Légzsákot ne nagyon méregess otthon, inkább vidd szakműhelybe!
Elég egy kis ellenállás és ha "jó" helyen ülsz betöri az orrodat az eldurranó zsák!
Forum >> Szerelőműhely
Üvegtigris11-07-2007 08:33:07 // 16273
Üvegtigris11-07-2007 08:31:01 // 16272
Az Alfa és még nagyon sok márka nem gyárt turbókat és ezért különböző turbógyártókkal közreműködve fejleszteti ki a turbót az adott motorhoz. Ilyen a Garret, BorgWarner, Holset, stb mellett a Mitsubishi (MHI) is.
András bácsi11-07-2007 08:30:37 // 16271
Ezek mind kapcsolják a hibalámpát. Ha meg csak szar értéket ad, attól még beindul.
TtK11-07-2007 08:21:08 // 16270
Nincs.
Most beszéltem Szamosiékkal, ők is LMM-et, vagy fordulatszám jeladót mondtak. Délután meglátjuk...
Most beszéltem Szamosiékkal, ők is LMM-et, vagy fordulatszám jeladót mondtak. Délután meglátjuk...
Erhard 242 (Pure Energy)11-07-2007 08:19:09 // 16269
akár lehet LMM, lambda stb....
András bácsi11-07-2007 08:18:17 // 16268
Nincs benne utólag beszerelt immo?
uaz146ti (kispali kisebbik fia)11-07-2007 08:15:48 // 16267
Sos szintén!
Trélerre lenne szükségem, esetleg itt köztünk nem foglalkozik ilyesmivel? vagy az is jó ha tudotok valakit!
A fuvar németországba lenne, úgy 600 km-re.
Telón, vagy a falamra várok infót!
előre is köszi
Trélerre lenne szükségem, esetleg itt köztünk nem foglalkozik ilyesmivel? vagy az is jó ha tudotok valakit!
A fuvar németországba lenne, úgy 600 km-re.
Telón, vagy a falamra várok infót!
előre is köszi
TtK11-07-2007 08:05:20 // 16266
Jobb reggelt!
SOS! Nem indult ma be az autó (2.4 JTD). Minden normális, a tank majdnem tele, az indítómotor rendesen forgatja, nincs hibajelzés a műszerfalon, az izzítás visszajelzője is normális. Épp csak nem indul be. Mi lehet ez?!?
SOS! Nem indult ma be az autó (2.4 JTD). Minden normális, a tank majdnem tele, az indítómotor rendesen forgatja, nincs hibajelzés a műszerfalon, az izzítás visszajelzője is normális. Épp csak nem indul be. Mi lehet ez?!?
Barclay11-07-2007 07:59:29 // 16265
Sziasztok!
Nincs vkinek elfekvőben egy lambdaszondája?
Nincs vkinek elfekvőben egy lambdaszondája?
Liquid11-07-2007 07:48:32 // 16264
Ma reggelre kigyulladt a légzsákhiba lámpa. Jól tudom ugye, hogy csak comp-pal lehet kiütni? Mit lehet / kell ilyenkor átnézni esetleg ? (csatik, kábelek stb.)
Köszi!
Köszi!
szasza(SW)10-07-2007 21:30:16 // 16263
Szia!
A lábakat pucolta minden relénél meg biztiknél kb egy hónapja.
A lábakat pucolta minden relénél meg biztiknél kb egy hónapja.
Csöri10-07-2007 21:02:29 // 16262
Eloxidálodnak a lábak, és onnan megy áram a kompihoz is.
Csöri10-07-2007 20:47:48 // 16261
Nézd meg az akksi előtt lévő reléket is. Ott is lehet gubanc.
Gergő10-07-2007 20:42:45 // 16260
na szóval
mai sztori hogy a teljesen széjjelbontott kocsi alatt áldogálva elolvastam a turbón lévő kis lapkát amin mitsubishi felirat szerepel
na ezt magyarázzátok meg??:)))
mai sztori hogy a teljesen széjjelbontott kocsi alatt áldogálva elolvastam a turbón lévő kis lapkát amin mitsubishi felirat szerepel
na ezt magyarázzátok meg??:)))
szasza(SW)10-07-2007 15:05:12 // 16259
Gyanitom,hogy nem nézték meg a computert csak azt monták, mert ha törlik a kodokat akkor most nem világitana a légzsák lámpája,csak legfeljebb az injektoé.Mindegy keresek másik szerelöt .Pedig állitoták,hogy vágják az Alfákat most is állt ben egy 147 szegény neki vajon mit kell cserélni szerintük ,pl:kiéget égönél motort:)
Üvegtigris10-07-2007 14:57:34 // 16258
Nemtudom miféle emberke lehetett aki csinálta, de ahogy így elmeséled a tünetet 90%, hogy elektronikus probléma. Ha világít a MIL lámpád, akkor egy egyszerű hibatároló olvasással be lehetett volna naggyábol határolni a problémát, utána pedig élőadatos olvasással tutira meg tudták volna mondani, hogy mi a probléma. Az egész lett volna 15 perc+ 4000 Ft.
Egyébként Brera-sok 159-esesek figyelem : DDD
Megjött az új frissítés a diagnosztikai műszerünkre és Breraval valamint 159-el kezdődik a hibatároló menüpontban az Alfa, ha valakit érdekel : )
Egyébként Brera-sok 159-esesek figyelem : DDD
Megjött az új frissítés a diagnosztikai műszerünkre és Breraval valamint 159-el kezdődik a hibatároló menüpontban az Alfa, ha valakit érdekel : )
szasza(SW)10-07-2007 14:36:01 // 16256
attól még ment töb mint egy évig azért nem bántotam.Meg ez miatt nem bontatnám meg a motort csak ha cserélek mident görgök sziíj stb arra meg nincs egyelöre lové.(
norbee10-07-2007 14:30:34 // 16255
Elrakott vezérlés? Talán vissza kéne rakni első körben, nem? :)
szasza(SW)10-07-2007 14:25:12 // 16254
Elsöre talán az 1 1/4 év alatt talán húszor indult melegben inkább,a fogyim az 11 minimum bár csak városban használom.3000 alatt azért nem húz anyira de valoszinű a vezérlés el van rakva legalábis mikor vettem azt mondták.
norbee10-07-2007 14:20:57 // 16253
Hideg/meleg motorhő érzékelő? Akkor vagy állat módon kéne fogyasztania, és benzinszag lenne folyamatosan (konstans hidegjel), vagy nem akar elindulni, és nagyon harmatosan megy melegen is (konstans meleg jel)
szasza(SW)10-07-2007 14:17:12 // 16252
melegen megy az autó most nem rég probáltam 2 ben 7000-nél 100km/h.
Esetleg hőgomba hiba nem lehet?Mert javasolták azt is nézem meg?
Esetleg hőgomba hiba nem lehet?Mert javasolták azt is nézem meg?
norbee10-07-2007 14:09:43 // 16251
Ha el bírod pörgetni 6500-ig, folyamatosan, erőlködés nélkül, akkor nem. Alapjárati motor és gázpedálpoti együttes hibája is adhat ilyen tüneteket, illetve érdemes megnézni a kilométer jeladó testelését.
szasza(SW)10-07-2007 14:08:21 // 16250
Szia!
3000 töl húz az autó avval nincs gond.Akkor nem vezmod?
3000 töl húz az autó avval nincs gond.Akkor nem vezmod?
admirális10-07-2007 14:07:30 // 16249
Én mostani fejemmel már egy ilyen szerelőtől óvakodnék, aki ennyire merész következtetéseket von le egy ODB-s kompjuteres vizsgálat után. A motorháztető alá be sem nézett? Egyébként szerintem sem vezmód okozza. Arra nem jelezne a műszerfalon a lámpa.
norbee10-07-2007 14:01:35 // 16248
Vez modnak alapjárathoz nincs köze, csak fordulaton, ott viszont rögtön. Injektor lámpa azért világít, mert hibát tárol. Egyébként qrva eccerá, húzd le a vezmód csatiját. Ha alapjárat rendben, és 4000 felett ugyanúgy nem húz mint annak előtte, akkor az a rossz.
szasza(SW)10-07-2007 13:57:48 // 16247
Elhoztam az autót eredmény!?
Elözmény:Akkor mint ismeretes inditáskor felpörög majd leáll akár 10is mire megmarad az alapjárat+ég az injektor lámpa!
Vizsgálat eredménye computeres+kiméréssel:Lambda jó ,LMM jó,alapjárati motor jó,elektronikusan minden jó.
Szerintük a hiba az,hogy a vezérmod teljesen el van kopva és ez miatt nem találja az alapjáratot,mert össze-vissza modositgat ezért áll le.
Hát nem tudom:(
Akkor mért világit az injektor lámpa?
A modositó nem csak magasabb fordulatnál dolgozik?
Nem tudom mit tegyek cserére 60000ft mondtak garanciával,de nem vagyok meggyözve,hogy ez a hiba.
Várok véleményeket valós lehet ez a hiba evvel a tünettel,mert nem dobnák ki az ablakon 60000ft főleg,hogy nincs is:(
előre is kőszi!
Elözmény:Akkor mint ismeretes inditáskor felpörög majd leáll akár 10is mire megmarad az alapjárat+ég az injektor lámpa!
Vizsgálat eredménye computeres+kiméréssel:Lambda jó ,LMM jó,alapjárati motor jó,elektronikusan minden jó.
Szerintük a hiba az,hogy a vezérmod teljesen el van kopva és ez miatt nem találja az alapjáratot,mert össze-vissza modositgat ezért áll le.
Hát nem tudom:(
Akkor mért világit az injektor lámpa?
A modositó nem csak magasabb fordulatnál dolgozik?
Nem tudom mit tegyek cserére 60000ft mondtak garanciával,de nem vagyok meggyözve,hogy ez a hiba.
Várok véleményeket valós lehet ez a hiba evvel a tünettel,mert nem dobnák ki az ablakon 60000ft főleg,hogy nincs is:(
előre is kőszi!
Liquid10-07-2007 10:02:38 // 16246
Hát lehet :) Ma nem éreztem.
Ferke10-07-2007 09:16:35 // 16245
Szeva! Lehet, hogy túlságosan hozzászoktál az uno-hoz, szerintem csak szokatlan.:) Nekem is szokott ilyen lenni.
Liquid09-07-2007 23:30:37 // 16244
Gyanúsan "erős" lett a szervóm. Mintha nagyobb lenne a rásegítés, tehát úgy érzem könnyebb mozgatni a kormányt, kicsit olyan mint amikor jégen forgatom. Lehet ilyen? Vagy csak hipohonder vagyok? Majd 2 hete állt a gép, ma kb 70km után kezdtem érezni ezt.
András bácsi09-07-2007 13:56:24 // 16243
A kartergáz-rendszer dugulásával is ki tud nyomni egy csomó olajat. Nagy füsttel, pillanatok alatt.
Wickey09-07-2007 13:50:42 // 16242
ott nem nagyon tud égéstérbe keveredni a dolog.
Ha a hidrotőke szar, akkor csattog a motor.
Ha a hidrotőke szar, akkor csattog a motor.
Cs.Alfa09-07-2007 09:18:10 // 16241
Megnézetem.Hydrotőke nem lehet?
Wickey09-07-2007 09:15:38 // 16240
gyűrűtörés. Kompressziót mértetek?
Vagy ha nemrégiben lett a szelepszárszimmering cserélve, akkor azt b@szták el.
Vagy ha nemrégiben lett a szelepszárszimmering cserélve, akkor azt b@szták el.
Selmak09-07-2007 09:14:48 // 16239
Bestglassnál cseréltetett már vki szélvédőt?
Cs.Alfa09-07-2007 08:59:33 // 16238
Sziasztok! 156, 2000 ccm.
SOS!
Kék füst hátul,olajfogyasztás 200 km/2 liter. Szelepszár szimering cserélve.
Nem csörög,semmi gyanus hang nincs...mi lehet?
SOS!
Kék füst hátul,olajfogyasztás 200 km/2 liter. Szelepszár szimering cserélve.
Nem csörög,semmi gyanus hang nincs...mi lehet?
Barclay09-07-2007 07:38:59 // 16237
Sziasztok!
155-be, mennyibe kerül egy lengőkar?Van ebből is utángyártott?Vagy esetleg használtat is be lehet szerelni?
155-be, mennyibe kerül egy lengőkar?Van ebből is utángyártott?Vagy esetleg használtat is be lehet szerelni?
bilibox08-07-2007 10:10:49 // 16236
kösz mindenkinek szamosiékhoz viszem jövő héten...remélem nem lesz túl horribilis összeg, amúgy sem szeretem klímát annyira...
Csöri08-07-2007 10:01:14 // 16235
1 szíj hajt mindent.
Csöri08-07-2007 10:00:44 // 16234
Klíma csapágy is tud ilyet csinálni, a szíj ritkán. Erdemes előtte megnézetned, mielőtta a klímás megcsinálja.
Wickey08-07-2007 08:50:34 // 16233
Első körben Szamosiékhoz.
Ha jól tudom, akkor 145-ösön is külön szíj hajtja a klímát. Amíg nincs bekapcsolva a klíma, addig szabadon forog a tárcsája. Ha bekapcsolod, akkor leterheli a motort elég rendesen, ettől lehet a síró hangja a szíjnak. Meg kell nézni, és kicseréltetni, ezer forintos tétel a szíj. Az is lehet amúgy hogy jó a szíj, csak meg kell feszíteni.
Ha hideget fúj, akkor a klímakompresszor, és a gáz töltöttség valószínűleg rendben.
A motort meg igen, ennyire fogja le. A klímakompresszor állandó teljesítményt igényel, fordulatszámtól függetlenül 1-2 LE körüli teljesítményt vesz el a motortól. Alapjáraton, ahol a motorod tud kábé 10 lóerőt, ott már igencsak észrevenni azt az keveset is.
Ha jól tudom, akkor 145-ösön is külön szíj hajtja a klímát. Amíg nincs bekapcsolva a klíma, addig szabadon forog a tárcsája. Ha bekapcsolod, akkor leterheli a motort elég rendesen, ettől lehet a síró hangja a szíjnak. Meg kell nézni, és kicseréltetni, ezer forintos tétel a szíj. Az is lehet amúgy hogy jó a szíj, csak meg kell feszíteni.
Ha hideget fúj, akkor a klímakompresszor, és a gáz töltöttség valószínűleg rendben.
A motort meg igen, ennyire fogja le. A klímakompresszor állandó teljesítményt igényel, fordulatszámtól függetlenül 1-2 LE körüli teljesítményt vesz el a motortól. Alapjáraton, ahol a motorod tud kábé 10 lóerőt, ott már igencsak észrevenni azt az keveset is.
bilibox08-07-2007 08:17:55 // 16232
sziasztok,
egy klíma problémám lenne...145 1.6ts
ha bekapcsolom menet közben, indulásnál nagyon levesz a teljesítményből, többször le is fulladtam, annyival nagyobb gázt kell adni a szokásosnál, ehhez jön még egy huhogó-sívító hang, az a gond hogy amikor a kocsit vettem használtam párszor akkor nem emlékeztem hasonlóra, de most nyáron már ezt produkálta, ez vmi hiba vagy csak beképzelem és tényleg ennyire megeszi a klíma teljesítményt...?
egyébként rendesen hideget fúj...
utánolvastam itt a fórumon többeknek volt ilyen furcsa hang, a hosszbordásszíj lazasága miatt...
gondoltam elviszem megnézetni nyaralás előtt, de nem tudom klímáshoz menjek vagy a szamosiékhoz?
egy klíma problémám lenne...145 1.6ts
ha bekapcsolom menet közben, indulásnál nagyon levesz a teljesítményből, többször le is fulladtam, annyival nagyobb gázt kell adni a szokásosnál, ehhez jön még egy huhogó-sívító hang, az a gond hogy amikor a kocsit vettem használtam párszor akkor nem emlékeztem hasonlóra, de most nyáron már ezt produkálta, ez vmi hiba vagy csak beképzelem és tényleg ennyire megeszi a klíma teljesítményt...?
egyébként rendesen hideget fúj...
utánolvastam itt a fórumon többeknek volt ilyen furcsa hang, a hosszbordásszíj lazasága miatt...
gondoltam elviszem megnézetni nyaralás előtt, de nem tudom klímáshoz menjek vagy a szamosiékhoz?
[k i z z o]08-07-2007 01:57:37 // 16231
Ha lambda, azt konnyen megnezheted.
1. Megméred a jelet
2. Kiveszed closed loopbol:
Motronic pin27 lambda on/off labat vedd fel testrol, ekkor megszunik a lambdaszabályozás, ha igy is ingadozik, akkor más. Ez csak CO potis légtömegárammérővel mükszik.
Falsot nem sziv sehol? Sehol nem sziszeg? Fékvákum membrán?
Az alapjárati motort a motronic nem használja menet közben, csak inditaskor, azutan konstans 35% PWM jel van rajta. Az alapjáratot benzin + elogyujtással állitja be. Az alapjárati motort csak bemelegitéskor variálja. ha teljesen leveszed a vezérlést az alapjárati motorról akkor is van rajta kb. 1 alapjáratnyi rés - okosan alálta ki a Bosch - és a kocsi inditható, nem fog sehol otthagyni.
Tolouzemi kapcsolo zár? Ha nincs zárt állapotban amikor alapjáratot akarsz, nekiáll ingadozni --- nem érzi a zárt pillangóhelyzetet, átlép Part throttle üzemállapotba.
Gyertyák?
Hibakód van benne?
Hidegen, vagy melegen csinálja? Vizhomérseglet érzékelő? Ha kontaktos, akkor pillanatra bedusithat, majd elveszi.
Azaz a bajodnak okai lehetnek:
Gyujtásba beleszolo oldal: gyertya
Benzinbe beleszolo oldal:
Extra nem mért levegő az AFM után, valamely homersegletjelado hibaja, nincs alapjárati módban - pillangókapcsoló kattanik e elzárt pillangónál. pin 3-18 0...2ohm kell lennie zárt pillangónál - lambdaszabályozás. Szálitott benzin hiánya - szürők stb. amik ingerlik a benzinnyomást.
Alapjárati motor: motort vedd ki, csatit rá, gyujtás fel, nézd, hogy kitér e. Ha igen akkor jo.
A Motronicot meg nekem ne szidjatok, okos kis vezérlő.
1. Megméred a jelet
2. Kiveszed closed loopbol:
Motronic pin27 lambda on/off labat vedd fel testrol, ekkor megszunik a lambdaszabályozás, ha igy is ingadozik, akkor más. Ez csak CO potis légtömegárammérővel mükszik.
Falsot nem sziv sehol? Sehol nem sziszeg? Fékvákum membrán?
Az alapjárati motort a motronic nem használja menet közben, csak inditaskor, azutan konstans 35% PWM jel van rajta. Az alapjáratot benzin + elogyujtással állitja be. Az alapjárati motort csak bemelegitéskor variálja. ha teljesen leveszed a vezérlést az alapjárati motorról akkor is van rajta kb. 1 alapjáratnyi rés - okosan alálta ki a Bosch - és a kocsi inditható, nem fog sehol otthagyni.
Tolouzemi kapcsolo zár? Ha nincs zárt állapotban amikor alapjáratot akarsz, nekiáll ingadozni --- nem érzi a zárt pillangóhelyzetet, átlép Part throttle üzemállapotba.
Gyertyák?
Hibakód van benne?
Hidegen, vagy melegen csinálja? Vizhomérseglet érzékelő? Ha kontaktos, akkor pillanatra bedusithat, majd elveszi.
Azaz a bajodnak okai lehetnek:
Gyujtásba beleszolo oldal: gyertya
Benzinbe beleszolo oldal:
Extra nem mért levegő az AFM után, valamely homersegletjelado hibaja, nincs alapjárati módban - pillangókapcsoló kattanik e elzárt pillangónál. pin 3-18 0...2ohm kell lennie zárt pillangónál - lambdaszabályozás. Szálitott benzin hiánya - szürők stb. amik ingerlik a benzinnyomást.
Alapjárati motor: motort vedd ki, csatit rá, gyujtás fel, nézd, hogy kitér e. Ha igen akkor jo.
A Motronicot meg nekem ne szidjatok, okos kis vezérlő.
Tresor08-07-2007 01:29:23 // 16230
Nekem most kell cserélni a lambdát majd. A gyári Bosch 110 ezret bírt. Most ezen filózok, legyen ugyanolyan, vagy a jóval olcsóbb Bosal...
Wickey08-07-2007 01:25:12 // 16229
a gyári Bosch lambda ha 1 évig húzza, az már teljesen jó. :-)
Fighter07-07-2007 20:22:24 // 16228
Lambdaszondát nincs egy éve, hogy cseréltem az szép lesz ha megint beszart. Na mindegy, majd megnézetem. Köszi
Hari07-07-2007 19:41:07 // 16227
164 TS mocinak az alapjárat szabájzó szeleppel szokot gond lenni, de azért az a ritkább - tapasztalatom szerint - inkább a lamdaszondát mérd meg, lehet inkább az a bibis. ( Lehet ez is, meg az is.)
Egyébként sokan panaszkodnak hasonló jelenségre. Azt is lehetne mondani, hogy ezeknek a mociknak ez szinte természetes.
(A fránya FOS Tronik) :-))))
Egyébként sokan panaszkodnak hasonló jelenségre. Azt is lehetne mondani, hogy ezeknek a mociknak ez szinte természetes.
(A fránya FOS Tronik) :-))))
Fighter07-07-2007 19:03:03 // 16226
Ha esetleg alapjárati motor lesz a rossz az idővel rosszabb lesz? Vagy előfordulhat, hogy hirtelen bedöglik és teljesen elmegy az alapjáratom? Köszi.
boyci07-07-2007 15:36:44 // 16225
teljesítmény...fényerő...
de lehet h rosszul tudom, azt viszont azért mert nem vagyok Urak...:))))))
de lehet h rosszul tudom, azt viszont azért mert nem vagyok Urak...:))))))
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)07-07-2007 15:34:26 // 16224
a kondikat nézd meg,a kábeleket fujd ki kontaktal,ha nem segit alapjárati motor csere,esetleg.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
501
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?