Forum >> Szerelőműhely

Dévid02-11-2007 18:05:06 // 18176
Ráeresztem a környék legjobb elektromos szerelőjét, vagy a szervizet ahova úgyis be kell vinnem a légzsákom miatt.
Poló02-11-2007 17:42:52 // 18175
Biztosíték?
Poló02-11-2007 17:42:27 // 18174
Az lehet :)
Dévid02-11-2007 17:36:17 // 18173
Az izzó jó benn, ennyire nem vagyok amatőr. :PPPP
András bácsi02-11-2007 17:35:44 // 18172
Mert te jobban hajtod. :)))
Poló02-11-2007 17:35:03 // 18171
Nekem nem :(
Poló02-11-2007 17:34:25 // 18170
Cseréld ki az izzót ;)
András bácsi02-11-2007 17:32:35 // 18169
Mármint termosztát.
András bácsi02-11-2007 17:32:22 // 18168
Az asszonyéban csere után egy fél literrel csökkent a fogyasztás is.
Dévid02-11-2007 17:24:25 // 18167
Köszönöm a gyors reagálást, azt hiszem termosztátot is cserélek, mivel 70 °C fölé nem akaródzik menni a hűtőfolyadékom hőmérséklete.
András bácsi02-11-2007 17:23:01 // 18166
Becsapós dolog.
András bácsi02-11-2007 17:22:36 // 18165
Szerintem csak gyárit.
Dévid02-11-2007 17:21:54 // 18164
Üdv a Hölgyeknek és az Uraknak! Volna egy félénk kérdésem, gyári légmennyiségmérőt szereljek be az autómba, vagy jó az utángyártott is? Mellesleg nekem egyáltalán nem világít a csomagtérvilágításom (sem).
süsnye02-11-2007 16:41:56 // 18163
Üdv mindenkinek!

Az lenne a kérdésem, h ugye nem normális dolog, ha a szívócsonknál szívóhangot hallok, működés közben folyamatosan szszszszszs :) . A hang folyamatos, de tán pont ettől annyira nem feltűnő. Akkor igazán feltűnő amikor hirtelen felugrik a fordulatszám (nem is a fojtószeleppel sikerült igazán előidézni, hanem akkor, mikor lehútzam az alapjárati szabályzóról a csatit, majd visszadugtam).
Emelett azt produkálja, h mikor kicsit bemelegedett, akkor elkezd fuldokolni a motor alapjáraton, használat közben, meg ledadog, aztán tovább melegszik és no problem...
Alfás 156 "hupikék"01-11-2007 16:09:00 // 18162
nekem egy darabig villágit aztán lassan kialszik
Poló01-11-2007 15:08:12 // 18161
Nekem nem ilyen :)
Alfás 156 "hupikék"01-11-2007 14:32:24 // 18160
gyárilag ilyen direkt
sspeed_5601-11-2007 13:28:15 // 18159
Igen, erre gondoltam én is, de akárhogy mozgatom a kábeleket semmi nem változik van egy pont ahogy nyitom fel ahol elalszik és már hónapok óta ilyen - csak most telt be a pohár:) Azt nem látom, hogy mi érzékeli hogy nyitva van.
András bácsi01-11-2007 10:59:45 // 18158
Szerintem inkább a kábelátvezetőben van megtörve valamelyik vezeték.
sspeed_5601-11-2007 10:32:39 // 18157
Sziasztok,

Tudja valaki, hogy 156-on hol van az érzékelő ami a csomagtér világitást kapcsolja? Most azt csinálja, hogy amig kb. 1/3-ig van nyitva világit, ha tovább nyitom elalszik.
147Smz01-11-2007 08:39:40 // 18156
Sziasztok!

145-ösön hosszabb utak alkalmával felkeményedik a gázpedál. Érezhetően nagyobb erő kell a benyomásához, mit gondoltok mitől lehet?
süsnye31-10-2007 09:09:22 // 18155
HF felújítás májusban volt, tömítés csere során (emulziós volt a hűtővíz). Vízkő volt a radiátorban, de ki lett pucolva, igaz ettől függetlenül ki kellene cserélni újra, de az majd csak jövőre.
A figyelmeztető lámpa nem villan be (leírás szerint 112-115C körül kellene jeleznie), de ez lehet attól is, h a lámpa érzékelője rossz (a lámpát kipróbáltuk (letesteltük a csatit), az jó). :)
admirális30-10-2007 13:57:10 // 18154
Tentacle30-10-2007 13:55:40 // 18153
Esetleg a link is jothe, hatha van meg ott mas okossag is :)
admirális30-10-2007 13:51:53 // 18152
Az oldalon, ahonnan ezt szedtem, van egy olyan rész, ami azt taglalja, hogyan kell kikötni a lambdaszondát, hogy az elektronika ne vegye észre. Érdekel valakit? Mert ha igen, azt is bemásolom.
admirális30-10-2007 13:45:40 // 18151
Az interneten találtam egy leírást a lambdaszonda működéséről. Bemásolom ide, hátha valakit érdekel:

"Közel az összes szenzor cirkónium-oxidból készül. Egy kerámiagömb van elhelyezve a forró kipufogó gázban, mely homorú és a belső felülete a kipufogó csövön kívül lévő atmoszférával érintkezik. Mind a két felület platinával van bevonva. A negatív töltésű oxigénatomok a platina felületéhez kapcsolódnak, ezáltal építve fel negatív töltést a teljes felületen. Amikor a forró kipufogó gázok nem, vagy csak kevés szabad oxigént tartalmaznak, akkor a gömb felületén a töltés kisebb lesz, mint a másik felületen. Ez feszültségkülönbséget eredményez, melyet a felületekhez erősített elektródákon mérhetünk. Az atmoszférával érintkező oldal az autó testéhez van kapcsolva, így a másik oldal automatikusan pozitív töltésű lesz, mivel ott kevesebb negatív töltésű oxigénatom van. Ez a szenzor úgy működik, mint egy elem, de csak akkor, mikor már felmelegedett néhány száz celziuszfokra. A kimeneti feszültség tehát a kipufogógáz oxigéntartalmától függ. "
admirális30-10-2007 13:05:44 // 18150
Nem az! Köszi az oktatást:).
Hari30-10-2007 12:30:25 // 18149
Teljesen mind1! Ugyanis ez ugy mükszik, hogy 1 trafó kivezetés 2té van osztva. A vezérlőegység pedig minden főtengelyfordulatra ad 1 jelet, és GOOO nyomja a szikrát.
Tehát: - a motornak van az első üteme: - szívás - a főtengely ilyenkor a felső hp.-ről(FHP) lefele tart az az alsó hp. (AHP) felé. Utánna a második ütem: a sürítés - elindul felfelé a FHP felé - itt az 1-ikszikra. Aztán harmadík ütem: - terjezkedés (munka ütem) - lefelé a AHP -ig. A negyedik ütem: - a kipufogás amikor a dugatyú kitolja az égéstermékeket a hengerből a FHP -ig. Na itt a másik szikra helye!!! Ez aztán senkit nemzavar, még jó is mert ha maradt esetleg éghető anyag akkor annak vége.
Na ez igy mükszik!!! Ugye nem is bonyolult?!!! :-))))
GT Ɨ|ѯ30-10-2007 12:04:07 // 18148
Az óra mutatója nem lett visszatéve rendesen-a 2 végállást illik bejelölni levétel előtt:-))
TIbor30-10-2007 10:04:47 // 18147
Az még jobb, erre végképp nincsen ötletem, hogy mi lehet a baj, de amíg nem villan be a figyelmeztető lámpád addig nem olyan gáz ! Nem?
Gondolom hengerfejtömítést ilyesmiket leellenőrizted, mert jelenleg ez az egy ami eszembe jut a vízforralásról, vagy vízkövesedés, vagy nem akarok több hülyeséget összehordani !
admirális30-10-2007 09:59:42 // 18146
Akkor azt is jelenti, hogy akár át is alakítható egyik a másikra (a gyújtás)? És az nem számít, hogy az 1es henger épp másik ütemnél tart, mint a 4-es, mikor rágyújt (remélem nem tévedek)?
süsnye30-10-2007 08:42:44 // 18145
Hali!

Igazándiból engem műszer egység érdekelne, de elsőre csak próbára. Olyan kellene, amiben az km/h és az rpm óra közt nincsen függőleges kontrollámpa sor (szal csak alul vízszintesen ill. felül vízszintesen(ez tképpen a két index és a világítás)). Persze lehet kompatibilsek a 155 egységei, de nem sikerült kiderítenem egyértelműen, ezért ragaszkodnék az olyanhoz, ami az enyémben van...
süsnye30-10-2007 08:39:37 // 18144
A fűtéssel nincsen baj, a hűtés nem az igazi, de az óra szerint...
Hari30-10-2007 07:24:27 // 18143
Aha!!!!......Akkor Én is nagyon röviden és tömmören : .......az égvilágon simmi!!!
- a működésében ! (A régi TS 16v-en - pl.:155; GTV - a szívótorok más. Az egészben csak ez a lényeges eltérés, és ez 5LE -t eredményez!)
A gyujtásnál teljesen mindegy, hogy az 1-es ill. a 4-es henger kábelját hova kötöd - egymással felcserélhető - a 2-es és a 3-as szintén zenész!
admirális30-10-2007 00:29:33 // 18142
Az, hogy mi az eltérés, mi zajlik le máshogy. Mi az előnye, hátránya. Ilyesmi. Semmi konkrét oka nincs a felvetésemnek, csak láttam már fotón ilyet is, olyat is és érdekel hogy mi okból tér el.
Átok79146TD29-10-2007 23:19:00 // 18141
jó éjt mindenkinek.
Átok79146TD29-10-2007 23:13:38 // 18140
na oké de így max csak olvashatok:)))

vagy kérdezzek??:)
Hari29-10-2007 23:02:17 // 18139
(:-))) .....az nem baj!
Hari29-10-2007 23:01:09 // 18138
Na de mi érdekel???
Átok79146TD29-10-2007 22:48:04 // 18137
szeva:))én itt vagyok bár sokat nem tudok hozzátenni a szakmai eszmefuttatásokhoz:))
admirális29-10-2007 22:40:55 // 18136
Meg tudja valaki mondani nekem, hogy mi a különbség működésben a régi TS 16V és az új TS 16V között?
Régi alatt értem azt, amelyikben 2 hosszú és 2 rövid gyújtókábel van, új alatt pedig amiben 4 rövid és 1 trafó ugyanazon henger gyertyáit gyújtja meg.
Hari29-10-2007 22:29:30 // 18135
.....na mi van? Ma én vagyok az ügyeletes telefonyos kisasszony? :-))))
Senki nincs itt rajtam kívül? ( .....magánkivül?)
Hari29-10-2007 22:26:28 // 18134
Szeva Karibá!
.....ez jó kérdés. Gyertya? Nemigen van különösebb tünete, egyszerűen csek nemmüködik, megpusztul, kampeca. (....de már találkoztam olyannal is amelyk 160ezret lefutott hibátlanul!)
Egyszerű 100 ezrenkét ki kell dobni ha jó- ha nem!
( A 8 gyertya ára: - 35e Ft; - a katalizátor pedig 270e Ft :-))))
Hari29-10-2007 22:18:06 // 18133
Ha a lámpa bevillog, az hibbás müködést jelez! A féket kiprobálva -> ha rugdossa a pedált az ABS akkor mükszik!
Hari29-10-2007 22:15:03 // 18132
Szeva!
NA most akkor mi kéne nNeked? ....... na mongyad!
- van müszer egységen
- komplet (nagyon jó) 1,8 TS mocim
- hütő, fütő radiátorom
(Szerintem is a müszer ill. müszar a bűnös!)
Szabi(kispalinagyobbikfia)29-10-2007 20:38:00 // 18131
a másik pedig: az utóbbi időben feltűnt, h egyre többet eszik... utoljára olyan 13.5 körül... igaz város... de akkor is eddig elmászkáltam 9-9.5 körül... tipp?
Szabi(kispalinagyobbikfia)29-10-2007 20:34:45 // 18130
Hi!
Kétkérdésem is lenne:
Nem tudja vki mitől van az, h az ABS hibavisszajelző lámpa néha kigyullad???
Ilyenkor nem is működik az ABS... :(
Alfás 156 "hupikék"29-10-2007 20:23:02 // 18129
Szevasztok! 156-ba honnan lehet észre venni ha gond van a gyertyákkal?
TIbor29-10-2007 12:33:06 // 18128
Há tha jól értem akkor Te most a fűtéseddel nem vagy megelégedve ?
Az sem rossz meló megtalálni, ha egyáltalán meglehet!
A fűtés engem nem annyira zavar, mert szerintem nagyjábó jó is, meg egyébként is Trabiból ( :-)) ültem át, abban meg még a km óra üvege is lefagyott télen és úgy is maradt :-)))
Ha jól értettem, amit írtál akkor szerintem a ventid jó helyen kapcsol nem ? 90 fokos órád van a 155-ben ? Az enyém óra szerint nem melegszik, de ahogy írtam diagnosztika szerint igen:-)))))))
146 ti 98.03 :-)))
Várom a további fejleményeket !!!
süsnye29-10-2007 07:55:39 // 18127
ja, és 155 TS 1.8 8V :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.