsirsprayvel befujom,ajtozsanérokat átfujom,gumikat szilikonozom(hetente),igyekszem havonta aknára állni,alánézni átturni mindent,silenteket ugyancsak átfujkálom silikonnal.Röviden ennyi,megvan egy óra alatt.Otthon mosom,takaritom,mert senki sem törli ki az ajtogumikbol a piszkot+silikont bele.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 15:11:08 // 17614
én injektor tisztitó folyadékot használok,kombinálva szeleptisztitóval,az egyik sárga a másik piros flaskonban,a nevét passzolom.
Dévid30-09-2007 14:58:09 // 17613
Amúgy elég erőtlen a motor szerelőm szerint, mint egy gyengébb 1.6os, pedíg 2.0 T.Spark van ráírva. Mivel tudnám kipucoltatni az injektorokat, szelepeket? Véleményem szerint nem tett jót a kocsinak, hogy 2 hengerrel jártak vele hosszú időn át, mivel 4 gyertya be volt halva.
Dévid30-09-2007 14:52:31 // 17612
Most vettem a kocsit, pár alkatrészt cserélnem kellett már. Olaj, vezérműszíjak alapból cserélendőek, plusz 140000nél még eredeti gyertyák voltak benn, kuplungtárcsám széttört az első utamon miután megvettem. 2 lengőkart is cserélni kellett. Most várom hogy hívjon a szerelő, mehetek a kocsiért.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 14:46:08 // 17611
elfelejtettem.ne járj vele sokat,nekem utközben ment haza,mikor kiszedte a szerelö szét volt törve a tárcsa.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 14:44:23 // 17610
igy mar nagyon valoszinü hogy a kuplung a bünös,ha hirtelen felpörög,akkor megszünik a kapcsolat,a motor és a futomü között,a kuplung kiold ugye és mivel felszabadul a terhelés,hirtelen felpörög a motor,nekem is csinálta mikor szétment a kuplungom.
MIFI30-09-2007 14:33:12 // 17609
A gázbovdent néztem az sértetlen! A kuplungot cserélni kell mert eléggé fent fog a kinyomócsapágynak is sistergő hangja van ha kinyomom a kuplongot. :( Lehet egyszerűen a kuplung csere az megoldaná a gonodot?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 14:21:53 // 17608
nézd meg a gázbovdet nincs -e kiszörösödve és néha felakad,kupkung fog rendesen?ha a pillangoszelep rugoja beragad az csinalhat ilyesmit,de keveset irtál,ha kinyomod a kuplungot akkor mit csinál,stb.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 14:19:20 // 17607
fejböl meg nem mondom neked a tipusat mert mindig egy hejen veszem es tudjak mit kell adni,amugy palotan lehet kapni a pozsony uton van egy alfa lancia alkatreszbolt.
MIFI30-09-2007 14:17:11 // 17606
jah ezt elfeletettem 2.0 ts motor
MIFI30-09-2007 14:14:04 // 17605
Üdv!
Nem tudna valaki tanácsot adni,hogy van amikor húz rendesen van amikor + majdnem csak pörög a motor? Mitől lehet ez??
Selmak30-09-2007 11:29:32 // 17604
Arab olajt? Az melyik?
Georgee30-09-2007 11:11:10 // 17603
Köszi,azt hittem nem kell m.szervízbe mennem.
Csöri30-09-2007 11:09:11 // 17602
Gyári kulcsot márkaszervízben tudsz rendelni. Utána a kodkártyán lévő számokkal lövik be a kulcsokat.
Georgee30-09-2007 11:05:08 // 17601
Hi Csöri,
Az lenne a kérdésem,hogy 147 hez gyári kulcsokat tudsz szerezni,mert az enyémek már kezdenek kontaktosak lenni,elemcsere ellenére is hol műkönek a gombok hol nem.
Csöri30-09-2007 10:44:44 // 17600
Ki lehet.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)30-09-2007 10:38:05 // 17599
A 10w40 tökéletes,ajánlott a selénia,de én személy szerint arab olajat használok a szeléniával megegyezö paraméterei vannak.
Dévid30-09-2007 10:27:56 // 17598
Üdvözletem a hölgyeknek és az uraknak!
Lenne egy fontos kérdésem, milyen típusú olajat ajánlotok egy 2.0 TS motorba? A gyári ajánlás 10W-40.
Bazsa7228-09-2007 23:05:48 // 17597
Szép estét!
Ma gyertyát akartam cserélni, mert egy kicsit furán járt (hidegen rángatott és néha durrogott). Mikor levettem a gyertyáról a csonkokat, ahogy szemben álsz a motorral, balról az első négyben ált az olaj? :(
Tudja valaki, hogy mitől került az oda????
Szelepfedél tömítés?
Ha valaki tudja, esetleg járt már így, segítsen.
Köszi előre is.
GTV_GAB28-09-2007 10:46:58 // 17595
üdv mindenkinek!

ki lehet mérni a lambda szondát h jó-e vagy sem?
elment az erő a vasból és meg-megtorpan 3000-5000rmp között
Mogyoró28-09-2007 09:43:57 // 17594
Szevasztok Cartársak!

Miután senkinek nem volt ötlete a városi forgalomban állandóan kigyulladó UDC hibakódra ezért nekiláttam a tesztelgetéseknek. Levettem a kerekeket mert mindíg kanyarban adta be a hibakódot. Az egyik hátsó keréknél megtaláltam a kipörgésgátló kidörzsölődött vezetékét ahol néha letestelt, és ugye beadta a hibakódot. Röviden ennyi.
Remélem valakinek hasznára lessz!
Selmak27-09-2007 16:58:19 // 17593
Maradék, tuning iránti vágyamat sikerült nullára redukálni a kettős tömegű lendkerékkel.
Ferke27-09-2007 16:02:36 // 17592
Na ja. Mondom én, hogy Giovanniéknál bármi lehetséges!:))
Cgo27-09-2007 11:10:46 // 17591
hmmm, akkor megis nekem lett igazam, es a 146-ban (105 lovas JTD) kettos tomegu van :)
pb_26-09-2007 22:44:03 // 17590
Jogos! Igazad, valamiért vezműszíjra asszociáltam.
Mind1 akkor sem indítgatnám, mert ki tudja, hogy a szíj dbok hova kerültek, netán vezérlés környékére is jutott belőle, és az nem túl egészséges.
zappali26-09-2007 22:34:23 // 17589
A hosszbordászíjról beszélünk!
Szerintem az nem feltétlenül okoz ilyen súlyos
dolgokat. Vagy rosszul tudom?
A motor nem állt le, csak a szakodozó szíj miatt
furcsa hangok jöttek belöle, ezután lett leállítva.
pb_26-09-2007 22:28:09 // 17588
Szépen elkezd csattogni, és leáll magától. Elindítani nagy valószínűséggel nem is fogod tudni. Ha indítgatjátok és egész véletlenül beröffen 1-2 fordulat erejéig, akkor ilyenek következhetnek be, hogy beszakad a dugó/k teteje, vagy valamelyik hajtókar +nézi, milyen a motortér kívülről, és efféle nyalánkságok.) Ha szerencséje van a haverodnak, akkor "csak" néhány szelep, és szelepvezető köszönt L.
Bálesz26-09-2007 22:25:18 // 17587
Lassan gurultam egy jobbra kanyarodó sávban kinyomott kuplunggal és váltottam kettesbe. Aztán kuplung ki és finom gázadásra nem akart gyorsulni többé csak gurult... műszerfalon minden világított, gondoltam lefulladt és még gurulás közben újra indítottam volna 2x, de nem indult. egy nyikk nélkül állt le. Se füst, se csattogás, se lángcsóva, se durranás, se felcsapódó motorháztető semmi csak leállt szépen csendeben. Amíg balra elnéztem addig jobbra elszaladt a ménes ;)
Hozzáteszem reggel 7:30 körül volt a Hungária és a Kerepsi út sarkán a BS-vel szemben (Arena Cornenren dolgoztam még akkor) és nem szólt se rádió, se beépíttett jobb egy se semmicsak az autónak kellett volna duruzsolnia... De nem tette.
Bálesz26-09-2007 22:19:45 // 17586
Bezony. Szóval türelemmel várom, hogy elkészüljön a gép és ismét szólid sofőrként haladás sz ország útjain! Kicsit már kezd hosszúváv válni a kényszer szünet, de ez van.
zappali26-09-2007 22:19:20 // 17585
És milyen hangja volt, mikor leállt?
Gondolom a hengerek és a szelepek találkája
ad valami jellegzetes hangot.
És magátol megállt vagy Te állítottad le?
Ferke26-09-2007 22:14:21 // 17584
Na igen, 170 ezer...az már tényleg hálás!:))
Bálesz26-09-2007 22:01:25 // 17583
Előszőr arra gondoltam hálátlan! És Eladom így ahogy van minél messzebre legyen.

Aztán!

Szerelő megmutatja a szíjat és felvilágosíjuk egymást: az autóban óra szerint 170500 Km van a szíj, pedig gyári... Szóval még is csak hálás volt a gép, mert út közben hagyott, hanem 150 m-re a garázstól és aszíj is addig kitartott! Nem gagyi csak több gondoskodást igényelt volna. Ezért rendbehozatom és Hajtani fogom a ménest!
Ferke26-09-2007 21:56:05 // 17582
Ismerős:)) Én is csak pár napot kértem a vastól...de nem kaptam.:(
Bálesz26-09-2007 21:53:04 // 17581
Bár nem vagyok szerelő sem, DE be nem indítanám az biztos! Még akkor is ha "OFF". Nehogy nagyobb kárt csináljon egy ilyen egyszerű mozdulat, mint a kulcs elfordítása. Olcsóbb egy új vonztatókötél ;)

Ha ilyen apró figyelmetlenségről kívánsz tapasztalatot olvasni nézz be a blogomba.... Én is mondtam a járágnynak, hogy még egy út munkába aztán a műhelybe (durván 500 Km) aztán csak pislogtam mikor szétszaladt a ménes... Én nem kockáztatok többet ilyennel asszem.

De lehet más mást ír. Én pórul jártam már. Üdv!
zappali26-09-2007 21:46:42 // 17580
Vigyázat OFF-os verda! :)

Hali!

Egyik haverom F-Astma 1.4-es 16 szelepes gépében szíjjelszakadt a hosszbordásszíj, vékonyabb darabokat be is gyűrt a feszítőgörgő mellé.
Valakinek valami tapasztalata ilyen motorral?
Vajon be lehet indítani a motort, nem lesz baja?
Megpróbáltam elvontatni a szerelőig, de egy frankó
keresztirányú nyomvályúban úgy megfeneklett, hogy elszakadt
a vontatókötelem...Hiába no, az Alfa.nyomaték! Hihi
Szóval most betoltuk egy parkolóba, amíg el nem tudja valakivel húzatni,
de ha saját lábon el tudna gurulni kb. 2 kilométert, az lenne a legeccerűbb.
A legszebb az egészben, hogy ma rakták fel neki a szíjat, mert hétfőn ledobta...
Köszi!
András bácsi26-09-2007 09:20:47 // 17579
Ez kettős tömegű.
Ferke26-09-2007 09:20:18 // 17578
És ez a 146-os?? Mert akkor tényleg kettős tömegű van benne...
Ferke26-09-2007 09:17:33 // 17577
Ez nem szimpla, ez az a bizonyos kettős tömegű. A főtengely csavarok felett látszik a szimmering, ami körül elforog a külső rész.
Ferke26-09-2007 09:16:13 // 17576
Bandival utánajártunk, és nemigen találtunk sehol 1tömegűt a kettős tömegű kiváltására. Ráadásul ez eléggé lutri, senkinek nincs tapasztalata, hogy a tárcsa rugóinak elhajlása tényleg elégséges-e ahhoz, hogy kiváltsa a kettős tömegű funkcióját sajnos. Tehát én biztos nem kockáztatnék.
Azért lehet más megoldás is: most próbáljuk megfejteni a kettőstömegű titkát. Ha fel lehet újítani, rájövünk, és felújítjuk!:)
Selmak26-09-2007 08:16:27 // 17575
Hát ez eléggé szimplának néz ki. Kuplungtárcsa közepén ha van kiegyenlítő rugó, akkor szimpla lendkerék van benne.
Cgo25-09-2007 20:01:39 // 17574
nagyon rangatott es zorgott, ezert elmentem a Szamosiekhoz, akik csereltek a lendkereket es ha mar lenn volt a valto, a kuplungot is. MIvel nem tudom megmondani, tenyleg ezt kellett-e csinalni, ezert jarok 220 km-t a Szamosihoz, akinek elhiszem amit mond. Az auto OK lett es az a fontos... tehat kuplung biztosan volt cserelve es mellette meg a lendkerek is...

talaltam egy kepet, igy nez ki:

Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.