Forum >> 159
Pityukoma04-09-2013 11:53:14 // 40299
Egy misét megérne neked is: HSZ 40258 Csabi159 esete.
Shadin04-09-2013 11:27:52 // 40298
Újabb hüje :-) kérdés, a turbó geometria állítás működésének az ellenőrzéséhez mennyire kell szétszedni a jószágot?
Vermacy04-09-2013 11:21:30 // 40297
Azért a benzinest ne keverjük össze a dízellel olaj ügyben!
Tibcsi16604-09-2013 11:13:46 // 40296
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2013 11:07:25 // 40294
nem...
Shadin04-09-2013 11:02:00 // 40293
Nem lenne jobb 40-es C3-as a turbómnak? A 30-as vékonynak tűnik :-(
Tibcsi16604-09-2013 10:29:23 // 40292
Igen a sedan-okban van ilyen, tehát mizooonak ez fontos infó. Viszont a SW-ban nincs ilyen. Ott úgy lehet kinyitni, hogy a hátsó ülést le kell fektetni, be kell mászni, és a zárnál van egy kis luk, ahol egy csavarhúzóval bentről ki lehet nyitni.
Crea04-09-2013 10:15:17 // 40291
Sziasztok!
Szerintetek szentségtörés lenne meggázosítani az alfámat? :) van valakinek tapasztalata róla? Nem szeretnék több hibalehetőséget.
Igazából nem is olyan vészes a fogyasztás normál körülmények között 80-120-ig 6-7 liter...de elég sokat pályázok és 130-140 nél már 10 literre felugrik, amit nem is értek miért ekkora a különbség, hisz nem olyan sok az a 10-20 km/h ....na mindegy
Tehát hétfőn jöttem haza Brnoból és azon matekoztam,h most soká érjek haza vagy etessem meg a kocsival a 10 litert? :D Elég gáz 110 el autózni a pályán.....Nem szeretnék JTD-re váltani főleg, hogy egyébként eddig nagyon bevált az autó, hibamentes.
Szerintetek szentségtörés lenne meggázosítani az alfámat? :) van valakinek tapasztalata róla? Nem szeretnék több hibalehetőséget.
Igazából nem is olyan vészes a fogyasztás normál körülmények között 80-120-ig 6-7 liter...de elég sokat pályázok és 130-140 nél már 10 literre felugrik, amit nem is értek miért ekkora a különbség, hisz nem olyan sok az a 10-20 km/h ....na mindegy
Tehát hétfőn jöttem haza Brnoból és azon matekoztam,h most soká érjek haza vagy etessem meg a kocsival a 10 litert? :D Elég gáz 110 el autózni a pályán.....Nem szeretnék JTD-re váltani főleg, hogy egyébként eddig nagyon bevált az autó, hibamentes.
joe7504-09-2013 09:59:09 // 40290
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2013 09:41:30 // 40289
áhh 5W30....
David | Centocinquantanove04-09-2013 09:40:47 // 40288
Nálam igen...
Shadin04-09-2013 09:19:41 // 40287
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2013 08:59:25 // 40286
én is azt használok, használtam
Erhard 242 (Pure Energy)04-09-2013 08:54:39 // 40285
egy normális üa szűrő 8900, a gyári azaz ufi meg 14-15e...vízmegkötős egyébként tényleg drága mondjuk egy 1.6hdi 2008-tól annak ilyen drága de abban lakik elektronika is ...
Norby04-09-2013 08:46:04 // 40283
Hidegen néha nehezen indul a gép.
Honnan tudhatnám mi okozza?
Van hogy pöccre indul, de van hogy csak 5 másodperc önindítózás után, vagy többszöri indítás után.
Izzítás van. Mlegben is, hidegben is csinálja.
A napi első indításra jellemző ez.
Beindulás után kicsi füst, de semmi más tünet. Nincs ingadozó alapjárat.
Ha valaki esetleg sejti mi a gond, az kérem jelezze.
Köszi!
Honnan tudhatnám mi okozza?
Van hogy pöccre indul, de van hogy csak 5 másodperc önindítózás után, vagy többszöri indítás után.
Izzítás van. Mlegben is, hidegben is csinálja.
A napi első indításra jellemző ez.
Beindulás után kicsi füst, de semmi más tünet. Nincs ingadozó alapjárat.
Ha valaki esetleg sejti mi a gond, az kérem jelezze.
Köszi!
Liquid04-09-2013 08:21:34 // 40282
a bal hátsó ülés ülőlapja alatt van a szélén a vésznyitó bovden vége
David | Centocinquantanove04-09-2013 08:11:21 // 40281
Elvileg a hátsó ülésnél belülről valahol egy zsinór meghúzásával nyílik.
Ha jól tudom... de már alig merek nyilatkozni, segíteni... :)
Ha jól tudom... de már alig merek nyilatkozni, segíteni... :)
David | Centocinquantanove04-09-2013 08:08:41 // 40280
Én az előző tulaj ajánlása alapján Castrol Edge-t raktam bele legutóbb is, szerintem legalább 80.000 km óta kasztrol olajjal megy, és nem lesz semmi baja... A kézikönyvben szereplő szabványoknak megfelel. 12, max max max 15 ezrenként lecserélve teszi a dolgát...
Liquid04-09-2013 07:53:39 // 40279
hát arra én is kiváncsi lennék mért olyan kib. drága a gázolajszűrő
mizooo04-09-2013 05:46:33 // 40278
Gyors kérdés, ha az akksisaru le van kötve, hogy lehet nyitni a csomit?
Svéd04-09-2013 05:30:23 // 40277
Én 240 eurot fizettem az olaj cserére,minden szűrő,olaj,plusz munkadij,és még azt is sokaltam.De ezek után nyugodt vagyok.:)Bár hogy mi kerül egy gázolaj szürőn 78 €-be?
Tibcsi16604-09-2013 01:44:08 // 40276
Múlt hétvégén bekötöttem a hátsó (gyárilag nem) kapcsolós emblémámat.
Tibcsi16604-09-2013 00:55:17 // 40275
De majd biztos lesz :) :) Ezt tényleg elírtam. Bocs.
aroli03-09-2013 23:24:22 // 40274
Szerintem akkor nekem a hosszabb tőcsavar lehet mert van rajta 10mm-es alátét .
A szívósoron még gondolkozok ,de nem szeretném bent hagyni a lapátokat.
De először is még leömlőre várok.
A szívósoron még gondolkozok ,de nem szeretném bent hagyni a lapátokat.
De először is még leömlőre várok.
Dömpi (il dottore)03-09-2013 23:23:42 // 40273
Amúgy nem mindegy! Pl. a feleségem 147-esébe (1.6 TS) szigorúan Selénia 20K. Sokan mondják, hogy az 1.6 TS csipegeti az olajat. Igen, mondják, akik nem Seléniát tesznek bele. Nálunk a januári olajcsere óta egy csipetnyi sem fogyott. Ráadásul szebb a hangja, és dinamikusabban is megy. Nem tudom az előző tulaj mit rakott bele, de tutira nem Seléniát.
Dömpi (il dottore)03-09-2013 23:20:46 // 40272
öhöm, Castrol-t
Dömpi (il dottore)03-09-2013 23:13:02 // 40271
nem egyszerű művelet, én maham nem fognék neki. Nagyon lent vannak a gyertyák, kézzel nem is lehet hozzáférni. Van aki "spéci" célszerszámokkal (pl. egyszerű vékony gumicső a menetből kitekert gyertya kivételéhez) operál, mint mi anno blog, vagy bont, hogy hozzáférjen.
Dömpi (il dottore)03-09-2013 23:01:38 // 40270
Tegyél csak bele Costrol-t, aztán majd meglátod a hatását!
Alfába Selénia való és kész! Bár tőlem mindenki azt csinál, amit akar...
Alfába Selénia való és kész! Bár tőlem mindenki azt csinál, amit akar...
.......................03-09-2013 23:01:23 // 40269
gyàri vízpumpa biztos jó ,az nem forog el,már..
Tőcsavart is cserélj a leömlőnél ,sőt:
sok EPER böngészés után rájöttem ,hogy a töcsavar törés problémét a gyárban is orvosolták:
hosszabb töcsavar 55207112
+10mm magas alátét 55210138
+anya 55206854
Szerintem vedd ki a szívósorból a lapàtokat a lyukakat meg dugózd le ,talàn fagydugó beleragasztva jó lehet,vagy menet bele aztàn menetes kupakokkal lezàrni..
Mindenesetre egy gondal kevesebb lesz
Tőcsavart is cserélj a leömlőnél ,sőt:
sok EPER böngészés után rájöttem ,hogy a töcsavar törés problémét a gyárban is orvosolták:
hosszabb töcsavar 55207112
+10mm magas alátét 55210138
+anya 55206854
Szerintem vedd ki a szívósorból a lapàtokat a lyukakat meg dugózd le ,talàn fagydugó beleragasztva jó lehet,vagy menet bele aztàn menetes kupakokkal lezàrni..
Mindenesetre egy gondal kevesebb lesz
Dömpi (il dottore)03-09-2013 23:00:02 // 40268
Nekem egy olajcsere szűrővel és olajjal, no meg munkadíjjal 25-ből megvan.
Dömpi (il dottore)03-09-2013 22:54:39 // 40267
Másik dolog, hogy már azóta keresem az okát egy csipogó-zörgő hangnak jobb előlről, mióta megvettem a kocsit (novemberben lesz 2 éve).
A furcsa az, hogy nem akkor hallom, mikor belehuppanok egy nagyobb úthibába, hanem kis apró egyenetlenségeken, pl. mikor végiggördülök a betonozott kocsibeállómon, ahol a beton 2-méterenként dilatálva van. Ennyi elég neki ahhoz, hogy "csipogjon".
Lehet ez a lengéscsillapító hibája?
A furcsa az, hogy nem akkor hallom, mikor belehuppanok egy nagyobb úthibába, hanem kis apró egyenetlenségeken, pl. mikor végiggördülök a betonozott kocsibeállómon, ahol a beton 2-méterenként dilatálva van. Ennyi elég neki ahhoz, hogy "csipogjon".
Lehet ez a lengéscsillapító hibája?
Dömpi (il dottore)03-09-2013 22:47:33 // 40266
Srácok!
Az első futóműnél a gólyaláb után van ugyebár a rugó, azon belül a lengéscsillapító, amin pedig egy porvédő gumi (csatolt fotó ePER-ből, 13-as alkatrész). A porvédőt a lengéscsillapítón felül rögzíti egy műanyag elem, erre kel ráhúzni.
Nálam jobb oldalt ez a műanyag ripityára tört és a porvédő gumi csúszkál fel alá a lengéscsillapítón.
Kérdésem, hogy ez a műanyag a porvédő része - ergo azzal együtt kapható, vagy a lengéscsillapító része, ergo azzal együtt kapható? Azért kérdem így, mert az ePER-ben ilyen alkatrészt külön nem látok.
Valaki találkozott már ilyennel? Szedte már szét a gólyalábat? Esetleg valahogy cserélhető külön ez a nyavalyás műanyag?

Az első futóműnél a gólyaláb után van ugyebár a rugó, azon belül a lengéscsillapító, amin pedig egy porvédő gumi (csatolt fotó ePER-ből, 13-as alkatrész). A porvédőt a lengéscsillapítón felül rögzíti egy műanyag elem, erre kel ráhúzni.
Nálam jobb oldalt ez a műanyag ripityára tört és a porvédő gumi csúszkál fel alá a lengéscsillapítón.
Kérdésem, hogy ez a műanyag a porvédő része - ergo azzal együtt kapható, vagy a lengéscsillapító része, ergo azzal együtt kapható? Azért kérdem így, mert az ePER-ben ilyen alkatrészt külön nem látok.
Valaki találkozott már ilyennel? Szedte már szét a gólyalábat? Esetleg valahogy cserélhető külön ez a nyavalyás műanyag?

Piritu - 1.000.00003-09-2013 22:04:14 // 40264
Piritu - 1.000.00003-09-2013 22:02:50 // 40263
Már csak 250 ezret kell menni vele egy új kocsival, hogy kiderüljön, jó-e? :-DD
mzo03-09-2013 21:51:44 // 40261
Na jó magamtól én se választanék Mol olajat az autómba. Egyébként már esküszöm utána nézek tényleg van-e olyan olaja a Molnak ami jó az Alfába! :))
Piritu - 1.000.00003-09-2013 21:42:15 // 40260
Felőlem nem.
Járkálok elég sokat a világban, ha után kell töltenem nem nagyon tudok olyat szerezni, amit beletöltöttek. (Mondjuk MOL olajat Spanyolországban.) Seleniát bármelyik Fiat/Alfa szervizben kapok, a címek meg ott vannak a kocsihoz adott könyvben.
Meg amúgy is a gyáriajánlás fetisiszták közé tartozom. Nincs kedven kísérletezni a kocsival.
Járkálok elég sokat a világban, ha után kell töltenem nem nagyon tudok olyat szerezni, amit beletöltöttek. (Mondjuk MOL olajat Spanyolországban.) Seleniát bármelyik Fiat/Alfa szervizben kapok, a címek meg ott vannak a kocsihoz adott könyvben.
Meg amúgy is a gyáriajánlás fetisiszták közé tartozom. Nincs kedven kísérletezni a kocsival.
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2013 21:41:00 // 40259
van egy szelep a kifolyó azt kéne megvizslatni
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2013 21:40:16 // 40258
ez nem nyeremény játék :)
mzo03-09-2013 21:31:45 // 40257
Jaa látom már, oke te nyertél! :)
Piritu - 1.000.00003-09-2013 21:31:04 // 40256
Lehet, hogy errefelé is el kéne indulni.
Minden esetre érdekes a dolog.
Mondjuk mindkétszer 20e km futás után csinálta. Ha friss olaj lett hozzáöntve helyreállt a rend.
Minden esetre érdekes a dolog.
Mondjuk mindkétszer 20e km futás után csinálta. Ha friss olaj lett hozzáöntve helyreállt a rend.
mzo03-09-2013 21:28:54 // 40255
Felőlem jöhetne akár a Mol olaj is ha tudja az előírt szabványokat. :)
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2013 21:28:17 // 40254
én 4 szűrőről beszéltem :)
mzo03-09-2013 21:26:31 // 40253
Üa szűrő nélkül, igen.
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2013 21:25:36 // 40252
lehet mivel egy dobozon van rajta a hűtő
Csabi03-09-2013 21:23:15 // 40251
Ma én is szervizlátogatáson voltam pécsett...
Szürők, fékolaj, hütővíz, izzítók cseréje...Beruk voltak a gyári izzítók,azok mentek a helyükre is. 21e munkadíj
Próbaként megkérdeztem, nincs-e valami szoftverfrissités a nyári egyenetlen alapjáratra az első induláskor...meglepődtem amikor mondja a szervizes de van, 2,4-ek nagy típusbetegsége, de csak bizonyos vezérlővel szerelt autókhoz....na mondom ide vele(7000ft):)
Csati rádug, ellenörzés...a szervizgép neten lekérdezte a vezérlőmhöz kapcsolódik e ECU frissités...aztán kidobta: "durva hidegindítási hibák/légáram együtt szabályzás xxxy kód" .
Letöltötte a központi szerverről és már ment is az agymosás...Pozitív csalódás volt, hogy mehet ez így is....
Aztán majd kiderül ért e valamit...
Érdekes, h a MESben a kilométerszámláló életre kelt...133ezret mutat(igaz az óra 135-öt) de eddig "0"-át mutatott...(illetve 10ezret mert pár hónapja elkezdett számolni valamiért) rejtélyes dolgok ezek...:)
Szürők, fékolaj, hütővíz, izzítók cseréje...Beruk voltak a gyári izzítók,azok mentek a helyükre is. 21e munkadíj
Próbaként megkérdeztem, nincs-e valami szoftverfrissités a nyári egyenetlen alapjáratra az első induláskor...meglepődtem amikor mondja a szervizes de van, 2,4-ek nagy típusbetegsége, de csak bizonyos vezérlővel szerelt autókhoz....na mondom ide vele(7000ft):)
Csati rádug, ellenörzés...a szervizgép neten lekérdezte a vezérlőmhöz kapcsolódik e ECU frissités...aztán kidobta: "durva hidegindítási hibák/légáram együtt szabályzás xxxy kód" .
Letöltötte a központi szerverről és már ment is az agymosás...Pozitív csalódás volt, hogy mehet ez így is....
Aztán majd kiderül ért e valamit...
Érdekes, h a MESben a kilométerszámláló életre kelt...133ezret mutat(igaz az óra 135-öt) de eddig "0"-át mutatott...(illetve 10ezret mert pár hónapja elkezdett számolni valamiért) rejtélyes dolgok ezek...:)
Piritu - 1.000.00003-09-2013 21:23:08 // 40250
Valamit tud a cartárs, amit mi nem :-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
500
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?