Forum >> Szerelőműhely

Don Gombóc17-07-2007 20:00:37 // 16373
Megnézném a Bosch ecatban. Egyébként azért is igaz mert kevés van belőle. :) Bár ez a Fekete kocsija volt és vigyázva volt rája. :)
Grando17-07-2007 20:00:35 // 16372
Hogy az univerzális nem jó? Vagy mit? :))
Bánk17-07-2007 20:00:03 // 16371
MOTORKÓD: AR322011276853
Grando17-07-2007 19:59:16 // 16370
Miiiilyen nóóórmáális motorúút??? Mi a bajod a V6-tal? Vagy már átállítottad magad a dízelre mentálisan? :)))))
Don Gombóc17-07-2007 19:59:01 // 16369
Apád ezt már lediagnosztizálta előre a járműállat viselkedéséből kiccsávó. :)
András bácsi17-07-2007 19:58:44 // 16368
Az 1.8 a legjobb 16 voltos TS.
Don Gombóc17-07-2007 19:57:09 // 16367
Mi a kocsi motorkódja?
András bácsi17-07-2007 19:56:12 // 16366
Látod, ahelyett, hogy egy normális motorút kerestél volna. Mint például nagy tanítónk, Don Padre. :)
Bánk17-07-2007 19:55:32 // 16365
értem!
tehát akkor univerzálisat akkor nem.
Grando17-07-2007 19:53:07 // 16364
Én a V6-ban most cseréltettem szondát (is). Először megpróbáltuk univerzális bosch-sal. Egy kalap xart produkált! Rosszabb volt, mint a döglődő régi.
Bánk17-07-2007 19:50:43 // 16363
a számát nem tudom mert holnapra nézi meg Haro, hogy van e az autómhoz....
Don Gombóc17-07-2007 19:50:00 // 16362
Ja és az a Bosal ami 9500 az az uniniverzális, mert a típus spec Bosal az 25 ezer. A gyári az 38-40 között mozog, ha sikerül kedvezményt szerezni ebből le lehet tornázni 30 %-ot.
Bánk17-07-2007 19:49:52 // 16361
BOSAL = BOSH?
Don Gombóc17-07-2007 19:47:50 // 16360
Mi a száma? Mármint a Bosch száma.
Bánk17-07-2007 19:45:50 // 16359
a gyárit 38000ért tudok
ez a bosal 9500 forint.
Don Gombóc17-07-2007 19:39:55 // 16358
Nem!!! Alkatrész kereskedő barátom szerint van amikor tízből öt szar, de minimum hét, és van amikor nem sokáig bírja. És 5-6 ezer forint a különbség. Sajna a Boscht szereti a rühes talján. :)
Bánk17-07-2007 19:36:37 // 16357
156osom van és úgy néz ki hogy rossz a lambdaszondám
a BOSAL univerzális lsz-t megéri megvenni egy kicsit olcsóbb mint a gyári:)
Don Gombóc17-07-2007 19:32:40 // 16356
Mi lenne az?
Bánk17-07-2007 19:30:15 // 16355
hy skacok!
van itt valaki:)
ha van akkor lenne egy kérdésem lambdaszonda ügyben...
Wickey17-07-2007 15:45:35 // 16354
nade biztos nem dugóban araszolástól...
Ferke17-07-2007 14:52:54 // 16353
Jaa, mert most használtam megint a vasat, és eszembejutott..pontosabban megint hallottam.:(
Ferke17-07-2007 14:51:43 // 16352
Nincs sehol olaj, és síkban vannak, különben már rég megkajálta volna a szíjat.
Ferke17-07-2007 14:50:25 // 16351
Kééne, már csak azért is, mert nem tudok másra gondolni. Elvileg csak ez lehet...
TtK17-07-2007 12:54:24 // 16350
Síkban van az összes görgő/tárcsa? Nem üt valamelyik? Nem csúszik a szíj (olaj/zsír valahol)?
András bácsi17-07-2007 10:18:13 // 16349
Az. Kell egy? :)
pb_17-07-2007 10:15:39 // 16348
Kuplungtárcsa, kapcsolóvilla, és esetleg a hidraulika lehet gyanús.
Bálesz17-07-2007 09:57:36 // 16347
Félre ne értsetek Cartársak. A váltó nem a váltás pillanatában recseg és csörög, hanem, miután felengedem a kuplungot és elindul a masina. A sebességet veszi csak nehezebben, aztán amikor megy rendes tempóban akkor már semmi gondja sincs... De így akkor meg kell nézetnem a váltót az a legbiztosabb. Felújítva az előtt volt mielőtt hozzám került. Előző tulaj beszélt róla és elítette a tárcsa cseréjét is, a többi nem emlékszem.
pb_17-07-2007 09:16:20 // 16346
Még mindig ezzel küzdesz?)
pb_17-07-2007 09:15:51 // 16345
A rudat nem igazán tudod cserélni külön, mert az a munkahenger része. Max külön csináltat6sz hozzá, méretre.
pb_17-07-2007 09:10:37 // 16344
Amúgy a boxereknek hajlamos túlmelegedni a váltója, ezért már a 45/6-ban igen szépen teleaggatták a váltóházat, és a deknit is hűtőbordákkal.
pb_17-07-2007 09:08:40 // 16343
"En is csereltem mar a 33-asomon, azzal nem volt gond, pedig ott 4 vezermutengely van :) (igaz 2 szij is van hozza)."
És elég könnyű elrakni a vezérlést, ha az ember 1 kicsit nem figyel oda.)
Ferke17-07-2007 08:59:30 // 16342
Na, ötlet kéne. 1,9 jtd. A hosszbordás szíj környékéről fura rázkódásos hang jön, amikor az alapjárat alá esik kicsit a fordulat, vagy amikor gázadás után esik vissza alapjáratra. Kicseréltem a szíjat, a vezetőt és a feszítőt. A feszítőnek már kicsit ki volt folyva a bele (fura, mert jófajta és 35e km volt benne csak).

Nem múlt el. Látszik, hogy amikor a rázkódós hangot adja, akkor a feszítő erőteljesen beleng, rendesen bemozdul. Nincs más ötletem, mint a gumiágyas főtengely szíjtárcsa. Szerintetek is?
Tentacle17-07-2007 08:55:12 // 16341
Koszi, ebben latszik a sablon is. Na majd meg meggondolom, mi legyen (meg kerek arajanlatot ra a cserere :))
Ferke17-07-2007 08:43:31 // 16340
Azért a 16V-s boxihoz ne hasonlítsd a ts vezérlését, teljesen más tészta.:) A ts vez-nek csak sablonnal vagy sablon nélkül sok év tapasztalattal érdemes nekiállni. Persze aki vállalkozó szellem, megpróbálhatja, klassz kihívás.:))
TtK17-07-2007 08:43:05 // 16339
Itt van, hogy' kell vezérműszíjat cserélni: http://geocities.com/alfaserver/timing.pdf
TtK17-07-2007 08:28:43 // 16338
Megjavult közben a gépezet. Aki még nem olvasta volna, a blogban jó bő lére eresztve megtalálja. :)
Tentacle17-07-2007 08:27:57 // 16337
Hm, ez szivas, de nem kivitelezhetetlen :) majd heggesztunk vmit :)
Kosz az infot.
Tentacle17-07-2007 08:26:03 // 16336
Az en 33-asom ugyanezt csinalta, amig hideg volt, addig nem recsegett, be lehetett sebessegbe rakni, aztan melegen mar nem nagyon. Anno mikor csereltunk kuplungszerkezetet es tarcsat, masik, rovidebb tolorudat kellett tenni a munkahenger es a villa koze, mert csuszott. Valahogy sejtettem, h mar elegge elkopott a tarcsa, visszaraktam az eredeti rudat, azota megszunt a problema, kiemel a kuplung, es nem recseg semmi ...
Szal neked is ilyesmi lehet, persze ha neked a gyari van, akkor lehet, h cserelni kell (altalaban szerkezettel egyutt erdemes, azt mondjak az is annyira van tervezve, legalabbis az utangyartott), vagy hosszabb tolorudat betenni ;) (mer gondolom az sem allithato)
Wickey17-07-2007 08:18:36 // 16335
Jól érzed, csésze helyén a bütyköt fogja.
Tentacle17-07-2007 08:15:50 // 16334
Ja, a vez. tengely rogzito celszerszam :) Igy mar tudom, csak a sablonkent nem esett le ... Ha tudnam milyen, esetleg lehetne hazilag is gyartani. Nincs rola valahol vmi kep vagy leiras ? Vagy ezt a csesze helyere kell csavarozni, es a butykot fogja ?
Belga17-07-2007 08:10:37 // 16333
Remélem hajlandó. Köszi szépen. :o)
Wickey17-07-2007 08:06:04 // 16332
Egyéb ötlet híjján :-)))
Megkérdem az embert, hogy mennyire hajlandó úgy megcsinálni a papírt, hogy a te autód adataival mondjuk az én 3.0 24V 164-esemet leméri.
Belga17-07-2007 08:04:27 // 16331
Hát ez funky :P Na azért hátha összejön valahogy.
Belga17-07-2007 08:03:23 // 16330
Már hamarabb kitaláltam ám, csak most irtam be. :o) Van postacímem is, ha az jó. :o)
Wickey17-07-2007 08:01:56 // 16329
Sőt, hogy mégjobban örülj, házhoz is vihette volna, a csaja valahol ott lakik a környékeden Brüsszelben :-PPP
Wickey17-07-2007 07:59:45 // 16328
bazeg, hamarabb is kitalálhattad volna...
Ma megy vissza a haver Maastrichtba, vihette is volna kapásból az új papírt neked, ha LEGALÁBB egy nappal előbb szólsz.
Belga17-07-2007 07:56:46 // 16327
Sziasztok,
10 nap múlva lejár a zöldkártyám. Tud valaki segíteni egy levelezőtagozatos meghosszabbításban, mert nem szeretnék ezért 1400Km-t hazavezetni.
Köszi :)
Wickey17-07-2007 07:53:19 // 16326
A felmelegedő váltóolaj az elindulást nem befolyásolja. Vidd el valahova az autót, ahol nem ilyen faszságokkal próbálnak megetetni, hogy felmelegszik a váltóolaj, pláne, hogy ha áll az autó, vagy lassan araszol, akkor el tudod képzelni, mennyire kap terhelést a váltó, és milyen észvesztő tempóval forognak benne a fogaskerekek (=nulla). Inkább visszahűl a váltóolaj ilyenkor, de mivel nem dübörögnek a mínuszok csak max 40-50 fokig, ami azért már korántsem nevezhető hidegnek, a kapcsolási érzetet nem kellene hátrányosan befolyásolnia.

Több köze van a dologhoz a kuplungnak: na, az kap a pofájára rendesen a dugóban. Az aztán melegedhet, csúszhat, nem emelhet ki rendesen, szóval mindent csinálhat
Lehet cserés a kuplung hidraulikád (alsó vagy felső munkahenger, a folyadék), a kuplung mechanikád(kinyomócsapágy, kuplungszerkezet, tárcsa). Errefele keresgélnék.
Bálesz17-07-2007 07:43:39 // 16325
Sziasztok!

Péntek 13-án délután 16h-kor Budapesten a nagy forgalomban indultam haza. Elég meleg volt az autón látszólag minden okés volt, de egy idő után nem veszi úgy az egyest ahogy előtte és nem bír szépen egyenletesen elindulni, hanem egyszer csak "nekiugrik" az útnak. Kicsit rángat is. Aztán se szó se mukk álló helyzetben leáll a motor. Volt olyan is, hogy ezek után egy darabig az első három fokozat recsegett csörgött, de a 4-5 rendben volt aztán pár kilóméter után rendesen haladva megy ahogy kell és egy hangja sincs...??? Mi van ilyenkor? Egyszerűen nem leht vele araszolva haladni, mert "kiakad" a gép... A váltóban az olajszint rendben, ennek ellenére két szerelő annyit mondott rá, hogy felemelegszik az olaj és ezért van ez... Ez okés és el is fogadható, mert nagyobb tempónál (hűtheti a menetszél ?) minden rendben van. De akkor is ezek "trópusi autók" szokta mondani egy ismerős... elvégre Itáliában melegebb van, mint itt.
Ha valakinek ismerős e próbléma válaszolja meg legyen szíves. Előre is köszönöm.
GTVili17-07-2007 07:24:19 // 16324
Az oké!De amikor 110fokos a víz akkó ménem kapcsol be????....a rohadt....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.